سجينته للابد
(الجزء الثاني والتالت)
قبل القراءه ليصلكم باقي الروايه متابعه من هنا 👇👇👇👇👇
اول ما فتحت النور شوفته لاقيت نص وشه محروق اتخضيت واترعبت شكله كان مرعب فعلا بصيتله وقولت wtf
خبا نص وشه بايديه وطفي النور بسرعه وقالي مابحبش النور اترعبت اكتر وقولتله انت مين فين بابا قالي مش هقولها تاني رجلك فيها ايه قولتله مالكش دعوه انا عايزه بابا
U are afreak
اتعصب جدا وقالي انا مش هضايق من كلامك ده دلوقتي وجاب كرسي وقالي اقعدي قولتله مش هقعد شخط فيا جامد وقالي قولتلك اقعدي قعدت بسرعه وجاب قماشه وبقي يمسح الدم اللي علي رجلي
قولتله أي ده اي القرف ده انا عايزه قطن وشاش وديتول ايه القرف اللي ماسكه في ايدك ده قالي والله ده اللي عندنا يا انسه نادره يا اما تسيبي رجلك تنزل دم كده يا تربطيها بالقماشه دي اخدت منه القماشه وربطت رجلي اول ما ربطت رجلي قام وسابني ومشي وداني ضهره كان علي قد ما يقدر بيخبي وشه مني قولتله استني فين بابا ماردش عليا روحتله وانا بعرج وقولتله رد عليا لاقيت ست كبيره طلعت من اوضتها وقالتلي ابوكي سافر يانادره انصدمت سافر ازاي وليه جابني هنا طالما هيسافر قالتلي كل دي حاجات مانقدرش نقولك عليها بس كل اللي عايزاكي تعرفيه أن ابوكي عمل كده غصب عنه وعشان مصلحتك مابقيتش مصدقاها قولتلها انتي كذابه بابا لا يمكن يكون عمل كده انتي ست كذابه زين رد وهو مخنوق وقالي عيب كده احترمي جدتك شويه ما ينفعش تقولي لجدتك أنها كذابه قولتله جدتي مين انا معرفكمش ده انا هاروح فيكم في داهيه انتوا جايبني عشان تحبسوني هنا جدتي قالتلي يابنتي انتي هنا في بيتك ده مش سجن ولا حاجه بقيت من الصدمه اصرخ في البيت كله بس تقريبا مكانش في حد في البيت غيرنا احنا التلاته بس
دخلت بسرعه جبت الفون واتصلت ببابا ولاقيت الفون بتاعه مقفول كنت هتجن هموت انا ازاي هقعد هنا مع الوحش ده وكمان الست دي قولتلهم انا هوديكم في ستين داهيه انا هحبسكم قالي اعملي اللي انتي عايزاه انتي هنا في مصر مش في كندا ومافيش اي قانون يقف معاكي أن البنت تبقي مسجونه في بيت اهلها لأن من الطبيعي انك تبقي موجوده في بيت أهلك ويالا بقي ادخلي اوضتك كفايه عليكي كده النهارده احنا بقينا وش الفجر
وياريت تلبسي ملابس محتشمه شويه عن كده انا موجود معاكي في البيت انتي مش لوحدك ، وزقني ودخلني الاوضه بقيت اعيط مش عارفه اعمل اي بقيت اتصل ببابا 50 مره في الدقيقه بس فونه مقفول ، وبقيت افتح اللاب اربعه وعشرين ساعه واحرق في سجاير مابعملش اي حاجه غير اني اشرب سجاير وبس واي حد يخبط عليا مش برضي افتح خالص لحد ما بقاش في حد بيخبط عليا من اساسه ، فضلت كده يومين وانا ميته من الجوع والعطش طلعت اخيرا من اوضتي وانا جعانه لاقيتهم بياكلوا قولتلهم انا جعانه جداا لاقيت جدتي بتقوللي اخيرا يا نادره طلعتي من اوضتك تعالي يابنتي كللي ، ولسه جايه اقعد لاقيت زين بيقوللي لاء استني انا ماحبش اللي يقعد معايا ع الاكل يبقي بالمنظر ده قولتلوا ازاي مش فاهمه قاللي يعني تروحي تلبسي حاجه محترمه الاول وتشيللي القرف اللي في وشك ده واللي حطاه في مناخيرك وكميه الميكب دي بصراحه منظرك ده بيسد نفسي عن الاكل وانا جعان قولتله انت بتعمل كده ليه حرام عليك ، قاللي كلمه تانيه زياده هدخلك الاوضه والمره دي انا هقفل عليكي ومش هطلعك منها تاني ، سيبته ومشيت وانا داخله الاوضه لاقيته بيقوللي (ماتنسيش تلبسي حاجه محترمه شويه )، دخلت الاوضه ولاقيت نفسي خلاص مش قادره انا فعلا هموت من الجوع جيبت الغسول بتاعي والشاور ودخلت اخدت شاور شيلت كل حاجه البيرسنج والخصل وفكيت شعري من الضفاير والميكب ولبست حاجه محترمه ، واول ما طلعت كان هو لسه قاعد ع الاكل فضل يبصللي جامد جداا كده وابتسم مش كان قادر يشيل عينه من عليا اللي هو حسيت انه اول مره يشوفني مش فاهمه ، بس اللي متأكده منه انها كانت نظره اعجاب ، حط وشه في الارض بسرعه وقااللي تمام كده تقدري تاكلي معانا قعدت ولسه هاكل ضرب ع ايدي وقاالي احنا كمسلمين لازم نسمي الله قبل ما ناكل وقولت بسم الله الرحمن الرحيم ، ولاقيته بيقول انا كده شبعت انا همشي ياجدتي مش عايزه حاجه وسابنا ومشي وبعدها انا اكلت ودخلت اوضتي وبكلم البيست بتاعتي قالتلي انها هتحجزللي في اول طياره طالعه وهتدفع تكاليفها بس اهم حاجه اهرب من البيت ، الفكره عجبتني جداا واستنيت لما ناموا ولميت شنطتي وحاجتي وبدور
علي الباسبور في شنطتي مالقيتهوش قولت اكيد هو في اوضه جدتي دخلت بالراحه وانا بتسحب علي مهلي ولسه بدور في الدولاب لاقيت زين فتح النور وقالي مش هتلاقي حاجه هنا يانادره اتخضيت وصوت وجدتي صحيت من النوم علي صوتي وقالتلي يابنتي احنا مش حبسينك هنا انتي هنا ضيفه وأمانه عندنا لحد ما ابوكي يرجع وياخدك سيبتهم وانا متنرفزه وكانت في عيون زين ضحكه سخريه دخلت علي سجني تاني اقصد علي اوضتي تاني وكلمت صحبتي تاني وقولتلها علي اللي حصل قالتلي طيب اي رايك لو تخلي زين ده يقع في حبك قولتلها انتي مجنونه ده شكله مرعب اوي انا بخاف منه اوي وبعدين انا هعمل كده ليه اصلا قالتلي لو حبك مش هيهون عليه زعلك وهيعملك كل اللي انتي عايزاه ومش بعيد كمان انه هو اللي يرجعك كندا بنفسه الفكره عجبتني وقولتلها تمام تعالي نبدأ اللعبه
اللي حابه تكمل القصه تدخل عندي علي الاكونت بتاعي
هتلاقي لينك البيدج بتاعتي هتلاقي عليها بقيت الأجزاء
بكره إن شاء الله هينزل الجزء الثالث من القصه الساعه ٨
مآآهي _آآحمد
ماتنسوش التفاعل ياجماعه
سجينته للابد 💞
الجزء التالت
بس لو بدأت معاه اللعبه هبدأها معاه ازاي ده قليل اوي لو قرب مني ده غير ان شكله مرعب جدا ومابيتكلمش كتير والانوار دايما مطفيه في البيت الكبير ده انا حاسه اني مش هعرف
وقولت لصاحبتي الكلام ده علي الشات قالتلي حاولي تغريه اي راجل بيحب الست اللي تبقي عندها انوثه وتغريه فكرت شويه وقولتلها ماشي
وكانت الساعه ٣ بالليل وانا عارفه أن الوقت ده بيبقي صاحي مش فاهمه ليه بيفضل صاحي طول الليل وعملت نفسي اني داخله اخد شاور ومش واخده بالي منه وليست البشكير بتاعي ولفه الفوطه علي شعري وطلعت من الحمام واول ما شفته عملت نفسي اتخضيت وفتحت البشكير بسرعه وأكنه وقع مني اول ما شافني بالمنظر ده غمض عيونه بسرعه وحط أيده علي عنيه وجاب البشكير من الأرض وغطاني بيه وقرب مني وقالي في ودني انا كنت فكرك رخيصه زي عمي بس مكنتش اعرف انك ارخص منه ومسكني من ايدي ودخلني علي اوضتي وفضلت طول الليل دموعي تنزل مني وقد ايه انا رخصت نفسي فعلا وكلمت صحبتي وحكيتلها علي اللي حصل
وبعدها بشويه سمعت زين بيتكلم مع جدتي وبيقولها علي اللي حصل قالتله حملك عليها يازين لسه ما تعرفش عوايدنا قلها عشان كده هتفضحنا وهنتجرس في البلد كلها
قالتله محدش في البلد يعرف انها جت غير بنت عمك نجاه قلها طيب ولحد أمتي هنفضل مديين للشغالين اجازه ولحد أمتي هنبقي حاسين أن احنا عاملين عامله
وليه ده كله وعشان مين قالتلي عشان خاطري يابني مهما كان اللي جوه دي بنت ابني قلها ابنك نسيتي ابنك عمل اي في ابويا وامي وفيا وبدفع تمن اللي عمله لحد دلوقتي وهرب ولا ابويا ما يبقاش ابنك هو كمان قالتله الاتنين عيالي وبدأت تعيط
مابقيتش فاهمه هو قصده اي وليه بابا جابني هنا وسابني عند الناس دول كنت هتجن وتاني يوم سمعت الباب بيخبط وفي ناس جت تزور جدتي جريت علي باب اوضتي بسرعه عشان اخرج لاقيته مقفول من بره بقيت اصرخ واقول الحقوووووني الحقوووووووني
لاقيت زين سمع صوتي وحط أيده علي بوقي وقالي بس مسمعش صوتك خالص وحط أيده علي بوقي والناس اللي جت سألت جدتي أنهم سمعوا أن عندهم ضيوف ولا لاء جدتي أنكرت وقالت لاء معندناش ضيوف ولا حاجه قالولها ولا ابنك جه من السفر وجاب بته معاه قالتله محصلش يابني انا ابني هربان من 20 سنه ومعرفش عنه حاجه سمعت الكلام وانا مستغربه هو في اي وليه ده كله
وقتها سكت ومابقيتش أقاوم زين
وسابني اول ما الناس مشيت
وجدتي دخلت الاوضه بسرعه وهي مرعوبه وقالت اكيد حد قالهم أن جمال كان هنا بس هما مش متأكدين
قولتلها انتي لو جدتي بجد روحيني من هنا انا عايزه ارجع بيتنا زين رد وقالي احنا ماقولناش لابوكي يجيبك عشان تروحي وقوليلي هاتروحي ازاي ابوكي جابك وماسبش ليكي اي ورقه هنا يعني لا باسبور ولا اثبات شخصيه ولا حاجه
سبلنا همك مش اكتر
قولتله انا عملتلك ايه انت بتكرهني للدرجه دي ليه بصلي وعنيه كلها غيظ وسابني ومشي وعلي بالليل جدتي دخلت عليا وجابتلي كوبايه لبن مكنتش عايزه اشربها بس شربتها وحسين أن طعمها غريب اوي وبعدها روحت في النوم
وصحيت لاقيت نفسي في اوضه غير اوضتي وبيت غير اللي كنت فيه
طلعت بره بسرعه لاقيت في راجل واقف قدام المزرعه جريت عليه وقولتله انا فين مكانش بيرد عليا وسابني وابتدي يشيل طين من الزرع قولتله انت مابتردش ليه انت اخرس بقي باصص ومابيتكلمش اتغظت منه اوى بقيت ازعق في وشه عشان يرد عليا وانا بكلمه وبضربه علي كتفه بأيدي لاقيت زين مسك ايدي وقالي مش هيرد عليكي وقتها كنا بالنهار وفي عز الشمس شفت ملامح زين كويس نص وشه في حرق شديد والنص التاني عنيه عسلي وابيض وملامحه صغيره وجميله اوي اول ما لقاني بدقق في وشه جامد مسكني من ايدي بسرعه ودخلني الأوضه تاني وقالي من دلوقتي دي هتكون اوضتك قولتله انت حيوان ما بتحسش انا هفضل سجينه عندك كده لحد أمتي بصللي وقالي لحد ما ابوكي يرجع وياخدك ونخلص بس طول ما انتي معايا هتعملي كل اللي انا هطلبه منك انتي فهماني
واول حاجه هطلبها ومش هطلبها تاني انك تلبسي حاجه محترمه عشان مابحبش اشوف جسمك العريان ده ورمالي شنطه فيها هدوم وقفل الباب وطلع وبفتحها لاقيتها فيها عبايات وجلاليب وهدوم مش بتاعتي اساسا رميتها في الارض وبقيت اخبط نفسي علي السرير
من غيظي وفضلت اعيط طول اليوم لحد ما الراجل الأخرس اللي شوفته الصبح لاقيته بيفتح الباب ومدخلي صنيه الاكل وحطها مسكت الصنيه ورميتها في وشه وقولتله محدش يدخل هنا تاني وانا بزعق ومخنوقه زين دخل عليا ومسكني من ايدي وقالي صوتك يبقي واطي ياانسه معندناش بنات محترمه صوتها يبقي عالي قولتله اه ايدي سيب ايدي بتوجعني سابني وقالي مش عايزه تأكلي دي حاجه براحتك
بس من بكره الفجر هيبقي لينا كلام تاني وطلع وبعدها فضلت سهرانه طول الليل مكانش جايلي نوم ابدا
واخيرا نمت علي الفجر وروحت في النوم ولسه نايمه مكملتش ساعه ولاقيت جردل مايه علي وشي بيفوقني قومت مخضوضه جدا
وقولت ايه في ايه قالي اصحي النهار طلع يالا عشان تقومي تحلبي الجاموسه وتفطرينا قولتله ايه 😳😳
بكره إن شاء الله هينزل الجزء الرابع من القصه الساعه 8
ياريت ياجماعه التفاعل لأن تفاعلكم بيعرفني أن القصه عجبتكم وبيخليني اكمل
مآآهي _آآحمد
علق ب 20 ملصق
الجزء الرابع والخامس والسادس والسابع هنا 👇👇👇👇👇
بداية الروايه من أولها هنا 👇