حياة_الاسد
البارت_الخامس والسادس
____________________
"بشتاقلَك قَد ما بحبَك، قَد ما تفاصيل ملامحك محاوطة عيِوني طول الوَقت........ 🧡🧡"
________________________________
حياة غمضت عيونها : وقالت هتشوف
عفاف وعد وساره في صوت واحد : حياااااة....... ،،،، ثم غمضوا عيونهم بشده ثم فتحوا عيونهم ببطئ يدعون ان لا يحصل اي مكروه لحياة ،، ولكن الصدمه كفيله بقتلهم لقد وجدوا حياة رمت نفسها خلاص ،،، عدت دقائق كانها سنوات طويلة
علي بصدمه وخوف علي حياة لانه يعشقها من يوم ولادتها
علي نزل جري تحت لقا حياة نايمه علي الارض وجانبها بركه من دماءها
علي بدموع : حياة فوقي متسبنيش ... طب فوقي وانا معنتش هقرب منك ... حياااااة لاااا مش تسبيني هئ هئ هئ ،،، رجاله علي نزلوا وراء علي وتركوا عفاف ووعد وساره مكانهم بصدمه .. نزلوا تحت اتاكدوا من الحصل
عفاف بقلق ودموع : حياة يا بنتي انتي مش هتسبيني صح انا عارف انك مش هتسبيني زي اختي زهره ( نعم عفاف وزهره اخوات تؤام ) حياااة
علي بصريخ للرجاله : جهزوا العربيه بسرعه ،، شال حياة وركب العربيه هو وعد وياره وعفاف ،،، وعد وساره كنوا مثل الدميه مش حسيين باي شئ
" في مكان ما "
_ يلا يا لولو خلصي نعملهم مفاجاه يلا
_ كارمن انتي عبيطه مش تيجي تشيلي مهايا الشنط
كارمن بضحك : يعني يرضيكي انا اشيل مش كفايه شنط دي يا لولو
_ بت متعصبنيش كل شويه لولو اي بتدلعي في كلب
كارمن بضحك : يعني انتي علياء ادلعك اقول ايي غير لولو
علياء بغضب : ببت يلا نمشي بدل ما ارجع لأهلك البلد واجول لجدي انك معيزاش تجي هنيه
كارمن : علياء وحيات امك ياشيخه دا انا مصدقت اخلص من الصعيد هناك تجي تتكلمي هناا ،،، يلا وصلناا
دخلوا الفتاتان القصر ونادت علي الداده
كارمن بصوت عالي وفرح : ياا داده فاطمه ياا داده انا جيت
خرجت ست باين علي وجها الطيبه والحنان وقالت بفرحه : كارمن انتي جيتي امتي ثم اتجهت لتعانقهم
فاطمه : كل دي غيبه علينا دا انتي بقالك سنتين مجتيش
كارمن بضحك : غصب عني والله يا فطومه انتي عارفه جدي محرج عليا اجي هناا لاسد وكمان علشان الجامعة بتاعتي هناك بس انا زنيت عليه لغايه اما وافق اقعد اكمل السنه الفاضله هناا انا وعلياء
فاطمه بفرحه : يعني انتي هتقعدي معانا هنا دا اسد بيه ومهاب هيفرحوا اووي دا البت ورد هتفرح اويي
علياء بضحك : لا ورد وحشتني اووي اووي هيا فين
فاطمه بإبتسامه : هتكون فين قعده مع لوكه فوق
كارمن جريت هيا وعلياء علي السلم متجهين لورد
اتسحبوا في الاوضه وبصوا لقوا فتاه مرحه جداا تشبه الورد تلعب مع طفل صغير
علياء وكارمن في صوت واحد : انااااا جيييت
ورد ولوكه اتفزعوا من الصوت ولفوا يشوفوا مين اتفجوا بكارمن وعلياء
ورد بصريخ وفرحه : عاااااا حبايبي ثم اتجهت لتعانقهم
كارمن بضحك : اي يا بت ودنا اترشت منك لله
ورد بتضرب كارمن : بس يا غلسه دا انتوا بقالكوا سنتين مجتيش انتي ولا كلب البحر الي جمبك
علياء بضحك: الهه وانا مالي يا لمبي هههه
كارمن: وعلشان خطرك هنقضي هنا اخر سنه هيهه عن ابو محد حوش ههههه ثم نظرت لطفل يبتسم لاكن لا يتحدث وهو ابن اخيها اسد
كارمن تفتح أحضانها له وبتقول وهيا مبتسمه : تعالي في حضن عمتوا يله
جري الطفل علي كارمن وحضنها بشده
علياء بمرح: طب ما فيش حضن ليا يا استاذ لوكه
اتجه الطفل ليحضنها علي وجه ابتسامه جميله تعبر عن فرحه وحب لهم
كارمن : طب يلا نلعب لاني انا اتوحشتكم جوووي جوووي
ورد بمرح : لا دا احنا اتطورنا يا خيتي
كارمن بضحك : اومال دا انا اعجبك اووي
علياء بمرح : طب هقطع اللحظه دي لاني هموت من الجوع
كارمن بصدمه ثم ضحكت : علياء انتي بتتكلمي جد ههههه دا احنا لسه وكلين من نصف ساعه بس ههههه
علياء : ما انا معرفتش اكل كويس
كارمن بمرح : ااه قلبي منك لله يا شيخه مش انتي كلتي يجي اربع علب بيتزا
ورد بمرح : لا عيب عليكي يا كارمن اربعه بس
علياء : قولي لها الكلام داا
ورد بمرح : كان لازم مش تاكليها اصلا هههه وجريت
علياء بغيظ : ااه يا كلب البحر والله ما انا سيباكي
ورد بتجري : اهدا يا معلم لولو
علياء بغيظ : عااااا هتشليني
كارمن بضحك : تعالي يا لوكه نلعب احناا ونسبهم يضربوا بعض ،،، استنا هتصل علي مهاب او ابيه اسد .... ابتسم الطفل لها
" في شركه الاسيوطي "
خرج اسد وزين ومهاب من الاجتماع
تلفون مهاب رن اول ما خرج
مهاب بإبتسامه : دي كارمن ورد .. . الو
كارمن : انا جييت
مهاب بصدمه : جيتي امتي كداا
كارمن: لسه وصله من شويه قولت اعمل لكم مفاجاه ،، بص هات ابيه اسد وتعالوا دلوقتي
مهاب : ماشي ربع ساعة بالظبط وهكون عندك
زين باستغراب: مين الي جيه
مهاب بفرحه : دي كارمن لسه جايه
اسد : طب تعالوا نروح يلاا
زين : طب نعدي علي حسام بالمره نخدوه ونتغدا معاكم
مهاب بمرح : هو مين الي عازمكم بس يلا نخدكم شفقه
ضحك اسد وزين علي مرح مهاب
" في المستشفى "
وصلوا المستشفى بعد نصف ساعة
علي بزعيق : ترولليي بسررعه
الممرضين خدوا حياة علي اوضه العمليات يوقفوا النذيف
ساره اخيرا دموعها نزلت وقالت بزعيق في علي : انت عارف لو حيااة حصلها حاجه هموتك في ايدي
علي ليس مهتم بالكلام ساره وهو قلقان علي حبيبته حياة
وعد حضنت ساره وفضلوا يعيطوا معا
الممرضه طلعت وعلي وقفها
علي بقلق : هيا حياة عامله ايي
الممرضه : مش هخبي عليك هيا حالتها خطر اووي ،،، انا هتصل بدكتور متخصص في الجراحه وانشاء الله هتكون كويسه
الممرضه رنت علي الدكتور
الممرضه : الو يا دكتور مهاب
مهاب كان لسه قرب من القصر لكن تلفونه رن ورد : ايوه يا سها
سها : في حاله حرجه جداا ومحدش من الدكاترة بيرد
مهاب : رنتي علي دكتور احمد
سها ( الممرضه ) ؛ ايوه يا دكتور بس تلفونه مقفول
مهاب : طيب انا جاي حالا ،،، مشي مهاب وركب عربيته وصل في عشره دقايق (بسبب انه كان قريب جداا من المستشفى )
مهاب دخل المستشفى وسها نادت عليه ،،، ودخل لبس ملابس العملايات
#حياة_الاسد
#البارت_السادس
____________________
"آَعلَـمُ أَنَنـيَ لَـنَ آَكـونَ مَعَـكَ مَـدىَ آلحَيـإةْ ،، لَگِنـيْ عَلـمتَ ’ أَنَنـيَ لَـنَ آُحـبَ آحـداُ بِـ قَـدرِ مَـآحـبَبتُـكِ........🧡✨". (أسماء رضا )
_______________________
مهاب : الو يا أسد
أسد : أيوه يا مهاب انت فين
مهاب : انا في المستشفى في حاله خطر بعمل لها العمليه ،،، المهم فين كارمن وعلياء
أسد باستغراب : عاوزهم ليي
مهاب : يا اسد مش واقتوا انا رنيت على كارمن تليفونها مقفول
أسد : اه ما احنا كنا قاعدين وقفلين التليفونات
مهاب : طيب يا اسد ابعت كارمن وعلياء علي المستشفى بسرعه
اسد : ليه اجبهم المستشفى
مهاب : مش علياء وكارمن فصيله دمهم O+ ،، انا عندي حاله نفس الفصيله دي وعاوزه متبرع بسرعه
( عذرا ايها القارئ اكيد انت كنت بتقول ان أسد هيتبرع لحياة بدم لكن لما تكون اسماء الي بتكتب محدش هي توقعها 😂😂 )
اسد : انت مجنون انت عارف انت بتقول ايي
مهاب : اسد معلش حوش الكبرياء بتاعك داا دي واحده احنا عرفينها ،، قاطع حديثهم صوت الممرضه
الممرضه : الحقنا يا دكتور المريضه قلبها بيقف
مهاب بسرعه ولهفه : طيب سلام ياا اسد بس هات البنات وتعالى بسرعه،،قفل مهاب مع اسد ودخل العمليات جري
" في قصر اسد الاسيوطي"
اسد قفل مع مهاب ونادا علي علياء وكارمن ،، وهم جم بسرعه
علياء : خير يا ابيه
أسد : تعالوا معايا المستشفى
كارمن باستغراب : ليه يا ابيه
اسد بصرامه : خالصوا خمس دقائق وتكونوا جاهزين يلاااا
*علياء وكارمن طلعوا جري علي الاوضه ليجهزوا*
زين : في ايي يا اسد
أسد : معرفش مهاب عاوز اجيب البنات هلي المستشفى علشان يتبرعوا بدم
حسام : طيب فيها ايي يا اسد
أسد بغضب: انت عارف اني مش بحب اودي اخواتي المستشفي
زين بهدوء : اسد حبيبي انت كنت ظابط فانت كنت بتساعد الناس ودا نفس شغله الدكتور انه ينقذ حياة المرضى الي عنده
*علياء وكارمن خلصوا ونزلوا علي السلم جري *
كارمن : احنا جاهزين يا ابيه
*ورد طلعت من المطبخ لانها كانت بتجيب عصير لهم *
ورد بإستغراب: ايي داا انتم رايحين فين كداا
"علياء نظرت لها نظره بمعني معرفش *
زين وحسام : طيب احنا هنمشي يا اسد بقي
اسد بيتكلم وهو بيمشي : تمام يلاا
*مشي اسد ومعاه كارمن وعلياء ،، وزين وحسام كل واحد ركب عربيته*
" في المستشفى "
*وعد بتقرأ قران لحياة، وعفاف بتصلي وبتدعي، وساره بتدعي لحياة ،، ونعمه هيا ومحمد كانوا بيدعوا علي حياة انها تموت وكانوا فرحانين جداا *
*أسد كان بيسال علي غرفه العمليات في الاستقبال وطلع لهم *
مهاب خرج وهو باين عليه اثر التعب : هو لسه المتبرع مجاش قاطع حديثه صوت أسد
اسد بصوت عالي نسبياً : مهااب تعالي
التفت الجميع على الصوت العالي
وعد وساره وهم ينظرون علي اسد : أسسدد
علي افتكر اسد لانه هو الي كان شايل حياة واتجه نحيته بغضب
علي بغضب : انت اي الي جابك هنا جاي تشوف حبيبه القلب اتأخرت عليك النهارده ليهه
أسد مش فاهم في ايي لكن هو شاف شخصين عارفهم كويس
اسد بصدمه ؛ انتوا بتعملوا ايي هنا
مهاب مسك اسد من ايده وقال : مش وقتوا دلوقتي انا هبقي اقول لك كل حاجه بعدين ،،، علياء كارمن تعالوا ورايا بسرعه
علياء وكارمن راحوا وراء مهاب وهما مش فاهمين حاجه
كارمن : انا عاوزه اعرف هو في ايي هنا واجنا جايين هنا ليه كداا
مهاب بهدوء : كارمن انتي وعلياء هتتبرعوا بدم لواحده هناا ثم كمل بجديه
للمرضه : انا عاوز الدم باسرع وقت خلصي يلا
علياء قعدت على السرير المجاور لكارمن
علياء بإستغراب : بت يا كارمله احنا هنا ليه ومين الي هياخد الدم بتاعنا
كارمن : والله ما اعرف
علياء بمرح : مش هما لما نخلص هيجيبوا حاجه ناكلها علشان مش نقع
كارمن بضحك : لا يا اختي هيجيبوا عصير بطلي يا مفجوعه هانم ههههه
" امان غرفة العمليات "
أسد راح يشوف مين اللي جواا شاور لساره تروح له تفهمه
اسد بإستغراب : هو مين الي جواا في العمليات
ساره بدموع وحزن وصوت مقطع : حي... ا.ة (حياة )
أسد بصدمه : حياة ازاي وايي الي جابها هناا
ساره بدموع : حياة كانت بدافع عن نفسها علشان علي كان .... وبدات تحكي كل حاجه حصلت
أسد بغضب لا يعرف سببه : وهوااا فين علي واهله دول
*ساره اشارت على علي واهله ،،، نظر أسد الا ما اشارت له ساره اتجه إلى علي بدون مقدمات لكن قاطعه خروج الممرضه وهيا بتجري فاعلي وقفها *
علي بحزن ولهفه : حياة اخبرها ايي
الممرضه : لو سمحت ابعد علشان اجيب الدم لان الحاله خطر والقلب بيقف وممكن نفقدها،، وجريت
*ووعد اغمي عليها من الصدمه انها ممكن تفقد اغلي حد في حياتها *
ساره بصدمه وخوف : ووعددد قومي ،، ونقلوا وعد غرفه في المستشفى
" في غرفه المستشفى "
وعد فاقت: ااه انا فين ،،ثم بدات تتذكر الي حصل
واتكلمت بلهفه وتعب : حيااة اخبرها ايي
ساره بحزن: لسه ما فقيتش
وعد : طب وديني لباب العمليات بسرعه
ساره : وعد انتي تعبانه ارتاحي هناا
وعد بحده : انا عمري ما هرتاح لو حياة حصل لهاا حاجه مفهوم
ساره بحزن علي اختها ورفيقتها واختها ايضا
ساره بحزن : طيب تعالى معايا يا وعد اسندي عليا
وعد سندت علي ساره واتجهم نحو العمليات
" في الغرفه المجاوره "
الممرضه سحبت الدم اللازم لهاا وادتهم للممرضه لاخري ومشيت
الممرضه بابتسامه : اتفضلي يا آنسه انتي وهياا * وادت لهم عصير *
علياء بمرح وتعب : لا مش عاوزه عصير انا عاوزه اكل
الممرضه بصدمه : نعمم
كارمن بضحك: مفيش حاجة تعالي شيلي الحجات دي من أيدينا
* الممرضه شالت الحجات من ايدها هيا وعلياء ومشيوا راحوا لاسد *
" أمام غرفة العمليات "
*عفاف شافت وعد سانده علي ساره بتعب جريت عليها *
عفاف بقلق ولهفه : ايي الي جابك يا بناي وانتي تعبانه
وعد بحزن : انا مش تعبانه با ماما انا هفضل هنا لغايه ما حياة تقوم
عفاف سكتت لانها عارفه وعد انها متعلقه بحياة اووي
عفاف : طب تعالي اقعدي علي الكرسي ،،، وقعدت وعد علي الكرسي
*اسد كان سرحان نفسه يمسك علي ويكسره وهو مش عارف ايي السبب لداا بس هوا حالف اول ما يطلع من المستشفى هيربيه *
كارمن : أبيه احنا خالصنا
اسد بجمود : تعالي هنا يا كارمن وامتي يا علياء لغايه اما نطمن علي حياة
علياء بهمس لكارمن : بت حياة مين دي انا مش فاهمه حاجه
كارمن وقفت جمب وعد ،، علياء وقفت جمب ساره
علياء وكارمن صعبوا عليهم وعد وساره
كارمن : احم انا اسفه اني بدخل هيا مين الي احنا اتبرعنا ليها بالدم دي
وعد بحزن : دي بنت خالتي و اختي وصحبتي وكل حاجه ليا انا وساره وماما
كارمن بشفقه : اهدي انشاء الله هتقوم بالسلامه
وعد بدموع : يارب هئ هئ
اندفعت وعد لحضن كارمن ،، وكارمن طبطت عليها بحزن علي حاليتها
كارمن بصوت حنون : اهدئ كداا علشان مامتك واختك منهارين انشاء الله هتقوم وهتبقا كويسه
وعد هدأت نوعا ما واتكلمت بهدوء وحزن : انا اسفه حضنتك وكدا اصل انا حسيتك حياة اووي
كارمن بابتسامه : خلاص اعتبرني حياة ونبقا انا وانتي وحياة صحاب هيه،،، ثم اكملت بمرح : بس الهي تنستري مش تقولي لبت الي هناك دهيه اصل هيا ممكن تموتني انا وانتي ومحدش هيعرف لينا طريق
وعد ضحكت وكارمن قالت : ايوه كداا خاليكي تضحاكي علي طول انتي مش لايق عليكي الزعل
وعد بإبتسامه رقيقه : شكرا انا فعلا كنت محتاجه مساعده
كارمن بابتسامه : مفيش شكرا مابين الاصحاب ولا ايي
وعد : حاضر يا .... هو انتي اسمك ايي
كارمن : انا اسمي ....
قاطع حديثهم خروج مهاب ،، الكل جري عليه
ساره بلهفه : حياة عامله ايي
مهاب بحزن وبص للارض : للاسف البقاء لله ...........
.......... يتبع ...........
____________________
" الناس كلها هتشتم دلوقتي انا قولت انكد عليكوا علشان مخرجتش في العيد زيكم 😂😂"
" انا بتعب بجد لما اكتب ومحدش بيقدر التعب دا 🙂 فا ياريت تفاعل "
التفاعل يزيد انا انزل الروايه بدري ♥️
يارب البارت يعجبكم ♥️♥️...... يلا انجوووي ❤️❤️
بقلمي : Asmaa Reda ✍️💙
البارت التالت والرابع هنا 👇👇👇
تعليقات
إرسال تعليق