القائمة الرئيسية

الصفحات

حياة-الاسد البارت الثالث والرابع




 حياة-الاسد

البارت الثالث والرابع

___________________


" أنتِي روآيتي ٱلجميلہ أثناء النھار ، و أغنيتي المفضلہ في الليل....🧡"

___________________

وعد بصدمه : ايي داا...

نظر مهاب وساره علي ما تنظر اليه وعد واتصدموا ،،، شافوا اسد واخد حياة في حضنه ونايمين ... مهاب جري علي اخوه يصحي 

مهاب : اسد اصحي ... اسسد 

اسد بيتكلم وهو مغمض عينيه: عايز ايي يا زفت

مهاب بهمس لاسد : انت ايي الي نيمك كداا 

اسد فتح عيونه وشاف مهاب ووعد وساره بيبص جمبه لقا حياة بشعرها 

اسد بصدمه : هو ايي الي حصل ،،، بدأ يتذكر الي حصل


** فلاش بااك **

بعد اما مهاب مشي اسد كان بيبص عليها لقها فجاه بتعرق وبتعافر وبتتحرك بهستريا وبتتكلم وهيا نايمه : لا سبوني انا مش عملت حاجه ... طلعوني من هنا الاوضه ضلمه .... لا مضربنيش خلاص خدو كل فلوسي سبوني ... لا ابعد عني يا علي لااااااااااااااا،،،،،، وصحيت بتنهج وعرقانه وعيطت 

اسد جري عليها ولسه بيلمسها : اهدييييي.....

حياة بخوف : لااا ابعد عني يا عليي متقربش لااااا ،،، انا عاوزه ماما وبابا وضمت رجليها لصدرها وعيطت وصوت شهقاتها عليا وكانت بتتحرك بهستريا 

حياة بهستريا : لاااا ابعدوا عني انا معملتش ...ح.. حاجه

اسد صعبت عليه ام راح حضنها جامد ،، حياة كانت بتحاول تبعد بس اسد حضنها جامد فاستلمت ونامت ،،، اسد حس ان هيا تقلت في حضنه بيبص عليها لقها نايمه حطها علي السرير برفق

اسد كان هيمشي حياة مسكت أيده وبتكلم وهيا نايمه : لا متسبنيش هيضربوني وغطت في النوم عميق 

اسد قاعد جنبها : يا ترى اي حكايتك ،،، ومين اللي عمل فيكي كداا 

اسد فضل مركز علي ملامحها الهاديه باين عليها التعب وعنيها ورمه من العياط وخصلات شعرها باينه فام فك الطرحه وشاف شعرها الرمادي ممزوج بالون الفضه وبدأ يمشي ايده عليها ،، وتذكر مراته المتوافيه نفس لون شعرها،، وغلبه النعاس 


** بااك **

اسد بدا يفوق علي صوت مهاب

مهاب بصوت عالي نسبياً : اسسد .. يا اسدد 

اسد بتوتر : احم ايوه 

ساره بزعيق : انت عملتت فيها ايي وايه الي فك شعرها كداا 

اسد بجمود: مش عملت حاجه بس هعمل بس مش دلوقتي ،،، وعلي العموم انا مش عملت حاجه انا كنت بجري وراءها دخلت الاوضه و النور قطع ودخلت عليها لقتها كداا 

ساره بضيق : لا والله كتر خيرك ما انت حيوان 

مهاب بزعيق: انتي ازاي تتكلمي على اخويا كداا 

ساره بإستهزاء : كنت متاكده انو اخوك اصل نفس الحقاره 

وعد بزعيق : بس انتوا الاتنين شويه ،، ثم كملت بهدوء احنا لازم نمشي ونأخذ حياة معانا زمان ماما قلقانه علينا و لوسمحت ممكن تليفون اطمنها 

مهاب ادي ليها التليفون: اتفضليي

وعد اخذت التليفون ورنت علي امها :الو يا ماما


"في منزل وعد"

عفاف بقلق : انتوا فين يا بنتي كل دا

وعد بكذب: اصل حياة اغمي عليها وهيا في المستشفى دلوقتي

عفاف بقلق : يالههووي مستشفى ايي وهيا كويسه 

وعد : هيا الحمدلله كويسه وحنا جاين في الطريق دلوقتي 

عفاف : طيب يا حبيبتي خلي بالك من نفسك سلام 

عفاف بتكلم نفسها : انا لازم اعرف نعمه علشان حياة تقعد معانا كام يوم،واتصلت

نعمه : الو 

عفاف : ازيك يا نعمه

نعمه بضيق: عاوزه ايي 

عفاف بضيق: حياة دلوقتي في المستشفى

نعمه بلهفه وفرحه : ماتت 

عفاف بضيق: فال الله ولا فالك هيا كويسه 

نعمه بضيق: عاوزه ايي دلوقتي

عفاف: هخليها عندي كام يوم لغايه ما تخف 

نعمه : ماشي بس خليها تنجز بسرعه علشان شغل البيت مسنيها وقفلت 

عفاف بضيق : ربنا يكون في عونك يا حياة يا بنتي

"فيلا اسد"

اسد بجمود : انا عاوز اعرف مين علي دا 

ساره بتريقه : اقولك علي دا ابن عمها كان ديماا بيحاول يتعدى عليها زيك بالظبط

اسد برود : انا عاوز اعرف كل حاجه 

وعد بهدوء : احم انا اقولك يا اسد بيه ،،، علي داا كان ديماا بيحاول يتعدى عليها وهيا بتقاوم وديماا عم ايمن ابو حياة هو الي كان بينقذها من تحت ايده فالما عمي أيمن عرف انو مدمن بلغ عنه وداه المصحه فاعمي محمد ابو علي عرف وعمي محمد اصلا مكنش بيحب عمي ايمن لانه كان واخد كل الورث بتاع ابوهم وامهم ،،، وبعد سته اشهر كانت الحياة عندهم مستقره فخرج هلي من المصحه فضل عامل نفسه محترم لغايه انا في يوم كان قطع النور ودخل على حياة الاوضه وكان...... وعيطت ،، ساره سندت اختها وكملت حديثها

اسد بخوف وقلق من علي ليكون عمل حاجه : ها وبعدين كملي

ساره بحزن : فكان بيحاول يتعدي عليها تاني وحياة صوتت وهو كتفها وحط ايده علي فمها بسرعه فدخل عمي أيمن بعدوا عنها وضربه فاعلي هرب فعمي ايمن زهق فراح علشان يبلغ البوليس فاخد حياة وطنط زهره في العربيه ،،، وفجأة كان في عربيه كانت هتدخل فيهم بس عمي أيمن عرف يتفادها فلبس في شجرة والعربيه ولعت وحياة كانت فيها هيا وابوها وامها فحياة شافت قبل ما يغمي عليها عمها وابن عمها وابوها كان بيتحايل عليهم علشان ينقذوا حياة بس هما سبوهم ومشيم وركبوا العربيه بسرعه ،،، فكان في راجل معدي شاف العربيه عمي أيمن قالوا انقذ حياه والرجل انقذ حياة وكان لسه رايح يطلعهم فا العربيه ولعت بيهم وحياة كانت شيفه ابوها وامها وهما بيموتوا 

مهاب بشفقه علي حياة : طب اومال عمها بيضربها ليه وليه حياة مش بلغت عنهم

ساره بحزن : حياة بعد موت امها وابوها دخلت في انهيار عصبي حاد ودخلت المستشفى ونسيت الي حصل معاها ومش بتفتكر إلي لو عمها يضربها ويحبسها في اوضه لوحدها ضلمه من غير اكل ولا شرب فبتفكر وبعدين بتجلها النوبه فلما تصحي مش بتفكر حاجه من الحادثه ،، فاهيا جات ليها النوبه علشان الضلمه والاوضه المقفوله 

اسد بحزن داخله لا يعرف سببه ها هو شفقه ام حب ثم نفض الأفكار من دماغه 

وعد بهدوء: احم لو سمحت احنا لازم نمشي ونأخذ حياة معانا 

اسد بجمود : طيب تعالوا اوصلكم يلا واتجه ناحية السرير وشال حياة برقه

ساره بغيظ : لو سمحت مش هينفع تشلها وهيا كمان محجبه وانت قلعت ليها الطرحه 

اسد : تمام يبقي مفيش خروج من هنا 

وعد بهدوء ولهفه : خلاص يا ساره إحنا لازم نمشي علشان مامل 

مهاب : انا جاي معاكم يلا 

ونزلوا كلهم تحت وركبم ،، اسد ومهاب قدام ... وحياة وساره ووعد

اسد : انتوا ساكنين فين 

ساره : في **** شارع ******

اسد بجمود: تمام،،، اسد فضل مركز علي حياة من المرايا ،،، ومهاب كان بينظر الي ساره بحده وهيا بردو نفس البصه  


""امام منزل وعد""

وعد : بس هنا يا اسد بيه

اسد نزل وليه هيشيل حياة قاطعه صوت ساره

ساره بضيق : انت مش هينفع تطلع كداا فوق

اسد بجمود شال حياة: يعني هتعرفي تشولها 

وعد بخجل وهي تنظر على الارض : احن لاا ،، خلاص تبقي تسبها قبل ما نوصل

اسد : انتوا في الدور الكام 

ساره : احنا في التالت

اسد : تمام،، مهاب خليك في العربيه

مهاب : حاضر

كان في عيون مراقبه ،، شخص : وعملالي فيها شيخه ماشي 

'امام الباب' 

اسد نزلها برفق وسندها عليهم ونزل بس فضل مستخبي لغايه ما تدخل 

وعد رنت الجرس ، الباب اتفتح وحياة وساره ووعد دخلم .. وي دخلوا حياة علي السرير

عفاف بقلق: انتي ايي الي عورك يا وعد 

وعد اتوترت ومدت إيدها علي جبينها : احم .. لا .. مش في حاجه

ساره بكذب : يا ماما لما حياة اغمي عليها انا كنت جنبها ووعد كانت عدت الشارع ولما شافت حياة وقعت جات علينا وهيا بتعدي كان في عربيه جايه بس الحمد لله مش جات فيها بس وقعت علي راسها 

عفاف : طيب تعالوا نسيب حياة ترتاح

وعد : انتي قولتي لي عمها اصل ممكن يضربها 

عفاف بإبتسامه : اما قولت لنعمه ان هيا هتفضل معانا كام يوم كداا

ساره بفرحه : يعني حياة هتفضل معانا كام يوم

عفاف: اه يا اختي تعالي يا وعد اما عقملك جرحك،، وخرجوا التلاته من الاوضه


"في قصر اسد الاسيوطي "

مهاب بزعيق: ممكن افهم ايي الي غيرك كداا ،، وهو وصلت انك تخطف واحده

اسد بجمود: اتغيرت ازاي 

مهاب بزعيق : انتت مش واخد بالك من نفسك انتت كل يوم بترجع الصبح سكران حتي شغلك من ساعه موت نورر وانت اهملته 

اسد بحده : مهاب صوتك مش يعلي عليا فاهم ولا انت عارف انا هعمل ايه

مهاب بهدوء لانه عارف اخوه لما يتعصب : طيب انت راضي عن حالك 

اسد بجمود: مالكش فيه وسابه وطلع فوق

مهاب بإستياء:امتي هترجع اسد الي كان مش بيبطل ضحك الله يرحمك يا نور

 كان في عيون مراقبه الي حصل بصمت 

' فوق في غرفه اسد ' 

اسد قعد علي الارض وبيبص علي الحيطه وبيكلم صوره وهي طبعا صورت اخته وحبيبته ومراته نور ،، وكان حيطان الاوضه كلها صورها

اسد بدموع: أنتي ليي سبتيني يا نور ليي مش انتي قولتي عمرك ما هتسبيني سبتيني ليه انا عارف اني انا الي مكنتش قادر احميكي انا اسف ،، تعرفي انا انهارده شوفت بنت شبهك اووي علشان كداا ساعدها ،،، فاكره لما كنت ارجع من الشغل وادور عليكي .... وبدا يتذكر ذكرياته الجميله مع نور 


** فلاش بااك **

اسد رجع من الشغل وفضل ينادي عليها 

اسد بصوت عالي : يا نور .. يا نورري .. يا نور ،، فضل يدور عليها وبدا يقلق 

اسد بخوف : نور اطلعي مش وقته هزار  ،، فجاه لقي حاجه على ظهره

نور بضحك : انا اهو يا قلبي 

اسد بصدمه  : انتي كنتي علي الدولاب بجد 

نور بضحك : مالك يا بيبي اومااال ،، يلا لف بيا في الفيلا 

اسد بضحك : انا متجوز طفله اقسم بالله ،، انا اروح اشوف واحده عقله وكبيره

نور نزلت من علي ضهره واتكلمت بصوت عالي وبغيره : اقسم بالله اقتلك انت وهيا ولا اعبركم 

اسد بضحك؛ هو انا اقدر برده يا نوري 

نور : ايوه كداا ،، وطلعت علي ظهره ... يلا لف بياا 

اسد بغرور : يعني انا أسد الاسيوطي الي محدش يقدر يرفع وشه في وشه انتي تقولي ليا لف بيا ،، دا لو حد من الخدم شفني برستيجي هيقع في الارض ومحدش هيسمع كلمي 

 نور بتريقه : أنا اسد الاسيوطي نينينينينيي ثم كلمت نور بتمثل الزعل: خلاص مش عاوزه حاجه منك 

اسد بضحك : وانا اقدر برده ازعل نوري

فضل يلف بيها كتير لغايه اما تعب

اسد بتعب : ااه كفايه مش قادر

نور بضحك: اومال عضلات وجيم الي انت مصدعنا بيه وانت مش عارف تعمل حاجه

اسد نزلها تحته فجاه : لا بعرف اعمل حاجة تانيه تحبي اوريكي ثم غمز ليها 

نور بكسوف وخدودها حمراء : وسع كداا يا قليل الادب

أسد بيبوس خدودها : بحب انا الطماطم دي

نور بكسوف: اسد بس حد من الخدم هيجي ،، وسع وقامت 

اسد بيمثل التعب :  ااااه الحقيني يا نور 

نور بلهفه وخوف حقيقي : اسد مالك في ايي اكلم الدكتور

اسد بضحك : هههههه مش قادر 

نور بغيظ : بتضحك عليا ماشي بكره لنا امشي هتقول ولا يوم من ايامك يا نور ومشيت واسد جري وراءها 

** بااك **

اسد بدموع وضعف : انا فعلا ضعيف من غيرك اووي 

فضل اسد قاعد بيعيط لحد ما النوم غلبه 

" في غرفه حياة"

حياة كانت بتفتكر إلي حصل مع ابوها وامها وبتفكر عمها وابن عمها وفجاه قامت صرخت ،،، وعد نيمه جمبها وساره علي الكنبه 

وعد بفزع : ايي في ايي شافت حياة قاعده تعيط وترتعش عرفت ان هيا النوبه جات ليها ،، قامت حضنها وساره راحت حضنتهم 

وعد بحزن : اهدي يا حياة هشششش 

حياة بدموع : هما الي قتلوا بابا وماما هماا 

ساره بطبط علي حياة : اهدي يا حبيبتي ربنا ينتقم منهم اهدي 

حياة هديت والثلاثه ناموا في حضن بعض 

' في الصباح ' 

عفاف دخلت في الصباح تشوف البنات لقت التلاته نيمين في حضن بعض 

عفاف بإبتسامه : ربنا ما يحرمكم من بعض ابدا ،،، ثم اتجهت لتفيقهم 

عفاف : وعد يا وعد قومي يلا 

وعد بنعاس : امممم نعم يماما 

عفاف :يلا علشان تفطروا ،، حياة يا حياه

حياة :انا صحيت اهوا يا فوفه 

عفاف بابتسامة عريضة : عامله ايي دلوقتي يا قلبي 

حياه بابتسامة : الحمد لله احسن  

عفاف: يا رب ديما ،، ثم اتجهت نحو ساره 

حياة بخبث: سبيها يا فوفه انا ووعد هنصحيها 

عفاف : ماشي يا حبايبي يلا  ،،، وطلعت بره 

وعد بخبث : هنصحيها ازاي يا معلمه فتكات

حياة بخبث : ايي رايك نغرقها ولا العفاريت تقوم بالواجب 

وعد بخبث : العفاريت طبعا هاهاهاها 

" في قصر أسد"

اسد فاق من النوم وكان حاسس بصداع وتعب قام وقف

اسد بنظر لصوره : صباح الخير يا نوري 

اسد دخل ياخذ دش بارد يريح اعصابه ،،، ونزل تحت .. كان مهاب بيفطر 

أسد بجمود : صباح الخير

مهاب بينظر علي اسد لقي عنيه ورمه عرف انو كان في غرفة نور

مهاب : صباح النور ،،، هتروح علي الشركه ولا لا 

اسد بجمود : هروح بس اسبق انت انا ورايا مشوار وجاي 

مهاب: حاضر ،، ابقي تعالي بدري بليل

اسد بإستغراب : ليه ؟؟

مهاب : علشان كارمن اختنا جايه هيا وعلياء بنت عمك 

(الصراحه يا جماعه كنت بفكر في اسم بنت مش لقيت احسن من علياء الي هيا ديما بتبوظ البوست بتاعي اتمني تشوفي الحته دي يا علياء 😂😂😂)

اسد : تمام انا ماشي 

مهاب : وانا رايح علي الشركه،،،، كان في عيون مراقبه من فوق 

وركب كل منهما العربية وانطلقوا 


_ بقلم اسماء رضا


" في منزل وعد" 

حياة ووعد بدأوا يرتبوا للمقلب لساره ،،، ضلموا الاوضه ولبسه حاجات بيضه

حياة بصوت مخيف : سساارره ... سسسارره 

ساره قامت مفزوعه : يا ماما مين ،، ساره شافت اتنين عملين زي العفاريت 

ساره بصراخ : عااااا الحقوني عفريت يا ماما 

وعد بصوت مخيف : هاهاهاهاها تعالي معانااا يا ساااره 

ساره خلاص كانت هتعيط ،، وعد وحياة قعدم علي الارض وفضلوا يضحكم 

حياة بضحك وبتمسح دموعها : ههههه مش قادره ايي يا ساره كنتي هتعيطي 

وعد بضحك : ههههههه مش قادر هموت هههههه 

ساره بغيظ وصوت عالي : والله ما انا سيباكم يا كلاب 

وعد وحياة خرجوا يجروا وساره وراءهم 

وعد بمرح : اهدي يا ساره ما احنا كنا بنصحيكي براحه مش كنتي بتصحي ههه 

ساره نطت علي وعد : هاهاها مسكتك ومحدش سمي عليكي هاهاها

ساره فضلت تضرب وعد وتزغزغها ،، وبعدين جريت علي حياة 

حياة بصريخ واستخبت وراء عفاف: الحقيني يا فوفه بنتك هتكلني وانا لسه تعبانه 

عفاف بزعيق : ساره عيب مش تعملي لحياة كداا ،، تعالي يا حياة 

حياة طلعت لسانها لساره ،، قامت عفاف زقتها علي ساره 

عفاف بضحك : اتفضل يا معلمه تفاحه 

حياة : كداا يا فوفه تسلميني تسليم ايادي اخص عليكي الف خصايه 

ساره بضحكت الأشرار : هاهاهاهاها ولا ووقعت تحت ايدي يا فتكات هاهاها ساره فضلت تضرب وتزغزغ حياة 

حياة بدموع من كثره الضحك : خلاص حرمت خلاص هههههه 

عفاف : يلا يا بنات نفطر 

ساره سابت حياة وجريت علي الاكل 

وعد بمرح : براحه يا مفجوعه هانم 

ساره بضيق: نينينيني اخفي يا بت 

حياة قعدت تذكرت شئ ثم كلمت بخزن: فوفه هو انتي كلمتي عمي قولتيله 

عفاف : ايوه يا حبيبتي هتقعدي معانا كام يوم كداا

قاطع حديثهم صوت جرس الشقه ،،، عفاف كانت هتقوم 

حياة وقفت : خليكي انتي يا فوفه انا هفتح 

حياة فتحت الباب وانصدمت 

حياة بغضب : انت ايي الي جابك هناا يااا حيواان .....

.......... يتبع ...........


__________

انا عاوزه اقول حاجتين 

أولا  ""انا اسفه يا جماعه على التاخير بس انا كنت مخلصه امبارح بس للاسف اتمسح فا انا كتبته من جديد 🙂🙂""


ثانيا "" كل سنه وانتم طيبين يا قمرات بمناسبه عيد الاضحى المبارك ويارب نفضلوا ديماا جمب الناس الي بتحبوهم ♥️❤️🧡،، يلا هستنا العديه بتاعتي منكم 😂❤️"""


اتمني البارت يعجبكم.......... يلا انجوووي ❤️❤️❤️


بقلمي : Asmaa Reda✍️💙

#حياة_الأسد

البارت_الرابع

__________________________


 "هيَ كـ طَفلة مُشَاغبة نهاراً وأُنثى فَاتنة ليلاً ، وآحَتار قلبيَ ما بين تَسميتها صغيرتي أم أمُيّرًتّيَّ ........🧡"

 ________________________

 حياة فتحت الباب انصدمت

 حياة بصوت عالي : انت ايي الي جابك هنا.. ياا حيوان 

 عفاف وساره ووعد اتجهم نحيت الباب 

 ساره ووعد بصوت واحد : انت ايي الي جابك هنا امشي اطلع بره 

 عفاف بضيق : عيب يا بنات اتفضل يا علي 

 ( كل الناس الي كانت بتقول أسد طلع علي ،، انا محدش يتوقعني 😂😂😂)

 علي دخل جوا قعد مع عفاف ،،، وحياة خايفه منه 

 علي ضحك بصوت عالي : انا بس كنت جاي اخد بنت عمي التعبانه ههههه

 ساره بضيق وصوت عالي : وانت جاي ليه ما احنا هنروحها بس لما تخف 

 علي وقف مره واحده واتجه نحيت ساره 

 علي : تخف من ايي دا انتوا كنتوا نزلين من عربيه شابين صح ثم ضحك 

 حياة بشجاعة : اطلع بره يا علي علشان ملمش عليك الناس 

 علي قرب عند حياة ،، وحياة خايفه لكن بتظهر الشجاعه 

 علي بهمس لحياة : تحبي اشيلك زي الي كان شيلك معنديش معانع هههههه

  بس عاوز اخد حاجه من حقي برضه وغمز لها وضحك

 حياة قربت منه ونزلت علي وشه قلم ،،، علي عنيه اتحولت للون الاسود 

 علي بصوت يشبه الجحيم : انتي بتضربني انا وقرب علي حياة ونزل فوقها ضرب ،،، عفاف وساره ووعد بيحولوا يشلوا لكن هو سحب حياة من شعرها على الاوضه وقفل الباب

 حياة بدموع ووجع  : سيب شعري يا زباله اااه 

 علي رمي حياة علي السرير : انا بقي هاخد منك حاجه بتاعتي من زمان لولا ابوكي كنت زماني خد الي انا عاوزه ،،، وبدأ يقرب من حياة 

 حياة بتصوت كتير علشان حد ينقذها بس للاسف النوبه جات لها 

 علي بضحك : هوا دا الي انا عاوزه وقرب منها وشالها 

عفاف بدموع وخوف : اجري يا ساره رني علي البوليس بسرعه 

ساره : حاضر ،، ولسه كانت هتتصل بالبوليس علي خرج وهو شايل حياة 

ساره سابت التليفون واتجهت نحيت علي 

وعد بعصبية : احنااا بنقول لك سيب حياة بذوق بدل ما هتشوف وش مش عجبك ،،،، علي وقف مكانه وفضل يضحك 

علي بضحك : ههههه يا اختي بطه امتي وعد ههههه 

وعد بعصبية : تمام انا بقي هعرفك مين وعد 

علي هو كان بيضحك قاطعه بوكس من وعد وقعه علي الارض ،،،، عفاف جريت على حياة الي وقعت حطتها علي كنبه وراحت تضرب علي 

علي وقف من مكانه : انتي بتضربني انا يا بنت ال*******  

ساره هجمت عليه من وراء وفضلت تضرب فيي بخشبه ،، وعفاف بتضرب بالشبشب ( يعني امك يا علي دا الشبشب هيوجع اكتر 😂😂😂) 

،، ووعد بتضرب بالبوكس (لان وعد بتلعب ملاكمه هيا وحياة ) 

علي عرف يهرب منهم وقبل ما يفتح الباب اتكلم وقال : وربنا ما انا سيبكم وهعرفكم مقامكم كويس اووي ومشي 

وعد وساره وعفاف  ضحكم عليه بعدين افتكروا حياة اتجهوا اليها

عفاف بقلق شديد : هاتي ميه يا وعد بسرعه ،، وانتي يا ساره هاتي برفان من جواا بسرعه ،، مشيت وعد وساره بسرعه  وعفاف حضنت حياة 

عفاف بقلق : حياة يا بنتي اهدي انا معاكي وحضنتها جامد علشان تحس بالامان 

ساره : اتفضلي يا ماما واعطت لها البرفان ،، عفاف بتفوق حياة 

وحياة فاقت وفضلت تعيط بصوت عالي وترتعش 

وعد بحزن : اتفضلي يا ماما ،،، عفاف خدتها منها 

عفاف بحزن وقلق : اشربي يا حياة 

حياة خدت المايه وبتدا تشرب وهيا بترتعش ،،، خلصت وناما في حضن عفاف بدموع ،،،، وعفاف فضلت طبطب عليها 


" في مكان آخر " 

دخل شخص ومعه ورد احمر وبيتكلم بدموع

_ ازيك يا حبيبتي عامله ايي انهارده انا عارف اني انا مجتش امبارح وعارف انك زعلانه من سمحيني انا جيت هقعد هنا شويه بعدين هروح الشركه وبعدين هاجي تاني يا نوري  وبعدين هروح بدري شويه علشان كارمن جايه ،،، تعرفي يا نور انك وحشتيني اوي اوي 

انا بستناكي كل يوم علشان اجي عندك وانتي مش راضيه تخدني ليي دا البيت بقا وحش من غيرك ... انا كل يوم لما ارجع افضل انادي عليكي اقول يمكن انتي لسه مستخابيه هههه زي مكنتي بتعملي فياا هههه وعيط ،،، طيب فاكره المقالب الي كنتي بتعمليها فياا هههه فاكره لما انا كنت نايم وانتي جبتي المكياج بتاعك وحطتيه علي وشي وانا نايم واول ما اصحي اشوف انتي عملتي اييي واجري وراكي وانا افضل اقول دا انا اسد الاسيوطي وانتي تتريقي علياا فاكره ههههه ،،،، وفضل اسد يتكلم معها ساعه 

اسد بيمسمح دموعه : يلا بقا هسيبك شويه واجي علطول دا انا عصدعك تمام همشي انا يا قلبي ولو مجتش انهارده اعرفي انو غصب عني وهبقا استناكي بليل اوعي متجيش ماشي سلام يا قلبي ،،، ومشي اسد وهو دموعه علي خده


" في شركه الاسيوطي "

دخل شخص الشركه بكبرياء وغرور 

- اسد بيه هناا 

- السكرتيرة : لا يفندم الي موجود مهاب بيه اقوله مين

- تمام قوليله زين السيوفي 

السكرتيرة :  اتفضل يا فندم هدخل اديله خبر  ،، دخلت السكرتيرة وخرجت  

السكرتيرة : اتفضل يا فندم ،،، دخل زين لمهاب 

مهاب بضحك : زين بيه جاي هناا بنفسه دا الشركه نورت هههه ،،، واتجه يحضنه

زين بمرح : اي يا بني لسه زي ما انت بتحضن ايي حد كداا 

قاطع حديثهم دخول اسد وباين عليه الارهاق والتعب

اسد بإبتسامه : اي دا زين بيه هنا وانا اقول الشركه نورت ليه هههه ،، وحضنوا بعض وزين شاف علامه في رقابه اسد 

زين بغضب : هيااا وصلت لدرجه دي يا اسد ايي الارف الي في رقابتك ده

اسد بإبتسامه استفزاز : اولا وطي صوتك ،، ثانياا انا معملتش حاجه دي واحده هيا الي كانت عامله 

زين بيمسح علي وشه ويهدا : اسد انت نسيت انك كنت ظابط في المخابرات 

اسد اول ما سمع ظابط اتعصب  : وانا اخذت ايي من المخابرات هاا ختت ايي اقولك بقا انا اخذت ايي انا اخذت موت نور مراتي قدامي وانا معرفتش احميها 

زين بيحاول يتحكم في اعصابه بس اتعصب من كلام اسد : انت اب انت عمرك حتي ما  سالت علي ابنك .. ابنك الي المفروض تقف جمبه انت حتي عارف ان ابنك مش بيتكلم بسبب الحالة الي عنده 

اسد بدموع وضعف وقع على الأرض : غصب عني انا كل مره اما اشوفه افتكر موت نور قدامي مش بعرف اقرب منه علشان نور بس 

زين حضن صحبه : اهدي يا صحبي دموعك دي متنزلش ابداا ثم كمل بمرح دا لو حد دخل شافك كدا هيقول دا اسد الاسيوطي

اسد ضحك غصب عنه : وانت عامل ايي في الشغل 

زين بمرح : سايبني انت ومقضيها دا انا مفحوت في المهمات كان يوم اسود يوم ما دخلت شرطه معاك دا انا كان حلمي اغني ههههه 

مهاب بمرح : ايداا انت لسه عاوز تغني بعد اخر علقه هههه 

زين بضحك : انت هتفكرني ليي دا انا كنت بحاول انسي العلقه هههه 

اسد بضحك : احسن علشان تبطل تغني تاني انا المره الجايه هقتلك فيها ههه 

زين : يا عم دا انت ضيعت حلمي ودخلتني شرطه غصب هههههه 

مهاب : هو عمر جه من السفر ولا لسه 

زين بضحك: والله يا خويا انا من نفسي مش عاوزه ينزل حد يسيب المزز الهناك ويجي برضه هههه 

اسد بجديه : طب يلا كفايه هزار علشان عندنا اجتماع 

زين بهمس لمهاب :, اهو قلب علينا يا معلم 

اسد : سمعتك يا حيوان ،،، اه ابقي تعالي علي العشاء علشان كارمن وعلياء جيين 

زين : اشطاا هبقا اجي ،،، ااه هبقي اعدي علي حسام احيبه 

اسد : تمام يلاا ،،، ومشيوا هما التلاته علي غرفه الاجتماعات

( استوب كداا نعرف الرجاله دي 😂)


( اسد هو شخص قاسي المعامله إلا معا حسام و زين ومهاب وكارمن ،،، هو في عمر الواحد الثلاثون ،، عنده ابن عمره خمس سنوات ،، جسمه رياضي ،، عنيه لونها اخضر نفس لون الزرع،، طويل جدا ،، شعره اسود ،، عندوا لحيه تقيله يدل على قلبه ) بقلم اسماء رضا


(مهاب هو شخص هادي ومرح وحنون مع اخواته جداا ،،، عندوا عمر اخو زين من اب بس هو صديقه الوحيد ،، بيتعصب لو حد غلط فيه أو حد من عائلته ،،هو في سن الخامس والعشرون ،، لون رمادي نفس عين كارمن،،،،هو بيشتغل دكتور وعنده مستشفيات الخاصه بس بيشتغل مع اسد في الشركه )


(زين هو شخص قاسي وعصبي ،، مرح مع حسام وأسد وعمر ومهاب ،، بيحب حد في السر ،، بيحب اخوه عمر جدا ،، نفس سن اسد ،، عنيه لونها عسلي ،، جسمه رياضي بسبب شغله في المخابرات )


( حسام شخص طيب جداا هو مرح الشله ديماا تافه ،، بيحب حد في السر هنعرفه بعدين ،،، شغال مع زين واسد في المخابرات ،، عنيه لونها اسود )


( ساره هي فتاه مرحه جداا بتحب حياة ووعد جداا ،، عصبيه لو حد غلط فيها ،، في تلاته ثانوي ، عمرها ثمانيه عشر سنه ، طويله ، لون عنيها  ازرق نفس لون وعد )


(هوباا رجعنا ليكم 😂)


" عند حياة " 

حياة نايمه علي السرير بتحلم بي موت أهلها  وعمها وابنه 

حياة بصريخ فاقت : لاااااااااا باباااااا ... مامااااااا ،، وضمت رجليها لصدرها وعيطت بهسترياا وبتتكلم

دخلت عفاف وعد وساره بفزعمن منظرها جريوا عليها ،، عفاف خدتها في حضنها 

عفاف بحنيه وطبطبه : اهدي يا بنتي اهدي خلاص 

حياة بدموع ورعشه : انا عاوزه اروح عند ماما وبابا انا عاوزه اموت واروح لهم

وعد بدموع حضنت حياة : بعد الشر عليكي ،، وانا اعمل ايي من بعدك يا حياة

ساره بدموع مسكت ايد حياة : احنا منقدرش نستغني عنك يا حياة 

حياة بدموع ووجع : ولا انا اقدر اسبكم بس الدنيا هنا وحشه معنتش قادره اعيش هنا خلاص 

عفاف بحزن : وتسبيني انا واخواتك يا حياة مش انا زي امك 

حياة حضنت عفاف اكتر : انتي مش زي ماما انتي امي فعلا انتي كنتي بتحميني بعد موت ماما وبابا 

عفاف حضنتهم كلهم وهما جريوا علي حضنهم : لدما انا عايشه مش عاوزه تشوف دموع بناتي انتم أقوياء ومحدش يقدر يكسركم 

كلهم في صوت واحد : ربنا يديمك لنا يا ماما 

قاطع حديثهم صوت جرس الباب ،، عفاف سبتهم وقفلت الباب عليهم وخرجت تشوف في ايي 

' في الاوضه ' 

حياة بتعب : ااه شعري ووشي وجعني اووي 

وعد بتمسح دماء من وجه حياة 

ساره بمرح بتحاول تلطف الجو : كان نفسي تشوفي الزفت علي عملنا في ايي 

وعد بمرح : دا انا كسرلتك عضمه كله علشان مد ايده عليكي 

حياة بإبتسامه وجع : شطره يا وعد انتي وساره 

ساره بمرح: مش انا ووعد بس دا فوفه كمان قلعت الشبشب ونزلت فوقه ضرب 

حياة بضحك : يااا فوفه هياا كمان وبشبشب دا انا كان نفسي اتفرج هههه 

وعد : انا هقوم اكل ليكي 

ساره بمرح : وانا كمان علشان انا هفتانه ،،، ضحكم البنات ووعد خرجت ووصوتت ... ساره و حياة خرجوا انصدموا شافوا علي جه ومعاه تلات رجاله ومسكين عفاف ووعد  والرجل التالت مسك ساره.. حياة خافت ودخلت جوه لسه هتقفل الباب رجل علي وقفتها 

علي بينظر علي جسمها بشهوه وخبث : ولله ووقعتي تحت ايدي يا حياة ههه

حياة بخوف وبترجع لورا لقت البلكونه مفتوحه وقفت علي السور واتكلمت بخوف : لو قربت مني يا علي هموت نفسي 

علي بخبث : ما انتي هتموتي بس من الي هعمله فيكي ههههه 

حياة غمضت عيونها : وقالت هتشوف 

وعد وعفاف وساره بصدمه : حياااااة...........

............. يتبع ...........  

_____________ 

حاسه ان الناس هتشتمني سيكه 😂😂 معلش انا قولت عيد وكداا فقولت اي حاجه تنكد عليكم 😂😂 


حقيقي انا كنت بكتب وانا بعيط ومتاثره 🙂♥️♥️.

خدوا اسكرين لاكتر حته اثارت فيكم ♥️♥️

انا حقيقي تعبت في البارت دا جامد ❤️❤️

يارب البارت يعجبكم ♥️♥️ ،،، تفاعل وهنزل العصر البارت الجديد ♥️


يلا انجوووي ❤️❤️


بقلمي : Asmaa Reda ✍️💙

البارت الاول والتاني هنا 👇👇👇


من هناااااا

تعليقات

التنقل السريع
    close