رواية هي والمارد الفصل
البارت الأول والتاني والتالت
بقلم ايه حسن
رواية هي والمارد الحلقة الأولى
ياااااااباااا .. اااابااااا يااااابااا ... انت فين ياللي ربتني وكبرتني ... ياللي عايز تجوزني تاجر سلا*ح ، يا حومتي ياني بقا أخرتها اتجوز مجر*م بيقـ؛تل ف الناس
_ تاجر السلاح اللي بتتكلمي عنه دة يبقى ابن عمك ، يعني أولى بيكي من الغريب
عاااااا الغريب مات م الهم والغلب ، الحقيني يمااااا أُهو أِهي اااعااااا
= بتنهقي ليه يا آخرة صبري
سامعة جوزك بيقول ايه ، قال تاجر السلا*ح أولى بيا .. لييييه كنت بتاجر ف الأ*عضاء البشر*ية
_ انا قولت هتتجوزيه يعني هتتجوزيه ... انا مقدرش أقوله لأ
ليييه ماسك عليك ايه ياااابااا ... بقا عايز ترمي بنتك لواحد مبيعرفش يتعامل غير بالرشاشات والدبابات
_ متخافيش ، هو طلب ايدك مني بنفسه يعني أكيد عجبتيه
لييييه هو كان شافني فين أصلاً هو يعرفني ولا انا اعرفه
_ من 17 سنة شافك وانتي خارجة من الحمام ، ومن يومها وهو معجب بيكي
كمان شافني ملط يا لاااااااهوي ... يعني جاي يصلح غلطة عملها لما كان عمري 4 سنين ، غطيني وصوتي يمااا
_ دة بدل ما تشكريه انه مخلعش وجاي يداري خيبتك
يا ريته كان خلع يا رييييته ، ع جثتي اني اتجوزه .. عليا النعمة ارمي نفسي من الدور الأول
= اهدي يا كنزي ... الراجل زمانه جاي
يادي النصيبة ، انتوا بتدبسوني ... الحقوني يا نااااس ، الحقوني يا خلق
_ وطي صوتك يا بنت ، الجيران تسمع
خليهم يسمعوا يخويا ، انت اكيد لاقيني ع باب سوبر ماركيت مش ممكن تبقى ابويا اللي زالطني من بطنك
_ زالطك من بطني ازاي ، انتي مجنونة يا بت
مجنونة!!! انا هوريك الجنان اللي ع أصله دلوقتي
= رايحة فين بس!!
ابعدوا عني محدش يقربلي
= الحقني يا صلااااح بنتك عاوزة تموت نفسها
_ ايه اللي بتدلقيه ع نفسك دة يا بنت المجانين
هموتني عشان ترتاحوا مني
_ بس دة مش جاز ، دة بول كلاب
عاااااا اااعععععع "جابت اللي ف بطنها"
_____
الباب رن وراح صلاح يفتح
شاهد أيضًا
مد ايده برعشة _ يا أهلاً وسـ سهلاً يابني اتفضل
دخل بهيبته وقعد وحط رجل ع رجل ... العروسة فين !!
_ ادخلي يا سعاد هاتيها من جوة
= حاضر
هي من جوة الأوضة-- مش هتجوزووووه ، خرجوووه بررررة
.... ايه!!!!
_ مـ.. معلش يابني أصلها بتعاني من الصرع ربنا يشفيها
.... أه الأحسن برضو انه يكون صرع بدل حاجة تاني
خرجت مع امها--- نزل رجلك ياض ولم التيران بتوعك وأخرج برة معندناش نسوان للجواز
بصلها بغضب ومسك رقبتها بإيده
عااااا هتموتني يخربيت سنينك
.... انتي مش عارفة بتكلمي مين!
مجر*م وقتا*ل قتله ، يعني هتكون دكتور باطنة
.... انا أمان المارد اللي محدش ف الدنيا رفع صوته عليه
_ والنبي يابني متقصدش ، منا قولتلك عندها صرع
متخافش يابااا ، ارقعي بالصوت يمااا
= يا لاااااااهوي
.... اخرسي يا ولية
مش عيب ترفع صوتك ع واحدة قد امك يابن الحرامية
.... شكلي هموتك قبل ما تبقي حرمي
ومين قالك هتجوز واحد زيك ... وربنا لبلغ عنك بولييييس بولييييس
.... اخرسي
وراح راميها هي وأمها وأبوها ورافع السلا*ح عليهم .......
يتبع...
رواية هي والمارد الفصل الثاني 2 بقلم ايه حسن
رواية هي والمارد الحلقة الثانية
.. اقسم بأيمانات الله لو صوتك اترفع تاني ليكون آخر يوم في عمرك .. سامعة ولا لا يا حيلة أمك وابوكي
... ونعم الإيمان والتربية حقيقي مشوفتش ف أخلاقك
صلاح ... اهدى يا بنت المجانين لياخدنا كلنا برصاصة واحدة
... عقل بنتك يا عمي ، لأني مبرجعش ف قرار أخدته ... فاهمين ولا لأ .... "صرخ فيهم"
التلاتة بصوت واحد ... فاهمين فاهمين
كنزي بخفوت ... سمعت الرعد ف وداناتك يا بعيد
... بكرة كتب كتابنا والفرح ، كلكم تكونوا جاهزين مش عايز أي تأخير .. الحرس بتوعي هيكونوا تحت البيت عشان لو فكرتي بس تهربي هيجيبوا أجلك
... اسمع يا أمان يا لاللي انت شغل الشبحنة دة مش عليا .. أوعى تفتكر اني خايفة منك لاااا .. دة انا ممكن ارقصك هنا
وفجأة رفع المسد*س وضر*ب طلقة ف الهوا خلتهم كلهم يصرخوا ... وكنزي رجعت واقعة ف الأرض جنب أهلها
... عااااا من النجمة هجيب المأذون وآجي .. هجيبه وآجي عاااا
حط المسدس ف حزامه ورزع الباب وراه بعد ما مشي
.... يا نهار مدوحس يابا .. دة كسر كالون الباب ... يا لاااااااهوووي
______
تاني يوم الصبح وصلت القصر بتاعه حاولت تهرب معرفتش
... كل دة طبعاً من السر*قة والنهب والق'تل مش كدة
سعاد ... يا بت وطي صوتك ، انتي مش هترتاحي إلا لما يقطعنا ويرمينا للكلا*ب تاكل فينا
"شافته من بعيد جاي وبيرفع نضارته عن عينيه"
... ولابسلي أبيض عاملي فيها زبادي كامل الدسم
... لو كنتوا اتأخرتوا خمس دقايق كان زمانكوا مدفو*نين تحت الأرض
بخفوت ... ان شالله انت واللي يتشددلك
... تعالوا ورايا
بتبص حواليها وبهمس لنفسها ... ايه كل البادي جاردات دي فاكر نفسك مالك ولاية تيكسيكوا
دخلوا القصر اللي ميجيش واحد ف المية من الجنينة اللي برة
نرجس والدته ... يا أهلاً يا كنزي ، منورة بيتك
... دة بيت علي بابا والأربعين حرامي مش بيتي
نغزتها سعاد بحنق ... لمي لسانك هتموتينا
كمال ... وحشتني يا صلاح .. أخيراً جه اليوم اللي نتلم فيه .. أعرفك أركان وميان ولادي
بخفوت ... أركان ايه وأمان ايه دة انتوا بتسموا اسماء مش ع مسمى خالص .. والله تلاقي ولا بتركعوها ربنا يحر"قكم مع ابو لهب
... أطلعي فوق أوضتك جاهزة
... أوضة مين يا روح أمك .. انت جايبني هنا تهزأني
كلهم شهقوا حتى الشغالين .. وفجأة طلع المسد*س وشد أجزاءه
بخوف ... الأوضة فين يا سعادة الباشا
______
... مش هتجوزه يا نااااس ابعدوا عني ... يا ولية كفاية شد ف شعري هتخلعيه ف ايدك
... هو دة شعر أصلاً دة سلك مواعين .. انتي بقالك قد ايه مغسلتيهوش !!
... بتقولي ايه يا ولية يا حيزبونة انتي ، وربنا اديكي ع بوزك
... يا لااااهوي حوشوها عني هتموتني
شاهد أيضًا
"فضلت تضر*ب فيها بالروسية ، وتشدها من شعرها ومحدش عارف يحوشها ، لغاية ما دخلت واحدة وشخطت فيهم"
... بسسس ، ابعدي عنها
الست بعياط ... عاجبك كدة يا ست ريم أنا اتهزأت خالص
... وانتي مين يا روح أمك !!
بقرف ... أنا ريم مديرة العلاقات الخاصة لـ أمان باشا
... كمان عنده علاقات خاصة ، يا ليلة بيضة يا ولاد
ظبطت نضارتها ... نص ساعة وألاقيكي جاهزة وإلا مارد باشا مش هيعديهالك
... طب يلا يا بنت الحرامية من هنا وخدي العرر دول معاكي .. بررررررة
"صرخت فيهم وكلهم جريوا ع برة بسرعة"
______
... ربنا يعدي الليلة دي ع خير
... اسكتي يا سعاد ، لحسن انا حاسس ان النهاردة دفنتنا
... كنزي مش هتجيبها لبر
____
... المأذون وصل يا مارد باشا
فتح الدفتر ... أين العروس؟!
سعاد ... هروح أجيبها
... لا خليكي
شاور لـ ريم بإيده وطلعت تجيبها
خبطت ع الباب ... كنزي هانم ، كنزي !!!
"مفيش رد دخلت بسرعة ملقيتهاش ، جريت ع البلكونة وشافت مليات السرير مربوطة ف بعض ، نزلت بسرعة تبلغ المارد"
... الحق يا مارد باشا ، عروستك هربت
"وقف بغضب وأمها وأبوها لطموا ع خدهم"
صلاح بهمس ... مش قولتلك ان الليلة دفنتنا
صرخ بصوته ... هربت ازاي!!! ... مو*تك ع ايدي يا كنزي
"راح ناحية سيف متعلق ع الحيطة وأخده وطلع وع وشه علامات الغضب"
"العيلة كلها طلعت وراه ... شاور للحرس يدوروا عليها ف كل حتة"
بحزم وتهديد ... مش عايز طيفها يخرج برة القصر وإلا هقطع رقا*بكم
___
"كنزي ماسكة فستانها وبتمشي بسرعة وحذر ف الجنينة اللي ملهاش آخر ، وبتبص بترقب للحرس اللي عاملين زي الناضور"
... الأحسن اقعد تحت الشجرة اللي هناك دي لغاية ما يتعبوا من الوقفة .. ولا باينلهم حلاليف مش بيحسوا
"بتمشي ببطء ع طراطيف صوابعها عشان توصل للشجرة .. وفجأة......
يتبع...
رواية هي والمارد الفصل الثالث 3 بقلم ايه حسن
رواية هي والمارد الحلقة الثالثة
.. عااااااا ، بس يا ولا*د الكلب بطلوا هوهوة .. الحقوني يا خلق .. الحقوني يا هووووه
"الكلاب فضلت تعوي عليها وهي خايفة منهم ومش عارفة تهرب بعيد .. والحراس شافوها .. رفعت فستانها وهاتك يا جري .. وهم وراها"
... اجررررري يا مجددددي ، اللي يحصلني يكسرني عااااا
"أمان سمع صوتها وجري ناحيتها وهو شايل السيف .. والحراس كانوا بيجروا وراها من كل ناحية .. وبتوقع فيهم ومحدش عارف يمسكها"
... وربنا لأدوخكم يا شوية تيران .. اوعى ياض منك له
"وهي بتجري فستانها شبك ف حاجة ووقعت ، وف لحظة كانوا محاوطينها ف دايرة .. ولسة واحد هيقرب منها يمسكها سمعوا صوته القاتل وهو بيصرخ"
... ابعدوا عنها .. محدش يلمسها ... تعالي بقا بتهربي مني انا يا بت .. دة انتي يوم أهلك مش فايت
... بت أما تبتك ابعد عني ، جاك قطع ايدك
"بتشد دراعها منه وهو ماسكها بقوة .. وراح شايلها ع كتفه ، وهي بتصرخ"
... نزلنااااااي .. مش هتجوزك .. عااااا
"رماها ع الكرسي ، وخرج السيف حطه ع رقب…تها"
صلاح ... خلاص يابني والنبي سيبها منا قولتلك دي بتتعالج
صرخ بصوته ... مش عايز أسمع صوت حد
جز ع أسنانه لـ كنزي ... تحبي أخلص عليكي دلوقتي
هزت راسها بنفي وتابع ... انتي عارفة اللي عملتيه عقابه عندي ايه! أصعب مما انتي تتخيلي
بصوت مبحوح وخافت ... موتني أحسن ، ع الأقل هبقى شهيدة وهدخل الجنة أحسن ما اتجوز واحد ابن مجر*مين زيك
شدد ع السيف وهي صرخت ... عاااااااا .. خلاص ربنا ياخدك
... يلا يا شيخ كمل إجراءاتك
المأذون ... دة جواز بالإكراه ، وأنا لا أقبل هذا
حصل يا شيخنا .. وانا أيضاً لا أقبل
"شاور للحرس ، وف لحظة كانوا حولين المأذون اللي بلع ريقه بخوف"
_أنا من رأيي يا بنتي توافقي ، دة باين عليه شاب كويس وهيسعدك
أما أنت مأذون نطع بصحيح
_احم نبدأ بسم الله
"وبعد شوية"
_ بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير
رسمت ملامح باكية ... قصدك جمع بينا ف دا_عش
________
_وحياة امك بقا .. لخليك تلف حوالين نفسك .. اصبر عليا ، هكرهك فيا وف الجواز
"فضلت تلبس بنطلون فوق التاني وكذا بيجامة ، وطلعت إسدال اسود ولبسته وطرحة سودة ، وراحت ناحية المراية"
شاهد أيضًا
_اعوذ بالله ، مين دي !! ... دة انت ليلة دخلتك كحلي بإذن الله ههههه
"سمعت صوته داخل الأوضة وبسرعة فرشت سجادة الصلاة وبدأت تصلي ، أو مثلت كدة"
_ الله أكبر ... سمع الله لمن حمده
"قرب منها وهو بيبصلها ببلاهة واستغراب ، وبعدين راح مدد ع السرير وهو ساند ايده تحت راسه"
رفعت ايدها للسما ... إلاهي وانت جاهي أشوف فيك يوم ...
ولما لقيته اتعدل اتراجعت ...احم قصدي ربنا ينتقم من الظلمة ولاد الحرا*مية يعني
قامت ورفعت السجادة ... انتي بتعملي ايه؟
_ بصلي بتفكر ربنا اللي خلقنا قبل ما ييجي اليوم الذي لا ينفع مال فيه ولا بنون
شفايفه وكإنه مهتمش ووقف قصادها ... بس القبلة مش الناحية دي أصلاً!!
شهقت بصدمة ... وانت عرفت القبلة منين يخويا ... انت آخرك تعرف المسدس اللي ف ايدك كام طلقة
... اممم بمناسبة الطلقة ، انتي هتفضلي لابسة الجلابية دي كتير؟
_ أولاً دة اسمه إسدال ، ثانياً أنا بحب البسه وأنام بيه
... بس انا مبحبش اللبس دة ، الحاجات دي تتلبس برة مش ف أوضة النوم
_ انا بقا مبلبسش غير الحاجات دي ، برة وجوة بالذات .. وبعدين انت دخلك ايه ، اطلع برة الأوضة
... طيب يلا
_ يلا ايه؟
قرب من ودنها ... اقلعي
فتحت صوتها _ نعم يا روح امك
... اقلعي والبسي قميص النوم دة
_ عليا النعمة لو محترمتش نفسك لكون مدياك روسية اجبلك ارتجاج ف نفوخك .. اطلع برة أوضتي ياض
مسكها من قفاها ... مبحبش أكرر كلامي مرتين
"زقته وبعدت عنه"_ اوعى ياض يابن المجر*مين ، هو انت فاكرني عشان مضيت ع ورقة هعتبرك جوزي
... أنا جوزك غصب عنك .. ف الأحسن تسمعي كلامي بمزاجك بدل ما تسمعيه بطريقتي
شوحتله بإديها ... طريقة ايه دي يا عمر ، لا دة انت متعرفنيش دة انا لحمي مر ، وممكن اقطعك بسناني
"مسكها مرة تانية وخدها ع البلكونة وهو ضاغط ع رقبتها من ورا"
... شايفة القفص اللي هناك دة!! عارفة دول ايه!!
"كان بيشاورلها ع كلاب"
_ اكيد قرايبك معروفة يعني
جز ع أسنانه ... لو حطيتك معاهم دلوقتي ، حتى عضمك مش هلاقيله أثر
بلعت ريقها بخوف وقالت _ مفيش عندك قميص لونه أحمر ؟!!!!.....
يتبع...
البارت الرابع والخامس والسادس 👇
تعليقات
إرسال تعليق