القائمة الرئيسية

الصفحات

الحلقة الثلاثون والواحد والثلاثون رواية ملاك الاسد

 


 الحلقة الثلاثون والواحد والثلاثون


رواية ملاك الاسد 🖤🖤


الكاتبة إسراء سعيد 💜✍️


جميعنا نعشق اللون الاسود لانة يرمز الي كم الاحزان اللي بتكون بدتخلنا وأيضأ يرمز لي اليل لانه يسكنة. الوحدة و السكوت واحنا نميل الي هذة الاشياء العميقة! 


...... 


اهلا بي سارقة احلامي

اسماء/ ماهي!

ماهي/ لي ختي مني لي كل اللي ختطلة في سنين ختية منى في ليلة لي...

اسماء/ اولا انا مكنتش هرتبط بعز لاولا خطتك لما وقعتي بيني و بين عز عشان انتى تقربيلة.....

لو بيحبك مكنش جالي مكنش فكر فيا بس انا كنت شاكة لالا كنت متأكدة انك مريضة وانا قولت كدا انك وحدة مجنونة بقا يا هبلة عملالي جو بقا ورجالة خطفني و في الاخر تطلعي انتى ياشيخة فكرتك حاجة مهمة طب والله ما جة في بالي انتى خالص قلت بقا يا بت يا سمسم حد من العصابات خطفوكي عشان انتى حطيبت العز هيضغطو علية يا يسيب الصفقة لايموتوني وعز يجي يقولهم لاااا 

هههههههه

ماهي بغضب/ انا هموتك بي ايدي وحدة حيوانة زباله ليكي عين تتكلمي و تحلمي وتهزري كمان دنا هوريكي النجوم في عز الضهر ...

اسماء / وانا هخليكي تعدي من اول اربع ساعات من دلوقتي عز هيلاقيني وعدي بقا علي مهلك!

ماهي / هضمرك ومش هخليكي تتهني بية لو مش هيبقا ليا مش هيبقا لغيري ...


ثم ذهبت ماهي وتركت اسماء ..........


في منزل هلباوى..


هلباوى / عرفتى الحقيقة يا بنتى ..

ندى/ بابا عارف العصفورة اللي في فيلم الخالية .

هلباوى/ مالها 

ندى / خليت هشام جارنا يجيلي وحدة اكمنة ظابط في المخابرات و بصرحة حطيت وحدة في جيب الجاكيت بتاع عمرو في....الاسانسير لما كنت بعيط بصراحة يعنى حطيت دماغي علي كتفة بعياط بس والله عشان الخطة مش اكتر 

هلباوى بضحك/ انا عارف بنتى كويس بس اي الدماغ الشياطين دي ....

ندى بضحك/ اي خدمة انا مكاني مش هنا علي فكرة في الداخليه...

هلباوى/ طب وبعدين مسكتي علية حاجه..

ندى/ هجيب الاب توب ونشوف ....

هلباوى روحي ولو فية حاجة مديقاكي قليلي 

ندى / متقلقش عليا يا ابو الادهيم 

هلباوى/ حسبي الله ونعم الوكيل...........

ذهبت ندي كي تفتح الاب توب ودخلت علي ملفات لقت ست ريكوردارات ......في اوقات مختلفة .....

1 _ عمرو /تسلم يا شق علي اللي عملتة معايا 

عاصم / كل بحسابة يا صاحبي 

عمرو/ احنا لسة مخلصناش لسة لما نظبط ريهام و الماسك و لسة فية كتير 

عاصم / دماغك سم يا صحابي 

عمرو/ اهم حاجه لزم تخلص بسرعه ندى دى الحاجه الصح اللي في حياتي لزم تبقي مراتي في اقرب وقت


2 _ يا باشا بعت الرجالة بسلاح علي شرم الشيخ الوافد اللي جاي كلة اجانب يعني هيموت منهم كتير جدا يبقا كدا نفذنا من الخطة خطوتين فاضل التالتة هتم بكرة الساعة 12:30 مع بداية الاحتفال اللي عملينو في ظباط كتير بتأمن المكان بس احنا حطينة كل قنبلة في المكان الصح 


3 _ اربع بنات لسة جداد زي ما هما تخدهم وتطلع علي بيت المهندسين هتقابل هناك سندس هتظبط البنات دول وتاخدهم علي الفندق اللي في الغردقة عشان الشيخ عمار و الشيخ يوسف طلبنهم بي الاسم 


ندي وقد أصابه نوبات من الصدمة و الزهول وكأن احد ثكب عليه بحار من الثلج من شددت الصدمة اهذا يعقل هل هذا هو حبيبي هذا هو الشخص الذي دعيتة انة ملاكي وسندى و اماني و حمايتي أيعقل هذا تمنيت أن الحياة تقف في هذة اللحظة ليتني لم اقابلك ولم أعشقك ولم ادمنك الي هذا الحد أيعقل انك قاتل وتقوم بي ابشع الجرأم ليتني لم اخلق ........


ندي وقفت من كتر صدمتها نبض قلبها كاد ان يقف من شدتت الصدمة و الرعب و الخوف وعدم التصديق ....

تامر / بت ياندى الاندومي اللي كان ع نداااا

غفت ندي من حول العالم المليئ بي القسوة وكانت تذهب بين احضان حبيبها الكاذب المخادع 

..

تامر/ بت ندى يا بابا يا بابا 

هلباوى/ وواة في اي مالها البت 

تامر مش عارف انا دخلت لقتها في الحالة دى جسمها كلة متلج والنبض مش مظبوط انا هخدها علي المستشفى... فية حد زعلها 

هلباوى/ لا يا ولدى بس 

نظر هلباوى لي الاب توب هلباوى/ سيب اختك وسمعني الزفت دة هبب اي 

تامر بعدم فهم/ اية مش فاهم 

بقولك شغل الذفت اللي كانت بتسمعة اختك 

شغل تامر كل شئ سمعتة ندى و اكتر ......

هلباوى بصدمة و تامر بنفس الصدمة و الغضب لكن بداخلهما يشكرو الله علي أن ندى بخير معملش فيها حاجه...........


..........................


في منزل اسد


نزلت ملاك وهي ترتدي بنطلون اسود و تيشرت اسود ماركة اديداس و كوتشى ابيض ماركة جوتشي و فردت شعرها علي ضهرها و رفعت رموشها واكتفت بي احمر شفاه بارز شفتيها المرتكزة 


نزلت ملاك في غرفة مكتب اسد 


ملاك / انا جاهزة 

نظر اسد إليها و هو بكامل هيبته بي بدلتة السوداء وهو بكامل وسامتة 

اسد/ يلا بينا ...

ملاك/ علي فين...اسد/ مش كنتي عايزة تشوفي البلد 

ملاك قفذت من الفرحة / ايوا بقا يا ابو الأسود يا جامد

اسد / اسد بنظرة ثاقبة يلا 

ملاك/ يعم افرد وشك احنا طلعين نحارب .....

خرج ملاك و اسد وركبو العربية 


جاكوار إف تايب المكشوفة



ثم انطلق اسد و ملاك الي اجمل اماكن بي نيويورك 


ثم ذهبو الي اجمل وأروع حدئق بي نيويورك سنترال بارك



ملاك/ انت واخد بنت اختك ياعم تفسحها انا عيزة اجري اللعب مش جاية اتفرج علي الطبيعة انا

اسد / بضحكة اركبي انا ازاى اصلا اخرجك

ملاك / معلش اعطف علي اللي خلفوني وفك وشك شوية ....

اسد / قدامى ...ملاك / ياساتر 

اخذ اسد ملاك الي حدئق الجليد بي سنترال بارك نيوز 



اخذ ملاك تنظر الي الجليد وهو يتساقط بشكل جميل جدا وأخذت تبتسم وتلف حولها كالطف الفرحان 

ثم بدأت تزحلق علي الجليد ثم وقعت فضحك الاسد عليها ...

ملاك بقا كدا بتضحك عليا ثم كورت ملاك كورة بي الثلج ثم حدفتها بصدر اسد اسد برفع حاجب.....

ملاك/ احنا اسفين يا صلاح بس انت عصبتني وبص بقا 

ثم اقترب اسد منها والتصق بظهرها ويد علي كتف ملاك و اليد الاخري بخسرها يعلمها المشي علي الجليد بحذا التزلج علي الجليد 

اسد / افردي ضهرك وادوسي علي الكعب من وراي وانتى هتمشي واتعمدى ان لو رجليكي فتحت تقفليها بنفسك بدل متقعي 

ثم نظرت ملاك الي عيونة وهو غير مهتم فقط يعطي لها الأوامر كيفية المشي علي الجليد 

بدأ الاثنين بي المشي و الجو مخليش طبعا من هزار ملاك و ضحكها ثم تركت يد اسد وظلت تجري بي مفردها...

ملاك بصدمة / يالهههووووااااي معلش أوقف البتاعة دى ازاى اعععععع والله هموت هموت اوعا يلا اوعااا 

كانو الأطفال حولها يلعبون ولكن لم يفهمو حرف واحد من تلك المجنونة 


اسد بضحك / اقفلي رجليكي بحرف ال A يا غبية 

ملاك الله يخربيتك A B ايي دلوقتي هموت يارب يارب عديها علي خييييير 

اسد / مفيش فايده 

جري اسد وراي ملاك التي سرحت ولم تعد جري بكل مهارة وسرعة ولحق بها 

ملاك / يخربيتك ريح فين انا هنا يعم ا هناا يسلاامااااا 

تجاهلها اسد وواقف امامها يفصل بينهما اتنين متر 

ملاك / وسع يخربيتك اوعا هخبت فيييييك

ثم دخلت ملاك بحضن اسد 

ملاك / حاولت حولت معرفتش بجد اسفة 

اسد/ بهدوء تام اشش اهدي انتى كويسة 

نظرت آلية ملاك تاهت بي عيونة متل السحر 

اسد / عارف ..ملاك / اا

اسد/ يلا بينا وكفايا كوارث كدا انهاردة 

ملاك / اممم ممكن نلف بي العربية شوية و تسمعني عمرو دياب ثم لوت رأسها مثل الأطفال 

مسكها اسد من انفها يداعبها مثل الأطفال 

اتفضلي ......

ذهب ملاك واسد الي أروع جو من الهدوء بعييدأ عن العاصفة التي تحدث لكل من الاخر بداخلة 

بدأ الجو بي الموسيقى الهادئة واجمل اغنية ومالة لو ليلي 💫💜🎵🎧


...........................

الحلقة الواحد و ثلاثون 


الكاتبة إسراء سعيد💜✍️


رواية ملاك الاسد 🖤🖤


أخبرتك أن رحيلك سيوذيني رحلت و تعمدت إيذائي🖤.


عز / حالأ تجبلي موقع ماهي انت فاهم 

رجل ما / تحت امرك 

عز / يوجة كلامة لي آيات 

عز / بنت اختك مختفية بقالها تلات ايام و اسماء مر علي اختفئها يوم كامل لو بنت اختك ليها علاقة انا هدمرها مش هستني أوامر من حد

ايات/ عز اهدي انت عارف ماهي عملت كدا لي دة لو هي يعني اللي عملت 

عز / متأكد انها هي ......

آيات/ اي اكدلك 

طلع عز فونة و فتح فديو لي آيات 

آيات بي صدمة لاء

عز / وعشان كدا قولي لي خالتة متدخلش عشان هي معرفتش تربيها ....

آيات/ عز وحيات اسماء عندك بلاش تأذي ماهي

عز بتنهيد / هديها الدرس بس


فلاش ....

اسماء/ اماااا انا نزلة اجيب ورق من الجامعة لزم السفر

ام اسماء/ مفيش سفر يا روح امك 

اسماء/ انتي تقربيلي اي بنتى اختشبي ابن جوز امييي

الام / حدفتها بي ابو وردة

اسماء/ وربنا كنت عارفة انا مستغربة انتى ساكتة من الصبح يعني معقول كدا مصتبحش بي ابو وردة 

الام / أمشى يابنتالجزمة من هنا يلا 

اسماء/ ياولية انا بنتك مش ضورتك 

الام بضحك/ روحي منتي مش لقية اللي يلمك 

اسماء / انا دنا نص المنطقة بتجري ورايا 

الام / تلاقيكي مسجلة خطر 

اسماء / نيهاهاهاها 

الام / اطلعي برا 

نزلت اسماء و الي الجامعة 

اسماء/ يا عز ارجوك وافق علي سفري اكمل درستي ارجوك ارجوك ارجوك 

عز/ مفيش زفت انتى انا ما صدقت ابوكي قالي بعد الجامعة جواز سبحان من مصبرني الكام شهر دول 

اسماء بعناد/ طب طلقني يا عمر 

عز بضحك/ بحبك يا مجنونتي 

اسماء/ الله بتفكرني بي كرتون شركة المرعبين المحدودة مجنونتي شعنونتييييي

عز / انا اللي جبتة لنفسي انتي مش رومانسية خالص ولا فيكي ريحت الانوثة و النعومة 

اسماء ازعجها كلامة 

اسماء/ لو مش عجباك انت اكيد هعجب تايهنغ اة تيتي قلبيييي 

عز/ طب احترمي نفس ميتينك بدل ماجي اطلعهم عليكي 

اسماء / طب تيكير يا بيبي عند مشوار كدا ومش فضيالك عز / علي فين ... الو الو.......

عز/ اما اشوفك وحيات خلتك

..

رجل عدي من جب اسماء وهي تتحدث علي الهاتف رش حاجة في الجو بي القرب من اسماء سرعان ما حدث اخد الرجل اسماء بي عربية وكانت معه ماهي هي تقود السيارة ..........


بااك 


في فيلا اسد 


وصل اسد و ملاك وكل منهم فية لمعة في عيونهم ضحكت العين سابقا اي كلام واي مشاعر تتحس


ملاك/ شكرأ يا ابو الأسود أليوم كان جمييل اوى

أسد/ العفو يلا عشان تنامي 

ملاك / امممم هقرا رواية و انام 

اسد / نامي علطول بكرة يوم طويل و صعب

ملاك/ طويل و صعب دة لي 

اسد/ فية حفل بكرة هتكون في الفيلا هنا 

ملاك/ تذكرت اول حفل حضرتة مع اسد 

ملاك/ انا مالي انا مش هنزل من الأوضة زى ما انت أمرت

اسد بضحك/ تؤ زوجة الاسد لزم تكون موجوده معايا ثم اقترب من ملاك ..

ملاك / يعم انت انا مش زوجة حد انا

اسد / زى ما قلت مثلي فقط انك زوجتي أمامهم

ملاك% معنديش حاجه انزل بيها الحفلة انت بخيل اوى

اسد / هتكون كل حاجه جاهزة يلا نامي 

ملاك / اسد 

اسد لم يتحمل نطق اسمو منها هي 

اسد / اي ...ملاك شكرأ علي اليوم اقولك حاجه تعملها قبل ما تنام هتبسطك اكتر 

اسد /قولي 

ملاك/ أقف في البلكونة وحط ايدك علي قلبك و غمض عينك غصب عنك هتفتكر كل حاجة حلوة انت مريت بيها وأساس منعش اصلا

اسد/ فوقي من الروايات يا ملاك خليكي جد شوية 

ملاك / تصدق اني جاموسة اني عايزة اشركك احساسي انا طالع يكش اجيلك في الحلم افزعك ثم ذهبت منفعلة 

اسد بضحك/ مش محتاج اغمض عشان ابص علي الاوقات كفايا ان حسك وانتى جمبي بي الساعات ..

ثم ذهب اسد الي فراشة كي ينام ثم نظر الي البلكونة وضحك تذكر ملاك 

أقف في البلكونة وحط ايدك علي قلبك و غمض عينك غصب عنك هتفتكر كل حاجة حلوة انت مريت...♡

ثم وقف اسد في البلكونة و غمض عيونة وحط ايدو اليمين علي قلبة 

ابتدى يفكر في اليوم من اولة لي آخرة وهو معاها 

اسد بصدمة / لزم ابعدك عن قلبي !

عند ملاك / وهي بغرفته تدندن اغنية عم اتعلق فيك شوية شوي وعم حس بحنية ولا مرة حسيت بعمر انا قلي انك حاسس فيني شايف شو بيحكوا عليا 

ملاك بعدم استوعاب / اي اللي بهببو دة ملاك اهدى كدا واركز يخربيتك مسيرك هيبقا زى مليكة وتحبة و تبعد عنو وبعد ست سبع سنين يرجعو و في الاخر برضو هينفز اللي في دماغة وهو غبي ميحسش اصلا يخرابي لو فية بس حتة في حنية فهد وهو جمب مليكة ولا عقلبة ليها ملاك/ يوة شوف بقيت بفكر فية ازاى يالهوي 

لا انا اثبت كدا و اشيلو من دماغي مهو مستحيل انا بس متعلقة بس بي الخروج و التغير اللي في حياتي انا مش متعلقة بية انا 

ملاك/ الله يخربيتك بقيت اكلم نفسي 

يشاهده اسد من الاب توب 

اسد ضحك/ يا بنت المجنونة 

ملحوظة ! اسد حاطت كاميرات في كل الفيلا وخصوصا غرفت ملاك 


ثم نامت علي الفرش و ابتدت تغمض ولم تسطيع النوم 

بقا اقول مش هفكر فية لي تيجي الافكر دى في دماغي و غصب عني افكر فية 


.....................................


في منزل هلباوي 


هلباوى / ندى ...

ندي/......لا رد فقط دموع تتساقط

تامر/ ندي ممكن نتكلم 

الام/ ردي عليا يا ندى ونبي 

ندى /........


ندى/ سيبوني لوحدى 


نظر الجميع الي بعض 

تامر/ طب اتكلمي معانا كولي اتعصبي بس بلاش السكوت دة 

ندى /..........

هلباوى/ اطلعو وسيبوها شوية

خرج الجميع من غرفة ندى


ندي حطت المخدة في وجهها و اصدرت اقوي صرخة مليئة بي الوجع و القوة و الانهزام و الخيبة و الضعف صرخة تحمل كل معني الألم و قوة التحمل و اليأس 


فلاش 

ندى فوجي يا بنتى 

تامر / خلاص بتربش بي عنيها هتفوق اهي 

ابتدت ندى تفتح عيونها 


فاقت ندى و ابتدت الدموع تنهمر علي وجهاها و في صمت 

هلباوى / ندي ي بنتى 

ندى مسحت دموعها بعنف 

ندى/ تامر هات الاب توب

تامر اعطا لي ندى 

ندى / انا ريحة لهشام و هبقا معاه تمام 

هلباوى/ بساا 

تامر/ بابا سبها ...........

ندى خبطت علي هشام فتحت لها ام هشام 

ام هشام/ الناس الحلوة اللي مختفية وعبرتنيش 

ندى/ معلش يا طنط عايزة هشام دروري ....

ام هشام/ مالك يا بنتى هو في اوضة التدريب ادخليلو 

دخلت ندى صالة التدريب نظرت لي هشام وهو يلعب رياضة وغير مهتم بي اللي دخل الأوضة........

ظلت ندى تنظر آلية ولكن صوت شهقات ندى علي 

هشام بنتباه / ندى! 

ندى بعياط جريت علي حضنة 

هشام اتفجأ برد فعلها لكنو حس انها محتاجة الحضن دة بس عشان تطمن ...

هشام/ اهدى مين زعلك 

ندى / في كارثة هتحصل في البلد لو متحركناش دلوقتي 

هشام بصدمة / انتى بتقولي اية 

ندى شغلت الاب توب و سمعت هشام كل اللي سمعتة و اللي مسمعتوش 

هشام لزم نتحرك حالأ 

طلع هشام فونة و كلم مساعد اللواء 

اسف يا فندم علي ازعاج حضرتك 

اللوء/ لا مفيش ازعاج ولا حاجه فية اي 

هشام/ في مأمورية لزم مطلعة حالا مفالحلقة الواحد و ثلاثون 


الكاتبة إسراء سعيد💜✍️


رواية ملاك الاسد 🖤🖤


أخبرتك أن رحيلك سيوذيني رحلت و تعمدت إيذائي🖤.


عز / حالأ تجبلي موقع ماهي انت فاهم 

رجل ما / تحت امرك 

عز / يوجة كلامة لي آيات 

عز / بنت اختك مختفية بقالها تلات ايام و اسماء مر علي اختفئها يوم كامل لو بنت اختك ليها علاقة انا هدمرها مش هستني أوامر من حد

ايات/ عز اهدي انت عارف ماهي عملت كدا لي دة لو هي يعني اللي عملت 

عز / متأكد انها هي ......

آيات/ اي اكدلك 

طلع عز فونة و فتح فديو لي آيات 

آيات بي صدمة لاء

عز / وعشان كدا قولي لي خالتة متدخلش عشان هي معرفتش تربيها ....

آيات/ عز وحيات اسماء عندك بلاش تأذي ماهي

عز بتنهيد / هديها الدرس بس


فلاش ....

اسماء/ اماااا انا نزلة اجيب ورق من الجامعة لزم السفر

ام اسماء/ مفيش سفر يا روح امك 

اسماء/ انتي تقربيلي اي بنتى اختشبي ابن جوز امييي

الام / حدفتها بي ابو وردة

اسماء/ وربنا كنت عارفة انا مستغربة انتى ساكتة من الصبح يعني معقول كدا مصتبحش بي ابو وردة 

الام / أمشى يابنتالجزمة من هنا يلا 

اسماء/ ياولية انا بنتك مش ضورتك 

الام بضحك/ روحي منتي مش لقية اللي يلمك 

اسماء / انا دنا نص المنطقة بتجري ورايا 

الام / تلاقيكي مسجلة خطر 

اسماء / نيهاهاهاها 

الام / اطلعي برا 

نزلت اسماء و الي الجامعة 

اسماء/ يا عز ارجوك وافق علي سفري اكمل درستي ارجوك ارجوك ارجوك 

عز/ مفيش زفت انتى انا ما صدقت ابوكي قالي بعد الجامعة جواز سبحان من مصبرني الكام شهر دول 

اسماء بعناد/ طب طلقني يا عمر 

عز بضحك/ بحبك يا مجنونتي 

اسماء/ الله بتفكرني بي كرتون شركة المرعبين المحدودة مجنونتي شعنونتييييي

عز / انا اللي جبتة لنفسي انتي مش رومانسية خالص ولا فيكي ريحت الانوثة و النعومة 

اسماء ازعجها كلامة 

اسماء/ لو مش عجباك انت اكيد هعجب تايهنغ اة تيتي قلبيييي 

عز/ طب احترمي نفس ميتينك بدل ماجي اطلعهم عليكي 

اسماء / طب تيكير يا بيبي عند مشوار كدا ومش فضيالك عز / علي فين ... الو الو.......

عز/ اما اشوفك وحيات خلتك

..

رجل عدي من جب اسماء وهي تتحدث علي الهاتف رش حاجة في الجو بي القرب من اسماء سرعان ما حدث اخد الرجل اسماء بي عربية وكانت معه ماهي هي تقود السيارة ..........


بااك 


في فيلا اسد 


وصل اسد و ملاك وكل منهم فية لمعة في عيونهم ضحكت العين سابقا اي كلام واي مشاعر تتحس


ملاك/ شكرأ يا ابو الأسود أليوم كان جمييل اوى

أسد/ العفو يلا عشان تنامي 

ملاك / امممم هقرا رواية و انام 

اسد / نامي علطول بكرة يوم طويل و صعب

ملاك/ طويل و صعب دة لي 

اسد/ فية حفل بكرة هتكون في الفيلا هنا 

ملاك/ تذكرت اول حفل حضرتة مع اسد 

ملاك/ انا مالي انا مش هنزل من الأوضة زى ما انت أمرت

اسد بضحك/ تؤ زوجة الاسد لزم تكون موجوده معايا ثم اقترب من ملاك ..

ملاك / يعم انت انا مش زوجة حد انا

اسد / زى ما قلت مثلي فقط انك زوجتي أمامهم

ملاك% معنديش حاجه انزل بيها الحفلة انت بخيل اوى

اسد / هتكون كل حاجه جاهزة يلا نامي 

ملاك / اسد 

اسد لم يتحمل نطق اسمو منها هي 

اسد / اي ...ملاك شكرأ علي اليوم اقولك حاجه تعملها قبل ما تنام هتبسطك اكتر 

اسد /قولي 

ملاك/ أقف في البلكونة وحط ايدك علي قلبك و غمض عينك غصب عنك هتفتكر كل حاجة حلوة انت مريت بيها وأساس منعش اصلا

اسد/ فوقي من الروايات يا ملاك خليكي جد شوية 

ملاك / تصدق اني جاموسة اني عايزة اشركك احساسي انا طالع يكش اجيلك في الحلم افزعك ثم ذهبت منفعلة 

اسد بضحك/ مش محتاج اغمض عشان ابص علي الاوقات كفايا ان حسك وانتى جمبي بي الساعات ..

ثم ذهب اسد الي فراشة كي ينام ثم نظر الي البلكونة وضحك تذكر ملاك 

أقف في البلكونة وحط ايدك علي قلبك و غمض عينك غصب عنك هتفتكر كل حاجة حلوة انت مريت...♡

ثم وقف اسد في البلكونة و غمض عيونة وحط ايدو اليمين علي قلبة 

ابتدى يفكر في اليوم من اولة لي آخرة وهو معاها 

اسد بصدمة / لزم ابعدك عن قلبي !

عند ملاك / وهي بغرفته تدندن اغنية عم اتعلق فيك شوية شوي وعم حس بحنية ولا مرة حسيت بعمر انا قلي انك حاسس فيني شايف شو بيحكوا عليا 

ملاك بعدم استوعاب / اي اللي بهببو دة ملاك اهدى كدا واركز يخربيتك مسيرك هيبقا زى مليكة وتحبة و تبعد عنو وبعد ست سبع سنين يرجعو و في الاخر برضو هينفز اللي في دماغة وهو غبي ميحسش اصلا يخرابي لو فية بس حتة في حنية فهد وهو جمب مليكة ولا عقلبة ليها ملاك/ يوة شوف بقيت بفكر فية ازاى يالهوي 

لا انا اثبت كدا و اشيلو من دماغي مهو مستحيل انا بس متعلقة بس بي الخروج و التغير اللي في حياتي انا مش متعلقة بية انا 

ملاك/ الله يخربيتك بقيت اكلم نفسي 

يشاهده اسد من الاب توب 

اسد ضحك/ يا بنت المجنونة 

ملحوظة ! اسد حاطت كاميرات في كل الفيلا وخصوصا غرفت ملاك 


ثم نامت علي الفرش و ابتدت تغمض ولم تسطيع النوم 

بقا اقول مش هفكر فية لي تيجي الافكر دى في دماغي و غصب عني افكر فية 


.....................................


في منزل هلباوي 


هلباوى / ندى ...

ندي/......لا رد فقط دموع تتساقط

تامر/ ندي ممكن نتكلم 

الام/ ردي عليا يا ندى ونبي 

ندى /........


ندى/ سيبوني لوحدى 


نظر الجميع الي بعض 

تامر/ طب اتكلمي معانا كولي اتعصبي بس بلاش السكوت دة 

ندى /..........

هلباوى/ اطلعو وسيبوها شوية

خرج الجميع من غرفة ندى


ندي حطت المخدة في وجهها و اصدرت اقوي صرخة مليئة بي الوجع و القوة و الانهزام و الخيبة و الضعف صرخة تحمل كل معني الألم و قوة التحمل و اليأس 


فلاش 

ندى فوجي يا بنتى 

تامر / خلاص بتربش بي عنيها هتفوق اهي 

ابتدت ندى تفتح عيونها 


فاقت ندى و ابتدت الدموع تنهمر علي وجهاها و في صمت 

هلباوى / ندي ي بنتى 

ندى مسحت دموعها بعنف 

ندى/ تامر هات الاب توب

تامر اعطا لي ندى 

ندى / انا ريحة لهشام و هبقا معاه تمام 

هلباوى/ بساا 

تامر/ بابا سبها ...........

ندى خبطت علي هشام فتحت لها ام هشام 

ام هشام/ الناس الحلوة اللي مختفية وعبرتنيش 

ندى/ معلش يا طنط عايزة هشام دروري ....

ام هشام/ مالك يا بنتى هو في اوضة التدريب ادخليلو 

دخلت ندى صالة التدريب نظرت لي هشام وهو يلعب رياضة وغير مهتم بي اللي دخل الأوضة........

ظلت ندى تنظر آلية ولكن صوت شهقات ندى علي 

هشام بنتباه / ندى! 

ندى بعياط جريت علي حضنة 

هشام اتفجأ برد فعلها لكنو حس انها محتاجة الحضن دة بس عشان تطمن ...

هشام/ اهدى مين زعلك 

ندى / في كارثة هتحصل في البلد لو متحركناش دلوقتي 

هشام بصدمة / انتى بتقولي اية 

ندى شغلت الاب توب و سمعت هشام كل اللي سمعتة و اللي مسمعتوش 

هشام لزم نتحرك حالأ 

طلع هشام فونة و كلم مساعد اللواء 

اسف يا فندم علي ازعاج حضرتك 

اللوء/ لا مفيش ازعاج ولا حاجه فية اي 

هشام/ في مأمورية لزم مطلعة حالا مفيش وقت و الأمر..............

اللواء اتحرك حالا من عندك و انا هجهز القوات وانا هحصلكم علي هناك......


خلصت الحلقة🖤🖤

الكاتبة إسراء سعيد 🖤✍يش وقت و الأمر..............

اللواء اتحرك حالا من عندك و انا هجهز القوات وانا هحصلكم علي هناك......


خلصت الحلقة🖤🖤

الكاتبة إسراء سعيد 🖤✍

تعليقات

التنقل السريع
    close