القائمة الرئيسية

الصفحات

بنات_الأسد البارت_الحادي_عشر والثاني عشر

 


بنات_الأسد

البارت_الحادي_عشر والثاني عشر


        🌼✨🌼✨🌼✨🌼 ✨🌼                                   


وقفنا البارت اللي فات أن كل واحده بتجري ومعها الذئب أو الاسد أو النمر بتاعها ويجي اتصال لجيهان فيديو كول من جيسي في استراليا وهي تفرح وتفتح 

جيهان : عمري 

جيسي : جيجي عمري وحشتيني جدا 

جيهان : لو كنت وحشتك كنتي جيتي قبل ما تسافري 

جيسي : غصب عني و الله و انتي عارفه مافيش كلمه تقدر تبعدني عنك 

جيهان اتنهدت بتعب : مافيش يا بنتي وجد هقول ايه يعني 

جيسي بضحك : اني وحشتك عندك كام جيسي يعني  

جيهان بضحك : بكاشه 

جيسي : جيجي بناتك فين 

جيهان بخنق : مع ابنهم 

جيسي بضحك : طب نادي عليهم عشان بكلمهم مش بيردوا عليا                    

( جيهان صفرت لبناتها وهما سمعوها والباقي ضحك علي تصرفها الطفولي ده ) 

سيف : روشه انتي يا جيجي 

جيهان : طول عمري سيفو والله 

ياسين بضحك : وربنا انتي عسل مش عارف دول طالعين لمين كدا 

جيهان بضحك : انت لسه سوفت حاجه هما بس ساكتين  عشان انتوا موجودين أما في العاده ربنا ما يخليك تشوف 

ادهم : اكتر من كدا                      

( الكل ضحك و نورين جت الاول ومسكت المنشفه  ومسحت العرق ومسكت كوبايه العصير و شربت منها و لمت شعرها كعكه لفوق و خدت نفس عميق )  

جيهان : جيسي 

نورين اومت بنعم ومسكت التليفون و شاورت بايدها لجيسي اللي ضحكت 

نورين بضحك : يا بنت أليف عامله ايه 

جيسي بمشاكسه  : صنيه بطاطس ! 

نورين بضحك : كدابه وبنت كدابين انتي مالكيش في الطبخ اصلا 

جيهان بحزم : نورين اللفاظك 

نورين غمزت ليها بشقاؤه : حياتي                  

( الكل ضحك و نورين كلمت جيسي وياسين حب يعرف في شغلها بتبقي عامله ازاي حاله فضول من غير سبب  وياريت ماعرف )                    

جيسي : ها يا جيسي عاملتي ايه في المشروع تمام ولا لا 

جيسي : لا تمام واتسلم بس انا بكلمك عشان في مشكله يا نورين عشان كدا حاولت اكلم حد فيكم بس مش بترودوا 

نورين باستماع : قولي 

جيسي : انتي طالبه مواد من استراليا عشان الشغل الجديد بس عرفت ان مدير الحسابات رفض 

نورين  : وهو مال أمه اصلا كان بيدفع حاجه من جيب اللي أهله 

جيسي : أنا دفعت خلاص مش فارقه  علي فكره بس قولت اقول ليكي أو لنوران  عشان تتصرفوا معاه والمواد هجبها وانا جايه من استراليا 

نورين بعصبيه : ماشي يا جيسي  وابن ****  ده انا هطلع البس وأروح ام المصانع اللي مقلوب حالها ديه أنا مش بحب أعيد كلامي مرتين بس المره ديه وحيات اللي اهلهم  لربي الكل من ساعه موت اسد ماحدش قادر عليهم و كل واحد فاكر نفسه صاحب المال !! 

نوران جت و سمعت صوت نورين الغاضب  : في ايه ؟؟ 

نورين : تعالي شوفي عم زفت  ده طالع لينا في البخت بصراحه انا مش عارفه اسد كان مستحمل واحد بالتخلف ده ازاي 

نوران بهدوء  : اهدي بس و صوتك عالي !! 

نورين بعصبيه : اقسم بالله نفسي يبقي عندي ربع برودك ده 

نوران بسخريه : لما تعرفي بقي ابقي قولي ليا بس للاسف مش بيتشري بقي 


                      


( نورين بصت ليها بخنق وطلعت تحضر نفسها عشان تروح المصانع و سابت نوران من غير كلمه ثانيه ) 


                                      


                        


نوران مسكت التليفون  كلمت جيسي : اهلا يا عمري عامله ايه 

جيسي : تمام نوران ....  نورين !! 

نوران بهدوء : مش هتعرف تعمل حاجه هتصرف هترجعي امتي فهد واكل نفوخي  عشانك 

جيسي بضحك : حبيبي فهد علي العموم كمان يومين بس متقوليش ليه هعملها مفاجاه ليه

نوران : توصلي بالسلامه 

نور جت وقعدت جنب نور علي طرف الكرسي 

نور بهزار : ست جيسي منوره يا باشا عامله ايه وحشتيني  

جيسي بضحك : كويسه نوري كلها يومين وارجع بس مش عايزه فهد يعرف 

نور : اعتبري حصل ايه نورين عرفت علي حسين والمواد اللي رفض يدفع تمنها عشان غاليه و قال ميزانيه المصنع 

نوران ببرود و سخريه : وربنا كنت عارفه انك عارفه 

نور : بصراحه كنت عارفه وقولت اللي هتربيه نورين عشان أنا لو روحت ممكن اقتنع و نوران هتجيب ليه المراره ببرودها أما نورين بتخلص وقتي مخه في الترابيزه ويرقد شهرين في المستشفي كدا ولا حاجه او يقدم استقاله أو معاش مبكر ده مش ساعه ما مسكنا شغل المصانع وكل يوم يجب خبر ذي وشه خايفه في يوم يقول المصانع ولعت اقسم بالله كرهت اروح المصانع مع اني وانا وصغيره كنت بشبط في اسد عشان اروح معاه

نوران بهدوء : مش اسلوب اللي نورين بتعمله ده مش كفايه ابن العميل اللي ضربته وقعد شهرين في المستشفي 

نور بضحك : لا شهر و اسبوعين ظلمتي البنت وكان عشان بيبص عليكي 

جيسي بنفاذ صبر : انتوا كوارث سلام 

نور : سلام  

نوران بهدوء : سلام 

و قفلوا مع بعض وجيهان والباقي بصوا ليهم بصدمه 

جيهان : هي ضربت ابن العميل 

نور وهي بتاخد كوبايه العصير من قدامها : هي اول مره تعملها من دخل قائمه حوادث بنتك 

ياسين بسخريه  : ضربته عشان بس بص ليكي امال لو كان عمل حاجه ثانيه كانت عملت ايه 

نور بضحك : ده اقل واجب يحمد ربه أنه ماقعدش في الحبس عمره كله 

فهد جه وقعد جنبهم هو بيضحك كل ما يفتكر الموضوع  : اه ولما كنا في ايطاليا 

نوران بضحك : لا ده بقي احنا كلنا بسبب آوس لما عاكس البنت في المطعم والبنت كان معاها جوزها وآوس عمل واجبه بصراحه  وسابه وراح جاب أصحابه وقمنا كلنا والمطعم بقي مدمر  وساعتها دفعنا اكتر من عشرين ألف دولار تعويض للحاجات اللي اتكسرت غير العشر آلاف عشان صاحب المطعم يمشي الموضوع من غير تدخل البوليس 

نور بضحك : ده انا افتريت ده انا كسرت اكتر من خمس كراسي علي دماغ الولد تقريبا  جاله تخلف عقلي 


( نوران بصت لنور  وضحكت جامد وفهد هو رأسه بيأس وجيهان بصت ليهم اتنهدت بعدم امل فيهم من ثاني  ) 

هنا بضحك : انتوا مش مقعولين بجد ازاي كدا مش خوفتوا من البوليس يحبسكم 

نوران بسخريه : اخاف ده الكل بيخاف من الجبابره ولو  كان رفع محضر وهيشوف بقي هيعمل ايه والرجل اللي يحجز بنت الاسد في الحجز دقيقه واحده 

سيف : ليه أقوي من القانون 

نور بسخرية : لا القانون احنا و بدماغنا احنا طب اقولك يمكن الكل استغرب لما اسد مات الشحنه طلعت ازاي بس اقولك والمصانع والشركات ايه اللي حصل 

ادهم : بصراحه عندي فضول 


                


                        


( نور حكت اللي نورين عاملته في الظابط ونوران عاملت ايه في الشركه ونور في المصانع ) 

نوران بسخريه : وفي الوقت ده عمرنا كان 21 سنه وماحدش قدر علينا والظابط نورين بهدلته ومش قدر يرفع عنينه فيها اصلا مش بقولك القانون بدماغ بنات اسد ماحدش يقدر علينا 

ومسكت كوبايه القهوه وقامت وباست راس جيهان : تسلم ايدك يا جيجي علي الفطار 

جيهان بحنان : راحه الشركه النهارده 

نوران ببرود : لا نور اطلعي البسي وروحي سلمي المشاريع فهد روح معاها 

نور وهي بتقوم : ماشي يلا فهدي نطلع نغير 

فهد تتنهد : طيب 

جيهان : امال راحه فين

نوران بسخريه : هروح ألم اللي بنتك هتعمل الرجل مش قدها اصلا 

وبعد شويه لقوا نورين نازله و ياسين فتح بوقه من اللي لابساه  وكان عايز يولع فيها وفي نفسه اول مره يحس بالشعور ده غير معاها ومش عارف اسمه ايه وهو مخنوق أنه تايه اول مره ميفرحش لبنت يعرفها انها لابسه قصير الموضوع بالنسبه ليه كان دايما عادي و بيعتبرها حريه شخصيه لكن عندها مش عارف رافض ليه و حاسس بنار ماشيه في قلبه 


نورين : أنا راحه المصانع يا جيجي 

جيهان : ماشي يا عمري 

( نورين مشيت خطوتين  ونوران نادت عليها ونورين بصت ليها نوران حدفت ليها موزه وهي مسكتها بعدم فهم و صدمه ) 

نوران : نورين خفي عليهم هما مش قدك وبلاش حوداث عشان المره ديه أنا مش هسكت علي حد يروح المستشفى بسببك من غير سبب 

نورين لبست نظارتها بغرور و حدفت ليها الموزه ثاني و نوران مسكتها بايد واحده  : بنت الاسد مش بتحاسب من غير سبب يا إمبراطورة انا مافيش كلمه مسامحه في قاموسي سلام 

نوران ببرود : لما نشوف يا بنت اسد 

ومسكت كوبايه القهوه وشربت منها ودخلت أما نورين ركبت العربيه مع الحراس ودخلت ببرود  بالنسبه للشباب فهد منع حد فيهم يطلع غير لما يأمن عشان هما مطلوبين ليه وده سبب خنق ليهم ونور نزلت مع فهد وكانت لابسه ده  بدله رسمي باللون الكحلي بحزام جملي من الوسط و حذاء اسود ساده و عامله شعرها علي شكل ديل حصان وادهم بص عليها بإعجاب و سكت لكن عيونه كانت معبره علي اللي عايزه يقولي نور خدت بالها من نظارته و للحظه اتوترت  أه كتير بيبص عليها بإعجاب و لكن ديه اول مره تتوتر و  لبست نظارته الشمسيه عشان تداراي أنظارها المضطربة عنه 


وفهد ده ورش عطره اللي بيسرق القلوب وكشماء مش عارفه تبعد عنيها عنه وكان لابس بدله كحلي وماسك الجاكيت في أيده 


نوران نزلت وكانت مغيره ملابسها الرياضيه باخري وكان هوت شورت اسود  وعليه بلوزه رماديه  وحذاء اسود وسيف بص ليها بعدم اعجاب من لبسها بالعكس مش شده ليها بل حس أنه مش المفروض تلبس كدا من الأساس 


نوران أدت لنور ورق : المشاريع يا نور  عايزه كله يمشي تمام ذي ما متعوده منك 

نور : اعتبري حصل يلا يا فهد 


( ونور وفهد خرجوا ونوران مسكت تلفونها وكلمت حسين مدير المصانع والمسئول عن الحسابات اول لما طه الرد ليها اتكلمت بأمر )


                


                        


نوران بأمر : في عربيه ورا المصنع تركبها وتيجي علي القصر عشان لو نورين شافتك هتولع فيك فاهم ولا لا 

حسين بخوف : امرك يا إمبراطورة 

نوران قفلت معاه و ابتسمت ببرود و حطت 

رجل علي رجل بغرور 


نوران : لما نشوف يا بنت اسد هتعملي ايه 

هنا : طب انتي ليه عاملتي كدا 

جيهان : نورين مش هتسكت 

نوران بهدوء : ومين قالك اني عايزها تسكت نورين عصبيتها نقطه ضعف لينا و بتوقعها في مشاكل كتير ولازم تتخلص منها في اقرب وقت عشان أنا مش هسمح أن مجهود اسد يروح عشان عصبيه الهانم ما نور اهو مش ذيها ليه اه بتتعصب في الاوقات الصح أما نورين اقل حاجه اي حد بيعملها بتزعق ووصلت معاها أنها هتعمل راسها برأس اللي بيشتغلوا عندها كدا كتير وإذا كان اسد ساب الحته ديه فيها أنا هطلعها منها وقريب اوي 

جيهان ابتسمت  : كلك غرور ابوكي 

نوران بهدوء : ده مش غرور ده ثقه فيه فرق بين الغرور والثقه واه أنا مغرور عشان مش اي حد بنت اسد


 ( أما سيف بص عليها بإعجاب و نادرا لما يلاقي حد بالقوه ديه و خصوصا لو كانت بنت                 ونادت علي جاكي ) 


جاكي الخادمه : امرك يا إمبراطورة 

نوران : جيسي و آوس كلها يومين عايزه كل حاجه تمام واطلعي هاتي اللاب توب بتاعي ووديه المكتب 

جاكي : امرك يا إمبراطورة


( وجه تليفون لنوران من مجهول هي ردت من غير ما تقول و لا كلمه قفلت وملامح وشها اتبدلت للاسواء ) 

نوران بقرف : لما نشوف بقي اللعب من الضهر ده 

جيهان بزهول : انتي مجنونه يا بت 

نوران  : انتي شايفه ايه بنتك نورين هخلصها من عصبيتها وقريب اوي أما جيسي بتلعب من ورا ضهري 

جيهان : قصدك ايه 

نوران وهي بتخرج : شوفي واعرفي ماشي يا جبابره غلاوه اسد لربي الكل وانا فاضيه ليكم ويا انا يا انتوا 


🔥🔥🔥🔥🔥🔥⁦🔥🔥🔥🔥🔥🔥


( سيف خبط علي المكتب ومعاه الباقي  و سمع صوتها  الجادي اللي بيسمح بالدخول ودخل لقاها لابسه نظاره نظر وكان شكلها جذاب بحق ) 

نوران بابتسامه : الكل مره واحده منورين 

اسيا  بحماس : بصي أنا جايه عشان اتعرف عليكي و نبقي أصحاب 

نوران بابتسامه : وانا موافقه طبعا 

كشماء : ديه مجنونه 

نوران بضحك : اصبري بس جيسي و آوس يجوا من استراليا و معاهم  نور ونورين وفهد هتلاقي سيرك كل يوم 

ياسين : بصراحه احنا مش عارفين ازاي نشكركم 

نوران : ولا شكر ولا حاجه وانتوا انقذتوا حياتي أنا و اخواتي ده اقل واجب وانا عايزه اقول ليكم البيت ذي بيتكم واصحابكم عايزين يجوا هنا عادي وانا عارفه انكم قربين من زين التهامي لو عايزين يجي البيت بيته اكيد 

آسيا بحماس : طب ممكن بقي كام سؤال 

ادهم : يا بنتي عندها شغل بلاش تبقي  بارده 

نوران بضحك : لا أنا خلصت عادي اسالي اللي انتي عايزاه 


(وقعدوا يسالوا فيها وهي بتجاوب ويضحكوا وسيف اكتشف غير جانب البرود بتاعها أنها عندها حس فكاهي وان هي بتعشق ابوها وبعد شويه جه حسين و الخادمه جت وقالت ليها عليه وخرجت عشان تشوفه ) 


                


                        


🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥


في المصانع نورين دخلت نورين وكان معاه الحراس والكل أول لما شافه استغرب وعرف أن في مشكله عشان نور هي اللي مسئوله عن المصانع وماحدش بيجي غيرها والكل سلم عليها بفرحه رغم أنها عصبيه بس الكل بيحبها والشباب اللي هتموت عليها لكن مش يتجرأ حتي يفكر فيها حتي نورين دخلت لمدير الحسابات وقعدت علي الكرسي بكل غرور واول لما شافها كان بيشرب وقعت القهوه عليه من الخوف وهي بصت ليه بسخرية : ايه شوفت عفريت يا مدحت ولا ايه مش اسمك كدا برضوا 

مدحت بخوف : احم لا العفو  يا هانم العين مش تعلي علي الحاجب 

نورين بسخرية : طالما هي مش بتعلي علي الحاجب أنا طلبت مواد وقولت غيروا المواد ديه عشان جودتها من حلوه صح ولا لا 

مدحت بخوف : صح بس يا سلطانه هو 

نورين مسكته من قميصه : قولت ولا لا قولت صح لكن انت الغرور مسك وانت مالك ومال الفلوس بتدفع حاجه من جيب اهلك اسمع يلا انت عيل ابن امبارح أنا بشتغل من ساعه ما كانت امك بتغير ليك البامبرز يعني انت قدامي ولا حاجه وانا مستحيل اضيع سمعه اسد عشان نكسب زياده ومش احنا اللي ناكل من فلوس حرام 

مدحت بخوف : بس الارباح كدا 

نورين : سمعتنا اهم وثقه الناس وبعدين ده مصانع حديد و اسمنت يعني لما عماره تقع بسبب مواد زباله من هيشيل ذنب الأرواح ديه ساعتها الأرباح هتعمل ايه وانت حاسس بوجع ضمير هتعرف تنام 

مدحت برعب  : أنا اسف يا سلطانه 

نورين : أنا سبتك النهارده عشان خاطر الامبراطورة تقف التصنيع حالا المواد جايه علي بعد بكرا بالكتير والكل ياخد اجازه لحد ما المواد تيجي ومش يتخصم من المرتب بتاع حد 

مدحت : امرك يا سلطانه 

نورين خرجت من المكتب بعد ما رمت علي نظره ناريه و تحذير  ومدحت فهد علي الكرسي و اجباري ارتسمت علي وشه ابتسامه  : فعلا بنت الاسد اللي خلف مامتش 


نورين خرجت وركبت العربيه وفي الوقت كان بيصورها ويبعت الصور لمديره واكيد الكل عرف هو مين رعد الحديدي 


رعد مسك صورتها علي التليفون : اه يا نورين اعمل ايه عارفه حبيتك ومش اعرف انك بنت اسد ياريتك مش كنتي بنته ومش قادر حتي اذيكي اعمل ايه انتي دخلتي قلبي من غير استاذن عرفت بنات بعدد شعر راسي وولا واحده واخده منك اي حاجه او حتي شبه عيونك موج البحر وهو بيتحرك وضوء القمر عليه بس حتي لو بنته انتي ليه وعمرك ما هتبقي لغيري و هدفعك أن حد شافك كدا بس الصبر يا بنت اسد

ودخل اوضه سريه وكان فيها صور لنورين في كل مكان حتي الأرض والسقف واللي يشوفه يتأكد أنه مجنون بنت الاسد و افتكر اول مره شافها وحبها فيها 


🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥


Flash Back


كان في النادي وكان عمره عشرين سنه وهي عمرها 16 سنه وكان قاعد مع أصحابه في قدام صاله الملاكمه وهو بيمشي و مره واحده تخبط فيه بنت وهو يمسكها من وسطها وهي تفتح عيونها اللي سرقته من اول يوم شافها فيه وهو يقف مكانه أن في واحده  بالجمال ده ولكن يقطع صامته هي

نورين بعصبيه : ايه يا باشا ساعه هتفضل كدا مكلبش فيا ولا ايه النظام 

رعد بصدمه : نعم 

نورين زقته ووقفت : انعم الله عليك البعيد اعمي ايه ماشي ذي القطر مش شايف قدامك 

رعد بزهول وغضب من وقحتها : انتي اللي خابطه فيا اصلا ولسانك طويل وطوله 300 متر وانا هقصه ليكي 

نورين بسخرية : لوحدك ولا عايز مساعده وقربت وشها من وشه : اتكلم علي قدك يلا انت مش قدي فاهم ولا اعيد ثاني اصل شكل البعيد عنده تأخر عقلي 

رعد بصدمه : نعم 

نورين بصت ليه بقرف ووطت خدت القفزات بتاعت الملاكمه وهو لاحظ ده 

رعد بزهول : انتي بتلعبي ملاكمه 

نورين بسخرية : شايف ايه قدام صاله الملاكمه ومعايا القفزات ابقي في منظمه حقوق الحيوان اللي فيها امثالك 

رعد بغضب : انتي قليله الادب وانا مش راضي امد ايدي عليكي عشان بنت 

نورين بسخرية : لا رجل  ياض اسمع يا حيله امك ولا انت ولا الرجل  اللي في عيلتك يتجرأ بس يرفع أيده عليا عشان قبل ما تلمس وشي هتبقي مقطوعه وهرميها للكلاب عشان ده اخرك انت او حد يفكر بس يكلمني واخرتني جتك نيله في اللي عايزه من خلفتك اتنين عيل اهبل وزقته ومشيت 

وهو بص ليها بإعجاب : اممممم من النوع الواثق و القويه و قطه شرسه محتاجه الترويض بس علي ايدي أن شاء الله 


رعد فاق من سرحانه علي چو اللي دخل وبص عليه بحزن 

جو : هتفضل لحد امتي بتحبها وهي مش بتطيق تسمع اسمك 

رعد : لحد ما اخلص من الامبراطورة والعقرب و نورين تبقي ليا وهي برضاها أو غصب عنها ليا ملك الرعد و مش عايز كلام في الموضوع ده ثاني  

وخرج وچو اتنهد وخرج وراه عشان يلحقه بسرعه 


يتبع 


نورين هتعمل ايه مع رعد 


رعد هيقدر يموت بنات اسد و ياخد نورين  


سيف  حوريته نوران اتعرف عليها فين 


ياسين  هيحارب عشان ياخد نورين من رعد اللي مهوس بيها 


نور مش من النوع اللي في قموسها الحب ادهم هيقدر ياخد قلبها ذي ما امها خدت قلب الاسد وبقي ملكها 


جيسي بتلعب من ضهر نوران ازاي وايه هو


بنات_الأسد  

البارت_الثاني_عشر


       🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀                                       


نوران خرجت لقت حسين قاعد ومعاه جيهان   محمود وهنا الباقي معا هواول لما حسين شافها قام بسرعه ومد أيده عشان يسلم عليها 

حسين : اهلا يا إمبراطورة 

نوران مدت أيدها : ازيك يا حسين عامل ايه 

حسين : في نعمه يا هانم 

نوران قعدت و حاطت رجل على رجل : امممم طيب كويس تشرب ايه بقي 

حسين بتوتر : لا مافيش داعي ! 

نوران بهدوء :  لا ازاي ده  صوفي 

صوفي جات علي صوت نوران  : امرك يا إمبراطورة 

نوران : روحي اعملي لحسين بيه عصير ليمون شكله متوتر احنا عايزين نشيل التوتر اللي بينا ده 


                      


رمت نظره ناريه مشتعله بالتحدي عليه هو بلع ريقه بصعوبه مع بريق عيونها المرعب بالنسبه ليه 

صوفي : حاضر 


                      


صوفي مشيت نوران بصت لحسين بابتسامه بارده 


                      


نوران ببرود : ها يا حسين عايزه اسمع ايه اللي حصل انت عارف نورين لو كانت هنا كان اتصرفت حاجه ثانيه 

حسين : احم يا امبراطورة لقيت التكلفه كبيره ونسبه الأرباح هتقل ونورين هانم طالبه مواد و غاليه 

نوران بسخريه : طب ما ايه الجديد نورين وجيسي وآوس بيشتغلوا من مواد من برا والكل عارف كدا انت هتيجي وتغير 

حسين بخوف : ماهو اسمعيني حضرتك 

نوران بعصبيه غير معهود : لا يا روحي انت بقي اللي تسمعني مش هتيجي انت علي اخر الزمن وتعلم بنات اسد يعملوا ايه واحنا مش هنضحي بمسعه اسد اللي بناها عشان واحد طماع  ذيك فاهم ولا وانا مش ذي نور هسكت أو نورين هزعق وأقوم اديك قلمين لا أنا علي كبير ده انا ممكن اخليك توصل انك تكره في يوم من الايام انك شوفت وشي اساسا وتكره العيشه وانت عارف اني اقدر اعملها وزياده وانا مش بحب اقول كلامي مرتين فاهم ولا لا التصنيع يتوقف حالا لحد ما جيسي تيجي بالمواد والمواد من استراليا 

حسين بلع ريقه بصوت مسموع : اللي تشوفيه يا إمبراطورة 

نوران ببرود : يكون احسن وتختفي الفتره ديه بقي عشان نورين لو شافتك هتبقي تاني يوم في صفحه الوفيات ونور اتخنقت منك اصلا وحيات عيالك خف علينا شويه نفسي مره اشوفك ومش جايب بلوه سوده و منيله وجاي و خليك في علمك أنا ساكته عشان اسد كان بيقدرك و أن انت كبير في السن و انا ابويا عملتي احترم الأمير مني  لكن وعز جلال الله مره كمان غلط هخليك مش في صفحه الحوادث لا معايا أنا بقي الوفيات عرفت هتعمل ايه 

حسين مسك رقبته بخوف : احم عرفت يا امبراطورة 

نوران ببرود : طيب اهو العصير جه اشرب وامشي 

حسين بخوف : حاضر 

نوران بصت عليه ببرود و كشماء مالت علي سيف اللي مصدوم من كميه الثقه ديه 

كشماء بإعجاب : ديه جباره صدق اللي قال امبراطورة وربنا 

ياسين بصدمه : هو كل العيله نفس الغرور وانا اللي كنت بقول عليها طيبه شويه عن اخواتها 

ادهم: صلي علي النبي في قلبك قال طيبه ديه هي  Boss بتاعهم مش يغرك البرود اللي هي فيه ده 

جيهان قاعده و بتبص بملل للكلام مش اول مره تسمعه و كاني شي روتيني  و كانت قاعدة جنبها هنا المصدومه و محمود 

جيهان بتبص لبنتها وهي متعوده عليهم كدا أما هنا

هنا بصدمه : بنت عمرها كله 26 سنه وجباره كدا امال بعدين عامله ازاي وده الرجل هيموت في أيدها 

جيهان بضحك : متخافيش  مش هتعمل ايه حاجه هي كانت بتهدد عشان المره الجايه أفعال  

هنا بصت ليها هي ومحمود وضحكوا 

وحسين شرب العصير بخوف قام 

نوران ببرود : حسين أنا معايا مش بحب اسمع نعم وحاضر و امرك وعمري مابحب اسمع غيرهم وياريت تفهم ده كويس عشان مش هقول كلامي ثاني والمره الجايه مش تلوم غير نفسك عشان مش هبعت نورين أو نور لا ده جايه بنفسي عشان مش تلومني بعد كدا علي اللي هعمله لو كلام حد من بنات الاسد مش اتنفذ نورت 

حسين بعرف وخوف : بنورك عن اذنك 

نوران ببرود : اتفضل 

أما هو كان بيخرج بيجري ونوران بصت عليه بسخريه : والله عيب علي الرجاله وبصت لجيهان : جيجي أنا طالعه انام عشان بنتك  نورين هتيجي بتزعق عشان حسين مش موجود في المصنع ابقي خليها تطلع لما نشوف بقي هتعمل ايه عن اذنكم 


                                      


                        


نوران خرجت لقت حسين قاعد ومعاه جيهان   محمود وهنا الباقي معا هواول لما حسين شافها قام بسرعه ومد أيده عشان يسلم عليها 

حسين : اهلا يا إمبراطورة 

نوران مدت أيدها : ازيك يا حسين عامل ايه 

حسين : في نعمه يا هانم 

نوران قعدت و حاطت رجل على رجل : امممم طيب كويس تشرب ايه بقي 

حسين بتوتر : لا مافيش داعي ! 

نوران بهدوء :  لا ازاي ده  صوفي 

صوفي جات علي صوت نوران  : امرك يا إمبراطورة 

نوران : روحي اعملي لحسين بيه عصير ليمون شكله متوتر احنا عايزين نشيل التوتر اللي بينا ده 


رمت نظره ناريه مشتعله بالتحدي عليه هو بلع ريقه بصعوبه مع بريق عيونها المرعب بالنسبه ليه 

صوفي : حاضر 


صوفي مشيت نوران بصت لحسين بابتسامه بارده 


نوران ببرود : ها يا حسين عايزه اسمع ايه اللي حصل انت عارف نورين لو كانت هنا كان اتصرفت حاجه ثانيه 

حسين : احم يا امبراطورة لقيت التكلفه كبيره ونسبه الأرباح هتقل ونورين هانم طالبه مواد و غاليه 

نوران بسخريه : طب ما ايه الجديد نورين وجيسي وآوس بيشتغلوا من مواد من برا والكل عارف كدا انت هتيجي وتغير 

حسين بخوف : ماهو اسمعيني حضرتك 

نوران بعصبيه غير معهود : لا يا روحي انت بقي اللي تسمعني مش هتيجي انت علي اخر الزمن وتعلم بنات اسد يعملوا ايه واحنا مش هنضحي بمسعه اسد اللي بناها عشان واحد طماع  ذيك فاهم ولا وانا مش ذي نور هسكت أو نورين هزعق وأقوم اديك قلمين لا أنا علي كبير ده انا ممكن اخليك توصل انك تكره في يوم من الايام انك شوفت وشي اساسا وتكره العيشه وانت عارف اني اقدر اعملها وزياده وانا مش بحب اقول كلامي مرتين فاهم ولا لا التصنيع يتوقف حالا لحد ما جيسي تيجي بالمواد والمواد من استراليا 

حسين بلع ريقه بصوت مسموع : اللي تشوفيه يا إمبراطورة 

نوران ببرود : يكون احسن وتختفي الفتره ديه بقي عشان نورين لو شافتك هتبقي تاني يوم في صفحه الوفيات ونور اتخنقت منك اصلا وحيات عيالك خف علينا شويه نفسي مره اشوفك ومش جايب بلوه سوده و منيله وجاي و خليك في علمك أنا ساكته عشان اسد كان بيقدرك و أن انت كبير في السن و انا ابويا عملتي احترم الأمير مني  لكن وعز جلال الله مره كمان غلط هخليك مش في صفحه الحوادث لا معايا أنا بقي الوفيات عرفت هتعمل ايه 

حسين مسك رقبته بخوف : احم عرفت يا امبراطورة 

نوران ببرود : طيب اهو العصير جه اشرب وامشي 

حسين بخوف : حاضر 

نوران بصت عليه ببرود و كشماء مالت علي سيف اللي مصدوم من كميه الثقه ديه 

كشماء بإعجاب : ديه جباره صدق اللي قال امبراطورة وربنا 

ياسين بصدمه : هو كل العيله نفس الغرور وانا اللي كنت بقول عليها طيبه شويه عن اخواتها 

ادهم: صلي علي النبي في قلبك قال طيبه ديه هي  Boss بتاعهم مش يغرك البرود اللي هي فيه ده 

جيهان قاعده و بتبص بملل للكلام مش اول مره تسمعه و كاني شي روتيني  و كانت قاعدة جنبها هنا المصدومه و محمود 

جيهان بتبص لبنتها وهي متعوده عليهم كدا أما هنا

هنا بصدمه : بنت عمرها كله 26 سنه وجباره كدا امال بعدين عامله ازاي وده الرجل هيموت في أيدها 

جيهان بضحك : متخافيش  مش هتعمل ايه حاجه هي كانت بتهدد عشان المره الجايه أفعال  

هنا بصت ليها هي ومحمود وضحكوا 

وحسين شرب العصير بخوف قام 

نوران ببرود : حسين أنا معايا مش بحب اسمع نعم وحاضر و امرك وعمري مابحب اسمع غيرهم وياريت تفهم ده كويس عشان مش هقول كلامي ثاني والمره الجايه مش تلوم غير نفسك عشان مش هبعت نورين أو نور لا ده جايه بنفسي عشان مش تلومني بعد كدا علي اللي هعمله لو كلام حد من بنات الاسد مش اتنفذ نورت 

حسين بعرف وخوف : بنورك عن اذنك 

نوران ببرود : اتفضل 

أما هو كان بيخرج بيجري ونوران بصت عليه بسخريه : والله عيب علي الرجاله وبصت لجيهان : جيجي أنا طالعه انام عشان بنتك  نورين هتيجي بتزعق عشان حسين مش موجود في المصنع ابقي خليها تطلع لما نشوف بقي هتعمل ايه عن اذنكم 


                


                        


(جيهان بصت ليهم و مقدرتش تقف اكتر من كدا ساكته عليهم  جريت وراهم و نور صرخت بفزع و هما  الاثنين جريوا وكان شكلهم يموت من الضحك )


جيهان بصراخ : يلا يا بنت الجزمه منك ليه من هنا 

نور وهي بتجري وطلعت جري علي السلم وجيهان تحت : العيب عليكي ما انتي بتشتمي نفسك اصلا 

فهد : قولي ليها 

جيهان بصويت : علي فوق منك ليها مش عايزه اشوف وش حد منكم 

نور : انتي الخسرانه في حد عنده القمر والنجوم ويقول مش عايزه يشوفه ناس مش عندها ذوق 

جيهان بصويت : نور فهد امشوا من وشي 

نور : طب ماشي بالراحه علي نفسك انتي كبرتي خلاص العصبيه غلط يا جيهان عليكي و بصت لفهد بجديه :  فهد تيجي تلعب دور بلايستيشن 

فهد : طب و الله احسن يلا 


( طلعوا علي غرفه  الترفيه في القصر وديه معموله مخصوص عشان نور وفهد 

وجيهان تروح تلاقي الكل ميت من الضحك هي ضحك و هزت راسها بيأس و حطت أيدها علي دماغها بتعب ) 


هنا بضحك : بنتك عسل لا ومجنونه هي وفهد بميت حال 

جيهان : أنا هتجنن منهم إلا لما آوس يجي نورين وهو سيرك لوحدهم و نور وفهد ذي ما انتي شايفه لكن مع الكل باردين

اسيا : طنط هو احنا ينفع نروح معاهم 

جيهان بضحك :  طبعا يا عمري ده البيت بيتك  بس بلاش طنط أنا هنا جيجي ده انا حتي صغيره 


الكل ضحك وسيف راح الجنينه والباقي دخل ليهم ودخلوا اوضه الترفيه وكان نور غيرت هدومها وكانت لابسه سولبت باللون  الابيض قصيره و عارفه الاكتفاء بفتحه صدره واسعه و كوتش ابيض عادي  وادهم بص عليها بإعجاب وغيره أنها قاعده مع فهد كدا لوحدهم 


وفهد كان لابس تيشيرت اسود وعليه بنطلون جينز اسود وكل واحد فيهم ماسك دراع بيلعب بيه

آسيا : عطلناكم 

نور وهي بتلعب و مركزه مع الشاشه  : لا عادي ادخلي و اقفلي الباب عشان جيهان هتصوت مننا 

كشماء هي راحت قفلت الباب وهي بتضحك 

ادهم يقعد جنب نور وآسيا جنب ياسين و كشماء وفهد جنب بعض بس نور وفهد في النص 


و كانت غرفه الترفيه فيها كنب مودرن باللون  التركواز الساده من خامه القطيفه و قدامهم ثلاث ترابيزات دائريه الشكل عليها التسالي و المقرمشات و العصائر و شاشه بلايستيشن  في النص 

       

                                 

نور وهي بتلعب : اللي يخسر يجب بيتزا للكل 

فهد :يبقي انتي اللي هتدفعي علي فكره 

نور : ده بعينك يا ابن رافت استني و ايوا هي ديه هي ديه و جووووووووول وقامت نطت بسعاده و فرح : يانور يا جامده 

فهد : اقعدي يا بنت  الماتش لسه في  مخلصش وكدا انت اكتر مني بجون يعني ممكن اجيب واحد 

نور قعدت : ماشي يا فهد 

ادهم بزهول : هو انتي اللي شوفتها اول مره 

نور ببرود : أنا مع فهد وأخواتي حاجه ومع الناس حاجه ثانيه والكل عارف كدا وانا بهزر مع جيهان اه بس برا مش عندي  ارحميني 


ادهم بص ليها  وسكت و هي استغربت سكوته و فكرت هيرد عليها بس لاول مره حد يخالف توقعاتها و هي تبص عليه بشرود و هو يلف وشه بالصدفه يلاقيها بتبص ليه هو ابتسم بهدوء و بانت غمزته اللي فكرتها بأسد ابوها و أنه كان عند نفس الغمازه في جهه واحده بس 


و ابتسم بدون وعي و فاقت علي صوت فهد أما ادهم ابتسم بهدوء و سكت 


فهد : جووووون يا فهد يا جامد 

نور بضحك : كدا تعادل مين اللي هيدفع بقي 

فهد : أنا يا عمري عايزاها بايه 

نور بضحك. : يا فهد يا جامد انت  عارفه انا بحب ايه 

فهد بضحك : ماشي ياشباب الكل معانا 

الكل ماعدا ادهم و ياسين : اها 

ادهم بهدوء : معلش ماليش أنا في النوع ده و كمان ماليش نفس هروح انام 

ياسين : خدني معاك يا ادهم 

فهد : ليه يا ابني ما تقعدوا احنا لسه قاعدين 

ياسين : معلش يا فهد بس بجد عايزين ننام خليها يوم ثاني 

نور : فهد اعمل حسابك مش هتنازل عن البيتزا  روح كلم المطعم وانا هشوف ام اللعبه ديه مالها !! 

فهد : ماشيه يا اختي تموتي انتي و اختك في طوله اللسان 

نور : ديه وراثه يلا وبعدين انتي محسسني انك جاي من علي سجاده الصلاه اذا كان ماكنتش دافنينه سوا 

فهد حدفها بالمخده الخاصه بالأريكيه  وهي ضحكت ويسمعوا صوت صراخ جاي من تحت 

نور وهي بتقوم بحماس  : الاكشن جيه مع نورين 

فهد : يلا ننزل

كشماء : هو في ايه 

ياسين : مالكم كدا 

نور : بص  نورين جت فهي هتطلع لنوران و هيبقي فيه اكشن لازم  ننزل ونشوف يبقي احلا 

كشماء بضحك : انتي مش معقوله 

نور بضحك : يلا بس الاول بسرعه 


( الكل نزل لقي نورين تحت وواقفه قدام نوران وهي بتزعق ونوران مسكه التليفون بالأيد والثانيه كوبايه قهوه و بتشرب منها ببرود و عيونها علي تليفونها ) 


نورين بعصبيه : مش بكلم اهلي علي فكره بطلي ام البرود ده و سيبي التليفون 

نوران بصت ليها ببرود : ادي ام التليفون اللي مضايقك اوي نعم يا نورين خير 

أما جيهان بتبص ليهم بملل  والفائز معروف 

هنا : انتي ساكته  علي ايه البنت نوران ديه عليها هدوء اعصاب 

جيهان بملل  : اصل الموضوع ده بيحصل كل يومين وفي الاخر بيتحل والفائز ذي العاده 

هنا بفضول : مين بقي 

جيهان : شوفي واعرفي 

نور نزلت هي والباقي والكل قعد أما نور قعد جنب نوران و حاطت رجل علي رجل ببرود 

نور ببرود : ميت مره نقول صوتك عالي وطي صوتك شويه 

نورين بعصبيه : نور مش وقتك وبعدين اساسا انتي كنتي عارفه صح 

نور ببرود وابتسامه استفزاز : اكيد تبقي عيبه في حقي ابقي العقرب و ماعرفش ايه اللي بيحصل و برضوا مش عارفه ايه اللي مضايق 

نورين كورت أيدها ومسكت الفأزه و رمتها في الأرض و الفازه اتكسرت و صرخت بغضب  : انتوا الاثنين كتل برود ماشيه علي الارض 

نوران ببرود وهي بتشرب القهوه : الف جنبه إسترليني الفأزه اللي اتكسرت ديه 

نورين بعصبيه : هو انا في ايه ولا في ايه انتي بارده باررررده اديني من برودك ده شويه انا جالي السكر منكم و بيقولوا نور دمها خفيف ديه بتجلط اللي قدامها 

نور بهدوء : نورين اهدي وتعالي نتكلم فوق 

نورين : مش طالعه زفت أنا عايزه اعرف الحيوان اللي اسمه حسين ده فين 

نور : وهتعملي ايه يعني لو عرفتي وبعدين اساسا انتي مش جيتي جنب مدير الحسابات وهو اهو قدك في السن هتروح الأكبر منه فيه ايه يا بنت اسد نسيتي ابوكي كان بيقول ايه مهما كان جبروتك عند الكبير واقفي ايه ماحدش قادر عليكي وصوتك عالي وعصبيتك ديه هتودينا في داهيه نورين احنا عندنا اعداء بعدد شعر راسك والكل بيستغل الحته ديه وانا مش مستعده اصحي بتعب اسد عشان عصبيه سيادتك فاهمه ولا لا 

وقامت : أنا طالعه اتخمد ومش عايزه اطفح حاجه سديتي نفسي 

وطلعت اوضتها ورزعت الباب وراها أما نورين بصت لنوران بغضب : عجبك كدا هو انتوا ملاك منك ليها 

نوران : نورين اهدي واقعدي 

نورين بعصبيه: لا 

نوران قامت ومسكتها من دراعها و غرست ظوفرها بايدها بنفاذ صبر و لكن ده مش هز شعره في نورين   : عايزه ايه الرجل وغلط وخلصنا وانا اتكلمت معاه عارفه انتي بتعملي ايه بتطلعي عصبيتك من رعد الحديدي علي الكل وانا فاهمه ده اقولك أن عصبيتك ديه هتموتنا عارفه ولا لا رعد الحديدي عايز موتي النهارده قبل بكرا أنا نور عشان واقفين ليه ومش بيكره في حياته قدنا عارفه ليه يا بنت اسد عشان رعد الحديدي بقي مهوس بنت الاسد بقي مجنون بيكي اقول ولا نسكت فوقي يا نورين واعرفي انتي بتكلمي مين أنا بنت اسد عز الدين وإذا كنت بسكت علي عصبيتك دلوقتي لا عشان أنا مش هضحي بنور ابدا رعد الحديدي هيتشل ويموتنا أنا و نور عشان ياخد سيادتك فاهمه يعني ايه اتجنن رسمي لدرجه انه عامل اوضه في قصوره كلها في صورك يعني تخطي مرحله الجنان بمراحل وهو ممكن يعمل اي حاجه عشان يوصل ليكي 

جيهان بصدمه : انتي بتقولي ايه 

نوران بسخريه : أن احنا ممكن نموت في ايه وقت عشان رعد الحديدي بقي مهوس ببنتك أو الأصح مجنون بيها بس لو نورين هانم فاكره اني هسكت تبقي غلطانه لو و

فيها موتي وغلاوه اسد رعد ما هيعرف يوصل لشعره بس منها 

و مشيت برا القصر وركبت عربيتها ومشيت وجيهان المصدومه من كميه الحمل اللي ولادها شايلينه لوحدهم اما ياسين اتصدم أن رعد بمهوس بنورين للدرجه ديه وسيف الوحيد اللي كان هادي هو عرف كل المعلومات ديه من يومين و عادي جدا ليه في الاول اتصدم بس بعد كدا فهم الموضوع  وادهم بيبص للكل بشرود و عدم تصديق للي سمعه حالا


                                      


نورين بصت لامها وجت تخرج سمعت صوت جيهان 


جيهان : اول مره رعد شافك فيها امتي 

نورين ببرود : هتفرق علي العموم في النادي كنت في تدريب الملاكمه بتاعي و خبط فيا و اتخنقت معاه وبعديها أنا سافرت فرنسا مع آوس اكمل تعليمي وكنت نسيته اصلا لحد ما 

..... 

جيهان : لحد ايه 

نورين بسخرية : مش هتفرق هي كدا كدا خربانه ومن الاخر فيها موت حد فينا يا نوران نور يموتوا بسببي عشان هوس رعد بيا يا انا وانا بقتل رعد بس قبل ما اموت هخلي الكل يحلف أن اسد خلف شياطين ويا انا يا رعد الحديدي


 وخرجت وركبت عربيتها ومشيت 

وجيهان بصت لفهد وفهد راح ليها وحضنها 

فهد : اسف يا جيهان 

جيهان بصمود : مش انت السبب علي الأقل انت كنت معاهم وعارف وبتحميهم وانا عارفه ده لكن أنا مش كنت اعرف وكل واحده شايله حمل لوحدها اسد ساب عدوات كتير ليهم وكل واحده بتواجه لوحدها وانا قاعده هنا مش عارفه حاجه 

فهد : اسد ده احسن رجل في الدنيا وهو خلف رجاله مش بنات انتي مش لازم تفكري كدا هما اقويا وانا عمري ما اسيب حد فيهم مش تقلقي عليهم يا جيهان وكمان اسد لو مش معاهم هما في قلوبهم مش انتي بتصدقي في اسد 

جيهان : اكتر من نفسي 

فهد : يبقي خليكي واثقه أن ولادك تربيته واسد عمره ما عمل حاجه غلط وبناتك الجبابره اللي اسمهم بيرعب أكبر رجال أعمال ورعد ده عيل و****  وانا معاهم ومش هيقدر يجي جنبهم غير بموتي ويلا بقي اهدي هما اصلا الصبح هتلاقي التلاته سوا ده العادي يا جيجي المفروض تكوني اتعودتي 

جيهان بضحك مع الدموع : معاك حق أنا طالعه اوضتي احسن 


والكل طلع اوضته وياسين مش عارف يعمل ايه وادهم خايف علي نور  أما سيف متاكد أنه عمره ما يسيب حوريته يجرا ليها حاجه 


🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥


في استراليا 


جيسي قاعده في عياده مشهوره لطبيب معروف ويجي دورها وتدخل 

جون : اهلا بالاميره 

جيسي بابتسامه ساحره  : ازيك يا وسيم عامل ايه 

جون بص عليها بحزن و تتنهد علي الكلام ده  : تمام اقعدي 

جيسي بتساؤل : ها النتائج ايه 

جون بتردد : الحقيقه جيسي انتي مش مريضه انتي بنتي أنا اعرفك من فتره قليله بس 


( سكتت و باين علي وشه التردد و جيسي ابتسمت و فهمت ملامح التوتر اللي علي  وشه و مسكت أيدها الاثنين ببعض و كأنهم اللي بتاخد منهم القوه و اتنهدت بصوت مسموع و جبرت نفسها في رسم ابتسامه علي وشها ) 


جيسي بابتسامه :  قول أنا عندي ايه عايزه اعرف من غير كدب عليا عشان ابقي مدركه الموقف 

جون بحزن و تتنهد بحزن و مافيش قدامه غير أنه يقولها  : في الحقيقه التحاليل الاخيره  اللي عملتيها بتأكد  انك  عندك كانسر في المخ 


اتكلم بأمل : جيسي الكانسر لسه في أوله و بدايه التكوين و ممكن يكون حميد و مش هيعمل ايه تأثير عليكي 

جيسي بصت ليه وضحكت جامد وهو بص عليها بحزن وبعد كدا وقفت ضحك و اتكلمت بصوت مبحوح و الدموع بتلمع في عيونها   

جيسي : يعني أنا هموت هههههههههههه الموت بيخترني من صغري و امنيه امي اتحققت 

جون : بس انتي ممكن تتعالجي و كويس انك شكيتي في الأعراض و جيتي ليا 

جيسي بسخريه : انت عارف انا عندي ايه  يعني ايامي معدوده والعمليه ممكن لو اتعملت ونجت اعيش بذاكره اطفال او يحصل ليا فقدان ذاكره وانت عارف كدا كويس مش هعرفك شغلك 

جون : بس ممكن لا 

جيسي : طب النسبه ديه كام 

جون : اعلي نسبه هتبقي 70% و ده يا  جيسي نسبه كويسه جدا و تخليكي عندك امل و متفائله  

جيسي : تمام جون أنا مقدره كل اللي عاملته عشاني بس عايزه مسكن أو اي علاج عشان ساعات بحس اني عايزه اخبط دماغي في الحيطه من كتر الوجع وانا هعيش اللي باقي ليا في حضن اهلي وعشان مش هبقي معاهم تاني 

جون بحزن : جيسي طب اعملي العمليه عندك فرصه مش تضيعها من ايدك 

جيسي بقهر : صدقني لو عملتها و عيشت بذاكره اطفال هتعب اوي والموت عندي أهون أنا طول عمري جيسي الوجداني اللي اسمي بيرعب بس لحد موتي و يكفيني فخر اني عملت اللي اكبر مني مش قدروا يعملوه وعندي اخوات رجاله مجرد لما بيحصل ليا خدش كلهم بيبقوا جنبي وعندي تلات امهات اه ام الحقيقه مش بتحبني بس ربنا عوضني واكلمت بضحك : اشوفك علي خير يا وسيم 

جون بدموع مكبوته : وانا كمان اميرتي 

وحضنها وهي كمان وكتب عليها علي مسكن ومشيت وروحت البيت اول لما دخلت لقت اوس بيجري عليها و علي وشه ملامح الخوف و مسك وسطها بايده 

آوس : انتي فين يا بنتي بقالي سنه بدور عليكي ومش واخده حراسه ليه قلبي وقف من الخوف عليكي اميرتي 

جيسي بصت ليه بحزن وحب وراحت خضنته جامد وآوس استغرب ده 

آوس : مالك يا عمري فيكي ايه 

جيسي بدموع مكبوته : آوس عايزاك تعرف اني عمري ما اعتبرك غير اخويا وانا عمري ما فكرت انك مش من امي وانا بحبك اكتر من اي حاجه في الدنيا ولو مشيت أو سافرت بعيد أنا هبقي جنبك يا قلب اختك و معاك دائما و عايزاك مخلي اسم الاميره الناس تفتكره دايما و اوعي تنساني يا آوس في يوم من الايام 

آوس خاف عليها : مالك يا عمري هي الست امك ديه حاولت تقرب منك ثاني 

جيسي بصت ليه بحب : لا بس حبيتك اقولك كدا 

آوس حضنها : أنا عمري ما انساكي يا جيسي اه انتي مش من امي بس عمري ما حسيت بكدا وانتي عامله اسمك لدرجه ان الناس تفتكره لميت سنه قدام 

جيسي : ممكن أنام في حضنك النهارده عشان بكرا هنرجع مصر وست نورين هتبقي معاها و سايبني 

آوس بحنان : عمري ما حد يقدر ياخد مكانك في قلبي انتي حاجه والباقي حاجه فاهمه ونورين اختي اه وبحبها بس انتي من ابويا فاهمه يعني دمي 

جيسي بابتسامه : عارفه وانا كمان بحبها  والله هي و نور و  نوران 

آوس : طب تعالي بقي نامي في حضني يلا بقي عشان بكرا ورانا مشوار طويل في السفر 

جيسي : يلا

وجيسي نامت في حضن اخوها وهو حاسس ان جيسي فيها حاجه وقلبه وجعه بس مش عارف السبب وحضنها جامد 

آوس : عمر ما حد يقدر ياخدك مني 

جيسي سمعته واتكلمت في نفسها بدموع : عدا الوقت يا اوس  والموت مخترني 


والاثنين ناموا في حضن بعض عشان وراهم سفر بكرا و ماحدش عارف اللي جوا قلب الثاني ايه بس اوس حاسس بشعور مش مريح 


🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥


في اليونان 


أليف قاعد مع وجد وكان معاهم رافت وشمس وقاعدين في المطعم بيتغدوا و تحس وجد بقبضة في قلبها 

وجد بقلق : أليف اتصل علي جيسي كدا 

أليف بملل : يا روحي والله هي كويسه مالك بس بقالك اكتر من اسبوعين جيسي ما هي كل يوم بتكلمنا 

وجد بقلق : مش عارفه يا أليف حاسه أنه فيها حاجه تعبانه وهي طول عمرها كتومه و مش بترضي تقول حاجه عشان مش اقلق بس حاسه ان حته من قلبي تعبانه واكيد هي فيها حاجه 

شمس بضحك : طب ليه مش آوس

وجد بغيظ : آوس ده حيوان اصلا ولا عنده دم ولا أخلاق أنا معرفتش اربي غير جيسي اصلا ده جبله اساسا 

الكل ضحك وهي اتكلمت بترجي ليه 

وجد : أليف كلمها بقي 

أليف : ياروحي والله هي كويسه وبعدين في فرق توقيت زمانها نايمه بكرا نكلمها 

وجد بضيق : طيب 

واكملت في نفسها : قلبي وجعني عليك اكيد انتي اللي تعبانه مالك يا بنت عمري بس 


🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥


يتبع 


اللي اللقاء في الحلقه القادمه 


جيسي تعبانه و بتموت رد فعل الكل لما يعرف 


زين وقع في عشقها من اول لما شافها ممكن يتخلي عنها 


سيف هيعمل ايه عشان ينفذ حوريته 


بنات اسد قوه جباره هيتصالحوا و يقفوا مع اصحابهم واخواتهم في نفس الوقت 


ام جيسي فكتوريا هتعملي ايه لما تعرف بمرض بنتها اكيد هتفرج بس خطتها عشان تاخد فلوسها ايه 


محبوبه الكل واميره الاسد جيسي


يتبع

تعليقات

التنقل السريع
    close