البارت 24/25/26/27 والاخير
من روايه سجينه_الفهد
بقلمي هدير_بدر
ريم : ورق اي دا
فهد : بصي ياستي انا قدمتلك انك تمتحني وتخشي كليه علطول وانا علمتك الحاجات الكافيه
ريم بدموع : انت انت بتهزر صح يعني انا هاتعلم ويبقا معايا كليه زي البنات مش مصدقه وبعدين حضنت فهد ونسيت وجود اهله
احمد وامينه كانوا فرحانين جدا أن فهد عمل كدا وانا علاقتهم اطورت
فهد : بصي ياستي انتي بقيتي بتعرفي تقرأي وتكتبي حلو كل يوم تقراي قصه من قصص الأنبياء تمام وانتي جيه دورك تحكيلي
ريم : هيييييه عنيا ياكبير
فهد بصدمه : كبير ومس*كها من قفاها بطريقه مضحكه جبتي الكلام منين دا يابت ها اعترفي
ريم بضحك رفعت ايدها لفوق بريئه يابيه
كلهم ضحكو
احمد وامينه قاموا بركولها وكانوا فرحانين
ريم : هاقوم بقا اعمل حاجه حلوة بالمناسبه دي
فهد : هاتعرفي والا تكسفينا
ريم : عيب عليك اطلب الاسعاف طبعا
ضحكو عليها وهي دخلت وفهد قرر يخش يساعدها
امينه : اهو دا اللي عمره مادخل المطبخ دخله علي ايد ريم
احمد : ربنا يهنيهم يارب
ريم دخلت تعمل كيكه وفهد قعد يتفرج عليها
فهد عمال يكتم ضحكته علشان وشها بقا كله دقيق
ريم خلصت وحطيت الكيكه في الفرن وبعدين بصيت لفهد
فهد : خلصي بقا علشان عايزك
ريم بصتله : في اي
فهد : عايزك في موضوع كدا نقعد مع بعض علي رواقه لما تخلصي
ريم :ماشي
فهد لسه هايكمل كلامه شموا ريحه
ريم : ان شاءالله مش اللي في بالي
وجريت علي الفرن
لاقيت الكيكه اتح*رقت
دبدبت في الارض يووووه اهي اتحركت عاااااا
في الوقت دا فهد ماقدرشي يمسك نفسه وفضل يضحك
ريم: ماتضحكشي هه
احمد.وامينه دخلوا عليهم
امينه بضحكه : اي الريحه دي
ريم : حتي انتي يا ماما
هي اتحرقت بس
كلهم ضحكوا عليها
فهد : خلاص ياستي فداكي ميت كيكه
هاطلب انا واحده
امينه : روحوا بس غيروا وانا هاعمل احلى كيكه يالا
فهد خد ريم
ودخلوا
فهد : حبيبي انا نفسه في اي
ريم : نفسي تبقي جمبي علطول
وجودك جنبي مش مخليني محتاجه حاجه صدقني وكفايه انك بتحفظني القرآن وكمان هاتحققلى اكبر أمنياتي وتخليني متعلمه
فهد : واثق انك هاتبقي اشطر واحده في الدفعه علشان دماغك حلوة
ريم : بوجودك هافضل كدا ربنا يخليك ليا
فهد.: ويخليكي ليا يالا خشي غيري
ريم : حاضر
ودخلت غيرت وفهد كان سرحان فيها
ريم طلعت وفهد.غير وطلعوا برا
قعدوا في جو عائلى
منه صحيت لاقيت حاجه تقيله عليها بتفتح عينها لاقيت مراد
منه افتكرت اللي حصل دموعها نزلت بصمت
مراد صحي لما حس في حاجه بتنزل علي وشه
لقي منه بتعيط
مراد : مالك ياحبيبتي اهدي انا معاكي
منه : ضهري اتكسر خلاص ماعدشي ليا اهل
مراد: انا جنبك اوعدك ابقا سندك وابوكي وكل حاجه ليكي هابقا حمايتك صدقيني
منه حضنته وتبتت في حضنه
منه : انا تعبانه اوي قلبي موجوع ليه كل حاجه اتاخدت مني انا وحشه صح
مراد : انت ست البنات بس ربنا بيختبارنا يرضيكي نسقط في الاختبار
احنا جايين الدنيا هنا امتحان مش اكتر مكتوب علينا دايما نفارق
وكلنا هانموت بس اللي بيفرق حاجه واحده عملك في الدنيا اي
شغلانتك بتاخدي عليها ثواب تعبك في المزاكره ثواب صبرك علي البلاء بتاخدي ثواب
صدقيني لو شوفتي خير ربنا اللي شيلهولك بعد البلاء هاتفضلي تحمديه اياكي وإياك الياس خليكي دايما واثقه في ربنا واعرفي ان ربنا بيعوضنا واياكي وإياك البعد عن ربنا
مافيش أجمل من قرب ربنا دايما هاتحسي انك راضيه بحياتك عمرك ما هاتتعبي وهاتقبلى كل مشاكلك بهدوء
منه : حا حاضر ربنا يرحمها يارب
مراد ربط علي ضهرها : يارب ياحبيبتي يالا بقا ميت من الجوع هاتجوعي جوزك قره عينك من اولها
منه ضحكت
مراد: ايه دا اي دا
منه : اي
مراد : لا كدا كتير عليا عندك غمازات ياجمالو
منه ضحكت اوي
مراد : يخر*بيت جمال امك يالا يابت جعاااااان
منه : فضحتنا يالا
وقاموا جهزوا اكل مع بعض
ومراد بيحاول يخفف عنها
.......
فهد كان قاعد بيسمع لريم
وامينه واحمد قاعدين جنبهم فرحانين وبيشجعوا ريم
وريم كانت فرحانه
وفاجاه الباب خبط وفهد فتح
بنت دخلت جري وحضنته
****** : وحشتني اوي يافهد
ريم بصدمه
تفاعل
2000 كومنت
البارت ال 25 من روايه #سجينه_الفهد
بقلمي #هدير_بدر
فهد : بعدها بهدوء مش قلتلك ميت مره كدا حرام انتي كبرتي خلاص
الاء بدموع : بس بس انا متعوده وانت وحشتني
فهد : حرام علشان انا مش اخوكي ولا جوزك
امينه حضنتها واحمد ودخلت مني
مني : ازيك يا فهد وحشتني والله
فهد : وانتي والله
ريم وقفالهم وساكته
مني قربت منها : مين القمر دي
فهد : مراتي
الاء بصدمه: مراتك
فهد : ايوة
دخل محمود وحضن فهد وحضن اخوه
احمد.: ااخيرا رجعت
محمود : كنت بعمل اجراءات نقل الاء
ريم كانت واقفه مكسوفه والاء بتبصلها بقرف
فهد لاحظ ان ريم مش عارفه تقعد وسطهم
فهد : عن اذنكم عايز ريم بس
امينه : ماشي ياحبيبي
الاء :ماهي معاك علطول اقعد معانا
فهد.اتعصب
محمود : اتفضل يابني معلشي هي كانت عايزه تقعد معاك
الاء : مش هاتخرجني
فهد : اما اكلم ريم
يالا ياريم
دخل
فهد مسك ايد.ريم : بصي ياحبيبتي دا عمي ومراته وبنته
ريم هزيت رأسها
فهد : مالك مش علي بعضك لي
ريم : انتو بتحبوا بعض
فهد استغرب : بحب مين يابت دا أصغر مني بحوالي ١٠ سنين
ريم فركت في ايدها: أصلها حضنتك
فهد : ماتزعليش هي علشان كانت متعوده وهي صغيره فهمتي
ريم : تمام
فهد : عايزك بقا في موضوع ممكن
ريم قعدت جنبه : قول
فهد : بصي ياستي انتي دلوقتي كبيره حلو
ريم : ايوا
فهد : ولما بتصلي مش بتلبسي طرحه
ريم : ايوا
فهد : تمام المفروض ياحبيبتي وانتي برة تطلعي بطرحتك ماينفعشي تقلعيها الا ادامي وأدام بابا وماما بس
ريم : بس بس
فهد : بصي ياحبيبتي مش انتي بتحبي ربنا
ريم: ايوا
فهد : يبقا نعمل اللي يرضيه
ريم : حاضر طاب كلمني بقا عن الحجاب ياحبيبي
فهد : بصي ياستي ربنا أكرمكم وجعل الحجاب دا علشان يحافظ عليكم
يبقا هو يامركم تخبوا جسمكم وانتي تطلعي بشعرك ينفع ياحبيبتي
ريم : لا
فهد : نسمع كلام ربنا تمام
والحجاب الصحيح مش الطرحه لا دا لازم يغطي نص جسمك اللي فوق
ريم : ممكن اجربه
فهد : تعالي اساعدك وطلع خمار ولفه ليها وبقيت شكلها حلو اوي
ريم بصتله بابتسامه : حلو اوي
فهد : دايما تعرفي ان ربنا ليه حكمه من كل حاجه نزلها
ريم : حاضر
فهد : هاتلبسي والا مش مقتنعه
ريم : لا لا هالبسه طلما ربنا أمرني بكدا
فهد : حطي في دماغك جمله ان انتي جايه الدنيا مش علشان الموضه لا جايه اختبار وهاتمشي اياكي تسقطي في الاختبار الموضه حلوة وبيبقا شكلك حلو في نظر الناس مش نظر ربنا ودايما تعرفي لبسك ينفع للخروج او لا لما تصلي لو تقدري تصلي بيه اطلعي بيه
ريم : ربنا يخليك ليا طاب عايزه دريس
فهد : جايبلك كل.حاجه
طلعلها دريس شكله سيمبل اوي
لونه اوف وايت وجاب عليه خمار بيبي بلو
وكان شكلها قمر وكانت لابسه هيلز
ريم بتلف حوالين نفسها : الله شكلى بقا حلو
فهد : ربنا يحميكي ياحبيبتي يالا نطلع للناس
مسكت ايد فهد وطلعت
كله تنح لجمالها
امينه بدموع : مبروك ياحبيبتي
ريم : الله يبارك فيكي ياماما وقعدت معاهم وطول القاعده الاء متنرفزه منها
الاء اتعصبت علشان فهد قاعد جنب ريم ومتجاهلها
دخلت تتكلم مع صاحبتها
الاء: حكيت لصاحبتها كل حاجه
اتصرفي اتخلص من البت دي ازاى
.........
مراد ومنه خلصوا اكل
مراد : بما اني ماعرفشي عنك.معلومات كافيه احكيلي عن نفسك
منه اتنهدت : انا بابايا تو*في وانا عندي ١٠ سنين عمامي طردونا من البيت وامي بقيت تشتغل وتصرف عليا وانا كنت شيفاها بتتعب ادامي ناويت أحقق حلمها علشان تعبها دا وبقيت دكتوره زي ماهي عايزه
وعند.خلاني دول مش بيحبونا برضو لما روحنالهم ط*ردونا ماكنشي لينا حد
مراد كان زعلان اوي
منه : الدنيا اسود*ت اوي في وشنا وماكناش عارفين هانروح فين لحد ما صاحبه ماما جابتنا هنا
وحقيقي هي اكتر واحده وقفت جنبنا
بس هي م*اتت
وساعتها حسيت ان امي التانيه ما*تت
مراد: ربنا يرحمها
منه : وانت بقا احكيلي عنك
مراد اتنهد : انا ياستي بابايا وماماتي تو*فوا في حادث وبابايا كان شر*طه علشان كدا دخلت زيه .
وعايش لوحدي لحد ماجيتي انتي نورتي حياتي
منه اتكسفت
مراد :احم بصي ياحبيبتي لازم اخدك من هنا ونروح شقتنا
منه : لا مش عايزه امشي
مراد : حبيبتي انتي عارفه ان هنا الجو مش حلو ومش امان
منه : عايزه افضل هنا شامه ريحت امي هنا بلاش تبعدني
مراد لسه هايكمل كلامه
لقي حد.بيخبط ج*امد
تفاعل وادعولى فضلا ان ربنا يوفقني في كليتي
البارت ال 26 من روايه #سجينه_الفهد
بقلمي #هدير_بدر
مراد: ادخلى الاوضه
منه : لا لا مش هاسيبك
مراد : خشي وخدها من ايدها وقفل عليها
مراد فتح الباب لقي ناس غريبه
مراد : افندم
راجل : انت مين
مراد : والله حضرتك اللي دخلت مش انا اتفضل بلغني انت مين
الراجل : انا اخو صاحبه البيت دا
مراد : لاحظه
وجاب منه
منه بصتلهم بخوف واستخبت في مراد
الراجل : اي علشان اهلك م*اتوا بتد*وري علي حل شعرك
مراد: وانت بتكلمها اتكلم باحترام
الراجل : وانت ان شاء الله تطلع مين مش واحد ماشيه معاه احنا هانق*تلك ونخلص منك ومن العا*ر اللي جبتهولنا
مراد : قلتلك اما تتكلم معاها تتكلم باحترام هي مراتي
خال منه : مراتك ازاى
مراد : مراتي علي سنه الله ورسوله ووراه عقد الجواز
خال منه : تمام احسن برضو لاقيتي حد يرضي بيكي
دمو*ع منه كانت نازله في صمت
مراد : لا شكلك مش جايبها لبر مرات مراد المنشاوي مايتقالهاش كدا
هي جز*متها برقبتكم انتو فاهمين يالا وروني عرض اكتافكم
خال منه التاني : احنا جايين في حاجه وهانمشي
تمضي حالا علي التنازل بتاع ورث امك
مراد خد الورقه
ومنه كانت بتعيط
مراد مسك الورقه قط*عها : مراتي ماتسبشي حقها مع ان هي مش محتجاه بس اليتامي أولى بيه منكم
خال منه بعصبيه : انت ازاى تقطع الورقه
مراد طلع سلا*حه : شكلك ماتعرفشي انا ابقا ايه
دقيقه بس لو اتحركتو الطلقه هاتيجي في دماغكم
وقفوا وهما مرعوبين وفي لحظات كان البوليس جيه
جايين يخدوهم
مراد بص للظابط: استني
وبعدين بص لخلانها نسيت اقولكم ان الدكتوره منه ايوة زي ماسمعتم دكتوره حرم الظابط مراد المنشاوي ظابط مخابرات
الاتنين بلعوا ريقهم
علشان تعرفوا ان جزم*تها برقبكم فعلا خدهم يا حضره الظابط
منه قعدت في الارض انهارت
مراد كان زعلان علي كل المشاكل اللي حبيبته فيها
مراد بحنان : اياكي تنزلى راسك الارض راسك دايما مرفوعه
أنا جنبك صدقيني ماحدش.يقدر يلم*س منك ربع شعره
وحضنها وهي استكانت
وبعدين مسحت دموعها
منه : مش هاتسيبني
مراد : ابدا ياحبيبتي
يالا اجهزي علشان نمشي بقة مش عايزه تشوفي بيتي
منه : يالا وفعلا جهزت وهو جهز مسك ايدها ونزل
ركبت معاه العربيه وهي سرحانه
مراد : معقوله ام لسان ونص ساكته
منه بصتله بغ*ضب : مين دي اللي ام لسان ونص
مراد : ايوا اخيرا منه الحقيقيه ظهرت وضحك
منه ضحكت هي كمان وفضلوا يتكلموا لحد.ماوصلوا
.......
الاء طلعت حاولت تغيظ ريم
الاء : فهد مش هاتخرجني
فهد: قلتلك انتي كبرتي ماينفعشي وانا ماينفعشي اخرج معاكي
الاء اضاي*قت : يعني اي
محمود : يعني زي ماهو قالك ياحبيبتي انتي بقيتي انسه ماينفعشي تخرجي معاه
الاء : طاب حفظني القرآن
فهد : عندك ابوكي وامك هما يحفظوكي علشان انا داخل ارتاح انا وريم علشان هي عندها مدرسه بكرا
ريم كانت قاعده ساكته
الاء : يووووه وانت من امتي بتتجاهلنى كدة علشان دى صح
فهد : مش عايز اتصرف معاكي تصرف وحش
محمود: عيب يابنت كدا
احمد : اقعدي يابنتي واستهدي بالله خش انت يافهد
فهد خد ريم ودخلوا
فهد : ماتزعليش بس علشان هي متعوده عليا وماتعرفشي ان في حدود
ريم : ماشي يالا ننام
فهد : زعلانه
ريم : لا
وناموا
تاني يوم ريم قامت لبست دريس وعليه خمار وكان شكلها حلو وفهد لبس كاجول
وطلعوا علشان يفطروا
ريم : معلشي ياماما ماعملتيش معاكي الفطار
امينه : لا ياحبيبتي عارفه انك متوتره انهارده اقعدي افطري
الاء: وهي متكسحه تعمل فطار والا هي جايه البيت هانم
فهد بصوت عا*لي : دقيقه وهانسي انك بنت عمي اتكلمي باحترام
مني : معلشي ياحبيبي عيله ماتزعلشي
فهد قعد وعين ريم دمعت
فهد : قومي ياحبيبتي هافطرك برا
ريم قامت
احمد: تفطروا برا اي
فهد قرب منه: هاتعيط وعلشان انا مارتكبشي جريمه
عن اذنكم
وخدها ومشي
ركبوا العربيه
فهد : اياكي تعيطي انتي مراتي فاهمه
ريم : ليه كله بيكرهني انا تعبت
فهد : بس انا بحبك
ريم عينها لمعت بسبب الكلمه
ريم : بجد
فهد : ايوا بجد
ريم : وانا بحبك اوي
فهد كان فرحان : يالا بقا افطرك احلى فطار
وقفوا علشان الاشاره لقوا بنت جايه عليهم
البنت: ممكن تاخد ورده
فهد: وماخدشي ليه هاتي ياستي
وخد منها الورد كله ودفعلها حقه
ريم : جبت دا كله ليه
فهد : علشان دي سايبه تعليمها وبتلف علشان تلاقي لقمه تاكلها لازم نساعدهم فاهمه
ريم : انت طيب اوي
فهد : معاكسه دي
ريم ضحكت وهو اداها الورد
نزلوا قعدوا في المطعم فطروا وخدها المدرسه
فهد : دا مستقبلك ياحبيبتي اياكي توقفي في طريق احلامك ماشي ياحبيبتي وانا واثق فيكي يالا انزلى وخليكي.شجاعه كدا انا مراتي طول عمرها شجاعه لما تخرجي استنيني اياكي تتحركي
ريم : حاضر وسابته ونزلت
ريم نزلت وفعلا كلام فهد اداها دفعه قويه
دخلت بكل امل وكانت فرحانه ان أخيرا هاتحقق حلمها
فهد دخل شغله
وخلى مصطفي يعترف بكل جرايمه
فهد رن علي مراد بلغه
مراد: ماشي ياكبير انا واخد.اجازه اسبوع علشان منه ماشي
فهد: ماشي ابقا طمني عليها ربنا معاكم
مراد : حبيبي وقفلوا
فهد كان قاعد. بيفتكر ريم واد اي حبها وافتكر طيبتها
فهد : والا ووقعت يافهد وماحدش سمي عليك
ريم اتصاحبت علي بنت هناك
واتاقلمت علي الجو
الاء : الو نفذ اللي قلتلك عليه حالا .
الشخص : بس
الاء : قلت نفذ اديتك عنوان المدرسه
الشخص : براحتك سلام
الاء : اخيرا هاخلص منك
ريم طلعت برا المدرسه وكان فهد واقفلها جنب العربيه
ريم بتعدي الطريق وبصاله وبتضحك
فاجاه عربيه جات بسرعه ادامها
فهد : رييييييييم
التفاعل وحش جدا ودا هايخليني اضطر أوقف الروايه
البارت ال 27من روايه #سجينه_الفهد
بقلمي #هدير_بدر
مراد مسك منه من ايدها ودخلوا البيت
مراد : برجلك اليمين ياعروسه
منه ضحكت ودخلت
منه بانبهار : الله حلوه اوي اوي ماشاء الله
مراد : دا بيتنا بقا
تعالي بقا علشان نغير ونرتاح شويه
منه : يالا وطلعوا فوق
غيروا وجهزوا
مراد: هاننام بقا شويه علشان هاموت وانام
منه : ماشي
مراد: تعالي نامي
منه : ماهو
مراد شدها ليه : انا جوزك تمام نامي
منه استسلمت ونامت
.........
فهد جري شد ريم وهي وقعت في حضنه
ريم فضلت ماسكه فيه بخ*وف وعياط
فهد كان مخضوض عليها اوي
فهد : انتي بخير
ريم هزت رأسها
فهد قام وشدها لحضنه تاني وفضل يشوف اتع*ورت او حصلها حاجه
ريم : انا انا كنت هاموت وفضلت تعيط
فهد كان عمال يهديها وبعدين خدها دخلها العربيه
فهد : ممكن تهدي انا معاكي
ريم مسكت ايده : كنت خاي*فه امو*ت انا خاي*فه اوي
فهد مسك ايدها وفضل يطمنها
روح البيت
اول مادخلوا
الاء : اي دا انتي لسه عايشه
كلهم بصولها بصدمه
الاء اتصد*مت انها وقعت بلسانها
فهد بغض*ب : حلو و الله الهانم اللي ماكملتشي عشرين سنه قادره تتفق مع حد بتهمه الق*تل ماشاء الله بجد طلعتي متربيه
الاء بعص*بيه وصوت : علشان بحبك دي فيها اي اكتر مني
حتي اختي كنت بغير منها من صغرنا مهتم بأختي ولما ما*تت قلت انت هاتحبني ماحبتنيش برضو لييييييه دي فيها زياده اييييي عني
ابوها قام ضر*بها بالقلم : ياخساره تربيتي فيكي
فهد : ان لم*ستي مراتي تاني اقسم بالله انسي انك بنت عمي وهاد*فنك مكانك
فهد خد ريم ودخل
ريم فضلت تع*يط
وفهد.قعد جنبها
ريم : ع عايزه السلسله بتاعتي
فهد : سلسله اي
ريم : سلسله معاية في بيتي لازم اجبها بحس بالامان
فهد : مين ادهالك
ريم : من صغري وهي معايا
فهد : هابقا اخدك ونروح نجبها
ريم : ماشي وجسمها كان بيترعش
فهد فضل يهدي فيها وفضل جنبها
فهد : سمعي القرآن كدا
ريم : ل ل لا مش قادره
فهد : يالا بقا
ريم بدأت تسمع وفعلا هديت
فهد : شوفتي ازاى القرآن حلو وهداكي وحسسك بأمان
ريم : فعلا الحمدلله علي كل حال
فهد : قومي غيري علشان نطلع ناكل
ريم بخوف : ل ل لا انا خايفه خايفه اطلع برا بلاش
فهد : انا جنبك طول مانا جنبك ماتقلقيش
ريم : حاضر وغيرت وطلعوا ياكلوا
فهد : البت دي ماتطلعشي من اوضتها
الاء بصتله بغضب ودخلت جوا
محمود : انا اسف يابني هاخد بنتي وهانمشي
فهد : لا ماتتاسفشي ياعمي علي حاجه حضرتك ماعملتهاش
محمود بص في الارض
وكله كان زعلان من تصرف الاء
تليفون فهد رن
فهد رد وبعدين وشه قلب
كله بصله
فهد خبط في الترابيزه
احمد : مالك يابني
فهد : هايدي هربت وشد شعره
أنا لازم امشي حالا
ريم كانت خايفه
فهد : تعالي معايا ياريم
وخدها جوا
فهد : مراتي قويه دايما تمام حطيها في دماغك اياكي تخافي ماشي ياحبيبتي
ريم : خد بالك من نفسك
فهد باس دماغها : يالا روحي كملى اكل
ريم : لا هاستناك
فهد : حبيبتي انتي ضعيفه روحي كلى وانا لما اجي هاكل
ريم بتزمر : هاكل معاك
فهد : أمري لله وخدها وطلعوا ياكلوا
وكلهم بصولهم بحب ومحمود ومني زعلانين من اللي بنتهم عملته
فهد استأذن ومشي
وريم فضلت قاعده.معاهم
الاء كانت قاعده في الاوضه مخنوقه : اوووووف يارب هو مش بيحبني لييييه وفضلت تك*سر في الاوضه
كلهم قاموا جري
ومحمود ك*سر الباب
لقاها قاعده في الارض تعيط
كله اتصدم من شكلها وشكل الاوضه
محمود قرب منها: ليه يابنتي عملتي كدا. انا ربيتك علي كدا
الاء : علشان بحبه
محمود : لا مش بتحبيه انتي عايزه تمتلكيه انتي لسه صغيره وبكرة تقابلى ناس وحضنها وهي هديت ونامت
مني فضلت تعيط امينه ربتت علي كتفها
مني : ماعرفشي هي مالها كدا يارب ردها للطريق الصح
ريم: كله مني أنا اسفه انا لازم اخرج من حياتكم
امينه: بتقولى اي
ريم: صدقيني من يوم مادخلت حياتكم وهي كدا انا لازم امشي ودخلت لبست
ريم طلعت
احمد : رايحه فين يابنتي
ريم : رايحه لاصلي ياعمي لازم امشي صدقني عن اذنكم ومشيت وسابتهم
ريم نزلت مش عارفه تروح فين
ريم : لازم اطلع من حياته هو يستحق واحده احسن مني انا فعلا لما دخلت بيته وكل يوم في مشكله بسببي
....
احمد جري رن علي فهد
فهد.كان تليفونه مقفول
امينه : مانزلتيش وراها لييييه
احمد : هامنعها ازاى ها
امينه سابته ودخلت الاوضه
ومني كانت دخلت قعدة جنب جوزها وبنتها والاتنين زعلانين علي حاله بنتهم
........
فهد دخل بغ*ضب : لازم العساكر اللي هنا تتحول لتحقيق علشان تاخدوا بالكم من شغلكم دي تاني مره حد.يهر*ب اي عيال شغاله هنا
عسكري: والله ياحضره الظابط مانعرف طلعت ازاى
فهد خب*ط في الترابيزه : واحده ست تغفلكم
وخد مفاتيحه وطلع
فضل ماشي بالعربيه وهو خ*ايف هايدي تاذ*ي ريم
وفضل شارد
ريم نزلت فضلت تمشي وهي مش عارفه هاتروح فين فاجاه عربيه نزلت ادامها
وخدوها ومشيوا
ريم لسه بتصوت حطوا منديل علي بؤها
فقدت الوعي
هايدي رنيت علي فهد : واحشني والله
فهد : وحيات امك لاعرفك
هايدي: لا اهدي بس عايزاك تودع حبيبه القلب ووجهت الكاميرا عليها
فهد : ازاااااااااى
ورن علي مراد
مراد : صحي نط من علي السرير ومنه صحيت مخضوضه
مراد : خير
فهد : تنزل حالا ريم اتخ*طفت
مراد: اييييه اتخطفت خمسه وجايلك انت فين
فهد : تعالي الشغل يالا
مراد قفل مع فهد
مراد : اسف ياحبيبتي عندي شغل ضروري
منه : خد بالك من نفسك هاتتاخر
مراد : مش عارف ادعيلي بس علشان مرات فهد اتخط*فت
منه شهقت وحطت ايدها علي بؤها
مراد: معلشي هاتعبك حضريلي هدومي علي لما اخد شاور
منه : حاضر
وقامت حضرتله الهدوم
مراد جهز ونزل جري
ومنه قامت تصلي وتدعيله
مراد وصل لفهد
وبالفعل قدروا يوصلوا للمكان بتاعها
هايدي رنيت تاني
هايدي : يالا ياحضره الظابط ودع مراتك عارفه انك مش هاتوصلي
نهايه حياتها بليل سلام يا يا حضره الظابط وقفلت في وشه
فهد جهز القوات
وكلهم ركبوا العربيات ومشيوا ورا فهد
فهد نزل من العربيه : كل واحد عارف مكانه فين مش عايز غلطه
وفعلا حاصروا المكان ومراد وفهد دخلوا
كل اما يقابلوا حد يتخلصوا منه من غير صوت
ودخلوا فاجاه اوضه ريم
ريم كانت عماله تعيط
هايدي اتصدمت انهم وصلوا ليهم
فهد : اما تيجي تتعاملي اتعاملى مع اللي ادك
هايدي وجهت الس*لاح جنب دماغ ريم
فهد خا*ف علي ريم وبعدين اتشجع
وخبط الرص*اصه في ايدها المسد*س وقع ومراد جري علي الرجاله فضل يض*رب فيهم
وهايدي وقع*ت علي الارض من الو*جع
القوات دخلت وخدوا هايدي والرجاله اللي متبقيه
فهد فك ريم وخدها في حضنه
ريم : تاني مره كنت هاموت
فهد : شششش اهدي
وخدها وطلع
ومراد ركب ادام وفهد ركب ورا جنب ريم
وفضل واخدها في حضنه ويقرالها قران جنب ودنها
مراد : انزل انت مع مراتك وانا هاتولى المسؤليه
فهد : تسلم ياصاحبي وخد ريم وطلع
فهد لما طلع
احمد : تليفونك يابني كان مقفول
فهد : عايز اعرف ازاى ريم اتخطفت وهي كانت قاعده وسطكم
احمد : مشيت وحكاله
فهد بصلها بغضب
ريم خافت منه جا*مد وفاجاه اغمي عليها
فهد جري عليها شالها
بابا دكتور بسرعه
الدكتور جيه
الدكتور : لازم ماتتعرضشي لأي صدمه ولا توتر
فهد: تمام
وفضل قاعد جنب ريم : لأمتي هافضل خا*يف عليكي كدا
ريم صحيت وكانت مرعوبه من فهد
فهد : مش هاعملك حاجه بس عايز اعرفك اني مش بحب غيرك فاهمه اياكي تسيبي البيت تاني
ريم : حاضر
فهد : قومي البسي
ريم قامت وفهد ساعدها
وخدها وخرجوا راحوا البيت بتاعها القديم
ريم دخلت وفضلت تدور علي السلسله وطلعتها
فهد شاف السلسله : ايييييييييييييه
تفاعل 2000 كومنت
الاخير
ياريت رايكم في روياتي وهل مستعدين انزل روايه تانيه
ريم : في اي
فهد : ازاى وريني كدة السلسله دي
فتحها لقي اسمه
ريم : هات السلسله
فهد : مين ادهالك
ريم : مش فاكره والله هي في رقبتي من صغري
فهد: معلشي هاشوف حاجه بقا
ريم : في اي تشوف اي
فهد مسكها ورفع كم التيشيرت لقي علامه في ايدها
فهد ش*د شعره: ازاى ماشوفتهاش
يعني انتي انتي مريم
ريم : مريم مين
فهد حضنها جا*مد : مش مصدق البت اللي حبتها من اول ماهي جات هي نفسها مراتي حالا
ريم : مش فاهمه
فهد مسكها من ايدها ومشي
ريم : طاب فهمني
فهد : شششش وخدها وراح الس*جن
ريم بخ*ضه : والله ماعملت حاجه لا لا ماتو*دنيش هناك ارجوك ماتضر*بنيش
فهد اتصد*م من حالتها خدها في حضنه
والناس كانوا فرحانين ليهم
فهد : اضر*بك اي هاتاكد من حاجه تعالي والله مالم*سك
ريم مشيت معاه وهي ايدها بتترعش
فهد كان ما*سك ايدها وهو بيطبطب عليها
جاب محاسن ومحاسن كانت متب*هدله
فهد : عايز اعرف دي مين
محاسن بتو*تر : بنتي
فهد خبط علي الترابيزه : انطقي بنت مين دي
محاسن : قلت بنتي
فهد طلع الم*سدس : قولى حالا
محاسن : دي بنت كانت في الشارع خط*فتها
وربيتها علي اساس هاتساعدني في الشغل وطلعت زي مانت شايف
فهد بكل غض*ب ض*ربها بالقلم : حرمتيني من احلى حاجه في حياتي بسببك بعدتيني عن حبي وادم*رت
ليييييه خدتي البنت من حضن أهلها لييييييه استفدتي اي
وبعدين نده للحارس
خدها من وشي حالا
ومسك ايد ريم : انتي انتي مريم بنت عمي
مش فكراني خالص
ريم : لا
فهد :طاب تعالي
فهد ماكنتشي الفرحه سيعاه
وروح البيت
فهد : عمي ياعمي
محمود طلع وكله طلع
فهد : فاكر مريم
محمود عينه دمعت : ربنا يرحمها
فهد : مريم ادامك
كله بصدمه
مني بعياط : فين بنتي فين
فهد: ريم تبقا مريم
كله اتصدم اكتر والاء انصدمت كانت هاتق*تل اختها
فهد : تعالي ياعمي نتأكد برضو
مني : هاتي ايدك كدا ياحبيبتي
ريم كانت خايفه منهم واديتها ايدها
مني شافت العلامه
مني بصدمه وعياط : اييييه بنتي لا
وخدتها في حضنها وفضلت تبوسها وكله جري حضنها
مني : بنتي ادامي وانا ماعرفشي
محمود : ياروحي مش فكرانا
ريم هزيت دماغها
محمود : مش مهم طمنيني ياحبيبتي كنتي عايشه ازاى
مريم كانت أول مره تحس بالحب والدفا
مريم عيطت جامد
فهد حكلهم كانت عايشه ازاى وكله كان بيعيط
واحمد وامينه ندموا علي معاملتهم معاها
وبكدا البيت رجعله الفرحه تاني
فهد : سيبوا مراتييييي بقااااااا تعالي يابنتي
محمود ومني : بنتنا لا
فهد : والله
وبعدين بص لمريم : يالا ياحبيبتي
مريم ضحكت وماكنتشي عارفه تعمل اي
فهد قعد جنبها: علشان عارف ان حبيبتي محتاره وعايزه تقعد مع اهلها اقعد معاكم
كلهم ضحكوا
الاء طلعت وهي باصه في الارض وعيطت : انا انا اسفه والله ماعرفشي انك مريم حتي لو مش انتي ماكنشي ينفع اعمل كدا اسفه
مريم قامت وقف وكله خايف من رد فعلها
قامت حضناها
والاء فرحت : مش زعلانه مني
مريم : لا ياستي وتعالي اقعدي يالا معانا
كلهم قعدوا مع بعض
وبعدين فهد كان عايز ينام
مني : قومي ياحبيبتي مع جوزك يالا مريم : حاضر وقامت هي وفهد
فهد اول مادخل حضنها : ماتتصوريش فرحتي مش مصدق والله بجد بنوتي كبرت وبقيت مراتي كمان يالا نصلي ياحبيبتي ركعتين شكر لله
مريم : حاضر وصلوا وفهد قعد يسبح علي ايدها
فهد : زاكري بقا من بكرا علشان امتحاناتك
مريم : حاضر
وناموا
تاني يوم
مريم طلعت حضنت باباها وماماتها وقعدوا كلهم ياكلوا ومريم مش مصدقه ان بقا ليها عيله بتحبها وبتخاف عليها .
ومني ومحمود بيحاولوا يعوضوها
فهد : انا هامشي بقا علشان عندي.شغل
وبص لمريم: زاكري ها
مريم : حاضر
مريم قعدت شويه مع أهلها وكانوا بيهزروا معاها علشان تاخد عليهم
.....
مراد راح لمنه لقاها نايمه
مراد : منه
منه : ايوا انت جيت
مراد : ايوا نايمه لحد دلوقتي ليه
منه : ماعرفشي راحت عليا نومه
فاجاه تليفون مراد نور
لقي صور لمنه مع واحد
مراد اتعصب : مين دا
منه اتصدمت : م مش انا صدقني
مراد : يعني امي اللي في الصور
منه من الخضه اغمي عليها
مراد فوقها
منه بعياط : مش انا صدقني عمري ماعمل كدا
مراد خدها في حضنه: شششش مصدقك خلاص ياحبيبتي
منه : بجد مصدقني
مراد : بجد ياروحي قومي يالا جايبلك بيتزا
خلصوا اكل
مراد : حبيبتي رايح مشوار وجاي
منه : ماتتاخرشي عليا
مراد: حاضر
مراد عايز يعرف مين عمل كدا
جاب عنوان الرقم وراح هناك
مراد دخل : مين اللي اداك الصور اللي انت باعتهالى دي ورفع المسدس ادامه
الراجل : والله يابيه واحد جيه من فتره وقالي ابعتهولك اول ما واحد يجي يقولى ابعت
مراد خد الراجل وسجنه علشان ميعملشي كدا مع حد تاني
ورجع لمنه وحمد ربنا ان الشيطان ماضحكشي عليه
عدا ايام امتحانات مريم
واتاقلمت مع اهلها وفهد ماسابهاش لاحظه وكله كان واقف معاها وعلاقتها مع الاء بقيت قويه
ومنه بقيت حامل وعلاقتها بمراد قويت
فهد.رن علي مريم تنزله
وهي نازله فاجاه حد.حطت علي وشها وبعدين وقعت
مريم صحيت ماكنتشي شايفه حاجه وبتنادي علي فهد بخوف
لاقيت حد.ماسكها وصوته يخوف
الشخص : امشي وانتي ساكته
مشيت وكان حد مغطي عينها
وفاجاه شال الشريطه اللي علي عينها
واتصدمت
مريم بصدمه
كان كل صحابها بتوع الابتدائي متجمعين
وكل قرايبها وكله كان فرحان براجعتها وهي كانت لابسه فستان
فهد قعد علي الارض : تقبلى تبقي زوجتي للمره التانيه
مريم هزيت دماغها بأه وكانت بتعيط
فهد حضنها وكله كان بيسقف
فهد : اوعدك هافضل جنبك صدقيني كنت هاعملك الفرح دا بعد الامتحانات حتي لو مش انتي مريم انا حبيتك كدا مرتين
مريم كانت فرحانه اوي
بعد سنه
مريم دخلت طب
وبقيت حامل
ومنه ولدت بنت
......
مريم : اااااه طلقنييييييي
فهد صحي جري : في اي مين مات
مريم : بووووووولد
اااااااه
كله صحي علي صوتها
فهد : اعمل اي وفضل يجري في الاوضه
فهد : اعمل اي انا ماولدتيش قبل كدا
مريم : ااااه هاتلى امي
فهد فتح الباب وكله دخل الاوضه وفهد شالها وخد مني وامينه في عربيته
والباقي في عربيه محمود
خدوها من فهد
وفهد علي اعصابه
ومراد عرف جيه هو ومنه وخدوا بنتهم
وفاجاه سمعوا صوت بيبي
كله جري علي الباب
فهد.شاف ولد وكان واخد ملامح مريم وفهد
كبر في ودنه
وكله كان فرحان فهد دخل لمريم وحضنها : ربنا يخليكي ليا ياروحي انتي ومالك .
مريم : عايزه اشوفه
وكلهم اتجمعوا حواليها وهي خدت ابنها وحضنته وكانت فرحانه
بعد.سبع سنين
مريم : ماااالك تعالي ياض هنا
مالك : لا انتي وحثه بابا حلو
وطلع لسانه وجري ورا ابوه
مريم : كدا ماشي مش عامله حفله هه
مالك : لا ماما حلوة وباسها
في المساء
كانوا عاملين حفله علشان مريم حفظته القرآن كله
وكانوا فرحانين بيه
مالك مسك ايد ابوه وأمه وقال في المايك : ان ثاء الله ادخلكم الجنه واحط علي راسكم التاج مث كدا يا ماما
مريم بدموع : كدا ياقلب ماما
وحطوله تاج علي دماغه فهد ومريم نزلوا لمستواه وباسوه كل واحد من جنب
الاء : بااااس خليكم كدا وصورتهم
تمت
تعليقات
إرسال تعليق