عشق الايهم - الفصل 11 حتي 15
دخل الياس الي القصر وهو في حاله من الغضب لتنظر له جوان وهي تقول
جوان بقلق \في ايه يا الياس ايه الي حصل
الياس بغضب \جوان تعالي معيا
جوان بخوف\مالك يا الياس ولكن لم يستمع اليها الياس بل امسك يدها وهو يتجه الي الخارج ولكن وجد من يمسك يده ليلتفت ليجد ايهم وهو يمسك يده وهو يقول ببرود
ايهم ببرود\انت وخدها و رايح علي فين كده
الياس وهو يحول ان يهدء من نفسه ليقول \ابعد ايدك يا ايهم احسلك علشان معملش حاجه تندم عليها
ايهم ببرود\وانا عاوز اعرف هندم علي ايه ليخرج الياس مسدسه وهو يضعه علي راس ايهم ويقول بصرخ قد افزع الكل
الياس بغضب\ابعد عني احسلك انا مش ناقص ومتخافش علي جوان هي معيا وانا اقدر احميها كويس
جوان وهي تمسك بيد الياس وقد ادمعت عينها \الياس اهداء علشان خطري لينظر لها الياس وهو يبعد مسدسه عن ايهم ثم مد يده وهو يمسح دموعها ثم ينظر الي ايهم اذي كان بركان من الغضب ليقول
لياس ببرود\ابعد ايدك ثم نظر الي جوان وهو يقول بحنان معلش يا جوان انا اسف علشان خوفتك بس لازم اتكلم معاكي شوي وعلي انفرض
جوان وهي تنظر الي جمال \ماشي يا الياس ممكن يا عمو اروح مع االياس
جمال بهدوء وهو ينظر الي ايهم \ماشي يا جوان روحي ثم نظر الي ايهم ابعد يا ايهم خليهم يمشو
الياس \عمي ممكن تيجي معنا لو سمحت
جمال \ماشي يا ابني تعلو معيا علي المكتب ثم ذهبو هم الثلاثه الي المكتب ودخلو ليجلس كل من جمال وجوان اما اليا اخرج مجموعه من الصور لافراد العائله ليمسك جمال الصور هو وجوان ويقول بقلق
جمال بقلق \ايه ده يا ابني دي صور للولاد
جوان \ليه الصور دي يا الياس
الياس بغضب \الي اسمو ادوارد اكتشفت انو بيراقب كل العايله وهو نزل مصر لازم نمنع خروج اي حد من الخروج لوحدو وبل الاخاص رغد وملك وريم وانتي يا جوان
جمال بقلق\مش هينفع نخابي عن ايهم وجاسر وفهد اكتر من كده لازم نقلهم يا جوان
الياس بجديه \متقلقش يا عمي كل حاجه هتتكشف بس لما يوسف ينزل مصر
جوان وهي ترجف \هو عرف مكاني هو عوزني انا خيفا انا مش عاوزه اشوفو ليقتر منها الياس ويقول
الياس بحنان \ جوان اهدي انا هنا مش هسمح لحد انو ياذيكي
جوان وهي تبكي \لا لا هو هيخدني معه هو قالي كده ثم بدات ترتجف وكان الياس يحول ان يهداها وجمال الذي كان يمسك يدها لياتي الجميع علي صوت جوان ليجدو الياس وهو يحتضن جوان التي كانت تبكي وهي ترتجف وجمل الذي يمسك يده عندما راي ايهم هذا المنظر اظلمت عينه من الغضب واقسم علي ان يجعلها تندم علي كل ما تفعله ليقترب بغضب ليجد يد جاسر تمنه من الاقترب لينظر له ايهم ولكن سمع صوت جمال وهو يقول بقلق
جمال بقلق \جوان جوان فوقي يا بنتي
الياس برعب وهو يضمها اكثر الي صدره فهي اخته الصغيره \جوان يا حببتي متخفيش انا معاكي فوقي ولكن كانت جوان في عالم اخر ليحملها الياس وهو يصعد الي الاعلي ويدخلها الي غرفتها ثم يضعها علي اسرير ثم نظر الي رغد التي صعدت معه وهو يقول
الياس \لو سمحتي انتبهي عليها كويس ثم خرج من القصر وهو يتجه الي مكان مجهول اما في القصر كانت رغد تجلس بجوار جوان وملك تحمل تالا التي كانت تبكي اما في المكتب كان ايهم يقول بغضب
ايهم بغضب\بابا انت عارف كويس ايه الي بيحصل علشان كده لازم تعرفنا كل الي بسيحصل ده ايه لاول جبتها مع انها عندها بنت من غير جواز وبعدين يظهر الياس الي لحد دلوقتي منعرف هو مين وايه علقتو بجوان انا مش ذيك انا مش هاثق فيها بعد الي شفتو دي وحده رخ...وقبل ان يكمل كلامه التف وجهه الي الجهه الاخرى بسبب صفع التي تلقها من جمال وهو يقول بغضب
جمال بغضب\الزم حدودك كويس لما تتكلم عن بنتي انت فاهم ولازم تعرف انك بتغلط كتير بس انا الي بعديلك يا محترم بس كل ده هينتهي قريب لما يوسف يرجع وقتها هتعرف انت كنت غلطان ولولا اني وعدت جوان انا مكنتش سكت ثم خرج من المكتب اما عند ايهم فهو كان لايزل في صدمته فهي اول مرا والده يرفع عليه يده ليفيق علي يد جاسر وهو يقول بقلق
جاسر بقلق من حاله ايهم \ايهم انت كويس اهداى يا ايهم عمي كان متعصب من لي قالتو علي جوان
فهد بتوجس من رد فعله \اهد يا ايهم لكن ايهم لم يرد علي كلامهما بل خرج من المكتب وهو يفكر في طريقه لينتقم من جوان والمدعو الياس ليذهب الي غرفته وهو يكاد يقتل تلك الحقيره لانها كانت سبب في رفع اباه يده عليه
اما عند الياس فهو كان يقف في مكان مهجور وهو ينتظر احد لياتي بعد لحظات رجل وهو يقول بقلق
الرجل \نعم يا الياس بيه ايه الي حصل
الياس بغضب\اسمعني كويس عاوزك تراقب ادوارد وديفيد وتعرفلي كل الاماكن الي بيروحوها واعرفلي مكان مارك وحول توصل للميس بسرعه
الرجل \حاضريا فندم
الياس وهو يركب الي سيارته \متخليش حد يشك فيك سلام
الرجل\حاضر يا الياس بيه ثم يذهب الياس عاد الي القصر عاد الياس الي القصر ثم صعد الي غرفه جوان دق باب الغرفه ليسمع صوت تلك الملاك الذي احتل قلبه ليدخل ليجد رغد وريم يجلسان بجور جوان وملك التي كانت تحمل تالا وتجلس علي الكرسي وهي تضمها ليتقدم وهو يقول
الياس بتعب \هي كويس
رغد بهدوء\هي لسا نايمه ليمسح الياس علي راسها بحنان وهو يتنهد ثم بسمع صوت تالا التي كانت تبكي
تالا ببكاء \بابا ماما مث لضي تصحا (بابا ماما مش رضي تصحا )ليقترب منها الياس وهو ينظر الي ملك ثم ياخزها منها وهو يقبل خد تالا التي حاوطت رقبه الياس بيدها وكان الياس يضمها ويقول بحنان
الياس \مش انا قلتلك قبل كده متعيتيش بعدين ماما نايمه وهاتصحا ماشي يا قلبي قالها الياس وهو يقبل خد تالا التي كانت تبكي علي جوان
تالا ببكاء \بس انا عوزها يا بابا
الياس بهدوء \هي كويس يا تالا بس لو صحت ولاقتك بتعيطي هتزعل منك
تالا وهي تمسح دموعها ببرئه\ماشي يا بابا انا مث هعيط علثان هي مث تزعل مني
الياس وهو يقبل راسها \شطوره يا روحي هي دي بنتي العسل ثم ضمها وهو ينظر الي جوان التي كانت تنام وهي لا تشعر بشئ ظل الياس يحتضن تالا حتي نامت ثم اعطها الي ملك التي كانت تنظر الي الياس باستغرب من شخصيته الغريبه لتسمع الياس يقول
الياس وهو ينظر لملك\لو سمحتي انتبهلها ثم خرج من الغرفه كانت الفتيات ينظرون لبعضهم يستغرب من ما يحدث وفي الخارج كان الياس يقف امام غرفته وهو يفكر في ما يحدث ولكن قطع تفكيره صوت ايهم وهو يقول بحده
ايهم بحده \انا سكت لحد دلوقتي علشان بابا بس مش هفضل كده كتير انا معرفش ايه الي بيحصل معاكو بس لو حصل حاجه تضر عالتي انا مش هايهمني حد ولا حتي جوان انت فاهم
الياس ببرود\متخفش يا حاضره الضابط انا مش هسمح لحد يازي لجوان ولا حتي عيلتها ثم دخل الي الغرفه وهو غير مكترس بتهديد ايهم له اما ايهم فكان يقف امام الغرفه وهو ينظر الي بابها بشرود ليفيق علي صوت رغد التي تسئاله بستغرب
رغد بستغرب \انت بتعمل ايه هنا يا ايهم
ايهم وهو يقول ببرود\مفيش يا رغد جوان عمله ايه دلوقتي
رغد بهدوء \ذي ماهي لس نايمه ثم قالت بقلق ايهم هي جوان حصلها ايه علشان توصل للحاله دي
ايهم بشرود\مش عارف يا رغد بس علي العموم انا قريب هعرف كل حاجه قريب قوي
رغد بقلق \في ايه يا ايهم لينظر لها ويبتسم لكي لا يقلقها
ايهم وهو يقبل راسها \مفيش يا ببتي كلو تمام انتي بس خدي بلك من جوان وتالا ماشي يا رغد
رغد وهي تقبل خده \ماشي يا ايهم تصبح علي خير
ايهم \وانتي من اهل الخير ثم ذهبت رغد الي المطبخ لكي تعد الشاي لريم وملك اما ايهم فهو قد ذهب الي غرفته لكي يارتح
**************
في مكان اخر
في المستشفي كانت والده يوسف ترقض علي السرير وحولما الكثير من الاجهزه الطبيه وكان يوسف يقف امام غرفتها ودموعه تنزل وهو يتذكر كلام الطبيب
يوسف بقلق\ما بها هل هي بخير ارجوك اخبرني
الطبيب باسف\انا اسف مستر يوسف فهي في المرحله الاخيره من المرض فقد تمكن السرطان من جهزها المعوي
يوسف بغضب وهو يمسك الطبيب من ملبسه\ماذا تعني بهاذا الكلام افعل اي شئ المهم ان تكون بخير هل تفاهم ان حدث لها شئ سوفا اقتلك
الطبيب بقلق\انا اقدر حلتك يا مستر يوسف ولكن لا يوجد ما نستطيع ان نفعله غير ان ندعو لها انا اسف
يوسف ودموع تنزل من عينه \ لا مستحيل ان يحدث هذا هي ستكون بخير لان تتركني وحدي
الطبيب بشفقه علي حال يوسف\ادعو لها يا مستر يوسف واتمنا ان تكون بخير ثم رحل ليظل يوسف يقف في مكانه وهو ينظر الي والدته التي بين الحياه والموت
ليفيق يوسف من شروده علي صوت انزر من الاجهزه التي حول والدته ليدب الرعب في قلبه وهو يرا الاطباء يحولون ان يعيدو النبض الي قلبها بسعقات الكهربائيه ولاكن لا جده ليغطي الطبيب وجهها بل عطاء الابيض معلان عن وفاتها ليجلس يوسف علي الارض وهو يبكي مثل الاطفل الصغر وهو يقول بصرخ
يوسف بصرخ يمظق القلب\لا لالا ليه ليه بتسبيني لوحدي ليه كلاكو بتروحو ليه انا بيحصل معايه كده ليه يارب يارب ارحمني وصبرني علي موتها صبرني يارب ان لله وان اليه لرحعون ان لله وان اليه لرجعون ظل يوسف يردد هذه الكلمات وهو يبكي علي ولدته ليتذكر جوان فينهض ويقوم بئجرات الدفن وبعد ان انتها يقوم بتصفيه كل شئ لكي يعود الي الوطن ويكون بجوار جوان عندما تسمع بخبر موت والدتها فهو يعلم حق العلم ان جوان لن تتحمل موتها
***********
في مكان اخر
في تلك الطائره الخاضه يجلس ادوارد ببرود وهو يفكر في جوان وهو ينظر الي صورتها التي بين يده ويمسك بكاس بل يد الاخر ليدخل ديفد وهو يقول بهدوء
ادوارد ببرود\ماذا حدث
ديفد \سيدي لقد ماتت والده السيده جوان وقام يوسف بتصفيه كل شئ وهو الان في طريقه ليعود الي مصر
ادوارد بشرود\يجب ان اكون بجورها فلا شك انها ستكون بحاجه لي لكي اكون بجنبها ثم عاد لنظر الي صورتها
عشق الايهم - الفصل ١٢
في صباح اليوم التالي تجمعو حميعا علي الافطر وهم يكلون بصمت وكان الياس يجلس بجوار ادم وهو يكل بهدوء ولكنهو يشعر بن شي ما سوف يحدث وبعد بعض الوقت دخلت جوان الي الغرفه وهي تلقي التحيا علي الجميع وكانت ترتدي
جلست جوان بجوار رغد وكان يجلس امامها ليهم ينظر لها ببرود لتبدله نفس النظرت ايقول جمال بحنان
جمال بحنان\عملا ايه يا بنتي النهارضه
جوان \انا كويس يا عمي لحمد لله
رغد بابتسمه\ايه الي حصل يا جوان انتي تعبتي فاجئه
جوان بهدوء\مفيش يا رغد كل الموضوع اني اعصبي تعبت شوي
ادم بمرح\سلامه اعصبك يا جوجو
الياس بغيظ\انت يلا اتكلم كويس
ادم لكي يغيظ الياس \وانت ملك انا بكلم جوجو وهي رضيه صح يا جوجو
جوان وهي تضحك \ايوه يا دومه
ادم بدراما \ودومه كمان لاء احنى كده نعمل تحالف مع بعض
جوان بمرح\ماشي يا دومه وانا موفقه
ادم بمرح\اشطا يا معلم
الياس وهو يمسك ادم من ملابسه \ انت يض انا مسك نفسي بل عفيه عنك
ادم بخوف مصطنع\اهدء كده نا بهزر يا رمضان ايه مش بتهزر
الياس بغيظ\لاء ما بهزرش
ادم وهو يبعد يده الياس عنه \خلص يا كبير الي انت عوزو ثم نظر الي جوان وهو يقول بدراما خلص يا جوجو مش هينفع نكمل يا صاحبي كان بودي بس حكم القوي علي الضعيف كان الجميع يضحكون عليهم وكان ايهم ينظر الي جوان التي كانت تحول ابعاد الياس عن ادم وهو يفكر في قلبه العين الذي احب هذه الفتاه بعد ان انتهو من تنول الفطور خرجو وكانو يجلسون في غرفه الصلون وهم يتحدثون فقد كان الياس يجلس بعيد عنهم وهو يلعب في هدفه وكان جاسر وفهد وايهم يتحدثون اما رغد وريم وجوان فقد كانو ينظرون الي البوم الصور لكل العائله ولكن سمعو جميع صوت شجار لينظر جميعا الي ادم وملك وتالا فقد كانت ملك وتالا يقفون امام ادم الذي كان يمسك جهاز التحكم ويرفض ان يعطيهم ايه
جوان \اايه الي بيحصل يا ملك
ملك بغضب\يا جوان ادم مش راضي يدينا الريموت علشان نسمع الي احنا عوزينو
ادم \مش هتخدوه غير لما اسمع الماطش
تالا وهي تتجه الي الياس الذي كان يمسك بهادفه وهي تبكي \يا بابا ادم مث لضي يخليني اسمع الي انا عوثه (يا بابا ادم مش رضي يخليني اسمع الي انا عوزه )
الياس وهو يحمل تالا ويقبل خدها \وانتي عوزا تسمعي ايه يا قلبي
تالا \انا عوز اسمع الاميره بيلا يا بابا انا وملك
لينظر الياس الي ملك التي كانت تقف وتنظر الي ادم ليتوجه الياس وهو يحمل تالا ووضعها علي الاريكه وينظر الي ادم الذي عندما راء الياس شعر بل خوف ليمسك الياس ادم من ملابسه مثل المجرمين ويخذ منه جهاز التحكم ويعطيه لملك التي ابتسمت واخذته منه وهي تشكره ليسحب الياس ادم ويجلس علي الاريكه ويجعل ادم يجلس بجوره بل قوه ليقول دم
ادم بغيظ\ربنا علي الظلم المفتري
الياس وهو ينظر له ببرود\بتقول حاجه يا ادم
ادم بغيظ\مبقلش بكح ايه مينفعش اكح
الياس بسمحه\لا ينفع
ادم \ولله انك برد
الياس ببرود\عارف وعجبني
ادم وهو ينظر الي جوان \جوان ابعدي الاخ ده عني انتي مستحمله اذي ده يجلط
الياس \تحب اعرفك بتستحملني اذي
ادم بخوف\لا مش عاوز منك حاجه
الياس وهو يقترب من ادم \ليه دانا بحبك لازم اعمل معك الوجب وبصرحه انا من ساعه مجيت وانا عاوز اعمل كده
ادم وهو ينظر الي جاسر \الحقني يا جاسر
جاسر \مليش دعوه انت حرين مع بعض
ادم بغضب وهو يبتعد عن الياس\ماشي يا جاسر
جوان بضحك \خلص يا لياس سيب دومه فحالو
ادم \ولله انتي الي فيهم يا جوجو يا عسل
الياس بغيظ\انا كنت ناوي اسيبك بس علشان جوجو ده ولله ماانا سيبك وقبل ان يكمل الياس كلامه يسمع صوت رغد وهي تقول بقلق
رغد بقلق\جوان انتي كويسه جوان ملك ليرقض اليها الياس بقلق ليجد جوان تضع يدها علي قلبها وهي تتنفس بسرعه ليقترب منها الجميع
الياس بقلق\ملك يا جوان في ايه
جوان ودموعها تزل \الياس يوسف فيه حاجه يوسف مش كويس يا الياس انا حسا بيه
الياس بقلق في قلبه يزداد\اهدء يا جوان هو كويس
جوان بصوت عالي \لا مش كويس يا الياس اتصل بيه هو في حاجه انا متاكده قلبي وجعني عليه يا الياس قالت جوان هذا وهي تبكي وكانو جميعا ينظرون لها باستغرب عما يحدث معها ليسمعو جميعا صوت رنين هادف ايمسك الياس هدفه وهو ير المتصل ليجيب
الياس بقلق\ماذا حدث لما تتصل الان
المتصل \هناك ما يجب عليك معرفته
الياس بغضب\ماذا حدث تكلم
تجمد الياس عندما سمع ما قاله ذلك الرجل وهو ينظر الي جوان التي كانت تنظر له بقلق ويفكر كيف سوف يقول لها هذا الخبر ادمعت عينه وهو يتذكر تلك السيده التي كانت في مكان والدته فهي كانت تعتبره ابن من ابنئها خانته تلك الدمعه التي نزلت من عينه وهو ينظر الي الارض بحزن لتنتفض جون وهي ترا دموع الياس اولا مره امسكت جوان يد الياس برعب
جوان برعب\الياس التي بتعيط الياس ايه الي حصل يوسف حصلو حاجه وقبل ان يرد عليها الياس تاتي الخدمه وهي تقول
الخادمه \يا ايهم بيه في واحد بره بيقول انو عاوز يشوف جوان هانم
ايهم ببرود \قال اسمو ايه
الخادمه \لا يا بيه
ايهم \خليه يدخل لتخرج الخدمه وبعد بعض الوقت تدخل ويدخل خلفها ذلك الشخص لينظرو جميعا اليه باستغرب ليقول ايهم وهو يرا امامه شاب في العشرين من عمره يرتدي بنطل اسود وقميص اسود اللون وجكيت بدله اسود الون ليبدو في غئيه الوسمه وقبل ان يتكلم يجد جوان تنظر لذلك الشاب بصدمه وهي تهمس باسم يوسف
جوان بهمس \يوسف
يوسف وهو يتسم\ايه هو انا موحشتكيش ولا ايه وقبل ان يكمل كلامه تندفع جوان نحو يوسف وهي تحتضنه بقوه وتدفن وجهها في صدره وهي تبكي ليلف يوسف يده حول خصرها وهو يضمها بقوه ويضع وحهها في عنقها وتنزل دموعه كانو ينظرون اهما بدهشه وصدمه اما ايهم الذي كان يموت من الغضب وهو يرها تحتضن يوسف بهذا الشوق اما الياس الذي كانت دموعه لا تزل تنزل وهو يرا يوسف يبكي
الياس بحزن \يوسف انا اسف اليقاء لله يا يوسف عندما سمع يوسف هذه الجمله انهار في البكاء ليحتضن جوان اكثر وهو يدفن وجهه في عنقها اما جوان التي انتفضتوهي تشعر بدموع يوسف لتقول وهي تمسك وجهه بين يدها برعب وهي ترا تلك الدموع التي تنزل من عين يوسف
جوان برعب\ايه الي حصل يا يوسف انت بتعيط ليه انت كويس ماما كويسه وهي فين مجتش معاك ليه
يوسف وهو يضع يده علي يد جوان ويمسكها ويتجه الي اقرب كرسي ويجعلها تجلس عليه كانو ينظرون الي بعضهم البعض بستغرب من ما يحدث ليتقدم الياس ويقف بجوار يوسف وهما ينظران الي جوان لتي قالت بغضب
جوان بغضب\ايه الي بيحصل في ايه يوسف في ايه ماما فين
يوسف بوجع\البقاء لله يا جوان ماما ماتت رحت هي كمان وسبتنا لوحدنا يا جوان راحت ذي بابا وديما ثم نظر الي الارض وهو يبكي علي ما يحدث معهم ليضع الياس يده علي كتف يوسف وهو يحول ان يواسيه علي خسارته لوالدته اما جوان فقد كانت تنظر امامها بجمود وهي لا تتحرك حتي لم تنزل دموعها ليلاحظ الياس هدوء جوان لينظر اليها بخوف وهو يجلس امامها ويمسك بيدها
الياس بخوف\جوان متعمليش كده جوان علشان خطري قولي اي حاجه عيطي اتكلمي بس متسكتيش جوان ردي عليا ولكن كانت تنظر الي الامام بجمود لينظر الياس الي يوسف ويقول يوسف اعمل اي حاجه جوان مش بترد عليا يوسف اتحرك
يوسف \جوان انتي سمعاني جوان ردي عليا ولكن لا يوجد رد منها فقت تنظر امامها ليقترب منها الجميع بقلق امسك يوسف يدها ثم قام بضمها اليه بقوه وهو يردد بعض الايات وعندما سمعت جوان صوت يوسف وهو يردد تلك الايات اغمضت عينها اتطقت في نوم عميق لتهرب من هذا الوقع شعر يوسف بئرتخئ جسد جوان لينظر لها ليجدها قد اغمي عليها ليزيد من احتضنه لها ثم يحملها وهو ينظر الي ايهم ويقول
يوسف بتعب \هي اوضتها فين
ايهم بهدوء\تعاله معايه ليصعد كل من ايهم ويوسف الي الاعلي دخل يوسف غرفه جوان ثم قام بوضعها علي السرير برفق وقبل راسها وخرج تحت نظر ايهم اما في الاسفل فقد كان الياس يجلس بحزن علي حال جون وكانت رغد تحما تالا وهي تحول ان تهداها وجاسر وفهد ودم وملك وريم يجلسون في حزن علي جوان ليدخل جمال وامال وهو ينظر لهم باستغرب لتحكي له ملك كل ما حدث ليشعر بل حزن علي جون ويوسف لينزل كل من يوسف وايهم من الاعلي وعندما راء جمال يوسف تقدم اليه وهو يحتضنه ويقول باسف
جمال بحزن\البقاء لله يا ابني ربنا يصبرك
يوسف بوجع\ونعم بالله يا عمي اسف علشان جيت من غير ميعاد
جمال بعتب\عيب يا يوسف البيت بيتك
ليسمع يوسف صوت تالا التي كانت تبكي اقترب يوسف من رغد التي كانت تحمل تالا وهو ينظر لها ثم اخذ منها تالا وهو يضمها اليه ويقول
يوسف \وحشتيني يا تالا اوي يا قلبي
تالا وهي تحتضن يوسف \وانت كمان يا ثو وحثتني اوي ليقبل يوسف خدها ثم يمسح دموعها بحنان
يوسف \انتي بتعيطي ليه يا تالا مش انا قلتلك متعيتيش علشان ماما متزعلش اومات تالا براسها ليقبل يوسف راسها وهو يضمها وبعد قليل من الوقت نامت تالا في حضن يوسف فاخزتها ريم لكي تضعها في غرفتها ليجلس يوسف وهو يخرج هادفه ويتصل بشخص ما وكان الياس ينظر له كما كان حال الجميع ليسمعو يوسف يقول
يوسف بحده\انتي فين
الفتاه \انا في لندان
يوسف بجديه \انزلي مصر حالا
الفتاه بقلق\في ايه يا يوسف ايه الي حصل انتو كويسين
يوسف بتعب \سمعي كلمي وانزلي علي اول طياره لمصر يا لميس مش عاوز تخير
لميس بقلق\حاضر يا يوسف
يوسف بحده\انتبهي كويس يا لميس العبه بدات مش عاوز اي تهور منك اول متنزلي مصر تيجي علي المكان الي هقالق عليه
لميس بجديه\متقلقش يا جو سلام
يوسف \سلام ثم اغلق يوسف مع لميس وهو يتنهد بتعب ويضع وجهه بين يديه ليسمع الياس وهو يقول
الياس بجديه \ليه .....
عشق الايهم - الفصل ١٣
بعد ان انها يوسف كامه مع لميس جلس علي كرسي بتعب وهو يضع وجه بين يديه ليتجه الياس اليه وهو يقول بجديه
الياس بجديه\له اتصلت بلميس وقلتلها تنزل ده مش الميعاد يا يوسف
يوسف بحده\لازم نتحرك بسرعه يا الياس ده اناسب وقت
الياس بغضب\لاء يا يوسف الي انت بتعملو ده مكنش الاتفاق يا يوسف انت كده بتنهي كل الي عملنه جوان مش هتقدر تعمل اي حاجه وهي بل حاله دي وانت كمان
يوسف بغموض\وده المطلوب ان جوان تخرج بره العبه باي تمن انا مش مستعد اخصرها هي كمان يا الياس اقترب الياس من يوسف بغضب وهو يمسكه من ملابسه ويقول بصرخ
الياس بغضب\ده مش من حقق انك تمنعها من انها تاخد طرها منهم فكر لما جوان قالت انها عاوزه تشترك في العبه دي وقتها انا موفقتش علي كده بس انت الي اقنعتني ثم تبع بصوت عالي ودلوقتى عاوزها تخرج بر كل ده ثم دفع بعيد عنه وقال بغضب انت السبب في كل ده يا يوسف انت الي سمحت انها تدخل ومش انت الي هتخرجها منو ليخرج اليا من القصر وهو غضب تنهد يوسف بتعب وهو يجلس في مكانه ليسمع جمال يقول
جمال بجديه\الي انت بتعملو ده غلط يا يوسف جوان مش هتسمحك
يوسف بضيق\وانا مش مستعد اني اخصرها ذي ديما يا عمي
جمال بجديه\انت كنت عارف ان ده هيحصل من الاول دخول جوان في كل ده كان غلط يا يوسف وانت غلط لما سمحتلها انها تعمل كده
يوسف وهو ينظر امامه بشرود\كان لازم اعمل كده كان لازم اديها دفع علشان تقدر تكمل ثم نظر الي جمال انت مكنتش موجود لما ديما ماتت جوان كانت هتروح من ايدي كانت محمله نفسها مسئوليه كل الي حصل ولحد دلوقتى مكنش قدمي غير الحل ده اني اخليها تسع للنتقم منهم بس متخيلتش ان اموضوع هيوصل لكده او اني ممكن اني اخصرها انا لما بلغت عن مارك خسرتها خسرت ديما وكنت هخسر جوان بس انا اتعلمت من الغلط الاولني ومش هسمح انو يتكرر تاني
جمال بجديه\جوان مش هتوفق يا يوسف جوان كل همها انها تنتقم منهم وبس وانت عارف كده كويس
يوسف وهو يضع وجه بين يديه \اعمل ايه يا عمي مش هستحمل اني اخسار حد تاني
جمال بهدوء\سيبها علي الله يا يوسف وان شاء الله مش هيحصل حاجه
يوسف وهو يبتسم \شكرا يا عمي ثم قال انت شبهو اوي فكل حاجه حتي في التفكير
جمال \مش اخويه لازم نبقى ذي بعض
ايهم ببرود وكان يتبع الحوار من اوله \انا عاوز اعرف كل حاجه دلوقتى علشان مش هسكت كتير
يوسف وهو يبتسم\ماشي يا ايهم انا هقلك علي كل حاجه لينظرو له باستغرب
جاسر بستغرب\انت عرفت اسم ايهم اذي
يوسف بثقه \انا عارف كل واحد فيكم يا جاسر اكيد جوان قلتلكو عليه
فهد \هي قالت علي موت ديما وعن عيلتها ليتبع ايهم بسخريه
ايهم بسخريه\وعن بنتها وهي مش متجوزه
يوسف بحده\الزم حدودك كويس وانت بتتكلم عنها انت فهم ثم ابتسم وهو يقول بثقه تالا مش بنت جوان تالا بنت ديما ديما قبل ما تموت كانت حامل في الشهر التاسع وولدت قبل ما مارك يخطفها بيومين وبعد ما ماتت جوان هي الي اتولت رعايه تالا وتربيتها وكان كل الي يسالها تقول انها بنتها علشان محدش يبص لتالا بشفقه انا والياس في البديه اعترضنا علي الي كانت بتعملو علشان كلام الناس بس هي فضلت علي رايها وبقت تالا في عيون الناس بنت جوان وان جوان مخلفه من غير جواز
كانو يسمعون بصدمه وزهول و اولاهم ايهم الذي كان يشعر بسعاده والصدمه في نفس الوقت ليفيق من صدمته وهو يسال يوسف بجديه
ايهم بجديه\وايه علقتكو بجهاز ايفا وتعرفو منين ادوارد
يوسف وهو ينظر الي ايهم \هجوبك علي السئوال الاول جهاز ايفا جوان هي الي اختارعتو لما كان عندها 13 سنه وقتها انا سعتها علشان تنهي الجهاز ده وبعد سنتين كان اول مره نستخدمو لما عرفنا المعلومات الي كانت سبب في موت ديما وبعد كده جوان فضلت تشتغل عليه علشان تقدر توصل ليهم وتنتقم منهم غير انها اتعلمت كل فنون الدفع عن النفس والياس كان بيسعدها علي استخدم الاسلحه الياس فضل جنبها لحد مقدرت تبقى من امهار القناص اما بق السوال التاني ادوارد كان بيحب جوان لما كانت مشطرقه في وحده من مطبقات الدوليه شفها وحول انو يتقرب منها بس جوان مكنتش بتديلو فرصه وبعد كده ثم اغمض عينه وقال خطفها فضلت غيبه 24 ساعه كنت انا والياس هنتجنان واحنا بنحول نلقيها وبعد كده لقنها قدام باب البيت وهي مغمى عليها خدنها لدكتور علشان نطمن عليها قالنا انها عندها انهيار عصبي ومن وقتها وهي اول متسمع اسم ادوارد بتخاف وبترتعش وبعدين بيغمى عليها
جاسر بجديه\انت الي كنت بتصل بل للئواء اسماعيل وبتقولو علي موعيد السفقات مش كده
يوسف \لا مش انا الياس هو الي كان بيعمل كده علشان هو كان ليه جوسيس في مافيا ادوارد
ايهم بجديه \ليه جوان نزلت مصر مش كان الافضل انها تفضل هناك علشان تساعدك
يوسف \انا نزلت جوان مصر علشان سببين الاول اني كنت خايف عليها والتاني علشان تتعرف علي عيلتها
فهد \يعني جوان هي الي اخترعات جهاز ده مش معقول
يوسف \جوان من اذكي الناس الي ممكن تشفها في حياتك غير انها ملتزمه بدينها حتي لما كانت عيشه في امريكه
ايهم بغضب لم يظهرعليه\ ولما هي ملتزمه اذي كانت حضنك كده وانت مش اخوه ومحلاها ليها كمان
يوسف وهو ينظر الي ايهم وقد علم انه يحب جوان \ومين قالك اني مش اخوها انا وجوان اخوات في الرضعه يا ايهم
جاسر باستغرب\اذي وانت اكبر منها 3 سنين
يوسف \انا وديما اتولدنا في الشهرالسابع علشان كده ماما فضلت ترضعنا 3 سنين وجوان لحقتنى في اخر شهر علشان كده انا وجوان اخوات في الرضعه
كان ايهم مصدوم من ما سمعه هل حقا ظلمها كل هذه المده كان ايهم لا يعلم لما كان يشعر بل سعاده عندما علم ان تالا ليست ابنتها كانو جميعا يشعرون بصدمه من ما سمعوه كانت رغد تنظر الي يوسف وعندما نظر لها يوسف اخفضت نظرها ليلاحظ يوسف احمرار وحهها ليبتسم عليها فهو لم يراء فتاه تخجل من قبل غير اخته وجوان فافي امريكه لا يوجد مثل هذه الفتيات وبعد بعض الوقت عاد الياس الي القصر
الياس بجديه \يوسف مارك رجع مارك في مصر لازم نتحرك
عندما سمع يوسف اسم مارك اظلمت عينه بحقد دفين \عرفت اذي وامتي نزل مصر
الياس بجديه\عرفت من جوسيسى الي في المافيا وهو نزل في الطياره الي كانت بعدك يا يوسف جوان وتالا مش لازم يبانو خالص النا اتصلت بوحد صحبي علشان مجموعه الحراس
يوسف وهو ينظر امامه بجمود \استعد يا الياس العب بدء ثم امسك تلك القلاده التي حول رقبته وهو يقول هخد حقق يا ديما الياس انتبه علي نفسك كويس مش عاوز اي مغمره من مغامرتك انت فهم
الياس ببرود\موعدكش يا وحش بس هحول اكون هدء شوي
يوسف بياس منه\ مفيش فايده فيك
الياس بلا مبلاه\مش مهم المهم اني اخلص من الموضوع ده بسرعه يعني عاوزني اتعب وفي الاخر حتي ما استمتعش بوقتي شوي ده حتي يبقى ظلم
وقبل ان يتكلم يوسف يسمع صوت الخدمه وهي تقول بسرعه
الخادمه بسرعه\جمال بيه الانسه جوان مش في اوضتها ومش لقيها يا بيه
انتفض يوسف وهو يقول بقلق\ايه اذي مش في اوضتها رحت فين
الياس وهو يمسك هادفه\يوسف انا هخلي الرجاله يدورو عليها وانا كمان
فهد وادم \واحنا كمان هندور معكو
ايهم وجاسر \وانا هخد جاسر وهندور كمان
يوسف بشكر\شكرا علي المساعده
ايهم بجديه\جوان بنت عمنا ولازم نحميها
ليخرج الجميع لبحث عن جوان في كل مكان كان الجميع يشعر بلقلق علي جوان فهي لم تفعل هذه من قبل ظلو يبحثون في كل مكان وكان ايهم يشعر برعب عليها يخاف ان يكون حصل لها مكروه كان يتظكر كل ما حدث معها منذ ان اتت ويتذكر كيف عملها ليشعر بل غضب من نفسه كيف قام بفعل ذلك كيف لم يعلم انها تكذب كيف كان هذا يدور في راس ايهم وهو يبحث عن جوان وبعد عده سعات من البحث عادو جميعا الي القصر بعد ان قام ايهم بتبليغ عنها ليساعدوه علي العصور عليها عادو حميعا وهم يشعرون بتعب اما يوسف الذي كان يامشي يذهب وايبا وهو يشعر با قلق عليها ليعود الياس وهو يمسك رجل لم تكن ملامحه وضحه بسبب شده الضرب الذي تعرض له من الياس وعندما راء يوسف ذلك الشخص اظلمت عينه بل غضب وهو يخرج مسدسه من خلف ظهره وهو يقوم بتوجيه علي ذلك الرجل ثم يقوم باطلق عليه لتخطرق الرصاصه قدمه وهو يصرخ من الوجع حدث هذا قي اقل من دقيقه
كانو حميعا ينظرون الي يوسف الذي كان مثل الوحش والياس الذي كان يمسك به بصعوبه هو وفهد وكان يوسف يصرخ بغضب اخاف الجميع حتي ايهم الذي كان ينظر الي يوسف بصدمه من شكله ورغد التي كانت تختبء خلف جمال وملك التي كانت تمسك ب ادم وريم التي كانت تقف خلف جاسر الذي كان ينظر الي يوسف بقلق
يوسف بصرخ\ اين هي اين جوان اقسم ان كان حدث لها مكروه سوفا اقتلك ايها الوغد اين هي تكلم اقسم بروح ديما التي كانت اغلا ما املك ان كنت اذيتها لن يكفيني موتك بل سوف اقوم بتعذيبك حتي تتمنا الموت سوف اجعلك ترا وجه الوحش الذي لم يره احد ثم اكمل وهو يحول ان يبعد الياس الذي كان يمسك به ليقول ااين هي يا مارك اين جوان
مارك وهو يحول ان يتحدث من شده الالم \.......
عشق الايهم - الفصل ١٤
كان يوسف يحول الوصول الي مارك الذي كان يحول الابتعاد والياس وفهد الذان كانا يحولن منع يوسف من الوصول الي مارك يوسف بغضب
يوسف بصوت مرعب \اقسم لك يا مارك ان كان حدث لجوان اي مكروه سوف اجعل حياتك مثل الجحيم سوف تندم اخبرني اين هي الان وسوف اعدك اني ساقتلك بسرعه دون عذاب
مارك وهو يحول ان يتحدث \لا اعلم اقسم انا لا اعلم مكانها لقد ارسلت رجالي لكي يخطتفوها ولكن لم يجدوها صدقنى يا جو انا لا اعلم
يوسف وهو يوجه مسدسه علي قدم مارك بكل برود يطلق عليها رصاصه ليصرخ مارك بواجع ليقول يوسف وهو ينظر اليه ببرود مرعب
يوسف بجمود\ليست هذه هي الاجابه التي اريدها ولكن لا يهم لايزال هناك قدمك ويدك لم اطلق عليهما بعد وبصرحه انا مستمتع بذلك كثير
مارك بوجع\اقسم لا اعلم اين هي ليست معي صدقني ليطلق مارك صرخه مدويه بسبب تلك الرصاصه التي اطلقها يوسف علي كتفه وهو يقول
يوسف ببرود\ليست هذه ايضنا الاجابه التي اريدها هي يا مارك لما تريد مني ان اقتلك بسرعه انا كنت انوي ان العب معك قليلا ولكن انت تصر علي اغضبي ليصرخ مارك بغضب
مارك بغضب\قلت لك لا اعلم الا تفهم لتذهب الي الجحيم انت وهي ليطلق يوسف رصاصه في قدم مارك وهو يقول ببرود
يوسف\لا تذكر اسمها علي لسانك القزار هل تفهم وا الان يبدو انك لا نفع منك لذلك سوف انهي الامر قام يوسف بتوجيه المسدس علي راس مارك الذي كان ينظر بفزع ليقول بسرعه
مارك بسرعه \ادوارد انها عند ادوارد صدقني يا جو هي معه هو من اخذها لا علقه لي بكل هذا ليخفض يوسف مسدسه وهو يقول بسخريه
يوسف وهو يبتسم \ومن قال لك انك ليس لك علقه انت السبب في كل ما حدث انت السبب في موتها وانت السبب في ما حدث لجوان ولكن هناك سبب واحد فقط يمنعني من قتلك الان هو ان من يحق له هذا هي جوان هي من يحق لها قتلك والانتقم منك ثم نظر الي الياس ببرود الياس خلي الرخاله يخدوه علي المخزن ويجبولو الدكتور مش عاوزو يموت دلوقتى
الياس بجمود\وهنعمل ايه في لازم نلقي جوان يا يوسف انا خايف ادوارد ياذيها
يوسف وهو يجلس بهدوء \متخفش يا الياس الي انا متاكد منو ان ادوارد مستحيل ياذي جوان
جاسر \وانت واثق منو كده ليه
يوسف \علشان ادوارد بيحب جوان بس الي انا خيف منو مش ادوارد الي مخوفني هي جوان
ايهم بعدم فهم \وانت خايف من جوان ليه
يوسف بجديه\جوان لو شافت ادوارد ممكن يحصلها حاجه هي مش بتخاف من حد قد ما بتخاف من ادوارد ثم اخرج يوسف الحاسوب الخاص به وهو يقول لياس انا هستعمل ايفا يا الياس ده الحل الوحيد قدمي
الياس بجديه\انت عارف عوقب ده كويس يا يوسف انت كده احتمال تخصر ايفا
يوسف وهو يقول\عارف بس مش مهم المهم ان جوان ترجع حتي لو كان التمن خساره ايفا ثم قام يوسف بتشغيل الحاسوب ليسمعو جميعا صوت يقول
ايفا \اهلا بك يا سيد يوسف ما هي اومرك
يوسف وهو يضعط علي لوحة المفاتيح بسرعه \اسمعني جيدا يا ايفا اريد منك ان تخطرق شبكات المافيا الخاصه بادوارد وجد لي مكان ادوارد وديفد الان وحول ان لا تظهر في شبكاتهم
ايفا \ اومرك يا سيد يوسف وبعد قليل يقول ايفا سيدي هناك من يحول ان يخطرق النظام الرئيسي
يوسف وهو ينظر الي شاشه الحاسوب \شغل النظام الحمايه الاول وقم باغلاق النظام الثاني لكي لا يستطيعو الدخول
ايفا\سيدي النظام يخطرق يجب ان نفعل شي ما يا سيدي
عشق الايهم - الفصل ١٥
كانو جميعن ينظرون بانبهار من ما يقوم به يوسف فهو كان يستخدم الحاسوب بسرعه عاليه ودقيقه وكان الياس يقف بجنبه وهو يميل عليه بجسده لكي يرا ما يحدث اما يوسف الذي كان ينظر الي الحاسوب بتركيز وهو يحول ان يسرع ليسمع
ايفا \سيدي النظام يخطرق يجب ان نفاعل شئ قبل ان يصلو الينا
يوسف وهو يبتسم\حسنن اذن ليبدء العب اذن ايفا شغل نظام الحمايه وقم بتدمير نظمهم الربع لكي تستطيع الوصول الي النظام الرئيسي
ايفا \لقد فعلت ذلك يا سيدي ولكن يبدو ان المخطرق بصر علي الوصول اليك
يوسف \عارف ولكن لان يحصلو علي ذلك مهما حدث والان لنجعلهم يروء ما هو نظام الوحش ثم يقوم يوسف بئرتداء نظرته وهو يقول ايفا استعد ساذيد من سرعتي حاول ان تجريني وعندما اعطيق الاشاره قم بتدمير النطام ولان ليبدي العمل قال يوسف هذا وهو يبتسم
بدي يوسف بل عمل بسرعه اعالى من قبل وهو يضغط علي لوحه المفاتيح بسرعه ليقول وهو يخلع نظرته
يوسف بابتسمه \ايفا نفذ الان
ايفا \اومرك سيدي تم تدمير النظام سيد يوسف
يوسف وهو يقف وهو يمسك مسدسه \حسنن يا ايفا احسنت ولان ليبدء التنفيذ لينظر الي الياس الذي كان ينظر له بابتسمه ويخرج مسدسه هو الاخر ويقول بحماسه
الياس بحماسه\ يلا بينا انا من زمان مدخلتش في معرقه اكشن
يوسف ببرود\يلا مفيش وقت اسمعني يا الياس مش عاوز دوشه كتير اعمل الي انت عاوزو بس من غير صوت
الياس \يعني انت عاوزني اشوف ادوارد وديفد واكون هدء انت بتحلام دانا مش طلع من المكان الي هما فيه غير وانا متاكد اني دمارتو او علي الاقل ولعت فيه
يوسف بملل\اعمل الي انت عاوزو انا هاخد جوان ونمشي وانت برحتك يلا ليقول ايهم
ايهم \انتو ريحين فين قده انا هاجي معاكو
يوسف ببرود\ مفيش دعي انا والياس كفايه
ايهم ببرود ممثل \انا مش بخد رايك انا بقلك بس
الياس \ماشي يا ايهم
جاسر وفهد \واحنا كمان هنيجي معاكو
يوسف وهو يخرج \ماشي يلا بينا خرجو جميعا من القصر وهم متوجهون الي قصر ادوارد الذي كان في مكان منعزل عن المدينه كان ايهم ويوسف في سياره وجاسر والياس وفهد في سياره اخرا ليقفو امام قصر كبير وكان هناك حرسه مشدده لينزل كل من يوسف وايهم وجاسر وفهد والياس ويقفو امام البوابه الرئيسيه للقصر ليتقدم الياس ويوسف غير مهتمين بل حراس وقفو امام احد الحرس وعندما راوهم الحراس اسرعو في اخبر ديفد
يوسف ببرود \ادوارد اين هو
الحارس \من انت وكيف تاتي الي هنا الا تعلم قصر من هذا
يوسف ببرود\يبدو انك لا تفهم ما قلته لذ ابتعد عن طريقي حول الحارس منع يوسف ليسقط بسبب الرصاصه التي قم الياس باطلقها عليه ويبدء بعد ذلك اطلق النار بين الحرس ويوسف والياس اما ايهم وجاسر وفهد كانو ينظرون الي ما يحدث وهم يرو الحراس يسقطون واحد تلو الاخر علي يد يوسف والياس ليجدو بعد ذلك المزيد من الحرس يئتون ليدخلو الي المعرقه ويبداو في اطلق علي حراس ادوارد وبعد ان انتهو من كل الحرس يجدو ديفد يقف امامهم وهو يوجه مسدسه نحو الياس ويقول
ديفد بحقد\انظر من قد شرفنى اليوم الياس بنفسه
الياس بسخريه وهو يمسك مسدسه يضع خلف راسه بل مبلل \ديفد يا رجل لقد اشتقت اليك كثير لذلك قلت لنفسي ان اتي واسلام عليك بما انك هنا
ديفد بصرخ\سا اقتلق يا الياس لان تخرج من هنا حينا علي جثتي لو حدث هذا
الياس ببرود\اهدء يا ديفد صوتك مزعج يا رجل لا ترفعه ثم من قال لك اني انوي الخروج من هنا قبل ان اقتلك
ديفد لكي يستفز الياس \اتعلم يا الياس نت تذكرني بصديقك ياسر كان يشبهك كثير قبل ان اشوه وجه واقتله واتذكر ايضا انه كان عنده شقيقه كانت جميله جدا ما كان اسمها اة اسمها لميس وقبل ان يكمل كلامه قم الياس بل اطلق علي رجل ديفد ليسقط وهو يصرخ ويتقدم اليه الياس ببرود مرعب
الياس بجمود\اذن انت تتذكر ياسر اليس كذلك ولكن انت اخطت عندما قلت هذا وذكرتني به ولاسوء من هذا انك قلت اسم لميس علي لسانك القزر هذا ثم اطلق علي قدمه الاخر ليصرخ ديفد من شده الوجع ليقول الياس ببرود اتعلم يا ديفد انا كنت انوي ان اقتلك بسرعه ثم اطلق علي كتفه وقال ولكن انت كل مره تغضبني منك يا رجل لما تصر علي ان اقوم بتعذيبك ثم جاس بجواره وهو يقول ببرود ولكن علي اي حال انا كنت انوي ان انتقم لموت ياسر وتبع بصرخ لما لما غذبته لما لم تقتله بسرعه لما قمت بتشويه وجه لما جعلته يعاني قبل ان يموت ثم امسك ديفد من شعره وهو يرفع وجهه اليه ويقول بوجع لما ارسلت ذلك الفيديو الي لميس لماذا جعلته تراء اخها وهو يتعذب وهو يموت لماذا ارسلت جثته الي لميس لماذا فعلت كل هذا لما كل هذه القسوه
ديفد بصوت ضعيف\ارجوك ارحمني ارجوك يا الياس انا كنت انفذ الاومر
الياس بصرخ وغضب \ارحمك اذا لما لم ترحمه انت لماذا لم تفعل ذلك لماذا كنت تضحك في ذلك الفديو العين وانت تسمع صرخ ياسر وهو يرجوك ان ترحمه تكلم تلك الاومر العينه وزعيمك العين سوف اجعلكم تندمون ثم وقف وهو يوجه مسدسه الي راس ديفد ويقول ببرود لا تقلق سوف ارسل وراك زعيمك ادوارد قريبا ثم قم باطلق رصاصه لتستقر في راس ديفد فيموت علي الفور ظل الياس ينظر له ببرود ثم نظر الي يوسف الذي كان يقف هو وايهم وجاسر وفهد ينظرون اليه نظرت غريبه
الياس ببرود \هيا جوان تنتظر وقبل ان يتحركو يرا الياس احد الحرس يوجه مسدسه علي يوسف ليصرخ وهو يرقض اليه وهو يقول
الياس بصرخ\ييييوسسف حاااسب ليلتفت يوسف ليجد احد الحرس يوجه مسدسه عليه وقبل ان يصل الياس الي يوسف يسمعو جميع صوت اطلق رصاص دب الرعب في قلب الياس علي يوسف
الياس بقلق\يوسف انت كويس حصلك حاجه ليحدو الحرس يسقط لينظر جميع الي الخلف ليجدو جوان وهي تمسك مسدس وتوجه الي الحرس الذي سقط وهي تقف بكل برود عندما راها يوسف رقض اليها وهو يضمها اليه بقوه لترتفع عن الارض بسبب فرق الطول بينها وبين يوسف ظل يوسف يحتضنها بقوه وقلق من ان يكونحدث لها مكروه يوسف عندما حول ان يبتعد عنها وجدها تتمسك به بقوه وهي تدفن وجهها في صدر يوسف وتبكي بصوت اعالي ليضمها يوسف اليه بقوه وهو يمسح علي ظهرها بحنان ليشعر بها وهي ترتخي بين يديه لينظر لها بقلق
يوسف وهو يجلس اعلي الارض ويضاعها في حضنه \جوان جوان ردي علي انت كويسه جوان
الياس بهدو\اهداء يا يوسف هي بس اغمي عليها لازم نخدها علي البيت ونجبلها الدكتور
ايهم \يلا يا يوسف بسرعه
يوسف وهو يحمل جوان ويسير بسرعه الي الخرج \يلا بينا ركب يوسف وهو يحمل جوان التي كانت تمسك به بقوه وكان ايهم هو من يقود السياره وهو ينظر الي جوان من مرائه الاماميه لسياره من الحين الي الاخر وهو يشعر يل غيره من يوسف اما الياس وجاسر وفهد كانو في السياره التي في الخلف وصلو الي القصر لينزل يوسف بسرعه وهو يحمل جوان ويصعد الي غرفتها من دون كلام وعندما راه الجميع صعدو خلفه ليقول جمال بقلق
جمال بقلق وهو يسال جاسر \ملها جوان يا جاسر ايه الي حصل هي كويسه
جاسر بهدوء\اهدا يا عمي هي كويسه بس اغمي عليها بس
كانو يقفون جميع علي باب الغرفه وهم ينتظرون خروج الطبيب من عند جوان وكان يوسف يمشي ذهبا وايبا يقلق وهو يضع يده علي شعره بقوه ويقول
يوسف بقلق\هو اتاخر ليه كده
الياس وهو يضع يده علي كتف يوسف\متقلقش يا يوسف هي هتبقى كويسه ان شاء الله
يوسف بتعب\يارب يا الياس يارب خرج الطبيب من غرفه جوان ليتجه اليه يوسف بسرعه هو والياس
الطبيب\متقلقوش يا جماعه هي كويسه الحمد لله بس هي عندها ضغط عصبي شديد لزمها رحه تامه
جمال\ماشي يا دكتور ليذهب الطبيب مع فهد لكي يوصله دخل يوسف وجميع الي الغرفه ليجدو جوان تنام علي السرير وكانت تجلس بجورها رغد وامال ليتجه يوسف اليها وهو يحلس بجورها ويمسك يدها ويقوم بتقبيلها ويقول باسف
يوسف وهو يضم يد جوان ويضعها علي حبهتها \انا اسف يا جوان دي تلات مره مقدرش احميكي فيها انا اسف يا قلبي
الياس وهو يقول\يوسف متعملش كده ده مكنش غلطق انت مكنتش تقدر تعمل حاجه
يوسف وهو يقول بوجع \ده كلو بسبب انا انا الي مقدرتش احميهم من الاول يا الياس
جمال بهدوء\يوسف يلا علشان ترتحو انتوو اكيد تعبنين خرجو جميع من غرفه جوان وتوجه كل واحد الي غرفته بعد ان دخل ايهم الي غرفته وهو يفكر في كلام يوسف عن جوان وان تالا ليست ابنتها تنهد ايهم برحه وهو يشعر بسعاده ولم يمر كثير من الوقت حتي سمع الجميع صوت صرخ جوان لينتفض ايهم من علي السرير ويخرج بسرعه من الغرفه ليجد الجميع متجه الي غرفه جوان واولهم يوسف الذي كان يرقض بسرعه الي غرفه جوان ذهب خلف يوسف ليجده يحتضن جوان وهو يحول ان يهدئها قليلا ليسمع جوان وهي تقول
جوان وهي تبكي في حضن يوسف\..........
يتبع
تعليقات
إرسال تعليق