القائمة الرئيسية

الصفحات

الأخبار[LastPost]

البارت الثاني من روايه سجينه_الفهد بقلمي هدير_بدر

 


البارت الثاني والتالت

 من روايه سجينه_الفهد

بقلمي هدير_بدر 

فهد دخل شرطه وبقا شغال مخابرات 

فهد.دخل بطلته المعهوده اللي كله بيخاف منه 

فهد : دخلهوملى 

واحده دخلت كبيره في السن في وضع مش كويس ومعاها بنت جميله اوي

فهد ماداش لحد.اهتمام وفضل باصصلهم شويه 

الست : والله يابيه 

فهد بزعيق : إياكي تجيبي سيره ربنا علي لسانك ياوليه انتي فاهمه 

الست برعب : ف فاهمه وجاي تقعد 

فهد : رايحه تقعدي فين كانت لوكانده ابوكي 

الست: أسفه يابيه 

فهد : تقدري تبقا تحكي كل حاجه

الست : والله يابيه ماعملت حاجه 

أنا كنت فاتحه البيت  والرجاله هما اللي بيجو مش زنبي هو انا كنت ضربتهم علي ايدهم 

فهد خبط علي المكتب جامد : صوتك مايعلاش ماتنسيش نفسك 

وبعدين بص للواقفه بخوف : ودي مين السنيورة كمان شغاله معاكي برضو 

الست : لا دي بنتي يابيه لو عجبتك وعايز تشتريها خدها 

البنت بخوف : لا لا خديني معاكي 

الست : بس دا انتي خلفتك شؤم عليا

البنت : علشان خاطري خليني معاكي وهاعمل اللي انتي عايزاه 

فهد : ماتبس يا بت انتي وهي 

ونده للعسكري 

خد الست (محاسن ) وسيبلى دي بقا 

وبص للبنت 

العسكري خد محاسن ومشي 

فهد بص للبنت : بقولك اي يابت ماتعمليش نفسك محترمه عليا 

ريم بصتله بخوف : ازاى مش فاهمه 

فهد استغرب من خوفها

فهد : بت انتي انا عارف نوعيتكم كويس 

ريم: ابوس ايدك رجعلى امي انا ماعرفشي حاجه من اللي بتقول عليها 

فهد صبر نفذ منها : لولا اني مش بمد ايدي علي حريم كنت قمت ظبطك 

ريم بخوف : ابوس ايدك ماتضربنيش 

فهد : لا يانوغه مش هاوسخ ايدي بناس زيكم 

ريم مافهمتشي بس فضلت ساكته 

فهد نده للعسكري يجيب امها 

محاسن كانت خدت علقه محترمه   

فهد : دي قرصه ودن لحد ما تاخدي الحكم المناسب 

محاسن : ابوس ايدك يابيه خد البت دي هي مالهاش حد غيري 

فهد : وانتي خايفه عليها اوي علشان كدا مشغلاها معاكي يعني يعتبر اصلا هي طفله 

محاسن : لا يابيه دي عندها ١٧ سنه 

فهد : خدها من هنا 

وبعدين بص لريم : وانتي يابت روحي شوفي هاتروحي في انهي دا*هيه تاخدك 

ريم بخوف : بس انا ماليش حد 

فهد: وانا مش في حضانه 

وبعدين زعق اخفي يالا 

ريم مشيت ونزلت قعدت علي السلم في الشارع لحد مانامت 

الصبح فهد كان رايح شغله 

شاف ريم عماله تعيط وفي شباب حواليها 

فهد : راح ضربهم وخدها 

فهد بصلها : عاجبك اللي بيبصولك والا اي 

ريم مسكت فيه : وديني في اي حته ابوس ايدك انا بنام في الشارع 

فهد قلبه دق : وخدها وركبوا العربيه 

ريم فضلت ساكته لحد ماراح عند الماذون 

فهد بصلها : امضي 

ريم : يعني اي امضي 

فهد : يعني اكتبي اسمك هنا 

ريم : مش بعرف 

فهد استغرب : ازاى مش بتعرفي 

ريم : والله مش بعرف اكتب .

فهد خلاها تبصم وبقيت مراته 

خدها شقه 

فهد: دلوقتي بقيتي مراتي مش علشان حبا فيكي تؤ تؤ دا علشان بس ماتناميش في الشارع

ريم : شكرا جدا لحضرتك 

فهد : مؤدبه اوي يابت 

ريم بصيت في الارض 

فهد : بتعرفي تطبخي 

ريم : ايوا 

فهد : روحي اعملى اكل 

 ريم : طاب ممكن اعرف مكان الحاجه 

فهد : اتفضلي وبقا بيعرفها 

ريم : شكرا وقعدت تعمل الاكل 

فهد : اقعدي 

ريم : لا لا شكرا مش عايزه اكل 

فهد: قلت اقعدي 

ريم: قعدت تاكل لانها كانت جعانه فعلا 

خلصوا اكل 

فهد قام اتوضي علشان يصلي 

ريم بفضول : هاتعمل اي 

فهد : وانتي مالك 

ريم بصيت في الارض 

فهد راح.صلي وهي فضلت بصاله 

فهد خلص : اي بصالي كدا لي 

ريم : اصل مش فاهمه بتعمل اي 

فهد بصدمه: انتي مش عارفه الصلاه 

ريم : يعني اي 

فهد فتح بؤه : انتي مش مسلمه

البارت الثالث من روايه #سجينه_الفهد 

بقلمي #هدير_بدر 

ريم: مسلمه 

فهد : انتي هاتستعبطي يابت 

ريم بخوف : في اي 

فهد : بقولك اي انا عارف اشكالكم كويس بتجري معايا كلام مش كدا 

ريم : لا والله استني 

فهد : استني دا انتي ليله.امك سودا 

ريم رجعت لورا 

فهد مسكها من شعرها

ريم بوجع : ماتضر*بنيش وديني لامي 

فهد : اسمها ارجعك للوس*اخه انا غلطان اني خوفت علي واحده شكلك مانتو متعودين 

أنا غلطان اني اتجوزت واحده زيك 

ريم بخوف : رجعني لامي الله يخليك 

فهد وكان جاب اخره : ليه ها وشد*ها من شعرها وجرها وراه 

ريم : في في اي 

فهد : انا هاعرفك 

قلع الحز*ام 

ريم قعدت علي الارض وضمت رجليها وفضلت تترعش 

فهد استغفر ربه وسابها 

طلع ورزع الباب 

ريم : انا خايفه اوي يارب مايضر*بني 

فهد راح الشغل 

دخل بهيبته المعهوده: رجعلى اللي اسمها محاسن حالا 

العسكري : تحت امرك يا فندم 

العسكري جاب محاسن وكان وشها مزرق من الض*رب 

فهد : بما اننا ماعرفناش نمسك عليكي حاجه علشان الشهاده غير كافيه أخلى سبيك بس اياكي تعملى حاجه عيني عليكي فاهمه وبنتك هاترجعلك 

محاسن : ماشي يابيه وخرجت وفهد جابلها بنتها ورجعها بس ماحبش يطلقها 

فهد رجع بيته : ازيكم 

امه : ازيك يابني كدا تقلقني عليك ماجتشي من يومين ليه 

فهد : تعبان يا أمي شويه معلشي

امينه : مالك ياحبيبي 

فهد: محتاج راحه بس اما بابا يجي عرفيني ماشي ياحبيبتي 

امينه : ماشي ياحبيبي خش ارتاح 

فهد دخل وخد صوره مريم : وحشتيني اوووووي نفسي ترجعيلي للاسف مالحقناش نفرح بحياتنا ربنا يرحمك ياحبيبتي 

ودموعه نزلت غصب عنه 

مسحها ونام 

عند ريم 

محاسن : يعني اتجوزك وماعرفتيش توقعيه 

ريم بخوف : يعني اي اوقعه يا ماما 

محاسن : بتقولى يعني اي 

لازملك علقه علشان تعرفي يعني اي 

كان هايجيلي من وراكي فلوس مش قعدالى تاكلى علي قفايا 

ومسكت*ها ضر*بتها 

ريم : خلاص ياماما ارجوكي 

محاسن : دا انا هام*وتك النهارده 

وفضلت تض*رب فيها لحد ما اغمي عليها 

محاسن : كتك قر&ف.

محاسن : طاب لو رجعت لشغلي هل الظابط دا هايراقبني فعلا 

بس دا اتجوز البت انا اخد منه فلوس 

وفضلت تدبر خطه 

عند فهد 

احمد خبط عليه 

فهد طلع 

احمد : مالك يابني شكلك تعبان 

فهد : إرهاق بس 

احمد : ربنا معاك ياحبيبي يالا علشان نتغدا 

وفعلا قعدوا 

امينه : مش ناوي تفرحني يابني 

فهد بصلها : بعد اذنك يا أمي بلاش الحوار دا 

امينه : اللي تشوفه ياحبيبي بس بلاش الماضي يفضل محاسرك 

فهد : لا هايفضل عن اذنك 

امينه : اقعد كمل اكلك 

فهد : لا خلاص شبعت 

احمد : كان لازم الموضوع دا دلوقتي 

امينه بدموع : نفسي اطمن عليه اوي 

عدا اسبوع وفهد مراقب بيت ريم كويس 

محاسن جالها فكره 

محاسن : انتي يابت 

ريم : نعم ياماما 

محاسن : تعالي يابت هنا

ريم راحتلها بخوف : نعم

محاسن : معلشي بقا ياعين امك 

ريم بصدمه

لو لاقيت تفاعل هانزل كل يوم بارتين مالاقتشي هاوقفها هانزل بعد ٥٠٠ كونت

تعليقات

CLOSE ADS
CLOSE ADS
close