Main menu

Pages

ترويض_ليث بقلمي_بدور_عاطف الفصل الثامن والتاسع والعاشر

 ترويض_ليث

بقلمي_بدور_عاطف

الفصل الثامن والتاسع والعاشر

اقترب منه ليث و الاخر يبتعد 

ليث عاوز تعرف عملت اي امبارح طيب تعالي 

احمد اااه اااه خلاص و الله بهزر بهز اعم اااه 

كان ليث يضع رأس احمد تحت كتفه و يضغط عليها

تركه ليث و قال ابقا هزر تاني و بعدين انت كنت شارب اي اوعي يكون الواد شربك حاجه 

احمد هو انا صغير اعم 

ليث اتكلمتوا في اي امبارح 

احمد اه احنا ماتكلمناش انا مقعدش اصلا و كنت عاوز انام فنزلت ع طول 

ليث ماشي يلا عشان ننزل 

نزل كلاهما و كانت طاولت الطعام جاهزه فجلسوا 

حاتم انا اتفقت مع الصنايعيه انهم يبدأ شغل في البيت بتاعنا هنا عشان الولاد يقضوا فيه يومين قبل ما يرجعوا القاهرة 

ليث لا 

نظر له الجميع فأنقذه احمد قائلا قصده لا يعني مش معقول يقضوا شهر العسل هنا هو هتجوزوا و يطلعوا علي مكان يقضوا شهر العسل فيه مش كدا يا ليث 

ليث ااه اه فعلا 

حاتم بشك ماشي بس بردوا ليله الدخله هتكون في البيت و بعدين ابقوا سافروا 

نظر ليث لوالده و لم يتحدث 

في غرفه اخري كانت النساء جالسين يتناولون الطعام 

مديحه امال العروسه مش باينه يعني 

مني بداره اصلها بتنكسف و مش عاوزه تخرج خالص عروسه بقا 

صفاء و بعدين كلاها كام يوم و تروح تعيش معاكوا في القاهره علي طول 

مديحه بس احنا مش هنسافر تاني احنا اتفقنا اننا نعيش هنا و نسيب ليث و مراتوا اهه يكونوا براحتهم 

مني بهمس ربنا يستر 

في الاعلي كانت بدور تجلس تقرأ كتاب و فجأه دخلت عليها والدتها 

بدور مش هتبطلي الخضه الي بتخضهالي دي 

مني و بعدهالك مش ناويه تظهري و توري الناس وشك 

بدور جواز و وفقت عاوزين اي تاني مني و بعدين بكره يشوفوني و يزهقوا مني 

مني ياخوفي من بكره دا مش مرتحالك 

بدور لي ظنك سئ فيا كدا انا خلاص رضيت بالامر الواقع 

مني طب خدي شوفي الحاجه دي 

بدور اي دول ثم فتحت الحقيبه و وجدت بعض الملابس رفعتها بدور و قالت اسود ملابس مخله بالاداب و دول اعمل بيهم اي 

مني عروسه هتعملي بيهم اي يعني 

بقلمي/ بدور عاطف 

بدور لهوي و انا هلبس دول هههه

مني بت انتي هتجننيني امال هتلبسي اي يعني 

بدور بصي امني انتوا قولتوا في عريس و لازم تتجوزيه و انا وفقت لكن تقولي تلبسي و تعملي و جو البنات دا انا مليش فيه 

مني ألطم يا بت علي اساس انك مش بنت زي البنات و لازم تلبسي و تزوقي لجوزك 

بدور دا جوز شرابات هههه

مني الهدوم هتخديها و انا اتفقت مع نور تجبلك مكياج 

بدور طيب انا هخدهم بس مش هلبسهم و لا هحط حاجه ابقي تهالي بقا لبسين يا مني ثم تركتها و دخلت الحمام 

مني اااه ياني كلها يومين و ارتاح منك و من جنانك دا 

بدور و هي تخرج رأسها من الباب هترتاح يا مني هترتاحي 

مني ياخوفي من الراحه دي 

في الاسفل كان ليث يقف و معه احمد 

ليث انت اتجننت بيت اي و دخلت اي 

احمد دا امر واقع و مفيش هرب منه 

ليث يعني خلاص ماشي انا موافق و هنفز كل حاجه عشان اخلص بقا 

احمد ليث البت مالهاش ذنب ماتجبش دي في دي 

ليث و هو انا قولت حاجه 

احمد لشك ناوي علي اي 

ليث كل خير كل خير 

بقلمي/ بدور عاطف 

كان البيت مزدحم بالناس فقد اقيمت الذبائح و العمال يقومون بتركيب المعدات للفرح 

دخلت نور الي البيت و لكنها انصدمت بأحمد 

احمد ااه مش تح..... ياصلاه النبي احسن هو في كدا 

نظرت له نور بصدمه خوفا من ان يعرفها و لكنها استمعت لكلامه و قالت اي قله الادب دي ما تحترم نفسك 

احمد بسهتنه حد يشوف الجمال دا و يحترم نفسه دا حتي عيب في دستور المعكسات الدوليه 

تركته نور و ذهبت 

احمد يا لهوي لا انا راشق في البلد دي مش هخرج الا بعروسه و اخذ يرقص و يغني افرحي يا عروسه انا العريس يا عروسه يا عروسه انا العريس 

امسك به ليث و قال بتنيل اي 

احمد اهلا يا عريس يا عريس يا عريس 

ليث بحده احمد 

احمد في اي بس عاوز اي 

ليث انت مش حاسس بالمصيبه الي انا فيها

احمد و من امتي الجواز بقا مصيبه دا حتي حلو حلو اوي اوي 

ليث اوف اوعي كدا 

احمد اموت و اشوف بداره دي عمله ازاي و هتتعامل معاك ازاي بداره يا بداره وليث عريس 

في غرفة بدور دخلت نور و القت ما بيدها علي الفراش 

بدور قالبه وشك لي 

نور مصيبه الواد الي مع عريسك شافني و خايفه يفتكرني و ساعتها هيفتكرك انتي كمان و هتبقي مصيبه 

بدور لا ماتقلقيش ما كدا كدا هيشوفني بعد 3 ايام يعني مافيش حاجه هتستخبي 

نور انا مش عارفه اي اخره برود اعصابك دا 

بقلمي/ بدور عاطف 

بدور ولا حاجه خلينا في المهم انا عاوزه ادخل الاوضه احط دا 

نور انتي اتجننتي اوضه اي الي تدخليها قدري حد شافك 

بدور هم كلك هيسهروا النهارده في تحضرات و حجات هيعملوها الليل بس يجي و هدخل احطها و اطلع ع طول 

نور الله يكون في عونه عليكي دا انت جبروت يخرببيتك المهم خدي دول و في كمان تطبيق هنزلهولك ع الفون عشان عارفاكي حوسه و هتبهدلي الدنيا البرنامج هيعرفك ازاي تحطي المكياج و ازاي تستعمليه 

بدور و هو انا هلخبط وشي بالارف دا 

نور لا و دي تيجي جنابك تقعد كدا بمنظرك دا قدام الواد لما يجيلوا صرع و يتعقد و يتحول ع السرايا الصفره 

بدور و الله دا انا حتي قمر 

نور قمر بالستر يا اختي 

بدور بت انتي اتلمي لعدلك 

نور يا بنت انتي جميله و الله بس محتاجه شويه اهتمام شويه ماسكات ع كريمات تظبط بشرتك و خلاص 

بدور بردوا لا و قفلي بقا ع السيره دي 

نور اوف انا ماشيه 

بدور استني ابت انتي لحقتي 

نور لو قعدت زياده هنفجر 

بدور طب يلا لتنفجري في وشي يلا 

بعد مرور عده ساغات و قد انسدل الليل بظلامه و كانت العائله مجتمعه بالاسفل 

خرجت بدور و اتجهت الي غرفة ليث و دخلت ثم قامت برش الفراش بتلك البودرا و أيضا الملابس المعلقه 

بدور ههه هتبقي فله انت بس تستاهل ههه 

اتجهت الي باب الغرفه لتخرج و لكنها استمعت لصوت ات من الخارج و فجأه انقطع النور 

بدور اوبا اي الحوسه دي 

انفتح الباب فتحركت بدور مسرعه لا تعلم اين تذهب فوقفت مكانها 

فدخل ليث و كان النور منقطع فحاول اضائه الهاتف و لكنه فصل 

ليث اوف و دا وقتك انت كمان 

ثم تحرك و فجأه اصتدم بشئ و كان....

( تفتكروا اي معقول الي في بالي 😱

طب هيحصل اي 

تابعوا عشان نشوف )

#ترويض_ليث

#بقلمي_بدور_عاطف

الفصل التاسع 

فجأه اصتدم بشئ و كانت بدور 

فامسكها ليث قبل ان تقع و هي تشبثت به 

ليث احمد انت جيت امتي 

لم تتحدث بدور و حاولت الخروج من بين يديه 

ليث في اي ياض مالك و مالك قصرت كدا لي كان ليس يتحسس جسد بدور 

اصدرت بدور صوت (الشهقه) 

تمسك ليس بها اكثر و قال انتي مين 

حاولت بدور الخروج من بين يديه و لكن بلا جدوه فهو يفوقها في الطول و الجسد 

رفع ليث يده و تحسس وجهها و قال انتي مين 

ازاحت بدور يده و اقتربت منه و قالت أنا قدرك 

ثم ضربته بقدمها في منطقه اسفل الحذام و جرت مسرعه للخارج فاصتدمت بأحمد الذي كان يحمل كشاف بيده فرفعه حتي يري وجهها و ياليته لم يفعل 

فقد تزحلق الشال من علي شعرها و نزل شعرها علي وجهها 

احمد عاااااا عااااا عفريت عفريت عاااا 

جرت بدور مسرعه و صعدت الي غرفتها 

بدور يا لهوي كنت هرزح في داهيه 

ات النور و كان ليث بداخل غرفته يتألم من اثر الضربه فدخل عليه احمد و جري عليه و احتضته و هو يقول عفريت عفريت حاول ليث ابعاده و لكنه وقع به فوقعوا كلاهما علي الفراش 

ليث اااه 

احمد اااه 

ثم فجأه كلاهما في صوت واحد عااااا عااااا 

احمد اي دا قال ذالك وهي يحك ظهره و قدمه 

و كان ليث هو الاخر يفعل ذالك فقال معرفش اي دا 

احمد و هو ياخذ ثيابه المعلقه انا داخل الحمام 

ليقدث و لاه استني انا الي هدخل 

جري احمد مسرعا و اغلق الباب خلفه 

بقلمي/ بدور عاطف 

ليث ماشي يا رب العفريت يطلعلك في الحمام 

احمد بردوا مش خارج 

ليث اي دا و هي مين دي معقول تكون هي بس اي الي هيجبها هنا ااوف لا انا لازم اخد دش حالا فخرج من الغرفه و اتجه الي الغرفه المجاوره 

بعد فتره خرج ليث من الحمام و جلس علي الفراش و اخذ يفكر في تلك الفتاه حتي غفي 

في الغرفه الاخري خرج احمد و ارتدي ملابسه و لكنه لم يجد ليث 

احمد راح فين دا فخرج و اتجه الي الغرفه الاخري 

احمد انت هنا و انا بدور عليك 

ليث بصوت نائم اطفي الزفت عاوز انام 

احمد طب خدلك جنب عشان انام جنبك 

ليث انت خت علي كدا و لا اي 

احمد عاوزني انام هناك و السرير مليان بتاع كدا و كمان الفريت هيطلعلي 

ليث انخمد و مسمعش صوتك 

احتضه احمد و نام 

ليث ولاه ابعد 

احمد لا انا خايقدف العفريت يطلعلي و فجاه عااا عااا 

ليث في اي 

احمد و هو يحك جسده يالهويي جسمي 

ليث و بدا يحك هو الاخر يخربييتك اي الزفت دا هي ليله سوده باينه من اولها

جري احمد مسرعا الي الحمام و ليث ذهب الي الحمام الاخر 

في غرفة بدور كانت تضحك و تقول ههههه زمانك متبهدل يعني و الله صعبت عليا ههههه 

ثم تذكرت لمسه علي جسدها و رائحته الرجوليه و انفاسه التي كانت تضرب وجهها 

بدور لا لا فوقي اي الجنان دا فوقي انا مش لازم اخليه يقرب مني و لا يلمسني بس ازاي اكيد هلاقي حل 

بقلمي/ بدور عاطف 

مرت الليالي دون اي جديد و ها قد اتت الليله الموعوده لحظت التقاء السحاب 

نور قمر يا بت يخربييتك 

بدور عشان تعرفي بس اننا حلوين اوي 

مني مبروك يا حببتي 

بدور ماشاء الله يا مني الضحكه من الودن دي للودن دي ان ماشوفت دمعه توحد ربنه 

مني دا يوم الهنا النهارده 

بدور طبعا ما انتوا هتخلصوا مني ماش امني مقبوله منك 

ات اسلام و قال يالا يا بداره امضي 

مدت له يدها و قالت هات 

اسلام ان قولت بداره هي فين 

صفاء ماهي واقفه قدامك اهه 

نظر لتلك الواقفه بفستانها الابيض و قال اي دا مش هي دي دي حلوه اوي في بدور يا جماعه 

بدور ما انا قدامك اهو اتعميت و لا اعميك بروح امك يعني 

اسلام بس كدا اتاكدت انك بدور 

صفاء غاوي تهزيق 

اسلام بس اي الحلاوه دي اخراش ع الجمال 

بدور الحلاوه في المولد و حياه خالتك 

اسلام امضي امضي الله يكون في عونك يا ليث الله يكون في عونك 

مضت بدور و خذ اسلام الدفتر و نزل الي الاسفل و تعالت صوت طلقات النار و الزغريط 

مني لسانك لميه شويا 

بدور مني خلصنا بقا 

نور بدور اهدي شويا انتي طول النهار تهزيق في اي حد كدا مش هينفع 

بدور دا الي عندي و الله اقعلع 

الكل لا لا 

مني لا خليكي و يلا عشان تنزلي 

بدور مش نازله مش هقعد وسط النسوان و اللمه الي تحت دي 

مني يا بت انت مش هينفع كدا 

بدور دا الي عندي و لا اقلع 

مني لا لا خليكي و انتوا خلوكوا معاها لتعمل مصيبه 

بدور انا مش هستنا كتير كدا قولهم يلا 

مني اتهدي الله يهدك 

صفاء هجبلك حاجه تاكليها انتي مادوقتيش الاكل من الصبح 

بدور لا في صنيه حمام هخلص عليها بس امش بقا 

بقلمي/ بدور عاطف 

نور بدور هو انتي ناويه تعملي اي في الواد اوعي تتهوري يا حببتي 

نظرت لها بدور و لم تتحدث 

نظرت نور لصفاء و قالوا الاثنين في نفس واحد انا لله و انا اليه راجعون 

في الاسفل كان احمد يرقص و يحاول ان يجع ليث يرقص معه 

احمد ارقص ابوك بيبصلنا 

ليث هو بالعافيه جواز و اتنيلت عاوزين اي تاني 

احمد تعالي معايا 

وقفوا كلاهما في مكان بعيد عن الناس 

احمد قولي انت ناوي تعمل اي النهارده 

ليث اعمل اي في اي 

احمد في الدخله يا عريس 

ليث اديك قولت عريس يعني هنيل اي 

احمد و الي انت هتنيله دا عارف ناتجته ايه 

ليث طب اعمل اي في حل تاني يعني 

احمد انا هقولك تعمل اي بص انت........

ليث طب دا النهارده طب بكره بعده و باقي الايام 

احمد اعمل كدا بس النهارده و بكره هنسافر و ساعتها هنتصرف بس اهم حاجه البنت اوعي يا ليث اوعي 

ليث اكيد طبعا و انا في الاول هتكلم معاها متقلقش 

احمد طب يلا تعال نروحلهم

بعد اكثر من ساعه بدات الزفه للعروسين و دخلوا الي المنزل و كانت والدتها معها قامت بادخالها الغرفه و خرجت ثم دخل ليث و ها هو موعد اللتقائهما 

يا ترا هجري اي 😹😹

اللعب هيحلوا اوي 😂😂

بصوا هتتفجأوا من كمية الحجات الي بدور هتعملها 

تابعوا 

رأيكوا يا حلوين 😊

#ترويض_ليث

#بقلمي_بدور_عاطف

الفصل العاشر 

كانت بدور جالسه علي الفراش تفكر بيدها فقد اصابها حاله من ااخوف و التوتر بدور في نفسها اهدي اهدي 

دخل ليث الغرفه و نظر الي تلك الجالسه فكان وجهها مغطي بالطرحه جلس ليث علي الاريكه و ظل ينظر لها و بعد وقت من الصمت تحدث اخيرا 

ليث بداره اسمك غريب اوي انا عارف انك مشوفتنيش و لا اتعرفنا علي بعض و لا اتكلمنا انا عرفت انك عندك 22 سنه و انا عندي 26 يعني سننا قريب من بعضه انا كنت متوقع انك صغيره يعني 17او 18 و سنك دا هيسهل عليا كلام كتير اوي عاوز اقوله 

بدور في نفسها يخربيت امك الجو نار و انا مش طيقه النيله دا و جعانه اوي 

ليث بصراحه انا مغصوب علي الجوازه دي والدي غصب عليا 

بدور في نفسها اتوكس ما الحال من بعضه 

ليث فاممكن ناخد فتره اهو نتعرف علي بعض و ناخد علي بعض و بعدين نتعامل كاي زوجين ها اي رأيك 

بدور في نفسها دا انت كدا فله النبي عسل ، احم الي تشوفه 

ليث تمام انا بس مش عاوزك تزعلي و كمان مش عاوز حد يعرف اي حاجه دي حاجه بنا احنا الاتنين اتفقنا 

أومأت بدور برأسها بمعني اه 

ليث طيب انا هخرج اروح الاوضه التانيه اغير هدومي و انت هنا براحتك ثم خرج من الغرفه 

رفعت بدور الشال من علي رأسها و قالت اوف يالهوي ع الحر بس اي دا هو مرفعش الطرحه حتي من علي وشي مش عاوز يشفني بس احسن يلا اقوم اغير بقا دخلت بدور الحمام و كان معها هاتفها فقد كانت ترتدي بنطلون جنس تحت الفستان فخلعت الفستان و اخرجت الهاتف من البنطال 

بدور زمان نور نامت اي دا ثم فتحت ذالك التطبيق فهو برنامج لوضع المكياج قد حملته لها نور 

فتحت بدور البرنامج و اخذت تشاهد 

بدور هار اسود دا كله تركيب اي دا كله ثم خطر ببالها فكره و قالت هههه حلو اللعبه دي انا بقا هوريك بداره علي حق و ام اشوف هتعمل اي يا ليث افندي هههههه 

قامت بدور بوضع علبه المكياج التي اعطتها لها نور و قامت بوضع الكثير من الكحل و لصق حواجبها ببعضها و قامت بصنع صبغه و وضعت منها علي وجهها في صورت نقات متفرقه حتي تصنع نمش و فردت شعرها و قامت 

بقلمي / بدور عاطف 

بصنع ضفيرتين و اخير قد انتهت فنظرت لنفسها في المرأه و قالت هههه يا لهوي الواد هيجيله صرع هههه بس مش مهم كدا احسن اما اشوف هيعمل اي هههه خرجت بدور و اتجهت الي الدولاب فكانت تضع مع الملابس جلاليب فلاحي فقامت بارتداء واحده ثم نظرت لنفسها و قالت كدا تمام اوي بس ناقص اظبط شويه في الكلام يلا استعنا ع الشقه بالله 

خرجت بدور من الغرفه و نظرت حولها فلم تجده فنزلت الي المطبخ مسرعه فكانت تشعر بالجوع فوجدت صنيه كبيره عليها طعام فاخذت تأكل حتي شبعت 

بدور الحمد لله يااااه انا كنت جعانه اوي خرجت بدور من المطبخ و صعدت الي الغرفه مره اخري و فتحت الباب و وجدت الجالس امامها 

بدور بسم الله الرحمن الرحيم 

نظر ليث لها و انصدم من ذالك المنظر فكانت قصيره القامه ذو شعر اسود و النمش يملئ وجهها و عينيها الواسعه المحدده بالكحل و زاد حمره وجهها 

ليث انتي مين 

بدور انا بدو احم انا بداره 

ليث بداره😱

( يا ميله بختك يا ابن مديحه 😢 بس البت معزوره يا جماعه الله ، احم نكمل 😂)

بقلمي/ بدور عاطف 

بدور اني بداره (كانت تتحدث بلغه الفلاحين حيث تمد في الكلام)

ليث بداره احم هو احم ااه اهلا انا ليث 

بداره بابتسامه بلهاء ايون ما اني عيريفت ازيك 

ليث عيريفتي ااه الحمد لله ثم قال في نفسه دا اي المصيبه السوده دي 

بدور في نفسها هههه شكلك وقعت دا انا هتسله عليك هههه 

بدور اجيبلك تاكل ياسي لييس 

ليث لييس احم لا اقصد لا انا انا بحب انام خفيف 

بدور طيب تامرني بحاجه اعملهالك 

ليث لا لا شكرا 

بدور طيب هنام بقاء بس اي هنام فين 

ليث ع السرير يعني هيكون فين 

بدور يمي يمي يمي جنبك لا اختشي 

ليث و هو يبلع ريقه و يقول لنفسه دا اي الورطه دي و دي هنام جنبها ازاي اخاف تاكلني احم لا انا هسبلك الاوضه اهو تاخدي راحتك 

بدور لا لا و دي تيجي اني هنام ع الكنبه ارتاح انت 

ليث لا انا هروح الاوضه التانيه و انتي خدي راحتك تصبحي علي خير ثم تحرك مسرعا و خرج من الغرفه 

بدور ههههه هههه ياعين امك يا بني الواد انصدم ههه ههه ثم القت بنفسها علي الفراش و قالت ان ما وريتك يا ليييس

توجه ليث الي الغرفه الاخري و قال يانهار مش فايت انا انا ليث المنشاوي دي تبقي مراتي اعمل اي في الورطه دي ثم امسك هاتفه و طلب احمد 

احمد الو يا عريس اي لحقت دا انت لسه داخل 

ليث داخله سوده علي دماغك 

احمد لي بس دا انت حتي معاك بداره فرخه اي و لا تكونش بطايه حلوه مقلوظه اااه يا بن المحظوظه 

ليث انا عرفت دلوقت بس الي انا في دا سببه اي قرك 

احمد لي في اي 

ليث مصيبه لا كارثه لا انيل من كدا 

احمد لي بداره طلعت فرخه و لا لا اوعي تقول ديك 

ليث هزر يا اخويا هزر انت و اويا السبب وقعتوني في مصيبه مش هعرف اخرج منها 

احمد انا مش فاهم حاجه 

ليث بكره تيجي و تشوف و ساعتها هتفهم 

احمد شوقتني و الله اجي دلوقت 

ليث و الله لو تعرف تعال اهو ترحمني من الي شوفته 

احمد من النجمه هتلقيني عندك 

ليث اوعي تتاخر عليا 

احمد ههه لا يا بيضه مش هتاخر سلام يا كميله هههههه

ليث عيل مهزق و بعدين بقا في المصيبه دي يا رب انا عملت اي بس عشان توعدني بالكارثه دي ثم القي بنفسه علي الفراش و نام 

في صباح يوم جديد استيقظت بدور كعادتها مبكرا ففاقت و تجهزت و خرجت من الغرفه 

بدور طبعا لسه نايم نام و ارتاح عشان لما تفوق هتشوف الي عمرك ما شوفته ثم توجهت الي الاسفل ذهبت الي المطبخ و قامت بتحضير بعض الطعام و اكلت ثم خرجت تشاهد المنزل و فجأه استمعت لصوت خبط علي الباب فذهبت و فتحت و كان احمد 

احمد عاااا انتي مين 

بدور اني بداره 

احمد اسود بداره بداره 

اومأت له بدور بمعني اه 

دخل احمد مسرعا و نادا بعلو صوته ليث ليث

احمد وديتي الواد فين 

بدور فوق نعسان اطلع افوقهولك 

احمد نعس اي لا لا انا هطلع انا 

و جر مسرعا الي الاعلي 

بدور هههه ههه 

في الاعلي دخل احمد الغرفه و اتجه الي ذالك المتسطح ع الفراش و قال ليث 

ليث اي في اي 

احمد اي الي تحت دا 

ليث عملي الاسود 

احمد ربنا يكون في عونك 

ليث شوفت منظرها 

بدور سي لييس 

احمد و ليث عااااااا 

😂😂😂😂😂

حلاوه حلاوه دا الجو ولع نااار و بقا دمار و بدور هتجبلهم إنهيار 

و علي رأي محي إسماعيل ( يلا إلي بعده 😎)

😂😂😂

أرأكوا يا حلوين 😊

Comments