أخر الاخبار

رواية أحلام طفله السادس والسابع والثامن



رواية أحلام طفله

السادس والسابع والثامن


 الحرامي : هو بيكون حد من بيت عندكم .. فهد :بصدمه ايه .من عندنا . مين .!؟. الحرامي : معرفش اسمه بس اعرف شكله ..شفته بعدها مع الشخص اللي قالي اقتله .. عمر : فهد ..ده معناه الشخص ده بيكون من أهل بيتك ..بس ازاي ..فهد بصله وبص للحرامي .. فهد : يعني لو وريتك صورته تعرفه .. الحرامي : اه ..اعرفه أطلعه من وسط مليون واحد. .. فهد طلع الفون بتاعه ...وفتح علي ملف الصور. .وطلع صوره فيها أبوه وكامل. ..حد من طول .. الحرامي : لا مش حد منهم بس وشارو بصباعه علي كامل بس الراجل ده هو اللي كنت هقتله .. فهد : بصدمه .. عمي كامل ..اتعصب اكتر ..وطلع صوره تانيه فيها عبد الرحمن ويوسف ..ها حد من دول .. الحرامي : لا هو كان ابيضاني وعنده اااااااه.. صوت طلقه قناصه جت من الشباك ..ضربته في قلبه ..فهد جري عليه وعمر خرج جري برا يلحق القناص فهد: مخفش ..استحمل ..اسعاااف ..هاتوا إسعاف بسرعه .. ............................. في شركت ديزاينر كبيره التي تمتلكها ليان ويارا .. يارا : انتي يا عسل ..هو انتي سيبه مكتبك وقعده معايه ليه ... ليان : ابدا بس حسه بخنقه اوي ...وبعدين تعبت ماما كان عندها حق أنا غلطانه انا اخري قعد في البيت وقراءة روايات وكتب ..يمكن ربنا يرزقني بموز كده زي بتوع الروايات .. يارا : انتي مجنونه والله .بس تصدقي فعلا انا بدات اتخنق هو احنا فتحين الشركه ديه بقالنا قد ايه ... ليان : بقالنا سنه ونص .. يارا : مش كفايه كده ..انا تعبت .. ليان : تصدقي عندك حق .. ههههههههه.. يارا: ههههههههه ..يالهوي لو طنط خديجه عرفت هتقتلنا .. ليان: انتي بتقولي فيها..ولا خلاص بقا نبطل جنان ونتكلم جد شويه ..انتي عملتي ايه مع صاحب شركه الجروب .. يارا : لا انا لغيت الاجتماع ..معلش شفيه انتي انا مابعفش اتعامل معها .. ليان: ماشي انا هروح مكتبي ..سلام .. يارا : سلام ... في مكتب ليان .. السكرتيرة : استاذه ليان ..استاذ كريم برا وعاوز يقابل حضرتك .. ليان : طبعا ..خليه يتفضل ..ودخل كريم التهامي .. كريم : اهلا استاذه ليان ... ليان : اهلا بحضرتك..اتفضل يا استاذ كريم ...خير كريم : أن شاء الله خير ...انا جتلك بدون معاد انا اسف .. ليان' لا طبعا حضرتك تيجي في اي وقت ..بس ممكن اعرف سر مجئ حضرتك عندي . كريم :بتوتر .. ابدا انا بس كنت عاوز اعزمك علي حفله صغيره عملتها بمناسبه عيد ميلاد ولدتي .. ليان : كل سنه وحضرتها طيبه ...بس والله مكنش في لزوم حضرتك تجيلي بنفسك .. كريم : بحب .. ازاي لا طبعا لازم اجي واقولك بنفسي ولو طولت اجي اجيبك بنفسي لو مش هيضيقك من عند بيتك كمان. .... ليان: لا مش للدرجه .. شكرا جدا ..بس والله مش عارفه اذا بابي هيرضا ولا لاء .... كريم : لا ارجوكي ...لازم تيجي ..ااا. عشان يعني مامي بتحبك جدا ..وكمان انا جتلك بنفسي ..ارجوكي متكسفنيش .. ليان : بابتسامه ..ماشي خلاص هحاول ..بظر لها بترجي ..قالت له خلاص والله هاجي ... كريم : شكرا جدا ..هقبلك إذا بكرا .. ليان : أن شاء الله..يا استاذ كريم .................... فهد : عمر لحقته .. عمر : لا يا فهد ملحقنهوش ..اكن الأرض انشقت وبلعته . فهد: لازم الواد ده نلحقوه .. عمر : هو فين .لسه في العمليات. . فهد: اه ..بس انا هتجنن. .ده بيقولي أنه حد من اهلي .. عمر .: بس هو مطلعش عمك كامل ولا حسن .ولا اخوك .. فهد: انا هتجنن لانه اكيد حد من اللي فاضل ..بس محدش لازم يعرف من عندي هخليها سريه .. عمر: كده بتدي صح ..وانا هعمل تحريات على كل واحد في الاسره عندك .. فهد : تمام انا ماشي انهارده عمي كامل عزمنا عنده في البيت..وديه فرصه عشان اشوف رد فعل كل واحد فيهم ... عمر : فعلا بس خد بالك ..عشان اكيد هيكون عرف أن الواد اتلحق في المستشفى .. فهد: عشان كده عاوز حرس على الغرفه بتاعته ...تمام .. عمر : ماشي. .بأي .. في قصر السيوفي .. كامل : ايه يا ابراهيم عاوز تمشي وتسيبنا .. ماخليك. شويه .. قمر : ياريت يا كامل قوله .. أماانا بقوله يرفض ..وهما قاعدين دخل وقتها يوسف وعبد الرحمن .. يوسف : بابا ماما بتقولك الاكل جاهز يالا بينا .. كامل .: ماشي يا يوسف .يالا ..والكل اتجه علي السفره وقتها جه فهد ودخل ...وهما علي السفره .. كرم : الحمد لله انك جيت مكنتش متوقع انك هتيجي .. فهد : مفيش يا بابا بس جيت عشان عمي كامل هو كلمني أكد عليا ..بس كان بيبص علي كل اللي موجود ..صحيح يا عمي ..انا عرفت الحرامي اللي دخل الفيله اسكندريه .. كامل ' بجد فين .. ليان : اوووووه ..بجد يا استاذه فهد ..لقيته انا عوزه اشوفه عوزه اضربه علي رأسه .دا ابن المفتريه بسببه راسي بتوجعني لحد دلوقتي .. فهد : بابتسامه ..لفرحتها ..متقلقيش انا قومت بالواجب وزياده ... ليان : بفرحه ..: شكرا جدا ..بجد تسلم رجاله الجيش والشرطه ..وبمزاح الجيش والشعب ايد واحده ...هه الجميع ههههههههه...بس طبعا كل النظرات اللي فهد كان بيبصها علي ليان من حب وحنين وايضا وخوف ولهفه ..كان كامل شيفها في عيونه. دخل وقتها معتز .. معتز : السلام عليكم ..ايه بتداته من غيري ..العيله ديه .. فهد لف ليه .وبص عليه لقي شكله غريب وكمان هدومه متبهدله ..والجميع شافه ... قمر : حبيبي ..انت فيك ايه مال هدومك يا قلبي. .. معتز : ابدا كانت حاجه كده وخلصنا منها ... فهد: بشك وغضب مكتوم ..وخلصت خلاص ولا لسه .. معتز: لا يا فهد الحمد لله ..هي اصلا كانت حاجه تفها .. كامل : المهم عرفت مين يا فهد .. فهد: اه .كان هيعترف بس في ناس ضربت عليه نار وقتلته ..ربي الحمد لله لحقناه ..بس لما عملت معاه التحريات مطلعش حرامي ... كرم : امال طلع ايه يا ابني اما دخل علينا البيت بليل .. فهد: طلع قاتل محترف ..بيتاجر عشان القتل بس .. الجميع في صدمه من كلام فهد .. يوسف : بصدمه .ايه قاتل ليه وهو كان جي يقتل مين . فهد: عمي ..عمي كامل كان في حد ماجره عشان يقتل عمي كامل ..بس لحسن الحظ. .ليان كان نزله وشفته وهو حاول يجرب بس لما مسكته ضربها علي دمغها بالحديده والحمد لله انها اتنجت منها .. كامل : ليه ..مين اللي عاوز يعمل كده .انا عمري ما ازيت حد .. يوسف : طب هو مين يا فهد ..وفين المجرم ده .. فهد: هو مين لسه معرفش بس قريب قوي هعرف ..بس المجرم في المستشفى لانه وهو بيعترف علي اللي قاله اضرب عليه رصاص ..بس فيه حاجه مهمه لازم تحصل الخروج والدخول للجميع يكون بحساب عشان اللي عمل كده ممكن يعمل كده تاني..ثانيا الكل هيكون في بيت واحد يعني نستحمل بعض اليومين اللي جايين دول عشان اعرف احميكم كويس ... إبراهيم : بس انا مسافر دلوقتي ..مش هعرف استني اكتر من كده ... فهد: بجديه مخيفه للجميع ..مش هينفع الكل لازم يتواجد .اصل ممكن لما تروح المطار تتخطف أو تتقتل الله اعلم ايه ممكن يحصل .. ابراهيم: بخوف من فهد بس مداريه ..بس انا لازم اسافر الشركه انا سيبها كتير .. كامل : مش مشكله يا ابراهيم ممكن تديرها من هنا علي طريق النت. .بس اهم حاجه تكون بخير ... قمر : فعلا يا ابراهيم .. ابراهيم: خلاص اللي تشفوه ..امري لله .. معتز: اهو فهد قعدك معانا ما كان من الاول ... الجميع ههههههههه ..مش هتبطل جنان ومنكفه في ابوك يا معتز .. في غرفه ليان ... ليان : يارا انا في مشكله دلوقتي ومش عارفه اعمل ايه .. يارا: طول عمرك وانتي بتعملي كوارث مش مصايب بس..هاااا في ايه ... ليان : اصل كريم صاحب شركه الجروب ..عزمني علي عيد ميلاد والدته . واترجاني كتير ..وانا وفقت وانتي عارفه بابا ويوسف مش هيوفقه ..بس انا كنت هروح بعد الشركه وكنت هقول اني كنت في الشركه بخلص ورق ..بس دلوقتي اخوكي قفلها من كل الاتجاهات ..اعمل ايه ... يارا: مش عارفه بس انا ممكن أسعدك فيها ازاي ... ليان: تعرفيلي فهد في البيت ولا لاء وتقوليلي وانا اشوف بابا ويوسف لو الدنيا امان هروح نص ساعه وارجع علي طول ... يارا: بس لو عرفه هتكون ليلتك بيضا ... ليان: واش عرفهم انا هسستم كل حاجه ..تمام . يارا: تمام ..وربنا يستر ..بس ايه اللي في ايدك ده مذكره بتكتبي فيها ايه ... ليان: ابدا ..ديه مذكره حياتي بكتب فيها المواقف اللي بتعجبني أو تأثر فيا ولاهم احلامي ..مش انتي كمان بتكبي في واحد زيها ... يارا: عندك حق ..بس الاهم ياترا الاحلام ديه هتتحقق ..ولا هتفضل علي ورق بس ... ليان: بهيام مش عارفه ..بس انا واثقه ان ربنا مش هيكسفنا ابدا .. يارا: يارب ... في غرفه يوسف الباب خبط ...يوسف ...ادخل ..وقتها كان امير .وعبد الرحمن ... يوسف: اهلا ملكم جايين ليه عندي ... عبد الرحمن: ابدا يا جو بس اتخنقت قولت اما اجي قعد معاك شويه ولقيت امير جي هو كمان .. يوسف: تعالو ما شكلها الايام اللي جيه مش مريحه ... امير: ليه يا جو ..وغمزه بطرف عينه ..دا انت بالذات مش محتاج تقول كده ... يوسف : بس يا أمير اسكت .. عبد الرحمن: انا مش فاهم حاجه خالص. امير : لا يا قلبي انت بالذات تخليك في جوك الي مش بتخرج منه ..دا انت لو قعد اربعه وعشرين ساعة في الاربعه وعشرين ساعة مش هتزهق ... عبد الرحمن: تصدق انا غلطان اني جيت قعد معاكم انا ماشي .. يوسف: خلاص يا عبدو امير بيهزر معاك ..مش قاصد يعني ... عبد الرحمن وهو خارج : لاء يا عم انتوا ناس رخمه ومش هعد معاكم .. امير : يا سيبك ده جو لوحده ده ..فظيع جدا .. يوسف: تصدق انك رخم ..ضيقته جامد .. امير : ولا يهمك ..بس انت مالك .. يوسف : ابدا يا أمير بس انا كنت عاوز اتقدم ليارا .مش هقدر استنا اكتر من كده ... امير : خلاص انزل دلوقتي بابا قاعد مع عمي كامل ..انزل وكلامهم .. يوسف : لا مش هكلمه وهو مع بابا لازم أكلمه لوحده عشان يكون الرد منه بكل صراحه من غير اي تغوض أو عشان والدي .. امير: بابتسامه ...ماشي يا يوسف ..وسأله ومشي ونزل يوسف تحت عشان يشوف كرم والد يارا ..وشافه قاعد برا في الجنينه لوحده ... يوسف : ازيك يا عمي كرم . كرم : الحمد لله ..وانت عامل ايه يا ابني ... يوسف : الحمد لله ..هو انا ممكن اقعد مع حضرتك .. كرم: طبعا يا يوسف اقعد يا ابني خير ... يوسف : بارتباك ..خير ان شاء الله..هو انا عاوز اطلب من حضرتك طلب .. كرم : خير يا يوسف ..اطلب يوسف : بارتباك ملحوظ وقلق ..انا عاوز اطلب ايد يارا ..من حضرتك . بس اتحول قلقه وارتباكه لخوف ملحوظ لما شاف وش كرم اتغير من الهدوء اللي العصبيه والغضب .. كرم : انت بتقول ايه ..تطلب ايد ياراااااا.... ..................... ياترا ايه اللي هيحصل ومين هو الشخص ده وياترا ليه كرم والد يارا اتعصب وغضب كده ...؟!!!

يوسف : بخوف وتردد ...في ايه يا عمي هو انا قولت حاجه غلط .. كرم : بعصبيه وغضب ..قولت حاجه غلط ..اما تيجي وتقولي بطلب ايد بنتك عاوزني اسمي عليك .. يوسف : بخوف اكبر واحراج اكتر بكتير ... والله يا عمي انا اسف بس مكنتش اعرف ان حضرتك هتتعصب كده ... كرم : وقد نال من يوسف ..وبمزاح .اتعصب ..عاوز تاخد ايد بنتي وتقولي اتعصب ..ولما انت تاخد ايد بنتي.... بنتي تقعد من غير ايد ...امال اجوزها ازاي .. عاوزها تقعد في اربيزي .... يوسف : بصدمه ..ومش مستوعب كلامه ...مش فاهم قصد حضرتك يا عمي ... كرم : بضحك هستيري علي منظر يوسف .حبيبي يا يوسف مالك انت صدقت يا ابني ..انا كنت بهزر معاك مش اكتر ..امير قالي كل حاجه ..وانا كنت مستني انك تيجي وتقولي بنفسك من غير وسيط ..واللي انت عملته كبرك في نظري اوي يا يوسف .. يوسف : بفرحه ..بجد يا عمي يعني حضرتك كنت بتهزر معايه ... كرم : ايوه وشربت المقلب يا جو. . انا عمري ما هلاقي لبنتي احسن منك يا يوسف .اوعي تنسي انك ابني انا كمان وعارف اخلاقك كويس ..بس انت عارف في الاول والاخير راي يارا اهم .. يوسف : شكرا يا عمي ..شكرا جدا ..وان شاء الله هتوافق .. و بابتسامه .هستني رد حضرتك .. كرم : أن شاء الله ..بس ربنا يستر احنا لسه معرفناش مين اللي كان عاوز يقتل ابوك ودخل البيت وسطينه كمان يعني اكيد شخص محترف ... يوسف : أن شاء الله ..هعرف وكمان انا بكلم فهد واكيد هنوصله ..بس حضرتك ما تنساش طلبي ... كرم : حاضر انا مش عارف انت مستعجل ليه كده اتقل شويه... يوسف: بفرحه ..هتقل اكتر من كده ..يارب .. وطلع يوسف اوضه وهو فرحان .. امير كان شايف يوسف طلع وراح لوالده ..: ها يا بابا كله تمام . كرم : اه . انا بجد فرحان يوسف ابن حلال .وابن اعز صديق عندي ..ربنا يسترها علينا جميعاً .الوقت مش في صالحنا ... امير : وانا والله يا بابا ..فرحان اوي ..بس كده يبقا ناقص فهد .وده عاوز معجزه عشان ينطق .يارب .. كرم: يارب يا ابني.. يا رب .. في غرفه كامل ..قاعد سرحان في اللي بيحصل معاه ..وياترا مين اللي عاوز يقتله .وهو فعلا عاوز يقتله هو بس ولا هيقرب من عياله كمان ..بس فاق علي صوت خديجه .. خديجه: كامل ..يا كامل انا بكلمك من بدري .. كامل : هاا .معلش يا خديجه مخدش بالي ..نعم كنتي عاوزه ايه .. خديجه: عاوزه اعرف مين اللي عاوز يقتلك ..وليه انا قلبي وجعني من ساعه ما فهد اتكلم . كامل : والله معرف .انا عمري ما اذيت حد بس ما تخافيش يا حبيبتي خليها على ربنا خديجه:بقلق وخوف .. مخافش ازاي يا كامل هو انا ليه غيرك انت سندي واخويا وابويا .وبدموع .ما تسمع كلام فهد ويوسف وخليك قاعد هنا لحد ما يعرفه مين هو المجرم ده ربنا ينتقم منه .. كامل : بس يا خديجه بطلي عياط .. وبعدين مين قالك اني هسيبك انا معاكي ..ويا ستي لو مت اهو جنبك يوسف .وانتي هتنسيني .بقا . خديجه : بعد الشر عليك ..وانا انساك يا كامل .ده انت في دمي وروحي دا انا انسي نفسي وعمري ما انساك ابدا .ربنا يخليك ليا ..انت ويوسف وليان .. كامل : بمزاح وخبث ..طب احنا هتفضل كده .يعني مفيش حاجه تانيه هتعمليها .. خديجه: فهمت قصده .. حاجه ايه .لا مفيش .. كامل : ازاي مفيش حاجه .لا انا اظاهر اني بعدت عنك كتير ..عشان كده وغمز بعنيه .لازم افكرك يا ديجه حياتي كلها .. ........................ في صباح يوم جديد عليهم جميعا .علي البعض بسعادة وحب .وعلي البعض بخزن وفراق وخداع ..ولاكتر شر وكره ..... الجميع حول سفره الطعام ..في فيله السيوفي .. فهد: بعد ازنكم محدش يمشي من البيت غير لما يقول هو رايح فين وجي منين عشان نأمنه .. كامل : مفيش يا ابني احنا هنروح فين يعني مهو الشركه بس .. يوسف : فعلا .بس لازم نحط امن علي الفيله من جميع الجهات عشان لو حد منهم حاول يدخل تاني . فهد: متخافش يا يوسف انا عامل حسابي وبخبث ..وحاطت رجالتي في كل حته ..وبيشوف رد فعل كل واحد فيهم .. عبد الرحمن : بس انا لازم اروح المستشفى يا فهد انا ممكن اطلب في اي وقت .. فهد: متقلقش يا عبد الرحمن انا عملت كل حاجه... عادي امشي زي ما انت عاوز ..وبردو الجميع لاني مأمنكم مهما روحتو في اي حته هيكون وراكم رجالتي .. يوسف : طب ليه كل ده ..ما الاحسن الكل يعقد في البيت يعني بابا اول واحد مينفعش يخرج لانه الهدف بتعهم وكمان البنات يوقفوا الشغل الفتره ديه ..ومنخرجش احنا غير للمهم الاوي .. فهد : بمكر ..لا ليه احنا عاوزين نعرف مين اللي بيعمل كده ..وبالتالي مش هنعرف لو قفلنا كل حاجه ..اه ممكن البنات عشان يكونوا في أمان اكتر .. ليان بصت ليارا .والاتنين في وقت واحد ..بس مش هينفع . لازم ننزل .. كامل : باستغراب ..ليه يا بنات لازم تنزله .. ليان: بتوتر ..قصدنا يا بابا أنه في شغل مهم وكمان فيه ورق مهم لازم نشوفه .. يوسف : طب مينفعش السكرتيرة بتعتك تجبلك الورق وتبعي من علي طريق النت .. ليان : لا مينفعش .لازم اروح بنفسي..اصله وبتوتر مقدرتش تخفيها. ورق مهم جدا ..وبصت ليارا .. يارا : فعلا يا اونكل ده ورق مهم جدا ولازم نشوفه .. كرم : بس يا يارا انا عوزك ضروري .. ليان: خلاص انا ممكن اروح لوحتي وابقا اكلمك من هناك يا يارا .. يارا: بقا كده....ماشي . كامل : بس يا حبيبتي انا خايف عليكي .. فهد: متخافش يا عمي .انا هبعت معاها حد ..يحراسها من تبعي .. ليان: بسرعه ..ليه يا استاذ فهد انا هعرف اخد بالي كويس ومش هتاخر مفيش داعي خالص .. فهد: لا كده احسن بكتير .. كامل : خلاص يا ليان ..أكده احسن فعلا .. ليان: ماشي يا بابا تحت امرك .. بس طبعا كان فيه اللي قاعد وشايف كل حاجه وساكت .بس بيغلي من فهد ويتوعد لهم جميعا اشد توعد بالهلاك .. ..................... ليان: شفتي اخوكي الختت خلاص بابا ويوسف سكته يقوم هو يقول حراس امن... ليه شايفني طفله اوي كده .. يارا : متزعليش منه هو فعلا فهد بيخاف عليكي ..وانتي شايفه اللي بيحصل بنفسك .. ليان: طب اعمل ايه دلوقتي لو الواد اللي جي معايه ده قالهم اني رحت عيد ميلاد هيعملوا فيه ايه وقتها .. يارا: طب بصي عندي فكره حلوه ..انتي ممكن تطلعي الشركه وتنزلي من الباب الخلفي من المبنه .. ليان: لا الله ده باليل والشركه هتفتح باليل طبعا هيكلموني .. يارا : عادي ممكن نقول في ورق مهم وانتي بتظبطيه .وانا هكلمك اكننا بنشتغل وانتي تنزلي من الباب الخلفي وتروحي ما فيش نص ساعه وترجعي الشركه بنفس الطريقة وبعد كده ترجعي معاه عادي .. ليان: يا بنت اللذين ..تمام ماشي ..يالا عشان الحق البس .. يارا: هاا.اخر خدمه ..اشياك يطمر .. ليان: امشي يا بت انتي .. في غرفه ما ...بيتكلم في الفون بتاعه ... المجهول : الواد ده مش سهل اكيد عرف حاجه بس ايه هي مش عارف ..انت متاكد انه الكلب قتلته قبل ما يقول حاجه. .. المجهول التاني : اه يا باشا .بس انا خايف ليعرفه أنه انا اللي سرقت الورق من الشركه ... المجهول : ليه هو مش انت فاصل كل الكاميرات الشركه في الوقت اللي طلعت فيه ... المجهول التاني : اه .بس انا خايف من فهد بيه .. المجهول: لا مخافش بس انت فتح عنيك كده وكل حاجه هتم بمزجنا ..بس اعمل اللي قولتلك عليه .لازم أعلمه الأدب ..علي اللي عمله .. المجهول التاني: حاضر يا باشا ..اقرا الفتحه من دلوقتي لو عاوز .. المجهول : تمام تعجبني ..هي نزله دلوقتي ..وراها .. المجهول التاني: تمام يا ريس ...سلام .. ................................ في شركه السيوفي ..في مكتب امير ..كان قاعد بيفكر في اللي احتلت قلبه من اول ما شافها .وفضل ينطق اسمها لكنه بيحفظه جوه قلبه ..اسيل .اسيل ..كانت في الوقت ده اسيل بتخبط ودخلت .. اسيل : أمير بيه ..أمير بيه ..فاق علي صوتها .. امير. : ها .نعم في ايه .. اسيل : ابدا بس حضرتك كنت بعتلي . امير : اه ..طب جيبيلي الملف الصفقه الاخيره من عندك ... اسيل : تحت امرك يا فندم ..وفعلا جابت الملف وراحت ليه ..اتفضل أمير بيه .. امير : شكرا ..وجت تخرج لقت امير بيقلها ..اسيل هو انا ممكن اسالك سؤال شخصي شويه .. اسيل' اتفضل أمير بيه .. امير : هو انتي مخطوبه .أو بتحبي حد ..اهو اه شاف ايديها أن مفيش دبله بس حب يتاكد منها .. اسيل : لا يا فندم مفيش حاجه من ديه خالص .بس ليه هو في حاجه .. امير : بابتسامه .من فرحته ..لا ابدا بس انتي بقالك فتره شغاله هنا اه مش كتير بس انا بجد حبيتك يا اسيل ونفسي تبادليني نفس الشعور .. اسيل : بحرج سنين عايشه بيه ..انا مش عارفه اقول لحضرتك ايه ..بس انا فعلا اسفه لاني مش بفكر في ده خالص ..انا حقيقي اسفه يا فندم وكانت مسكه دموعها غصب عنها وسابت الغرفه وخرجت .. امير : ليه يا اسيل .بس انا حاسس ان في حاجه شفتها في عينيها .ياترا ايه اللي مخبياه . ................................... في شركه ليان ويارا ... ليان: انا مش عارفه ازاي هنزل من وراه دا زي ضلي يا بنتي مش سايبني لوحدي خالص .. يارا : طب بصي انت ممكن تدخلي مكتبي .فيه باب بيودي علي غرفه السكرتيره التانيه ممكن تخرجي منه وتعدي من وراه .. ليان: بتوتر ..بصي هي هتكون حركه قويه بس خائفه اتقفش ويقول لبابا .. يارا : متخافيش وخلي قلبك جامد ..يالا ..اه اتفقتي مع السكرتيرة عشان تأمن عليكي ليان: اه ..ربنا يسترها طب انا هروح سالام ..وفعلا ليان خرجت من الباب وراحت مكتب يارا وخرجت زي ما اتفقت معاها وخلاص هي برا الشركه خالص وركبت العربيه .. عند يارا ..نزلت لبباها وخبطت علي اوضه وفتحت . يارا : نعم يا بابا في ايه حضرتك كنت عوزني .. كرم : اه تعالي يا يارا ..في موضوع كده عاوز اخد رايك فيه ... يارا: خير يا بابا .. كرم : يوسف طلب ايدك مني ..ها ايه رايك .. يارا؛ بتوتر وخجل .ايه ااااه طب حضرتك عاوز مني ايه .. كرم : عاوز اخد رايك موافقه ولا لاء .. يارا: بكسوف .ممكن يا بابا اخد وقتي في التفكير ..شويه . كرم : ماشي يا يارا ..قدامك اسبوع وتقولي إذا كنتي موافقه ولا لاء.. يارا: حاضر يا بابا ..وخرجت وطلعت علي اوضتها .. ........................ في مطعم كبير علي النيل دخل معتز ومعاه زميله .. محمد : ها يا معتز .هتاكل ايه .. خالد :بضحك .وهزار ... دا علي اساس انت اللي هدتفع الحساب ..مش كده .. محمد : بهزار ..لا طبعا ميزو اللي هيدفع .. كلهم ضحكه . ههههههههه .. معتز: طب يا فقري .نادي النادل يجي ياخد الطلبات ..وفعلا محمد نده لقي في بنت جيه . شهد : ايوه يا فندم ..الطلبات وقتها كان معتز منزل رأسه ومش شايفها وخد الطلبات ومشيت . محمد : ايه ده مش ديه البنت اللي انت يا معتز اتخانقت عشانها في النادي ... معتز : التفت وراه وشافها هي يا محمد هي ..بس ايه اللي جيبها هنا .. خالد : اكيد مش محتاجه ذكاء لبسه النيوفرم الرسمي بتاع المطعم ..يبقا اكيد شغاله هنا .. معتز : البت ديه مش فاهم لها حاجه خالص ..ومعتز استني لما خلص هو وزميله وهما برا المطعم ..بقولكم ايه امشو انتوا وانا هاجي وراكم .. خالد : ليه يا معتز في حاجه .. معتز : لا بس في حاجه كده هخلصها وهرجع وراكم يالا .. وسبهم ودخل لشهد .أو البنت اللي مبعرفش اسمها لسه .. لو سمحت ممكن طلب ..التفتت له شهد .. شهد : نعم .يا استاذ .. معتز: انتي اسمك ايه ..وليه شغاله هنا .. شهد : باستغراب .ليه حضرتك مين .. معتز : بتوتر ..ابدا .بس كنت عاوز اعرف اسمك انا المره اللي فاتت وانا معرفتش اسمك. شهد: انا اسمي شهد .ولسه هتكمل كلامها كان جه المدير بتاعها .وهو عينه زايخه وبتاع حريم وهي كام مره ترفض طلبه منها .وهو مش بيمل .. المدير : ايه يا شهد انتي ايه اللي موقفك هنا ومين ده .. شهد: بتوتر .ابدا ده كان جي يسألني علي حاجه ... معتز : وهو مين انت اصلا ..عشان تسال .. المدير : انا بكون مدير المطعم يا فندي انت اللي مين .. معتز : بكبرياء ..معتز ابراهيم .. المدير :معتز ابراهيم عندنا اكبر لعيب كره .. تشرفنا بيك وبوقاحه وخبث .. بس انا مكنتش اعرف ان شهد فيها في لعب الكره .. معتز : اتعصب من قصده ..انت تقصد ايه من اللي بتقوله ده .. شهد : ابدا يا فندم انا اصلا معرفهوش .. المدير ؛ متعرفهوش ووقفه معاه هنا لوحدكم ليه طب ما انا كنت أولي .. شهد : انت بتقول ايه حضرتك فاهم غلط. .. المدير : بوقاحة فأهم غلط ..لا انا فاهم صح خالص وجه يقرب منها لقي لكمه قويه في وشه وبعدها لكمات كتير ورا بعض ..لحت ما رجاله كلها اتجمعت عشان يبعدو معتز من علي المدير وراحه القسم كلهم .. ................................... ليان راحت عيد الميلاد ... ليان : كل سنه وانتي طيبه يا طنط. . والده كريم : وانتي طيبه يا ليان .انتي عمله ايه .. ليان : الحمد لله يا طنط ..شكرا .. كريم : طب يا ماما انا هاخد ليان شويه بعد ازنك .. والدته : ماشي يا قلبي ..يالا .. ليان : شكرا جدا بس بجد انا لازم امشي .. كريم : ليه هو انتي لحقتي ..علشان خاطري اقعدي شويه يا ليان .. ليان : والله ما ينفع. .لازم امشي .. كريم : طب ممكن اقولك حاجه ..انا عارف ان انتي يمكن مش عرفها أو عرفها ومش رديه تعترفي بيها .. ليان: بتوتر وفهم .. كريم يمكن اكون فهماك بس صدقني قطع كلامها باشاره منه ..وقرب منها ... كريم : ليان ..بحبك ..انا بحبك اوي يا ليان .وعاوز اتجوزك .. ليان : كريم بعد ازنك انا لازم امشي وسبته ومشيت أو الاصح بتحري ..وخرجت وركبت عربيتها وقلبها بيدق بسرعه هيي مش عارفه ده حب ولا عشان اول حد يقولها الكلمه ديه اللي كانت بتحلم أن فارس حلمها يقولها .. وهي سرحانه لقت عربيه وراها سوده وبتحجز عليها وفجاه لقت ضرب نار نحياها.. في شركه ليان ويارا ..الظابط قاعد برا بقاله تلات ساعات معتقد أن ليان جوه مكتبها وكل ما بيسأل السكرتيرة تقوله جوه بتخلص حاجتها. .وفهد كلمه واطمن انها لسه في الشركه وقاله أنه جي ياخدها بنفسه ..ووصل فهد الشركه . فهد : السكرتيرة ..هي انسه ليان جوه .. السكرتيره : بتوتر وخوف منه ..ايه اه ..جوه في حاجه .. فهد: ابدا قوللها اني برا .. السكرتيره. : دخلت مكتب ليان ورنت علي الفون ومش بترد ..يوه انا هتسلغ ردي يا استاذه ..كان فهد قلق من تأخيرها ودخل .. فهد: فين ليان ..هي فين انطقي .. السكرتيره بخوف : اصل ليان هانم خرجت من تلات ساعات ..راحت هنا .بس تليفونها مقفول .. فهد: نعم و نده علي الظابط ..انت يا استاذ هي ازاي تخرج وانت متشفهاش ..روح شفلي هي فين بسرعه ..ليه يا ليان ليه. .. لقي فونه بيرن من رقم غريب ..فتحه .فتحه ..ايوه مين معايه ... المجهول : انا اللي بدور عليه .واحب اقولك ان الحقيقه عندي انا وبس ..وقفل الفون في وشه .اتعصب فهد جدا بس لقي الفون رن تاني ..ايوه اااايه ..

فهد : بعصبية انت بتقول ايه يا عمر ..مين اللي في القسم مش سامعك.. عمر : يا فهد بقولك معتز ابراهيم ..اقريبك ده ..عندي في القسم تعالي بسرعه .. فهد : بعصبيه ..حاضر جي كنت نقصك دلوقتي يا معتز ..ياترا جي ليه يا معتز ..ولف للظابط ..انت اقلبلي الدنيا علي ليان بسرعه وكلمني اول ما تلاقيها... وراح القسم .ودخل لقي معتز واقف وهدومه متبهدله ومعاه بنت .وفي راجل واقف ووشه غرقان دم ..الظابط اول ما شاف فهد وقف وعمل التحيه الرسميه ..اتفضل يا فهد بيه ..انا اول ما عرفت أنه تبع حضرتك يا فهد بيه كلمت المكتب عندك وعمر باشا رد عليا .. فهد: ازيك يا محمود .ولف لمعتز ..في ايه ومال هدومك متبهدل كده ليه .. معتز : انا ما كنتش عاوز ازعجك بس هما اطروني اقول اسمك ...فهد الحيوان ده لازم يتحبس .. فهد: اهدي كده وقولي في ايه .وقتها المدير المطعم اتكلم بالم .. مدير المطعم: يا باشا انا مقولتش حاجه غلط وبعدين انا عاوز حقي مش عشان هو معاه وسطه يعمل حاجات غلط في مطعمي واسكت لاء .. معتز : اتعصب .انت بتقول ايه يا كلب .حاجات ايه يا زباله ..وراح عشان يضربه مسكه فهد وبعده عنه . فهد: معتز اهدي ..وبعدين في ايه ولف للبنت ومين ديه يا معتز ... مدير المطعم : هي ديه ست الحسن والجمال .يا باشا انا شفتهم بعيوني قريبين من بعض.بشكل يكسف .. معتز : اتعصب ويغضب ..يا ابن ال.... والله لقتلك بايدي . بعده معتز .عنه . فهد: معتز فهمني مين ديه وده حصل فعلا ... معتز: بانتفاع.لا طبعا محصل زي ما بيقول ..بس سكت و حس أن ممكن بطريقه ديه شهد هتتفضح ..خد قراره عشان يقلب الطرابيزه علي المدير الحقير ..بس معتقدش أن غلط اني اققف مع خطيبتي لوحدنا..أنصدم وقتها الجميع .واولهم شهد اللي مكنتش مستوعبه من الاول . فهد : بصدمه ومدهشه جدا ..انت بتقول ايه خطيبتك ..غمزه معتز بعنيه عشان يفهم وفهد فعلا فهمه ..خلاص يا محمود بيه حصل خير ..بس لف لمدير المطعم اللي استفزه من الاول بكلامه ..احبس البيه ده اسبوع عشان يتربا ويعرف أن ولاد الناس ميتقلش عليهم بالباطل .. محمود: طبعا يا باشا تقمر..وتم حبس مدير المطعم سبع ايام .وخرج فهد ومعاه معتز وشهد. .. فهد: ممكن اعرف في ايه بقا ..ومين ديه . معتز : معلش يا فهد لما نروح هفهمك كل حاجه بس مش دلوقتي .. فهد: بتفهم ..ماشي يا معتز لما نروح ..ولسه هيلف عشان يركب يروح الشركه لليان لقي فونه بيرن ..الو .. المجهول: ايه نستني بسرعه ديه احب اعرفك أن الاميره اللي بدور عليها عندي لو حابب اجبهالك انا معنديش مانع ..ولو حابب اقتلها انا بردو معنديش مانع .. فهد : بعصبيه وغضب ..انا بتقول ايه قبل ما تلمس منها شعره هيكون روحك في ايدي .يا كلب . المجهول: ليه الغلط بس ..انت اللي دخلت في الموضوع . الموضوع اصلا مكنش ليك. بس لما عملت فيها بطل قلت ابينلك ضعفك قصاد عيلتك كلها ..وقصاد نفسك أن اللي قولت هتحميها بنفسك اهي اتخدت منك ..وقف الفون في وشه .. فهد : بعصبية وغضب ..ضرب العربيه ..غبي ..غبي . معتز : في ايه يا فهد . فهد : لف ليه .ليان اتخطفت يا معتز .ومسك الفون واتصل بعمر ..عمر خد الرقم اللي بعده ليك وتعرفلي هو فين بظبط ..بسرعه ..وقفل .معتز انت لازم ترجع البيت وجودك برا البيت خطر يالا .. معتز : يعني ايه يا فهد انا هكون معاك .. فهد : اتعصب .معتز مش عاوز نقاش يالا .وبعدين تكون معايه فين هي لعبه يالا بقولك. .وفجاه لقي فونه بيرن تاني برقم كامل ..ايوه يا عمي كامل .. كامل : بخزن .فهد ليان بنتي اتخطفت .الحقنا يا ابني .. فهد : بعصبيه ..ايوه يا عمي عرفت .وانت عرفت من أمتي هو في حد قالك .. كامل : ايوه .في رقم رن علي من نص ساعه وقالي وانا عمال ارن عليك وانت مش بترد .ويوسف وامير راحوا الشركه ملقوش ليان هناك ولا الظابط ..هي اتخطفت من الشركه ازاي .. فهد: ايوه يا عمي عارف انا جي البيت .وهعرفكم كل حاجه ..وبعد نص ساعة كان فهد ومعتز في البيت .بعد ما معتز اعتذر لشهد وخد رقمها .. كامل : ليان فين يا يوسف ..اختك فين اتختفت .. فهد: يا عمي اهدي انا كلمت عندي في الجهاز واديتهم رقمها هيشفوه ويعرفه هي فين .. بس انا عاوز اعرفك حاجه ..ليان ما اتخطفتش من الشركه ليان خرجت من الشركه بدون علم الظابط بس ليه مش عارف. .. كامل: ليان خرجت هتكون راحت فين ..ولف ليارا .يارا تعرفي ليان خرجت ليه .ومقلتش .. يارا: بخوف وتوتر الكل لخظه ..انا لا ليه معرفش .. وبعدين هي هتخرج فين يعني .. فهد:قرب منها ..يارا اخر مره تعرفي ليان خرجت فين من الشركه .. يارا : بخوف من فهد . راحت عيد ميلاد . يوسف : نعم ...فين عيد ميلاد .وده ليه ما اتقلش عليه .. يارا: ابدا ده موضوع مياخدش نص ساعه ..هي بس راحت عيد ميلاد والدت صاحب شركه الجروب ..عشان كان عزمها قبليها باسبوع .واتكسفت ترفض .. فهد: طب ازي خرجت ومشفهاش الظابط ده كان قاعد قدام الكتب بتعها .. يارا : اصل ليان مكتبها بيطلع علي غرفه الاجتماعات ومنها مكتبي ومن مكتبي يطلع علي مكاتب الموظفين .ومنها علي الباب الخلفي للشركه ... فهد: ايه ده دي شركه ولا مغاره علي بابا ..يعني نفعكم الجنان ده ..يوسف افتكر حاجه .. يوسف: ايه الغباء ده ..دا انا لما عرفت أن في حد عاوز يأذينا عملت اربع سلاسل محطوط فيها جي بي اس..عشان يكونوا في أمان .. لليان ويارا وماما وطنط زينب .. ولما ليان خرجت الصبح لبستها السلسله بتاعتها.. انا موصلها بجهازي .. فهد: وساكت يا يوسف ..يالا بسرعه افتحه .وفعلا فتحه يوسف وعرف فين مكان ليان ..تمام كده انا عرفت هي فين ..وجه يمشي .. يوسف : استني انا هاجي معاك .. فهد: صدقني مش هينفع تروح معايه .انا هروح وهيكون معايه قوه من عندي ولو بروحي مش هرجع من غير ليان .اوعدكم ..وسبهم ومشي وراح اخد قوه من عنده وراح مخزن مهجور وقفوا بعيد عن المخزن . فهد: عمر ادخل من البوابه الرئيسيه..وانا هلف من الخلف .اوعي يا عمر ليان يجرالها حاجه .مهما كان حمايتها اهم .. عمر : حاضر يا فهد خلاص ..انت بتقولي الكلام ده من وحنا هناك .. جو المخزن كانت ليان مربوطه ايديها بحبل .. ليان بالم من أيدها ..: لو سمحت هو ممكن تفكلي الحبل ده وجعلي ايدي اوي ..ارجوك .. واحد من العصابه .: اخرسي يا بت انتي فكره نفسك في دريم بارك ..ولا رجالتي ابوكي احنا ..اخرسي .. ليان : لو سمحت انا مسمحلكش وبعدين انا بنت وضعيفة وانت والد وقوي يعني مهما قومت معاك مش هقدر عليك .ليه بقا انت خايف مني .. الراجل .: انا اخاف منك انتي ..ليه أن شاء الله. ليان: بخبث .طب خلاص فكني عشان ايدي بتوجعني طلما مش خايف مني .. الراجل : اتعصب .طب تعالي .وفك ايديها ومسك في أيده مسدس .. ليان: بسعاده ..اخيرا .ايدي كانت بتوجعني جامد.بس الحمد لله ..شكرا جدا يا عمو . الراجل : وهو انتي فرحانه كده ليه .ده انتي مخطوفه . ليان: بسعاده ..اصل اول مره احس الاحساس ده علي اد مهو مخيف .بس ممتع جدا..انا بجد فرحانه اوي.كان نفسي اتخطف من زمان .. الراجل: لا حول ولاقوة الا بالله..يارب الصبر .. ليان: بفرحه اكبر ..ايه ده انت ماسك مسدس ..هو ده حقيقي ..لو سمحت جاوب .. الراجل: اكيد مش همسك لعبه يعني .. ليان: بسعاده وقامت تتنطط من الفرحه..انا عاوزه امسكه لو سمحت .مره واحد والله مره واحد. ..ارجوك .. الراجل: بدهشه من تصرفاتها ..انتي عيله ايه امسكه مره واحده ديه ..بس . ليان: عشان خاطري مره واحده قصادك همسكه قصاده .لو سمحت .ارجوك ..ارجوك ... الراجل: يارب بس اوعي تعملي حاجه ..امسكيه بس .. ليان: حاضر .. والله ..اداهولها وليان مسكته وهي فرحانه جدا ..بس ده تقيل اوي ليه .. الراجل: عشان حقيقي مش لعبه ..يالا هتيه بقا .. ليان: عشان خاطري اتصو معاه ..ارجوك .. الراجل: لا دا انتي مجنونه ..تتصور مع ايه انتي هبله .. ليان: لو سمحت متقولش عليا هبله .وخد مش عاوز منك حاجه ..وجت تديه الراجل عصب عنها المسدس وقع وطلع رصاصه دخلت في رجل الراجل .وليان صرخت بعلو صوتها ..عااااااااااا.. فهد: وقتها كان داخل من الباب الخلفي وسمع صريخ ليان ..اتنفض وحس بصرخه اكنها في قلبه .ودخل بسرعه واشتغل ضرب النار مابينه هو ورجلته ومابين العصابه لحد ما دخل فهد وشاف ليان واحد منه مسكها ومصدر عليها المسدس .وواحد مرمي علي الارض ومتصاب .. فهد: بعصبية ..ابعد عنها وسبها احسنلك .. الرجل: لا انا عندي أمر يا أخرج بيها يا اقتلها .. ليان: استاذ فهد الحقني .انا هموت من الخوف ..ارجوك خليه يسبني .. فهد: شاف دموعها اتعصب اكتر وبكل غل وغضب ..يبقا انت اللي هتموت وضرب طلقه بين رأسه وقع مات فيها .ليان اول ما شافت الراجل وقع قدامها عياطت اكتر .. وخبطت وشهاب بيديها ..فهد جري عليها ..وخدها في حضنه .. فهد: ليان خلاص يا قلبي .مات محدش يقدر يأذيكي طول ما انا عايش ..خلاص اهدي .. ليان : مسحت دموعها ..خلاص انا هديت .بس انت عرفت مكاني منين ..دول كسرو الفون بتاعي .. فهد: السلسله اللي يوسف ادهالك فيها جي بي اس ..وعرفنا من طريقها. . وبعدين ما تزعليش ليكي عندي فون احسن منه ..بس انتي بطلي عياط ..ممكن .. ليان : حاضر .. ومسحت وشها بطهر ايديها زي الاطفال. . طب امتي هتجيبه .. فهد: ضحك عليها .. انهارده قبل ما تنامي خلاص .. ليان : خلاص ما تتعلش ونفسك .. وبعدين انت ناسي اني سيده اعمال كبير ..مش صغيره. . فهد: اه ما انا عارف ..بس قوليلي انتي فيكي حاجه. ليان: لاء .ويالا بقا عشان انا عوزه اروح انا بجد تعبانه جدا وجعانه .. فهد: حاضر ..يالا بينا ..وهو خارج .. عمر : فهد البيه اهو اللي كان فاكر نفسه هيقدر علينا ..الرأس الكبيره اللي ورا كل ده .. فهد : مسكه انت .بس مش انت اللي قالي عليه المجرم اللي مسكناه .. ده قال أنه حد من قريبي .. عمر : البيه هو اللي عمل الخطه ديه عشان يشكك في قريبك ..مش اكتر ..انما. البيه بيكون صاحب شركه من شركات البناء .يبقا داخل شراكة مع شركة السيوفي . الراجل بغل : ومش هدا غير لما اجيب شركه السيوفي الأرض ويعلنوا افلسهم ... فهد : الكلب ده توديه هناك .وانا اللي هكون معاكم في تحقيقه ..يالا ..وراح فهد وليان البيت .. خديجه: ليان .وحدتها في حضنها . حبيبتي انتي بخير عملوا فيكي ايه يا قلبي ... كامل : خدها في حضنه من خديجه .ليان انتي حد اذاكي .يا بنتي عملوا فيكي ايه وانتي هناك .. ليان : انا بخير في ايه .الحمد لله .انا كويسه مفيش فيا حاجه . وبعدين انتوا افتكرته اني ممكن اسيبكم وامشي ابدا انا علي قلبكم طول العمر ..ومربعه كمان .. الجميع ههههههههه..حسن : حبيبتي يا ليان حمد الله علي السلامه يا قلبي بس هما عمله معاكي ايه .. ليان: الله يسلمك يا عمي ..ابدا انا كنت وافتكرت ان محدش يعرف انها كانت خارج الشركه ..وتوترت اصل .ااا. يوسف : راح ومسكها من ودنها .عرفنا يا آخر صبري انك روحتي عيد ميلاد برا الشركه ..من ورانا . ليان : ااااه خلاص يا يوسف ..اسفه والله ..بس انا معرفش انا فجاه لقيت .عربيه ورايه وفيها ناس ملتمه .وضربوه عليا نار في الهوا وقفت لقتهم خطفوني ..وبدأت في قص عليهم من بدايه خطفها لحد ما جه فهد وخدها . فهد: بصدمه ..يعني اللي ضرب نار اول واحد ده كان انتي ..دا احنا افتكرنا شفونا وبدانا نضرب عليهم نار .. وبعدين مخفتيش لراجل يضربك .. ليان: لاء . بالعكس ده كان لطيف خالص وبعدين كنت. اول مره اشوف فيها مسدس حقيقي .فكنت فرحانه اوي ..وانا مسكاه.. معتز: خدها في حضنه فهو بيعتبرها أخته الصغيره ..مجنونه من يومك يا ليو . خوفتينا عليكي . وقتها حس فهد أنه عاوز يطلع كل الجهد والغضب بتاع طول اليوم وكمان غيرته في معتز ..بس حس أنه مش وقته . فهد: عمي كامل احنا مسكنا الشخص اللي كان ورا كل ده هو شريك حضرتك في الشركه ..واسمه ......... كامل : مش مصدق ازاي في ناس كده ..ربنا يسترها علينا جميعاً..شكرا جدا يا فهد ياابني .. فهد: ما تشكرنيش انا بس يا عمي .ويوسف كمان ساعدني .. كامل : ربنا يحميكم ياولادي جميعاً.. الجميع : اللهم امين..كرم قرب من بنته .. كرم : ها يا بنتي قرارك ايه ..قوليلي .. موافقه ولا لاء .. يارا : بخجل ..انا بصراحه فكرت كتير اوي ..وقلبها في دماغي اكتر لحد ما خلاص قررت .. كرم : بقلق من شكل بنته .ها ايه هو القرار ده .. يارا : بخجل وكسوف ..فرح بيه كرم .اللي تشوفه يابابا .. كرم : بفرحه وسعاده ..طب بالمناسبه السعيده ديه يا جماعه انا عندي ليكم خبر سعيد. .والاخص يوسف .. يوسف فهم .وراح جنبه وبص علي يارا .اوعي تقولها يا عمي. . كرم : خلاص يا يوسف مش هقول هسكت .. يوسف : لا وحياتك قولها انا مقصدش فرحني والله اموت هنا واعملكم فضيحه ..يارا اتكسفت وكرم لف ليه خلاص صعبت عليا كرم : يارا موافقه ..من طلب يوسف .. الجميع : فرح جدا للخبر ده .معاده ليان وفهد ومعتز اللي اصلا ميعرفوش حاجه ..

تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-
CLOSE ADS
CLOSE ADS
close