Header Ads Widget

رواية غصون الفصل الرابع والخامس بقلم الكاتبه يارا عبد العزيز حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج

 رواية غصون الفصل الرابع والخامس بقلم الكاتبه يارا عبد العزيز حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج 



رواية غصون الفصل الرابع والخامس بقلم الكاتبه يارا عبد العزيز حصريه وجديده 


دخلت مي الاوضه و بصيت ايد يونس اللي ماسكه في ايد غصون بغيره و غضب بعدت ايديه عنها بغضب و اتكلمت بدموع 

= بقولك انت اتجوزت عليا!!!!

ما تنطقققق 

مين دي!!!!


كملت و هي بتطلع صور كتب كتاب يونس و غصون و بترميها في وشه 

= و ايه دا!!!!!

ما ترد عليااا قولي ان كل دول غلط كدب اللي عيني اللي شافته و انا هصدقك 


يونس بحده و هو بيمسك معصم ايديها 

= مي اهدي 

انا فعلا اتجوزت غصون بس.....


قاطعته و هي بتتكلم بغضب مفرط و بكاء 

= اتجوزتها!!!!

ليييه دي اخرة اني حبيتك 

الكل قالي بلاش دا قاسي و صعيدي و هياخدك انتي البهيمه الاولى و بعدين هيجر وراكي التلاته و يقولك دا حقي 

بس انا اللي كدبتهم و اتجوزتك 

و طلعت زيهم بني ادم زباله... و حقير.... و 

بقلمي يارا عبدالعزيز 


قاطعها و هو بيضربها.... بقوه بالالم على وشها 

اتكلم بفحيح و هو بيقرب منها و بيبصلها بغضب 

= الزمي حدودك و انتي بتتكلمي عني 

و الله العظيم لولا اني مراعي الظرف اللي انتي فيه دلوقتي لكنت ندمتك اوي على اللي انتي قولتيه 


بصتله بصدمه و هي بتحط ايديها على خدها 

بصيت لغصون بغضب مفرط و مسكتها من شعرها بقوه و اتكلمت بغضب 

= بتضربني... عشان دي!!!!

و الله ما هخليها عايشه ثانيه واحده خاطفه الرجاله 


غصون بصيت ليونس بدموع و منطقتش 

هي مصدومه من فكره ان يونس متجوز اصلا و حاسه بكتله من الذنب على قلبها 

كانت لسه هتتكلم بس قاطعها يونس و هو بيبعد مي عنها و بيتكلم بغضب 

= انتي اتجننتي...

ما تسكتي بقى و افهمي 


مي بغضب و بكاء

= افهمم ايه!

انت بعد اللي عاملته خلتلي اي حاجه افهمها 

انا مي السيوفي تسوي واحدة صعيديه جاهله زي دي بيا و تتجوزها عليااااا 


يونس بفحيح

= اللي انتي بتتكلمي عنها دي تبقى بنت عمي و مراتي 

انتي لو بتسكتي هفهمك لكن انتي نازله اهانه فيا و في اهلي من ساعه ما جيتي 

مع انك عارفه كويس اوي انا ممكن دلوقتي اتصرف معاكي ازاي 


غصون بدموع 

= و الله العظيم انتي فاهمه غلط 

انا و يونس اتجوزنا بس .......


قاطعتها مي و هي بتتكلم بغضب مفرط 

= مش عايزه اسمع صوتك 

اطلعي برااا اوضه جوزي 

بقولك اطلعي برااااا 


كملت كلامها و هي بتدخل غرفه الملابس و بتاخد هدوم غصون 

شالتهم على ايديها و رمتهم قدام الباب

كانت لسه هتمسك ايد غصون و تطلعها برا

بس وقفها يونس اللي مسك ايديها بغضب 

كان لسه هيتكلم بس قاطعته غصون و هي بتتكلم بدموع و غضب 

= ابيه سيبها لو سمحت 

انا هنادي حد من الخدم يلمى باقي حاجتي و هروح اقعد في اوضتي 


قالت كلامها و كانت لسه هتخرج بس وقفت لما لاقيت الكل متجمع 

اتكلم كامل بغضب 

= مين دي اللي عايزه تطردك من اوضه جوزك!!!!


مي بغضب 

= مراته 

مراته اللي اتجوزها من سنه و استغفلها و قالها همهد لاهلي موضوع جوازي منك و هعرف الكل اني متجوزك و في الاخر اكتشفت انه متجوز عليا 


بصولها الجميع بصدمه ما عدا نبيله و حامد

و منى بصيت لغصون و مسكت ايديها بحنان 

اتكلم كامل بغضب مفرط و هو بيبص 

= الكلام دا صح!!!!


يونس بحده 

= ايوا صح مي مراتي 

و انا مقولتش لاني عارف ان محدش هنا هيقبلها اتجوزتها و هي عايشه معايا في القاهره 


كامل راح عنده و وقف قدامه و اتكلم بغضب

= انت اتجننت شكلك 

انت عارف كويس اوي ان محدش عندنا يتجوز برا الصعيد 

و انت روحت و اتجوزت واحده من البندر منعرفش اصلها و لا فصلها البنت دي انت لازم تطلقها حالا متكسرش بخاطر بنت عمك 


يونس بغضب 

= بنت عمي دي انت عارف كويس اوي انا اتجوزتها ليه

غصون مكنتش اختياري و انا مينفعش اظلم مراتي عشانها أو عشان اي حد 

انا قولت لبابا ان شهرين بالظبط و هطلق غصون عشان محدش يمسها بأي كلمة سوء 

هطلقها و بعدين هاخد مي و نرجع القاهره 


منى بحده 

= و بنتي مش مرميه عليك يا يونس باشا 

بنتي مليون واحد يتمنى ضفرها و انت اصلا متستاهلهاش 

و اظن الكل عرف ان بنتي مظلومه و انها اشرف من الشرف 

و لا اقولك ليه نستنى شهرين انت تطلقها حالا و تاخد مراتك اللي رميت هدوم بنتي على الباب دي و اهانتها... و تمشي 


نواره بغضب 

= منى دا بيت يونس و هو ليه فيه اكتر منك انتي و بناتك 

بقلمي يارا عبدالعزيز 


كامل بغضب 

= بس انتي و هي 

شهرين بالظبط و تاخد اللي جت دي و تمشي من القصر هنا 

انا مستحيل اقبل بيها من حريم البيت هنا 

يلا كل واحد على اوضته 


مشيوا كلهم من الجناح و مبقاش فاضل غير يونس و مي 

اتكلم بحده و هو بيبصلها 

= اللي عاملتيه من شويه دا انا مش هعديه و كلامك اللي انتي قولتيه مش هنساه 


مي بدموع و هي بتحضن خده بايديها

= يعني انت عايزيني اعرف انك متجوز عليا و اسكت 

انت بتاعي انا و بس يا يونس و مفيش واحدة في الكون تقدر تشاركني فيك أو تاخدك مني 

كملت بحده 

= انت فاااهم 


اتنهد بغضب و اتكلم بهدوء 

= لو كنتي سمعتني كنتي عرفتي اللي حصل بالظبط 


مي بهدوء 

= تمام فهمني 

ايه السبب اللي خلاك تتجوزها 


يونس بحده 

= مش هينفع اقوله دي حاجه تخص غصون 

بس كل اللي اقدر اقولهولك اني مش بحبها و كلها شهرين و هطلقها 

وجودك هنا ملوش اي لازمه امشي و انا بمجرد ما اطلقها هرجع 


مي بغضب مفرط 

= و الله !!!!

ارجع عشان اسيبك معاها لوحدكم انا مش همشي من هنا غير و انت معايا و مطلقها 

انت هتعيش متجوزها قدام الناس و بس 

مش هسمحلك تقرب منها و لا يتقفل عليكم باب و انتوا لوحدكوا و دا اللي عندي 

ابعت اي حد من الخدم ياخد باقي حاجتها من هنا و البنت دي متهوبش ناحيه الجناح دا و لا ناحيتك و الا و الله العظيم هزعلها جامد و انت عارفني كويس لما بقلب على حد 


اتنفس بغضب مفرط و اتكلم بحده 

= اعمل اللي تعمليه انا ماشي

لو فضلت معاكي بأسلوبك دا كمان خمس دقايق مش ضامن هعمل فيكي ايه 


قال كلامه و خرج ، بصيت لطيفه بغضب مفرط و دخلت غرفه الملابس تلم باقي حاجة غصون 


في غرفه غصون 

كانت قاعدة على السرير و بتحرك رجليها بتوتر و خوف و كلام يونس في دماغها و مش راضي يروح من بالها 

حسيت بالم من رفضه ليها بالشكل دا و من فكره انه متجوز واحدة تانيه غيرها 

حسيت بغصه في قلبها و دموعها نزلت بتلقائية 

منى راحت عندها و حطيت ايديها على كتفها و اتكلمت بحنان 

= متزعليش نفسك يحبيبتى انتي كدا كدا مش بتحبيه يعني يروح و ايه اللي فيها 


غصون بدموع و هي بتهز في رجليها بغضب 

= صح انا مش بحبه 

ليه ازعل!!!

ربنا يوفقه 


منى لاحظت حالتها اتكلمت بشك 

= انتي زعلانة عشان اتعصبت عليكي و الله لدفعها التمن غالي اللي تتجرأ و تتعامل كدا مع بنت نبيل البسيوني 


دخلت جوا حضن منى و فضلت تعيط بقوه و هي حاسه بالم شديد في قلبها 

اتكلمت بشهقات 

= انا مخنوقه... اوي يا ماما حاسه بكتله على قلبي 

يا ريت كان يونس موتني... كنت هرتاح من كل اللي انا فيه دلوقتي 


يونس كان معدي من قدام الاوضه اول اما سمع صوت عياطها وقف 

دموعه نزلت بتلقائية و هو بيبصلها 

حس بغصه في قلبه بمجرد ما شاف دموعها بالشكل دا

ضرب.. ايديه في الحيطه بغضب 

و مشي بسرعه و هو بيحاول ينفي كل الافكار اللي جت في دماغه 

وقف و سند بايديه على تربزين السلم و بص للدور الأرضي بشرود و اتكلم في نفسه 

= حسيت بقلبي مش قادر ينطق اني هطلقها 

انا عايزاها 

يواااه فوق انت متجوز مينفعش تظلم مي معاك 

انت قولت انك مش هتسمح لقلبك أنه يمشيك و هتبص لمصلحتك في النهايه خليك ماشي بعقلك و حاول تبعد عن. غصون 


قال كلامه و دخل الجناح بتاعه لاقى مي بتدي للخدامه هدوم غصون و الهدوم اللي كانت واقعه على الارض الخدامه شالتها 

قعد على الكنبه بشرود و بمجرد ما الخدامه خرجت 

مي راحت عنده و اتكلمت برقه 

= انا اسفه يحبيبي 

عارفه اني زودتها بس اعمل ايه بحبك و بِغير عليك مش هتتكرر تاني و هعقد هنا مؤدبه و هستحمل عشانك 


قالت كلامها و دخلت جوا حضنه و دفنت... وشها في رقبته و اتنفست ريحته بعمق 

= بحبك اوي يا يونس


حاوط ضهرها بايديه بتردد و اتكلم بهدوء 

= مين اللي بعتلك الصور اللي معاكي 


طلعت من حضنه و اتكلمت برقه 

= مش عارفه لاقيتهم على باب الڤيلا و من ساعتها و انا اتجننت و جيت على طول 

مرضتش اقول لبابي عشان ميتعصبش و يأذيك.... عشان تعرف انا بحبك اد ايه 

بقلمي يارا عبدالعزيز 


اتكلم بحده 

= كنتي قولي يا مي 

انا مبخافش من حد و تاني مره متتكلميش معايا بصيغه التعالي دي تاني انتي فاهمه 


هزيت راسها بخوف و اتكلمت برقه و هي بتلعب في زراير قميصه 

= فاهمه 

على فكره انت وحشتني اوي 

كملت كلامها و هي بتمسك ايديه و بتقومه 

= تعال معايا هنسيك كل الكلام اللي قولته 


قام معاها و هو بيحاول يمحي صوت قلبه اللي رافض قربها 

و كأنه كان مموت.. قلبه من ساعه ما اتجوزها و يوم ما فاق رفض قربها 


قعدوا على السرير و حضنته بعمق 

دفن... وشه في رقبتها و وضع قبلات... متفرقه عليها 

اتكلمت مي بهدوء و هي بتغمض عينيها 

= انت مقربتش من غصون صح 


هز راسه بالم و بعد عنها بسرعه و هو حاسس بالم لاول مره يحسه بالشكل 

اتكلم بهدوء 

= انا عايز انام حاسس اني تعبان شويه 


اتنفست بغضب و اتكلمت بحده 

= بتهيألي اننا الصبح و انت لسه صاحي 


اتكلم بتوتر مقدرش يداريه 

= اااه هخرج اشوف الاراضي و المصنع من ساعه ما جيت مروحتش هرجع بليل 


قال كلامه و مشي 

لاقى نفسه بيروح اوضه غصون 

ملاقهاش موجوده في اوضتها 

بص للخدامه اللي بتحط حاجة غصون في غرفه الملابس و اتكلم بحده 

= غصون هانم فين!


الخدامه باحترام 

= نزلت مع الست منى المطبخ من عشر دقايق 


هز راسه بهدوء و نزل لاقها واقفه لوحدها قدام البوتاجاز و بتعمل اكل 

اتكلم باستغراب و هو بيقف جانبها 

= بتعملي ايه هنا!


اتكلمت بهدوء منافي تماما للبركان اللي جواها 

= بعمل اكل 


يونس بهدوء 

= انتي فعلا ملحقتيش تفطري كنتي قولتي لحد من الخدم انتي كنتي في المستشفى انبارح و اكيد تعبانه 


اتكلمت بحده 

= لا انا كويسه 

اتمنى تكون صالحت مراتك و ياريت متكونش لسه زعلانة 

و اااه يا ابيه احنا ممكن نطلق من بكره و متخافش من كلام الناس انا هعرف اسكت اي حد يتكلم عليا كويس 


يونس بغضب 

= بس انا قولت شهرين 

و بعدين ايه ابيه اللي انتي ماسكها دي!!


اتكلمت بحده 

= برجع الامور لطبيعتها انت اخويا الكبير و هتفضل كدا لنهاية عمرنا 

عايز حاجه اعملهالك 


هز راسه بالنفي و اتنفس بغضب و خرج من المطبخ 

بصيت لطيفه بدموع و كملت في الطبخ و هي متعصبه 


في غرفه مي

كانت بتتكلم في الفون بغضب 

= الموضوع طلع صح و طلع فعلا اتجوز انا مش عارفه اعمل ايه 


= اممم مش قالك هيطلقها كمان شهرين 

خلاص اصبري 

و بعدين انتي زعلانة كدا ليه ما انتي متجوزاه عشان فلوسه 


مي بغضب 

= لا يا مراد انا بجد عايزه يونس يمكن في الاول اتجوزته عشان فلوسه و عشان كل البنات كانوا هيموتوا... عليه و انت عارفني مقبلش غير بالكاريزما 

بس انا بعدين لاقيت نفسي مقتنعه بيه و عايزاه و مستحيل اسمح للبنت دي تشاركني فيه 

انا بكلمك دلوقتي عشان تشوفلي حل 

انت ابن عمي و مضطر تقف جانبي


مراد ببأبتسامه 

= اكيد طبعا 

بس فيه حاجه لازم تعرفيها الاول 

جاسر رجع من لندن انهاردة 


اتكلمت بتلعثم و بدأت تعرق بخوف

= ايه!!!

طب سألك عليا 

لو سألك عليا اوعى تعرفه اي حاجه عني انت فاهم


مراد بشك

= ماشي 

المهم دلوقتي مرات جوزك حلوه


مي بغيره 

= عاديه 

انا احسن منها طبعاً 


مراد ببأبتسامه خبث 

= دي تبقى صاروخ بقى ادام اتكلمتي بالطريقه دي 

بس متخافيش هخلصك منها اصل ابن عمك ميحبش يضيع الصورايخ من ايديه 


غصون كانت واقفه في المطبخ و بتعمل الاكل و بتحط فيه كل غضبها 

كانت دموعها نازله بتلقائية 

فجأة لاقيت يونس داخل المطبخ 

كانت لسه هتتكلم بس مسكها من ايديها و شدها عليه 

و قبلـها... بعنف...

برقت عينيها بصدمه و حاولت تبعده عنها بس حاوط خصرها و مسكها بتحكم 

اتحولت قبلته... قبله... شغوفه 

ثبت رقبتها بايديه و دفن... وشه في عنقها و قبلها... بلهفه بعد ما لاقها بتحاوط كتفه بايديها 

فتحت عينيها و بعدته عنها بكل قوتها و اتكلمت بغضب

= اطلع براااا 

اطلع براااا بقولك 


اتنفس بغضب منها و من نفسه و اتكلم بحده 

= مش عايز اسمع منك كلمه ابيه دي تاني لو اتقالت تاني هزعلك مني جامد 


قال كلامه و طلع برا المطبخ 

مي كانت واقفه برا و بتبصله بغضب و كره.. 

اول اما شافته خارج استخبيت 

قعدت غصون على كرسي السفره بغضب و فضلت تعيط 


قاطعها صوت تسقيف مي اللي دخلت و اتكلمت بسخريه 

= برڤوا 

مُمثله رائعه ارفعلك القبعه و الله 

بينتي انك البريئه و ان جوزي هو اللي بيجري وراكي 


قالت كلامها و راحت عندها مسكت فكها بقوه و اتكلمت بغضب 

= عاجبه فيكي ايييه هااا 

فيكي ايه احسن مني 


غصون حاولت تبعد عنها بس معرفتش بسبب قوتها

مسكت مي ايديها و وقفتها قدام البوتاجاز 

بصيت للزيت اللي على النار... و بصيت لغصون بكره و شر 

و في ثانيه كانت مسكت الطاسه و رمتها... على رجل غصون و 


الفصل الخامس 


صرخت... غصون بكل الم و قوه 

نبيله كانت واقفه برا المطبخ و بتابع اللي بيحصل و هي بتبتسم بشر...

طلعت فونها و بدأت تصور اللي بيحصل


اتفزع كل اهل القصر على صوتها 

بمجرد ما مي حسيت بحركتهم رميت الطاسه على الارض بسرعه 

 دخلوا المطبخ و انصدموا من المنظر اللي شافوه 


كانت غصون بتتألم.. بقوه و رجليها محروقه.... و مش قادره اتحركها 

جريت منى عليها و اتكلمت بخوف شديد 

= بنتي 

غصون ايه اللي حصلك يحبيبتى 


غصون ببكاء و الم..

= مش قادره يا ماما 

رجلي اتحرقت...

بقلمي يارا عبدالعزيز 


يونس دخل و بصلها بخوف و صدمه من شكل رجليها 

جري عليها بسرعه و شالها و اتكلم بخوف 

= بابا رن على الدكتور بسرعه انا هطلعها فوق خليه يجي فورا مش لسه هستنى طريق المستشفى 


هز رأفت راسه بخوف و رن على الدكتور 

يونس بص لغصون بدموع و خوف و شالها بسرعه و طلع بيها الجناح بتاعه 

مي كانت بتبصله بحده و غضب و طلعت وراهم 

اتكلمت بغضب 

= ما توديها اوضتها


بصلها يونس بحده اخرستها 

اتأففت بغضب مفرط 

غصون كانت بتحاول تبعد عن يونس بس مش قارده من الم رجليها اللي مش عارفه تحركها 

لاقيتها نفسها بتمسك في هدومه بالم شديد و بتدفن... وشها في صدره و كانت بتعيط بقوه 


اتكلم يونس بخوف و هو بيبص لرأفت

= اتأخر كدا ليه!!

حد يجيب اي مرطب يخفف وجعها شويه 


منى كانت لسه هتقوم بس قاطعها الدكتور اللي دخل و بدأ يعمل لغصون الاسعافات الاوليه 

خلص و بعدين ربطلها رجليها و كل دا و غصون ماسكه في هدوم يونس و بتصرخ ببكاء و الم شديد 

خلص الدكتور و كتبلها على مراهم و ادويه و مشي 


منى بصيت لمي بغضب و اتكلمت بحده 

= ايه اللي حصلها

عملتي في بنتي ايه


مي ببرود 

= بتكلمني انا!

و انا هعمل فيها ايه يعني!

الزيت هو اللي وقع عليها هي اللي مبتعرفش تقف في المطبخ 


منى بغضب مفرط 

= يعني الزيت هو اللي وقع عليها لوحده 


مي ببكاء مصطنع 

= هو انتي بتتهمني بجد

انا هعمل كدا فيها ليه 

جوزي قال قدامكم كلكم انه مش بيحبها و كلها شهرين و هيطلقها ايه اللي يخليني اعمل فيها كدا يعني 

و لا انا عشان برا العيله و محدش فيكم طايقني 


مي كانت لسه هتتكلم بس قاطعتها نبيله و هي بتتكلم بحزن مصطنع 

= انا كنت معديه وقتها و شوفت فعلا الزيت و هو بيقع... على غصون و دخلت المطبخ على طول 


غصون بعدت عن يونس و اتنهدت بالم 

اتكلمت بدموع 

= ماما ساعدني اروح اوضتي لو سمحتي 


يونس بخوف

= مش هتقدر تمشي خليكي هنا احسن 


مي بغضب 

= ما تخليها تروح اوضتها 


بصلها يونس بغضب 

اتكلمت بتوتر و خوف من نظراته ليها 

= اممم عشان يعني تكون مرتاحه اكتر 

دا جناحنا يحبيبى و هي مش هتكون مرتاحه فيه اكيد هتحس انها عزول بينا و انا مرضلهاش بالشعور دا 


غصون بصتلها بالم و اتكلمت بدموع 

= ماما مش عايزه اقعد هنا ارجوكي ساعدني انا مش عارفه احرك رجلي 


اتكلمت منى بحنان 

= حاضر يحبيبتى بس حاولي تهدي ماشي 


كانت لسه هتسندها بس يونس كان اسرع منها لما شال غصزن بحنان من على السرير و دخلها اوضتها 

دخلوا كلهم وراها ماعدا مي و نبيله 

مي بصيت لطيفهم بغضب 

أما نبيله فبصتلها و هي بتبتسم بسخريه 

اتكلمت نبيله بسخريه 

= بس ايه رأيك 


كملت و هي بتطلع الفون من جيب عبايتها و بتفتح الفيديو 

بصيت  مي للفيديو بخوف شديد و كانت لسه هتاخد الفون بس نبيله بعدته بسرعه و اتكلمت بسخريه 

= تؤ تؤ 

متخافيش انا مش هعملك حاجه و لا هوري الفيديو دا لاي حد 

طبعاً انتي عارفه يونس و لو شاف اللي في الفيديو دا ممكن يعمل فيكي ايه 


مي بصتلها بخوف شديد و دموع 

كملت نبيله و هي بتتكلم بحزن مصطنع 

= متخافيش اوي كدا انا قولتلك الفيديو دا محدش هيشوفه بس لو انتي طلعتي شاطره و بتسمعي الكلام 


قالت كلامها و خرجت من الجناح و مي قعدت على السرير و هي بتبصلها بخوف و بتتخيل يونس لما يشوف الفيديو 

جسمها بدأ يترعش بخوف شديد 


في غرفه المكتب 

اتكلم كامل بهدوء و هو بيبص ليونس 

= اقعد يا يونس 


قعد يونس على الكرسي المجاور للمكتب و بص لكامل بانتباه 

اتكلم كامل بهدوء

= انا بكرر كلامي تاني مع ان مش عادتي بس انا مقدر اللي انت فيه 

بص يا يونس بعد حصل مع غصون دا انا فيه نار... في قلبي و لازم اطفيها 

انا انكسرت يا يونس لاول مره في حياتي بسبب اللي حصل مع حفيدتي مش هينفع افضل كدا انت لازم تطفي النار.. اللي جوايا انا هبعت اجيب الدكتورة تكشف على غصون 


قام من مكانه و اتكلم بغضب مفرط 

= مستحيل اعرض مراتي لموقف زي دا!!!!

انت عارف كويس اوي اني رافض دا مش كل شويه هتفضل تعيده

بقلمي يارا عبدالعزيز 


كامل بحده 

= يبقى تقولي انت 

مش بطلب منك حاجه صعبه دي مراتك يعني حلالك 

يا دا يا دا 

المهم تطمني عليها و لو انت مطمنتنيش على مراتك انا هجيب الدكتورة و دا اخر كلام عندي 


بصله بغضب مفرط و مفكرش في ان دا جده و المفروض يحترمه كان غاضبه عاميه و مش قادر يتخيلها في موقف زي دا اتكلم بتحدي و حده 

= و انا مش هعمل كدا في مراتي و لا هقلل منها بسبب اي حاجه هي ملهاش اي ذنب فيها 

كفايه اوي اللي حصلها 

و قسما بالله العلي العظيم اي حد هيعمل كدا فيها انا هندمه ندم عمره 


كامل بحده 

= و ادامك بتحبها اوي كدا 

مش عايز تقربلها ليه!

ليه قولت انك هطلقها و هتكمل مع اللي اتجوزتها من ورانا 


يونس بغضب

= انا مبحبش غصون 

انا بس بعمل كدا عشان انا مرضاش بالظلم ليها عن اذنك 


كان لسه هيمشي بس وقفه كامل و هو بيتكلم بهدوء

= لو انت مش عايز عشان مشاعرها سابني انا هتكلم معاها 

استغلها فرصه عشان تثبت انك بجد جوزها و ان محدش ليه الحق فيها و لا عايزها مع غيرك 


كور ايديه بغضب مفرط و مجرد الفكره نفسها جننته 

خرج بسرعه قبل ما غضبه يتحول و يخرج زي البركان اللي بياكل في اي حاجه قدامه

فكره تخيلها مع واحد تاني غيره جننته 

هو كمان عايز يتاكد من ان اي حد غيره قربلها و لا لأ 

جواه شعور قوي بيقوله انها ملكه 


فضل قاعد في الجنينه لحد اما الليل ليل و هو مش بيتحرك من مكانه 

شارد و ضايع في كل المشاعر اللي اقتحمت قلبه بدون انذار 


نزل في البيسين بهدومه و غمض عينيه و هو بيتخيلها قدامه 

حس بايد بتحاوط رقبته 

فتح عينيه و كانت مي اللي قدامه 

اتنهد بغضب و اتكلم بحده 

= بتعملي ايه هنا!!!!


مي برقه

= لاقيتك باين عليك زعلان قولت اما اشاركك و انزل انا كمان المياه بهدومي 

الجو حلو اوي دلوقتي تعال نعوم شويه و بعدين نطلع اوضتنا انت وحشتني اوي يحبيبى 


ضمها لصدره بقوه كبيره لدرجه حسيت بضلوعها بتنكسر في ايديه

اتأوهت بالم شديد و اتكلمت بهمس غاضب 

= يونس 


خفف من مسكته عليها و دفن... وشه في رقبتها و اتكلم بهمس

= انا مش عايز غيرك 

هحاول اعجل بطلاقي منها عشان نمشي انا و انتي من هنا 

انا مش عايز افضل هنا


ابتسمت بدموع و اتكلمت برقه 

= بجد يا يونس 


هز راسه بدموع و هو بيحاول يخليها متشوفش دموعه 

لاول مره يحس بضعفه بالشكل دا و ان قلبه مسيطر عليه كليا 


غصون كانت قاعدة في البلكونه و شايله الكتاب في ايديها 

اتكلمت بحده و هي بتبصلهم 

= ماما انا هرجع المدرسه من بكره الامتحانات خلاص قربت 


منى بحنان

= مينفعش يحبيبتى عشان رجلك مش هتقدري تمشي عليها دلوقتي لما ترتاحي شويه ابقي روحي 


اتنهدت بقله حيله و هي بتحاول تحرك ايديها بس مش قادره 

اتكلمت بغضب و هو بتبص ليونس و مي 

= هو ايه قلة الأدب... دي 

هم مش واخدين بالهم انهم في الجنينه و فيه غفر 

اي حد هيقف في بلكونته هيشوفهم 


منى بحده 

= و انتي مالك بيهم 

اتنين متجوزين و.....


قاطعتها غصون و هي بتتكلم بدموع و حمقه 

= طب ما هو جوزي انا كمان 


بصتلها منى بحده 

= لا يا غصون و مستحيل يبقى جوزك 

الجواز مش بس مأذون و شهود 

الجواز قبول ما بين الطرفين 

الجواز حب و موده و رحمه 

و دول مش موجودين معاكي انتي و يونس و متنسيش هو قال شهرين و يطلقك 


هزيت راسها بالم و اتكلمت بدموع و صوت متحشرج 

= انا عايزه انام 


منى بحنان 

= طب يلا يحبيبتي ننام 


غصون بهدوء 

= روحي انتي نامي في اوضتك يا ماما انا هنام و لو صحيت و احتاجت حاجه هرن عليكي تجيلي 


كانت لسه هتعترض بس وقفتها غصون و هي بتتكلم بترجي 

= ارجوكي يا ماما 

حاسه اني محتاجه ابقى لوحدي 


هزيت منى راسها بحزن و سندتها تعقد على السرير و فرديت رجليها و خرجت من الاوضه 

بقلمي يارا عبدالعزيز 


غصون فرديت جسمها على السرير 

غمضت عينيها و هي بتفتكر قربه منها الصبح و استسلامها ليه و شكله و هو مع مي 

اتكلمت بغضب 

= واحد بوشين و بتاع بنات بيستغلني عشان انا صغيره و هو اصلا بيحبها 

كنت المفروض اقول اللي هي عاملته معايا و ان هي اللي حرقتني...

بس هي عملت كدا من غلها اكيد مفيش واحدة هتقدر تستحمل تشوف جوزها و حبيبها في حضن واحدة تانيه غيرها انتي اللي خدتيه منها بس لازم تحطي حدود للتعامل مع يونس بعد كدا الشهرين دول لحد اما تطلقوا


حاولت تهدي نفسها و ذهبت في نوم عميق و دموعها على خدها 


في الاسفل 

طلعت مي من البيسين بعد ما سمعت صوت اشعار جاي لفونها 

بصيت للفون لتنصدم بشده كبيره من محتوى الرساله اللي وصلتلها من جاسر 

" مفكره انك لما تيجي سوهاج مش هعرف اجيبك ....... انا دلوقتي في سوهاج ربع ساعة و الاقيكي في الصيدليه اللي على اول الشارع و الا انتي عارفه انا ممكن اعمل فيكي ايه"


بصيت للرساله بخوف شديد و مسحتها بسرعه قبل ما يونس ياخد باله 

اتكلمت بهدوء منافي تماما للخوف اللي جواها 

= يونس انا محتاجه حاجه ضروريه من الصيدليه 


يونس بهدوء

= هقول لحد من الخدم يروح يجيبها 


مي بخوف 

= لا اصل هم مش هيعرفوا انا عايزه ايه بالظبط انا عارفه اللي عايزاه

فيه صيدليه على اول الشارع انا شوفتها و انا جايه هروح على طول و اجاي 


يونس بهدوء 

= تمام يلا انا هوصلك 

اطلعي غيري هدومك و نروح 


مي بخوف شديد 

= لا خليك انت انا هاخد السواق 

متخافش مش هتأخر عليك يحبيبي و كمان هيبقى معايا السواق هطلع اغير هدومي بسرعه و هنزل 


قالت كلامها و طلعت الجناح بسرعه و هي بتتهرب من نظراته و خديت عربيه من عربيات القصر و مشيت فيها 

مكنش مهتم باي حاجه 

يمكن لانه مديها الامان أو لان قلبه و عقله و كل تفكيره مع غصون 

لاقى نفسه بيطلع و بيقف قدام باب اوضتها نفسه يدخل و يطمن عليها 


وصلت مي الصيدليه و شافت جاسر واقف على الباب و مستخبي ورا الازاز...

دخلت بسرعه و اتكلمت بهمس و خوف 

= انت اتجننت جاي ورايا لحد هنا!!!

افهم بقى انا ست متجوزه 


جاسر بسخريه 

= ايه يختي!! 

متجوزه 

هو مش جوزك دا اللي كنتي بتستغلي غيابه و انه بيروح لاهله الصعيد و تقوليلي تعال الڤيلا انت وحشتني 

دلوقتي جايه تقوليلي متجوزه 

اوعي تفكري ان الكام شهر اللي سافرتهم دول هغيروا فيا اي حاجه انا لسه جاسر القديم 


مي بخوف 

= انت عايز ايه يا جاسر 


اتكلم بسخريه 

= عايز ليله من ليالي زمان تعالي معايا دلوقتي انا أجرت شقه هنا 


مي بخوف و غضب 

= انت اتجننت 

انا قايله ليونس اني رايحه الصيدليه اشتري حاجه ليا و هرجع على طول مش هينفع خالص دلوقتي 


جاسر كان لسه هيتكلم بس قاطعه السواق اللي دخل 

بعدت مي عن جاسر بسرعه و خوف شديد 

و عملت نفسها متعرفهوش 


اتكلم السواق و باين على ملامحه الخوف 

= ست مي بنتي تعبت اوي و لازم اروحلها المستشفى بسرعه ممكن حضرتك تخلصي بسرعه عشان ارجعك القصر و اروحلها 


مي بصيت لجاسر اللي كان واقف بيتكلم مع دكتور الصيدليه بتفكير و اتكلمت بهدوء

= بس انا لسه قدامي شويه على ما اخلص 

اقولك روح انت و انا هاخد تاكسي


السواق بخوف 

= ايوا يا هانم بس يونس بيه 


مي بهدوء

= متخافش انا هتصرف مع يونس المهم دلوقتي روح شوف بنتك هي أهم دلوقتي 


ابتسم السواق بخوف و مشي 

بمجرد ما مشي مي خرجت و وراها جاسر 

اتكلم جاسر ببأبتسامه 

= تعجبني اوي كدا 

تعالي يلا نص ساعه و مش هأخرك عن كدا 


مسك ايديها و ركبوا عربيته و طلعوا على شقته و كل دا و مي بتفكر في يونس و هيعمل ايه لما يلاحظ تأخيرها 


في القصر 

و بالتحديد في غرفه غصون 

صحيت غصون من النوم و هي حاسه بعطش 

قعدت على طرف السرير و حاولت تقوم على رجليها بس مقدرتش اتأوهت بالم و سندت على الكمود جانبها بس معرفتش 

وقع الكمود بكل اللي عليه 

بصتله غصون بدموع و دخلت في نوبه بكاء 

دخل يونس بسرعه على الصوت لانه كان واقف على باب الاوضه 

قعد جانبها و اتكلم بحنان 

= اهدي عايزة تروحي فين 

بقلمي يارا عبدالعزيز 


اتكلمت بشهقات و هي بتحاول تبعد عنه 

= كنت عايزه اشرب بس مقدرتش اقوم 

انا كدا خلاص مش هعرف اتحرك عليها تاني 


هز راسه بالنفي و اتكلم بحنان 

= كلها كام يوم و الحرق... هيخف و هتقدري تمشي الدكتور قال سطحي الحمد لله 

متخافيش 


قام بسرعه و جابلها مياه و ادهالها 

اتكلمت برقه 

= شكرا 


هز راسه بهدوء 

اتكلمت برقه و هي بتبص لهدومه المليانه مياه

= امممم روح غير هدومك عشان هتبرد كدا 

انا هكمل نوم 


خلع قميصه و اتكلم بحنان 

= انا عايز انام هنا 

اوضتك حلوه اوي يا غصون كتكوته كدا 

تليق بسنك 


غصون بحده 

= هي مي فين 


ساعدها تعقد على السرير و فرد رجليها 

بصتله بتوهان و هو بيملس على رجليها بحنان 

رفع وشه ليها لاقها بتبصله بالطريقه دي

ثبت رقبتها بايديه و دفن.. وشه فيها و قبلـها... بعشق 

اتكلم بشفايفه بس قلبه مش قادر ينطقها بس في نفس الوقت نفسه تبقى معاه باي طريقه نفسه يعبرلها عن كل اللي جواه و مش قادر يطلعه 

= جدي عايز يطمن عليكي 


حسيت بغصه في قلبها و عرفت سبب قربه منها 

اتكلمت بدموع و الم 

= موافقه يا يونس 


ضمها لصدره بحنان و كان لسه هيتكلم بس قاطعته و هي بتتكلم بحده 

= كفايه اللي قولته و انا دلوقتي بقولك موافقه 


قالت كلامها و دفنت... وشها في رقبته و حاوطت كتفه بايديها الصغيره مقارنه بكتفه العريض 

همس بعشق 

= غصون انا.....


قاطعته و هي بتقبل... عنقه

حس بدموعها على خده 

طلعها من حضنه ليقبل.... كل انش في وجهها بحنان و رقه و يأخذها معاه الى عالمهم الخاص بهم


بعد حوالي ساعه 

كانت قاعدة على السرير و بتغطي نفسها باللحاف و بتبصله بدموع و عتاب و 


يُتبع.



بداية الرواية من هنا




لاتلهكم القراءه عن الصلاه وذكر الله والصلاة والسلام على رسول الله صلى الله عليه وسلم 



جميع الروايات كامله من هنا 👇 ❤️ 👇 



روايات كامله وحصريه



اعلموا متابعه لصفحتي عليها الروايات الجديده كامله بدون روابط ولينكات من هنا 👇 ❤️ 👇 



روايات كامله وحديثه



❤️🌺💙🌹❤️🌺💙🌹❤️🌺💙🌹❤️🌺💙🌹❤️🌺💙🌹❤️🌺 



إرسال تعليق

0 تعليقات

close