القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية جدار فاصل الحلقه الحاديه عشر والاخيره للكاتب عادل عبد الله حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج


رواية جدار فاصل الحلقه الحاديه عشر والاخيره للكاتب عادل عبد الله حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج 



رواية جدار فاصل الحلقه الحاديه عشر والاخيره للكاتب عادل عبد الله حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج 


ندي  أيوه قولتله وقالي روحلها ، بصراحة يا شريفة أنا عايزة أنا وأنتي نكون أصحاب ونحكي لبعض كل حاجة .

شريفة : ياريت ، نكون أصحاب وأخوات كمان ، أنا مليش أصحاب .

ندي : ولا أنا ، علشان كده عايزة نكون أصحاب من النهاردة ونحكي كل أسرارنا لبعض .


يسير نادر خلف ندي حتي دخلت منزل شريفة حتي وقف أمام المنزل وظل خائفاً متردداً حتي أتخذ قراره ودخل إلي المصعد وفي مخيلته يفكر كيف سيقوم بجر،،يمته !!


بعد دقائق ...

يدق جرس الباب فتنهض شريفة لفتح الباب بينما تمسك ندي حقيبتها وتخرج السلك الكهربائي من حقيبتها وتضعه بجوارها .

تفتح شريفة لتجد شاباً يقف أمامها " نادر " يقول لها : ممكن أكشف علي العداد ؟؟

شريفة : أيوه أتفضل .

وما أن دخل نادر حتي أشارت له شريفة إلي مكان العداد فسار بخطي بطيئة تتبعه شريفة ، فقامت ندي من خلفهما ممسكة بالسلك في يدها ، وفجأة ألتفت نادر وأمسك بأيدي شريفة وقيد حركتهما وكمم فاها بيده الأخري بينما أحاطت ندي رقب،تها بالسلك الكهربائي و شرعت في خ،نقها به .

حاولت شريفة مقاومتهما أو الصر،اخ فخرجت منها صر،خة مكتومة !! وحاولت الإفلات منهما وفجأة يأتي صوتاً عال من خلفهم : أنتوا بتعملوا ايه يا مجر،مين ؟؟

ألتفتوا للصوت فإذا به عماد زوج شريفة الذي جري نحوهما و لكم نادر عدة لكما،ت قوية كادت تففقده وعيه !! بينما أستطاعت شريفة الإفلات وأمسكت بندي تحاول تق،ييد حركتها حتي عاجلها عماد بلك.مة واحدة أفقدتها وعيها في الحال !!


عاد وعيها إليها لتجد نفسها مق،يدة اليدين والقدمين ومكم،مة الفم وأمامها نادر مثلها مقيد الحركة تماماً ويبدو علي وجهه آثار ضر،،بات ولكما،،ت عماد له ، بينما وقف عماد أمامه يستجوبه عن سبب ما كاد أن يفعله .

حاولت ندي التوسل لشريفة وزوجها عبر دموعها ولكنها ألتفتت لتجد رجال الشرطة يقفون بجوار رأسها تماماً !!


عاد أشرف إلي منزله فلم يجد أي أثر لندي !!

حاول الاتصال بها ولكنه وجد هاتفهها مغلق !! ظل ينتظر عودتها كثيراً حتي جاءه اتصال من شقيقته شريفة تخبره فيه عن كل ما حدث .

ظن في البداية أنه مجرد حلم ، لكنه بعدما تيقن من الحقيقة لم يتمالك أعصابه حتي وقع علي الأرض !!


وفي قسم ااشرطة

أدخل رجال الشرطة نادر الذي وقف مصد،.وماً  يكاد ألا يستوعب أن كل شئ أنتهي في لحظات !!!

سأله المحقق عن محاولته قت،،ل شريفة فأجاب بالنفي ، فسأله عن سبب تواجده في منزل شريفة وزوجها رغم عدم وجود صلة له بها أو بزوجها فحاول المراوغة في الجواب إلا أنه مع محاصرته أعترف بكل شئ !!

أما ندي فأصرت علي إنكار كل شئ وأتهمت شقيقة زوجها بمحاولة تلفيق ذلك الاتهام لها ، إلا أن المحقق واجهها بأعترافات نادر !!! وبعد المواجهة بينهما أقرت ندي وأعترفت بالحقيقة كاملة بكل تفاصيلها .


في المستشفي 

ترقد شريفة تتلقي العلاج بعدما كادت تفقد حياتها .

وقف بجوارها زوجها وشقيقها الذي كانت آثار صد،،مته واضحة عليه !!

شريفة : أنا أسفة يا أشرف ، كان المفروض أقولك كل حاجة من الأول ، لكن كان عندي أمل أنها تستجيب لكلامي وتحافظ عليك وعلي بيتها لكن للأسف كنت غلطانة .

أشرف : لأ يا شريفة أنتي مش غلطانة ، أنتي كنتي فاكرة أنها إنسانة طبيعية غلطت وهتصلح من نفسها ، لكن هي طلعت شيط،،انة لدرجة إنها ردت إحسانك لها بمحاولة قت،،لك !!

عماد : الحمد لله يا حبيبتي ، معرفش كنت هعمل ايه لو لاقدر الله حصلك حاجة !!

شريفة : الحمد لله ربنا كتبلي عمر جديد علي أيدك بسبب تأجيل سفرك اللي حصل في أخر لحظة .

عماد : الحمد لله يا حبيبتي .

(للكاتب عادل عبد الله)

وفي المحكمة

وقفت ندي خلف القضبان وبجوارها ع،شيقها بينما وقف أمامها أشرف وبجواره شقيقته شريفة !!

أقترب منها أشرف وسألها بحزن : ليه ؟؟؟ قصرت معاكي في ايه علشان تعملي كده ؟؟!!

ندي : أنت وأهلي السبب ، أنا بحبه من قبل ما أعرفك .

أشرف : وليه مش قولتيلي قبل ما نتجوز ؟؟ كنت بعدت من أولها .

ندي : أهلي غ،صبوني ، حاولت أقنعهم لكن مفيش فايدة .

أشرف : أهلك كانوا شايفين اللي أنتي مشفتهوش ، كان شايفين نهايتك دي لكن أنتي الوحيدة اللي عميتي عنها .

ندي : أنت كمان بتدافع عنهم !! هما السبب في اللي أنا فيه ، وأهو مفيش حد فيهم وقف جنبي ، كلهم أتبروا مني وقالوا عليا ما،،تت !!

أشرف : وأنا ذنبي ايه في كل ده ؟!! أنا واحد كان عايز بتجوز ويعيش في هدوء زي باقي الناس .

ندي : لولا أنك دخلت حياتي مكنش أي حاجة من دي حصلت !!

أشرف : أنتي مجر،،مة بطبعك ، حتي  أختي اللي حاولت تستر عليكي يمكن ترجعي لعقلك مسلمتش من أذاكي !!!

هنا يرتفع صوت منادياً : محكمة .

جلس الجميع في صمت منتظرين حكم قاضي الأرض والذي نطق بالحكم عليها وعلي ع،شيقها نادر بالسجن المؤبد .

أنتهت .



مقدمة الرواية وبدايتها من هنا



لاتلهكم القراءه عن الصلاه وذكر الله والصلاة والسلام على رسول الله صلى الله عليه وسلم 



جميع الروايات كامله من هنا 👇 ❤️ 👇 



روايات كامله وحصريه



اعلموا متابعه لصفحتي عليها الروايات الجديده كامله بدون روابط ولينكات من هنا 👇 ❤️ 👇 



روايات كامله وحديثه



❤️🌺💙🌹❤️🌺💙🌹❤️🌺💙🌹❤️🌺💙🌹❤️🌺💙🌹❤️🌺 




تعليقات

التنقل السريع
    close