رواية تائهة في نيران غدرة الفصل الخامس حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج
رواية تائهة في نيران غدرة الفصل الخامس حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج
توجة بها داخل الفيلا ولكن لم يوجد احد بها هدر بصوت عالي ع الخدم اتت الية الخادمة ع الفور متحدثة... تحت امرك ياحمزة بية
حمزة وهو يتجول بنظرة في المكان... هو محدش هنا ولا ايه
الخدامة بأحترام... لا يابية المدام آية والمدام غادة قاعدين مع بعض فوق
حمزة بزهول... غادة بتعمل ايه هنا
الخدامة.... معرفش يابية بس هيا موجودة هنا من قبل مانيجي واحنا هنا بقلنا اسبوع
حمزة.... طيب روحي حضري اوضة للانسة عشان تقعد فيها
الخدامة.... تحت امرك
انصرفت الخدامة ثم نظر حمزة الي تلك الفتاة المجهولة وجدها تنظر الي المكان بأعجاب اقترب اليها متحدثا بأبتسامة.... عجبك
نظرت الية بأبتسامة.... ماشاء الله تحفة هو محدش هنا غيرنا ولا ايه
حمزة.... لا هنا اختي ومرات اخويا لما ترتاحي شوية هبقا اعرفك عليهم وفي هذا الان هبطت غادة من اعلي وجدتهم يقفون مع بعضهم في بهو الفيلا اتت اليهم
حمزة بأبتسامة وهو يحتضن غادة.... غدوش حبيبتي وحشاني موت
غادة بأبتسامة هيا الاخري.... ولما انا وحشاك مبتجيش تشوفني لية
حمزة.... عارف اني مقصر والله بس الشغل بقا انتي عارفة واللي يشتغل مع يوسف ميعرفش ياخد نفسة
غادة.... ماشي ياحبيبي المهم انك بخير مين القمر دي
حمزة بأبتسامة.... جني خبطها بالعربية وحصلها نزيف داخلي ودخلت في غيبوبة وحاليا فاقد الذاكرة وكل دا بسببي
غادة وهيا تملس ع شعرها بحنان.... ان شاء الله تبقي بخير وتتحسن صحتك ياجني
جني بتسأل.... هو انا اسمي جني
حمزة بمرح.... ماانا معرفش اسمك ايه قولت اسميكي جني عجبك الاسم
جني.... جميل مرسي جدا
حمزة.... العفو علي ايه تعالي بقا عشان اطلعك اوضت
هزت جني رأسها بنعم صعدت معة الي اعلي ثم توجهت غاظة الي المطبخ احضرت العصير ع الفور وصعدت الي اعلي
تجلس في البهو الخارجي الموجود امام الغرف تتابع التليفاز راتهم قادمين اليها اسقطت النقاب ع وجهها ع الفور نظرت جني اليها متحدثة بهمس لحمزة.... هيا مين دي
حمزة بهمس هو الاخر.... دي تبقا آية مرات اخويا الكبير
جني.... طب حطت النقاب ع وشها لية او ماشفتني مش عاوزة تشفني مثلا
حمزة بضحك.... ههههههههههههه لا طبعا مش عشان هيا حطتة ع وشها عشاني انا مينفعش راجل غريب يشوفها غير جوزها واخوها فهمتي
هزت جني رأسها بنعم فتحدث حمزة..... اذيك ياآية انا حمزة اخو يوسف الصغير
آية بأدب.... اهلا وسهلا ودي مراتك
حمزة بلا مبالاة... تؤ دي واحدة خبطها وحصلها نزيف ف المخ ودخلت ف غيبوبة وحاليا فاقدة الذاكرة
آية.... ماشاء الله عليك كنت سايق نقل
حمزة بضحك.... ههههههههههههه الواضح انك بتحبي الهزار ياآية بس والله مظلوم دي غربية ملاكي عادي
آية بأبتسامة.... الف سلامة عليكي
حني بابتسامة توتر.... الله يسلمك انا عاوزة انام
حمزة.... عن اذنك ياآية هعرفها اوضتها
آية.... اتفضل
انصرف حمزة وجني من امامها ظلت هيا جالسة حتي اتت اليها غادة مرة اخري جلست بجوارها ينابعون التليفاز سويا
@@@@@@@@
يجلس علي مكتبة هيبتة المعتادة واضعا هاتفة ع اذنة متحدثا بقوة والغضب يتطارد من عينية.... اعمل اللي بقولك علية عاوز خلال اربعة وعشرين ساعة يبقا بيشحت عاوزة يعلن افلاسة علني قدام الناس كلها وبعد كدا نفضي للكلب التاني
اغلق هاتفة ثم وضعة ع المكتب باهمال يباشر عملة مرة اخري
رفع سماعتة الهاتف متحدثا... بسملة جبيلي ملف المناقصة حالا
بسملة بطاعة.... حاضر يافندم خمس دقايق وهيكون عند حضرتك
وضع الهاتف من يدة رجع بظهرة الي الخلف يفرك عيناه بأرهاق ولكن عندما اغمض عيناة رأها امامة وهيا تنظر له نفس النظرة التي لم تترك خيالة ابدا
فتح عيناة مرة اخري والغضب ملازما ملامح وجهه
دلفت بسملة الي الداخل وبيدها الملف متحدثة.... اتفضل الملف يافندم حمزة بية كان شغال علية
يوسف وهو يلتقط الملف منها.... ماشي يابسملة روحي انتي شوفي شغلك ولما عز يجي دخلية ع عطول
بسملة... حاضر يافندم عن اذنك
اشار اليها بيدة لتنصرف انصرفت بسملة ع الفور تركتة يتابع عملة
جلست ع مكتبها مرة اخري اتي بمرحة المعتاد وهو يتمتم ببعض الاغاني شاب في منتهي الوسامة والجمال يمتلك البشرة البيضاء والشعر الاسود الغزير يرتدي نظارة شمية وقف امامها خالعا نظارتة الشمسية لتظهر عيونة الجميلة بلونها الخضراء متحدثا.... الدنجوان فين النهاردة
بسملة بمضض.... مستنظر حضرتك جوة
عز بصدمة.... لا ياراجل احلفي كدا يوسف مستنيني انا ايه الفرحة اللي انا فيها دي
بسملة بغضب بسيط.... وانا ههزر مع حضرتك لية ابن اختي
عز بأحراج.... طب انا داخل ليوسف بقا
بسملة بتجاهل.... وانا مسألتكش اصلا
عز وهو يأتي لمكتب يوسف.... دا ايه البت الرخمة دي تلاتين ابو غلستك
@@@@@
مش وقت هزار ياعز انا بتكلم جد انا عاوز الشغل يكون ع ماية بيضة وبعد مايخلص اللي اتفقنا علية تخلية يعلن افلاسة مفهوم انا عاوزة يرجع يشحت زي مكان
عز بجدية.... اعتبرة حصل
يوسف.... بقالك اسبوع فين
عز بمرح.... كنت بصيف
يوسف بجمود.... مخصوم منك الاسبوع دا واتفضل ع شغلك وقول لبسملة تبعتلي القهوة بتاعتي
عز بغيظ.... ربنا ع المفتري وبعدين مليش دعوة باالبت اللي برة دي لسانها متبري منها
يوسف بسخرية... لسانها متبري منها بردة ولا سكتك ع دماغي بسبب قلة زوقك معاها صاحبي وعارفك
عز وهو يخرج من المكتب.... تلاتين ابو صحبيتك
يوسف وهو ينظر الي جهاز الحاسوب.... سمعتك ع فكر
عز.... ههههههههههههه وايه ياعني ماانتا ع طول بتسمعني
انصرف عز وبلغ بسملة بطلب يوسف متوجها الي عملة
@@@@@@@
اتي المساء عاد يوسف الي المنزل لم يجد احد صعد الي اسفل ع الفور وجدها جالسة تقرء في المصحف خلع جاكيتة ثم القاة بأهمال ع السرير متوجها الي المرحاض خرح بعد وقت وهو يرتدي ملابس منزلية وجدها كما هي جلس بجوارها ع السرير
ظل ينظر اليها وهيا تقرء في صمت ترتدي الحجاب ع تسبح ع يدها وهيا تقرء الايات فحقاا مااجمل من ذالك
انتهت من قراة الورد اليومي تبعها صدقت بالله ثم وضعت المصحف بجوارها ع الكمود نظرت الية وجدتة ينظر اليها بأبتسامة
اعتدل في جلستة متحدثا.... عاملة ايه دلوقت
آية بلا مبالاه.... الحمد لله احسن بكتير
يوسف بجدية.... آية هو انا ممكن اتكلم معاكي شوية بعيدا عن انك مراتي او اني اعرفك اصلا
آية بأستغراب.... اتفضل
يوسف.... احكيلي عن نفسك
آية.... نععععععم
يوسف.... بتكلم جد انتي مين انا كل ماابص في عنيكي اشوف نفس النظرة اللي شوفتها من عشر سنين عشان كدا اصريت اني اشوفك حتي بعد مشوفتك معرفتكيش النظرة دي مبتفرقنيش مبتفرقش خيالي ابدا رجاء ياآية قولي انتي مين
آية بسخرية.... بس انا فكراك كويس اوي عمري ماهنسي شكلك ابدا ولا هنسي انك كنت عاوز تغتصبني بالعافية فاكر بس ربنا حماني وحرصني لكن انتا ربنا هيعاقبك اشد عقاب ومستكفتش بكدا اتجوزتني غصب بس تعرف دا من حب ربنا فيا لاني طول عمري بدعي ان محدش يلمسني غير اللي هيكون جوزي وانا دعيت ربنا كتير في صلاتي انك تبقا جوزى
نظر لها يوسف بزهول.... انتي ايوا هيا فعلا نفس النظرة اللي شوفتها في عنيك وقتها بس انا ملمستكيش وبعدت عنك ع طول
آية بدموع.... بس قربت مني
يوسف بندم.... تعرفي اني دورت عليكي كتير بعدها مكنتش اعرف اننا هتجمع مرة تانية وتكوني مراتي
آية بتقزر منة.... انا مستحملة اهنتك وتعذيبك ليا عشان خاطر عملتك السودة دي لان محدش يلمس جسدي غير جوزي وبس حتي لو ايدي
يوسف.... صدقيني كان غصب عني انا كنت وادقتها لسة شاب طايش في سن مراهقة ابويا مات وسبلي حمل ملوش اول من اخر وامي سبتنا في محنتتنا شفت كتير ياآية
آية وهيا تجفف دموعها.... خلاص يايوسف المهم ان ربنا استجاب لدعواتي
يوسف وهو يرجع بظهرة الي الخلف..... تعرفي انا كنت واخدك وسيلة انتقام لكن مش عارف انتقم منك كل ماابص في عنيكي احس اني عاجز قلبي بيرق اول مايشوفك انتي ملاك ياآية نازل ع الارض
آية بخجل.... احم. اسكت بقاا
يوسف بأبتسامة.... ممكن تسمحيني ع اللي عملتة معاكي بالله انا ندمان من وقتها
آية.... انا اصلا سمحتك من زمان وسلمت امري لربي هو اللي يجبلي حقي
ولم يقدر يوسف ع تخبئة مشاعرة اكثر من ذالك جذبها الي احضانة بقوة متحدثا... تعرفي كلامك دا فرحني اد ايه
آية.... انا بجد مش فهماك انتا قاسي ولا حنين عصبي ولا هادي اوقات بيبقا مفيش احن منك واوقات بيبقا مفيش ازفت منك
رفعا يوسف حاجبة متحدثا.... ازفت
آية بحدية.... اه انكر انك كسرتلي رجلي
يوسف... اسف والله وحقك عليا اللهي رجلي تنكسر لو اذيتك تاني
آية.... اللهم امين
يوسف بغيظ.... وعملالي عارفة ربنا وطول النهار مسكلنا المصحف دا انا توبت ع ايدك
ابتسمت آية الية متحدثة.... طب امشي بقا عشان عاوزة انام ولو سمحت لو هتنام جمبي نام بهدومك
يوسف بابتسامة... حاضر الجميل بس يؤمر هنزل اكمل شوية شغل وانتي ارتاحي بقا تعبتك معايا
آية بخجل... لا متعبتنيش ولا حاجة
يوسف وهو يقبل رأسها بأبتسامة ... طب ارتاحي انتي
ساعدها علي ان تسطحت ع الفراش متجها نحو الباب وعلي وجهه ابتسامة ساخرة متحدث في نفسة وهو ينظر لها... هه مطلعتيش هبلة وبس لا طلعتي غبية كمان بس كويس غباء دا هيسهل عليا حاجات كتير اوي وهتخليني اقرب من هدفي بسرعة
هبط الي اسفل بأبتسامة انتصار تزين وجهه لقربة من هدفة اما هيا فيعتلي وجهها ابتسامة فقد حقق الله دعائها واصبح هو زوجها والان يعاملها بحنية وليس بقسوة كما كان يعتاد ولكن لم تدري ان كل هذا من ضمن مخطط يوسف
@@@@@@@
متسطحة علي الفراش غارقة في النوم والعرق محيط بجبينها تحرك رأسها يميننا ويسارا تغمض عيناها بقوة وهيا تراة يقترب منها ينظر لها بنظرات حيوانبة يريد ان يفترسها وهيا تتراجع الي الخلف حتي استندت بالحائط اقترب منها كاالكلب الدنيئ جذبا اياها من خصرها بقوة حتي اصدمت بجسدة العريض مقبلا ايها بعنف حتي تذوق طعم دمائها ابتعد عنها ثم نظر اليها بشراسة وعيون كالذئب الذي يفترس فريستة ينظر الي كل انش في جسدها وتذداد الرغبة فيه اكثر مزق ملابسها وهو مازال يفعل ماحرمة الله صرخت بقوة مغشي عليها اثر هجموة علية كاالذئب
احس هو بأرتخاء جسدها ابتعد عنها بعد وقت فاقت نظرت الي نفسها واخذت تلطم علي وجهها وتبكي بقوة علي تحطيمة لها اقترب منها مرة اخري صرخت بصوت عالي ابعد عننننننني ابعدددددد عااااااااااااااا
هبت فازعة من نومها رأت الجميع واقفين ينظرون اليها اما هو فكان جالسا بجوارها يحاول تهدئتها فهذا ماكانت تحلم به جني
نظرت الي حمزة الذي كان يحاول تهدئتها بوجهها الشاحب المليئ بالعرق ثم نظرت الي يوسف الواقف ينظر لها بتفحص وكذالك آية وغادة
بدءت في البكاء استغرب الجميع من تصرفاتها فتحدث حمزة.... اهدي بس بتعيطي لية
وضعت جني يدها ع وجهها حتي لا يراها احد.... اطلعوا بىة مش عاوزة حد برة
حمزة.... حاضر هنطلع بس اهدي انتي بس
جني بصراخ.... بررررررررة واخذت تبكي مرة اخري
يوسف بهدوء.... خلاص ياجماعة تعالوا نطلع لو دا هيريحها
نظر لها حمزة بعتاب ولام نفسة متحدثا.... انا السبب في كل اللي هيا فية دا
يوسف بمواثاه.... انتا ملكاش زمب كان غصب عنك وسعدتها ولحد الان بتساعدها ثم نظر الي داخل الغرفة مرة اخري ينظر اليها وهيا تتفحص المكان حولها بخوف متحدثا... واضح ان في حاجة هيا اللي مخلياها كدا
حمزة بتسال.... حاجة ايه
يوسف بلا مبالاة.... معرفش المهم روح ارتاح انتا وهيا هتبقا كويسة وغادة معاها
حمزة... اه صحيح هيا غادة بتعمل ايه هنا بقالها فترة
يوسف.... هتتطلق من جوزها واكيد من الطبيعي انها تيجي هنا
حمزة بزهول.... هتطلق لية دي متجوزاه ع الحب
يوسف وهو يهبط الدرج.... ماانتا لو بنشوفك وبتقعد معانا كنت عرفت يلا روح ارتاح دلوقت وبكرة نبقا نتكلم
تركة يوسف متوجها الي خارج الفيلا بأكملها بينما ذهب حمزة الي غرفتة يفكر بأمر تلك الفتاة
@@@@@@
صدحت الشمس بنورها الساطع معلنة عن قدوم يوما جديد يجتمعوا علي سفرة الفطار يوسف بجوارة آية وبالمقابل له غادة بجوارها حمزة
هبطت الي اسف ظلت تتجول بنظرها في المكان حتي وقع بصراها عليهم اقتربت منهم وعلي وجهها ابتسامة توتر تحدثت غادة بأبتسامة.... تعالي اقعدي ياحبيبتي افطري
جني بأرتباك... مرسي لزوقك وبدءت في تناول الطعام
جلس الجميع يتناولون الطعام في صمت حتي استمعوا الي صوت يأتي من الخارج توجهوا جميعهم الية
الخدامة.... ياهانم مينفعش كدا حضرتك هنا في نظام هبلغ يوسف بية انك موجودة ولو اذنلي ادخلك هدخلك
هتفت بنبرة غاضبة مليئة بالكبرياء.... بقاا انتي يابتاعة اللي هتوقفيني عشان تستأذني ادخل بيتي
هتف يوسف بصوت صدح صوت في المكان... مش بيتك ولا ليكي مكان هنا ايه اللي جابك
عبير بغضب.... والله جاية اشوف ولادي فين واقعد معاهم
حمزة بسخرية.... من امتا دا ولسة ياما هنشوف
عبير وهيا تنظر اليهم.... الله الله دا الحبايب كلهم متجمعين هنا ثم وقفت بجوار جني متحدثة... ومين دي كمان
حمزة بغضب... ملكيش دعوة بيها
نظرت له عبير بأستفذاذ ثم نظرت الي آية متحدثة بحنان مزيف.... وانتي ياحبيبتي عاملة ايه مبسوطة هنا
آية بأبتسامة وهيا تنظر ليوسف.... اه ياطنط جدا مش جوزي وكيد هبقا مبسوطة معاه
نظرت لها عبير بغضب بينما نظر يوسف الي عبير وعلي وجهه ابتسامة احتضن آية من كتفيها متحدثا.... ياريت تخليكي ف حالك وملكيش دعوة باآية ثم مال ع اذنها متحدثا... لانها مش هتسمع كلامك زي المرة اللي فاتت لما كنتي عاوزة تهربيها فاكرة
نظرت له عبير بعضب شديد بينما ابتسم لها يوسف بمرح متحدثا.... انا ريح بقا الشغل ياروحي ثم قبل رأسها وهو ينظر الي عبير بأستفذاذ وهيا تشطاط غصبا
آية برقة.... مش هتفطر الاول
يوسف بسخرية.... معلش بقا ياحبيبتي اصل الجو هنا بقا خنيقة ويسد النفس هفطر ف الشركة افطري انتي مع غادة
اوامت آية رأسها بنعم انصرف يوسف الي عملة فتحدث حمزة وهو ينظر الي عبير بغضب.... خدني معاك يايوسف والله بفكر اعزل من البلد كلها اصلها بقت خنقة اوي انصرف هو الاخر الي عملة وظلت آية وغادة وجني
توجهوا الي سفرة الفطارة يتناولون الطعام في صمت ختي انتهوا ساعدت غادة آية ت الصعود مجدنا خلفهم جني تاركين عبير حالسة تنظر لهم بغضب وحقد شديد متحدثة.... كدا احلوت اوي اتنكوا برحتكوا بكرة اخليكوا تيجوا تبوسو رجلي الايام بينا كتير نادت ع الخلدمة بتعالي.... انتي يازفتة تعالي هنا
الخدمة بأدب وطاعة.... امرك ياهانم
عبير وهيا تضع قدم فوق الاخري... اعمليلي فنجان قهوة مظبوط وخلي حد يطلع الشنط دي فوق
الخدامة.... تحت امرك ياهانم تؤمري بحاجة تانية
عبير بقرف... لا غورى
انصرفت الخادمة ع الفور لتحضر لها القهوة بينما اتي خادم اخر حمل حقيباتها وصعد بهم الي اعلي
اتت الخدامة وهيا تحمل بيها فنجان القهوة ع الصنية بجوارها كوب من المياه
الخدامة.... اتفضلي ياهانم القهوة
اخذت عبير القهوة ارتشفت منة جزء بسيط متحدثة بغضب.... ايه يامتخلفة القرف دا در قهوة
الخدامة بخوف.... ماهو ياهانم
عبير بغضب.... ماهو ايه وزفت ايه ثم حدفت القهوة في وجه الخادمة صرخت بقوة بسبب سخونتها هبطت غادة ع الفور سرعان مااستمعت الي صريخ تلك الخادمة اما جني وآية كونوا يتابعون من اعلي
غادة بغضب محدثة والدتها.... ممكن اعرف ايه اللي انتي بتعملية دا وباي حق بتعمليها كدا والله انا معرفش يوسف اصلا ازاي سمحلك تقعدي معانا
جذبتها عبير من خصلات شعرها ماحدثة بغصب... مش وانتي اللي هتعلميني اقول ايه ومقولش ايه فاهمة ولا لا
غادة بدموع وهيا تحاول الافلات منها... وانتي مالك وملنا مكفكيش اللي علتية فينا راجعة تكملي حلي بعيد عننا بقا وارحمينا
جني بخوف.... هو في ايه وهيا بتضربها لية
آية.... معرفش ساعديني انزل نحوشها عن غادة
جني... لا انتي مش هتقدري خليكي انتي وانا هنزل
هبطت جني الدرج ولكن لم تكمل هبوطها عندما رأت عببر تجذب غادة من خصلاتها متجها بها الي اعلي متحدثة.... انا هربيكي ياقليلة الرباية انتوا فعلا كلكوا متربتوش وانا اللي هربيكي من اول وجديد
حاولت جني ابتعاد عبير عنها ولكن دفشتها عبير بقوة نزلت آية بصعوبة تحاول ابعاد عبير عنها ولكن دفشتها عبير هيا الاخري بقوة صرخت آية عندما سقطت علي قدمها المكسورة اتت اليها جني مسرعة لكي تساعدها ع الوقوف
صرخت غادة متحدثة.... بأي حقك عاوزة تربيني هاا
عبير بغضب.... امك
غادر بسخرية وصراخ.... امي انهي ام دي اللي سبتنا في اكتر وقت كنا محتاجنها فية وراحت اتجوزت صاحب جوزها عشان خاطر احتيجاتها الانانية تعرفي است اللي تسيب جوزها وولادها عشان انانيتها دي تبقاا ايه
صفعتها عبير بقوة حتي افلتت غادة من يدها أثر صفعتها القوية زحط قدميها ع الدرج شهقت آية وجني بقوة عندما راؤ غادة سقطت من ع الدرج نائمة اسفل الدرج هبطت جني اليها مسرعة وآية خلفها حاولوا ان يفيقوا غادة ولكن وجهها مللي بالدماء
آية ببكاء.... نهار اسود هنعمل ايه
جني.... الحقي
نظرت آية مكان ماتنظر جني بزهول عندما رأت الدماء تنزف ع قدم غادة نظروا الي بعضهم بزهول ثم نظروا الي غادة وووو
يتبع


تعليقات
إرسال تعليق