رواية نجاتي البارت السادس عشر والسابع عشر والثامن عشر والتاسع عشر بقلم الكاتبه إيمان جمال حصريه وجديده
فيفي بخوف شو عم تحكي
احمد بصدمه وهكذا اسر اللي كان قاعد سامع كل حاجه
أسوة بغيظ اكبر : بقولك اي يا حلوه دخول القصر مره تانيه متحصلش وكملت بسخرية ولما اسر يفوق من الغيبوبه ممكن تبقي تقوليه واه نسيت وكملت وهي بتكلم احمد لو سمحت يا استاذ احمد المدام فيفي لو ليها شركه معا شركتنا ف ياريت تتلغي تماماً
في اوضة اسر
اسر بصدمه من كلام أسوة بدا يكلم نفسه: يا بنت المجنونه
برى
فيفي بغيظ: انا راح امشي بس راجعه تاني
أسوة بانتصار : دا في احلامك يا حلوه
نور بتصقيف: اهي دي أسوة اللي اعرفها اخيرا خلصنا من الحربوه دي
أسوة بإحراج: ه هو انا زودتها والا اي
نور بتشجيع: دانتي مسحتي بيها الأرض والله شاطره
احمد بخبث : بس كدا اسر ممكن يزعل
نور : مين قالك أننا هنقول لاسر لما يفوق بالموضوع
أسوة بخوف من ردت فعل اسر. : هو خلاص عرف
نور بعدم فهم: ازاي
أسوة بسرعه : قصدي أن اخوكي وحتي وهو تعبان بحس بيسمع كل حاجه وكمان انا سمعت من دكتور أن اللي بيكون في غيبوبه حاسس وسامع بس عقله رافض الرجوع للحياة
نور بزعل : هو اسر ممكن يفضل كتير كدا
احمد بحب : متخافيش اسر راجل واكيد هيرجع تاني
عند بسمه
بسمه بعصبية: هو اي اللي معرفتش ادخل اشوفه
فيفي بغيظ: الحربايه اللي اسمها أسوة دي طلعت مش سهله وشكلها بتحبه اوي
بسمه : يعني أنا اصرف عليكي واعمل منك هانم وفي الاخر مش عارفه تتصرفي معا حتة بت زي دي
فيفي : اعملي اي يعني يا بسمه
بسمه بشر : ولا حاجه أنا اللي هعمل
فيفي : يعني اسافر واللي افضل
بسمه بتفكير: لا افضلي علشان لازم ترجعي القصر تاني وموضوع أسوة دا سبيه ليا
مجهول : الو
بسمه : الو
مجهول : عملتي اي
بسمه بغيظ : معرفتش ليس اعمل حاجه
مجهول بعصبية : اسمعي يا بسمه كويس قدامك بالظبط اسبوعين تكوني خلصتي من النسر وكمان عرفتي مين يمسك مكانه في مصر واللي ادعي لنفسك بالفاتحه وكمل بخبث ومتنسيش تبقي تدعي لبناتك
بسمه بصدمه وخوف
ب ب بناتي هما بناتي عايشين
مجهول بضحكه خبيثه: قدامك اسبوعين وتكوني خلصتي شغلك والمكافأة هتكون مكان بناتك
بسمه بسرعه : الو الو
فيفي بفضول : مين دا
بسمه بعصبية: اخرجي برى
فيفي : بسمه انا..
بسمه بعصبية وصوت عالي: قولتلك أخرجي برى برررررى
عند ادم
سميه بكسوف: شكلي معطلة حضرتك
ادم بابتسامه: ابدا دا كان فون شغل وبعدين بلاش حضرتك دي
سميه بابتسامه: حاضر
ادم : يا اي
سميه بكسوف: ي يا آدم
ادم بابتسامه: اول مره اسمع اسمي بالحلاوة دي
سميه بكسوف وتوتر : ط طب ينفع نمشي
ادم بسرعه : لي
سميه : اصل مكسوفه اول مره اخرى مع حد
ادم بابتسامه: ودي حاجه تفرحني باني اول شخص في حياتك
في قصر اسر السويفي
احمد : طيب انا لازم امشي الوقت اتاخر وكمل كلامه وان شاء الله يا مرات خويا هعدي عليكي الصبح علشان نروح البنك اول حاجه وبعدين نروح الشركه
أسوة بتوتر: أن شاء الله
نور بزعل : ما تفضل شويه كمان
أسوة بضحكه خبيثه: سبيه يا نور مش هيطير يعني
نور بغيظ : انا قصدي أنه يفضل ليس بدري
احمد بابتسامه: معلشي يا نور لازم اروح المصنع في شاحنة جايه ولازم اتاكد من صلاحيتها وبعدين ليان نامت وانتي كمان عندك امتحان الصبح يدوب تنامي وكمل بخبث واسوة قصدي مرات اخويا لازم تدخل لاسر لأن الممرضه هتيجي بكرى
أسوة بخوف من ردت فعل اسر : لا نور اللي هتفضل جانبه النهارده
نور بهدوء : حاضر
احمد بسرعه : لا مينفعش علشان انتي عندك امتحان وبعدين انتي مش هتعرفي تغيري علي الجرح إنما أسوة بتعرف
نور بتفكير : عندك حق
أسوة بقلق : حاضر هدخل انا
احمد بخبث : ربنا معاكي
أسوة فهمت هو يقصد اي وخافت اكتر
احمد مشي ونور خدت ليان وطلعوا يناموا واسوة فضلت خايفه تدخل لاسر
سميرة بحب : أسوة يا بنتي
أسوة بنوم : نعم يا داد
سمير : ادخلي نامي عند اسر
أسوة بتوتر: حاضر
سميرة : طيب يا حبيبتي انا مسافره دلوقتي علشان مرات ابني بتولد والخدم راحوا اوضهم هي في بيت الخدم في الجنينه يعني القصر مفيش فيه حد لو عوذتي حاجه رني الجرس اللي في المطبخ وانا أن شاء الله هكون هنا بكرى اخر النهار
أسوة بحب : حاضر يا داد وكملت انا هرن علي عمي سعيد يوصلك
سميرة بحب : تسلمي يا بنتي
أسوة رنت علي سعيد وسميرة مشيت
أسوة بتوتر لنفسه مانا لازم ادخل اشوفه مش هيحصل حاجه وبعدين اصلا زمانه نام
أسوة دخلت الأوضة واتفجئت بأن اسر قاعد ماسك ملف وبيشرب سيجاره وجانبه كوباية قهوه
أسوة بصدمه : انت بتعمل اي وجبت القهوه منين وازاي تشرب سجاير وانت ليس تعبان
اسر بعصبية مصطنعه: انتي ازاي تكلمي فيفي كدا
أسوة بتوتر: ها أنا معملتش حاجه
اسر قام وقرب منها
اسر بهدوء : اللي خلاكي تقولي ليها أنها مينفعش تفضل في القصر وكمان ممنوع تشوفني
أسوة بخوف : اانا كنت خايفه تعرف انك مش تعبان مش اكتر
اسر بعدم تصديق : قولي والله
أسوة بتوتر: مش بكدب
اسر : عارف
أسوة بصدمه : يعني انت مصدق كلامي
اسر وهو بيرجع مكانه : لا
أسوة بغيظ وغيره: طب علي فكرا هي مش حلوه ومش من النوع اللي الواحد يشوفها مناسبه ليه
اسر وهو بيشرب القهوه : امال مين المناسبه ليا انتي مثلا
أسوة بكسوف : اانا مقولتش كدا انا بقول في العموم وبعدين مقولتش بردو جبت القهوه منين
اسر : بصي علي يمينك
أسوة بصت لقت مكنة القهوه وكل انواع القهوه في ركن صغير
أسوة بصدمه : دي مكنتش هنا
اسر : جبتها النهارده
أسوة : ازاي
اسر : مش لازم اقولك كل حاجه وبعد كدا ملكيش دعوه بحد جاي يشوفني
أسوة بعصبية : يعني كنت اخليها تدخل تشوفك وتقرب منك وتقولك شو اخبارك حبيبي كتير وحشني صوتك يا حبيبي والكلام الفاضي دا
اسر باستغراب من كلامها وطريقه عصبيتها : طب وانتي غيرانه لي
أسوة بكسوف : اانا انا مش غيرنه
اسر قام وقرب منها وهي فضلت ترجع لوراء : لا غيرانه وباين عليكي اوي
أسوة بكسوف وتوتر من قربه : لا مش غيرانه
اسر قرب منها لحد ما بقت واقفه وراء منها الحيطه : طب منزله عيونك لي
أسوة بكسوف نزلت عيونها للأرض : ممكن تبعد
اسر بقرب اكتر وهمس عند ثغرها: العبايه عليكي تجنن
أسوة وشها بقى شبه التفاحه من كتر الكسوف
اسر بضحكه خبيثه: امال لو مسكت ايدك هتعملي اي
أسوة بغيظ من كلامه حطت ايديها علي صد*ره علشان تبعده عنها
اسر مسك ايديها
اسر بحب : اول مره اخد بالي من لون عيونك
أسوة بتوتر: سيب ايدي
اسر : بشرط
أسوة : اي هو
اسر : اخد حض*ن زي اللي فيفي كانت هتديه ليا وانتي خلتيها تمشي
أسوة بعصبية: نعم انت اكيد مجنون
اسر ببرود: لو حد غيرك كان قال الكلمة دي كان زمانه ميت وكمل ببرود قولت اي
أسوة : مستحيل
اسر شدها لحض*نه بدون سابق انذار
أسوة بصدمه من فعله كانت بتحاول تبعد لكن للحظه حست بأنها مرتاحه مطمئنه بدأت ترفع ايديها تبادلوا نفس الحض*ن
أما اسر كان مبسوط من ردت فعلها ليه واتاكد دلوقتي أنه فعلا بيحبها
أسر بخبث: مكنتش اعرف ان حضن* ك مميز اوي كدا
أسوة بعدت عنه بكسوف
اسر بابتسامه هادئه: طب خلاص اهدي
أسوة بتوتر: انا هروح انام
اسر سحب ايديها قبل ما تمشي
اسر : استني
أسوة : نعم
اسر : عايزك تاخدي بالك من كل حاجه في الشركة
أسوة : حاضر هاخد بالي من الشركة
اسر : أنا مش قصدي الشركات ولا الفلوس انا قصدي عليكي مش عايز كلام معا موظف ولا كلام معا حد اصلا واي حاجه عايزها رني عليا ومد أيده وهو بيديها فون دا فون مفيش عليه غير رقمي باسمي خليه معاكي ومش عايزك تأكلي برى اي حاجه ولا من ايد اي حد
أسوة باستغراب: لي كل دا
اسر : من غير لي انتي تسمعي الكلام
أسوة : حاضر حاجه تانيه
اسر : لا
أسوة بتوتر: طب ممكن تسيب ايدي
اسر بخبث: هي فين ايدك دي
أسوة بكسوف : بين ايدك
اسر : انتي اللي ماسكه ايدي
أسوة بغيظ : لا انت
اسر : طب شوفي انتي
أسوة : اهو حتي بص...
اسر بخبث : شكل الحض*ن ليس مقصر عليكي
أسوة انكسفت منه بعد ما شافت أن هي اللي ماسكه أيده
البارت السابع عشر
أسوة بكسوف : اسفه
اسر بود : ولا يهمك وبعدين انا جوزك علي فكرا
أسوة : هو انا ممكن اسالك سؤال
اسر بهدوء : ممكن
أسوة : لي اتجوزتني
اسر بتنهيده: ممكن ناجل الموضوع
أسوة بزعل : تمام
اسر رجع قاعد قدام الملفات بتاعته واسوة راحت نامت علي الكنبه اللي قصاده لحد ما اسر لاحظ انها راحت في النوم وقرب يعدلها
اسر بصوت حنون : انا عارف انك عايزه تعرفي كل حاجه بس صدقيني مش وقته لو عرفتي دلوقتي هتبعدي عني وانا مصدقت لقيتك
وقرب طبع بوس*ه علي جبينها
وراح نام هو كمان
في صباح يوم جديد
نور بابتسامه: ليان عامله اي
ليان بتعب : هو هو بابا اسر فين
نور بخوف قربت من ليان للي كان باين عليها التعب جدا
نور بخوف : مالك يا حبيبتي
ليان : الدكتور قال لاحمد اني هموت
نور بدموع : لا يا حبيبتي مش هيحصل
ليان بدموع : لا هو قال كدا وانا سمعته
نور بصوت عالي: أسوة يا أسوة
أسوة كانت نايمه اسر فاق علي صوت نور
اسر بسرعه : أسوة أسوة.
أسوة بنوم : نعم
اسر بصوت مهموس: ممكن تقومي نور بتنادي عليكي
أسوة قامت بخوف وطلعت برى بسرعه
أسوة بخوف : في اي
نور بدموع : ليان تعبانه لازم تروح لدكتور
أسوة بسرعه : ثواني البس
بعد ثواني نزلت أسوة من فوق وهي لابسه بنطلون جينز بوي فريند واسع و تيشرت اسمر بكم وحجاب منقط ابيض في اسمر
أسوة كانت خارجه فجاء افتكرت اسر فرجعت تاني
اسر بخوف : ليان مالها
أسوة بدموع : شكلها تعبان اوي انا خايفه عليها يا اسر
اسر بهدوء : متخافيش انتي خديها علي مستشفي السويفي وهناك هما عارفين بيعملوا اي
أسوة بتوتر: حاضر
اسر رن علي احمد وقاله يروح علي هناك
في مستشفى السويفي
الدكتور: انا اسف بس هي دخلت في غيبوبه
أسوة ونور بدموع : ط طب مفيش حل
الدكتور بحزن : انا قولت للباشا أننا محتاجين نوخاع من الدرجه الاولى علشان يساعدنا علي العمليه بس هو كل مره كان يقولي هشوف الموضوع والوضع دلوقتي بقي صعب
احمد بزعل : طب لو النخاع اتوفر ترجع تاني
الدكتور : مش دايما بس هنحاول وربنا معانا
احمد : اخر النهار هرجعلك ومن هنا لحد ما ارجع مفيش بني ادم يدخلها غير الممرضه بتاعتها الخاصه
الدكتور : حاضر
مجهول : يا هانم القصر فاضي حتي الحرباية بتاعته مش موجوده
بسمه بشر : يبقي النهارده نهاية اسر
في قصر اسر السويفي
كان خايف علي ليان وخوف الأكبر من أن أسوة تكرهوا بعد ما تعرف حقيقته
" لدرجه اخشىٰ ضياعك من بين يدي ، وكيف لا يخشى قلبي ؟ وانتِ من كأن طوق النجاة اليَّ "
اسر سمعت صوت حد برى فقرب من السرير وحط الجهاز وكأنه نايم
بسمه دخلت بشويش وقربت من أسر
بسمه بخبث : جه اليوم اللي اشوفك واقع فيه يا اسر وكملت بضحكه بقيت شبه الكرت المح*روق بالنسبه لينا لازم اخلص منك ودلوقتي
وقربت تدي لاسر حق*نة هوى
اسر ببرود: طب مش تستاذني دخول القصر الاول والا دي حاجه جديده عليكي
بسمه بصدمه وخوف : اااانت انت ازاي عايش
اسر وهو بيقوم يقعد : هو انتي محدش قالك اني يتخاف مني مش عليا اصلي اتعودت اخد بالي من كل حاجه واسبق كل واحد بخطوه
بسمه بشر: طبعك يا ابن سيف
اسر ببرود: لا وانتي الصدقه دا ذكاء مدروس
بسمه بشر: طول عمرك واخد كل حاجه
اسر بعصبية: انتي اللي طماعه طمعتي في كل حاجه خليتي احمد يتيتم من صغره و اتجوزتي عمه وخليته يمشي معاكي في سكة اللي يروح ما يرجعش و لما جتلك الفرصه تخلصي منه جبتيها فيا علشان تاخدي مكانه ودلوقتي عايزه تشيليني من طريقك علشان ميكونش فيه غيرك بس غلطانه يا بسمه
بسمه بشر : الغلط دا كان غلط ابوك اللي سابني وانا عيلة صغيره وقال اني مش أخته وبعد عني زي مانت ما عملت معا فرح
اسر بعصبية مكتومه: انتي اللي طماعه وجيتي تطلبي حاجات مش من حقك ولما وقف جانبك قت* لاتيه وفرح ملكيش دعوه بيها وكمل بشر اوعي تكوني فاكره اني مش عارف كل حاجه فوقي يا بسمه انا النسر مش اي حد انا اللي امح*ي وجودك من الدنيا
بسمه بخوف : اسر متنساش اني عمتك
اسر ببرود : عمتي مين صلي على النبي في قلبك انا معنديش عمات وبعدين انا سايبك بس علشان دمك يتحرق علي فراق بناتك زي ما عملتي فيا وفي ابويا
بسمه بشر: وهو انا برود اللي قولت لامك تروح تتجوز واحد من سنك
اسر وهو بيجز علي سنانه: اسمعي يا بسمه كلمتين ملهمش تالت الدور الجايه علشان يقابل رب كريم هو انتي انا قولت اقولك علشان تبقي تجهزي نفسك
بسمه بخوف : اسر
اسر بعصبية: برى
بسمه : انا عمتك يا اسر
اسر بسخريه : وشغلنا مفيش فيه عمتي ولا خالي ووو
البارت الثامن عشر
اسر بسخرية: وشغلنا مفيش فيه عمتو ولا خالو ولا.....اااا
أسوة بخوف قربت من أسر حضنته
تحت نظرات التعجب من أسر وملامح الدهشه من بسمه اللي لاول مره تشوف أسوة
اسر بحب : اللي حصل
أسوة وهب مازالت جو حضنه: ليان بت*مو*ت
اسر خد باله من بسمه اللي كان نفسها تاخد أسوة في حضنها من غير ما تعرف اي السبب
اسر ببرود : انتي ليس هنا اطلعي بري
بسمه خرجت وهي حاسه ان أسوة بنتها
اسر بهدوء بعد أسوة عنه : طب ممكن تهدي وانا هتصرف
أسوة بصوت مخنوق من الدموع : الدكتور قال إن لازم نخاع العظم ومن الدرجه الاولى هتجيبه منين
اسر بهدوء : انتي مش امبارح سالتني انا اتجوزتك لي صح ؟
أسوة : ايو
اسر بهدوء : علشان انتي اخت ليان ولازم وجودك في حياتها علشان تقدر تعيش
أسوة بصدمه بعدت عن أسر : أأنت....انت بتقول اي
اسر : ليان تبقي اختك، أسوة انا اوعدك أن أي حاجة انتي عايزه تعرفيها هقولك عليها بس بعد عملية ليان
أسوة بعدم تصديق: انت اكيد بتهزر ...يعني اي ليان اختي ؟ طب ازاي وانا امي ميته من يوم ما جيت الدن.....كملت بدموع ه هي ماما عايشه يعني هي ليس عايشه
اسر بهدوء : ممكن تهدي
أسوة بصوت عالي: أهدى طب ازاي انت جاي تقولي بكل سهوله أن ليا اخت لا وكمان بت*مو*ت وتكمل وتقولي أن ماما عايشه كملت بدموع هي فين ولي مش عايزاني في حياتها ولي بعدت عني انطق
اسر بهدوء : طب ممكن تهدي علشان افهمك
أسوة : تفهمني اي عايز تقولي اصل امك مكنش معاها حق العلاج فسبتك لابوكي واللي هتقولي أصلها مكنتش بتحب خلفت البنات فرمتنا لبابا وكملت بدموع بابا اللي اتحرمت منه بدري ووو
البارت التاسع عشر
أسوة بدموع : بابا اللي اتحرمت منه بدري ووو انا مش قادره اقف
اسر بخوف : أسوة
في لحظه كانت أسوة فاقده وعيها
اسر بخوف : اسوووة
اسر جري لحقها قبل ما تقع علي الارض
اسر بخوف : أسوة فوقي أسوة أسوة
احمد بخوف : اسر أسوة بالها
اسر بسرعه : هات دكتوره بسرعه
احمد خرج بسرعه
وأسر حطها علي السرير وفضل واقف جانبها يفتكر وصية والدها ليه
فلاش
محمد : اسر انا غلط وعارف أن مكنش ينفع اسمع كلام بسمه بس غصب عني يا ابني الشي*طان شاطر وهي كانت عارفه كل مره تخليني ادخل برجلي معاهم
اسر بعصبية مكتومه: انت فاهم انت عملت اي ؟ طب مفكرتش في بنتك وابنك مفكرتش لو جرى ليك حاجه اللي هيحصل لعيالك
محمد بدموع : علشان كدا يا ابني انا جتلك انت انا عارف انك بتعتبرني زي والدك خد بالك من أسوة وإبراهيم
احمد بعصبية : عمي انت جاي بعد اي تقول كداااا ارتفع صوت احمد جاي تقول الحقني يا اسر انا عندي بنت وولد عايزك تاخد بالك منهم جاي بعد ما الدنيا باظت لا شاطر يا عمي
اسر بعصبية: خلاص يا احمد اسكت
احمد بصوت عالي: عايزني أسكت وانا عارف اخرتها اي عايزني أسكت وانا عارف انهم ممكن يدورو علي ولاد عمي اللي طول الوقت كان مفهمني أنهم ما*توا
باك
احمد : اتفضلي يا دكتوره
الدكتوره : لو سمحتوا برى علشان اعرف اكشف عليها
برى
اسر بخوف فضل واقف مش عارف يتكلم
احمد قرب منه : اسر اللي حصل
اسر بدء يحكي اللي حصل من ساعة دخول بسمه لحد معرفت أسوة بموضوع ليان
احمد بهدوء: كان لازم تعرف يا اسر علشان خاطر اختها
اسر بندم : كان ممكن القي طريقه غيرها ...غير اني اشوفها مكسوره قدامي كدا
احمد بهدوء: اسر انت حبتها ؟
" دق القلب من أجلها أعلن عن استسلامه أمامها،فمن سواها انقذهُ من ظلمت الحياة،وغدرها"
اسر بهدوء: وياريت ما حبتها
احمد باستغراب: لي يا اسر
اسر : الاول كنت خايف اسيب نور لوحدها ودلوقتي بقيت خايف امشي وانا خايف عليها هي كمان
احمد حضن اسر بدموع : متقولش كدا يا اسر
اسر : احمد لو حصلي حاجه في يوم توعدني تاخد بالك منهم
احمد بعصبية مكتومه: اخرس يا اسر
اسر بعد عن احمد
اسر : احمد انت اكتر واحد عارف كل حاجه علشان كدا بوصيك
احمد : يا عم موافق بس وصيني علي اختك يوم فرحنا غير كدا انسي وكمل بخبث علشان يخرج من التوتر والقلق وبعدين المفروض دلوقتي انك بقيت جوز اختي وانا هكون جوز اختك يعني لو عملت اي حاجه ليها هااا
اسر بشر : هتعمل اي
احمد بخوف : لا ولا حاجه أنا بهزر
الدكتوره خرجت وأحمد وأسر بيضحكوا
اسر بسرعه : أسوة عامله اي
الدكتورة بهدوء : هي بقت كويسه دلوقتي بس ياريت بلاش عصبيه لأنها كانت متعرضها لصدمه
احمد : حاضر يا دكتورها
الدكتوره : وياريت تاكل كويس لأنها ضعيفه جدا
اسر : حاضر
احمد : اتفضلي يا دكتوره
احمد خد الدكتوره
اسر نزل المطبخ وبدأ يعمل اكل لاسوة
احمد بضحكه : بتعمل اي يا باشا
اسر بغيظ : اخرس ياله
احمد بخبث : طب مش تشوف الاول هتوافق تشوفك والا لا
اسر بهدوء : حتي لو مش عايزه تشوفني هفضل جانبها
احمد بخبث : مش كان من شوية يا ريتني ما حبتها
اسر بعصبية مكتومه: بقولك اي يا ابن عفاف عارف باب القصر تخرج منه و اياك اشوف وشك تاني
نور بصدمه: اسر اااانت قومت امته
اسر وهو ماشي من جانبها : بقولك اي قبل ما تمشي فهمها علشان مش عايز غباء
نور بصدمه: يفهمني اي وبعدين اللي معاك دا
اسر بتريقه: مش بقولك مش عايز غباء
احمد بضحكه : دا يا حببتي اكل
اسر رجع تانيه لاحمد
اسر بعصبية : متلم نفسك يا لاه
احمد ببرود : اي يا عم خطبتي
نور باستغراب : هو اللي بيحصل
احمد ضحكه : يعيني دا انصدمت
اسر بتنهيده : نور احمد هيقولك علي كل حاجه بس مش عايز حد يعرف
احمد بخبث : طب ما اطلع انا وهي معاك واهو اقول لاسوة بالمره بدل ما تقول انت
اسر ببرود: وماله يا حبيبي بس ابقي فكرني اوافق على العريس اللي اتقدم لانور
احمد بغيظ: طب جرب يا اسر وانا اقت*تله
نور بسرعه : لا يا حبيبي كدا تروح الس*جن
اسر بصدمه : انتي قولتي اي يا ختتي
احمد بحب : قال حبيبي
اسر بعصبية: انا طالع احسن ما اخل*ص عليكم
فوق
أسوة كانت ضامه نفسها وهي بتعيط
اسر دخل بهدوء وهو شايل صنيه عليها شوربة خضار
أسوة بعصبية : اخرج برى مش عايزه اشوفك
اسر بهدوء حط الصينيه علي التربيزه وقرب قعد قدامها
اسر بندم : انا اسف علي كل حاجه حصلت لك بسببي
أسوة بابتسامه مكسوره : اسف !!! علي اي والا اي انا بس عايزه اعرف انا عملت ليك اي علشان تعمل كدا دا دانا عمري ما شفتك ويوم ما اشوفك تقلب حياتي كلها تخلي الست اللي ربتني تسبني بسهوله واخويا يبعد عني ودلوقتي تقولي ليكي اخت وكملت بدموع دانا كنت حاسه ان روحي بتروح علشانها وانا معرفش أنها اختي ودلوقتي تزيد عليا وجع بعدها عني ! وتقولي اسف
انا معنتش فهمه حاجه ولا عارفه حاجه لي تعمل كدا فيا لي
اسر بحزن : علشان كنت خايف عليكي
أسوة بسرعه وعصبيه ممزوج بدموع : خايف عليا من اي وكملت بكره : اللي مفروض اخف منه بجد هو انت مفيش اي حاجه تقدر تخاوفني غير وجودك في حياتي
اسر بوجع من كلامها : من حقك تكرهين بس اديني فرصه اصلح كل حاجه
أسوة بعصبية : مش عايزه منك حاجه ابعد عني
تحت
نور بصدمه: كل دا حصل
احمد بكدب : دول ناس كانوا عايزين يخلصوا من أسر باي شكل ودا اللي حصل
نور : طب واسوة
احمد : عرفت أن ليان اختها
نور بدموع : زمانها زعلت من أسر
احمد : لازم اطلع اشوفها اكيد اسر مش عارف يوضح ليها حاجه
نور : يوضح اي
احمد : بعدين يا نور بس ياله
فوق
أسوة بعصبية : بقولك أخرج برى والا اقولك انا اللي مليش مكان هنا
اسر بعصبية مكتومه: اقعدي انا خارج
احمد بهدوء: اسر
اسر : ادخل يا احمد
احمد بهدوء: عامله اي
أسوة بدون رد
احمد بتنهيده : طب اسمعيني يا أسوة لو عايزه تعرفي كل حاجه يبقي لازم تروحي لطنط ايمان مرات عمي
أسوة بصدمه : مرات عمك
احمد بهدوء: انتي وليان ولاد عمي و كفايه اتهامات ضد اسر الحكايه كامله عند طنط ايمان
أسوة قامت وهي مش قادره تقف كانت هتقع
اسر بسرعه مسكها من خصرها : خدي بالك
أسوة بكره: ابعد عني أنا عندي اهون انك*سر والا انك تلمسني
" والآن وقد أصاب اسهمك صميم قلبي ليتني فقدة الحياة قبل نطقك لتلك الكلمات *
اسر بحزن : عندك حق انا مستهلش اني المسك
احمد بغيظ: تعالي يا أسوة هوديكي البيت
أسوة خرجت معا احمد بدون حرف وهي عقلها مش عارف يفكر واقف عن التفكير في اي حاجه
نور بدموع: متزعلش يا اسر منها
اسر بهدوء : مش زعلان انا بس خايف عليها
نور : أن شاء الله خير
اسر : انا لازم اروح المستشفى علشان ليان
نور بزعل : خد بالك من نفسك
احمد بهدوء: أسوة احنا واصلنا
اسوة كانت تايهه مكنتش سامعه صوت احمد
احمد : أسوة
أسوة بدموع : خير
احمد : واصلنا
أسوة بصت حواليها لقت أنها قصاد بيتها
أسوة نزلت من العربيه وهي مش قادره تمشي خطوه خايفه من الجاي ومن اللي ايمان ممكن تقوله كفايه وجعها لحد الان
بدأت تخبط علي الباب
ايمان من جو : مين
أسوة بدموع : انا يا مام.. انا يا طنط ايمان
ايمان مجرد ما سمعت صوتها فتحت الباب
ايمان بدموع: أسوة بنتي
وليس كانت بتقرب منها تاخدها في حضنها
أسوة بدموع : لو سمحتي افضلي بعيده عني
ايمان بصدمه: أسوة يا بنتي كان غصب عني
أسوة بدموع وعصبيه : انا مش بنتك انا مليش حد غير ربنا وكملت بدموع انا بس جايه اسالك سؤال
ايمان بدموع: كنت عارفه أن هيجي الوقت وتعرفي كل حاجه بس جه بدري اوي يا بنتي
اسوة : انا مين
ايمان بدموع: هقولك كل حاجه يا حبيبتي
في مستشفى السويفي
اسر : يعني اي مفيش حل
الدكتور : اسر باشا في حاجات مفيش فيها بديل ودي حالة ليان دلوقتي
اسر بخوف : هي فين
الدكتور : في العنايه
احمد : اسر
اسر : سبتها لي
احمد : سبت حراسه علي البيت متخافش
اسر بندم : كان لازم اكون معاها
احمد : الرجاله هتقولي لو خرجت من البيت وبعدين سبها تعرف كل حاجه وهي اللي تختار
اسر : يا رب تختار بعدي عنها
احمد بزعل : محدش هيخاف عليها قد يا اسر بلاش تطلب من ربنا بعدها عنك
اسر بحزن : من خوفي عليها يا احمد
اسوة : فين امي
ايمان بدموع: امك ما*ت*ت
أسوة بعصبية : بطلي كدب
ايمان بدموع
يتبع
تعليقات
إرسال تعليق