القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية قلوب عذبها الحب البارت الأول والثاني والثالث بقلم الكاتبه جنات بدر حصريه وجديده


رواية قلوب عذبها الحب البارت الأول والثاني والثالث بقلم الكاتبه جنات بدر حصريه وجديده 


رواية قلوب عذبها الحب البارت الأول والثاني والثالث بقلم الكاتبه جنات بدر حصريه وجديده 

اتكلم احدى الشباب وقال بس يا سيدي انت هتاخد الورده دي وتقف على باب الجامعه اول واحده هتدخل ترقع على رجل ونص و تعطيها الورد لورفضتها واتخنقت معاك احنا الاربعه معزومين على حسابك


 ابتسم بغرور وقال يا ابني انا البنات بتتمنى ان اتكلم معها ما بالك لو عطيتها ورده مين اللي تتجرا وترفض جاد المنشاوي 

ضحك بكر "وقال  هنشوف دلوقتي يا كازانوفا

 رد عثمان بجديه والله انتو عيال اللي بتعمله ده غلط اعقلو بقي

​قال بكر"ليه ياقفل إحنا هنهزر شويه مش أكتر

​رد عثمان اني قفل يابكر اللي عتعملوه غلط إنتو نطجين بلاش لعب عيال 

​قال مصطفي خلاص ياجماعة المره دي وبس ياعثمان ....قال بكره اجري ياجاد في بنت دخله

​راح جاد وقرب منها ورقع على رجل ونص وقال 

​نهدي الورد لي من هما اغلي من الورد 

​لي لحظة عم الصمت في المكان رفع جاد بصره لي فوق....وقال بدون وعي أثير العيون السود 

​كانت فتاه تردي لباس أسود ونقاب ولا يظهر منها سوا عيونها التي تشبه سواد الليل 

​خطفت منه الورده صديقاتها وقالت شكرآ ياجاد .....جاد كان وقف بيبص على الفتاة ذاته العيون السود 

​اتحركت من أمامه وقالت ماله ده شكله أهبل....جريت صديقتها يابنتي لحظه استني 

​كان جاد بيبص في أثرها وبقول يابوي أثير العيون السود 

​قربوا منه الشباب قال بكر"


 مبروك يا معلم انا اللي كسبت 

​كان جاد مازال بيبص في اثر ذاته النقاب 

​هزه بكر"مالك يالاه بكلمك أنت كويس 

​قال جاد بتوهان مين دي البت ام نقاب مين 

​قال مصطفي ولاه ياجاد مالك أنت كويس طمني عليك 

​رجع جاد خطوه لي الخلف وقال لا انا شكلي تعبان لا يمكن سقعان اوحران

​ضحكوا عليه الشباب وسندوه قال بكر"تعال بس اعزمنا مفكر نفسك كده هتهرب 

​قال جاد هي مين البنت دي .....ضحك بكر"وقال تعال اكلني وانا هجبلك كل تفاصيلها 

​كانت الفتاة بتستنشق راحت الورده بهيمان....ردت ذاته النقاب بغيظ بثينه كليها احسن من كده بلاش محن

​ردت بثينه بهيمان اسكتي يارحيل اسكتي دي الورده من جاد عارفه يعنى ايه جاد 

​ردت رحيل بعدم معرفه لامعرفش مين جاد ومش عابزه أعرف 

​قالت بندفع عشان انتي دماغك قفل ده جاد مهلبة الجامعه جنتل مان الجامعه حلويات الجامعه أقولك إيه مز اخر حاجه 

​وكمان ده تقيل اوي ومش بيكلم حد ويوم ماربنا يفتح نفسه  يعطي ورده يعطيها لواحده قفل 

​قلبت عيونها بملل وردت هو ده كله بتوصفي شخص ولامطعم حلويات انا شايفه شخص عادي 

​قالت بثينه بذمتك بلاش كدب ده طول بعرض ولا عيونه العسلية اللي تسحر ولا شعره إللي يخطف

​ردت بغضب بثينه خلاص كده حرام غضي بصرك.....ردت بثينه بالامبالا اغض بصري ازي عن لهطه القشطه ده بس 

​انتي صعيديه وقفل مش هتفهمي. 

​قالت بغضب إنتي بتتريقي عليا ياستي شكرآ مالها الصعيديه 

​ردت بثينه يابنتي أهدي مش قصدي حاجه غلط انتي مقفله قوي قصدس عادي تتعرفي على أشخاص جدد مفهاش حاجه 

​قالت وانتي عارفة انا جايه هنا ليه انا جيت هنا بحب الادين يابثينه يعنى اي غلطه فيها موتي وخسرت تعليمي وانا صدقت ماوصلت 

​وانا مليش في الحب والكلام الفاضي ده 

​ردت بثينه طيب اهدي تعالي نروح الكافتيريا اسقيكي عصير ليمون عشان تهدي أعصابك 

​في الكفتيريا كان جاد قعد بشرود وبعدين قال ايه يابكر"

​مين هيجبلنا تفاصيل البنت ذاته النقاب 

​هي شكلها وجه جديد في الجامعه .....ضحك مصطفي وجه جديد إيه  إحنا في الامتحانات سلامتك يا غالي 


قال جاد بنفذ صبر بكر"مين  اللي هيجيبلنا معلومات عنها 


ابتسم بكر" وقال اهدي يا غالي مش كده ده البنت شقلبت حالك 


زفر جاد بضيق وسكت ....وبعد فتره دخلت فتاه .....ابتسم بكر وقال تعالي ياسوزي جاد عايز منك خدمه صغيره 


ابتسمت سوزي وقالت وانا عيني لي جاد ....قال جاد بصي ياسوزي 

​في بنت منقبه هنا معنا وانا حابب اعرف هي مين 


ردت سوزي بغيظ بنت وكمان منقبه وانا بقي اعرفها منين هو انا كنت حافظه أشكال كل البنات 


وبعدين والمش منقبه مالها بقي ....كتمو الشباب ضحكتهم...


رد جاد بجديه مالهاش ياستي زي الفل بس انا عايز اعرف هي مين....

 

أثناء الكلام دخلت رحيل هي وبثينه وقعدوا في الترابيزه المقابله لي جاد 


اتفاجئ جاد وقال هي دي اهي البنت يا سوزي.....لفت سوزي تشوفها وقالت بحقد اممم "رحيل"


أبتسم جاد وقال بهيمان اسمها رحيل ....ردت سوزي ايوه بنت صعيديه بتجي وقت الامتحانات بس ...


ابتسم جاد وقال وكمان صعيديه حيس كده هروح اتعرف عليها 


اتقدم نحيتهم جاد وقال السلام عليكم 

ردت بثينه بصوت مسموع وعليكم السلام لكن رحيل ردت بصوت منخفض 


قال جاد "انا جاد صديقكم في جامعة في كلية طب اخر سنه


إبتسمت بثينه قالت أنت غني عن التعريف ياجاد وانا بثينه في سنه أوله ودي رحيل بصت ليها بغضب ف سكتت 


نده مصطفى "جاد "وشاور ليه بمعنى تعال 

قال جاد عن اذنكم استاذن انا ومشي 


قالت بثينه بغيظ منك لله يا بعبده احرجتي الواد يريضي مين ده 

​قالت رحيل يستاهل ده شكله ملزق يروح يتلزق بعيد عني 

​ردت بثينه يابنتي والله جاد مش بتاع الحركات دي يمكن معجب بيكي يارحيل 

​ردت رحيل وانا اعمل ايه بالاعجاب بتاعه ده 

​وضعت ايدها على وجهها بتعب بثينه وقالت اعمل فيكي إيه يابنتي مابعد الإعجاب حب 

​ردت رحيل بسخريه وبعدين معليش مش هنقدر نكمل كل شي نصيب صح يابثينه هو ده الحب. كبري دماغك ياحبيبتي 

​بثينه "يابنتي افهمي انتي عارفه جاد منين واب... قطعت كلامها رحيل مكمله....مش عايزه اعرف بابثينه 

​انا كمان اسبوعين وهنزل بلدي انا بحضر الامتحانات بحب الادين فقك بقي ولا امشي


 خلاص يابنتي اهدي تمام.....

​قال بكر" يابني منظرك بقي وحش البنت مش معبرك ولسه وقف تتكلم 

​بص ليه جاد وقال بردو مش هسكت غير لما اتعرف عليهآ البنت عششت في نفوخي ....

​في الصعيد في أفخم البيوت في أسيوط 

​أتكلم رجل يبلغ من العمر 65 عام 


اها مقربش البعيد يا رؤوف ياولدي مقربتش تطفي نار قلبي وحرقته على فراق اخوك 

​اتكلم رؤوف خلاص يابوي هانت وسعد هيرقد مرتاح في تربته هانت قوي

​اخيرا هيشفي غليلي من اولاد الجنايني عايزك تحط عينك على منتصر زينة الشباب هو إللي هيكسرهم ويكوي قلوبها 


​زي مكؤو قلبي على سعد ويتمو بناته 

​في بيت الجنايني

​اتكلم منصور رجل يبلغ من العمر 45 عام مالك يامه قلقانه ليه 

​ردت أمه خايفه ياولدي خايفه عليك أنت واخوك واولادكم من ولد المنشاوي خايفه يامنصور 

​كلمت قاسم واطمنت عليه لغاية ميرجعو قولت بلاش علام البنات يامنصور بس بتمشي وراء كلام العيال 


رد منصور خلاص يماه كلها أسبوعين ويرجعوا ومتخافيش دول ناس جبانه ومش هتعمل حاجه لو هيعملو كانو عملوا من زمان انتي مخوفه نفسك على الفاضي.


عدو ثلاث ايام 


كان جاد بيحول يقرب من رحيل بكل الطرق وهي مش معبره

لغاية مقرب منه وقال السلام عليكم 

بصت رحيل ولسه هتمشي مسك ايدها 


بصت ليه بغضب وبعدين ""يتبع 


تعريف الأبطال 

جاد رؤوف المنشاوي 25سنه

زين المنشاوي اخو جاد 23سنه

خلود سعد المنشاوي22 سنه

هدي سعد المنشاوي 20  سنه


عيلة الجنايني 

منتصر منصور الجنايني 29سنه

قاسم منصور الجنايني 26سنه

رحيل الجنايني 19سنه

فارس إبراهيم الجنايني 26سنه

نوح إبراهيم الجنايني 23سنه 

ولسه في شخصيات كتير هنتعرف عليه 

انتظروا القادم


البارت الثاني "

كان جاد بيحول يقرب من رحيل بكل الطرق وهي مش معبره

لغاية مقرب منه وقال السلام عليكم 

بصت رحيل ولسه هتمشي مسك ايدها 


بصت ليه بغضب وبعدين....ساب ايدها وقال قبل متفهمي غلط بصي انا عايز اتوصل مع أهلك ممكن تعطيني فرصة اتعرف عليكي يارحيل


قشعريرة سارت في جسدها عند نطق إسمها.....كمل بصي مش هكدب عليكي انا من لحظة شوفتك وانتي شقلبتي حالي 


وانتي ديما بتصديني حني عليا بقي ممكن عشان قلبي الصغير لا يتحمل 


ابتسمت رحيل ...ابتسم جاد وقال ابتسمتي صح أنا لحظة حركة عينيكي 


اتكلمت رحيل بنبره هاديه ورقيقه.  حضرتك تعرفني شوفتني بعد اذن حضرتك انا مش بتاعت الحركات دي اخوي هنا بلاش يشوفك وتحصل مشكله


اتكلم جاد بجديه بصي يارحيل انا كمان مش بتاع الحركات دي والكل يعرف عني كده بس والله في مشاعر في قلبي ليكي وانا رايدك في الحلال 


ردت رحيل أنت شوفتني تعرفني كلامك مش منطقي....قال بحب انا شوفتك بقلبي قبل كل شي وشفت نظرة عيونك عيونك السود سحروني ودوبوني 


قلبها اتنفض من كمية المشاعر المختلطه ومش عارفه تقول إيه 


قال بمرح تيجي اعزمك علي شاي واقولك بحبك ازي .....قالت عن إذنك انا همشي اتاخرت 


مسك ايدها ووضع فيها ورقه.....وقال والله مش هتندمي انا صادق معاكي في كل حرف وسابها ومشي


قربت منها بثينه وقالت بفضول ها قال إيه.....هزت راسها بتوهان وقالت عايز يكلم أهلي 


ابتسمت بثينه وقالت عطتيه الرقم هزت راسها بلا.....قالت بغضب أمال عملتي ايه يااخر صبري


وبعدين انتي سكته ليه اتكلمي....قالت بتوهان لون عيونه حلو قوي يا يابثينه 


ردت بثينة يعني وقعتي في شبكو.....فاقت رحيل وقالت إيه إللي بتقولي ده قصدك إيه 


قالت بثينة بخبث يعني القلب دق يايابنت الحج منصور ولا ايه


قالت رحيل بغضب لاطبعا مستحيل ده أكيد واحد بيتسلى مش أكتر وانا هثبتلك ده


قالت بثينة بدفاع عن جاد مستحيل جاد مش كده الكل عارف إنو هو شخصية محترمه جدا 


ردت رحيل هو انتي تعرفيه عشان تتدفعي عنه هو اخوكي 


ردت بثينه بغيظ لايارحيل مش اخوي بس دي الحقيقة انو شخص محترم اسألي إيه حد 


ردت رحيل بغضب تمام يابثينه 

هو عنده فضول بس عايز يعرف أي تحت النقاب مش أكتر وانا هثبتلك ده.....


عدة الأيام بسرعه وجاد اتواصل معاها واتس.....اخرى يوم في الامتحانات 


كانوا رحيل وبثينه بيتكلموا.....قالت بثينه بغيظ إيه ياست رحيل جاد طلع كداب طلب يشوف صورتك بدون نقاب.... 


قالت رحيل بحيرة مش عارفه يابثينه هو ماطلبش مني وانا قولت هعبتلك صورتي رفض وقال هشوفك لما اتقدملك انا مش عارفه هو عايز ايه ووضعت راسها بين أديها بتعب 


قالت بثينه صدقيني يارحيل جاد بيحبك وبدليل رفض يشوف صورتك غير في بيت اهلك.....


قالت مستحيل ازي يحبني وهو مايعرفنيش حاجه تحير.....قالت بثينه يابنتي ده حب من اول نظره المفروض إنك تكوني 


مبسوطه انو جاد اختارك انتي دوناعن كل البنات .... إنتي مش شايفه شكله.طول بعرض ولا عيونه  دول تتوهي فيهم يجنن يابنت ولاشعره الأسود الكثيف.....(كان جاد واصحابه وقفين قبلهم وبيتكلمو)


قطعت كلامها رحيل بغضب ماخلاص ياحجه غضي البصر .... ضحكت بثينة وقالت انتي بتغيري ومالو غيري بس مش مني انا أختك وبعدين القلب مسكون بس البعيد اللي يحس 


قالت رحيل بتهرب تعالي نشرب نسكافية عبال قاسم مايجي


______في اسيوط


كان في فتاه جميله بتجري في وسط الزرع والخضار.....كان هو يقود السياره بسرعه كبيره وفجأه وبدون مقدمات وقف العربيه 


وقعت على الأرض واخبتطها العربيه في رجلها....صرخت بقوه 


نزل جري ....وقرب منها ومسك رجلها وقال إنتي كويسه.....بصت ليه بغضب وقالت شيل إيدك 


داك قطع إيدك أنت اعمى مش بتشوف.....رد عليه بغضب اتحشمي يابت انتي عارفه عتكلمي مين ياروح أمك 


ردت عليه بغضب ماو لمايموك هتكون مين يعنى الرئيس....


لايروح أمك انا منتصر الجنايني يابت يام لسان ونص.....بصت ليه بغضب وكره شديد وقالت 


انا مستحيل انساكم ولا أنسى كرهي ليكم ولسه هتهجم عليه مسك ايدها ولواها وراء ضهرها.....


وقال بغضب إنتي اتخبلتي في نفوخك يابت هتمدي إيدك عليا دانا هدفنك حيه وميرفليش جفن....بت مين انتي 


ردت بوجع شديد من اثار قبضته....أنا بنت سعد المنشاوي إللي يتمتو بناته ياظلما ......بس مصيركم هتموتوا نفس موتة أبوي 


سابها منتصر وقال أبوكي مات عشان متعجرف زيك كده كان حلال فيه إللي عمله عمي إبراهيم 


بصت ليه بغضب ونار تشتعل في عيناها من الغضب مايلت على الارض ومسك تراب وطين وحدفته في وشه بغضب وجريت 


مسح وشه بغضب وقال ابو الجابك يابت الرافضي فتح ملقهاش موجوده بص في أثرها كانت بتجري بخوف...قال بغضب بس توقعي في أيدي والله في سماه ماهرحمك يابت سعد.....


عدة الأيام وخلصت الامتحانات......جاد رجع أسيوط مباشرا  .....


اما رحيل.... قاسم كلمو منصور  قاله ....


منصور بلاش تجي باليل ياولدي الطريق مش أمان....رد قاسم متخافش يابوي مفيش حاجه 


قال منصور باصرار لاياولدي خليك عنديك تعال الصبح أفضل....رد قاسم تمام يابوي إللي تشوفه....


في بيت المنشاوي 


كان جاد وصل ألبيت وكان ممدد على رجل أمها وقال وهو مغمض اتوحشتك قوي يما 


مسدد على شعره وقالت وأنت كمان ياقلب أمك ربنا مايغيبك يادكتور ....


قال  الجد سعيد.بحده ماخلص يانحنوح انشف أنت راجل بلاش محن ماسخ عاد


اعتدل جاد وقال ايه هو اللي محن ماسخ ياجدي انا قولت حاجه غلط


قال سعيد بغضب كلك على بعضك غلط بدل متمسك سلاحك وتروح تاخد طار عمك...


وقف جاد بغضب وقال طار إيه وجنان إيه ده تخلف ربنا حرم قتل النفس ياجدي ياريت نفهم بقي

انا مش معاكم في الجريمة دي


قال سعيد بغضب عيل تافه وجبان ياريتك كنت جيت بنت كان أحسن أنت عار على العيله 


بص ليه جاد بغضب ومشي 


رؤوف، ،،،،


جاد بلاش تعند قبل جدك واللي يقول عليه تقول حاضر وبلاش تعصيه 


جاد بغضب 


بس يابوي أنت عجبك اللي بيقولو جدي ده طار إيه وزفت إيه 


رؤوف، ،


ده حقنا ياولدي ولازم يرجع جهز نفسك وسلاحك بكره هناخدو بطارنا ومش عايز منك اعتراض ياولدي 


جاد، ،،،


تمام يابوي بس أكديه حاضر 


اشرقت شمس الصباح بيوم جديد 


في غرفة رؤوف، ،،،


زينات ام جاد 


مبلاش اللي هتعملو ده أنا خايفه عل ولادي يارؤوف


رؤوف، ،


متخافيش يازينات ده حقنا ولازم يرجع


اتجمعو كل عيلة المنشاوي وكانو مسلحين 


كان إبراهيم في الزرع ومنصور ومنتصر 


وفجأه سمعوا صوت ضرب نا،،ر 


منصور ومنتصر جريوا، ،،،،استخمو عشان الرصا.---'ص 


لكن إبراهيم وقف مصدوم 


رؤوف شد أجزاء الطبنجه وقال 


ياقاتل تقتل ولو بعد حين وفرغ فيه الطبنجه 


وبيقت البلد كلها تجري وتصرخ 


وعيلة الجنايني مكنوش عملين حساب سلاح منتصر بيرن على فارس 


وفي لمح البصر كان فارس وصل وحصل اشتباك بين الاتنين 


منتصر مسك السلاح بغضب 


غدرو بينا الكلا****خدونا على خوانه 


وبقي يضرب بغضب 


منصور قاسم ورحيل هما في الطريق اخواتك يامنتصر 


فارس وهو بينهج روح شوفهم يامنتصر وانا اهنه محدش غيري هياخد طار أبوي 


عند رحيل وقاسم 


رحيل بخوف في إيه ياخوي إيه ضرب النار ده والبلد مشقلب حالها أكديه ليه 


قاسم مش عارف يارحيل ربنا يستر ومايكونش اللي في دماغي 


رن الموبايل 


ايوه يامنتصر في إيه في البلد مقلوبه ليه أكديه 


منتصر بخوف 

قاسم أخفي في أي مكان أنت وختك ولاد المنشاوي غدروا بينا خلي بالك من روحك ومن خيتك لغاية موصل لي عندك 


قاسم 

حاضر بس اعمل حسابك في سلاح ليا 


رحيل بخوف في إيه يا قاسم 


مفيش وقت يارحيل يلاه أنزلي بسرعه 


ولسه هيجرو 


شافو جاد وقف ومسك سلاح واټصدم لما شاف رحيل 


ياالهي يعني البنت اللي بحبها تكون أهلها أعداء العيله 


وكمان رحيل كانت مصدومه معقول كان بيضحك عليها عشان الطار لامستحيل 


سيعد بغضب، ،،، 


يلاه ياجاد صيبه في نص قلبه هات حق عمك يلاه 


جاد كان وقف مصدوم وبهز راسه لما شاف رحيل بتهز راسها بلا 


سعيد  بغضب 


يلاه اق،،،تله يماه ماهتكون حفيدي ولا اعرفك وهتبرء منك لي يوم الدين 


جاد غمض عينه وداس على الزناد ،،،،،



"""البارت الثالث ""

سعيد  بغضب 


يلاه اق،،،تله يماه ماهتكون حفيدي ولا اعرفك وهتبرء منك لي يوم الدين 


جاد غمض عينه وداس على الزناد 


كانت رحيل مرميه في حضن قاسم وبدأت تنز،،،ف 


قاسم بغضب، ،،،


ياابن الك****والله ماهرحمك ومش هسيبك رحيل رحيل ردي عليا أنتي سامعني 


سعيد بغضب 


مستني ايه يلاه خلص عليه هو كمان اخلص 


جاد كان وقف ومصدوم مش عارف يعمل ايه مش مصدق إنو عمل كده 


منتصر وصل بغضب وكمان نوح 


منتصر ضرب جاد من ضهر بطلقه 


سعيد لسه هيرفع سلاحه نوح مسكه من وراء ورفع السلا،،ح

اهدي يارجل ياخرفان بدل مافرغ الطبنجه دي في نفوخك 

وسحب منه الطبنجه 

منتصر بخوف 

ملها رحيل ياقاسم حصل إيه 


قاسم بخوف هي فدتني ضحته باحلها يامنتصر أنقذ اختنا بسرعه قبل مايحصلها حاجه 


منتصر شال رحيل 


تعال هي كويس تعال يانوح سوق العربيه 


كان جاد وقع على الأرض وبينزف واغمي عليه 


وصل البوليس والقى القبض على الكل والمصابين راحوا المستشفى،،،


ام منصور فوزيه، ،،،


عملوها عملوها المنشاويه وخدو عيالي واحفادي غدر جيب العواقب سليمه يارب يارب احمي عيالي 


عبله ام منتصر ورحيل بخوف 


يارب جيب العواقب سليمه يارب 


زينب مرات إبراهيم، ،،،،


انا خايفه قلبي وكلني على ولادي وإبراهيم انا هخرج اشوف حوصل إيه أنا مش مستريحه 


فوزيه اهدي هتروحي فين في ضرب النار ده مش كفايه الرجاله، ،،


زينب ضرب النار وقف يامه اعذريني وبقيت تجري وهما وراء منها 


وهي بتجري شافت ابراهيم مرمي على الأرض والاسعاف بينقلوه 


بقيت تصرخ وتقول إبراهيم ولد عمي يامرك يازينب 


فوزيه وقعت على الارض من الصدمه لما مغطين وش إبراهيم 

ولدي ولدي إبراهيم 


في بيت المنشاوي 


ام جاد زينات بخوف 


ولدي قلبي وكلني عليه ولدي مش بخير يامري على ولدي لو حوصلت ليه حاجه 


ميرفت مرات سعد، ،،،،،


طولي بالك يام جاد أكيد هو بخير متخافيش وربنا هيحرصهم 


زينات بغضب 


قولت بلاش من الطار واللي فات مات ونبدأ من جديد عشان عيالنا لكن لع هنفضل طول العمر سلسال الدم ماسكنا يامري علي عيالي 


ميرفت بحزن، ،،،،


قصدك نسيب حق زوجي ياسلفتي ماهو لو عنده عيال كانو خدو بتارو ومكنش حد من عيالك اتحشى بس أمر الله يسيب البنتين دول 


زينات بحزن، ،،،،


لع يامرفت انا مش قصدي اكديه أنت فهمتي غلط 


قطع كلامها دخول زين وهو بيجري 


زينات بخوف في إيه ياولدي حوصل إيه 


زين، ،،،


افرحي يامه خدنا بطار عمي الله يرحمه بس بس الحكومه خدت جدي وأبوي وأنتو كمان لازم تخفو من البيت قبل الحكومه ماتوصل اهنه عشان الدنيا مقلوبه 


ميرفت بقيت تزغرط 


اخيرا هترقد في قبرك مرتاح ياسعد عشرين سنه وانت مش مرتاح في تربتك 


زينات بخوف 


اخوك أخوك فين يازين هو مرجعش 


زين معرفش يامه هروح أشوفه 


في المستشفى كان قاسم بيزعق 


دكتور دكتور بسرعه اهنه أختي بتموت 


خرجت ممرضه في العشرينات أهدي حضرتك وهتكون بخير 

الدكتور على وصول 


دخلت رحيل غرفة العمليات 


بعد شويه وصل كمان جاد وهو مغمي عليه وكانت الحكومه مالي المستشفى عشان مايحصلش اشتباك تاني


الممرضه خرجت تشوف الحاله وانصدمت لما شاف جاد 

وبقيت تعيط جامد 


دخل كمان غرفة العمليات 


في المركز، ،،،


الظابط بغضب 


ممكن أفهم المهزله اللي حصلت دي هي البلد سايبه ولا سايبه هو مفيش قانون ولا ايه 


رؤوف بغضب، ،،،


إحنا كن في زرعنا وبنشوف شغلنا ياباشا وطبو علينا طبت الغفله 


سعيد بفرحه، ،،،


ده حق ورجع لي صحابه ياباشا طارنا واخدنه كده متعادلين لو عايزين صلح إحنا موفقين المهم خدت طار ولدي وهرقد في قبره مستريح 


دخل رجل كبير من عمر سعيد ××××


شعبان ابو منصور، ،،،،


كلام سعيد صوح ياباشا إحنا كمان قبلين الصلح 


فارس بغضب، ،،،


بتقول إيه ياجدي أنت مش عارف إنو أبوي قتل ولا إيه 


شعبان، ،،،،،


لما الكبار يتكلمو الصغار يسكتو يافارس ياولدي بص ياباشا إحنا موفقين على الصلح بلغ كبرات البلد وكمان حضرتك عشان نعمل صلح بس نطمن الأول على المصابين 


الظابط، ،،،


تمام ياحج شعبان طلباتك أوامر انا هعمل زي ماقولت حضرتك 


في المستشفى، ،،،،،


كانت رحيل طلعت من العمليات والدكتور طمنهم إنو الإصابة مش خطيره وحالتها مستقره 


منتصر بخوف، ،،،،،


يعني هي كويسه يادكتورة وصحتها تمام طمنيني عليها 


الدكتوره، ،،،


ايوه حضرتك الحمدلله الإصابة مش خطيره وهي كويسه وحالتها مستقره عن إذنكم 


في غرفة جاد كانت الرصاصة في كتفه من الخلف 


الممرضه "منه"


ياحبيبي قلقتني عليك الحمدلله إنك بخير(كانت بتتكلم وبتمسد على شعره )


وصلو الجميع على المستشفى برفقة بعد عناصر الشرطه عشان تجنب الاشتباكات 


الكل دخل المستشفى 


زينات بخوف 


ياحبيبي يابني ياريت كنت انا وانت لع ياقلب أمك كنت حاسه أنو فيك مكروه ياريت كانت أمك وانت لع 


جاد بتعب 


امي انا بخير اهدي انتي ومتقلقيش عليا 


سعيد بفرحه، ،،،


بطل دلع بقي ويلاه عشان هتخرجو النهارده عشان ناخدو عزاء عمك الله يرحمه 


جاد بتعب، ،،،،


خدت بطارك ياجدي يارب تكون مبسوط كآنت هتكون فرحتك فرحتين لو انا موت كمان عشان تستريح مني 


سعيد بصدمه 


وه وه إيه إللي عتقولو ده ياجاد أنت حفيدي واول فرحة قلبي انا كنت عايزك تاخد بطار عمك وخلاص ياولدي هنعملو قعدة صلح كده واحد في واحد واصابه في أصابه 


في غرفة رحيل 


كان الكل 


قاسم كان حضن رحيل 


خيتي حبيبتي اللي ماهمهش حالها وضحت بنفسها عشان تحميني 


رحيل بتعب وحزن 


المهم حياتك أنت ياخوي أنت أهم من ايتهو حاجه 


عبله، ،،،


انتي بخير ياضنايا طمنيني عليكي ياقلب أمك 


فوزيه بغضب، ،،،،


ماخلص ياعبله ماهي كيف القرده قدامك 


فارس بغضب ،،،،،،


جدي انا مستحيل أقبل بصلح واسيب د،م أبوي يروح هدر انا مستحيل أجلس في المجلس ده 


شعبان بغضب 


تعرف أي أنت عن اللي حوصل زمان أنت كنت عيل ومعتعرفش حاجه أساس العركه زمان كان أبوك السبب ودلوقتي تجنب المشاكل وتجنب سلسال الد،م  هنقبل بصلح عشان الموضوع منهي واحد قبال واحد 


فوزيه وولدي اللي خدوه غدر عايز تسيب حقه 


شعبان 


حق إيه طيب ماابنك نفسه هو اللي قتل سعد ولا انتي نسيتي الموضوع منهي وانتي خليكي وراء أنا لسه مامتش 


يلاه الكل علي البيت وانت يامنتصر شوف الدكتوره عشان خيتك تخرج 


حاضر ياجدي اتصرف الكل 


فارس كان ماشي بغضب ،،،،،يتبع بقلمي جنات بدر 


قلوب عذبها الحب 


ياسكاكر التفاعل مش حلو لو مفيش تفاعل الأحسن أوقف عشان بجد عيوني تعباني وبكتب عشان خاطركم ياريت تفاعل عشان ماوقفش الرواية ولسه الأحداث هتعجبكم، 

استنو بقا البارت الجديد وقولو توقعاتكم



اللي بيحب الروايات الكامله والحصريه من هنا 👇 ❤️ 👇 


روايات كامله وحصريه



لاتلهكم القراءه عن الصلاه وذكر الله والصلاة والسلام على رسول الله صلى الله عليه وسلم


تعليقات

التنقل السريع
    close