القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية ملاكي الخائف الفصل العاشر والحادى عشر والثاني عشر والثالث عشر بقلم الكاتبه دعاء أحمد حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات

رواية ملاكي الخائف الفصل العاشر والحادى عشر والثاني عشر والثالث عشر بقلم الكاتبه دعاء أحمد حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات 

رواية ملاكي الخائف الفصل العاشر والحادى عشر والثاني عشر والثالث عشر بقلم الكاتبه دعاء أحمد حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات 


أسد بخبث:بوس"يني

نسمه بشهقه وخجل:لا عيب

أسد :عيب على الكل الا انا

نسمه :خليني اقوم لو سمحت

اسد:ماليش مزاج الا لما تعملي زي ما قلتلك

نسمه بغضب طفولي :انت.... انت قليل الادب 

أسد :طب لما اعقبك على الكلمه دي

نسمه:َلا لا خالص انا اسفه

أسد ابتسم بخبث و رفع وشها له و با"سها بحنان وهي مغمضه عنيها بتوتر 


اسد بخبث:شكلك كدا هتاخريني على كتب الكتاب.... 


نسمه وعيونها احمرت من التوتر:لالا هقوم اغير


بعد مده في اوضه تالين


نسمه واقفه أدام المرايه لابسه فستان اسود لبعد الركبه شيك جدا و فرده شعرها التلج وحطت مكياج خفيف


نسمه بابتسامه :حلو كدا


تالين :حلوه اوي يا مامي بجد انتي احلى واحده ثفتها 


نسمه: وانتي اجمل بنوته ياله بقى عشان بابي هيو"لع فينا انا وانتي عشان التاخير


نسمه خرجت و أسد فضل يبصلها باعجاب لولا انه اتأخر كان هقولها تغير الفستان

نسمه اتكسفت من نظراته ليها و هي بتحاول تبقى طبيعيه. لكن هي نفسها الأرض تنشق و تبلعها


اسد ابتسم بخبث و مسك ايديها و شال تالين و خرج 


عند تيا

تيا:لا لا لا ما هو انا مش هتجوز... ايوا انا لازم اهرب..... اصل دا شكله يخوف اوي...

طب و عمي هو مش بيزعل مني وانا بس ههرب النهارده و اكيد هرجع تاني 


ولأن اوضتها في الدور التاني في الفيلا اخدت نفس عميق وهي بتر"مي الجزمه من البلكونه 


تيا:يارب 


وبدون لحظه تفكير نطت من البلكونه


تيا:اااااااههه رجلي منك لله يا عدنان دا كله بسببك


قامت بهدوء و لابست جزمتها و كانت خارجه من الباب الخلفي 


في نفس التوقيت


عدنان كان بيركن عربيته و دخل الفيلا لكن لمح نفس البنت بتخرج من الباب الخلفي


ابتسم بخبث ونزل من العربيه و طلع وراها


تيا بخوف كانت بتستخبي لو اي عربيه بتدخل من الباب الخلفي 

بقلم/دعاء احمد 

بتدير وشها عشان تستخبي شدها جوا حضنه.... بتزقه بسرعه و بتبصله بتوتر


عدنان:ااااممم ممكن افهم العروسه رايحه فين؟. 


تيا باستهبال: بشم هوا... ايه بتمنعني من اولها لا احنا نفركش بقى و بلاها الجواز دي 


عدنان كان كاتم ضحكته على شكلها وخصوصا انها وصله لصدره و شكلها مضحك جدا


عدنان بخبثه :لا طبعا مقدرش امنعك عشان كدا هنخرج نشم هواء سوا ودلوقتي حالا


مسك ايديها وبيخرج من الفيلا


تيا:انت بتعمل اي يا مجنون سيب أيدي 


عدنان وهو مكمل: اي مش عايزه تشمي هواء 


تيا:خالص نفسي اتسدت اوعي بقى 


عدنان:بالله... لازم نخرج و اهو عشان متقوليش حرمك من حاجه


و فعلا طلع من الفيلا و اخد عربيته و طلع و فضل يلف بالعربيه وسط زعيق تيا 


عدنان بنبره مخيفه:اااخرسي بقى ااايه مبتزززهقيش


تيا بخوف:انا عايزه اروح


عدنان و هو بيمسك دراعها بعنف : و مفكرتيش في سمعته ليه وانت بتهرررربي

اوعي تفكري انك تفرقيلي تؤتؤ.... 


انا بس عامل على سمعه عمك اللي ملوش ذنب ان بنت اخوه واحده متهوره.....


وخالي في علمك انا ممكن دلوقتي حالا اخدك لمكان الجن الأزرق ميعرفش مكانك و اعمل فيكي ما بدا لي


قالها بخبث وهو بيبص لها بنظرات وق"حه


تيا بغضب :انت سا"فل.... 


عدنان بخبث : ااامم و قل"يل الادب كمان يا مزه.... 


تيا:انا لايمكنك اتجوزك


عدنان :حلو 


و بيغير اتجاه العربيه لطريق شكله مخيف


تيا:انت رايح فين؟ دا مش طريق البيت


عدنان يخبث:لا ما هو احنا مش هنرجع هنروح مكان تاني هيعجبك اوي 


تيا بدموع:انا عايزه ارجع البيت 


عدنان بنظرات حارقه: اعتذررري


تيا بسرعه:انا اسفه.... بس لو سمحت رجعني 


عدنان ابتسم بخبث و بسرعه داير العربيه ورجع للفيلا


قبل قليل 

في فيلا مصطفى الشهاوي

جد تيا:ازايك يا مصطفى

بقلم "دعاء احمد 

مصطفى بجمود:اهلا يا عمران بيه


جدها بغضب:مش من الأصول انك تجوز بنتنا بدون ما تاخد راينا ولا تشاورنا

ايه ولا عشان انت الواصي تنسى انها حفيدتي... 


وتروح تجوزها لواحد منعرفوش و تعزمنا كأننا ضيوف... عيب اوي اللي بيحصل دا


مصطفى بذكاء وخبث: الموضوع جيه بسرعه يا حج عمران و متنساش تيا تبقى بنت اخويا يعني بنتي و محدش هيخاف عليها ادي..... و الولد طلب ايديها ولانه مسافر تبع شغل عملنا الموضوع بسرعه


الحج عمران: برضه مش أصول يا مصطفى


مصطفى بخبث :فعلا مش أصول... 

بس هي الأصول ايه؟؟ انك تجوزها لمالك ابن خالها وهي مش بتحبه....


الحج عمران: دا ابن خالها يا مصطفى و على رأي المثل حجا أولى بلحم طوره


مصطفى هز راسه بتعب : و البنت مبتحبش الولد والجواز مش بالعافيه.. كل شي قسمه ونصيب


الحج عمران: هي فين تيا عايز اباركلها


مصطفى :اتفضل معايا


اخده وطلع على اوضه تيا لكن فتح الباب لكن مكنتش موحوده


مصطفى باستغراب :تيا تيا... هي فين؟تيا


الحج عمران :البت فين يا مصطفى


مصطفى اتخض فعلا عليها و نزل عشان يسأل الخدم لكن شافها داخله هي و عدنان رفع حاجبه بعدم فهم 


الحج عمران :الله الله اي دا يا مصطفى بيه


عدنان خمن اللي حصل و حاول ينقذ الموقف 


عدنان: انا اسف يا عمي اتاخرنا... تيا بقى قالت لازم نلف بالعربيه و نتصور انت عارف ان هو يوم واحد في العمر 


مصطفى بتمثيل:تصدق نسيت انكم خرجتوا اصلا الواحد نسي من كتر الترتيبات


الحج عمران:بقى كدا.. الف مبروك يا بنتي


تيا بتوتر:الله يبارك فيك يا جدي 


مصطفى بصوت مخيف:مش نكتب الكتاب بقي.... المأذون وصل


تيا بصتله و هي كاتمه دموعها 


في نفس الوقت 

أسد دخل و هو محاوط خصر نسمه بتملك 

الكل بص لاسد هو شخصيه من الصعب انك تجاهلها و خصوصا انه ليه حضور طاغي


الكل كان بيصليهم باعجاب و غيره الا الثنائي المجنون عدنان وتيا


اسد بجديه: الف مبروك يا حج عمران


الحج عمران:الله يبارك فيك يا ولدي 


اسد سلم على اللوا مصطفى و باركله 


بعد شويه المأذون كان بيكتب الكتاب و أسد شاهد على الجوازه


بعد مده


دخل شاب طويل و عريض شعره اسود بعضلات و باين انه رياضي

مالك المنصوري ابن خال تيا


مالك بخبث:الف مبروك يا تيا


تيا بجمود:الله يبارك فيك يا مالك عقبالك


مالك بخبث:من بعدك معتقدتش


عدنان برفعه حاجب : ياله نر"قص يا تيا


تيا كانت هترفض لكن نظراته كانت كفيله انها تترعب


بعد شويه


عدنان و تيا كانوا بير"قصَوا 


عدنان بجمود:افردي وشك


تيا بصتله و سكتت وهي بتبص لعمها اللي باين عليه الغضب كانت هتعيط 


عدنان: ومفكرتيش في دا من الاول ليه


تيا بصتله بغيظ وسكتت


اسد مسك ايد نسمه و طلع على الاستيج و فضلوا يرقصوا وهي بتبصله بابتسامة خفيفه 


اسد بخبث:اامم لو مش حابه تتسببي في فض"يحه بلاش تضحكي احسنلك


نسمه وشها قلب الوان وهو ضحك 


اسد؛ انتي بتزيدي الطين باله بوشك دا 


نسمه خبيت وشها في صدره و هو ضحك على طفولتها


بعد مده أسد مشي هو ونسمه لكن تالين كانت نامت و مصطفى أصر انها تفضل 


اسد كان بيسوق عربيته و نسمه سانده راسها على ازاز العربيه


اسد بص في مرايه العربيه و لاحظ ان في عربيه وراه... فضل يبصلها و بهدوء طلع مسد"سه وبيزود السرعه جدا


نسمه: في اي؟ هدي شويه


في حد ضر"ب نا"ر على عربيه اسد


نسمه بصر"اخ...ااااااااااسسسسدددد

🤍🤍🤍🤍🤍

.. الحادي عشر

أسد بزعيق:وطي راسك

نسمه كانت بتصر"خ و هو بيسوق بسرعه جدا والعربيه التانيه بتزود السرعه و هما بيضر"بوا على أسد نا"ر


اسد بزعيق: وطي راسك 

نسمه بزعر :في اي؟

أسد بزعيق :ااااااخررراااسيييي

خرج من ازاز العربيه وبيضر"ب على العربيه اللي وراه بمسد"سه باحترافيه

بقلم. دعاء احمد 


بص للطريق و دخل للعربيه و هو بيسوق بسرعه جدا.... لانه لاحظ ان في عربيه كمان وراه


نسمه كانت حاطه ايديها على دماغها و بتصر"خ وخصوصا لان اللي بيهجموهم بيضر"بوا عليهم نا"ر


اسد حط دراعه على كتفها و بيشدها عشان يحميها من الر"صاص


طلع خرنه المسد"س الاحتياطي و زود السرعه بطريقه جنونيه


و دخل في طريق ضلمه و مهجور وقف العربيه

أسد بعصبيه  :اانزلي.......


ببخرجوا الاتنين من العربيه وبيجروا في مكان مهجور تماما 


مهاجمين أسد شافوا العربيه واقفه نزلوا وهما ماسكين اسلح"تهم  بحذر الله وموجهينها ناحيه العربيه


واحد منهم فضي خزنه مسد"سه في العربيه....... اتأكدوا أن هو مش فيها


شخص:دورا عليه مش لازم يهرب.... 


اسد ونسمه كانوا بيجروا و هي حرفيا مش عارفه تاخد نفسها و شعرها اتبهدل و وشها عرقان


نسمه :انا مش قادره اجري


اسد وقف و بص وراهم حس بحركه حد


أسد : خدي الموبيل دا و أجرى اوعي تقفي انتي فاهمه.. اوعي يا نسمه.... هما عايزني انا اول ما يلقط شبكه تكلمي عدنان و هو هيعرف يتصرف 


بقلم دعاء احمد 

نسمه : انت بتقول اي..... مش هسيبك


اسد بانفعال : ااااسمعيييي الز"فت الكلام... انا محدش يقدر يعملي حاجه أجرى.... بسرعه


نسمه بصتله بدموع مكبوته و طلعت تجري 


اسد اخد نفس عميق وهو في حاله شد الاجزاء  بيقف في مكان بعيد وهو بيبص لنسمه اللي بتجري من ناحيه و لمهاجمينه من الناحيه التانيه


بسرعه بيطلع و بيرفع السلا"ح على واحد منهم


اسد بنظرات حاده: نزل سلا"حك 


الجارد كان موجه سلا"حه على دماغ أسد


و بيضغط على الزناد لكن أسد بحركه سريعه  بيضر"به في قدمه و السلا"ح بيقع منه....... 


اسد وهو بيلوي دراع الجارد و حاطط المسد"س على دماغه:مين بعتكم..... انطق تلات ثواني وهفرغ السلا"ح دا في نفوخك


الجارد:زيداان الفرماوي.....


شخص بيضر"ب رصا"صه  في دماغ الجارد و


أسد بسرعه بيضر"ب الشخص التاني في دراعه لكن بيشوف ان في عدد كبير بيهجم عليه


عند نسمه

فضلت تجري وهي بتعيط برعب و كل شويه تبص على الموبيل لكن الشبكه ز"فت


لحد ما طلعت على الطريق 


كان في شاحنه على الطريق بتجري ناحيتها بسرعه جدا


نسمه بصوت عالي:لو سمحتتتت ساااااااعدني


سواق الشاحنه بيقف وببنزل 


السواق باهتزاز :انت مين؟ عايزه اي؟..... 


نسمه وهي بتحاول تجمع : جوزي في ناس بتجري ورانا و هو هناك و بيضر"بوا عليه نا"ر ارجوك ساعدني


السواق بصلها بو"قا"حه وباين انه شارب 


السواق:طب تعالي.... تعالي متخافيش هنروح له 


نسمه بسرعه و بدون ذره تفكير مشيت وراه 


واضح انه شاب في  نهايه الثلاثينات 


الشاب: وانتوا اي اللي دخلوا الطريق دا 


نسمه بدموع وشهقات :هما ه


الشاب :طب اهدي كدا مالك متخافيش


و بسرعه بيشدها وبيكتم بوقها وهو بيثبت حركتها 


نسمه فتحت عنيها على آخرها وبتزق ايديه:سيبني امشي 


الشاب بضحكه سخريه :اسيبك تمشي دا انتي جيتي لحد عندي برجليكي و مفيش حد هنا غيرنا


نسمه بتضر"به و بتفك ايديه عنها وبتجري و هي خالص جابت آخرها


الشاب بصوت عالي:تعااالي هناااا مفيش حد هيساعدك


نسمه بدموع وهي بتجري وصوت عالي:اللحقووووني يااارب حد يسااااعدني


الشاب مسكها من شعرها بغضب و ضر"بها في ر"قبتها بحركه افقدتها الوعي


بيبص للأماكن اللي حواليه كان في مكان عامل زي المخزن... ابتسم بخبث و هو بيشيل نسمه و بيروح ناحيه المخزن


بيدخل المخزن و بيبص لها بو"قا"حه و بيفك زرارير الفستان ووووووو


في بيت مصطفى الشهاوي


كتب الكتاب اتفضلي و الكل مشي


مصطفى واقف أدام تيا و نظراته مرعبه 


تيا بصوت خائف:عمي


بيرفع ايديه عشان يضر"بوها لكن عدنا بسرعه بيمسكها


عدنان:دي بقيت مراتي و انا مسمحلكش


مصطفى بالرغم غضبه الا انه كان مبسوط لاختياره لعدنان


مصطفى بزعيق:لللللليييييهههه ليه تعملي كدا.... بتهربي من فرحك..... كنت هقول لجدك اي؟؟؟؟ .... معرفتش اربي..... 


تيا بدموع:انا اسفه بس انا كنت كنت خايفه و متوتره


مصطفى بزعيق:تقومي تحطي راسي في الأرض كنت قوليلي 


تيا : انا اسفه و الله العظيم اسفه بس متزعلش مني و حياتي عندك لو بتحبني انا اسفه


مصطفى : هو انا مش مهم عندك للدرجه دي.... دا انتي كنتي كل دنيتي و حياتي 


تيا :انا اسفه ابوس راسك سامحني. 


مصطفى بتعب:خد مراتك وامشي يا عدنان


تيا:مش همشي الا لما تسامحني انا اسفه و حياتي عندك


مصطفى حضنها بقوه و دموعه نزلت :انت متهوره وغبيه لكن هتفضلي بنت قلبي.... وقعتي قلبي عليكي يا تيا حرام عليكي يا بنتي


تيا بدموع:انا اسفه والله العظيم اسفه


في المستشفي 

الدكاتره كانوا عملوا اللازم لباسم و انقذوه بعد نقل الد"م و نقلوه اوضه عاديه

🤍🤍🤍🤍🤍

... ال12

الشاب بيكتم بيشيل نسمه و بيدخل لمكان زي مخزن مهجور بيبصلها بو"قا"حه و لسه هيقرب منها...........


في نفس التوقيت

أسد كان بيدور عليها بعد ما قدر يبعد عن مها"جمينه.... كان بيجري لكن وقف فجأه و هو شايفه الموبيل بتاعه واقع على الأرض


قلبه اتقبض و خصوصا لما شاف دبوس الشعر اللي نسمه كانت رافعه بيه شعرها


اسد بصوت عالي :ننننننننسسسسمممههه

ننننننسسسسسمه


سمع صوت دوشه في مكان قريب بقى يقرب اكتر لحد ما وقف مصدوم حرفيا


شاف الشاب و هو بيخرج من المخزن و باين عليه الرعب...... أسد بص لنسمه اللي فاقده الوعي و فهمه اللي بيحصل


اسد بصوت جحيمي :يااااااااابن ال******


طلع وراه بسرعه ضر"به بالبوكس وقعه على الارض


اسد هجم عليه بغضب و بصوت عالي: يا زباااااااااا"له هعرفك ازاي تبص بس لوحده بعد كدا.......


فضل يضر"به بكل معاني الغضب... الشاب كان حرفيا عضمه بيتك"سر


اسد سابه و راح عند نسمه


مسك موبيله و كان لقط شبكه


أسد في الموبيل:عز ابعتلي عربيه على اللوكيشن دا.... و بوكس


عز:اي المكان دا؟ انت فين....


اسد: حاول تيجي بسرعه رجاله زيدان الرفاعي حاولوا يقت"لوني بعد ما قبضت عليه.... اكيد عايز ينت"قم مني عشان دخلته السجن بس الرجاله خلصوا على بعض و اللي عايش هرب.... المهم تبعتيلي عربيه فورا و كمان إسعاف عشان اللي ما"توا دول بسرعه يا عز


عز:هحدد اللوكيشن و نكون عندك المهم أمن نفسك كويس....


اسد قفل معه و قعد جنب نسمه وهو بياخد نفسه بارتياح بعد وقت طويل


أسد :الحمد لله ان تالين مش معي.... ااااممم بس شكلك انتي حظك ماندل يا بنت منصور بس و ماله ممكن نلعب قط و فار شويه


ابتسم بخبث و هو بيغمض عنيه و بيسند ضهره على الجدار... وهو بيفكر في مصير بنته لو جراله حاجه  


بعد حوالي ساعه

البوليس كان وصل و الإسعاف

أسد شال نسمه وحطها في العربيه


اسد بغضب لعز:الواد دا تجيبهولي بكرا اصل لسه معملتش معه الواجب


و قبل ما عز يرد أسد كان ساق عربيته و مشي


...............************.............. 


عند تيا و عدنان


مصطفى :خالص بقى يا تيا امشي مع جوزك


تيا :مش همشي و هفضل معاك لحد ما تركب الطياره بكرا الصبح


مصطفى :تيا اسمعي الكلام


تيا :و حياتي عندك خليني معاك انا مش عايزه اسيبك


عدنان بخبث: و انا كمان هفضل مع حضرتك وهيوصلك بنفسي للمطار يا حضره اللوا


مصطفى : انا مش ناقص مناهده


تيا بعند:مش همشي.....


مصطفى :خالص يبقى انا هطلع ارتاح وصلي عدنان لاوضته يا تيا


تيا:حاضر يا عمي... و بجَمود اتفضل


عدنان طلع بغرور ادامها و لا كأنه صاحب البيت

تيا لنفسها: ابو شكلك بارد و سئيل


عدنان:فين اوضتك.....


تيا:وانت مالك ب اوضتي... انت هتنام في اوضه و انا في اوضه


عدنان بابتسامه سمجه: متحصلش والله يعني تبقى عروسه و اسيبك تنامي لوحدك


تيا:و انت ما اهلك


في لحظه كان ادامها و لؤي دراعها بعنف :بكر"ه قلت الأدب في الكلام انتي فاهمه


تيا بصدمه ووجع :سيب أيدي انت اتجننت اوعي تكون فاكر ان دا جواز حقيقي لا يا بابا دا لعبه شويه ونفضها


عدنان و هو بيضغط على ايديها اكتر وبهمس مخيف:لما تتكلمي معايا تحترمي اني جوزك فاهمه؟؟؟


تيا بوجع:اسفه اسفه سيب ايدي


عدنان بابتسامه جانبيه :كدا تعجبيني... فين اوضتك؟؟ 


تيا:الاوضه التانيه على أيدك الشمال ان شاله تنشك في ايدك يا مفتر"ي


عدنان بصلها بلامباله ودخل اوضتها


تيا بسرعه:انت انتي يا اخينا هي زريبه ابوك أوقف عندك


عدنان:بعيد عن الأسلوب البيئه بتاعك الا ان اوضتك شكلها حلو


تيا :اللهم طولك يا روح هو انت حد مسلطك عليا يا ابني.... متروح تتخمد في اي اوضه تانيه.... 


عدنان بخبث:لا عايز اخد شاور.... روحي هاتي بجامه من عند عمك خلينا نخلص من الليه السوداء دي


تيا:سودا على دماغك ان شاء الله... وبعدين على جثتي انك تنام في اوضتي


عدنان وهو بيمسك ايديها وبتحدي: خمس دقايق لو مكنتيش جايبه بجامه ومجهزه الحمام هتشوفي يوم اسود من حياتك 

بقلم دعاء احمد 


تيا:مش هروح 


عدنان :ااامم حلو بس استحملي بقي


تيا بصتله بنص عين و سابته و راحت اخدت هدوم و دخلت تغير فستانها 


عدنان خرج اطمن على مصطفى و اخد منه بجامه..... مصطفى دخل اوضته و ضحك و هو مرتاح و مطمن على تيا


تيا خرجت وهي بتنشف شعرها و بتر"مي نفسها على السرير بارهاق من اليوم 


تيا:اااه يا انا يا ابا..... ااااااعععععااااااااا


و قامت اتنفضت بسرعه

تيا:انت..... انت... اطللع برااا


عدنان خرج من الحمام و هو بينشف شعره و لابس بنطلون البيجامه بس


تيا :انت قليل الادب اطلع براااا اوعي تكون فاكر ان دا جواز رسمي 


عدنان ببرود :الوقت اتأخر اطفي النور وتعالي نامي 


تبا:انت رايح فين دا سريري انت صدقت نفسك ولا اي يا اخينا


عدنان بصوت عالي:ااااااخررراااسيييي مش ناقص قر"ف... و قسما بالله لو ما طفيتي النور و جيتي نمتي لطربا الفيلا دي فوق نفوخك


تيا بخوف:متقدرش تعمل حاجه 


عدنان بابتسامة خبيثه :تمام اوي 


بص للاوضه و راح ناحيه الدولاب و كان في حبل فوقيه 


تيا:انت بتعمل اي يا استاذ 


عدنان بسرعه شدها من دراعها و ربط ايديها 


تيا بخوف:اوعي ايدك كدا انت اتجننت 


عدنان شالها و رزعها على السرير 


تيا:ضهررررري اااهه يا متخلف


عدنان ربطها من رجليها وبقيت متكتفه تماما 


عدنان :لو سمعت صوتك هقوم اديكي علقه تخليكي متعرفيش تتحركي لسنه قدام 

و بابتسامه جانبيه :ف خلي ليلتك تعدي... 


وسابها ونام وهي بتشت"مه في نفسها


في صباح يوم جديد 

أسد كان قاعد قدام السرير و بيشرب سيجاره و هو بيبص لنسمه بخبث و بيفكر في خطته


نسمه بدأت تصحي بكسل واثقل و فجأه قامت اتفزعت و بقيت تعيط بهستريه و بسرعه راحت ناحيه اسد


نسمه بدموع شهقات قويه :انت جيت قبل ما يقربلي صح... هو مقربليش.. اتكلم ارجوك


ومسكت ايديه برجاء 

أسد بسرعه زق ايديها و قعها على الارض

أسد ببرود و خبث: ابعدي عني اوعي تكوني فاكره ان أسد الهلالي هيخلي واحده زيك على ذمته بعد اللي حصل


نسمه بصر"اخ:اااسسسكتتت حراااااام يااارب لللللليييييهههه 


أسد ابتسم وهو واقف قصاده لكن ابتسامته اتحولت لصدمه و رعب لما....... 


.............. ***************.............. 

عند لارين

قاعده في اوضتها و الجو ضلمه و بتعيط وهي خايفه و مرعوبه انها تكون قت"لت باسم لكنها كانت بتدافع عن نفسها من واحد حيو"ان زيه


دخلت عليها امها (شهد) 

شهد:ما تقومي يا ضنايا عشان ناكل لقمه سوا مش شايفه وشك دبلن ازاي


لارين:يا ماما ماليش نفس


شهد:لا انا كدا اقلق عليكي بقالك يومين مش متظبطه مالك يا بنتي


لارين:مفيش يا ماما بس شويه تعب و هيروحوا لحالهم


شهد:طب ياله قومي نروح لخالتك نزورها في المستشفي و نكشف عليكي 


لارين:خالتي؟؟؟ خالتي مين... 


شهد:خالتك شويكار بصي يا بنتي شويكار زمان عصيت ابويا الله يرحمه و سابت اسكندريه و جيت الحلميه و اتجوزت و خلفت..... 


و انا يا بنتي كبرت و عايزه اشوف اختي عشان كدا عزلنا من اسكندريه وجينا الحلميه عرفتي ليه بقذ.... ولما سألت عرفت ان ابنها ولاد الحر"ام اذوه...... عشان كدا هنروح نزورهم في المستشفي.... ياله قومي البسي


لارين :حاضر يا أمي..... 


بعد شويه كانت لابسه دريس ازرق من القماش عليه حزام دهبي و لابسه حجاب ابيض كانت جميله جدا


بعد نص ساعه 

في مستشفى في حي الحلميه 

بتدخل لارين وامها المستشفي 


شهد:اسألي شوفي باسم منصور في اوضه كم... 


لارين:حاضر يا ماما


بعد دقايق 

لارين:في الدور التالت اوضه اربعه


شهد :اطلعي انتي يا بنتي وانا وراكي


لارين:ليه... خلينا نطلع سوا


شويكار :ازايك يا شهد... عاش من شافك


شهد:اطلعي انتي يا لارين ليا كلمتين مع اختي و هخلصهم... 


لارين :حاضر


سابتهم وطلعت الاوضه خبطت 

باسم:ادخل


لارين دخلت ووقفت و كأنها اتشلت من الصدمه......... 

🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍

أسد بصلها ببرود وخبث ثواني واتحول لصدمه ورعب وهو شايف نسمه بتجري بسرعه ناحيه البلكونه

اسد ببرود مزيف:هتعملي اي يا مجنونه؟؟


نسمه ببكاء وهستريه:انا معملتش حاجه في حياتي عشان اشوف كل اللي شفته دا.... انتم ليه بتكر"هوني كدا..... ليه اخويا اللي من د"مي يبيعني كدا عادي عشان مايتحبسش..... و امي تمو"ت و تسيبني لوحده معندهاش قلب زي شويكار....

وليه حد ياخد حاجه مش من حقه... لللللليييييهههه انا عمري ما اذيت حد... دا حرراااااممم...... ليه اتجوز واحد زيك معندوش د"م ولا بيحس


اسد ببرود:ااامم يعني انتي عايزه تنت"حر.... دا عز الطلب على الأقل اخلص منك و اطفي نا"ري على خلود و اشوف قلب اهلك محر"وق عليكي....

ياله ارمي نفسك.... و باستهزاء:دا لو تقدري


اسد كان فاكرها بتهزر لكن دموعها و شهقاتها كان أكبر دليل على صدقها

بدون لحظه تفكير غمضت عنيها و بتسيب نفسها


اسد كان هيخرج من الاوضه لكن اتصدم فعلا لما لقاها بتسيب نفسها بيجري عليها عشان يلحقها لكن لان سرعته كانت كبيره بيقع هو كمان.........


عند لارين

بتفتح الباب وتدخل لكن فجأه بتقف وكانها اتشلت من الصدمه.......

باسم بصدمه:انتي!!!!؟؟

لارين شافته بقيت تعيط و بتدير عشان تجري لكن وقفها صوته....


باسم بخبث:لو خرجتي برا الاوضه دي هبلغ البوليس انك انتي السبب..... انا قالتلهم انه حر"امي  كان عايز يسر"قني لكن اقسم برب العزه لو مشيتي لهوديكي وراء الشمس


لارين غمضت عنيها وهي بتعيط و بقوه مزيفه بصتله:لو انت را"جل قولهم اني السبب وانا هفض"حك و اقولهم انك كنت خط"فني و حاولت تعد"ي عليا و ساعتها هنشوف مين اللي هيودي التاني وراء الشمس


باسم بخبث و هو بيرجع راسه لورا:قولي... عادي تفتكري ان حد هيصدقك وانتي في الشارع الساعه واحده بليل دا لو انتي محترمه يعني مش هتعمليها ... بس وقتها انا هقولهم اننا كنا سوا وانك كنتي معايا بمزاجك.... و حاولي تسر"قيني و لما شفتك عملتي اللي عملتيه دا يا مزه


أنهى كلماته بغمزه وق"حه


لارين:ااااانت ايه... حيو"ان و زبا"له


باسم بابتسامة :ااامم كل دا هتدفع تمنه يا قطه متقلقيش انا مش ناسي اللي انتي عملتيه.... و الجرح في جانبي كل ما بشوفه بستحلفلك اني هدفعك الأمن غالي


لارين بغضب رغم خوفها:اعلي ما في خيلك اركبه.....


في نفس اللحظه شويكار وشهد دخلوا الاوضه


شويكار بابتسامه : بسم الله مشا الله بنتك زي القمر يا شهد


شهد: الف سلامه عليك يا ابني


باسم باستغراب :الله يسلمك مين دي؟


شوسكار:دي خالتك يا باسم اختي شهد ودي بنتها لارين ايه رايك مش عروسه زي القمر


باسم بخيث:عندك حق يا اما عروسه زي القمر


شويكار بابتسامه :اي رايك نخطبهالك...


شهد بصدمه:ايه؟


شويكار:دي امنيتي يا اختي اننا نرجع نلم الشمل من تاني و لو مسامحاني بجد وافقي على جواز بنتك لباسم ابني


 دا عنده شقته جاهزه و بيشتغل في ورشه الميكانيكا بتاعته و شغال على تاكسي بيدخل اد كده يعني مش هيخليها عايزه حاجه


لارين واقفه مش عارفه ترد حرفيا من الصدمه


شهد:مش عارفه والله يا اختي بس دا جواز مش لعب عشان نقرر بسرعه كدا... لازم نعرف رأي لارين وكمان مش وقته خالص الكلام دا


لارين:انتم بتقولوا اي.... انا اتجوز الحيو"ان دا...... دا على جث"تي


شويكار بغضب :شوفي بنتك بتقول اي يا شهد


شهد:لارين اتكلمي كويس ازاي تكلمي ابن خالتك كدا


لارين بسرعه:عشان دي الحقيقه دا حاول...


باسم بمقاطعه: خالتي ممكن تسيبني معها شويه.....


شهد بحيره: بس... ماشي يا ابني ربنا يهديكي يا بنتي


شويكار وشهد خرجوا وفضل باسم ولارين


باسم بخبث:اي رايك يا عروسه تحبي نعمل جواز و لا اكمل اللي كنت هعمله في الشقه بس من غير جواز


لارين:انت واحد..


باسم وهو بيمسكها من دراعها بعنف شديد: انتي متعرفيش باسم الميكانيكي اللي لافف و داير ممكن يعمل معاكي اي لو نطقتي بكلمه مش على هواه


فبلاش تخليني اوريكي الو"يل و قسما بالله لو ما وفقتي على الجوازه دي هتكوني جثه هامده بس ساعتها هكون برضه اخدت اللي عايزه فاهمه يا مزه.... و لو فكرتي تنطقي بكلمه من اللي حصل في الشقه قسما بالله هقلب عليكي الترابيزه......


و اوعي تكوني فاكره اني عايزك عشان جمال عيونك لا يا مزتي انا بس هعلم عليكي قصاد اللي عملتيه معايا.......


لارين بدموع و بتحاول تفك ايديها: مش هتجوزك و اللي عندك اعمله و هقولهم انك حاولت تعد"ي عليا ولو فيها اعد"امي مش هتجوزك


باسم بابتسامه جانبيه :يبقى انتي اللي بدأتي اللعبه استحملي النتيجه.......

.............. 


عند أسد و نسمه

بيقعوا الاتنين في حمام السباحه بالظبط لكن نسمه دماغها بتتخبط الله و بتنز"ف

و لأنها مش بتعرف تعوم بتسيب نفسها المايه و هي فاقده الوعي


أسد طلع بسرعه من المايه بيبص للمكان بيشوف الد"م على حافه حمام السباحه بسرعه بينزل تحت المايه وبيسحب ايديها

بيحطها على الأرض و بيطلع بسرعه من حمام السباحه....


بيشيلها وبيطلع لاوضته.... طلع موبيله وكلم عز يبعتله دكتوره


بص لنسمه ببرود و هو بيفكر في خلود

دخل يغير هدوم بعد شويه طلع وهو بينشف شعره و معه هدوم ليها

غيرلها هدومها و جاب قطن و حاول يوقف النز"يف


الدكتوره وصلت و خيطت الجر"ح اللي دماغها و اديتها حقنه منوم


اسد بجمود:هي كويسه....


الدكتوره:ايوه انا اديتها حقنه منوم و دلوقتي هتفضل نايمه


اسد:تمام اتفضلي


الدكتوره بصتله بغضب ومشيت.....


اسد فضل يبصلها و غمض عنيه بتعب وقعد على إلانتريه وهو بيفكر هيعمل اي


عند تيا و عدنان


عدنان صحي من النوم بتثقل وهو حاسس بحاجه تقيله


تيا كانت راسها على صدره و هي لسه متكتفه


ضحك على شكلها وهو بيعدلها ... قام و فك الحبل من ايديها كان علم عليها....


عدنان:ام ربيتك يا ام شبر ونص بس مش دلوقتي خلينا بس نطمن على اللوا مصطفى


الفصل الرابع عشر والخامس عشر والسادس عشر من هنا


بداية الروايه من هنا


🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺

متخرجوش واتفضلوا حضراتكم كملوا معنا هنا 👇 ❤️ 👇 


روايات جديده هتعجبكم من هنا


أجدد وأحدث الروايات من هنا


روايات كامله وحصريه من هنا




وكمان اروع الروايات هنا 👇


روايات جديده وكامله من هنا


انضموا معنا على تليجرام ليصلكم اشعار بالروايات فور نزولها من هنااااااااا

🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺



تعليقات

التنقل السريع
    close