القائمة الرئيسية

الصفحات

الصديق الخائن حصريه وجديده وكامله جميع الفصول بقلم ملك ياسر الشرقاوي حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج

 الصديق الخائن حصريه وجديده وكامله جميع الفصول بقلم ملك ياسر الشرقاوي حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج 

الصديق الخائن حصريه وجديده وكامله جميع الفصول بقلم ملك ياسر الشرقاوي حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج 

انت مجنون ازاي تدخل عليا كده و بعدين محمد حالا يطلع لو سمحت امشي من هنا.... 


: لأ مش همشي غير لما اخد اللي انا عايزه و متنسيش اتفاقنا و غمزلها و بدأ يقرب منها.... 


سما عماله تزقو و تقاوم و تبعده عنها و قالت بسهوكه: طيب بس مش دلوقتي في الوقت المناسب ي عمورتي. 


عمار بخبث: ماشي ي سما هصبر عليكي انهارده في سهره و كلنا هنتجمع متقلقيش و هتبقي تحت عيوني ي عيوني.... سلام. 


و هو طالع خبط في محمد.... 


محمد بإستغراب: عمار كان بيعمل إيه هنا؟! 


سما بتوتر: ل... لا كان بيشوف أروى هنا ولا لأ بس ملقهاش. 


محمد: طيب هاخد شاور و بعدين نجهز عشان في سهره انهارده تحففه على البحر هتعجبك اووي ي روحي. 


سما بإبتسامة: اوك ي حبيبي و انا كمان هدخل اجهز.... 


بليل كان الكل متجمع...... 


أروى: مشوفتش عمار ي محمد. 


محمد: لأ... بس تلاقيه فوق لسه بيجهز. 


سما بفرحه و هي ماسكه فستانها و لفت بيه: إيه رأيك؟ 


محمد صفرلها و كان في اغنيه شغاله اخدها و بقوا يرقصوا..... 


أروى عماله ترن على عمار مش بيرد... 


خلصت الاغنيه و صحابهم اتجمعوا تاني..... 


سما فونها رن.... 


محمد: مين ي سماسيمو بيرن؟ 


سما: دي ماما اكيد بترن عشان تطمن علينا.... هرد و أجي... 


سابته و راحت ردت بعيد عن الدوشه.. 


سما: الو ي ماما عامله إيه وحشتيني اووي. 


ليلي الأم: وانتي كمان ي قلب ماما وحشتيني مووت انتي عامله إيه و جوزك اخباره إيه؟ 


سما: الحمدلله كويسين ي حببتي المهم سيليا اخبارها إيه اكيد مغلباكي انا اصلا مكنتش عايزه اسافر و اسيبكم. 


ليلي: لا سيليا كويسه معايا انبسطوا انتوا و ملكوش دعوه هتصرف معاها و بعدين مصدقنا انك طلعتي من اللي انتي فيه ي حببتي يلا مش هطول عليكي... سلام. 


قفلت معاها ووو فونها رن تاني... 


سما بتوتر: ألوو ي عمار عايز إيه؟ 


عمار: مستنيكي على البار..... 

و قفل في وشها.... 


سما: اووف بقااا... 


راحتلو ووو


سما بصدمه: انت عامل كده ليه انت كويس ليه شربت كتير كده؟ 


عمار: طلعيني أوضتي. 


سما بتوتر: بس.... 


عمار بزعيق و بيحاول يقوم يقف و قال: اسمعي الكلام و.... طلعيني. 


أروى بقلق: لا كده كتيرر انا هروح أشوفه فين. 


هشام: خليكي انتي مع البنات و انا هروح أشوفه. 


هشام مشى...... 


عمار و سما وصلوا الاوضه ووو


سما بصدمه: أروى؟!


عمار: فين؟


سما بخوف: مستنياك في الاوضه شوفتها و هي بتدخل دلوقتي... 


عمار: امشي و انا هدخلها... 


أروى: عماار.... كنت فين كل ده و بعدين مالك عامل كده ليه؟! انت شربت تاني ي عمااار. 


عمار كان عمال يطوح يمين و شمال لحد م..... 


هشام دخل و اتصدم لماااا...... 


🔥بارت2🔥


هشام بصدمه: انتي جيتي ليه و بعدين ازاي تخليه يقرب منك كده انتوا لسه مخطوبين؟! 


أروى بكسوف و توتر: عادي ي اتش دي بوسه بريئه و بعدين هيبقى جوزي. 


هشام: لسه شهرين ي أروى و بعدين محمد لو عرف هيعمل مصيبه. 


أروى: يوووه بقااا كل شويه محمد محمد و بعدين هو كان شارب و باسني و انا مش واخده بالي و بعدتوا على طول. 


هشام: متنسيش ان محمد اخوكي و بيخاف عليكي انا مش هقوله المره دي لكن لو اتكررت تاني لازم اقوله و حياه طويله احسن من ساعه شهوه يلا انزلي و سيبيه ينام.


نزلوا.... 


منه: لقيتيه ي أروى؟ 


أروى: اه طلع نايم. 


هشام: يلا ي منه نطلع اوضتنا الوقت اتأخر و عايز انام عن أذنكم ي شباب. 


محمد: أذنك معاك ي أتش. 


سما: يلا ي محمد نطلع احنا كمان. 


محمد: ليه كده كنا هنقعد حبه كمان. 


سما: معلش ي حبيبي تعبت شويه و عايزه انام. 


محمد بقلق: طب انتي كويسه اجيبلك الدكتور؟ 


سما: لا لا انا كويسه يمكن عشان صاحيه بدري.


عند هشام و منه.... 


منه: اليوم كان حلو اووي بس أروى مكنتش عجباني هو في حاجه ولا أيه؟! 


هشام:...... 


منه بإستغراب: هشام... ي هشام.... 


هشام: هاا... في حاجه؟ 


منه بقلق: مالك ي حبيبي فيك ايه عماله اكلمك مش بترد... 


هشام: لا ولا حاجه يلا ننام عشان تعبت. 


منه بشك: طيب. 


و الكل نام و تاني يوم الصبح كان الكل متجمع على البحر.... 


كانوا كلهم في البحر و بيلعبوا بالكوره بس.... 


هشام: انا طالع اشرب حاجه الجو حر حد عايز حاجه؟ 


سما و محمد و عمار: لأ. 


منه: استنا جايه معاك.... 


أروى: خدوني معاكوا عايزه اجيب حاجه انا كمان. 


محمد: جاهز ي عمار؟ 


عمار بإستغراب: ل إيه؟!


محمد غمزله: للجواز. 


عمار بص ل سما و قال: اه و رجع بصله تاني و قال... طبعااا ده انا مستني بفارغ الصبر. 


محمد: طب شد حيلك بقااا علشان الجواز حوراته كتيره. 


سما ضربته في صدره و قالت: قصدك إيه ي سي محمد محنش عاجبين ولا مش عاجبين. 


محمد بضحك خدها في حضنه و قال: ده انتي الحته اللي هنا... و شاور على قلبه.


سما بضحك: عارفه. 


أروى بنداء و بصوت عالي: فونك بيرن ي محمد.


محمد: حاضر جاي.... 


عمار بدأ يقرب منها و هي تبعد... 


عمار بخبث: متخافيش مش هاكلك... غير لما نروح و محمد يروح الشغل عشان راشق لنا و مش عارف اخد منك حقي. 


سما بعصبيه: انت عايز مني إيه ي عمار مش كفايه اللي عملته من سنه ده انا مصدقت انها معاك عشان اطمن لكن لما شوفت قذارتك بقيت اخاف اكتر من الاول حتى النوم مش بنامو انت إيه ي اخي معندكش دم ده حتى صاحبك و عشرت عمررر مش كام يوم ولا شهر ازاي تعمل كده معاه و ازاي تلعب بأخته كده؟! انت مش بني أدم انت حيوان براس كلب برضو عشان ده تفكير كلاب.


عمار قرب منها بغل و عصبيه مسكها من دراعها جامد و قال: هدفعك تمن كل كلمه قولتيها بس انتي عارفه هدفعهالك ازاي و كفايه عندي انك مش بتنامي الليل و خايفه مني و خافي بقا ي حلوه من اللي جاي عشان هيبقا اسود من شعر راسك.. سلام. 


سما بدموع: واحد مريض و طلعت هي كمان.... 


أروى: مالك ي سما عينك حمره كده ليه؟ 


سما بصت ل عمار بغل و قالت: مافيش... المايه دخلت في عيني. 


محمد: ايوا ي ماما إحنا كويسين الحمدلله. 


الام: هترجعوا امتا ي حبيبي؟ 


محمد: بكره اهم حاجه سيليا عامله إيه؟


ليلي: متقلقش ي حبيبي هي كويسه خلي بالك بس من سما عشان حساها مش مبسوطه حاول تطلعها من اللي هي فيه حرام البنت بقالها سنه على كده مصدقنا خرجت و فكت شويه. 


محمد: حاضر ي ماما متقلقيش احنا كويسين يمكن عشان امبارح كانت صاحيه بدري ف انتي حسيتي كده. 


ليلى: طيب يبني انبسطوا و خلوا بالكم من الطريق بكره يلا سلام. 


(ملحوظه ليلى مامت محمد بس سما بتعتبرها مامتها لأن مامتها متوفيه)


سما: كنت بتكلم مين كل ده؟ 


محمد: دي ماما كانت بتطمن علينا تعالي يلا نروح للشباب. 


محمد: ها ي شباب هتعملوا إيه تاني؟ 


هشام: ننزل البحر تاني. 


منه: لأ نتصور للذكرى هروح اجيب الكاميرا و اجي.... 


منه: ممكن تصورنا لو سمحت. 


ادت الكاميرا للعامل و بالفعل بدأ يصور كل اتنين مع بعض.... 


أروى: يلا تعالو نتصور كلنا مع بعض.


سما كانت هتقع و عمار لحقها بسرعه... 


محمد بعصبيه شدها منو و قعدها و قال: مالك ي حببتي فيكي حاجه؟ 


سما بتعب: مش عارفه داخيه و بطني بتوجعني. 


محمد شالها و خدها الاوضه و طلب الدكتور و جه.... 


الدكتور خلص كشف عليها ووو


محمد بقلق: خير ي دكتور سما فيها إيه؟ 


الدكتور: الف مبروك المدام حامل. 


محمد بقا فرحان اووي و لكن سما كانت خايفه جدااا.... 


سما بتوتر: انا... 


محمد بخوف عليها مسك إيديها و قال:مالك ي حببتي اجيب الدكتور تاني؟؟


سما بخوف و دموع و ندم: انا عايزه انزلو.... 


محمد بصدمه:ده اللي هو ازاي يعني انتي مجنونه صح ولا ده تأثير الحمل.


سما بشجاعه و مسحت دموعها بعنف و قالت:ده مش ابنك... 


محمد بصدمه كبيره جابها من شعرها وووو


🔥بارت3🔥


محمد بصدمه كبيره جابها من شعرها و... 


محمد بغضب شديد: انتي بتقولي إيه انتي اتجنيتي ولا الحمل مأثر عليكي؟؟؟ 


سما ببكاء: لا... بتكلم جد و عارفه انا بقول ايه كويس انا خون*تك ي محمد خون*تك. 


محمد فضل يض*رب فيها و يقول بعصبيه: مع مين ي واط*يه انطقييييي... 


سما بوجع و صريخ: عمار.... 


محمد سابها من الصدمه و مش عارف يقول ايه؟ حاسس ان لسانه ات*شل عن الكلام.... 


محمد و هو بيستوعب الكلام: عمار؟! ده اخر واحد كان ممكن اتوقع انه يعمل كده ده...ده اخويا اللي مجبتهوش أمي و صاحب عمري و طفولتي.... انتي كداااابه و عايزه تلزقيها ل عمار انا عارف عمار كويس لا يمكن يعمل كده فياااا ده غير انه خطيب اختي انتي اكيد بتكدبي و اتجننتي..... 


سما بصريخ: مش بكدب عليكككك قولتلك مش كدااابه افهم بقاااا ده صاحبك و اخوك اللي بتقول عليه خطف بنتك تيااا خطفها من سنه فاكر ولا افكرك اتخطفت ازاي و هو فضل مختفي ده كلوووو و ظهر و خطب اختك عشان ينتقم مني فيك و في عيالنا فوووق بقاااا ده مش صاحب ده شيطان. 


محمد مش مصدق كلامها و فضل يضر*ب فيها و هي تصوت لحد م صحابهم جم لأنها واخدين ڤيلا لوحدهم و كل واحد ليه اوضه مع مراته ماعدا عمار و أروى.... 


هشام بزعيق: سيبها ي محمددد هتمووت في إيدك ايه حصل لكل ده.... 


سما بعياط: مش عايز تصدق مراتك و عايز تصدق صاحبك صاحبك اللي خانك مع مراتك صدقو و اشبع بيه و شوف هيحصلك ايه تاني من وراه بس خلي بالك على سيليا لانها هتبقى عندك بعد م تطلقني.... و خدت نفس عميق و قالت: طلقني ي محمد طلقني. 


محمد بعصبيه: على الأقل مسلمش نفسه لحد زي م انتي م عملتي انتي واحده واطي*ه و رخي*صه اووي.م ترد ي سي عمار ايه رأيك في الاتهامات دي؟


عمار بإستغراب:انا مش فاهم حاجه؟

محمد بعصبيه:م تردييي تحبي تفهميه ولا افهمه انا ي...ي ام ابنه...


أروى بصدمه:انا مش فاهمه حاجه انتوا بتقولوا إيه؟! و ام ابن مين انتوا اكيد اتجننتوا صح؟


منه بصدمه هي كمان:سما حامل في ابن عمار!!!

عمار:حصل امتااا ده؟


سما مسحت دموعها بعنف و قالت:يوم م كنت شارب وصلتلك الأوضه و أروى كانت جايه و سبتك و بعدها هشام جالكم و شافك و انت بتبوس*ها و مش حاسس بحاجه بعد م مشوا رجعتلك تاني... عشان...عشان بحبك للأسف و حصل اللي حصل...و اهو زي م انت شايف بقيت ام ابنك و ملزومه منك.


الكل كان واقف مصدوم و مش مصدقين اي حاجه من اللي سما قالتها.


محمد بشمإزاز منها قال: انتي طالق... طالق ي سما ورقت طلاقك هتوصلك لحد بيتك و مشوفش وشك تاني فاااهمه و بص ل عمار و قال بغضب:اما انت بقا ف حسابك معايا عسير و مش هتفلت منو صدقني. و مشى و سابهم... 


سما كانت عماله تعيط و منه قاعده جنبها مش مصدقه ان صاحبة عمرها و اختها تعمل كده. 


أروى بقرف منهم: ناس مقرفه.... و قلعت دبلتها و رمتها في وش عمار  


عمار بمكر و تفكير: تتجوزيني؟ 


سما بصتله بقرف و قالت: بعد اللي انت عملته ده هضطر اني اوافق على واحد قذر شبهك.. 


و الكل روح البيت و فعلا ورقة طلاقها وصلتلها بيتها.... 


فونها رن و كان محمد... 


محمد: انا مش عارف ازاي سمعت كلامك ده ي مجنونه؟! 


سما بضحك: استنا بس عليا ده انا هوريه النجوم في عز الضهر مبقاش سما لو مرجعتش بنتي و رجعتك ليا ي محمد. 


محمد: و حياتكم عندي لهدفعوا التمن غالي اووي بس مش مستوعب انك ممكن تتجوزيه و تعيشوا مع بعض في بيت واحد انا بجد غبي اني وافقت على كده. 


سما: اهدا بس ي حبيبي هو انت مش واثق فيا ولا ايه انا من ناحيه و انت من ناحيه و ان شاء الله نرجع تيا لينا تاني و هو يترمي في السجن... و اوعااا تفكر ولو للحظه اني ممكن اسلمله نفسي ده واحد ميستاهلش صوبع من رجلي الصغير والله ل هعلمه الادب ابن سوسن ده. 


محمد:طب في سؤال في دماغي... هو ليه وافق انه يتجوزك مع إنه كان ممكن يرميكي عادي. 


سما بتوتر: احم... بيحبني و هو قالهالي قبل م انا و انت نتجوز بس انا محبتش غيرك ولا عمري هحب غيرك بس في نفس الوقت عايز ينتقم مني وانت عارف ليه ي مودي. 


محمد: لااا انتي كده هتخليني اندم اني طلقتك بجد. 


سما قفلت معاه و.... عدا 3 شهور و جه يوم فرح سما و عمار..... 


و انهى المأذون كلامه بكلمته الشهيره... بارك الله لكما و بارك عليكما و جمع بينكما في خير. 


الكل مشى و اتبقى عمار و سما بس... 


عمار بدأ يقرب من سما بس سمااا.... 


ي ترا إيه اللي هيحصل؟ 

و عمار ليه قبل يتجوزها؟ 


🔥بارت 4🔥


عمار بدأ يقرب من سما بس... 


سما بتوتر: معلش تعبانه و عايزه انام تصبح على خير. 


عمار مسك إيديها بعنف و قال: انا صبرت عليكي شهور و سنين بس دلوقتي انا مش هصبر اكتر من كده لأنك بقيتي ملكي... ملكي انا و بس... فاااهمه؟؟؟ 


 قال اخر كلماته بعصبيه و صوت عالي ارعبها و لكن حاولت إخفاء هذا.


سما بدلع و حطت إيديها على وشه و قالت بتمثيل: يرضيك ي عموري مراتك تبقى تعبانه وانت تتعبها اكتر.... طب بلاش دي... يرضيك تتعب أبنك م هو انا تعبي من تعبو و بعدين الدكتور قالت اني ضعيفه و لازم اهتم ب البيبي كويس سيبني انهارده و يبقا ربنا يحلها بكره... تصبح على خير. 


و مشت و سابته بسرعه قبل م ينطق بحرف تاني.


سما بتوتر: انت هتعمل إيه؟! 


عمار ببرود: هنام عندك مانع؟ 


سما بتوتر اكتر: هت... هتنام فين؟ 


عمار و هو بيقل*ع التيشرت: هيكون فين يعني على السرير. 


سما بخوف: و هتنام كده! 


عمار بعصبيه: اه مبعرفش انام غير كده... هتفضلي تسألي كده كتير. 


سما: طب قوم نام على الكنبه انا عايزه انام لوحدي. 


عمار ببرود: لأ. 


سما بنفاذ صبر: اووف بقااا مش بعرف انام جنب حد. 


عمار بمكر و بيقرب منها: هو انا حد ده انا المفروض جوزك حتى... و كان عايز يبوس*ها. 


سما قامت نطت من على السرير و قالت بخوف: خلاص... هنام انا على الكنبه. 


عمار ببرود: براحتك. 


سما بصوت واطي: واحد عديم الاحساس و الانسانيه. 


عمار: منا عارف.


سما في سرها بصدمه: ده ودانووو سالكه كمان. 


منه: انا مش مصدقه اللي بيحصل ده خاالص ازاي ازاي سما و محمد يطلقوا دول بيموتوا في بعض طب و بنتهم لا و كمان تروح تتجوز بعد شهور العده ايه الهبل ده بجد. 


هشام: حاسس ان في حاجه غريبه هما بيخططوا لها بس سيبك انتي من ده كلو و قوليلي و بيقرب منها يبوس*ها. 


منه بكسوف: قول ي حبيبي. 


هشام بغمزه: مالك متشيكه و حلوه كده انهارده؟ 


منه بغيظ: ليه هو انا كنت وحشه قبل كده؟! ي سي هشام. 


هشام بتراجع: لا مش القصد و غمزلها و قال بس في حاجه كده متغيره و حلوه كده عايزه تتاكلي. 


منه بغيظ: اصل انهارده عيد الحب بعيد عنك و انت معبرتنيش حتى بورده ولا اي حاجه ناسيني خالص.


هشام قام و طلع بوكس كبير و قال: هو انا اقدر برضو انسى القمر ي قمري. 


منه بفرحه و راحت تحضن البوكس و قالت: الله حلو اووي بجدد شكرا ي حبيبي. 


هشام: شكرا بس... ماشي. 


منه بفرحه: استنا بقا نشوف فيه ايه؟ 


منه فتحتوا و لقت بوكيه ورد احمر و شوكولاته كتيررر و انواع مختلفه و دبدوب كبير احمر و فستان احمر برضو حلو اووي. 


منه بصدمه و فرحه: انا مش مصدقه نفسي كل ده عشاني بجد شكرا اوي ي حبيبي. 


هشام طلع علبه و كان فيها سلسله و عليها حرفه و لبسهالها. 


هشام: بحبك ي احلى حاجه حصلتلي في حياتي. 


منه بكسوف حضنته و قالت: وانا كمان بحبك اووي ي روحي. 


نسيب بقا عصافير الحب دول😂

 و نروح لمحمد 


محمد كان قاعد مش على بعضه و مش قادر يبطل تفكير فيها ازاي وافق ان مراته تتجوز حد غيره لا و ده عمار صاحب عمره مش حد غريب فضل رايح جاي في الاوضه و مش قادر يفكر في حاجه غيرها. 


ليلى: هتفضل كده كتير؟ دي واحده رخي*صه باعت نفسها لصاحبك متستاهلش ده كلو نام ي حبيبي و ارتاح. 


محمد بضيق: سيليا عامله ايه؟ 


ليلى: يعيني عليها مش بتبطل عياط من ساعه م امها مشت و تسألني كل يوم ماما فين ماما فين و انا معدتش لاقيه حجه اقولها اتصرف بقا عشان تعبت انا رايحه انام تصبح على خير. 


سما كانت راحت في النوم و عمار فضل يتأملها و... 


عمار: بحبك بس لازم اخد حق امي و ابويا اللي بسببك ماتوا و انا مت من بعدهم و من بعدك من ساعه م روحتي و اتجوزتي صاحب عمري و انتي عارفه اني بحبك روحتي و قبلتي الجواز منو بس صدقيني مش ههنيكم على حياتكم دي و قام شالها و حطها على السرير و نيمها في حضنه... 


أروى كانت سهرانه طول الليل بره و قررت انها تعيش لوحدها و محدش سائل فيها ووو


أروى بصويت في الفون: الحقني ي عمااار الحقنيي ارجووك.....


🔥بارت5🔥


أروى بصويت في الفون: الحقني ي عمااار الحقنيي ارجووك انا في****.... ابعد عني سيبني بقولك سيبني ي حيوا*ن. 


عمار ركب العربيه بسرعه و نزل راحلها بسرعه..... 


عمار وصل للشقه و دخل لقا شاب بيحاول يتهج*م على أروى و ضرب*ها و قطع*لها هدوم*ها و بقت في حاله فظيعه.... فضل يضرب فيه لحد م اغم عليه... 


عمار بعصبيه: قووومي... قوومي بقولك. 


أروى من الصدمه و من كتر الضرب و الوجع مكنتش قادره تتحرك و قالت بتعب: م.. مش... قادره... اتحرك... 


عمار غطاها بملايه و شالها و ركبها العربيه... 


عمار و هو بيسوق: انتي ايه اللي جابك مع الحيو*ان ده مش انا محذرك مليوون مره منوو.... انطقييي. 


أروى كانت عماله تعيط و مش قادره تتكلم و صوت شهقاتها بدأت تعلو.


عمار وقف العربيه قدام الڤيلا بتاعته...


أروى بإستغراب: ده مش بيتي انا عايزه اروح بيتي لو سمحت.


عمار مردش عليها و شدها و دخلها الڤيلا معاه.

 


سما: انت كنت فين في الوقت ده و مين.. لسه مكملتش كلامها لقتها أروى جرت عليها بصدمه و.... 


سما بخوف: انتي كويسه ي أروى... مين عمل كده فيكي قوليلي. 


أروى بصتلها بقرف و قالت: عايزه ارتاح لو سمحتو روحوني بيتي. 


عمار ببرود و لكن بداخله بركان سوف ينفجر: طلعيها أوضه من الاوض ي سما عشان ترتاح و بكره نشوف حوار بيتها ده. 


أروى وقفت مكانها و قالت بعند: انا مش متحركه ثانيه من هنا غير على بيتي. 


عمار ادلها ضهره و طلع و قال بنبره تخوف: انا قولت اللي عندي و مافيش خروج دلوقتي يعني مافيش و متخلينيش افتح الموضوع تاني انا سكت عشان حالتك دي لكن بكره في كلام تاني... خديها ي سما. 


سما خدتها و طلعوا الاوضه و طلعتلها لبس و خدت شاور و طهرتلها جرحها و نامت من التعب... 


سما بتوتر: ممكن اعرف ايه حصلها و ليه منظرها كده و بتتعامل معاها كده ليه؟ 


عمار ببرود: ميخصكيش و نامي.


سما بصتله بقرف و رجعت نامت على الكنبه تاني.


ليلى بقلق: لا لا انا قلبي مقبوض على البت كده ليه؟ اكيد حصلها حاجه.... محمد.... ي محمد... اصحى. 


محمد بنوم: إيه ي أمي في حاجه؟ 


ليلى بخوف: خايفه على اختك اووي حاسه انها مش كويسه قوم روحلها. 


محمد: انتي عارفه الساعه كام ي امي ده احنا الفجر زمنها دلوقتي نايمه و بتاكل رز بلبن مع الملايكه. 


ليلى بإصرار: ماليش دعوه تنزل لاختك حالا تطمني عليها يلا قووم. 


محمد: على فكره في اختراع اسمه تليفون. 


ليلى: منا رنيت عليها كتيررر تليفونها مقفول. 


محمد: تلاقيها نايمه والله ي أمي. 


ليلى: ماليش دعوه ي محمد انا مش عارفه اصلا ازاي سبتها تعيش لوحدها تنزل حالا تروحلها تطمن عليها. 


محمد: طب لما الصبح يطلع عشان منقلقهاش لو هي في البيت. 


ليلى: ماشي ي ابن بطني ماشي. 


و بالفعل بعد شروق الشمس محمد قام و.... 


محمد راحلها الشقه بس ملقاش في حد مافيش حد بيرد ولا في صوت حتى فضل يرن على فونها كتيررر لحد م ردت... 


محمد بقلق: انتي فين يبنتي مش بتردي ليه؟ و بعدين انتي فين روحتلك البيت مش بتفتحي ليه؟! 


أروى بتعب: عند عمار تعالا خدني. 


محمد بعصبيه: وانتي روحتي عند سي زفت تنيلي ايه؟ خليكي عندك و اقفلي الاوضه عليكي كويس و انا جايلك حالا... 


سما صحت و دخلت الحمام و فضلت تصوت. 


عمار صحى على صوتها و جت أروى جري عليهم. 


عمار بيخبط على الباب و بيقول: سما انتي كويسه... افتحي الباب طيب. 


مش سامع غير صوت صويتها. 


أروى بخوف: اكسر الباب بسرررعه. 


عمار كسر الباب و لقاها واقعه على ضهرها على الارض و عماره تنزف. 


شالها بسرعه و خدها في العربيه و ودها المستشفى.... 


الدكتور: انتو ازاي مهملين كده و تسيبوها من غير اكل لقينا ضغطها واطي و شكلها وقعت بسبب كده ده غير انها وقعت واقعه جامده كان ممكن تخسر البيبي محدش يسيب الحمام مبلول تاني و خدو بالكم منها كويس عدت على خير المره دي ده علاج و ڤيتامينات لازم تمشي عليها شهر على الأقل. 


محمد وصل للمستشفى ووو


أروى: انت عرفت منين ان احنا هنا. 


محمد بخوف على سما: سألت الشغالين قالولي انكم في المستشفى. 


عمار سابهم و دخل ل سما.... 


سما بتعب: انا فين... و إيه حصل؟ 


عمار: في المستشفى متخافيش اتزحلقتي بس حصل خير. 


سما قامت قاعدت على السرير بسرعه و قالت بخوف: البيبي... البيبي عامل ايه كويس صح... رد عليااا. 


عمار: اهدي اهدي هو كويس محصلش حاجه. 


محمد: انتي مين عمل في وشك كده؟ 


أروى: عملت حادثه و عمار لحقني و جابني بيته. 


محمد بشك: طيب انا هدخل ل سما اطمن عليها و اشوف موضوعك ده. 


أروى: بصفتك إيه طليقها؟ 


محمد بعصبيه: مالكيش دعوه. 


و سابها و دخل ل سما. 


محمد بخوف و نسى الخطه: سما حببتي انتي كويسه؟ حصلك حاجه؟ 


سما بتوتر ودت وشها الناحيه التانيه و قالت ببرود: جاي ليه... اطلع بره مش عايزه اشوف وشك تاني... و قالت بإنهيار: اطلع بررره قولت طلعو بره ي عمار عشان خاطرييي. 


عمار بقلق: طيب طيب هطلعوا بس انتي اهدي. 


الممرضه دخلت على صوتها و لأدتها حقنة مهدأ و نامت. 


و عمار طلع محمد بره المستشفى خالص... 


و أروى روحت شقتها.... 


و عمار بليل خد سما و روحوا... 


وصلوا البيت و جه ل عمار تليفون. 


عمار بزعيق: انت بتقوول إيه و ازاييي ده يحصل و مين عمل كده.... انا مشغل شوية بهاي*م معايااا اقفل و اتصرف حااالا. 


عمار رمى ل سما العلاج في وشها و قال: اتزفتي خدي العلاج ده مش عايزين نسمع كلام من اللي يسوا و ميسواش... 


سما بنرفزه: انت حيوا*ن حد يدي لحد حاجه كده انت اكيد مش إنسان و معندكش ذرة رحمه حتى و خطاف و حرامي و منتش راجل كل اللي وصلتله ده بسببك كنت هخسر ابني بسببك انت بجدد إنسان مريض و تف*ت في وشه. 


عمار اتعصب و بدأ يضرب فيها و شدعا من شعرها جامد لدرجة انه بيطقطع في أيده و جاب الحزام ووو


🔥بارت6🔥


عمار اتعصب و بدأ يضرب فيها و شدها من شعرها جامد لدرجة انه بيطقطع في أيده و جاب الحزام و بدأ يضرب فيها بعنف شديد و جسمها كله بقا مليان د*م و هي عماله تصوت و تقاوم بس مش قادره على قوته.... 


ليلى بقلق: بنتي حببتي مالك فيكي إيه... إيه عمل فيكي كده مش انا قولتلك اختك فيها حاجه ردو عليااا حصل إيه؟؟؟ 


أروى بهدوء: اهدي ي ماما حادثه بسيطه و الحمدلله عدت على خير متقلقيش انتي هدخل اريح شويه و بعدين هروح شقتي.. تصبحي على خير.


ليلى بصدمه: انت هتسيبها تمشي ي محمد... م ترد... انا بنتي مش هتمشي تاني و هتفضل في حضني انا ماليش غيركم... انتم فاهمين. 


محمد بشك دخل ل أروى و قفل عليهم الأوضه كويس و قال: هاا مش ناويه تقولي مين الحيو*ان اللي عمل فيكي كده؟ ولا اعرف بمعرفتي و أوريه مقاموو.... ردييي. 


أروى بخوف: واحد زميلي في الشغل كان معايا في البار امبارح. 


محمد بهدوء رهيب: ايوا بقا كان معاكي بصفتو إيه عشان افهم بس؟؟ 


أروى بتوتر: ب.. بحبو و بيحبني. 


محمد ضحك بصوت عالي... 


أروى بغيظ: انت بتضحك على إيه انا غلطانه إني قولتلك اصلا يلا اطلع بره. 


محمد: انتي بتضحكي على نفسك ولا بتضحكي على مين ي بنتي... انتي للاسف محبتيش غير عمار و بسس. 


أروى بدموع: يوسف قالي بحبك و فضل معايا طول الشهور دي و كان هيجي يتقدم بس انا كنت بصدو عشان فعلا بحب عمار بس زي م يكون كده يوسف كان حبل النجاه بتاعي مصدقت مسكت فيه عشان انسى اللي حصل و للاسف غدر بيا و كان بيحاول... ي...محمد خدها في حضنه و هي كانت منهاره و مش قادره تتكلم و قالت بعياط و صوت مبحوح: ملقتش حد قدامي غير عمار هو الوحيد اللي جه في دماغي رنيت عليه و جالي على طول و مترددش لحظه انا بقا مستغربه من كده. 


محمد:......... 


أروى بصدمه و فرحه: انت بتتكلم جد يعني هو مش بيحب سما هو عايز ينتقم منها بس عشان اهله. 


محمد: بالظبط و احنا بنظبط لخطه و بنفذها سما نفذت و قال بمكر..و انا نفذت الدور عليكي ترجعيه ليكي من تاني ي رورو. 


أروى: عملت إيه؟ 


محمد بثقه: حاجه بسيطه من حجاتي ولعتله في البضاعه الجديده في المخزن. 


أروى بصدمه: انت مجنون يبني ده انا كمان مشتركه في البضاعه دي. 


محمد: منا عارف بس انتي داخله بمبلغ بسيط و هو كمان المسؤول عن العمليه دي و المخزن تبعو كمان. 


أروى بخبث: فهمتك ي شبح 👻 المفروض إني ارجع شغلي من تاني ز افضل وراه اطهقوا في عيشته و أثبت إني كفائه اكتر منه لحد م يعترف و يستسلم صح؟ 


محمد بضحك: يبنت اللعيبه. 


أروى بضحك: من بعض م عندكم.. يلا طرقنا من هنا عايزه انام عشان بكره في حجات كتيررر لازم تتغير... سلامووز.


سما وشها كان متبهدل خالص و جسمها كلو جروح و عمار راح المخزن يشوف الباقي من البضاعه بس للاسف مافيش أثر ليها بقت عباره عن رماد و مافيش أثر لمين عمل كده بقا واقف هيتجنن و مش عارف يعمل إيه غير انه يجيب بضاعه جديده بس مش معاه الفلوس الكافيه لكده و قرر انه يشتغل على نفسو الفتره دي.... روح البيت و لقاها قاعده مكانها و ضامه رجلها ليها و دافنه وشها بين إيديها و عماله تعيط. 


عمار صعبت عليه و راح لها... 


عمار بحنيه: قومي معايا. 


سما مكنتش بترد عليه... 


عمار بعصبيه و صوت عالي: قولتلك قوومي معايا. 


سما اترعبت منه و خافت لحسن يعمل فيها نفس اللي عمله من شويه قامت وقفت لكن اول موقفت اغم عليها.... 

شالها بسرعه و حطها على السرير و مرضاش يفوقها غير لما يطهرلها جروحها و يغيرلها هدومها اللي كلها دم.... خلص و بدأ يفوق فيها و اكلها بالعافيه و ادلها العلاج و نيمها.... سما كانت في حاله صعبه و مقدرتش تقاوم وجوده. 


الصبح.... 


عمار بحنيه: تاكلي و تاخدي علاجك و تستريحي. 


سما بإستغراب: انت ازاي كده؟ 


عمار بإستغراب: ازاي يعني؟ 


سما: شويه حنين و كويس معايا و شويه حيوان... بصلها بحده و هي خافت و قالت بتوتر: مش قصدي بس تعاملك معايا مش عارفه احدده انت ازاي بوشين و شخصيتين كده؟ 


عمار: هتفهمي بعدين. 


و مشى و سابها.... 


أروى بثقه: كلو يجهز عشان في إجتماع مهم. 


السكرتيره: بس مستر عمار لسه مجاش ي فندم. 


أروى: حببتي انا و مستر عمار واحد ثانيا هو اتأخر و الوفد جاهز و مش لازم نتأخر و يلا كل واحد على شغله.


أروى بثقه: و بكده تكون العمليه هتم في المعاد المحدد ان شاء الله ي فندم و هنحاول نجيب البضاعه في أسرع وقت. 


الراجل: انا سمعت ان المخزن ولع و البضاعه خسرتوها خلو حكاية البضاعه دي عليا عشان خاطر عيونك انتي بس. 


دخل عليهم عمار و كانت عينه بطلع شرار ووو


مجهول: الخطه الجايه هتكون مساومه على تيا.... 


🔥بارت7🔥


دخل عليهم عمار و كانت عينه بطلع شرار.... 


عمار بعصبيه: انتي ازاااي تبدأي الميتنج من غيري انتي اتجننتي. 


سما بهدوء و بتسلم على العميل: تشرفت بوجود حضرتك ي فندم نتقابل وقت التسليم ان شاء الله.


عمار بعدم فهم: انتي عملتي إيه... زمانك دلوقتي ضيعتي الصفقه عليناااا. 


سما بهدوء رهيب: اولا حضرتك محترمتش معادك و جيت فيه... ثانيا مبوظتش حاجه و الصفقه خلاص اتفقنا عليها و البضاعه كمان... ثالثا و ده الاهم.... مستر مارك هيتكلف بالبضاعه الجديده كلها غير اللي اتحرقت في المخزن.... رابعا رجعت شغلي و ليا فيه زي م انت ليك فيه.... سلام.


عمار بقا واقف مصدوم من اللي بيحصل و ازاي قدرت تعمل كده بس فرح من جواه انها رجعت تاني و قدرت ترجع الصفقه معاها. 


محمد بشر: نفذ اللي قولت عليه الصفقه دي مش هتم غير لما يتنفذ كلامي انت فااهم. 


المجهول: فاهم ي فندم. 


المجهول: بيقول لحضرتك العمليه دي مش هتتنفذ غير لما تيا ترجع.


مستر مارك بغضب: هو مجنون ده فيها رقبتنا كلنا هو مش عارف عمار ممكن يعمل إيه؟؟؟ 


المجهول: طب هنعمل إيه؟ 


مستر مارك بمكر:........ 


المجهول بضحكه مستفزه: دماغ شغاله. 


مستر مارك بأمر: نفذ. 


المجهول: أوامرك يباشا.


سيليا بدموع: تيتا انا عايزه ماما وحشتني اووي. 


ليلى بزعل: هاخدك عندها بس لما بابا يسافر. 


سيليا بفرحه: بجدد ي تيتا. 


ليلى بحب و حضنتها: بجد ي روح تيتا.


سما كانت تعبانه اووي بس بتقاوم و اكلت و اخدت العلاج و نامت....عمار جه و لقاها نايمه زي الملاك تأملها بحب و ملس على شعرها بحنان ووو


سما قامت بعصبيه و شدت إيده و بعدت عنه و قالت: متحاولش تقرب مني تاني انت فااهم انا بكرهك واحد حقير معندهوش إنسانيه و اللي يحاول يقرب من ابني او يأذيه اكلوو بسناني و قامت نامت على الكنبه. 


عمار كان مضايق اووي من كلامها بس سابها براحتها بكره تعرف كل حاجه.... 


الصبح....


السكرتيره: البضاعه جهزت ي فندم فاضل حضرتك تروحي تشوفيها. 


أروى: تمام خلي الشوفير يحضر العربيه و روحي انتي على شغلك. 


سيليا راحت عند سما و بقت فرحانه اووي انها شافتها من تاني... 


سما بحب: ي روح مامي انتي وحشتيني خاالص. 


سيليا و هي بتحضنها: وانتي كمان ي مامي... و قالت بحزن... ليه مش بتسألي عليا و مش بتكلميني. 


سما بحزن: انا اسفه ي قلبي بس كان عندي شغل و ان شاء الله هرجع قريب... اه صحيح مين جابك. 


سيليا: تيتا ليلى. 


سما: و مش دخلت ليه معاكي؟؟؟ 


سيليا: قالت انها هتروح مشوار و تيجي تاخدني. 


سما حضنتها تاني و باستها و قالت: استني اجيبلك العاب و نلعب مع بعض.


سيليا: مامي انتي بطنك كبيره ليه؟ 


سما ابتسمت و قالت: هنا في بيبي اخوكي ي سيليا. 


سيليا بفرح: الله يعني انا هيكون عندي اخ و اخيرا. 


سما بضحك: و أخيرا ي حبيبتي. 


أروى راحت المخزن و لقت.... 


أروى بصدمه: تياااا؟؟! 


🔥بارت8🔥


أروى بصدمه: تيااا؟؟! انتي بتعملي إيه هنا؟ 


تيا بدموع: عمتو الحقيني. 


أروى جرت عليها بسرعه حضنتها و قالتلها: ششش متخافيش انا جنبك قوليلي كده مالك و ايه جابك هنا؟ 


تيا بدموع: سمعتهم بيقولوا عايزين يرجعوني لبابا بس عمو عمار قالهم لا لو مرجعتش تاني دلوقتي ليا انا هقتلها قدام ابوها و امها ولا اقولك هعمل حاجه احلى و بذات البت مزه هي صغيره اه بس صاروخ. 


أروى كانت بتسمع كلامها بصدمه من كلام عمار ليها و انه طلع حقير اوي كده للدرجاتي و لعنت قلبها مليون مره انه حبو في يوم و قررت انها تساعدها. 


أروى بتفكير: بصي انتي هتيجي دلوقتي معايا و هنطلع من الباب اللي ورا عشان الحراس اللي موجودين هطلعك على بيت محدش يعرفه هفضل معاكي هناك عقبال م انشوف محمد هيعمل إيه. 


تيا: تمام.


أروى خدت تيا و طلعتها من الباب اللي ورا و راحوا ل شاليه في السخنه اللي كانوا واخدينوا يوم لما سافروا و ان محدش هيعرف يجيلها لحد هنا و هتيجي تطمن عليها كل يوم و سابت معاها داده هي بتتعامل معاه على طول. 


أروى بتحذير: داده مروه اوعي تغيب عنك ثانيه تيا امانه في رقبتك و لو حصل حاجه اتصلي بيا على طول حاولي انك متخليش تيا تظهر لأي حد انا هروح دلوقتي و لو حصل حاجه تقوليلي و انا هاجي كل يوم. 


أروى: باي ي تيا و متخافيش دادة اميره معاكي انتي بنوته شطوره و بتسمعي الكلام صح. 


تيا حضنتها و قالت: صح انا قد اي حاجه متخافيش عليا انا بقالي سنه على كده و اتعودت خلاص متقلقيش ي عمتو روحي انتي و خلي بالك من نفسك. 


أروى باستها و حضنتها و مشت.... 


مارك بعصبيه و بدأ يكسر كل حاجه قدامه و بيقول بعصبيه: ازااي هربت انا مشغل معايا شويه حميييرر اقلبوا عليها الدنيا محمد مش هيسيبنا في حالنا ولا عمار امشووو. 


محمد: يعني هي معاكي دلوقتي ي أروى متأكده؟ 


أروى: اه والله ي محمد في شاليه السخنه اللي كنا فيه.... اتصرف اعمل اي حاجه.


محمد: طيب خليكي هنا و خلي بالك لحد يلاحظ حاجه زمان مارك و عمار بيدوروا عليها و انا هتصرف. 


عمار بعصبيه: هربت... هربت ازاااي محدش هينام انهارده كلووو هيدور عليها و مارك حسابه معايا...و زعق فيهم و قال: يللاااا.


سما سمعتو و خافت لحسن يكون بيتكلم عن بنتها دخلت الاوضه و رنت على محمد... 


سما بصوت واطي: الوو ي محمد تقريبا تيا هربت بنتي راحت فين ي محمد؟؟ انا عايزه بنتي. 


محمد: اهدي بس تيا معانا متخافيش بس متقوليش لحد حاجه و اتعاملي عادي خالص يلا سلام دلوقتي وانا هتصرف. 


عمار دخل عليها الاوضه ووو


عمار بعصبيه: بتكلمي مين؟ 


سما ببرود: انت مالك؟ مش كفايه معيشني في هم و خاطف بنتي و قالت بصريخ.... عايز ايه تاني منييي عايز ايه مننا انا مش عارفه انت قلبك اسود كده ليييه انطق عايز مننا ايه كفاايه كده كفاايه انت اقذر انسان شوفته في حياتي طلقنييي طلقنيييي ي عمااار طلقنييي بقولكككك. 


عمار مسكها من شعرها بعصبيه و ضربها بالقلم و قالها: عايزه تعرفي بعمل كده ليه اقولك انا.... فاكره ابويا اللي عمل حادثه بسببك بسبب انك خدتي الشركه منهم و خدتي كل اللي وراهم و قدامهم و رمتيهم و امي ماتت بعد ابويا على طول مقدرتش تستحمل بعده عنها و انا... انا اللي كنت بجري وراكي زي الكلب عشان بحبك و ترضي عني و اتجوزك و في الاخر تروحي تتجوزي صاحب عمري انتي وسخ*ههه اووي ي سما اووي. 


سما كانت عماله بتعيط و قالت بحرقه دم: ايوااا عملت كده و لو رجع بيا الزمن عشان اصلح اللي حصل هعمل كده برضو. 


عمار بزعيق: لييييه؟ ليييه؟ عملنالك ايه عشان تعملي كده... ردييي؟ 


سما بجمود: ابوك الشريف العفيف اللي بيحب مراته اووي كان عايز يتح*رش بياااا كان يهددني كل يوم انه يقطع عيشي لو معملتش كده و عشان ماليش حد يسأل فيا ولا عليا حتىىى محدش اهتممم كنت انت تروح و تيجي قدامي في الشركه ببقا عايزه اجيبك من رقبتك اموتك انت و ابوك لحد م جت الفرصه.... و مضيت ابوك على كل حاجه كل حاجه لحد م بقيتوا على الحديده و انت كبرت نفسك من تاني لولا اني اتجوزت محمد و كنت بحبو و مازلت بحبووو كنت عملت فيك نفس اللي عملته في أبوك.... هااا عايز تعرف ايه تاني هتلوومني على ايه تاني؟؟؟ لا و كمان خاطف بنتي و باعدها عني بقالي سنه و داخلين على السنتين كمان انت واحد أناني مبتحبش غير نفسك و بس... طلقني ي عمار طلقني عايز ايه تاني مني كفايه اللي عملو ابوك. 


عمار كان بسمع الكلام و هو مصدوم مش قادر يستوعب حاجه سابها و خرج و هو مغلول من جواه و راح يدور على تيا و قرر انه.... 


محمد وصل الشاليه و اول م شاف تيا جرى عليها و حضنها و باسها و بقا يعيط. 


تيا بدموع: بابا وحشتني اووي كنت فين كل ده ليه مخدتنيش؟ 


محمد بدموع: حقك عليا ي حببتي حقك عليا بس اوعدك انك خلاص هترجعي تعيشي معانا و محدش يقدر يفرقنا عن بعض تاني بس لازم اخلص من كل الاشرار الاول و خليكي هنا محدش هيعرف يوصلك و اول م اخلص كل حاجه هاجي و اخدك تعيشي معانا تاني. 


دادة أميره: متخافش ي أستاذ محمد هشيلها في عيني و ان شاء الله خير اتفضل انت شوف شغلك و انا هخلي بالي منها. 


المجهول:لقيناها يباشا... 


مارك بضحكه شريره: تروحوا تجيبوها حالا عشان عمار باشا عايزها و دافع اكتر من محمد يلااا. 


مارك سمع ضرب نار و لقا أروى مرميه على الارض و عماله تنزف... 


مارك بغضب و عصبيه: انت غبيييي بتقتلها ليييه.... حسابك معايا بعدين هاتووو الاسعاف بسررعه يللاااا. 


🔥البارت 9 قبل الأخير 🔥


وصلوا المستشفى و كانت حالة أروى صعبه اووي و دخلوها العمليات لان اارصاصه جت في بطنها و مارك بقا قاعد. على أعصابه.... 


عمار بزعيق: ازااااي يعني مش لقينهاااا حتة عيلة لا راحت ولا جت مش قادرين تلاقوها تشوفولي كاميرات المخزن و الطرق كلها مافيش عربيه هتطلع ولا هتدخل من البلد دي غير بأمري مفهوووم يلااااا مشوفش كلب جاي غير و هي معاه و متجوش احسنلكم من غيرها لان هوديكم عند اللي خلقكم... 


سما كانت واقفه و سامعه كل حاجه و قربت منو تترجاه انه يسيب بنتها في حالها ووو


سما بعياط و ترجي: أبوس إيدك ي عمار ابوس إيدك متعملش لبنتي حاجه لو عايز حاجه انا موجوده خدها مني لكن بلاش تيا عشان خاطر اغلى حاجه في حياتك ارجوك متعملش حاجه تندم عليها بعدين. 


عمار بسخريه: شافك رخيصه قال يرخصك اكتر. 


سما قامت وقفت و قالت بصريخ: و بعدين ده قضاء و قدر ان ابوك يموت من حصرته و امك تموت من الزعل عليه... انت ليه مصر انك تكسرني قوولتلك ابوك هو السبب كنت بحاول احافظ على شرفي زي اي بنت بس ابووك كان بيستغلني و انا ماليش مكان اعيش فيه و ماليش اهل لحد م جه اليوم اللي حبيت فيه محمد و انتقمت من ابوك و اعلى م في خيلك اركبه انا واثقه في ربنا أنه هيرجعلي بنتي قريب كمان  وسع كده و زقته و طلعت أوضتها.... 


عمار طلع سجاره و بقا يشرب فيها بكل شر و غضب و خد عربيته و مشى و ساق بسرعه كبيره .... 


محمد: ردي بقا ي اروى ردييي. 


مارك: الو ي محمد. 


محمد بخوف اكتر: اختي فين ي مارك اياك تكون أذيتها والله لأشرب من دمك رددد اختي فين و تليفونها بيعمل معاك إيه؟؟؟ 


مارك بدموع: في مستشفى ****


محمد قفل في وشه و راح لأروى على طول.


سما في أوضتها: اعمل انا ايه دلوقتي ي ربي اعمل ايه؟؟ ساعدني ي رب و اقف جنب بنتي نفسي اشوفها و لو لمره واحده في حياتي بس ميحصلهاش حاجه انتقم مني انا ي رب مش هي قامت وقفت و لبست لبس تاني و قررت انها تروح لتيا على الاقل تبقا جنبها عشان لو حصل حاجه لانها مش مطمنه خاالص....


محمد بزعيق و مسكو من هدومه: عملت ايه لأختي ي مارك انطققق. 


مارك دور وشه الناحيه التانيه و قال: انا السبب عارف ان انا السبب بس راجل من رجلتي ضربها لانها سمعت كلامنا عن تيا و مخدتش بالي منها غير لما وقعت على الارض بس والله انا بحبها و مكنتش اقصد أذيها و بدور على تيا معاكم.


محمد زقوا بعيد و قعد على الكرسي مستني الدكتور يطلع.... 


عمار روح البيت الفجر و ملقهاش فضل يدور عليها و فتح الكاميرات و و لقاها ركبت تاكسي قرر انه يفضل ماشي وراه لحد م يلحقها و كانت هي لسه ماشيه من ساعه بس قدر يوصل لرقم التاكسي و أمر انهم يعدوا و راح وراهم.... 


بعد ساعة الدكتور طلع ووو


محمد جرى على الدكتور و قال بخوف: خير ي دكتور هي كويسه صح؟ 


الدكتور: الحمدلله عدت على خير الرصاصه مكنتش غويطه و قدرنا نطلعها من غير اي ضرر. 


محمد: طب انا عايز ادخلها. 


الدكتور: هننقلها اوضه عاديه دلوقتي و تقدروا تتدخلولها... 


سما وصلت الشاليه و دخلت و عمار بقا ماشي وراها و مستغرب هي جايه هنا ليه؟ بس دخل وراها ووو


سما بشهقه: عمااار.... و قالت بكاء.. لاااا تيااااا.... 


🔥بارت 10 و الاخير🔥


هشام كان لسه راجع من الشغل سمع صوت منه عماله تصرخ.. 


منه كانت عماله تصرخ و تتنطت... زي الهبله... 


هشام بخوف: في ايه... في ايه انتي كويسه حصل حاجه؟ 


منه بفرحه و نطت عليه حضنتو و قالت: انا حامل ي هشام حامل و اخيرا جوايا حته منك. 


هشام شالها من الفرحه و قعد يلف بيها و يضحك.... و قال: انا مبسووط جداا فرحان اووي ي حببتي و اخيرا ربنا عوضنا خير انا هعلموا كل حاجه و مش هخليه عايز حاجه و ههتم بيه على طول و هعملوا كل اللي هو عايزو... تعالي بكره ننزل نجيب هدوم البيبي. 


منه ضحكت و قالت: هدوم ايه ي حبيبي انا لسه في الشهر الاول و معرفش هل هو بنت ولا ولد مستعجل على ايه؟ 


هشام بضحك: من الفرحه نسيت كل حاجه يلا جهزي نفسك عشان ننزل نحتفل بالخبر الجميل ده و غمزلها... 


منه بكسوف: بطل قلة ادب و بعدين لسه في بداية الحمل و الدكتور قالت بلاش شقاوة ي معلم يلا بقا اسيبك انا عشان عايزه انااام.... و مشت و سابتو...


(ملحوظه منه و هشام بقالهم 4 سنين مش بيخلفوا و كان نفسهم في بيبي جنب بنتهم و دلوقتي حملت الحمدلله) 


محمد بإبتسامة: حمدلله على سلامتك ي حببتي انتي كويسه؟ 


أروى بتعب و خوف: سما..سمااا الحق سما ي محمد و تيا.


محمد:اهدي و فهميني في ايه؟


أروى بخوف:سما كلمتني و قالت انها رايحه ل تيا و خايفه ليكون راح وراها عمار هيقتلهم ي محمد هيقتلهم و مقدرتش اوقفها روحت ل مارك هو ليه تعامل مع عمار و حسيتو من كلامه معاك انه عايز يساعدك بأمارة انو جاب تيا المخزن عشان اشوفها و نهرب و كان بيمثل طول الوقت على عمار ... و شافت مارك و قالت: عشان خاطري... عشان خاطري ي مارك وقف عمار كنت جيالك عشان تأخروا انه مش يروح البيت كان هيكتشف اختفاء سما و هيقدر يجيبها سما مفكرتش في حاجه غير انها تشوف بنتها حتى و لو لمره واحده في حياتها... خايفه ليكون وصلها. 


مارك بهدوء: متخافيش انا كنت براقب كل تحركات عمار و هو فعلا راح ورا سما بس خليت الرجاله بتوعي يروحوا ياخدو تيا و الدادة من هناك قبل م يوصلوا. 


محمد بخوف اكتر: مراتي... سمااا يعني هي دلوقتي مع عمار في السخنه ده اكييد هيأذيها لما يعرف ان تيا هربت تاني.... جرى على بره بسرعه و قال: خليك مع أروى خلي بالك منها انا هخلص الموضوع و اجي... 


مارك بصوت عالي: هبعت وراك رجاله... و طلع فونه و كلم رجالتو يروحوا مع محمد... 


سما بصريخ: عماار... لا تياااا بنتي... ارجوك متأذيهاش... تيااا و عماله تنده عليها... و تعيط.


عمار بخبث: يعني كنتي عارفه تيا فين.. و بتستهبلي عليااا... ماااشي... 


و بدأ يدور على تيا و يصرخ بأسمها و بقا هيتجنن ازاي مش موجوده... سما قلبها ارتاح لما عرفت انها مش موجوده و بقت تضحك بهستريا. 


سما بإستفزاز: شوفت بقا ان محدش يقدر يإذي بنتي طول منا عايشه. 


عمار مسكها من شعرها جامد و جرها على الأرض و قال بغل و كره: انا بكرهك دمرتيلي حياتي و كل عيلتي بس هتشوفي وش إبليس دلوقتي وش تاني عمرك م شوفتيه بناتك اللي فرحانه بيهم و ابنك اللي جاي في الطريق ده مش هخليه يلحق يشوفك ولا انتي تشوفيه هموتكم انتوا لتنين... و بدأ يضربها في بطنها بقوة و عنف لحد منزفت دم.... سما كانت في حالة هستريا كانت تضحك و تصوت و تعيط في نفس الوقت.... و عمار عمال يضرب فيهااا.... 


محمد و رجالتو و رجالة مارك كانوا في الطريق... و اخيرا وصلوا الشاليه... 


عمار مسكها من شعرها  وقفها و طلع المسدس و قال بضحك هستيري: هموتك انتي و ابنك دلوقتي و ههرب و هرجع تاني ادمر لجوزك و بناتك حياتهم بذات تيا هخليها تعيش اللي انتي عشتيه في شركة ابويا و يمكن اكتر كمان ايه رأيك ي حلوه... 


سما كانت عماله تزقو بعنف و قالت بجمود: مش هتقدر تعمل حاجه انت اجبن من كده بكتيررر.... انت مش راجل ي عمار مش راجل... خساره فيك كلمة راجل و... ربنا مش هسيبني ولا هيسيب حق بنتي و ابني و هتشوف الدنيا دواره... كانت بتتكلم و هي بطلع في الروح مش قادرة تتكلم من كتر الضرب و حاسه ان روحها هتطلع منها... 


عمار اضايق اكتر من كلامها و كان لسه هيضربها بالمسدس... رفع محمد ايد عمار لفوق و الرصاصه جت في السقف و سما وقعت على الارض اغم عليها و كانت سايحه في دمها جرى عليها محمد و الأسعاف و الشرطه جم و خدو عمار و سما راحت المستشفى ووو


الدكتور طلع و محمد كان على اعصابه... 


محمد جرى على الدكتور بخوف و قال:هاا ي دكتور طمني مراتي كويسه؟ 


الدكتور بحزن: المدام كويسه بس... 


محمد: بس ايه انطق؟ 


الدكتور بحزن و نزل راسه للارض: معرفناش نلحق البيبي كان لازم نلحق حد من لتنين و الطفل كانت حالتو خطيره عن الام و طلعنها من بطن الام بس للأسف قطع النفس...... ربنا يعوضكم البقاء لله. 


محمد وقع على الأرض من الصدمه و رجالتو قوموه ووو


واحد من رجالتو و الايد اليمين ليه: مينفعش كده يباشا لازم تقوى عشان المدام و ان شاء الله ربنا يعوضكم خير بس اصبر الصبر حلو و ثق في الله. 


محمد بحزن و بكاء: و نعمه بالله... انا السبب اني سبتها ليه انا الغلطان مكنش لازم اعمل كده كان المفروض اتصرف بمعرفتي و بدأ يضرب كل حاجه قدامو... 


صاحبو مسكو و بدأ يهديه و قال: كل حاجه بإيد ربنا مش هيفيد الندم دلوقتي بحاجه... المهم دلوقتي ان المدام بخير و عمار الشرطه خدتو و هيعملوا معاه اللازم متقلقش يلا قوم صلي رقعتين شكر لله و ادعي انه يقوم المدام بالسلامه و الدنيا ي سيدي مبتقفش على حد بكره تجيبوا غيرو كتيررر و غمزلوا.... محمد سمع كلامه و قام و صلى و سما نقلوها لأوضه تانيه لما فاقت ووو


منه قامت من النوم بفزع و فضلت تصرخ... 


هشام بخوف: إيه فيه ايه بتولدي اوديكي المستشفى... ضرب راسه بإيده و قال... اووف بتولد ايه انت كمان لسه في الأول... 


هشام: خدي اشربي ميه... انتي فيكي حاجه حاجه بتوعجك ننزل المستشفى..؟ 


منه بخوف: سما.. سماا.. اختي انا عايزه اروحلها سما مش كويسه ي هشام... اختي محتجاني انا عايزه اروح لها.. 


هشام: دلوقتي ي منه زمنها نايمه الصبح هوديكي عندها. 


منه بعند: ماليش دعوه انا عايزاها حالا اتصرف ي هشام اتصرف. 


هشام: طيب طيب هكلمها و اشوف في ايه؟ 


هشام رن عليها مش بترد رن على عمار تليفونه مقفول و محمد كذلك اخر م زهق رن على أروى... 


أروى: الفون بيرن ي مارك ممكن تجيبو. 


مارك جابو و ردت على هشام.. 


هشام كان لسه هينطق بس منه شدت منو الفون و قالت: اختي فين ي أروى؟ انا خايفه عليها حاسه ان في حاجه... رديي. 


أروى بدأت تحكيلها كل حاجه و منه بقت مصدومه و راحت المستشفى ل أروى... 


مارك جه من بره و دخل الأوضه ل أروى و منه و هشام و قال بزعل: انا كلمت رجالتي و عمار خدوه السجن و تيا روحت ل ستها و معاها الداده. 


منه: و سما؟ 


مارك للأسف: في المستشفى و خسرت البيبي. 


أروى شهقت و منه بقت تصرخ و تقول: وديني عند اختي ي هشااام وديني عندها عشان خاطري وديني عندها. 


كلهم راحوا ل سما و منه بقت تهدي في سما لأنها بقت تعيط بهستريا و اروى من الصدمه مكنتش بتتكلم مصدومه في عمار و انه موت بيبي لسه مشافش دنيا حتى امو و ابوه مشفوهوش و هيروحوا يدفنوه بإديهم.... 


تاني يوم الكل كان لابس اسمر و راحوا يدفنوا البيبي. 


كانت الايام بتعدي عليهم كانها سنين و حالتهم بقت وحشه... و بعد سنتين قرروا انهم يدو لنفسهم فرصه و يرجعوا لحياتهم الطبيعيه من تاني... بعد م اتحكم على عمار بالأعدام لانه اتسبب في موت طفل و خطف طفله معدتش ال 10سنين... 


سما جرت على الحمام و بقت ترجع و ماسكه بطنها... محمد جه و اول م دخل سما اترمت في حضنه و اغم عليها... 


طلب الدكتوره بسرعه و جت و قالت الخبر الجميل ان سما و اخيرا حاامل.. 


محمد شالها و طار بيها من الفرحه و عاشوا في حياة مليانه حب و حنان و قرروا انهم يبعدوا عن اي مشاكل و ميدخلوش صحاب بينهم تاني... 


مارك بإبتسامة جذابه: تتجوزيني ي أروى؟ 


أروى بفرحه خدت منه الخاتم و قالت: طبعااا و اخيرا نطقتها ده انا كنت هعنس جنبك ي شيخ.... مارك شالها و فضلوا يضحكوا مع بعض من الفرحه... 


(ملحوظه مارك من اب مصري و ام امريكيه بس ساب امريكا و قرر انه يتابع شغلوا من مصر ده غير ان عندو شركات كبيره في مصر و ساب الباقي لأخواته بس بيتابع معاهم برضو الاحوال من مصر لانه لقا حب عمروا خلاص ميقدرش يتخلى عنها) 


رأيي الشخصي: ده يعلم كل انسان انه ميدخلش اي حد في حياته و في خصصياتو حتى لو كان مين اقفلوا على نفسكم خلوا بالكم من نفسكم و اهليكم و مرتاتكم و عيالكم متخلوش حد يستغلكم حتى لو هتموتوا من الجوع... 


ي رب تكون الروايه نالت اعجابكم و شكرا بجد على تشجيعكم ليا و عايزه اعرف رأيكم بصراحه في موضوع الصداقه ده... سلاامووز 🥳❤

                              تمت

🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹

ادخلوا بسرعه حملوه وخلوه علي موبيلاتكم من هنا 👇👇👇

من غير ماتدورو ولاتحتارو جبتلكم أحدث الروايات حملوا تطبيق النجم المتوهج للروايات الكامله والحصريه مجاناً من هنا


وكمان اروع الروايات هنا 👇

روايات كامله وحصريه من هنا


انضموا معنا على تليجرام ليصلكم اشعار بالروايات فور نزولها من هنااااااااا


🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺


تعليقات

التنقل السريع
    close
     
    CLOSE ADS
    CLOSE ADS