رواية حكم عاشق البارت العاشر والحادى عشر والثاني عشر والثالث عشر بقلم دنيا ثروت حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج
قمر وهانم وكمان مراتك..!
فردوس قعدت علي الكرسي بهستيري : مش قادره والله مش قادره هههه يعني اتجوزتها خفه يد يعني
رحيم بعد عن قمر وقرب ليها : بقولك اي شكلك اخدتي مقلب في نفسك وبما ان انا سايبك هنا فعشان انتي ام ابني ومحترمك يلا اتزفتي لمي هدومك وامشي
فردوس : امشي لي انا ليا حق هنا زيك بالظبط
رحيم : حق أي ياام حق بيمسك هدومها ويرميها قدام الشقه ومسكها من دراعها
مشوفش وشك ولا في الشارع ولا في العماره اي القر*ف ده
بيطلعو الناس من الشقه : عيب عليك يارحيم بيك تخون ست فردوس
رحيم بصوت عالي : أخون اي انتو بتقولو اي
واحده من السكان : المربيه اللي انت بتخونها معاها علي نفس السرير ومخليها عشيقتك
رحيم بعصبيه وهو بيبرق عينه : عشيقة اي وخيانة اي اي الكلام الزفت اللي بتقوليه ده
واحد تاني من السكان : يارحيم بيه مراتك جت من يومين وزعقت ولمت الدنيا علي الست اللي انا جايبها
رحيم وهو بيبص لعينها وعينه كله احمرا'ر: وصلت بيكي الجرأه انك تعملي كدا يازبا'له
كمل كلامة بصوت عالي : اسمعو بقا انا مطلق فردوس من يومين واظن مفيش واحدة مطلقه تبات مع طليقها في يوم واحد واتجوزت انهارده واتفضلو كل واحد يدخل بيته يشوف خيبته
ورزع الباب في وشهم
دخل الصاله كانت قاعده بتفرك في ايدها ولوحدها
رحيم : فين يزن
قمر : نيمته جوا
رحيم قرب عليها بحنيه: قمر مالك
قمر: مفيش يارحيم بيه
رحيم بضحك : ياربي بقا كل شويه بيه دي مزهقتيش
قمر كانت زعلانه مش بتنطق
رحيم : طيب قولي مالك بقا.. يرضيكي القمر زعلانة
قمر بصت في عينة وعيونها مليانه دموع : انا حاسه ان فردوس هانم عندها حق ولازم ترجع
رحيم : طيب لي الدموع بقا مسح علي جبينها بإيده بحنيه
مسك ايدها بكل رفق وعشق : بصي ياستي فردوس خلصت حكياتها بعدين انتي شوفتي كانت بتتعامل ازاي مع ابنها
قمر : بس كان ممكن تتغير
رحيم : فردوس مش هتتغير ولا انا كمان ولا حتي انتي
قمر : مش يمكن اتسرعنا في الجواز ماما وبابا لو عرفو هيزعلو مني اوي
رحيم : بصي هما لازم يعرفو في الوقت المناسب بس صدقيني ياقمر انا مستحيل اتخلى عنك
قمر بتبعد ايدها عنه وسرحت : كلكو ممكن تتخلو عادي بتاخدو اللي عاوزينه وبترمونا
رحيم وهو باصص عليها بتوهان: لي بتقولي كدا
قمر بكسوف: انا لازم انام الوقت اتأخر عشان اروح اشوف بابا بكرة عن اذنك
دخلت لاوضتها وهو سرحان في طيفها وبيقول في باله : ياتري اي اللي عشتيه ياقمر
💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫
بتخبط علي بيته بعياط
نبيل وهو يشوف الكاميرا من جوا : يخربيتك جايه دلوقتي لي
بيطلع الاوضة فوق ويبص علي الصايعه : بقولك اي مش عايز اسمع صوتك لبكره وتمشي بهدوء
=يعني اي امشي هو انا جايه عشان انام
نبيل : ياستي هديكي الفلوس اللي عايزاها بس مش عايز اسمع صوت
بينزل جري ويفتح الباب
فردوس بتدخل بعصبيه وعياط : طردني يانبيل طردنيييييي
نبيل : مين ده
فردوس : الزفت رحيم واتجوز قمر
نبيل : وانتي يخصك في اي انتي طليقته يافردوس
فردوس : ميخصنيش طليقته او لا هو لي يتجوز تاني اصلا
نبيل قرب عليها ورفع راسه ليها كانت بتعيط قرب عليها في لحظة ضعف وبا'سها وهي استجابت لضعفها كان لسه هيبدأ يقل'عها هدومها
فردوس بعدت بخوف: نبيل لازم بعد العده مينفعش دلوقتي
نبيل بعصبيه : هو احنا مش هنتجوز اي المانع يعني
فردوس : كدا هتخليني امشي ومقعدش معاك
نبيل ييقرب عليها ويحضنها : لا لا تمشي اي خليكي هنا حتي لو مش هلمسك
💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫
اليوم التالي
رحيم اخد يزن في ايديه بهدوء : يلا ياقمر هنتاخر كل ده نوم
كانت نايمه وفي عالم تاني
بتهلوس والعرق بيصب منها : لا متلمسنيش مش عايزاك لا لا
بيسيب يزن علي سريره كان نايم
قرب عليها يفوقها : قمر قمر انتي كويسه
كان وشها عرق بتهلوس مسك جبينها بصدمه: انتي بتو'لعيييي....!
البارت 11
#حكم_عاشق
بتهلوس والعرق بيصب منها : لا متلمسنيش مش عايزاك لا لا
بيسيب يزن علي سريره كان نايم
قرب عليها يفوقها : قمر قمر انتي كويسه
كان وشها عرق بتهلوس مسك جبينها بصدمه: انتي بتو'لعيييي. انتي سمعاني ردي ياقمر
كان مغمي عليها شالها في حضنه وجري فيها علي الحمام شغل الدوش وهو حاضنها
بيزيح شعرها المبلول وهي كانت بتهلوس :فوقي ياقمر عشان خاطري فوقي
فتحت عينها وهي يكاد مغمي عليها كانت بتنطق بتوتر : ر.. رحيم انت.. انت هنا تشبثت في رقبته وحضنته بقوه
رحيم كان متجاوب في حضنها حس في حاجه غريبه بينه وبينها بعد دقايق قفل الدوش وخرج حطها علي السرير كان لازم يغير هدومها قفل النور وبدأ يقلعها الملابس المبلوله ويلبسها الجديد وهو مش شايف حاجه بعد ماخلص
حطها علي السرير وفتح النور
قرب علي جبينها بإطمئنان :الحمد لله الحراره قلت
💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫
فردوس نزلت علي السفره لاقيت الاكل جاهز كانت لابسه شبيه قميص النوم.
نبيل وهو بيتفحص جسمها:اي بقا اللي انتي لابساه ده
فردوس بضحكه:اي لبسي العادي
بيقرب عليها يجذبها من خصرها :يعني ده بقا لبسك العادي
فردوس :نبيل قولنا اي
نبيل :انتي يعني عايزاني اشوفك كدا واسكت وابقي محترم
فردوس وهي بتتمايل بين ايديه :عندك حق
نبيل :طب اي رايك في فكره
فردوس :قول
نبيل :نتجوز عرفي ولما تخلص المده اتجوزك رسمي وكدا معملناش اي حاجه حرام
فردوس وهي بتفكر :اممم عندك حق
نبيل وهو لسه هيبو'سها بعدت عنه :تؤتؤ لما نكتب الورقتين اتبعتتله رساله علي الموبايل
(بقولك اي انا مشيت تبقي اتصل بيا اجي والبت مش معاك لاحسن انت واحشني)
💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫
هويدا : نور انتي كويسه
نور :اه ياماما كويسه.
هويدا :مش باين ليا كدا يانور لما دخلت عليكى من يومين كنتي كأنك مرعوبه
رساله اتبعتت (ابعتي يابت كام صوره انهارده صاحي مش فايق فوقيني ودلعيني).
نور وهي بتحاول تخبي الرعب اللي جواها :لا ياماما انا كويسه متقلقيش
هويدا :طيب كويس اجهزي عشان في عريس جاي بكرة
نور بصدمه :عريس اي ومين قال ان عايزه عريس
احمد :اه عريس وفيها اي انتي جه عليكي سن الجواز
نور :تمام عن اذنكو
بتدخل لاوضتها وتقفل علي نفسها بتتصل بيه : راجي ابعد عني انا خلاص هتخطب جايلي عريس بعدين انت قولت الموضوع ده هيتمنع اول ماواحد فينا يرتبط
راجي بإستهزاء:علي اساس يابت ان كدا هصدق
نور :والله جايلي عريس بكره.
راجي بضحكه :ميخصنيش ياحلوه هتبعتي ولا اتصل بالاستاذه هويدا تعرف
نور :هتفضل يحد امتي كدا انا زهقت مش عارفه ابص لنفسي في المرايه
راجي :طيب ياسكر انا هقفل تكوني بعتي الصور بعد 10 دقايق باي
💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫
قمر بتفوق بتبص في الساعه بصدمه :يانهاري بابا.
بتخرج برا كان رحيم بيحاول يأكل يزن ومش عايز ياكل
قمر اخدته من دراعه :هاته هأكله
رحيم :قمر انتي كويسه
قمر :انا مش فاكره حاجه حصلت بس كدا مش هعرف اشوف بابا
رحيم بإبتسامه:متقلقيش عمو فاروق خرج لو عايزة تروحي البيت اي وقت روحي
قمر : هو اي اللي حصلي الصبح
رحيم :حرارتك كانت عاليه مكنش عندي حل غير ان احطك تحت الدش
قمر وهي بتبص علي هدومها :هدومي!!
رحيم :غيرتهالك.. متبصيش بصدمه قفلت النور وانا بغيرها
قمر :تمام ممكن نروح لبابا
رحيم :طيب ارتاحي وننزل بليل
💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫
كانت قاعده بتفرك ايدها بعياط :ها خلاص
راجي :بقولك اي يابت ماتيجي تباتي معايا يوم
نور :ابوس ايدك ياراجي كفايه
راجي :يلهوي شكلك هتصدعيني سلام
بيلاقو خبط شديد علي الباب بتخرج من اوضتها وهي مرعوبه
هويدا بتفتح الباب :انتي بتخبطي كدا لي
أميرة بعياط : الحقيني ياهويدا صالح طرد فردوس ومش لاقياها في اي مكان ولا حتي بترد...!
💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫
في المساء
بيسمعو تخبيط جامد في الشقه
قمر : اي التخبيط ده في اي
رحيم بيفتح الباب ووراه كانت قمر بالطفل
فاروق بزعيق : انتي بتباتي مع راجل متجوز يازبا'له لسه بيقرب يته'جم عليها وووووو
البارت 12
#حكم_عاشق
فاروق بزعيق : انتي بتباتي مع راجل متجوز يازبا'له لسه بيقرب يته'جم عليها
رحيم وقف في وشه : عيب ياعمي انت في بيتي مسمحش تتكلم نص كلمه عن قمر
فاروق بيضر'به بالقلم : انت هتعملني ازاي اتكلم مع بنتي
رحيم رجع بص في عينه بتحدي : زي ماهي بنتك هي مراتي
فاروق رجع لورا نيڤين مسكته من ايده : مراتك ازاي ازاااي
رحيم : ايوة قمر مراتي اتجوزنا امبارح وهي مش بايته مع واحد متجوز انا مطلق مراتي بقالي اكتر من اسبوع ورجل اعزب معايا ابني
فاروق : وانت عشان انا رفضت ان هي تتجوزك تقوم تتجوزها في السر
قمر : بابا عشان خاطري اسمعني رحيم معملش حاجه غلط
فاروق بيبص في عينها ويتكلم بهدوء : انا معرفتش اربيكي انتي بتغلطي للمرة التانية ياقمر ده مش هيفرق حاجه عن ياسين
قمر عينها دمعت بشده مقدرتش تنطق
نيڤين: انتي عملتي كل ده عشان اي ابوكي كان بيمو'ت في المستشفى وانتي روحتي عشان تتجوز وبصت لرحيم : وانت انتهزت الفرصه عشان تاخد منها مرادك مقابل مال
فاروق : من انهارده انا معنديش بنات بنتي ما'تت ما'تت
واخد نيڤين ومشيو
مرت ثواني وقمر كانت واقعه علي الارض منها'ره من العياط :مكنش لازم اعمل حاجه من غير مايعرفو انا خسرتهم
رحيم نزل لمستواها ضمها لصدره : انتي مخسيرتهمش شوية وقت وهيفهمو وبعدين انا جنبك مش هسيبك ياقمر اهدي اهدي عشان خاطري
سمعو صوت يزن من الاوضة
رحيم بضحك : شكلة البيه عايزك هههه
قمر وهي بتمسح دموعها أدركت ان هي في حضنه كانت لسه هتقوم جذبها اكتر ليه وبص في عيونها : مش عايز عينيكي تنزل دمعه تاني ياقمر لانك متستاهليش
بعد ماشافها خجلت قومها وهي جريت علي اوضه يزن
رحيم وهو بيبص لطيفها: عملتي فيا اي ياقمر...!
💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫
هويدا : بنتك اللي غلطت يااميره انتي متخيله ام لسه والده مش عايزة ترضع ابنها
أميرة : فردوس مش كدا انا عارفاها والله جواها طيب اكيد تعب ولاده او اكتئاب
هويدا : هي مجتش هنا ولا تقدر ولو راحت عند رحيم فأكيد كان طردها
اميره : البت مبتردش هتكون فين
هويدا : شوفيها عند صحابها طالما قافلة تلفونها يبقي مش عايزة تعرفكو هي فين متدوريش عليها كتير فردوس متستاهلش معاملتك ليها انتي دلعتيها زياده عن اللزوم
اميره اتعصبت من كلامها : عن اذنك لازم امشي
نور كانت قافلة علي نفسها وبتعيط
بتسمع رنه التلفون اول مابتشوف اسمه بتلعن نفسها عن اليوم اللي عرفته فيه
نور بعصبيه: عايز مني اي
راجي : تباتي معايا
نور : انت بتقول اي انا ممكن امو'ت نفسي ومعملش كدا
راجي : براحتك صورك الحلوه لما تنزل تبقي وريني هتعملي اي غير تمو'تي نفسك
نور بعياط: مشمعنا انا لي انا لييي في مليون بنت قدامك مليون جسم يقبل يجي ليك ويرخص نفسه انا ندمانه ان حبيتك ندمت ان عرفك في يوم انت لعنه بالنسبالي ومتقلقش مش عايزني امو'ت من عيني قفلت في وشه بعصبيه
💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫
نبيل وهو ماسك الورقتين: يلا ياروح الروح
فردوس بضحكه مايصه : شكلك جاهز اوي كمان
نبيل : جاهز اوي كمان.. خدي القلم وامضي انا مضيت
فردوس : بس انت علي وعدك هتتجوزني عند مأذون بعد شهور العده
نبيل : تعرفي عني ان بكدب بعدين يلا بقا لاحسن مش قادر
بعد دقايق مضت
نبيل وهو بيشيلها علي دراعه : احساسك اي ياعروسه
بتتشبث في رقبته اكتر : لما اخرج من اوضه النوم هقولك احساسي ياجيمي هههه
وقعها علي السرير وهو بيزيح قميص نومها الأحمر النا'ري ليخلع قميصه بكل جرأه ويهجم عليها كأنها فريسته ليفعلو ماحرم الله لهم..
💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫
هويدا بصوت عالي : يانور تعالي بقالي نص ساعة بنده عشان تاكلي
لا رد
دخلت الاوضة ملقتهاش: البت دي نزلت ولا اي
لاقت الحمام مقفول بتخبط بإستمرار: يابت يانور الاكل جهز
بعد دقايق زهقت من التخبيط بتفتح الباب بصويت : يلهواااااييي
💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫
رحيم : قمر تعالي كلي عشان شكلك جعانه
قمر كان باين عليها التعب : مش اوي
رحيم : اه باين اوي انك مش جعانه ده حتى قوتك زي الفل
حطلها الأكل : عايزك تخلصيه كله
قمر محستش بنفسها وفضلت تاكل يحد ماخلصت الطبق
رحيم وهو كاتم ضحكته : علفكره باين انك شبعانه ومش جعانه خالص
قمر وهي بتضحك : انت اللي طبخك حلو... اتعلمت فين صحيح
رحيم : حلو اي ياستي ده انا علي قد حالي
قمر وهي بتضحك هيستيري: علي قد حالك برضو.. طيب انا هقوم اخد دش عشان افوق شويه
رحيم مسك ايدها وهو بيبص في عينها بعمق : عايزك كدا علطول انتي تستاهلي ياقمر
شدت ايديه بكسوف: شكرا
.... بعد ساعتين
رحيم : يابنتي انتي كل ده جوا يلا عشان عايز اخرجك
مفيش رد... نبضات قلبه زادت خاف لتكون عملت في نفسها حاجة
اتهجم علي الغرفه كانت خارجة من الحمام ولافه فوطه علي جسمها
قمر بكسوف وشهقه: رحيم..!
قرب عليها وهو مش داري اللي بيعمله يحد ماجسمها لزق في الحيطه لمس بصباعه علي شفتا'ها الكريزتان ووووووو....!
الثالث عشر
#حكم_عاشق
قرب عليها وهو مش داري اللي بيعمله يحد ماجسمها لزق في الحيطه لمس بصباعه علي شفتا'ها الكريزتان
قمر : رحيم
رحيم بتوهان فيها : ششششش خليني اكمل اللي بعمله
قمر قبل ماتتكلم اخد شفتاها في قبله ساحره رفع ايدها لفوق لتتجاوب معاه كأنها مشتاقه ليه ولقربه لها بالدرجه دي كان علي وشك يفك الفوطة عن جسمها
التلفون كان بيرن كتير بعد عنها لما شافها محتاجه تتنفس
قمر بكسوف: شوف التلفون
رحيم : هما بيحسو منين مش عارف اشبع منك دقيقتين عل بعض
بيرد بعصبيه : الو ياأمي
هويدا : الحقني يارحيم اختك انتحر'ت الحقني الحقنيييي علي المستشفي متسبنااااش
رحيم بصدمه : انتي بتقولي اي مستشفي اي!!!
بعد مررو ساعة وصل المستشفى وقمر جنبه كانت ماسكه زين
رحيم : حصل اي ياأمي اي الللي حصلللل
هويدا بعياط بتحاول تتكلم بالعافيه : كانت هاديه.. والله طول اليوم كانت هاديه جيت اناديها للغدا مكنتش بترد قعدت اخبط كتير علي الحمام دخلت لاقتها شن'قه نفسها يارحيم شن'قت نفسها يارحيم وقعت علي الارض بعياط اكتير : ياكسره قلبي عليكي يابنتي
قمر قربت عليها وهي بطبطب علي كتفها : اهدي حضرتك ان شاء الله هتبقي بخير متقلقيش
بتزيح ايدها بعصبيه وتقوم : والله جه اليوم ان واحده زيك تواسيني فوقي يابت لنفسك انتي حته خدامه
رحيم بتحذير: أمي
هويدا : خليها تمشي من هنا انا مش محتاجاها ده اي الهبل ده جايبها تعمل اي هنا تشمت فيا
رحيم : امي قمر مراتي ولما انا اروح في حته هي تيجي معايا وهي يعني غلطت لما تواسيكي
بيخرج الدكتور
هويدا بتجري عليه : ها يادكتور طمني هي كويسه طمني ونبي
الدكتور : للأسف هنحطها تحت المراقبه انهارده عشان نعرف هتعدي الخ'طر ولا لا لان نسبة الأكسجين قلت عندها بنسبة كبيرة اوي
💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫
نيڤين : قمر مكنتش لازم تعمل كدا يافاروق
فاروق : خلاص متجبيش سيرتها بعدين بقولك اي انتي مالك محموقه اوي كدا عليها ماانا وانتي عارفين انك مش امها
نيڤين: بس انا ربتها انا تعبت عليها يبقي امها
فاروق : تعبتي فيها بس دي الحقيقة هدير وهي بتولدها ما'تت وقمر حتي ماشالتش ليكي الجميل ونكرته
نيڤين: وهنعمل اي
فاروق : ولا هنعمل حاجه انا من بكره هكتب البيت بإسمك انتي هي متستاهلش حاجه عشان بعد امو'ت تعرف قيمتي
تيڤين: لا يافاروق انا مش هعمل خلاف بيني وبين قمر وبعدين ده حقها شرعا مستحيل أوافق
فاروق : هتوافقي وغص'ب عنك....!
💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫
كان عاري الصدر وبيشرب كأس و'يسكي : ها انتي كويسه
فردوس: ده انت طلعت شبح
نبيل : عشان تعرفي ان كان لازم نتجوز من بدري
فردوس بتقرب علي صدره وهي عا'ريه : يارتني اتجوزتك قبله كان زماني هبقي سعيده موو'ت
نبيل : كدا كدا اتجوزنا بيشدد علي ايده في خصرها : وكدا كدا بقيتي ملكي بس طلعتي فورتيكه يابت
فردوس : فورتيك وبس ده انا أعجبك
بيسيب الكأس علي الترابيزة : طب رايك في جولة تانيه
فردوس : يلهوي لا انا تعبت
يسحبها اكتر ليه ويعتليها ويفعلو ماحرم الله لهم...!
💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫
اليوم التالي
رحيم بعصبيه : مفيش حد عايز يقولنا حاجه اليوم عدي هما مستنين اي تاني
قمر وهي بتهديه وهي ماسكه يزن بهدوء : اهدي يارحيم عشان خاطري
بعد دقايق خرج الدكتور : بعد اذنكو مين هنا قمر
قمر بإستغراب: ايوه انا
الدكتور : المريضه عايزه تشوفك لوحدك
هويدا : يعني اي تشوفها لوحدها دي بنتي وانا امها تعوز تشوف واحده غريبه لي
رحيم : هاتي يزن وادخلي يلا
دخلت قمر تحت نظرات هويدا بإستغراب
نور اول ماشافتها مدت ايدها: قمر تعالي
قمر مسكت ايدها بحنيه : نور انتي كويسه ياحبيبتي لي عملتي كدا
نور بعياط : انتي بنت زي وهتفهميني ارجوكي خليه يتجوزني مش هتجوز غيره ومش هعرف اخلي حد يلمسني غيره
قمر : يلمسك.. مين ده؟ انتي بتقولي اي يانور!!!
نور بتمسك بتحط كفها التاني علي ايدها : انا نمت معاه بس والله كانت لحظه ضع'ف ياقمر
رحيم وهو واقف وراها :لحظه ضعف!!!!!
الفصل الثالث عشر والرابع عشر من هنا
🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹
ادخلوا بسرعه حملوه وخلوه علي موبيلاتكم من هنا 👇👇👇
وكمان اروع الروايات هنا 👇
انضموا معنا على تليجرام ليصلكم اشعار بالروايات فور نزولها من هنااااااااا
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
تعليقات
إرسال تعليق