القائمة الرئيسية

الصفحات

روايه وادي الثعابين البارت الأول بقلم ابراهيم الابيض حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج

اعلان اعلى المواضيع

 روايه وادي الثعابين البارت الأول بقلم ابراهيم الابيض حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج 


روايه وادي الثعابين البارت الأول بقلم ابراهيم الابيض حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج 

صلي علي حبيبك النبي عليه افضل

الصلاه والسلام

:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::


 تكاد ان تختنق 

لا تستطيع ان تتنفس 

صوت توسلاتها المكتوم 

الذي يخرج من بين اصابعه  

يشبهه حشرجه الموت ..

ويترجاه ان يتركها   

 تحاول ان تبعد يديه

 ..بكل قوتها .

 ولكنها تفشل 

.لضعفها .

امام قوته المفرطه .

توجهه اليه الضربات

 ..ولكنه لا يهتز.

ولا يرحم .

تشعر بدوار

 .وتفقد السيطره علي جسمها .  تدريجيا.

.تسود الدنيا من حولها

ويقابلها بضربه قويه بيده الاخري علي رأسها

 ..تفقدها الوعي تماما

 .وينظر اليها بعيون  بدت في الظلام.

 كعيون وحش لا يعرف الرحمه 

.وتقوده غرائزه

 وتفيق البنت بعدها .. بساعات

 .لتجد نفسها تنزف

 .وقد تم اغتصابها بكل قسوه

: وفقدت عذريتها

 . فقدت صوابها من الصدمه

 فهي لا تصدق .ما جري.

ولا تدري .ماذا تفعل 

ولما تقول.

ومن سينصفها 

وياخذ لها حقها .

فهي خادمه في هذا البيت  الكبير

.الذي يملكه اكبر عائله في البلد .

ولا تدري من فعل بها هذا.

 وتنفجر في بكاء وعويل

  يمتزج بالقهر .والظلم .

وتلطم خديها 

. عده مرات متتالية

.وتضع يديها علي راسها وهي تكلم نفسها 

.....  مين .مين ال عمل كدا .

.وهعمل ايه

 ..يا فضحتي

 . ابويا هيقتلني 

اعمل ايه يارب 


(وظلت تبكي وتنوح 

الي ان شرقت الشمس )

.واستيقظ من بالمنزل 

. وذهبت الي المطبخ .لتباشر عملها وتحضر الفطار 

.مع  صاحبه المنزل الحجه اقبال .

_________________________


الحاجه ... ناوليني يا غرام  البيض من عندك

( .وتنظر في وجهها.). 

مالك يابت وشك اصفر ليه كدا 

.وايه الخرابيش ال رقبتك دي


.انتي كنتي بتتعاركي مع مين ؟!


غرام .. (تدير لها ظهرها حتي لا تري دموعها ) 

مفيش يا حجه (بصوت مخنوق بالدموع )

 الحاجه ..بصيلي يابت وقولي في ايه .

غرام .تنظر لها وعينيها للارض وتبكي

 الحاجه (تمسكها من شعرها .).

بصي يابت في عنيا 

.وقولي في ايه انطقي .


غرام ...في حد اتهجم عليا امبارح وانا نايمه .

و ..واغتصبني 

الحاجه ..يا نهار اسود ..ومنيل بنيله علي دماغك

 .وتضربها بالالم .

انطقي 

. مين هو لاقتلك 


غرام ..وهيا تبكي .

 معرفش مشفتش ضربني علي دماغي

 .محستش بحاجه 

.والله يا حجه دا ال حصل 


الحاجه..ومقفلتيش عليكي بابك ليه قبل ما تنامي

 .وتضربها بالالم ..

غرام ..قفلته والله معرفش دخل ازاي دا ..

انا لاقيت حد كاتم نفسي لما كنت هتخنق واموت 

الحاجه ..ياريتك كنتي موتي .كان اهون .وارحم من ال هيحصلك 

انتي تعرفي ال حصل دا 

.حصل في بيت مين

 ..ومين هو الحج غفران 

..ولو عرف ايه ال هيحصل .

مش هتعدي بالساهل 

.وهيطير فيها رقاااب .

امشي غوري من خلقتي 

.الله يلعنك

                  المشهد 

(الحاجه اقبال  تدخل علي الحاج غفران  حجرته . وهيا خايفه منه . )

الحاجه..صباح الخير ياحج 


الحاج . وهو يرتدي عباءته

. وبوجه عابث 

صباح النور 

..(وينظر لها..وتضع وجهها في الارض خوفا)

الحاج..( بصوت خشن)في ايه يا اقبال 

الحاجه. .. (وهي متردده .وبتلعثم في الكلام....البت غرام . ااااا . كانت نايمه..

 وووو

الحاج ...  ينظر لها بعينيه

 . بنظرات قاسيه .. خلصي في ايه .

الحاجه..كانت نايمه امبارح وحد دخل عليها

 وو اعتدي عليها 

الحاج .. (وقد احمرت عيناه .وامسكها من زراعها بقوه .

 حد اعتدي عليها .هنا !!؟...في بيتي 


الحاجه .برعب ..ايوه 


الحاج.. البت دي متخرجش من البيت 

.ولا تتكلم مع حد نهائي. انتي سامعه 


الحاجه..امرك يا حج 


ويخرج الحاج غفران.من الحجره . ثائر كالشيطان 

.ويندهه .علي ابنه الاكبر 

زيدان .بصوت عالي

الحاج ..زيدان 

(يأتي له مسرعا .نعم ياحاج .)


  جمع خواتك .واستناني .في المندره 

زيدان . حاضر ياحاج

------------------------------------------

          المشهد

زيدان . وعبده ..وحسنين .

مجتمعين.في الحجره

 ..منتظرين الحاج.غفران .وهم مرعوبين .)


زيدان...في نصيبه سودا 

..ابوكم شكله ميطمنش ..

عبده .. ربنا يستر ..يعني هو مقلش في ايه يا زيدان 


زيدان.لا 


حسنين.. (وقد تعرق جبينه..وبدا عليه الرعب  )

هيكون في ايه يعني 

.اكيد عشان الشغل في الارض 


ويدخل غفران عليهم الحجره .

.وينظر اليهم .بغضب

 ..وقد اصطفوا امامه .ووجوههم الي الارض..

الحاج.. يخرج مسدس من طيات ملابسه .

.ويسحب اجزاءه .. وقد بدا عليهم الرعب 

.كان صوت سحب اجزاء المسدس .نذير بالموت المحقق 

.ويبتلعوا ريقهم 

.في خوف 

الحاج ..امبارح بالليل 

.في حد منكم دخل اعتدي علي حريم في البيت.


يطلع خطوه قدام ..هو كدا كدا ميت .

عشان لو مطلعش هضربكم انتوا التلاته بالنار 

. يبقي يفدي خواته احسن

.ويمكن ميمتش 

☠️ويخرج حسنين خطوه الي الامام .

 في رعب .

 كأنه علي حبل المشنقه

 .وهو ينظر الي الارض .

الحاج.... عارف لو كنت اعتديت عليها .

بعيد عن البيت 

.. كان يبقي مفيش اي مشكله..


 بس نسيت نفسك

 ..ونسيت انك في بيت (وبصوت عالي يبث الرعب في قلوبهم)


 الحج غفرااااان 


☠️ ويضع المسدس .علي جبهته.

التي تتصبب عرقا ☠️

الحاج..بس عشان اعترفت

 وفديت خواتك

 .انا هخفف الحكم عليك ..

البت ال اعتديت عليها

 . أهلها مين ؟

حسنين..ملهاش غير ابوها راجل كبير 

.واخوها الصغير 

. عيل عنده ٦ سنين 

..وامها لسه متوفيه من كام شهر 


الحاج .. انت مذاكر اهوه 

.وعارف عنها كل حاجه .

 ومخطط ومدبر 

. ايه مراتك مش ماليه عنيك 


حسنين ..مراتي مبحبهاش 

.انت ال جوزتهالي

 .ومنقدرش نعصيلك امر 

...وووو ..يابا انا هصلح غلطتي واجوزها .

.انا رايدها ..

الحاج ..بضحك بسخريه .. دماغك حلوه يا حسنين 

.ما انت عارف اني مستحيل اوافق ان ابني يجوز خدامه .

.فشغلت دماغك وعملت عملتك 

.عشان تغصبني انك تجوزها . (ويضحك بصوت عالي .. وحسنين ينظر له برعب 

.وينظر الي المسدس الذي بيده )

-------------------------------------------

إبراهيم الابيض.تقرأ وكأنك تري

----------------------------------:::::::::


الحاج... (وهو ممسك بكتفه ويهزه بقوه )اسمع يا حسنين

الحب يا ولدي مش للحريم.. الحريم للخلفه وبس 

الحب.ضعف

 والراجل لو ضعف 

.يتهان

 ومبيبقاش راجل


..فهمت يا ولدي 


حسنين..بيهز دماغه بالموافقه


 وينظر ال زيدان اكبر اولاده .

.ويقول

.... المغربيه تجيبوا ابوها

 واخوها 

..وتفتحوا القبر ال في المقابر القديمه 

..و حسنين يقتلهم  بيده

..وتدفنوهم 

حسنين.برعب .

.انا مقدرش اقتلها يا بوي


الحاج ..وهو يضحك .كالشيطان..


غالي .

 والطلب رخيص 


.. يبقي تدفنوهم صاحيين .

عشان اخوكم قلبه خرع 

(وبصوت عالي )


.وبيحب مره

 

وبيبص ل زيدان.. وحسنين يتصلب تحت في البدروم

 .واجلده بيدي ٧٠ جلده.. 

ويتحبس شهر 

.ميشوفش شمس.

الاكل والميه بحساب.

يدوب عشان يعيش .

 (وبصوت عالي) عشان يبقي يحترم حرمه بيت ابوه )

....فاهمين 


زيدان وعبده . امرك يا حاج

--------------------------------------------

ابراهيم الابيض ..تقرأ وكأنك تري

--------------------------------------------


المشهد ليلا ..اولاد الحج غفران يجرون. 

 غرام ابو ها..واخوها 

... داخل المقابر ...

ابوغرام ...في ايه بس يا اسيادنا .

.احنا عملنا ايه لكل دااا ..


زيدان . أسأل بنتك الخاطيه

 .وهيا تقولك .


ابو غرام ...خاطيه

 .بنتي انا .


. عبده .ايوه 

. ماهو انت لو كنت ربتها 

.مكنتش عملت كدا 

..ويضربه  علي وجهه بالالم 

ويقع ابو غرام علي الارض من شده

الصفعه 

. ويضع يده علي خده .من الصدمه 


ويبكي .اخو غرام 

..ابويا  حرام عليكم ..


ويضربه عبده .

 مسمعش صوتك .


غرام .يجرها عبده

 .من شعرها.

وتسقط وتقوم .

وهي تبكي

 .وتقول منكم لله 

. حسبي الله ونعم الوكيل

ويصلوا ال القبر المفتوح ..


الفصل الثاني من هنا


🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹

ادخلوا بسرعه حملوه وخلوه علي موبيلاتكم من هنا 👇👇👇

من غير ماتدورو ولاتحتارو جبتلكم أحدث الروايات حملوا تطبيق النجم المتوهج للروايات الكامله والحصريه مجاناً من هنا


وكمان اروع الروايات هنا 👇

روايات كامله وحصريه من هنا


انضموا معنا على تليجرام ليصلكم اشعار بالروايات فور نزولها من هنااااااااا


🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

ادسنس وسط المقال

تعليقات

التنقل السريع
    close
     
    CLOSE ADS
    CLOSE ADS