expr:class='data:blog.languageDirection' expr:data-id='data:blog.blogId'>

رواية الاسطي بوسه واختها الميكانيكي المنقبه بقلم مني عبدالعزيز الفصل الأول و الثاني حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات

 رواية الاسطي بوسه واختها الميكانيكي المنقبه بقلم مني عبدالعزيز الفصل الأول و الثاني حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات 

رواية الاسطي بوسه واختها الميكانيكي المنقبه بقلم مني عبدالعزيز الفصل الأول و الثاني حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات 


_______________

 🌹🌹الفصل الاول🌹🌹

في أحدي الورش الخاصه بتصليح السيارات في أحد

 الأحياء الراقيه نجد فتاه منقبه تخرج من تحت أحدي السيارات بعد إصدار هاتفها المحمول للكثير من الرنات 

سندس السلام عليكم ورحمه الله وتبعد الهاتف بعيد عن أذونها بعد ما سمعت صړيخ من صديقتها المقربة وتؤام روحها هيام 

هيام بصړيخ برن عليكي بقالي ساعه مش بترديد ليه يابندق 

سندس اتهدي يا زفته كنت بصلح عربيه ومسمعتش الفون 

هيام عربية ايه يحرقك انتي نسيتي أن النهارده في امتحان مهم وال هيفوز هيدرب في اكبر مصنع لصناعه السيارات وده حلمك من زمان 

بټضرب سندس مقدمه رأسها اخ نسيت خالص أن شاء الله ربعايه وهكون عندك وتقفل الفون وتذهب الي الحمام الملحق بالورشه وتبدل ملابسها الي دريس طويل اسود ونقاب اسود وتأخذ حقيبتها التي تحتوي علي أدواتها الخاصه بتصليح السيارات وفونها ومصحفها وتذهب الي سيارتها المحببه بندقه هانم وتنادي علي اختها الصغيرة ومساعدتها بسنت 

لتخرج بوسه من تحت أحدي السيارات وتقول لها أسطي بوسه لو سمحتي ياسطي بندق عشان الهيبه والايحتيام قدام الصبيان بتوعي سندس تحت اميك يا سطي بوسه لتاتي لها بوسه لبسه زي العمل وهو عبارة عن عفريته زرقاء رفعه أحدي أقدامها والاخري تنزلها ولبسه فوق راسها اشارب علي هيئه عقده من علي الرأس من ينظر لها لا يتمالك نفسه من الضحك  

استوب 

الاسطي بندق أو المهندسه سندس أمير الجبرتي طالبه في اخر سنه كليه هندسه متخصصه في هندسه ومكانيكا السيارات تعشق السيارات وتصنيعها من أحلامها امتلاك مصنع لتصنيع السيارات تبلغ من العمرعام لها ثلاث أخوات الصغري بسنت بوسه عمرها ١١ عام وزمرد اختها الكبري أو زمرده وتعمل طبيبه اطفال  فتاه جميله جدا منقبه أيضا 

زمزم الاخت الوسطي فتاة رقيه وجذابه وخجولها تحب تصميم الملابس وتعمل في مصنع والدها الخاص بصناعه الملابس 

الاب أمير مصطفي الجبرتي اب حنون علي بناته وصديق

 لهم عمره ٤٨ عاما بحب بناته وزوجته 

الام

جيا المانيه الاصل تزوجت أمير واسلمت وأصبح اسمها رقيه وبناتها ينادونها روكه رقيه جميله جدا تحب بناتها وتخاف عليهم جدا تبلغ من العمر ٤٦عاما تزوجت أمير وهم بالجامعه وانجبت ابنتها زمورد قبل إنهاء عامها الأخير بالجامعه 

تركت بلدها الام واتت مع زوجها وابنتها لتعيش في مصر

 بلد زوجها وحبيبها امير 

عودة الي الأحداث 

تذهب بوسه الي سندس وتتحدث نحم يا أسطي بندق اوميني طيباتك ايه الاسطي بندق أنا عندي امتحان مهم بالكليه أن شاء الله هتأخر ساعتين تلاته بالكتير اي زبون يجي قبليه وتعرفي طلباته والأعطال الموجوده في العربيه ولو زبون عاوز يغير في شكل العربيه اوعي ها اوعي تتفزلكي وتتفقي معاه اديله معاد وخدي تلفونه ولما ارجع ابق أتفاهم أنا معاه مش اجي القيمي متفقه ومخلصه معاه وبعد كده يقول مش دي التعديلات ال كان عوزها 

بوسه مكنش حتت زيبون اهيطل مش عايف هو عاوز ايه انا حتي خليت عربيته عروسه سندس بزهول عروسه يا مفتريه عربيه اسبور احدث موديل تقلبيها عربيه بحصان حرام عليكي دا الراجل جتله جلطه ولسه في غيبوبه في المستشفي كل ما يفوق يدعي عليكي وينام تاني بابا

 انقسم وسطه من دفع مصاريف المستشفي 

بوسه اعميه ايه ده واد خيونج قلبه ضعيف اول ما شاف العيبيه طب ساكت أنا مالي اعميه ايه حتي أنا ملحقتش اديله الفاتويه بتاعت التصيح سندس بضحك وكمان عاوزه تديله فاتورة احمدي ربك أنه راح في غيبوبه قبل ما يقراء الفاتوره 

لتذهب سندس مسرعه الي الجامعه وتذهب الي الورشه الخاصه بالجامعه التي بها الامتحان وتترك بوسه في

 الورشه هي وباقي العمال 

بوسه استعنا علي الشقي بياه سبايس ياسبايس 

يأتي سبا رس أو سيف وشهرته سبارس نعم ياسطي

 اؤمريني بوسه مايميش عليك ظالم غيي ياسبايس 

سبارس تسلميلي يا بوسه قلبي يارب بوسه عيب

 ياسبايس احنا في مكان اكي عشنا لما نطيع علي

 السطوح نبق نكيم بيحتنا لكن في الشغل مايصحش

 لازم نلاعي الامانه ال اليسطي بندق ما  امنان عيها 

سبارس اعمل ايه بس يا بوسه قلبي امته بس تكبري ونتخطب وانا اقلك احلي كلام في الدنيا في كل وقت وأي مكان امته بس يايبي قالتها بوسه وهي مغتظه 

لتدخل اختها الكبري زمورد عليهم وتقول لهم أنتم سيبين الشغل وبتحبوا في بعض أنا هقول لبابا أن سبارس خلف وعده معاك وبيكلم هو بوسه علي الخطوبه والزواج 

لتصرخ بوسه هياااام عيكي يا دكتويا زميوده انت عوزة بابا يحيمنا من بعض ويبعد سبايس ويسفره عند عمتوا ومشفهوش وعمتوا تكوزوة بنت غيلي انت ناسيه عمتوا احبني كديه بتقول عليا اني يدغه في كوي الهيوف وانا يدغه في هيف واحد وبس وعزة تكوزه للبنت الميزقه نيمين بنت عموا أميان لتضحك زمورد وتقول لدغهفي هيف واحد انتي سبب بوزان اللغه العربيه في مصر  

ليتحدث سبارس سيف أنا لا يمكن احب ولا أجوز غيرك انتي يابوستي انتي الحته الجوانبه ويشير الي قلبه لتبتسم بوسه وتبربش باهدابها بكل براءه وتقول يابنا ما يحيمني منك ياسيفي أنا وتكشر وتضغط علي أنيبها وتقول اكيبي بس واكوزك وهخلي الست عميتو ټندم على كيامها عليا 

لتضحك زمورد مش لما اجوز أنا الاول يابوسه وبعدين زمزم وبعدين سندس يبق انتي تفكري 

لتصرخ بوسه وتقول يبق مش هجوز ابدااااا 

لتنوح وتقول يايا بينا ياسبايس كده مش هنكوز ابدا طيما هنستنا بندق اسندني ياسبايس مش قديه اصيب طويي من الصديمه

 يتبع..........


      🌹البارت الثاني 🌹

الاسطي بوسه واخواتها الميكانيكي المنقبه 

بقلمي مني عبدالعزيز 

تدخل سندس الورشه الخاصه بالجامعه لتجد صديقتها هيام وباقي زملائها ينتظرون دخول اللجنه المشرفه علي الاختبار واختيار الاسرع والاكفيء في اكتشاف وتصليح الاعطال وكان من بين الموجودين احمد البيطار أحد أبناء عائلة البيطار وأصحاب اكبر مصانع لتصنيع السيارات في الشرق الأوسط والعالم يدخل احمد بكل هيبه وغرور كما هو معروف عن رجال عائله البيطار احمد يميل علي أحد الأشخاص ويطلب منه بدء الاختبار وشرح المطلوب للطلبه 

قام الدكتور ابراهيم ومسك الميك وتحدث الدكتور ابراهيم أن شاء الله هنبدء الاختبار وهيكون مده ثلاث سعات اول ساعه هيكون الاختبار بين كل الطلبه والطلبه الاسرع في اكتشاف وتصليح الاعطال في السيارة ال أمام كل طالب هيتاهلوا للمرحله التانيه وال عبارة عن عربيه لكل طالب بها خمس اعطال ظاهرة وخمس غير ظاهرة من يجد هذا الاعطال ويصلحها سيتأهل للمرحله الأخيرة وهي تصليح سيارة بها اعطال صعبه ودقيقه الاسرع والاكفيء سوف يتم تدريبه في مصانع البيطار وفور تخرجه سيتم تعينه في مصانع البيطار لصناعه السيارات 

انهي الدكتور كلامه واعطي الاشاره الي الطلاب لبدء الاختبار وتقدم الطلبه للوقوف بجوار السيارات وكانوا ثلاثين طلاب وطالبتين فقط هن سندس وهيام وقبل بدء لاختبار لفت شئ نظر احمد البيطار أن من بين الطلبه يوجد فتاة منقبه ولبسه دريس فوقف ضاحكا وقال ايه ال جاب الشيخه دي الاختبار وكمان ده لبس ينفع تصليح السيارات ولا القرف ال علي وشها ينفع ويكمل كلامه بضحك وينظر لها بسخرية ويتحدث ويقول انتي ازاي عوزة تدخلي اختبار زي ده مينفعش فيه غير رجاله ولبسه لبس لا يتناسب مع طبيعه العمل فلبسك ده فيدل علي انكي لا تفقهين أساليب العمل وأهم واصغر تفاصيله ليضخك عليها وباقي زملائها  

لتتحدث سندس وبثقه حضرتك قبل ما تحكم عليا من لبس وشكلي وتقول اني اعرف أساليب العمل ولا لا كان لازم تشوف وتتأكد اني عديت في الاختبار ولا فشلت وبعدين تحكم لان لا البس ولا النقاب كانوا عائق في أي شغل أو مهنه ثانيا بما انك معترض علي طريقه لبسي إذا حدث مرة وتعطلت السيارة أثناء قيادتها وانت بالطريق ولا يوجد مكانيكي قريب منك وكنت بمكان بعيد ولا يوجد بالطريق أحد وعندك خبرة بالمكانيكا ولديك معداتك الخاصه بتصليح وكنت لابس افخم ثيابك ماذا ستفعل هل ستظل كما انت ولا ستقوم بتصليح السيارة مهما كانت شياكتك وجمال مظهرك فانا كذلك لا يهمني طريقه لبسي طالما استطيع أن أقوم بالاختبار بتفوق ثالثا بما انك حكمت عليا وقلت إن هذا العمل للرجال قبل أن تري عملي وتتاكدت إن كنت انفع اولا فسعقد معك اتفاق وكل الموجدين شاهدين

عليه الخاسر منا ينفذ الشرط ال يريده تحدث احمد بغرور كالعادة وقال مع اني متاكد من النتيجه فأنا موافق علي الاتفاق ونظر ال اللجنه المشرفه علي الاختبار وطلب من أحد الأعضاء بكتابه الشروط والامضاء عليها حتي لا يتراجع أحد الأطراف من تنفيذ الشرط واللجنه المشرفه تكون مسئوله عن تنفيذ الشرط فتبسمت سندس واعلنت موافقتها 

ونظرت الي احمد نظرة تحدي وثقه ونظر هو لها بسخرية واستهزاء كان شرط احمد إذا خسرة سندس تتاسف له امام الجامعه كامله وكان شرط سندس إذا فازت بالاختبارات كامله سوف يعمل أحمد البيطار عندها في ورشتها الخاصه لمدة شهر كامل والجنه مسئوليه عن تنفيذ الشرط والتأكد من انتظامه في العمل وإذا تأخر يوم او اخلف في تنفيذ الشرط فعليه الاعتذار منها أمام الجامعه كامله وهو جالس علي قدمه فضحك احمد وقام بالامضاء وقال باستهزاء اكيد حضري نفسك للإعتذار أمام الجامعه 

تبسمت سندس أسفل نقابها وتحدثت وقالت ال ربنا ريده سوف يكون تم الامضاء من الطرفين 

اعطي رئيس اللجنه المشرفه علي الاختبار الإشارة لبدء الاختبار وضبط ساعه الاختبار 

ذهبت سندس وهيام وبعض زملائها الي أحدي السيارات وقاموا بمعاينتها وكشف الاعطال المتوجده بها لتقوم سندس بتشغيل السيارة لتبدء اكتشاف الاعطال واحد تلو الآخر وتنتهي هي من تصليح السيارة في وقت قياسي قبل انتهاء ساعه الاختباربعشر دقائق مرت ساعه الاختبار ونجح عشرة طلاب من الثلاثين في تصليح السيارة من ضمنهم سندس وهيام وقام كل طالب من العشرة من شرح الاعطال وكيف عرفها وما هي المعدات المستخدمه الاختبار الثاني بدء وتوجه كل طالب من العشرة الي سيارة منفصله عن زميله أو مجموعته وكان هناك عشر اعطال صعبين خمس ظاهر لأي طالب يقدر يكتشفهم بسهوله والخمس الباقين صعب انهم يكتشفوا سريعا اخذت سندس معتدتها الخاصه وقامت بالكشف علي الاعطال وفعلا اكتشفت جميع الاعطال وباقي لها عطل واحد وكانت ساعه الاختبار قربت علي الانتهاء وقبل انتهاء الوقت بأقل من دقيقه تمكنت من تصليحه ولم ينجح في هذا الاختبار ال ثلاث طلاب من بينهم سندس بدء احمد يتوتر وطلب من مساعده الشخصي التوجه الي سيارة الاختبار الأخيرة لسندسي وإجراء عطل معين بها حتي لا تقدر علي تصليح السيارة ونجاحها وتنفيذا الشرط فعلا قام مساعده بالتوجه إلى السيارة وعمل ما طلب منه ورجع لاحمد بابتسامه نصر علي وجهه فرح احمد وطلب من رئيس اللجنه بإعلان الاختبار الثالث 

ذهب الطلاب الثلاثه الي سيارته وبدؤا في اكتشاف الاعطال وقرب الوقت علي الانتهاء ولم يتم تصليح أي من السيارات ولكن سندس كانت انتهت تقريبا من تصليح السيارة ال من العطل الذي أحدثه مساعد أحمد

وقبل انتهاء الوقت نجحت سندس في تصليحه ورفعت يدها لاعلا بعلامه النصر وقامت بتشغيل السيارة والسير بها داخل مقر الاختبار وهي سعيدة وتنظر الي أحمد نظرات شماته واستهزاء 

قام جميع الطلاب واللجنه المشرفه بالتصفيق لسندس لنجحها في الاختبار وتنفيذ شرط الاتفاق بينهم 

بعد انتهاء الاختبار وإعلان فوز سندس واحد زملائها واتفقوا علي معاد الذهاب الي مصانع البيطار للتدريب قامت سندس وطلبت من اللجنه وأحمد تنفيذ الشرط المتفق عليه من اليوم وان يأتي احمد معها بسيارتها هو واحد اعضاء اللجنه للتأكد من تنفيذ احمد الشرط بدون اي مشاكل من الطرفين أراد أحمد الاعتراض ولكن سبقه رئيس اللجنه وأعلن موافقته علي تنفيذ الشرط دون تراجع 

احمد البيطار تحدث الي سندس وقال لها سوف تندمين علي هذا الشرط ضحكت سندس أسفل نقابها وقالت متقلش كلام انت مش قده  

ذهبت سندس الي صدقتها هيام ضاحكه لتتحدث هيام ضاحكه مبروك عليكي يا بندق التدريب والصبي الجديد مدير اكبر مصنع لصناعه السيارات لتضحك سندس وتقول والله ما كان في نيتي حاجه النهارده بس هو ال جابه لنفسه رزقه في رجليه علي راي بوسه قطيعه محدش بيكلها بالساهل علي العموم مبروك علينا التدريب يا أسطي هويام هيام اسكتي مش هتكوني انتي وبوسه عليا انا بروح اخر اليوم نص كلامي مش مفهوم معتز بيفصل يضحك عليا بالساعات ويقول بوسه دي تأثرها جبار لتضحك سندس وهيام علي موقفهم مع بوسه وتوقعتهم لما سيحدث لاحمد البيطار علي يد بوسه 

هيام صديقه سندس المقربه فتاة جدعه جدا تحب سندس وتعمل معها في الورشه الخاصه بسندس مخطوبه لمعتز البوهي أحد ضحاېا بوسه وسندس أعجب بهيام اثناء عمله معها في فترة عقابه من سندس وبوسه ضحياهم كتير


الفصل الثالث والرابع من هنا


🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹

ادخلوا بسرعه حملوه وخلوه علي موبيلاتكم من هنا 👇👇👇

من غير ماتدورو ولاتحتارو جبتلكم أحدث الروايات حملوا تطبيق النجم المتوهج للروايات الكامله والحصريه مجاناً من هنا


وكمان اروع الروايات هنا 👇

روايات كامله وحصريه من هنا


انضموا معنا على تليجرام ليصلكم اشعار بالروايات فور نزولها من هنااااااااا


🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺




تعليقات



CLOSE ADS
CLOSE ADS
close