expr:class='data:blog.languageDirection' expr:data-id='data:blog.blogId'>

رواية روح وعمايلها كاملة جميع الفصول بقلم ساره هريره

 



رواية روح وعمايلها كاملة جميع الفصول بقلم ساره هريره

رواية روح وعمايلها كاملة جميع الفصول بقلم ساره هريره


*بطلة الرواية: روح فتاه تبلغ من العمر 18 عام في الصف الثالث الثانوي ولديها الكثير من مشاكل المذاكره😞 ومع ذلك فهي فتاه مرحه🤪 (فرفوشه) تحب الضحك😃

*روح فتاه جميله وجذابه 😚تمتلك عيون عسليه👁️ وبشرتها قمحيه والذي يلفت انتباه الجميع لديها هي تلك الغمازات و لديها شعر بني طويل وناعم👱🏼‍♀️ من الاعلى وينتهي بتمويجه رائعه وما زاد جمال لجمالها هو تلك الحجاب الذي يغطي شعرها

*لديها اخ واحد يبلغ من العمر 21 عاما وهو في كليه طب 👨🏻‍⚕️متفوق جدا جدا جدا وايضا يحب المرح يمتلك عيون عسليه👁️ وبشره بيضاء ولديه شعر بني غامق تنسق مع بشرته

         _______________________________

في الصباح تستيقظ الام وتحضر الفطار وتذهب لايقاظ اولادها ذهبت الى روح اولا:

الام :روح ٠٠٠روح٠٠٠ رووووووووووح

روح :عاااااااا في ايه البيت بيولع🔥؟

الام :هههههه😂 لا اصحى عشان تروحي المدرسه

روح: محسساني اني لسه في اولى ابتدائي يا ماما

الام :يلا روحي صاحي يونس عشان الكليه ❤️

روح: من عيني ههه😂

*ذهبت روح لايقاظ اخيها وهي في طريقها احضرت زجاجه مياه بثلج 🍶دلفت الى غرفته لتتفاجأ باخيها لابس بدله سوداء وتحتها قميص ابيض ويصفف شعره

روح بصوت عالي : يا دين النبي ايه الحلاوه دي 😂

يونس بضحك😂: في ايه يا مجنونه اول مره تشوفيني

روح😂 : لا بس اول مره اشوف اشوفك نظيف🤭

(دي بقى قصف جبهه جامد)

يونس ضحك😁: بقى كده طب تعالي بقى 

روح : لا لا خلاص حرام عليك سيبني بقى يا مامااااااااااااع

الام جرت علي صوت ابنتها: في ايه يا بت اتهبلتي

ثم انتقلت بنظرها الى ابنها : ما شاء الله ما شاء الله قمر 🌝

روح بضحك: مش قمر ده شمس🌞

الام وابنها  في نفس الصوت: اخرسي🤫

روح: ما شاء الله الام وابنها اتفقوا علىا انا قلت انا مش مرغوب فيا في البيت ده

الام : اه صح نسيت اصبح عليكي 

روح: ااااااااااااه ايه ده يا ماما هو كل يوم 

الام :اصل ابو ورده بيحب يصبح كل يوم 

*طبعا عارفين مين هو ابو ورده ده سلاح اي ام( الشبشب)👟

يونس: يلا يا ماما سيبك منها

الام: انت متشيك كده و رايح على فين

روح: تلاقيه رايح يخطب من ورانا ثم تلقت ضربه بالمخده من اخيها

روح: في ايه يا اسطى احنا جايين  نهدى النفوس مش اكثر 😂

يونس: يا اسطى٠٠٠٠٠٠ يا وليه انت بتجيبي الكلام ده منين 

روح: من المهرجانات وبلا فخر😎

يونس: رايح بعد الكليه شغل يا امي

الام : ربنا معاك يا حبيبي

جلسوا تناولوا  الفطار🍳🥞🥯 وبعدها خبط الباب الام فتحت ولقيت واحد بيسال علي روح

الام: روح فيه في حد بيسال عليك بره

روح: بصوت عالي الشهره عاوزه مننا ايه بس😎😎

يونس بضحك: تلاقيكي عملت مصيبه 😂

روح: عيب عليك يا زميكس🤪

الام : طب الولا واقف بره 

طلعت روح واخوها بجانبها والام دخلت المطبخ

روح : افندم

الولد : انا اخو البنت اللي ضربتيها امبارح

روح: اناااا لا تعليق بجد لا تعليق (بصوت حزلقوم) 

الولد وهو يحاول كتم ضحكه🤭: انا جاي اخد حق اختي روح :باقول لك ايه اطلع منها وسيبني انا وهي راجل راجل 

الولد :بنت انتييييي 

روح: بمقاطعه لكلامه: عاوز ايه ياااض ٠٠٠٠٠٠ما تتكلم باسلوب احسن من كده٠٠٠٠٠ ما هي زاطت بقى٠٠٠٠٠ ولاااا  امشي يا يلا

بعد لما مشي

روح بصوت عالي: رب الكون ميزنا بميزه الرجوله والنفس عزيزه  يونس بيضحك😂😂 على أخته المجنونه 

وفجاه سمعوا صوت هبده على الأرض جامده وطلعوا يجروا 😶


سمعوا صوت هبده جامده على الارض طلعوا يجروا😶: 


شافوا امهم مرميه  على الارض سندوها ودخلوها غرفتها وطبعا ابنها دكتور👨🏻‍⚕️ قاس لامه الضغط لقاه عالي🤒 فعطاها العلاج💊 ويونس راح كليته وروح راحت المدرسه


* ياسمين هي بنت جميله😚 وبيضاء وفي وجهها بعض النمش لديها شعر اشقر تغطيه بحجاب هي تكون ابن خالة  روح ويونس وتبلغ من العمر 19 عام


ياسمين: ماشي يا ماما هاروح عند خالتي عشان الكليه بكره مع السلامه 🖐️


ام ياسمين: ماشي يا حبيبتي وانا هاكلم خالتك اقول لها🤳


روح ويونس دخلوا البيت


روح بصوت عالي: ست الحبايب يا حبيبه يا حبيبه😂


الام هي تمسك راسها من الصداع🤕 بسبب  تلك المجنونه: بس يا بنت الجيران اللي يقولوا علينا ايه 


روح: لا لا عايزين نكون لزاز مع بعضينا كده 


الام وهي تلقي بأبو ورده : دلوقتي ابو ورده بيمسي 




روح: هىء ياعينى على الحلو لما تبهدله الايام( بصوت اسماعيل ياسين)


ويونس انفجر ضاحكا هو وامه على تلك المجنونه القصيره😂😂


يونس: انا خارج شويه مع صحابي 


روح من الداخل: اهو ده اللي كنت خايف منه يا عبعال (بصوت عادل امام)🤭


الام بضحك: ماشي يا ابني بس متتاخرش


تليفون الام رن  راحت ترد وعرفت ان ياسمين جايه فقالت للاولاد روح فرحت اخيرا بنت خالتها جايه انما يونس اتصدم 🥺وكأن حد حط في قفاه مائه بتلج هو كان بيحبها من سنتين❤️❤️ بس مش قايل لاي حد غير روح اللي لاحظت صدمته فضربته في كتفو و غمزتله 


فقال: ماشي يا ماما هاروح  انا بقى مع صحابي


قالت له: ماشي


روح دخلت وراه الاوضه وقالت: استغلها فرصه واعمل اللي ما عرفتش تعمله من سنتين لما هي سافرت وروح اتقدم ليها


قال: شكلي هاعمل كده


قالت له: ايوه بقى يا عم راح شايلها ورماها بره الاوضه وقفل الباب




الام : روحي غيري هدومك و تعالي ساعديني 


روح : ماشي 


دخلت لبست ترنج باندا🐼 وراحت تساعد امها في المطبخ🥞 بعد نصف ساعه الباب خبط و روح راحت  تفتح الباب وناسيه هي لابسه ايه 


الشخص بضحك على منظرها😂: هو فين يونس


الام وهي طالعه من المطبخ :مين يا بنتي٠٠٠٠ ايوه يا ابني عايز مين؟!!


روح: بيسال علي يونس


الام :نزل من نصف ساعه 


الشخص: تمام شكرا يا طنط 


الام: العفو ٠٠٠٠ثم انتقلت بنظرها لابنتها


فشهقت بخضه😳: في حد يفتح باب كده( وهي تشير للباندا )


روح بخضه: يا لهوي يا فضيحتك يا روح يا فضيحتك🤭٠٠٠ وانا اقول عمال يضحك على ايه


* وبعد ساعه وصلت ياسمين 


الام :ياسمينا عامله ايه وحشتيني


ياسمين: وانتي والله يا خالتو وحشتيني


روح بصوت عالي : يا سوسوووو ايه يا بنتي كل ده غياب علينا ما بتساليش ما كانش العشم برده ٠٠ايه عامله ايه




ياسمين: الحمد لله كويسه انت ايه اخبارك


روح: انا اخباري قشطه خالص👌


قعدوا   يتكلموا مع بعض وياكلوا لب ومكسرات في البلكونه ومره واحده دخل يونس وخضهم


روح: يا ابني حرام عليك اللي انت بتعمله فيا ده 


ياسمين بضحك: انت مش هتبطل العاده دي 


يونس قعد معاهم ووجه نظره لياسمين


وقال : ياسمين


ياسمين :ايه يا يونس


يونس: انا🥺٠٠٠٠ انا🥺 ٠٠٠٠انا عايزه اتقدملك☺️ !!


نظرت له ياسمين وردت رد صادم😳


يونس :انا٠٠٠ انا عايزه اتقدم لك


ياسمين : لا مش موافقه


يونس من صدمته على صوت ياسمين وهي بتقول: في ايه يونس


يونس: ايه


ياسمين: انت كنت بتقول حاجه


يونس :لا٠٠٠٠ اه من بكره هبقى اوصلك   مع روح


ياسمين: ماشي


الام : يلا عشان تتعشوا 


كلهم في نفس الوقت: يلا جايين اهو


ويونس في نفسه: انا غبي ليه ما قلتلهاش ليه


وذهبوا لتناول العشاء


عدت السنه دي وهم على نفس الحال يونس مش عارف يقول لياسمين بس بيحاول يلمح ؛ وياسمين اتعلقت بيه وبقت بتحبه ؛ وروح زي ما هي يونس خلص كليته و روح دخلت اولى كليه وياسمين دخلت ثانيه كليه 


وفي يوم جديد اشرقت شمس الصباح على جميع اهالي اسكندريه


يونس: صباح الخير يا ست الكل


الام: صباح الفل يا حبيبي


يونس: كنت عايزك في موضوع بمناسبة ان البنات لسه نايمين 




الام: قولي يا حبيبي 


في تلك اللحظه ياسمين صحيت وكانت هتطلع من الاوضه فسمعت يونس بيقول: بصي يا ماما بصراحه كده انا بحب ياسمين وعايز اتقدم لها


الام: من امتى يا ابني 


يونس: من ثلاث سنين واكتشفت ده لما سافرت بورسعيد وكنت هصارحها  اول ما رجعت بس ما عرفتش


الام: ماشي يا حبيبي هاكلم مامتها واقولها 


يونس:تبقى عملتي الصح يا احلى ام


ياسمين من الداخل بصوت منخفض: اللي انا سمعته ده صح ٠٠٠يعني بيحبني بجد


* بتقول كده وهي بتبص لنفسها فى المرايه مصدومه ومشاعرها متلخبطه  و مبسوطه من اللي سمعته


فاقت من صدمتها على باب الاوضه بيخبط فعملت نفسها لسه صاحيه دلوقتي وأنها ماسمعتش حاجه


وقالت: ادخل


دخلت روح وقالت لها: ايه يا سوسو صباح الخير 


ياسمين :صباح الفل يا رورو عامله ايه يا روحي 


روح : الحمد لله ماما بتقول يلا عشان نفطر نروح الكليه




ياسمين ماشي يلا 


فطروا وخلصوا فطاار ودخلوا لبسوا وراحوا  الكليه 


الام رنيت على اختها (ام ياسمين)


الام : ايه يا منى عامله ايه 


مني( ام ياسمين): الحمد لله بخير وحشتيني


الام:وانت كمان والله باقولك ايه في عريس متقدم لياسمين 


مني: بجد والله ٠٠٠فرحتيني٠٠ مين هو 


الام: الدكتور  يونس ابني 


منى: الف الف مبروك انا هابقى اكلمها وآخد رأيها


الام: على بركه الله


         __________________________


ياسمين مش مركزه في محضرتها وسرحانه ومبسوطه


ملك :في  ايه يا ياسو سرحانه في ايه 


ياسمين: ولا حاجه مش سرحانه 


ملك بضحك: ايه حب جديد ولا ايه


ياسمين وهي بتضربها في كتفهل اسكتي يا بت


*ملك فتاه مشاغبه وجميله لديها عيون خضراء وشعر اشقر وهي زميلت ياسمين في الكليه


ياسمين وروح ويونس رجعوا للبيت شافوا خالتهم منى موجوده طبعا يونس وياسمين عارفين هي موجوده ليه بس كأنهم ما يعرفوش



راحوا يسلموا عليها 


ياسمين: ايه يا ماما عامله ايه


مني: الحمد لله يا حبيبتي


يونس وروح :ازيك يا خالتو وحشتينا 


مني : الحمد لله والله وانتم كمان وحشتوني


دخلوا غيروا وبعدها منى دخلت ورا بنتها وسألتها  بخصوص موضوع يونس


ياسمين بخجل: اللي حضرتك شايفاه يا ماما 


الام: يعني انتي موافقه يا بنتي 


ياسمين بابتسامه: اه يا ماما 


عملوا حفله خطوبه وكانوا مبسوطين اخر حاجه وبعد شهرين من الخطوبه كان كل العيله متجمعين


يونس: ياسمين عايزه اتكلم معاكي شويه 


ياسمين: ماشي


دخلوا البلكونه يونس بحزن بس حاول يخفيه:٠٠٠٠٠٠٠


ياسمين بخضه: ايه ٠٠٠٠ ايه اللي انت بتقوله ده؟!!


يونس بحزن حاول اخفاءه: انا عايزه فسخ الخطوبه دي


ياسمين بخضه: ايه٠٠٠٠ ايه اللي انت بتقوله ده 


يونس: زي ما سمعتي


ياسمين:طب ليه ٠٠٠انا عملت ايه٠٠٠٠ ده انا باحبك ليه بتعمل كده


يونس بألم وحزن وقلب مجروح: اصل انا كنت باحب بنت وسيبنا بعضو من كام يوم رجعنا نتكلم مع بعض ورجعنا لبعض٠٠ انا اسف


ياسمين: اسف٠٠٠ اسف ٠٠٠لا ما تتأسفش انا اللي كنت غبيه عشان حبيتك انا اللي غلطانه عشان لتعلقت بيك بس انا عملت ايه  عشان تعمل فيا كده


ودخلت غرفتها بقلب مجروح ومكسور بيتالم وهي تبكي بشده وهي وهي تقول: انا ازاي كنت غبيه كده بجد ازاي كنت كده ايه ما كنتش شايفه غيره قدامي عشان عبيطه طب٠٠٠ هي احسن مني في ايه٠٠٠ ايه اللي مميزها عني ٠٠ انا المفروض اشيله  من قلبي ودماغي انا هاتعب شويه و هازعل شويه بس خلاص ولازم ابين ليونس ان مش فارق معايا بس هابقى مجروحه بس  لازم اشوف  نفسي واعيش حياتي مش هتقف عليه




روح شايفات ياسمين بتجري على الاوضه فراحت وراها قالت: ايه يا زميكس بتيجري كده ليه 


ياسمين مش بتتكلم 


روح: ايه ده يا اسطى انت بتعيطي 


روح: ياسمين ما تتكلمني بتعيطي ليه


ياسمين: ما فيش حاجه


روح: ما فيش حاجه ازاي يعني ما تضحكيش على نفسك قولي لي في ايه


ياسمين: يعني كل ده كان كذب بجد مش قادره اصدق ومش قادره استوعب ٠٠بجد مش قادر استوعب 


( وهي تبكي  بشده ومع كل دمعه يتمزق قلبها )


روح: انا مش فاهمه حاجه ما تنطقي


ياسمين: اخوكي كان بيضحك عليا ليه طب انا عملت ايه عشان يجرحني  ويضحك عليا كل الفتره دي


روح: ايه مين قال كده 


ياسمين : هو اللي قال كده قال انه بيحب واحده ثانيه والفتره اللي كان خاطبني فيها كانوا سايبين بعض و دلوقتي رجعوا لبعض تاني


روح: انتي بتقولي ايه ٠٠٠ ازاي ده بيحبك من بدري


ياسمين: لا  كل ده كان كذب في كذب بس اللي مش قادره اعرفه انا ايه ذنبي  بيضحك علىا بالطريقه دي ليهd


تكمله


مني: ايه اللي حصل يا شيماء البنت دخلت الاوضه من غير كلام ويونس كمان دخل الاوضه على طول 


شيماء (ام روح): مش عارفه دلوقتي روح تطلع من عند ياسمين ونعرف منها 


منى:؛روح خرجت 


 منى : بنت يا روح اللي حصل


 روح ساكته مصدومه من اللي سمعته من ياسمين


 شيماء: يا روح في ايه


 روح راحت على اوضتها من غير ولا كلمه وسابتهم حيرانين عشان ما فيش حد عايز يتكلم


 بعد ساعه خرجت ياسمين بشنطة سفرها يلا نروح لازم نمشى


 مني: ليه يا بنتي 


شيماء : ايه يا بنتي ايه اللي حصل ليه هتمشوا 


روح ويونس خرجوا علي الصوت


 روح:ايه  الشنطه دي يا ياسمين 


ياسمين: يلا يا ماما انا عايزه ارجع كفايه قعاد هنا 


شيماء : يا بنتي طب الخطوبه طب و الفرح بعد ثلاث شهور


 ياسمين وهي تنظر ليونس بحزن وكسرها والم : معلش يا خالتي مش عايزه اكمل في العلاقه دي مش عايزه اتجوز يونس و ياريت كل واحد فينا يروح يشوف حالو




* قبل ان تسقط منها دمعه قالت :انا مستنيه بره يا ماما البسي ويلا انا حضرت شنطتك


 منى و شيماء مصدومين وروح بتنظر ليونس نظرة عتاب 


 وبعد نصف ساعه خرجت مني لابسه وودعت الكل و قالت لأختها : ما تزعليش يا شيماء بكره العيال تعقل


 منى وبنتها مشوا


 ورحت دخلت ورا يونس الأوضه وقالت: انت قلتلها ايه


 شيماء: اتكلم يا يونس


روح: ماما ممكن تسيبينا لوحدنا شويه لو سمحتي


 شيماء: ماشي يا بنتي وخرجت و قفلت الباب


 روح : ما تتكلم يا يونس دافع عن نفسك حتى٠٠ ايه اللي انت قلتهولها ده 


يونس مش بيتكلم و عمال يفكر في كلام عمار؟!!


روح : ما تتكلم يا يونس حتى دافع عن نفسك ولو بكلمه طب ايه انت قلتهولها


يونس مش بيتكلموا وعمال يفكر في نصيحه عمار:


Flash back:


عمار :باقولك ايه ابعد عن اختي😡


يونس: انت بتقول ايه 🤨


عمار: زي ما سمعت اختي ما تنفعكش اختي من غيرك هتبقى اسعد واحده في الدنيا ابعد عنها 


يونس: واختك بقى عارفه بالكلام ده 😏


عمار: لا انا قلت يبقى الكلام ما بينا راجل لراجل


يونس: ماشي يا عمار 


عمار: هتبعد بالذوق بالغصب هتبعد😠


Back:


روح: يونس انت سرحان في ايه ما تتكلم


يونس: انا مش قادر٠٠٠ انا تعبان٠٠٠ سيبيني لوحدي٠٠٠ اطلعي  بررررره


روح طلعت و قفلت الباب وهي عماله تفكر ليه اخوها عمل كده


اليوم عدي وروح ومامتها في صدمه ويونس بيتألم


وجاء الصباح وهو يحمل الكثير من المفاجآت


الام: روح٠٠ روووح


روح: نعم يا ماما




الام: روحي شوفي يونس عشان نفطر 


روح : حاضر يا ماما 


روح دخلت : صباح الخير يا يونس


يونس:  صباح الخير 


روح : ممكن اتكلم معاك شويه 


يونس : اتفضلي 


روح: ممكن تحكيلي  ايه السبب مين البنت اللي انت بتحبها 


يونس بغضب :عمااااار هو السبب😡


              _________________________


*عمار هو شاب يبلغ من العمر 24عام لديه وجه بيضاوي ودقن متحدده وشعر بني ويمتلك غمازات وبيغير من يونس جدا عشان هو ناجح برغم أنه ابن خالته بس شايف أن يونس ناجح و محبوب اكتر منه 


          ______________________________


روح : انت بتقول ايه ٠٠عمار


يونس : آه قالي ابعد عنها عشان وهي بعيدة عني هتبقى اسعد واحده في العالم😔 وأن هو ماكنش موافق على الخطوبه وحاول يفركشها بس ماعرفش 


روح : عمار 😲٠٠٠عمار ٠٠انا ازاي كنت معجبه بواحد اناني  كده😱




يونس : نعم٠٠٠معجبه بمين معجبه بعمار🤯


روح: استنى هافهمك يا صاحبي والله انا كنت معجبه مش اكتر


يونس: طب ليه ما قلتليش زي ما انا كنت قايلك على ياسمين 


روح: بحسبك هتزعق يا زميكس 


يونس: روح اطلعي بره وسيبيني


عدت شهور ويونس وياسمين على نفس الحال يونس مش عايز يقول لياسمين ايه السبب عشان ما تزعلش من اخوها وياسمين مستغربه ليه يونس مخطبش البنت اللي بيقول عليها وعمار سافر بعد ما اتاكد ان يونس ساب ياسمين


وصلنا ليوم 21 مارس يوم عيد الام واتجمعت العائله عند الجده( ام منى وشيماء )وكان موجود جارة  جدتهم وابنها حمزه


               _____________________


* حمزه شاب يبلغ من العمر 24 عاما لديه عيون خضراء ممزوجه بالازرق لامعه وشعر اسود وعضلات (حاجه كده من تركيا 😂) وبيحب روح وبيحاول يلمحلها  كل ما يشوفها وهو زميل  يونس في المستشفى 


          ___________________________




يونس اجتمع مع ياسمين


ياسمين: ممكن اسأل سؤال


يونس: بس في عنيكي 100سؤال مش سؤال واحد


ياسمين: يعني لسه بتفهمني من نظرة عيني👀


يونس: طبعا👌


ياسمين: ليه لسه ما خطبتهاش 💍


يونس : هي مين دي


ياسمين: البنت اللي قولتلي انك بتحبها 


يونس : عشان ما فيش اصلا


ياسمين: نعم٠٠٠ امال ليه قولتلي كده٠٠٠ليه جرحتني كده🤨


يونس: والله آسف بس كنت مضطر اعمل كده


ياسمين: ايه السبب


يونس: هتعرفي كل حاجه في وقتها


ياسمين: ماشي براحتك😡 (ومشيت وسابته)


              ________________________


حمزه: روح ممكن اقولك على حاجه


روح : طبعا يا حمزه اتفضل


حمزه:  بصي بصراحه كده انا باحبك ❤️وعايزه اتقدم لك بس ماروحتش اتقدم على طول قلت اعرف رأيك الاول☺️


روح بتفكير هي بتقول نفسها : انا حبيت واحد طلع اناني وده محترم وتربيه تيته و باين عليه انه بيحبني وعلى راي المثل ((خذي اللي يحبك وماتاخديش اللي  بتحبيه😂))




حمزه : روح انت سرحتي في ايه


روح: بص يا حمزه انت شاب محترم جدا وفي الف بنت تتمناك !!  ؛ ثم تابعت بيضحك: وانا واحده من الالف 


حمزه: بجد ٠٠٠٠انت بتتكلمي بجد٠٠٠٠ يعني انت موافقه


روح بخجل🙈: هاقول رأيي لما تيجي تتقدم  ومشيت وسابته وهو مبسوط وفرحان


          ___________________________


حمزه: يونس ممكن كلمه


 يونس: طبعا يا حمزه


 حمزه: باقول لك انا طالب ايد اختك بحبها من بدري فقلت ادخل البيت من بابه فممكن اجيب ماما  نتقدم لها


 يونس: انت بجد بتحبها يعني هتعرف تشيلها في عينك و تستحملها


 حمزه: باحبها اوي دا انا  هاشيلها في قلبي مش في عيني 


يونس: على بركه الله يا حمزه 


دخلوا كملوا حفله عيد الام ولما روحوا بيوتهم


 يونس بغمزه: ماما عايزك


 الام: نعم يا حبيبي




 يونس: في عريس متقدم لروح


 الام: بجد٠٠٠٠ مين اللي امه داعيه عليه


 يونس: حمزه قال لي انه بيحبها من بدري وكلمني وفهمني وبعدين مش هنلاقي احسن منه وكمان تربية  تيته وغير كده هو زميلي في المستشفى واعرف سمعته وشاب محترم جدا


 الام: ماشي انا هاشوف رايها


 يونس: ماشي و هو هيكلمني يقول لي على الميعاد اللي جايين فيه 


ودخلت الام على روح الاوضه : بقول لك


 روح: نعم يا ماما


 الام: في عريس متقدم


 روح :مين ده


الام: مالك مخضوضه ليه ده حمزه ابن جارة جدتك


 روح: هو لحق يكلمكم 


الام:  نعم


روح: اصل هو سالني الاول قال لي يعرف رأيي قبل ما يجي يتقدم رسمي


 الام : و قلتي ايه


روح: قلت له لما يتقدم هاقول رأيي لما وبعدين يا ماما فتره الخطوبه هنعرف بعض اكثر




 الام : معنى كلمه خطوبه انك موافقه


 روح بضحك: بصراحه اصل هو مز اوي 


يونس: مين ده اللي مز يا بنت


 روح بخجل 🙈: ولا حد


 الام: ربنا يصبرني


 الام دخلت المطبخ ويونس دخل الاوضه 


بعد اسبوع وحمزه وامه راحوا لبيت روح وطلبوا ايديها وجه يوم الخطوبه وحددوا الفرح هيبقى بعد 4 شهور و كانوا مبسوطين جدا مع بعض واتعرفوا على بعض اكثر وحبوا بعض اوي واتعلقوا  ببعض وفي يوم من الايام في بورسعيد( في شغل عمار )


 عمار: اتخطبتي يا روح ولمين ل حمزه طب ونا انا رحت فين ده انا كنت هتقدملك عشان باحبك تسيبيني و تتخطبي ماشي ماشي يا روح عدت الايام وصلنا لميعاد الفرح و كانت حفله جميله


 شيماء :!يا بنتي عشت وشفتك بالابيض


 روح: يا ماما بتعيطي من دلوقتي امال لما تشوفي عيالي هتعملي ايه 


الام: هموت من الفرحه


 روح: بعد الشر عليكي يا ست الكل 


الام : طب يلا عشان حمزه وصل 




حمزه : ايه القمر ده المفروض اخبيكي من عيون الناس


 روح: بلاش مبالغه يا اسطى


حمزه: يا اسطى في حد يقول للعريس كده


 روح بضحك: اه يا ابو عيالي


 حمزه : يا رب تجيبي بنوته اموره شبهك كده 


روح بخجل: بس عشان بتكسف 


 راحوا الفرح والفرح كان جميل جدا


 ياسمين بتنادي علي يونس: يونس


 يونس : نعم 


ياسمين بهزار: انا متقدم لي عريس


 يونس: نعم


 ياسمين: اه كيوت وكده فانا حبيته


 يونس: حبيتي مين ٠٠٠ومين ده


 ياسمين: وانت كمان المفروض تحب


 يونس: انا ما بحبش غيرك ولا هاحب غيرك


 ياسمين: ايه٠٠ نعم٠٠٠ انت بتقول ايه 🤨 و عملت كده ليه رد عليا بقى


 يونس بغضب وصوت عالي: كله بسبب اخوكي


 ياسمين : عمار😨٠٠٠ انت بتقول ايه 


يونس: زي ما باقول لك (وطبعا حكى ليها كل حاجه)


 ياسمين: ازاي يعمل كده٠٠٠ انا مش مصدقه 




 يونس : لو مش مصدقاني  روحي اسالي روح انا حاكي ليها كل حاجه


 وفجأه سمعوا صوت الرصاص 🔫 بيبصوا شافوا روح غرقانه في دمها وما حدش يعرف مين عمل كده


 يونس وهو بيجري: روح رووووووووح 


روح : ما تزعلوش انتم عارفين اني مش باحب النكد بس عندي طلب لو ما لحقتونيش ما تزعلوش انتم عارفين اني باحب الهزار مش بحب النكد وانت يا حمزه عيش حياتك واتجوز عادي بس اوعى٠٠٠ بس اوعى تنسونى وانت يا٠٠٠٠٠٠يا يونس اوعي تسيب ياسمين بسبب اخوها ثاني اوعى٠٠٠ اوعى تسيبها٠٠٠٠٠ اوعى تسيبها٠٠٠٠ اوعى تسيبها


يونس ببكاء: روح٠٠ لاااااااا٠٠٠٠٠رووووح


حمزه بعياط: روح ما تسبنيش انا محبتش غيرك هتقومي وهنجيب عيالنا للدنيا قومي ما تسبنيش


* الاسعاف وصلت واخدت روح للمستشفى 


             __________________________


وفجاه الباب خبط على بيت عمار: مين٠٠٠ مين ٠٠٠٠٠مين انا جاي اهو٠٠٠٠٠ حضرة الظابط


الظابط: ممكن تيجي معانا بالذوق


عمار: ليه٠٠٠٠٠ لا طبعا مش جاي




الضابط: هاتوه وراحوا الاسم فاكتشف ان اللي مقدم البلاغ ياسمين


عمار: انتي يا ياسمين تبلغي عن اخوكي


ياسمين:شششششش انا مش اختك


عمار: ايه اللي انتي بتقوليه ده 


دخل يونس والظابط طلع وسابهم لوحدهم 


يونس: انت كنت سبب في التفريق ما بيني وبين اختك وانا احترمتك وقلت انك اخوها وخايف عليها بس ايه اللي انت عملته ده كمان تحرمني من اختي ليه


عمار: عشان بكرهك


فتلقى ضربه من يونس👊 وقلم من ياسمين🖐️


عمار: انا بحبها فقلت لو مش هتبقى ليا مش هتبقى لغيري 


الضابط سمعوا وهو بيعترف فاتسجن  وامه واخته اتبروا  منه


روح في المستشفى دخلت في غيبوبه والدكتور قال ان حالتها حرجه لان رصاص قريب من القلب اوي و عدي اسبوع في يوم كلهم كانوا في المستشفى والدكتور خرج 


حمزه ويونس: طمنا يادكتور


الدكتور بابتسامه: الحمد لله فاقت  




فرحوا أهلها و خرجت بالسلامة و عاشوا في حياة سعيدة و كان حمزة حبه ظاهر اوووي لـ روح التي أنجبت كريم الذي يشبهها في الشكل و يشبه أباه في الشخصيه و الطبع و شمس التي تشبه أباها في الشكل أما شخصيتها متنوعه ما بين امها و ابيها 


و تزوج يونس من ياسمين و كانت حياتهم مليئة بالحب و انجبوا ابراهيم و شريف 

تمت


🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹

ادخلوا بسرعه حملوه وخلوه علي موبيلاتكم من هنا 👇👇👇

من غير ماتدورو ولاتحتارو جبتلكم أحدث الروايات حملوا تطبيق النجم المتوهج للروايات الكامله والحصريه مجاناً من هنا


وكمان اروع الروايات هنا 👇

روايات كامله وحصريه من هنا


انضموا معنا على تليجرام ليصلكم اشعار بالروايات فور نزولها من هنااااااااا


🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺


تعليقات



CLOSE ADS
CLOSE ADS
close