expr:class='data:blog.languageDirection' expr:data-id='data:blog.blogId'>

رواية حياتي الفصل السابع والثامن والتاسع والعاشر والحادي عشر والاخير بقلم عادل عبدالله حصريه وجديده

رواية حياتي الفصل السابع والثامن والتاسع والعاشر والحادي عشر والاخير بقلم عادل عبدالله حصريه وجديده 

رواية حياتي الفصل السابع والثامن والتاسع والعاشر والحادي عشر والاخير بقلم عادل عبدالله حصريه وجديده 

مجرد ماسليم سمع اسمه من شفايفها قرب اكتر وبدا يمشي ايدها علي جسمها وهنا حياه مقدرتش تمسك نفسها

راحت ضربته بالاقلم (ونبي يستهل😂💔)

سليم بعصبيه:اي اللي انتي عملتي دا ياحياه

حياه بعصبيه: كان لازم اني اعمل كدا انت مربتنيش علي كدا

سليم بضحك:بس انا جوزك يعني حلال اننا نعمل كدا في ايه مالك بس

حياه:خلاص ياسليم انا خارجه

سليم وهو بيقرب منها اكتر:حرام عليكي بقا ارحمني هتعملي فيا ايه تاني بس قالها برغبه وشوق

حياه بخجل:انا مش بعمل حاجه ولو سمحت ابعد بقا

سليم بضعف:مش قادر وحياتك ماقادر

حياه: معلش بس ابعد

سليم:طب انا هبعد دلوقتي بس بعد كدا مش هبعد خالص فاهمه

حياه بخجل:فاهمه فاهمه سيبني بقا

فك حصرها وخرجت مسرعه

سليم بضحك:يلا فاضل علي الحلو حبه

*****

في الحنه

رحمه: ايه كنت فين

ادهم بحب: كنت بشوف الناس بس اي الحلاوه دي يخربيتك بقولك اي احنا نمشي من الفرح بدري ونطلع علي شقتنا وبعدين اروحك

رحمه بعصبيه:حرام عليك انت اي مبتشبعش انا مبقدرش اتحرك خف شويه هاا وبعدين انا لازم اجي بدري عشان ابقي مع حياه

ادهم: تتحرق حياه علي سليم اي رايك بقا مش هسيبك انهارده

اوووووف

في مكان تاني

منال: يعني مفيش فايده وكدا خلاص الفرح بكرا

المجهول:لا ازاي اكيد فيه

منال:انت ناوي ع ايه

المجهول بشر:هخليها تكرهووا وهشككوا فيها

منال:ايوه يعني هتعمل ايه

المجهول: هقولك

*****

نرجع لابطالنا

سليم: مش المفروض نخلص بقا عايز انام

ام سليم:ليه يبني كدا خلينا ننبسط

سليم بتعب مزيف: اصلا تعبان اووي ياامي وحاسس اني هقع من طولي

ام سليم:يلهوي يابني مالك روحي ونبي يعسل اندهالي حياه

حاضر

حياه:في اي ياماما

ام سليم:سليم تعبان جداا ونايم جوه

حياه بخضه: ايه سليم تعبان طب هو كويس طب انا هدخلوو

في اوضه سليم دخلت حياه وقربت من السرير اللي نايم عليه

حياه: سليم انتي كويس رد عليا مالك

سليم بتعب مزيف:اه مش قادر ياحياه حاسس اني هموت

حياه وهي حطه ايدها علي وشه

-بعد الشر عليك اوعي تقول كدا دا انا اموت فيها

سليم بفرحه

-بعد الشر عليكي يقلبي اه اه

حياه بخوف

-في ايه مالك اي اللي بيوجعك

سليم بخبث

-دا وشاور علي قلبه وشدها من ايدها وقربها من صدرو

حياه بعصبيه

-تصدق انك بتهزر اوعي كدا بقولك اوعي

قامت حياه وجريت علي براا. وسليم خرج وراها وهو بيضحك بخبث

ازيك ياسليم مبروك

سليم بقرف

-كويس يامنال متشكر

منال بخبث:الا صحيح هي حياه طلعت بنت و

سليم بعصبيه شديدها وقبض علي دراعها بعنف

-انتي اتجننتي يازباله فاكرها زيك لا ياماما دي اشرف من اهلك ياو**ه دا انا هدفنك هنا

منال بألم: اللي انت متعرفوش بقا ان الهانم بتحب واحد تاني ومتفقه انها تهرب معاه وهو اللي جايه قالي عشان كان فاكر اني بكرهك والهانم غلطت معاه واسألها

سليم بصدمه :ايه

رواية حياتي 

 الفصل التاسع 


منال بألم: اللي انت متعرفوش بقا ان الهانم بتحب واحد تاني ومتفقه انها تهرب معاه وهو اللي جايه قالي عشان كان فاكر اني بكرهك والهانم غلطت معاه واسألها

سليم بصدمه :ايه.ايه اللي انتي بتقوليه دا فاكرني هفكر في الهبل اللي بتقوليه دا ولتاني مره بحظرك حياه خط احمر فاهمه ولا وحياه امي لقتلك سامعه قالها بصوت جمهوري

منال بضعف:حاضر حاضر بس سيبني

زقها ومشي متعصب

*****

عند البنات

حياه:يلا ونبي يارحمه ارقصي وحياتي بقاا

البنات:يلا بقاا يرحمه ارقصي

رحمه بزهق: خلاص بقاا هرقص

واشتغلت مهرجان انتي معلمه والكل بدا يرقص

وبدات حياه  تتمايل مع الاغنيه

في هذا الوقت رن تلفون حياه

مريم صحبت حياه

-حياه تلفونك بيرن

حياه :طب هاتيه

الوو

احلي الوو دي ولا ايي

انت مين وعايزه ايه قالتها بعصبيه

انا بس عايز اقولك انتي لامؤخده واخده علي قفاكي من المحروس بتاعك

اي الكلام الفارغ دا انت مين وعايز ايي هاا قالتها بعصبيه شديده


عايز اقولك ان سليم بيه مش بيحبك ومش عايزك دا بس بيلعب بيكي وبعد مايخد منك ال. الو الوو دي راحت فين دي شكلها خدت الصدمه ههههههههه

عند حياه

قعده منهاره ومش مصدقه حياه لنفسها (معقول سليم يعمل كدا اكيد دا كداب وانا مش هبوظ فرحتي عشان كلام فارغ سليم اكيد عمرو مايعمل فيا كدا) ومسحت دموعها وخرجت تكمل فرحتها

وانتهي اليوم وجاء يوم العرس ( اللي كلنا مستنينوووا طبعاا 😂😂💔)

في الصباح الباكر في اوضه حياه

دخل سليم الاوضه ونام جمبها علي السرير وقرب منها اووي وقالها واخيرا جي اليوم اللي طول عمري بحلم بيه انك تفضلي جمبي وفي حضني ياااه اخير اول مااصحي الاقيكي في وشي ونايمه زاي الملايكه بجد انتي احلي حاجه حصلتلي انا بعشقك عشق ملووش حدود

سليم بحنان وحب

-حياه حبيبتي يلا اصحي عندنا حاجات كتير

حياه

-همم

حياه يلا يعمري

حياه فتحت عيونها لاقت سليم مقرب منها بصت بسعاده

-صباح الخير ياحبيبي

سليم بحب

-صباح العسل يروح قلب سليم من جوهه يلا قومي افطري عشان زمان رحمه جايه عشان تروحوا للكوافير

حاضر

***

تسرع في الاحداث في الكوافير

بجد شكلي حلوو يارحمه حسه اني في حاجه غلط قالتها حياه بتوتر وخوف

رحمه بصدق: والله العظيم شكلك حلوو جدا ومفيش اي حاجه غلط كله مظبوط بطلي خوف بقاا

حياه :هحاول والله دا انا مرعوبه جداا

بعد فتره

العريس جاي يجدعان قالتها بنت من البنان

دخلت ام سليم

بسم لله مشاءلله قمر ونبي قمرر يحبيبتي

حياه:ربنا يخليكي ليا يانن عيني

دخل سليم واتبهر من جمالها اي يخربيت كداا اي الجمال دا شكلك حلوو اووي انا مش مصدق ان كل دا هيبقي بتاعي

-بجد شكلي حلوو ؟ولا انا مصدقه اصلا بس دا احلي يوم في عمري كله

*****

عدي الفرح علي خير وروحووا الشقه

دخل سليم حياه وقفل الباب جامد جداا

حياه بخوف:في اي ياسليم

سليم:هتعرفي دلوقتي كل حاجه 😱😱😱


الفصل العاشر 

رواية حياتي 


عدي الفرح علي خير وروحووا الشقه

دخل سليم حياه وقفل الباب جامد جداا

حياه بخوف:في اي ياسليم

سليم:هتعرفي دلوقتي كل حاجه

حياه استغراب:اعرف ايه ياسليم انا والله ماعملت حاجه هو في اي قالتها بنبره خوف

سليم بضحك علي منظرها :في اي بس ياحبيبتي متخفيش مفيش حاجه انا بس كنت بشوفك هتعملي ايه

حياه بغضب:لا والله علي فكره انت رخم

سليم بصدق: علي فكره بقا انا بحبگ

حياه بفرحه شديده:اي بتحبني بجد من امتا

سليم:ياااه دا من زمان اووي من ايام لما كنت قاعد سهرنا وقولتلي انك بتنزفي

فلاش باك

سليم قاعد في الصاله بيتفرج علي التلفزيون وفجاه خرجت حياه وهي بتعيط

حياه بعياط:ابيه هي ماما فين

سليم بقلق:مالك ياحبيبتي بتعيطي ليه بس في حاجه وجعكي

حياه بووجع

-اه فيه انا بنزف وبطني وجعاني اووي

سليم بغباء

- ايي بتنزفي طب دا من ايه احنا لازم نروح لدكتور

حياه بخوف

-لا انا عايزه ماما

سليم:طب انتي بتنرفي منين

حياه بكسوف

-منن تحت

سليم بذكاء

-اها فهمت طب بصي انا هنزل اجبلك حاجات من الصيدليه وهاجب متخفيش

حياه:حاضر

نزل سليم وجاب لحياه كل حاجه محتاجها وبعدين طلع وادي حياه الحاجه .وبعدها عرفت حياه من مامت سليم ايي سبب النزيف

حياه بكسووف واحراج

-يلهوي وانا هبص في وشه تاني ازاي بس

سليم بحب

-ازيك ياحياه عامله ايه دلوقتي

حياه بخجل واحراج

-انا كويسه ياابيه وبجد شكراا ليك علي كل اللي عملتوو عشاني وطلعت تجري

سليم لنفسه. وربنا مجنونه بس بحبها

نهايه الفلاش باك

حياه بكسوف

-دا اليوم دا انا كنت هموت من الاحراج

سليم بحب: عارفه ياحياه انا بحبك من زمان جداا مش بحبك بس انا بمووت فيكي اقسم بالله

حياه بعشق: دا انا اللي بموت فيك وبحبك جداا جداا

سليم بوقاحه: ماتيجي طيب نلعب عريس وعروسه ايه رايك

حياه بخجل:ع فكره بقا انت قليل الاداب

سليم بضحك:عارف اقسم بالله عارف خلاص خلاص خشي يلا غيري هدومك

حياه :حاضر

سليم: ممكن يحبيبتي تلبسلي دا

حياه بتفكير: هشوف ودخلت تجري ع الحمام

بعد مرور بعد الوقت خرجت حياه وكانت لابسه قميص نوم اسود قصير وعليه روب طويل

سليم تنحح اي دا يخربيتك دا انتي هتموتي انهارده

حياه بحب: انا هنام بقا ياحبيبي عايز مني حاجه

سليم :نعم ياروح امك تنامي وماله مش عيب تعالي هناا

حياه: حاضر وراحت لي

سليم :يلا بقا عشان تاكلي

حياه: لا ماليش نفس

سليم: لا مفيش الكلام داا

وقعدو ياكلووا

سليم قاعد ومقعدها علي رجله بعد اصرار منه ويأكلها في بوقها بسعاده واستمتاع من ملامسه انامله

وهي بتاكل من ايده وهي مكسوفه جداا من قعدتها كفايه كدا انت مكلتش حاجه خالص وقاعد تاكل فيا

من ساعتها ياابيه

سليم بحب وحنان:اولاا يحبيبتي انتي لما بتاكلي انا بشبع وببقا مبسوط ثانياا بقا عمرك شوفتي واحده بتقول لجوزها ابيه

حياه بحرج :معلش والله مش بقصد بس انا متعوده علي كدا من زمان اووي

سليم بهمس رجولي جذاب وهو مقرب منها اووي بس دا كان زمان دلوقتي مفيش ابيه في سليم سامعاني ؟

حياه بحرج:حاضر

سليم بهمس في ودنها بعد ما باسها علي خدها شاطوره

ياحياه طب يلا قوليها كدا

حياه بتوهان: اقول ايه

-قولي سليم يعمري

حياه برقه وحرج

-حاضرر يا س سليم

اهه قوليها تاني كداا

حياه بحب: سليم

شالها سليم وراح وجري بيها علي السرير

وقلعها القميص بتاعها وفضل يبوس في رقبتها ويملس علي جسمها بتملك وهي في عالم تاني 

سليم برغبه وتملك: حياه بصلي

فتحت عنيها بصعوبه وتلك الحمره قد كست وجها بالكامل فااخد شفتها السفليه بين شفتاه ليتذوق طعمهم وفضل باص في عينيه اللي بتسحرووا

وفتح رجليها التنين ليحصل علي برأتها لتصرخ هي عندما حست بشئ داخلها ومسكت بذراعاه في خوف

-اه اه سليم في حاجه بتوجعني اووي و

ششش كل الوجع هيروح متخافيش ثم عانقها في عشق وتملك من غير ما يتحرك داخلها

سليم بشهوه ورغبه

- حياه انا مبقتش اقدر اعيش من غيرك متبعديش عني انتي دلوقتي بقيتي مراتي بجد بقيتي ست مش بنوته صغيره بقيتي بتاعتي وملكي ياحياه

وماان اتحرك داخلها حتي  سمع صراختها بمتعه بدا ان سرع قليلا من وتيرته لتصرخ هي في متعه والالم ليبتلع صرخاتها الاول بين شفتاه

تحرك بمنتهي الهدوء بداخلها وهو يشعر بالخوف الشديد من ان يؤلمها دفن وجهه في بعنقها ومسك ايدها يحتويها بين ايده في عشق وصرخاتها لن تتوقف وبدا ان يسرع من اختراقه لتتعالي صراختها اكتر فيفقد سليم عقله وبدا يسرع اكتر واكتر ليجد رجولته تنهار بين انوثتها ليمسك ايدها اكتر وهو يطلق العنان لنفسه  بداخلها

حلووه قله الاداب صح قالها سليم بوقاحه

- اتكسفت اووي ومرديتش ترد

*******

عند رحمه وادهم

ادهم:مالك ياقلبي في ايه

انا حامل 😱😱😱

الفصل الحادي عشر والأخير 

روايه حياتي 

عند رحمه وادهم

ادهم:مالك ياقلبي في ايه

انا حامل

ادهم بفرحه:بجد ياحبيبتي دا احلي خبر سمعته

رحمه بتوتر:يعني انت فرحان

ادهم بحب:فوق ماتتخيلي

رحمه:بس دي فضيحه

ادهم: ولا فضيحه ولا حاجه انا هخدك ونروح لامك ونكتب الكتاب

رحمه بسعاده:يعني انت مكنتش هتسيبني لما تعرف

ادهم:اي الهبل دا انتي مجنونه انا مقدرش اعيش من غيرك

رحمه: اصلا بصراحه كدا انا ضحكت عليك وقولتلك كدا عشان اتاكد انك بتحبني انا والله اسفه


ادهم بستغرب: ازاي يعني يعني اي انتي مش حامل طب ازاي مش انتي قولتي


رحمه بخوف: انا والله مش قصدي متزعلش مني ونبي انا بس مش عايزه نفضل في الاوضع دا منغير ماحد يعرف

ادهم بجنون: انتي ازاي انانيه كدا ها فهميني ليه تعملي فيا كدا عملتلك ايه عشان تضحكي عليا وماله والاوضع يعني مش فاهم

رحمه بعصبيه شديده: انت اي يااخي مبتفكرش غير في نفسك ومش مهم انا انا تعبت افرض حد عارف تخيل كدا هيحصل اي امي هتموت من الفضيحه اللي هتحصل انت اللي اناني مش انا وفيها اي يعني لو جيت وطلبت ايدي واتجوزنا رسمي فيها اي هاا ولا انت مش عايزني قول بقا اني صغيره والناس هتضحك عليك ولا عشان سليم صحبك ميعرفش انك كنت بتحذرو من حب حياته عشان صغيره مع انك انت كمان كنت بتحبني وعايزني ليه انت كل حاجه ليك عادي ولينا احنا مينفعش انت اصلا جبان


ادهم بجنون:اخرسي انا عملت كل دا عشان بحبك بس انا مش اناني انتي سامعه مش اناني انا عملت كل دا عشان بحبك(وشدها لي حضنه حضنها بقوه) هعملك كل اللي انتي عايزه هتجوزك علي سنه الله ورسوله 🥰❤️

~~~~~~~~~~~~~~

عند سليم وحياه حياه نايمه علي صدره العاري

سليم وهو يتطلع علي ملائكه وهي نايمه مابين ايده

-احمدك واشكرك يارب واخيراا هتبقي في حضني للابد

سليم:حياه حياه اصحي يروحي

حياه بتعب: اممم

سليم بحب: اصحي بقا وحشتني

حياه بتعب شديد:سيبني ونبي ياسليم مش قادره اقوم خالص والله تعبانه جداا

سليم :لسه حاسه بوجع

حياه بحرج وغباء: يعني مش زي الاول خف شويه بس هو انا ليه اصلا حسيت بوجع كدا

سليم بتفكير: طب تعالي نقوم نحضر الاكل وبعدين اقولك ليه حصلك كدا

اومات له ثم باسها من خدها وقاموا حضرو الاكل


تصميم والده علي الزواج من والدته قديماً والتي تمثل حب حياته ادي الي فجوه بينه وبين عائلته ورفضهم له لمده ثلاثين عام لانه لم يراعي التقاليد ولم يتزوج من البلده واختار زوا...


بابا ارجوك متعملش فيا كده ، متسلمنيش ليه! دا انسان انامعرفهوش! انا ليه اتحمل نتيجة غلطك!! ارجوك مترمنيش ليه؟! انا بسمع عن الانسان ده حاجات مش كويسة ابدا! انت ليه بتعمل...


البدايه😩😭 وبعدها 💓💗😘😣 

ارتجفت كاميليا بخوف بمجرد ذكر اسمه لتهمس بصوت منخفض :"يا لهوي شاهين الألفي انت عاوزاني اشتغل عنده دا شيطان يا هبة كل الناس بتترعب 

مشاكسه ومجنونه طفوليه بشكل كبير غبيه قليله ودائما تقع في المشاكل صفاتها لاتناسب عملها ابدا بينما هو مرعب بارد شرس لايرحم نظرته قد تقتلك عندما ينظر إليك تتمني الموت علي ا...

الحرب لاجلك سلام  

اذا مست فتاة كبرياء رجل اما ان يقتلها او يقُتل فيها عشقا .. انتصرت صمت عيونها على مسدسه الكاتم للصوت .. امامها قرر أن يخلع عباءة الشرقي المكونه من خيوط التهديد والتوعد ا...

سليم:قوللي بقا اساعدك في ايه

ممم"توسعت عنيه في براءه ممكن ترص الاطباق

حضرو الاكل وقعدو ياكلووا

سليم:مالك سرحانه كدا في اي

هه مفيش قالتها حياه

سليم: عايزه تعرفي حاجات كتير شكلك كدا اسألني وانا اقولك

هو هو انا فعلا عايزه اعرف بس مكسوفه

بصراحه

اولا بطلي كسوف شويه .ثانيا الوجع دا عشان اي بنت محصلهاش اللي حصلك من شويه وغمزلها 😂 يبقي عندهاحاجه جزء جلد كدا اسمه غشاء بكاره وعشان تحصل علاقه كامله بين الرجل ومراته لازم يتقطع الاول عشان كدا حسيتي بوجع لما دخـಿـل...

بس اسكت بقا ياابيه اقصد ياسليم بقا كفايه مش عايزه اعرف حاجه


سليم بضحك: خلاص خلاص متزعليش تعالي وقاعدها علي راجله واخدها في حضنه

~~~~~~~~~~~~~~

في مكان تاني عند منال والمجهول

منال: يعني اي ياعمرو خلاص نسييهم في حالهم (عمرو دا طليق منال وهو بيحب حياه وعايزه باي شكل ومنال طبعا زي ماانتو عارفين عايزه سليم)

عمرو:هو كدا انا ماليش دعوه بيهم ماانتي عارفه انا كنت عايزها ليه عشان لسه بنت وانتي عارفني بحب النوع دا

منال: يعني خلاص هتشيل الموضوع من دماغك

عمرو:بصراحه هو مكنش في دماغي اصلا بقولك اي انا اصلا مسافر عشان جيلي شغل براا بس عايز اطلب منك طلب

منال: اي هو

عمرو:ياريت تسبيهم في حالها وشوفي حياتك عشان انا عارف وانتي عارفه ان سليم عمرو ماهيحب حتي لو عملتي اي فاهمني فسيبك منه بقا

منال بقتنع: عندك حق دا هو حتي مش بيطيق يبص في وشي يلا ربنا يسهلهم

~~~~~

بعد اسبوع في بيت ام سليم

في اوضه سليم

حياه:خلاص بقا ياسليم مينفعش كدا لازم نجهز عشان نروح كتب الكتاب

سليم: انسي مش هسيبك انهارده

حياه :ياسليم هنتاخر علي الفرح والله

سليم وهو بيبوسه من رقبتها: يولع الفرح علي صحابه

الام بتخبط علي الباب

يلاا ياسليم يابني كدا هنتاخر

سليم: حاضر ياماما شويه بقول لحياه حاجه في ودنها

الام:متخلص يااخويا انتو بتعملو اي كل دا

سليم: بنجيب نونو

حياه: يلهوي اوريها وشي دلوقتي ازاي

سليم:مش لازم توريها وشك اصلا

~~~~~~~~~~~

عند رحمه وادهم

ادهم بسعاده: وفيت بوعدي اهو يست البنات انا فرحان اووي واخيرا كل الناس عرفت انك بتاعتي وتخصيني

رحمه بفرحه عاميه:وانا كمان جداا اخيراا يحبيبي

**********

بعد مرور سنه في احد المستشفيات 😹🧡

اه اه منك لله ياسليم انت اللي عملت فيا كداا انا بكرهك

يروح امك بتكرهيني ماكله كان بمزاجك يختي

كنت غبيه غبيه اهه طلقني

اطلقك حاضر من عنيا بس يلاا هاتيلي ابني وبعدين نشوف الموضوع دا بقا باذن لله

بعد مرور 3 ساعات

الممرضه: مبروك يااستاذ سليم مرات حضرتك جابت ولد وبنت زي القمرر

سليم بفرحه: الحمدلله يارب الحمدلله شوفتي ياامي انا هبقي اب بجد انا هبقي اب

اه ياحبيبي هتبقي احلي اب

ادهم: ياعم اقعد اب اي دا منظر اب

سليم: لا ونبي ع اساس ان دا شكل اب طب يارب ياادهم عيالك يطلعوو علي عنيك كدا يارب

ادهم بغيظ:مالكش فيه انت بقولك اي يارحمه انا عايز بنات مش ولا فاهمه

رحمه بضحك: يعم انت مجنون ماالدكتوره قالت ان فيا بنت

ادهم: اه صحيح افتكرت

سليم: ونبي متخلف

سليم للممرضه:بقولك لوسمحتي ممكن اشوفها

شويه كدا انشاءلله

بعد فتره

الممرضه: اتفضل يااستاذ سليم

جري سليم دخل ليها

سليم بعشق:حمدلله علي السلامه يانور عيني

حياه بتعب:الله يسلمك ياحبيبي اومال ابني فين

سليم بحب:حبيبتي احنا جايينا ولد وبنت زي القمر

حياه بفرحه شديده: بجد ياسليم اتنين

سليم: بجد يقلب وروح سليم

حياه:انا فرحنا اووي اووي بجد

سليم بسعاده: مش اكتر مني

حياه: ربنا يخليهم لينا يارب يحبيبي

سليم: يارب يحبيبتي

حياه: مالك ياسليم في ايه

سليم: مفيش

حياه: لا في

سليم بغيظ:بقا انتي بقا عايزني اطلقك

حياه بجنون:دا انا كنت دبحتك

سليم:يااود ياشرس انت

حياه: اه صحيح ياحبيبي هنسميهم ايه

سليم: ممم مش عارف

حياه بحب: احنا هنسميهم فريدة واياد


تمت بحمدلله


بداية الرواية من هنا


🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹

ادخلوا بسرعه حملوه وخلوه علي موبيلاتكم من هنا 👇👇👇

من غير ماتدورو ولاتحتارو جبتلكم أحدث الروايات حملوا تطبيق النجم المتوهج للروايات الكامله والحصريه مجاناً من هنا


وكمان اروع الروايات هنا 👇

روايات كامله وحصريه من هنا


انضموا معنا على تليجرام ليصلكم اشعار بالروايات فور نزولها من هنااااااااا


🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺


تعليقات



CLOSE ADS
CLOSE ADS
close