رواية ملك ويونس البارت الحادي عشر بقلم ياسمين عبده حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات
رواية ملك ويونس البارت الحادي عشر بقلم ياسمين عبده حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات
دخلت ملك بستحياء: حضرتك طلبتني
رفع مصطفى رأسه بسرعه اول ماشافها
مصطفى برفع حاجب: هو انتي
رفعت ملك رأسه ونظرت بصدمة: انت بتعمل اي هنا
نظر مصطفى يمينه ويساره بإستهزاء: والله واضح جدا انو انا المدير هنا
ملك بتوتر: حضرتك طالبني لي
مصطفى بجدية: جبيلي ملف صفقة شركة المرشدي
ملك بجدية وإيماء: تمام حضرتك الصفقه هتكون عند حضرتك خلال ثواني عن اذنك وخرجت بسرعه ضحك مصطفى على تصرفتها ااطفوليه ولكنه ادرك نفسه وتظاهر بل جمود مرة اخرى…
خرجت ملك من عند مصطفى بسرعه ووضعت يدها على قلبها ملك في نفسها: الحمدلله مترفدتش واخذت الملف وذهبت واعتطه لمصطفى.. .
ملك: اتفضل يا بش مهندس مصطفى الملف اه
مصطفى بجمود: سبيه هنا واتفضلي انتي على شغلك
كانت ملك على وشك الذهاب ولكن استوقفها صوته
مصطفى بإستفهام: انتي منتقبه لي مع انو حاليا المنتقبات مبقوش موجودين هنا…
ملك بإيجابه: حضرتك اولا انا مش من هنا انا من الارياف وانا حبيت النقاب جدا وحبيت التزم بي انا قدمت على كذا وظيفه في شركات تانيه بس رفضوا بسبب النقاب وقالو اقلع النقاب هيوفقوا يشغلوني بس انا رفضت حتى لو مش هشتغل بس مقلعوش لان ده بقا ستري ومقدرش استغنى عنه
مصطفى بإعجاب: تمام تقدري تروحي تخلصي شغلك
خرجت ملك وذهبت تتابع عملها…..
……………….
عند يونس……
منه كانت خارجه من الاوضه لقيت الجدة بتجهز اكل لنفسها علشان تاكل
منه بو*قا*حه: كيس انك بتجهزي الغدا اصل انا وقعه من الجوع خلصي بسرعه علشان اكل
الجدة بإستفزاز: عايزة تاكلي جهزي لنفسك انا بعمل اكل ليا انا بس
منه بغيظ: اسمعي بقا انتي هتقعدي هنا بلقمتك والا هخلي كي تندمي على اليوم الي جيتي في هنا يلا الاقي الاكل جاهز واياكي تتأخري
الجدة بدموع: حسبي الله ونعم الوكيل
جهزت الجدة الاكل وكانت بتحطه على السفرة ومنه قاعده ماسكه التلفون.دخل يونس لقي جدته بتجيب الاكل على السفرة..
يونس بإستفهام: تيته انتي بتعملي اي وليه منه هيا الي مش بتجهز الاكل
منه بسرعه وتوتر: انا.. انا والله قولتلها هجهز الاكل قالتلي لا اقعدي يابنتي انتي تعبانه لسه وانا هجهز صح ياتيته واخدت منها الاطباق وحطيتها على السفرة…..
يونس بشك: الكلام ده صح ياتيته
منه بتوتر: انا مش قلتلك ان كلامي صح بت…
يونس بمقاطعة كلامها: اسكتي خالص يامنه انا بسأل تيته
جدته وانهارت في البكاء: انا تعبت يابني رعني على البلد تاني يايونس مراتك بتشغلني بلقمتي داانا قمت اجهز اكل لنفسي وانا تعبانه قامت بتقولي اجهز الغدا كله علشان اقعد في بيت حفيدي اشتغل وديني بلدي تاني يونس قالتها بإنهيار برزت عروق يونس من الغضب وامسك بشعر منه
منه بتوجع: اه اه سبني ياحيو*ا*ن ازاي تتجراء وتمسكني كده قاطع كلامها بكف وقعت على الارض من شدته وانفها جاب دم
يونس بغضب اعمي: انتي مين يابنت *** علشان تهيني جدتي اسمعي بقا انتي هتبقي خدمتهامن النهاردة
منه ببكاء وعند: انت واحد مجن*و*ن ومتخل*ف وانا مش هعيش معاك دقيقه واحده
يونس بغضب: في داهيه يلا غوري برا
منه بغضب: والله لاندمك ومشيت وسابت البيت
يونس بتعب ودموعه نزلت: انا اسف ياتيته سامحيني
جدته بدموع: انا مسمحاك يابني
يونس بوجع: تيته ارجومي قوليلي ملك فين انا عايز ارجعها ليا تاني وانا هخليها تسامحني والله انا بحبها ياتيته….
جدته بتنهيدة: يابني ملك خلاص مبقتش ليك يابني بس هقولك مكانها وربنا يوفقك بس انا معرفش بظبط فين
يونس ببعض الامل: قوليلي بس وانا هلقيها بإذن الله
جدته……..
………….
بعد مرور شهرين على ابطالنا♕
مصطفى بدء يحس بل حب من ناحية ملك
مصطفى: استاذه ملك تعالي على مكتبي بسرعه
ملك بإسراع: نعم حضرتك طلبتني
مصطفى بجدية: احنا هنسافر اجتماع في الغردقه وانتي هتيجي معايا
ملك بإيماء: تمام السفر هيكون امتى يافندم
مصطفى: بكرة الصبح كوني جهزا علشان هتسافري معايا
ملك بصدمه وتسرع: لا تبعااااااا……
تعليقات
إرسال تعليق