القائمة الرئيسية

الصفحات

آخر الأخبار

رواية فهد_الصعيد_و_الهاربه_المجنونه البارت الثامن بقلم زهرة الندي حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات

 رواية فهد_الصعيد_و_الهاربه_المجنونه البارت الثامن بقلم زهرة الندي حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات 

رواية فهد_الصعيد_و_الهاربه_المجنونه البارت الثامن بقلم زهرة الندي حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات 

نظر الكل ل كلام عزام بصدمه فقال خليل بغضب جحيمى = ازاى الحديد ده عاد يا كبير البلد...بجا تخطفو عروستى و تچوزها ل ابن اختك اكده عادى 


عزام بصرامه = ايوا يا خليل...واعمل حسابك الحديد لسه مابنا طويل قو*ى على قلت ادبك ده عاد...بس بعدين...اما دلوقتى تخرچ من اهنه و تقول للبلد كليادها ان انهارده كتب كتاب و دخلت ماهر على يارا...اظن حديدى مافهوم يا خليل 


خليل بغضب = مافهوم يا كبير البلد...بس اللى چى مش هيعچبك واصل يا كبير البلد...انا هفرچكم يت احفاد العزيزه...انا هعمل ايه


فهد بصرامه = اتحدد على ادك يا خليل...لانك عارفنا زيين...فـ خاف على حالك و امشى من اهنه...بدل ما نحطك فى راسنا و سعدها هيكون حالك العن من حال عيلت الهريدى يا خليل 


نظرت سحر و هناء ل فهد بغيظ و شر فنظر خليل ل فهد بغيظ و تركهم و غادر ففعلآ هوا مش اد غضب عيلت العزيزه فـ ذهبت هناء ل دنيا بغضب و مسكت اديها... 


وقالت = ادمك ادم النحس على الضار يا عروسه...وبسببك انتى و اختك كسبنا عداوه چديده مع خليل التقهلاوى...من تحت راصك 


مسك فهد ايد هناء وبعدها عن دنيا بغضب وقال = هناء اذا متكتمتيش عاد و اخدى امك و طلعتى على اوضك دلوقتي...يمين تلاته لتكون طالق بالتلاته 


نظرت هناء لفهد بغيظ و ل دنيا بحقد و راحت اخذت امها بغيظ و طلعت على غرفتها بنظرات تمتلأ بالشر للكل فقالت فوزيه = ايه اللى انت قولته ده يا عزام عاد ل الزفت خليل 


عاصم = انت عارف زيين يا عمى ان خليل هيروح ينشر الحديد ده فى البلد كليدها 


عزام ببرود = ما انا فعلآ عاوز الخبريه دى تنتشر فى البلد كليدها 


ماهر بدهشى = أأزاى يعنى يا عمى الحديد ده 


عزام بصرامه = يعنى هتكتب كتابك على الدكتوره بليل فعلآ يا ماهر و الدخله كمان 


ماهر و يارا بصدمه = ايييييه 😳😳


دنيا بصدمه = يعنى ايه الكلام ده يا عمى 


عزام بهدوء = ده الصوح يا دنيا يا بنتى...ابوكى له چه اهنه و اخد اختك بالقانون و چوزها ل خليل مش هيكون لينا اي صلت حق اننه نمنعه حته


يارا بضيق = انا اسفه لمقطعت كلامك حضرتك...بس انا مش متجوزه من حد و همشى من هنا و انا هقدر احمى نفسى كويس من بابا و من خليل 


عاصم بهدوء = بس عمى معاه حق يا انسه يارا...ده الحل الوحيد لابعادك عن شر خليل 


يارا بغيظ واصرار = وانا مش موفقه 😡😡


******************************

~ فى الامس 


= بارك الله لكما و بارك عليكما و جمعه بينكما فى خير...برفاء و البنين 


رفع المأذون المنديل على ايد يارا و ماهر و يارا تنظر ل ماهر بغيظ شديد فقالت چليله = مبروك يولاد


يارا و ماهر = الله يبارك فيكى يا عمه


يارا بغيظ = قال يبركولى قال...دول المفرود يعزونى 


ماهر برفع حاجب = ليه متچوزه مـ*ـيت ولا ايه يابت 


يارا بحده = بت فى عينك يا شيخ...بص بقا انا قبلت الجوازه دى على عينى...لو كنت بقا مفكر نفسك متجوز بجد و تمارس حقوقك الشرعيه فـ انسى يا بابا...علشان لو فكرت تقرب منى...هتشوف وش مش هيعجبك...انت فاهم


ماهر بتحدى = والله دى حاجه تخصنى...لو كنت عاوز احول الچوازه دى بجد ولا على الورق و بس يا يويو...بس اوعدك لو ناوى اعمل ده فعلآ...فـ شرستك ده مش هتوقفنى فى حاچه يا حلوه 😉


يارا بغيظ شديد = واضح انك اخد قلم فى حالك...وانا بقا اللى هفوقك من القلم ده يا عنيه...بس بينى و بينك...علشان قدام الناس مش هعرف اعلمك الادب زييين 


وجت يارا تمشى راح ماهر شددها لحضنه جامد وهيا بتحاول تبعده بغيظ شديد فـ همس ماهر فى ودنها بتحدى = بلاش تقولى حديد ( كلام ) انتى مش ادو يا قلبى...لانى مهما عملت محدش هيقدر يكولى حاچه...لانك ببصاده مراتى يا حلوه...فـ متخلنيش اعند معاكى...واخلى چوزنا بچد و چدانى...ومش هتقدرى تمنعينى يا قلبى...مافهوم 


وبعت ماهر عنها بغمزه و يارا تنظر له بغيظ شديد وهيا هاين عليها تمسكه تضربه من شدد غظها منه... 


فقال فهد ل دنيا = مالك يا دنيا...سكته ليه اكده


دنيا بضيق = ولا حاجه...انا طلعه اوضتنا 


وتركته دنيا و مشت و فهد ينظر لها بتنهيده عاليا فقتربت فوزيه منه وقالت = روح ل مراتك يابنى...اكيد زعلانه على نفسها و على اختها من اللى بيحصل ده 


اومأ فهد ل والدته و طلع ل دنيا و هناء تتابعهم بحقد و غل يملأ اعينها وهيا بتفكر فى خطتها اللى هتخلص بيها من دنيا و اختها فطلع فهد للدور الثانى و مسك ايد دنيا... 


وقال = راحه فين يا دنيا...مش كنت بتحدد معاكى 


دنيا بضيق = عن اذنك يا فهد سيب ايدى...وسبنى دلوقتي لانى مش فايقه لأي كلام حاليآ


فهد بصرامه = لع يا دنيا هتقولى مالك...يلا قولى 


دنيا باختناق = هوا ابن عمتك وافق يتجوز اختى ليه


فهد باستغراب = علشان يقدر يحمى اختك من شر خليل و ابوكى 


دنيا بشك = والله ولا اتجوز اختى علشان يخلف منها...زى ما انت عملت معايا...بحجت الحمايه 


فهد برفع حاجب = مين قالك عاد يا دنيا انى متچوزك علشان الخلفه و بس 


دنيا بصدمه = امال علشان ايه كمان؟؟؟


حط فهد اديه على خد دنيا وقال بابتسامة عاشق = علشان بحبك كمان يا دنيتى ❤


دنيا بدهشى = فهد أأنت قولت ايه 😳😳 


فهد بغمزه = امممم واضحك انك مش بتفهمى لغة الصعيد زييين طب لو قولتلك بالأنجلش هتفهميها


دنيا بسعاده لا توصف = جرب حظك وشوف 


اقترب فهد من شفا*يف دنيا و همس امام شفا*يفها بعشق يملأ قلب ذلك العاشق لتلك المجنونه اللى خطفت قلبه = I love you ❤ دنيتى 


فرحت دنيا بشده من اعتراف فهد لها بعشقه فقترب فهد منها اكتر بهيام ولاكن فجأه جت هاتمت اللذات و مفرقت الجمعات هناء... 


وقالت بغضب = عال عال يا چوزى...بجا مش خچلان من جالك يا راچل...واقف اكده مع الست هانم عينى عينك بالوقاحه دى عاد 


فهد بصرامه = احضرمى حالى يا هناء...بدل ما اقطعلك لسانك ده 


ومسك فهد ايد دنيا و ذهبو من تانى للاسفل فقالت هناء بشر = ماشى...بجا بتحبها يا فهد...انا بجا هرچعك خاتم فى يدى من تانى...وبعدين هخليك تكره حببت القلب...وبعد اكده هخليك تترحم عليها...ههههههههه...وده قريب جدآ يا راچلى


**************************

~ فى الاسفل 


قال عزام = يلا بجا يا ماهر...خد مراتك علو اوضتكم يلا...وانت عارف عاد ايه اللى هيحصل...الناس مستنى برا البشاره 


يارا باستغراب = بشارت ايه دى؟؟؟ 


ماهر لها = دلوقتي تعرفى 


واخذ ماهر يارا و طلعو إلى غرفتهم و يارا مش فاهمه حاجه خالص و هيا بضور باعينها على دنيا ممكن تفهم منها فيه ايه ولاكن ملقتهاش... 


فقالت صفيه ل زهراء = صعبان عليا قو*ى...حال البنتين دوول 


زهراء بتنهيده = وانا كمان...بس متأكده ان فهد و ماهر هيعوضوهم على حاچات كتير انحرمو منها المساكين دول 


چنات بتفكير = فكرك اكده 


زهراء = امممممم متأكده من حديدى ده...وبكره تشوفى


عز ل عمه = صوح يا عمى...قريب جدآ هتكون چد...زهراء حامل 


فرح الكل بشده و بدأو يباركو ل عز و زهراء بسعاده لا توصف لهم و نزل فهد و دنيا و بركو لهم هم كمان و دنيا قلقانه بشده على اختها... 


**************************

~ فى جناح ماهر و يارا 


كان ماهر يقف امام الشباك وهوا ينظر للناس اللى منتظرين البشاره بضيق شديد فقتربت يارا من ماهر وقالت بتوتر = يعنى ايه اللى قاله عمك تحت ده 


ماهر بدون ان ينظر لها = يعنى مش عارفه


يارا بتعجب = لأ معرفش 


ابتسم ماهر بخبث = ويستحسن متعرفيش يا قلبى 


وراح ماهر نحو الطاوله و جاب السكـ*ـينه من على صنية العشا و يارا تتابعه بتعجب فراح ماهر مره واحد معور ايده و عمل كما عمل فهد جاب مفرش السرير و غرقه بـ د*مه و راح جاب علبت الاسعفات و لف جرحه بسرعه و راح رفع الملايه امام اعين يارا...


وقال = اهه دى البشاره اللى بيتحدد عليها عمى يا يويو 


ديقت يارا اعينها بعدم فهم لحد ما ركزت شويه ففتحت يارا اعينها بصدمه و تحول وجهها تمامآ للون الاحمر من شدد خجلها...


وقالت = أأنت بتهزر صح...ازاى الكلام ده


ماهر بهدوء = احنا عندنا اكده...علشان حديد الناس...چاي ليكى اهو


وتركها ماهر و خرج فزفرت يارا بقو*ه وقالت بخجل شديد = ومال الناس بحاجه زى دى...يلهوى يابا رشدى...منك لله يا خليل الكـ*ـلب...لو مكنتش جبتنى من عند خالتى كان فادى دلوقتى...مش متجوزه اخينه ده...تك نيله مز و هايف 🤣🤣


( مش ملحظين ان خليل ابو كرش المعفن ده ادعى عليهكتير اوى فى الروايه 😂😂😂 ) 


لتشهق يارا بخضه عندما استمعت ل صوت ضرب الرصا*ص فاترعبت يارا بشده و راحت جالسه فى زاويت الغرفه و هيا حطه اديها على ودنها وهيا بتترعش بشده و خوف فدخل ماهر للغرفه و صدمه بشده عندما لقا يارا بتلك الحاله فجره ماهر عليها بسرعه...


وقال = يارا...يارا مالك...فيكى ايه


يارا برعب = الرصا*ص...الرصا*ص...هيمو*تونى...خليل و بابا هيمو*تونى انا و دنيا...هما قالولى كدا 😭


اخد ماهر يارا فى حضنه جامد وقال بصوت حنون = متخفيش يا يارا محدش هيقد يأذيكى طول ما انتى معايا...انتى و دنيا فى امان خلاص ومحدش هيقدر يقرب ليكم واصل 


يارا وهيا مسكه فى ملابس ماهر برعب = تو توعدنى 


باسها ماهر من رأسها وقال = اوعدك...يلا بجا قومى غيرى خلجاتك 


وساعد ماهر يارا عندما قامت و يارا سانده فيه فوصلها ماهر لحد باب الحمام وقال بمرح = ايه رأيك لو اسعدك فى خلع خلجاتك 


يارا بحده = امشى ياض من هنا...متخفش ليا ادين و رجلين اساعد بيهم نفسى...يلا امشى 


ماهر بضحك = هههههههه انتم يا ستات عملين زى القطط تاكلو و تنكرو ههههههه...ما انتى كنتى لسه فى حضنى من شويه و حته كنتى ماسكه فيه قو*ى قو*ى يا روحى 


يارا بكسوف = والله العظيم انت انسان رخم و بارد هه 


و رزعت يارا الباب فى وجه ماهر بغيظ وهيا تستمع ل ضحك ماهر عليها بشده فابتسمت يارا برقه وقالت وهيا ترفع شعرها خلف ودنها بخجل...


= مجنون ده ولا ايه 😄😵‍💫 


( وبعد وقت ) خرجت يارا من الحمام وهيا تردتى بچامه مريحه فلقت ماهر نايم فقالت ببرود = انت ياللى نمت انت 


ماهر بضيق = نعم يابت


يارا بحده = بت لما تبتك يا شيخ...انا اسمى يارا يارا...مش بنت...وبعدين انا هنام فين ان شاء الله 


ماهر = على السرير 


يارا برفع حاجب = افندم...تقصد جانبك...ده من رابع المستحلات 


ماهر ببرود = اذا كان عچبك...بس ياريت تقفلى النور ده بجا...علشان تعبان و عاوز انام 


يارا بغيظ شديد = حقا انسان بارد و مستفز 


ماهر برفع حاجب و خبث = انتى هتنامى ولا اقوم امارس حقوقى الشرعيه احسن يا قمر 


يارا بسخريه = ياريت تتكلم على ادك يا بابا 


ماهر بمكر = ما بلااااش 


ربعت يارا اديها تحت صدرها وقالت بشجاعه = مبخفش على فكره


ابتسم ماهر بخبث وقام من على الفراش وهوا يقترب منها ببطء وهوا يقول = امممم تمام...وانا بقول لو نخلى چوزنا رسمى احلا يا يويو 


راحت يارا بسرعه للجها الاخره من السرير وقالت بسرعه = انا بقول احسن لو تنام...مش انت بتقول تعبان و عاوز تنام...نام نام يلا 


ونامت يارا على ضرف الفراش و غطت نفسها بالكامل فضحك ماهر بشده على تلك المجنونه و نام على ضرف السرير التانى وهم عطيين ضهرهم لبعض... 


فقال ماهر بمشاكسه = يا بت 


نفخت يارا بغيظ وقالت = يا نعم 


ماهر بابتسامه = تصبحى على خير 


يارا برفع حاجب = وانت من اهل الخير 


فابتسم ماهر وغمض عيونه وقال لنفسه = رخمه 😜...بس جميله بنت الايه🥰


يارا لنفسها = مستفز 😠...بس عسول😄


************************************

~ فى جناح عاصم و صفيه 


كانت صفيه بتأخذ شاور بكل تعب و بعد ما انتهت صدمت عندما اكتشفت انها نست تجيب ملابس لنفسها فقالت بغيظ = غبيه انتى يا صفيه...ازاى تنسى خلجاتك...هتطلعى ازاى دلوقتي يا هبله اففف


فراحت صفيه لفه المنشفه حولين جسدها العارى و راحت فتحه باب الحمام حاجه بصيده و نظرت للخاجه بتوتر وهيا بتنده على عاصم...


= عاصم...عاصم انت اهنه...عاصم...افففف الحمدلله مش موجود 


فأطمنت صفيه عندما ملقتش عاصم فى الغرفه فخرجت بسرعه وهيا تتجه نحو الدلاب وهيا مسكه ضرف المنشفه علشان نتقعش وكانت بتحاول تيجب لها هدوم بسرعه قبل ما عاصم ييجى ولاكن فجأه شهقت صفيه بخضه عندما حاوض عاصم خصرها من الخلف و حط ذقنه على كتفها العارى... 


فقالت صفيه بتوتر = ع عاصم...أأنت اهنه 


عاصم بمشاكسه = لع مش اهنه...انا هناك فى عالم تانى يا قلبى 


صفيه بتوتر خجل شديد = ط طب ممكن تبعد ع عنى 


عاصم بهيام = لع انا زيين اكده 


بدء جسد صفيه يرتجف تحت ايد عاصم فقالت بتوتر شديد = عااصم بجا...لو سمحت باعت بجا 


لفها عاصم له وهوا ينظر لاعينها بعشق و قطرات الماء تنزل على وجهها فقترب عاصم منها اوى وهوا ساند جبهده على جبهدها و صفيه مغمضه عينها بتوتر شديد ففجأه شهقت بصدمه عندما نزع عاصم الفوضه عن جسدها و رماها بعيد عنهم... 


فقالت صفيه بصدمه = عاااااصم 


عاصم بعشق = عيونه 


دارت صفيه جسدها العارى بيديها و هيا تنظر يمين و يسار وهيا تعصر على حاجه تدارى بيه جسدها بتوتر شديد و خجل وجد صفيه تجرى بسرعه ففجأه شدها عاصم لحضنه بقو*ه كأنه يريد زرعها داخل عضامه و همس فى ودنها بحب... 


= متحوليش تبعدى عاد...لان دى مكانك يا صفيتى 


لمعت الدموع فى اعين صفيه فقالت = متأكد ان ده مكانى انا يا عاصم 


عاصم بعشق = طبعآ متأكد يا نن عيون عاصم 


نظرت له صفيه بزهول وقالت = عاصم أنت زيين 


ضحك عاصم بشده وراح مسك وجه صفيه و التهم شفا*يفها بعشق و شغف و رغبه فاستسلمت له صفيه بكل ذره من كينها فراح عاصم شال صفيه ووضعها على الفراش وووو🤫🤫🤫( لتسكت شهرزات عن الكلام الغير مباح و تصبح صفيه واخيرآ زوجة عاصم قولآ و فعلآ ) 


( وبعد وقت ) كانت صفيه نيمه بعدم تصديق على صدر عاصم العارى وكان عاصم ضاممها بيد و اليد الاخره حطتها تحت رأسه بشرود فرفعت صفيه اعينها باختناق شديد عندما لقته شارت بهي الطريقه...


فقالت = ندمان...مش كدا    


نظر لها عاصم بتعجب ليصدم عندما يرا دمعها نازله فلفت صفيه العطا عليها و جت تقوم وهيا تبكى ولاكن يد عاصم منعتها و هوا يضمها من تانى وهوا مصدوم منها فنظرت له صفيه بكبرياء... 


وقالت بدموع = بص لو ندمان على اللى حصل...فـ اعتبرها غلطه و خلاص...او نزوه...انا عارفه انى مش هيكون ليا حته چوا قلبك زى نچلاء...وان انا يعنى عيله صغيره و مش چميله فى چمال نچلاء...وانك يعنى مش مبسوط معايا 😔


صدم عاصم بشده من كلام صفيه فـ الغبيه دى مفكره انها لم ترضيه كأمرئه...؟؟ حقآ فأنها بالفعل طفله حمقاء و غبيه فـ حضن عاصم صفيه جامد...


وقال = ليه بتقولى اكده عاد  


صفيه بدموع = أأنا عارفه انك بتحب نچلاء اوى...وانك تمرك ما فى يوم هتحبنى زيها واصل...بس انا كنت طمعانه فى كرمك...انك تعطينى حته صغيره فى قلبك...لتكون ليا...ممكن 🙏🏻🥺


نظر لها عاصم بزهول من كلامها و بزاد عندما قالت ( انك تعطينى حته صغيره فى قلبك ) ولم تعلم تلك الهبله انها اصبحت تمتلك قلبه بالكامل وهي النكره اللى اسمها نجلاء لا عادد اي شئ بالنسباله فقترب عاصم من صفيه و التهم شفا*يفا بكل عشق و تملك فشعرت صفيه ان عاصم يأخذ رحهها فى هي القبل ثم و اخيرآ بعت عاصم عن صفيه فعادد صفيه تتنفس و صدرها يعلو و ينزل من قو*ة قبلت معشقها فحرك عاصم اصابعه على شفا*يف صفيه المتورمه...


وقال بعشق = ودى تسبت ليكى يا صفيتى انى بعشقك يا هبله ❤


نظرا له صفيه بصدمه وقالت = ايييه؟؟؟😳...بتقول ايه يا عاصم 


عاصم بعشق = بقولك بعشقك يا صفيتى...ومافيش فى قلبىإلا انتى و بس...و نچلاء معدتش فى حياتى اصلآ من زمان...واللى فى قلبى دلوقتي انتى وبس يا صفيه


نزلت صفيه دمعهة بعدم تصديق فـ حضنت صفيه عاصم جامد وقالت بسعاده = انا مش مصدقه حالى...أأنك بجد بتحبنى 


عاصم بعشق وهوا ضامم صفيه بعشق = ايوا بعشقك يا قلبى والله 


فـ اخيرآ اتجمع العشقان فى بحار عشقهم الذى انحرمو منه لوقت طويل جدآ ولاكن فى الاخر جمعهم القدر ( فـ ماذا الذى يخبأ لهم القر ل ذلك العشقان 🤷🏻‍♀️ )... 


 ...★ لينتها ذلك اليوم عن جميع ابطلنا بحلوه ووحشه و كل حبيبه مع حببها فى اجمل لحظات تجمع العشاق وهيا تعلم ان فى امان و راحه لانها اصبحت مع سندها و مصدر امنها فى الحياه ★... 


**************************

~ و بعد مرور يومين...فى فلا احمد الهريدى 


سحر بشر = لازم نتصرف يا احمد...بنتنا بتشوف المر فى صراية عزام العزيزه...بجا ابن عزام يتچوز حتت البت دى و يبعد اكده عن بنتى 


احمد بغضب = ما انا قولتلكم كتييير نفذو الخطه و فهد العزيزه هيكون خاتم فى صبعها...بس انتم اكده سيبينه لحد ما بنت البندر تاخد فهد العزيزه ليها...ويضيع كل اللى بنتك عملته فى السنين اللى فاتت دى عاد 


سحر بغيظ = انت بتعصبنى يا احمد ولا بتهدينى عاد...هناء ماشيه على الخطه بالملى...بس المشكله ان من ساعة ما اتچوز فهد البنت دى وهوا مقربش من بنتك واصل...ولو فهد مقربش من هناء...اكده الخطه مش هنعرف ننفذها واصل يا احمد 


احمد بلا صبر = طب و الحل دلوقتي يا اذكا اخواتك...هتعملى ايه ل توصلينا عاد ل عقود ملكيات العزيزه


سحر بتفكير = لازم تصبر يا احمد...صبرنا كتير و معدش إلا القليل...بكره نملك بأدينا كل شئ تملكه عيلت العزيزه 😈


احمد بخبث = بتمنه ده بفارغ الصبر يا سحر...عزام العزيزه و احفاده العزيزه الخمسه دمرولى علتى بالكامل...خلصو على كل رچالت علتنا و قتلو*لى اخوى...بس ودينى لادمر واحد واحد من رچالة العزيزه


ومسك احمد ايد سحر وقربها منه وقال = وحرمهم هشغلهم خدمات يخدمو تحت رچلينك يا قلبى انتى و بنتنه ههههههههههه  


سحر بشر = هههههههههههه...احنا عملنا كتير قو*ى يا احمد لنوصل ل ختفنا...قتـ*ـلنا حسين و طاهر و بعدنه واحد اخد بنات چليله ساعد ما اكتشفنا ان حسين الكـ*ـلب نقذهم من المو*ت...علشان تفضا الساحه ل بنتك لما لقينا سى فهد مهتم بـ نور بنت چليله...بس اكتر من اكده مش هنعرف عاد


احمد بعضب = المشكله ان الزفت حسين لما فاق من الغيبوبه كان فاكر كل حاچه...بس مش هخليه يعيش يوم واحد على وش الدنيا...اول ما نچيب اوراق الملكيه و نقـ*ـتله 


سحر بمكر = هوا و بناته...متنساش 😈


احمد بتعجب = ليه...هونتى عارفه مكان بناته عاد 


ضحكت سحر بأعلا صوتها وقالت = هههههههههه لع و عيشين معانا فى نفس الضار كمان ههههههههههه...و العچيبه ان امهم و اخوهم معرفهوش واصل ههههههههههه


احمد باستغراب = سحر فهمينى عاد...كيف يعنى بنات چليله عندكم و مين هما عاد؟؟؟


سحر بخبث = هه بنات چليله و حسين...هما دنيا و يارا ههههههههه


احمد بصدمه = اييييه 😳


سحر بضحك = هههههههههه ايوا يا احمد...دنيا و يارا هما هما نور و ملك بنات حسين و چليله...تعرف عرفت كيف


احمد بدهشى = كيف عاد؟؟؟ 


سحر بغيظ = بعد ما فهد اتچوز دنيا بدأت احس بحاچه غريبه من تكابق الشبه مابين نور و دنيا...مع ان نور كانت ساعدها 6 سنين قبل ما تختفى...ولاكن نفس الملامح فـ اخد من دنيا شعرايه ومن چليله شعرايه و اخد من حسين كمان شعرايه وودتهم ل معمل التحليل ولما جت يارا اخد منها كمان شعرايه...وجت النديجه انهارده اصبح...وكانت ليليليلااااه ههههههههههه و المفاجأه ان دنيا و يارا يطلعو بنات چليله و حسين و اخوات عاصم ههههههههه...شفت المفاجأ الچنان هه


احمد = ده اللى چى دمار للكل هههههههههه 😂😈


**************************

~ فى صراية العزيزه 


خرجت دنيا من عند زهراء و كانت ذاهبه للاسفل و فى الاثناء دى كانت هناء طالعه من على الدرج فـ جت دنيا تتجاهلها ولاكن توقفت هناء اممها بنظرات خبيثه... 


وقالت = كيفك يا ضرتى 


دنيا بملل = يووووه ده انتى قديمه اوى يا هنؤه...احنا حالين فى سنة 2034 يعنى دلوقتي الضراير بيبقو اصدقاء و اخوات و بيمو*تو فى بعض اوى...لدرجت انهم بيفضلو ليل نهار يفكرو انهم يعملو ايه ل يكسبو  رجلهم ( وكملت بصوت واطى قليلآ ) علشان الرجاله معدش ليها امان و ممكن فهد فى يوم يدخل علينا ياختى بـ التالته و الرابعه كمان 


هناء لتفكير فى كلام دنيا = فكرك فهد ممكن يتچوز تانى 


دنيا بخبث = ايوا طبعآ...ده راجل و لما يلاقى فيه تأثير فى مرتاته اكيد فى يوم هيروح يتجوز التالته لترضيه كاراجل ياختى هه


فضلت هناء تفكر فى كلام دنيا لحد ما ديقت عينها بغيظ وقالت = ايااااك هه مابلاش الحبتين دول عليا يا دنيا...لان الحديد الماسخ ده ميشغلش بالى بأي ذرت اهتمام...هه نستينى كنت جايه اقولك ايه عاد 


دنيا برفع حاجب = هه و ياترا عاوزه ايه منى يا هنؤتى بالظبط 


هناء بمكر = ياترا انهارده ايه...افف مش فاكره واصل 


دنيا بملل = انهارده الخميس يا هناء...خلاص عرفتى 


هناء بخبث = امممممم كنت عاوزه اقولك...انك تعملى حسابك ان فهد مش هيبات معاكى الليلاتى عاد يا قلبى 


دنيا بغيظ = و ده ليه ان شاء الله 


هناء باستفزاز = ده لان چوزى انهارده هيكون معايا انا...فقولت اقولك علشان يعنى لو كنت عامله حسابك ان فهد هيبات معاكى الليلاتى هه 


دنيا بتحدى = والله طب هنشوف 


هناء بشك = هنشوف ايه عاد ان شاء الله 


دنيا بخبث = ولا اي حاجه...انا نازله بقا علشان ماما الحجه عوزانى...عن اذنك يا هنؤه...هههههههههههه 


ونزلت دنيا و هناء تنظر لها بشك فقالت دنيا بخبث = هه حان الوقت لاكون مدام فهد العزيزه يا هنؤه...ومش هسمحلك تضيعى للتى انهارده لان فهد ملكى انا انهارده يا هنؤتى هه


**************************

~ فى الغيط


كان فهد جالس مع الشباب فقال سالم = هااا ايه اخبارك يا ماهر فى الچواز...حلو ولا مش حلو ياخوى 


ماهر بشـ*ـلل = زى الزفت...بس اقول ايه...ادعى على ابوك ولا اشكره والله منا عارف...اقول ايه واصل 


عز بضحك = ههههههههه والله يا ماهر انت و فهد واضح ان ربنا مش راضى عليكم علشان اكده رزقكم بأختين اچن من بعض 


فهد بحب = مين قال ان ربنا مش راضى عنى...بالعكس انا متأكد ان ربنا راضى عنى قو*ى قو*ى علشان كدا رزقنى بـ دنيا 


صفر له الشباب بمرح فقال عاصم بضحك = هههههههه ولا وشفتك عاشق ياخوى 


فهد بحب اخوى = واخيرآ شفتك انت كمان مبسوط يا عاصم...بقلنا زمان مشفناش الفرحه اللى فى عيونك دى عاد


عاصم بابتسامه = يمكن علشان اول مره احس انى بنى ادم يا فهد...من ساعت وفاد ابوى و اخواتى وانا مبقتش حاسس بحالى واصل و اخيرآ فقت


سالم بابتسامه = يارب دايمآ ياخوى تكون سعيد و فرحان


الكل = امين يارب العالمين 


*******************************

~ فى المخزن المهجور 


تقدم احمد من حسين وقال = هههههههه حسين العزيزه...نورت الدنيا من تانى يا حوس 


حسين بقرف = هه احمد الهريدى...عدو اللدود جاي يباركلى انى لسه عايش بعد ما حاول يقـ*ـتلنى عاد 


احمد = اعمل ايه يعنى يا صاحبى...ما انا كلمتك بالزوق و انت مهمكش حديدى واصل...قولتلك هقتـ*ـلك كل علتك...ومهمكش عاد...وفى الاخر اهه...انا اللى كسبت يا حسين يا عزيزه...و قتـ*ـلت بناتك و يتمت ابنك و حر*قت قلب مراتك عليك...أاااخ لو تشوف حر*قت قلب مراتك و ابنك عليك لحد دلوقتي...ايه الحب ده يا حوس...انا عمرى ما شفت حب اكده واصل 


حسين بسخريه = واللى زيك يعرف معنى الحب...هه ما انت علشان تنتقم من علتى...رحت رميت مراتك و بنتك فى حضن اخويا طاهر علشان يدخلها للصرايه...انت مسمى حالك راچل انت...يا عرة الرچاله 


ضربه احمد بالبكس وقال بغضب جحيمى = انا راچل غصب عنك يا حسين...وبعدين انت ليه مصرر اكرهك اكتر من كدا...على الاقل يا راچل زود حابه فى ايام عمرك انت و بناتك...قبل ما اخلص عليكم تانى 


حسين بصدمه = بـ بناتى...هما بناتى لسه عيشين 


احمد بخبث = اهااا...بس لوقت مأقت...لان قريب قو*ى قو*ى هاخد عمرهم يا حوس و اوجع قلبك انت و چليله و عاصم عليهم...تانى ههههههههههه


وتركه احمد و خرج فزعق حسين فيه بجنون = مش هسمحلك تقرب من علتى تانى يا احمد...والله لاقبض روحك انا فى ايدى يا كلـ*ـب


وقال بشكر = بناتى لسه عيشين...الحمدلله يارب الحمدلله...يارب احفظلى علتى و اخويا وولاد اخواتى من شر احمد و سحر يارب 🤲🏻


******************************

~ فى الامس و بالتحديد فى جناح فهد و دنيا 


دخل فهد للغرفه بقلق بعد ما بعتت له دنيا رساله بـ انه يأتى لها درورى ففضل فهد ينده على دنيا بقلق = دنيا...دنيا انتى فين...دنيا 


فجأه انغلقت كل الانوار واصبح فهد لا يرا شئ من ظلام الغرفه ففجأه انفتح نور هادى فى الغرفه فنظر فهد بتعجب للغرفه ليتفاجأ بـ خطوات رجل مع رنات خلخال فنظر فهد نحو الصوت ليفتح اعينه بانبهار عندما يرا دنيا تخرج بخطوات اغراء...


( وهيا تردتى قميص نوم باللون الاحمر و جميله جدآ بيه و اكسسورات صعديه وهيا فارده شعرها الكرلى على كتفسها و ضهرها بكل حريه و عامله ميك اب جريئ ) 


فكان فهد فاتح اعينه و فمه بانبهار فراحت دنيا مقتربه منه بدلال و مره واحده زقت فهد فصقت على الاريكه بصدمه فـ راحت دنيا مشغله اغنيت ( حبيبى يا عينى ) و فضلت دنيا ترقص على صوت المسيقه وهيا تتمايل بالرقص على فهد الذى يتابعها بدهشى فـ بعد ما انتهت دنيا من الرقص بكل اغراء راحت دنيا جلست على قدم فهد بابتسامه ساحره وهيا بتحرك اديها فى خصلات شعر فهد... 


فقال فهد بتلعثم = د دنيا 


دنيا بدلال و دلع = عيون دنيا...وقلبها و رحها 


فهد بعدم استوعاب = دنيا أنتا شاربه حاچه ولا حاچه يا قلبى


دنيا بابتسامه = لا خالص...ده انا اول مره اكون فايقه زى انهارده ياعم الصعيد 


رفع فهد اديه بعشق وهوا واضعها على خد دنيا وقال = امممم بس باين اكده انك شاربه حبوب چرائه الليلاتى وانا معرفشى 


دنيا بدلع = اممممم لا خالص والله...بس حابه اجرب شعور انى اكون مدام فهد العزيزه 


فهد بعشق = ومش خايفه عاد...لارميكى بعد ما اخد منك كل اللى انا عاوزه يا دنيتى


دنيا بحب و شجاعه = مرات فهد العزيزه متخفش من حاجه واصل...وبعدين انا سايبه الحكايه دى ل ضميرك و بس يا فهدى 


فهد برفع حاجب = اممممم...طب ليه 


دنيا باستغراب = ليه ايه؟؟؟ 


فهد بتفكير = ليه دلوقتي؟؟؟ 


دنيا تنهدت وقالت = يعنى شكلك كدا مش حابب...طب خلاص 


وقامت دنيا من على قدم فهد فقام فهد وقال برفع حاجب = والله...خدى هنا يا بت 


دنيا وهيا بتجرى من فهد = لالا شكلك مودك مش رايق ونا بصراحه عاوزه انام...يلا تصبح على خير 


وجت دنيا تذهب راح فهد و حملها بسرعه وقال بخبث = هه هوا دخول الحمام زى خروجه يا قلبى 


دنيا بدلع = فهد 


فهد بعشق = عيون فهد


وذهب فهد بـ دنيا نحو الفراش وووووو🤫🤫🤫( لتسكت شهرزات عن الكلام الغير مباح و تصبح دنيا وأخيرآ زوجة فهد امام الله)... 


**************************

~ بعد وقت...فى الاسفل 


كان الكل متجمع حولين طاولت الطعام فقالت فوزيه باستغراب = امال فين فهد و دنيا يولاد 


زهراء = فهد اخوى جه من شويه و طلع ل فوق و من سعتها منزلش 


عز بغمزه للشباب = ههههههههه واضح انه كان مستعچل 😂😉


فضحكو الشباب بشده و البنات تنظر لهم بعدن فهم فقالت هناء = يعنى ايه الحديد ده...المفرود الليلاتى تبجا ليا...شفت يا عمى ابنك وعميله عاد 


يارا باستفزاز = وعمو ذنبو ايه يا ابله هناء...القلب وما يريد بقا وواضح كدا ان جوز اختى كان وحشه دنيا اوى هه 


هناء بغيظ = اولآ انا مسميش ابله يا شحطه انتى...ثانيآ قلب فهد معايا انا مش مع اختك دى...ثالثآ انتى مين انتى ل تـ... 


ماهر بصرامه = الزمى حدودك يا هناء...ومتنسيش ان اللى بتكلميها دى تبقا مراتى 


سحر بسخريه = ههه على الورق يا حبيب مرات عمك...كلنا عارفين زييين ان الملايه اللى وردها للناس انبارح دى يبجا مش بحق و حقيقى واكبر تأكيد يثبت حديدى الجرح اللى فى ايدك ده عاد 


عزام بصرامه = اظن ان دى حاچه متخصكيش يا سحر...ماهر و يارا حرين فى حياتهم...و المهم ان ماهر كتم لسان الكل و خلاص


فوزيه = عين العقل حديدك يا حچ عزام...المهم تكون بس المعلومه واصله 


سحر بغيظ = واصله...واصله حديدك زيين قو*ى قو*ى يا فوزيه 


هناء بضيق = انا طالعه انام...تصبحو على خير 


وتركتهم هناء و طلعت ل غرفتها بغيظ شديد و شر يملأ اعينها وقالت لنفسها = ماشى يا فهد...ماشى يا دنيا...انا هوريكم شر هناء الهريدى عامل ازاى يولاد العزيزه 😠😠


وذهبت هناء ل جناح فهد و دنيا و حطت ودنها على الباب يمكن تقدر تسمع حاجه ولاكن مقدرتش تسمع حاجه خالص فزاد غيظ هناء اكتر و ذهبت ل غرفتها بغيظ شديد... 


~ فى الاسفل


بعد ما انتهي الكل من تناول الطعام فكانت يارا تقف فى الحديقه وهيا هتشيط من كتر غظها من كلام سحر و اللى زاد غظها عندما مردتش على كلام سحر المستفز فقترب ماهر من يارا... 


وقال = بتعملى ايه اهنه عاد يا زوچتى العزيزه 


يارا بضيق = بص بقا...بس بقا لانى مبقوقه منك 


ماهر برفع حاجب = ماهر برفع حاجب = ليه ياختى...كنت اكل ورثك وانا معرفش 


يارا بسخريه = لا اكل نص فرخه بس على الاكل...ما تكلنى بالمره 


ماهر بضحك = هههههه خمسه فى عينك يا شيخه...هتنقى عليا فى لقمتى عاد 


يارا بتريقه = دى لقمه دى...دى وليمه بحالها 


ماهر رفع حوجبه وقال = وانتى بتغاظه ليه بجااا


يارا بسخريه = وانا هتغاظ ليه بجاااا...وعلى رأي المثل...اللى من غير كرش ميسواش قرش...بابو كرش 😂


ماهر بصدمه وهوا ينظر ل بطنه المصدحه = كرررش...فين الكرش ده يا مچنونه انتى...تعرفى انا نفسى اقطعلك لسانك الطويل ده عاد 


يارا بتحدى = طب فكر بس تعملها يا مهرتشى...وانا اعمل منك بطاطس مقليه...ويلا بقا خف عجلك و امشى من هنا...لان الواحد مخنوق و صوتك المزعك صدعنى


ماهر بغيظ شديد = تعرفى يا ام لسان طويل...انتى لو جيتى تحت ايدى ل مطلع لسانك الطويل ده و لفو حولين رقبتك لحد ما تمو*تى 


يارا بسهوكه = واهون عليك يا مهرتشى


ماهر برفع حاجب = اه تهونى عليا عادى جدآ...يلا مشى من اهنه يا بنت المچنين 


يارا بغيظ = انا بنت مجنين يا طويل يا هايف انت...روح يا ماهر يا ابن العزيزه كشفت راسى و دعيت ليك تظهرلك ام رجل مسلو*خه و تسـ*ـلخه يا بعيد 


ضحك ماهر بشده وقال = هههههههه طيب مشى بجا من اهنه 


يارا بحده = وووووووو....يتتتتبع 



البارت التاسع من هنا



بداية الروايه من هنا






تعليقات

CLOSE ADS
CLOSE ADS
close