القائمة الرئيسية

الصفحات

آخر الأخبار

امي خلتني اشيل الرحم علشان محتاجه فلوس البارت الاول بقلم هويدا زغلول حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات

 امي خلتني اشيل الرحم علشان محتاجه فلوس البارت الاول بقلم هويدا زغلول حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات 

امي خلتني اشيل الرحم علشان محتاجه فلوس البارت الاول بقلم هويدا زغلول حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات

وقبل ما نبدا الحكايه اعرفكم بنفسي أنا ايه  

عندي25 سنه لسه متجوزه وكنت في يوم قاعده 

عند حماتي وجوزي احمد كان قاعد وقال 


احمد 

بقولك اي يا ماما الله يخليكي انا حر 

في مراتي وانتي بلاس تدخلي 


ايه 

ليه انشاء الله امك مش تدخل المفروض تعرف 

انت بتتعامل معايا ازاي 


احمد 

والله يا ايه لو اتكلمتي وقولتي كلمه تاني 

متعرفيش هعمل فيكي اي حطي 

لسانك جوا بوقك وخليكي في حالك 


الحما 

يابني هو فيه اي انت ليه بقيت عامل معاه 

مراتك كده انت كنت كويس معاها اي اللي قلبك عليها 


ايه 

والله من يوم ما يحيي اتجوز وانتي متعرفيش 

يا ماما بقي يعملني وحش وانا اول لما سمعت 

الكلام ده دخلت مرات يحيي وقالت 


سهير 

مساء الخير ومالو يحيي بالكلام اللي انتي 

بتقولي ده واي علاقه جوزنا بان جوزك 

يقلب عليكي  وفي الوقت ده قومت وقفت وقولت 


ايه 

والله معرفش بقي وبعدها طلعت وحماتي قالت 


الحما 

تعالي يا حبيبتي اقعدي وانت انزل شوف

شغلك يلا وبلاش كلام كتير 


احمد 

عامله اي يا سهير سيبك منها دي بت عبيطه 

والله 


سهير 

ربنا يهدي ليك الحال 

وبعدها احمد نزل علي المحل بتاعه 


الحما 

معلش يا حبيبتي انتي عارفه ان هي شالت 

 الرحم واكيد فاكره ان لو انتي خلفتي 

جوزها هيتغير معاها 


سهير 

ربنا يهدي ليها الحال يا ماما انا داخله 

المطبخ علشان انهارده المفروض دوري 

في الاكل 


وفي شقتي ايه امها كانت عندها 


الام 

هو فيه اي يا ايه احنا مش ورانا الا مشاكلك

انتي وجوزك يا بنتي ما تحولي تهدي الامور 

شويه مع جوزك يا حبيبتي 


ايه 

يا ماما بجد انتي مش شايفه عامل يتعامل 

معايا ازاي وبجد جواز يحيي 

ده جه علي دماغي ولسه لما مراته تخلف 

متعرفيش هيعمل فيا اي 


الام 

مش لما تبقي تخلف يا حبيبتي نبقي نشوف 

هيعمل اي خدي يابت الازازه دي حطي 

منها في اكل سلفتك مش هينفع 

سلفتك تخلف 


ايه 

اي الكلام الغريب ده لا طبعا يا ماما انا مش 

موافقه ده لو حد غرف متعرفيش ممكن يعمل 

فيا اي 


الام 

وحد هيعرف منين يا بت اسمعي الكلام بس 

نصيبك يا بنتي أن يحصل فيكي كده 


ايه 

بجد يا ماما انا صعبان عليا نفسي اوي 

لأن اللي حصل ده مش حصل ب ايدي 

يعني ومش عارفه هو ليه يتعامل معايا 

كده 


الام 

المهم خدي يلا الازازه لأن لازم امشي 

وبعدها الام مشيت وراحت بيتها واول لما 

دخلت خرج وليد من الاوضه 


وليد 

اي يا خالتي عملتي اي اتكلمتي معاها 

ان هي تسيب جوزها 


الام 

تاني يا واد قولتك الف مره انا عارفه 

بنتي كويس اوي هي روحها في جوزها 

ومش هتسيبه بسهوله اوي كده 


وليد

بقولك اي يا خالتي الفلوس اللي انتي اخديها

مش شويه انتي سامعه ولا لا قدامك 

شهر لو ايه مش سابت جوزها ترجعي ليا 

الفلوس انتي سامعه ولا لا 


الام 

اعمل اي يعني مش كفايه اللي عملته 

فيها وخليتها تتحرم انها تكون ام طول حياتها 

وفي الاخر برضه ماسكه في جوزها 


وليد 

كلامي خلص انا ماشي ويا تجمعي الفلوس 

يا اما هروح اودي الشيكات البوليس انتي 

سامعه ولا لا سلام وبعدها مشي 


الام 

منك لله يا اخي خليتني اذيت بنتي بسببك 

في الاخر جاي تهددني برضه وبدأت 

تفتكر اللي حصل زمان 


                  # فلاش باك 


وليد قاعد في شقته ودخلت خالته 


الخاله 

ازيك يا وليد عامل اي با حبيبي 

بالله عليك انا عايزك تقف جنب خالتك الواد 

اللي كنت متجوزها ضحك عليا ورهن البيت 

وانا مش عارفه اتصرف ازاي 


وليد 

ازاي يا خالتي الكلام ده مهو برضه مكنش 

ينفع تتجوزي واحد من دور عيالك برضه 


الخاله 

ارجوك يا ابني تقف جنبي قدامي شهر 

بالظبط وبعدها اللي راهن البيت هيجي وياخدو 


وليد 

لا حول ولا قوه الا بالله يا خالتي انتي عارفه .ان بحبك زي امي الله يرحمها رغم اللي عملتي 

فيا زمان وخليتي بنتك تتجوز واحد غيري 


الخاله 

النصيب يابني وبعدين انت عارف انها 

كانت بتحبه ازاي كنت عايزني اعمل اي 

يعني 


وليد 

زمان مكنتش هقدر اعمل حاجه بس دلوقتي 

هي لازم ترجع ليا 


الخاله 

ازاي يعني ايام ما كانت مخطوبه رفضتك 

هتيجي دلوقتي وهي حامل من جوزها اللي 

بتحبه هتوافق عليك 


وليد 

مهو لما تعرفي ان هو اللي هيطلقها 

مش هتقولي كده بس دور بقي 

لما يحصل الكلام ده انك لازم تقنعيها 

تتجوزني 


الام 

وهو ده هيحصل ازاي يعني 


وليد 

انا هقولك وبعدها قال ليها 


الام 

انت شكلك اتجننت انت عايزني اعمل 

في بنتي كده ازاي لا طبعا دي حامل انت 

عايزني اخليها تعيش حياتها كلها بدون 

عيال 


وليد 

الفلوس ولا العيال يا خالتي اسمعي 

بس الكلام اللي هقولك عليه انتي هتروحي 

ليها وتخليها تاخد قرص من الدوا ده 

وبعدها لما يحصل اللي عايزو جوزها 

يسبها انا هتجوزها 


الخاله 

لا مش هقدر اعمل في بنتي كده ارجوك 

اطلب مني اي حاجه غير كده 


وليد 

والله ده اللي عندي 


الخاله 

طيب افرض بعد ما عملت كده وخليتها 

تاخد البرشام ده وحصل اللي انت عايزة 

جوزها مش سبها


وليد 

انتي عارفه وانا عارف ان جوزها نفسه يخلف ازاي واكيد لما يحصل موضوع ده مش هيخليها على ذمته فكري يا خالتي وبعدها مشيت  وجت 

بيتي 


ايه 

ازيك يا ماما عامله ايه كويس والله ان انت جيتي ده انا لسه كنت بتكلم احمد علشان اجي اقعد عندك كم يوم ما تعرفيش الحمل تاعبني ازاي


الام 

هو جوزك هنا يا بنتي انا كنت مزنوقه في قرشين بس وكنت عايزه اكلمه فيهم لاني محتاجه ارجع البيت ثاني زي ما عرفت اللي انا كنت متجوزه ضحك عليا. اخد الفلوس من الراجل ومشي 


ايه 

لا طبعا يا ماما مش هينفع تكلميه في حاجه زي كده انا قولتلك بلاش تتجوزي عيل من دور عيالك انتي ما سمعتيش الكلام


الام 

هو انا جايه ليكي علشان اسمع الكلام 

اللي ملوش لازمه ده 


ايه 

بقولك اي يا ماما حاولي تخدي 

شقه ايجار 


الام 

منين انتي عارفه معاش ابوكي الله يرحمه  عامل 

ازاي ده مكفيني بالعافيه 


ايه 

صحيح هو ازاي المعاش رجع ليكي بسرعه كده 

وانتي جوزك لسه مطلقك من فتره قليله 


الام 

مهو أنا مش  اتجوزت رسمي انا اتجوزت عرفي 


ايه 

لا حول ولا قوه الا بالله هو فيه اي يا ماما 

انتي ماشيه حياتك كلها غلط حرام عليكي 


الام 

بطلي بقي كلامك ده هو انا ناقصكي حرام 

عليكي ارحمني ودخل احمد 


احمد 

معقول حماتي هنا منوره الدنيا اي ده فيه 

اي مالكم عاملين ليه كده 


ايه

ابدا مافيش حاجه خليكي معايا اليومين دول 

بقي يا ماما طلما جيتي وفعلا اقعدت معايا 

وكانت بتيدني من العلاج وفي يوم كنت نايمه 

وصحيت وانا تعبانه اوي 


ايه 

اه بطني الحقني يا احمد وبعدها 

روحت المستشفي 


احمد 

خير يا دكتور فيه اي 


الدكتور 

للاسف مش هينفع الحمل يكمل لأنها 

نزفت كتير اوي ولازم ينزل 


احمد 

معقول طيب ليه كده مهي كانت كويسه 

وبعدها تعبت اكتر وشلت الرحم 


                    #رجوع 


وفي شقه سهير 


سهير 

مش عارفه يا يحيي اخوك اليومين دول كده 

متغير مع مراته معرفش ليه 


يحيي 

بقولك اي يا سهير لو سمحت خلينا 

في حالنا ملناش دعوه بيهم انتي سامعه ولا 

لا 


سهير 

انا في حالي والله بس هي صعبانه عليا معرفش 

هو ليه بيعمل معاها كده 


يحيي 

اظن من حقه ان هو يكون اب المفروض هي اللي تعرض عليه انه يتجوز


سهير 

على فكره مش كل حاجه العيال وما ينفعش يعمل معاها كده ربنا يهدي معاها يارب 


يحيي 

بقولك اي خلينا في حالنا انا رايك الشغل 

عايزه حاجه 


سهير 

كنت عايزه اقولك اي بس مش عارفه 

ده وقت ولا ايه انا لسه راجعه من عند الدكتور الصبح وقالي ان انا حامل بس انا بصراحه خايفه اقول لمامتك علشان خاطر ايه


يحيي

ايه مين اللي انتي بتتكلمي عنها الف الف مبروك 

يا حبيبتي انا لازم أفراحهم كلهم 


سهير 

ارجوك يا يحيي مش وقته الكلام ده خالص 

خليها بعدين لازم نعرف نوصل ليهم 

من غير ما هي تزعل 


يحيي 

بقولك اي لو فضلتي شايله هم الناس كده 

مش هتعرفش تفرحي وبعدها نزل وكنت وافقه  في المطبخ وأحمد وأمه قاعدين 


يحيي 

ماما باركلي سهير لسه راجعه من عند الدكتور 

وقالت ليا انها حامل  في الوقت ده حماتي قامت 

وقفت وقالت 


الام 

الف الف مبروك لا حبيبي متعرفش فرحت 

ازاي وانا  خرجت ب كوبيا الشاي ولسه 

بتحطها قدام جوزها 


احمد 

غوري من وشي أدخلي المطبخ مش عايز 

اشوف وشك هنا 


ايه 

هو انا عملت اي علشان تعمل فيا كده وبعدها 

طلعت شقتي 


الحما 

حرام عليك يا ابني ده هي اللي فيها مكفيها ليه تعمل فيها كده هي ناقصه


احمد 

بقولك اي أنا مش ناقص اي حوارات ودلع 

ستات انا رايح شغلي وبعدها نزل 


يحيي 

شفتي يا ماما احمد نازل حتى من غير ما يقول لي الف مبروك


الحما 

يا يحيي هو فيه اي معقول انت مش .حاسس 

ب اخوك كده المفروض مكنش ينفع تقول 

بالطريقه دي 


يحيي 

هو فيه اي هو انا ممنوع افرح ولا اي بقولك 

اي أنا نازل رايح شغلي 


وفي شقتي كنت عامله اعيط والباب 

خبط وفتحت وكانت سهير 


سهير 

حقك عليا والله يا ايه انا مكنتش عايزه 

اقول لحد دلوقتي 


ايه 

بقولك اي أنا مش طايقه اشوف وشك انتي 

سامعه ولا لا مش عايزكي تيجي هنا تاني 


سهير 

طيب انا ذنبي اي هو انا عملت حاجه علشان تقولي كده 


ايه 

بطلي بقي تمثيلك ده مش بقي لايق عليكي 

خالص وبعدها قفلت الباب في وشي 


وبعدها روحت شقتها وشويه والباب خبط 

وفتحت وكانت سما اختها 


سما. 

ما تعرفيش والله فرحت ازاي اول ما ماما قالت لي انك حامل. قولت لازم اجيلك دلوقتي عامله 

اي 


سهير 

 وطي صوتي خالص ادخلي شقه واتكلمي زي ما انتي عايزه هو مش انتي عارفه مشكله ايه 

مينفعش كده 


سما 

بقولك اي احنا مالنا بالكلام ده خلينا في فرحتنا 

وبعدها دخلت اقعدت والباب خبط وفتحت 

 كان احمد 


احمد 

لقيت يحيي راح الشغل قولت اطلعلك لأن 

عايزك في موضوع مهم

يتبع



حملوا تطبيق النجم المتوهج للروايات الكامله مجانا من هنا



روايات كامله وحصريه من هنا



تعليقات

CLOSE ADS
CLOSE ADS
close