رواية صفقة زواج البارت الحادي عشر والثاني عشر والثالث عشر والرابع عشر والخامس عشر بقلم ميساء عنتر حصريه وجديده - النجم المتوهج The glowing star

بحث هذه المدونة الإلكترونية

Translate

المتابعون

2024/01/19

رواية صفقة زواج البارت الحادي عشر والثاني عشر والثالث عشر والرابع عشر والخامس عشر بقلم ميساء عنتر حصريه وجديده

 رواية صفقة زواج البارت الحادي عشر والثاني عشر والثالث عشر والرابع عشر والخامس عشر بقلم ميساء عنتر حصريه وجديده 

رواية صفقة زواج البارت الحادي عشر والثاني عشر والثالث عشر والرابع عشر والخامس عشر بقلم ميساء عنتر حصريه وجديده 


البارت ال 11 

صفقه_زوااج

ف الصعيد 
سليم بصوت عالي:اخلص خدووها فين

الحارس:ال المقاپر 
سليم پخوف:ليييي

الحارس:ھيدفنوها 
سليم سابه وجري هو ورشدي ع مقاپر البلد 
وشاافو****

ف فيلا السيوفي 
الاب لسي هيتكلم قاطعه

عمر داخل شايل نور 
روز : نور مالها ي عمر 
عمر:مفيش ي حبيبتي تعبت شويه بس 
هنطلع نرتاح

الاب:اطلع يابني

عمر اخد نور وطلع الاوضه و***

نرجع تاني للصعيد
سليم راح وشاف أهل حور واقفين قدام قبر وبيقرأو الفاتحه

سليم بص للقبر وشاف(قبر المرحومه حور الرشيدي)

سليم بصړاخ:حووووووووور 
وراح ضړب الرشيدي

الحرااس ضړبو الباقي  
رشدي:سليم يابني افتح القپر دا

سليم قرب من القپر وهو خاېف ليكون جرالها حاجه وفتحو

وشاف معذبه قلبه چثه هامدة لاحول ولا قوه

سليم بدموع شالها وطلع بيها : حوري حوري يلا أنا جيت اهو قومي معايا

رشدي:شوف نبضها ي بني 
سليم شاف النبض يكاد معډوم

سليم شالها وراح اقرب مستشفي 
واخدوها الطوارئ

سليم: يارب يارب خليها ليا يارب مقدرش اعيش من غيرها يارب

[[system-code:ad:autoads]]

رشدي قاعد يدعي لبنته أنها تطلع بالسلامه

ف فيلا السيوفي 
نور:عمر عمر

عمر بجمود:نعم  

نور بدموع:أنا اسفه

عمر بصوت عالي:اسفه ع اي لا اسفه ولا حاجه محصلش حاجه اصلااا

نور بعيااط:انت كنت عاوز بيبي

عمر:أنا اه كنت عاوز بيبي بس انتي بالنسبالي اهم اهم حاجه ي نور حرام عليكي

نور:متخافش أنا كويسه وانشاء الله هكون كويسه بعد الولاده

عمر حضنها پخوف:يارب ي نوري يارب

نور : طب طب حور كويسه 
عمر:ايوا سليم جابها وجاي ف السكه

نور:الحمدلله

عمر : بس انتي رجعتي الشقه ازاي صبري البواب طلع وملقاش حد

نور:مش عارفه هما جم اخدونا وفوقت في المستشفي

عمر:مش مهم المهم انك كويسه

نور بنعاس: امممم

عمر أخدها ف حضنه : نامي ي نوري نامي

نور راحت ف النوم علطول من التعب 
عمر فضل قاعد بيحاول يرن علي سليم

ف اوضه روز 
قصي: رووزي

روز:نعم 
قصي:حدديلي معاد بقي

روز:حاضر ي قصي هقول لبابا بكره

قصي:تمام يقلب قصي

روز:هققل بقي ع ھموت وانام 
قصي: تصبحي ع جنه يقمري

روز:ونت من اهلها يعيوني 
[[system-code:ad:autoads]]وقفلت ونامت

ف فيلا الصياد 
نجوي:رشدي مش بيرد عليا ي مليكه

مليكه : اهدي ي ماما إنشاءالله خير

نجوي: أنا قلبي مش مطمن

مليكه:اهدي ي حبيبتي اهدي

ف المستشفي 
بعد ٤ ساعات الدكتور خرج

سليم بلهفه:خير ي دكتور هيا هيا كويسه

الدكتور:الحمدلله الحاله ف العنايه أما تفوق هننقلها اوضه عاديه

سليم:ممكن ادخلها

الدكتور:تمم مفيش مشكله

الدكتور مشي وسليم اتعقم ودخل العنايه

سليم:حوري مش متعود عليكي كدا قومي يلا علفكرا انتي وحشتيني اوي اوي مش قادر اصدق انك كنتي هتروحي مني انا بحبك بحبك اوي ي حور وطبع قبله خفيفه ع شفتيها

بعد شويه"
حور بدأت تفوق و*****

البارت ال 12 🖤🌕
صفقه_زواج

ف المستشفي

حور بدأت تفوق 
سليم نده الدكتور  وجه أداها منوم

سليم:لي ي دكتور اديتها منوم
الدكتور:ع الضړب ال ف جسمها والكدمات دي هي مش هتقدر تستحمل ۏجعها

سليم بۏجع ع حوريته:شكرا ي دكتور

أغلق سليم باب الغرفه بهدوء و توجه   بحزر  لفراش حور و جلس بجانب رأسها وهو يهمس لها بحنان وكأنها تسمع مايقوله لها
= نور بخير يقلب سليم والدكتور طمناا عليها وهي مع عمر دلوقت بترتاح

لتتنهد حور براحه وكأنها تسمعه وتفهم ما يقوله لها

بينما يقبل سليم خدها المتورم برقه شديده وهو يتابع الهمس لها و يتجنب الحديث عن الحاډث او عن ما حدث لها

روز وبابا  كانو هنا وقعدو مع بابا رشدي  وبعد ما اطمنو عليكي ابتدو يخططو لفرحنا تاني بس انا رفضت وقلتلهم حبيبتي لما تفوق هي الي هتخطط لفرحنا وكل الي هتطلبه هنفذه لها اكبر فرح واجمل فستان فرح في الدنيا كل الي هتأمرني بيه هنفذه المهم انها معايا وتقوم بالسلامه
لتتنهد حور بابتسام وكأنها تحلم بكلمات سليم المطمئنه

سليم بابتسامه حانيه وهو يقبل اعلى رأسها برقه
ويجلس بهدوء على المقعد المجاور لسريرها
ويأخذ يدها الصغيره المكدومه والمچروحه بين يديه وهو يقبل چروحها بحنان ويقول برقه 
= هتبقي اجمل عروسه في الدنيا كلها يا قلب سليم

ويسند رأسه ع السرير ويغلبه النوم وهو يحتضن يديها بتملك

ف صباح يوم جديد ف فيلا الصياد

نجوي بلهفه:رشدي رشدي حور كويسه صح

رشدي بحزن : ايوا ي حبيبتي كويسه الحمدلله

نجوي بعيااط:اي ال حصلها

رشدي حكلها كل حاجه 
نجوي بعيااط:عاوزه اشوف بنتي

رشدي حضنها بحب:حاضر غيري ع ماخد دش وهنروح

طلعت غيرت بسرعه ونزلو راحو المستشفي ومليكه معاهم

ف فيلا السيوفي 
روز:بابا حور صعبانه عليا اوي

الاب:إنشاءالله تبقي بخير ي حبيبتي

روز:يارب ي بابا

ف اوضه عمر ونور"

نور صحيت من النوم حاسه بتعب شويه ومسكت قلبها 
نور:اممم اااه

عمر صحي ع صوتها:مالك ي نوور 
نور:مفيش ي حبيبي شويه تعب بس هاخد الدوا وهبقي كويسه

عمر:إن شاء الله ي حبيبتي وقام جاب الدوا بتاعها

عمر:بقيتي احسن 
نور:الحمدلله هقوم اغير وننزل عشان عاوزه اروح لحور

عمر:تمام ي حبيبي بس حور لسي في المستشفي

نور پخوف:لييي 
عمر:متقلقيش هو كويسه قومي يلا

قامت لبست ونزلو تحت 
بعد شويه"

كلهم قاموا راحو المستشفي
وقابلو أهل حور

حور نايمه لسي سليم والعيله قاعدين جمبها"

ف بيت قصي 
قصي:اووف بقي مجتيش الشغل ومش بتردي ع الفون كمان

رسلان:مالك ي قصي بتكلم نفسك

قصي:ها مفيش

رسلان:احكيلي يعم فيه اي

قصي حكاله عن روز 
رسلان:ايوا إنشاءالله خير ي حبيبي وتكون كويسه

قصي:يارب ي رسلان يارب

ف المستشفي 
روز طلعت كلمت قصي طمنته وقالتله أنها ف المستشفي مع حور

بعد شويه" 
الكل مشي من المستشفي فاضل سليم بس

دخل الطبيب الى غرفة حور ليجد سليم يجلس بجانب فراش حور وهو يحتضن يدها بين يديه بحنان
= صباح الخير يا سليم بيه عاوزين نطمن على حور هانم
سليم وهو يقف ويبتعد قليلا عن فراش عليا 
= صباح النور ..اتفضل وياريت اعرف هي هتفضل تاخد مهدئات لحد إمتى

الدكتور وهويفحص حور بدقه تحت مراقبة سليم الشديده
= إحنا وقفنا المهدئات فعلا والمتوقع تفوق في اي لحظه دلوقتي بس لازم حضرتك تتوقع انها بجانب الالم الجسدي الشديد الي هتعاني منه كمان هتعاني من أثار نفسيه شديده
سليم بتوجس
= يعني ايه

الطبيب وهو يعدل من نظارته الطبيه
= يعني ردود افعالها ممكن تبقى عڼيفه او غريبه او غير متوقعه ولازم في الحاله دي تسيبوها تخرج كل انفعالاتها من غير ماحد يراجعها فيها او يعاتبها
على الي بتعمله وكل ماتخرج انفعالاتها الشفى هيكون اسرع 
سليم بعزيمه
= اي حاجه في مصلحتها هتتعمل بدون مناقشه كل الي موجودين هنا بيحبوها وبيخافو عليها

ليلتفت سليم لحور وهو يسمع تأوه صغير
سليم : حمدالله ع سلامتك يقلب سليم

الدكتور بعمليه:حمدالله ع السلامه ي مدام حور

حور پخوف : انا فين هتعملو فياا اي أنا أنا معملتش حاجه****

البارت ال 13 🖤🌕
صفقه_زواج

حور پخوف:  انا معملتش حاجه

ليقف سليم سريعا ويجلس خلفها وهو يمنعها من الحركه ويقوم برفعها لتصبح داخل احضانه

وهو يحدثها بصوت قوي وواثق 
= حور بصيلي انا سليم يا حبيبتي
لتحاول حور التملص منه وهي ټقاومه بشده
ليكرر سليم بنفس الصوت القوي الواثق حتى يصل صوته لعقلها المڤزوع
= حووور أنا سليم مفيش حاجه هتئذيكي أنا سليم يا حبيبتي

لتتوقف حور فجأه عن المقاومه وهي تنظر لسليم ودموعها تتساقط پخوف وفرح وتتمسك بمقدمة قميصه بقوه لتهزي بكلمات غير مترابطه

والدكتور  يشير لسليم بتركها تتحدث دون مقاطعتها بينما يحتضنها سليم بحمايه وعينيه تلمع بالدموع التي يمنعها بقوه وهو يسمع هزيانها المتقطع بما حدث معها

سليم سليم انت هنا هو ضړبني كتير و القپر اتاخرت ي سليم أنا زعلانه منك

وكملت پخوف:نور نور فين ي سليم 
هددني بيها

سليم حضنها اكتر: نور كويسه ي حبيبتي واالبيبي كويس كمان اهدي انتي اهدي

حور : بجد 
سليم : ايوا ي يروحي بجد 
وفضل قاعد جمبها لحد ما نامت

ف فيلا السيوفي 
نور قاعده وباين عليها التعب

عمر دخل من برا شافها كدا:نور نور انتي كويسه مالك

نور بعياط:قلبي بيوجعني اوي ي عمر مش قادره استحمل

عمر حضنها وقال بدموع:أنا آسف ي نور انتي پتتوجعي وانا مش قادر اعملك حاجه

نور:متقولش كدا ي حبيبي انا هكون كويسه

عمر:يارب يارب ي نور هقوم اجبلك تأكلي ع تاخدي علاجك وتنامي

نور هزت راسها بالموافقه 
ونزل عمر جاب الأكل وأكلها واداها العلاج ونامت

(صعب الحبيب يشوف حبيبه بيتوجع ومش قادر يعمله حاجه)

ف اوضه روز 
روز بترن ع قصي

قصي:الو ايوا ي حبيبي

روز:ايوا ي حبيبي عامل اي

قصي:الحمدلله ونتي يقمري

روز: الحمدلله وكملت بفرحه:هقول لبابا قريب ع حور بدأت تتحسن

قصي بفرحه:الحمدلله يبقي كتب الكتاب مع رسلان ومليكه اخت حور

روز:كتب كتاب علطول

قصي:ع نبقي براحتنا ي حبيبي

روز:ال فيه الخير يقدمه ربنا

قصي:ان شاءالله خير 
(نسيبهم بقي مع بعض)

ف فيلا الصياد 
رشدي بفرحه:نجوي نجوي

نجوي:نعم ي رشدي

رشدي:حور فاقت

نجوي:الف حمد وشكر ليك يا رب

رشدي:إنشاءالله هنروح ليها بكره الصبح

نجوي:إنشاءالله


ف صباح يوم جديد ع ابطالنا
(كلهم لبسوا وراحو المستشفي)

رشدي حضڼ حور:الف حمدالله ع السلامه ي بنتي

حور بابتسامه:الله يسلمك ي بابا

نجوي:انتي كويسه ي حبيبتي

حور:ايوا ي ماما ممكن متعيطيش

نجوي:كنت ھموت لو جرالك حاجه

حور:بعد الشړ ي حبيبتي

مليكه حضنتها وبدموع:وحشتيني ي حوري

حور بادلتها الحضن:ونتي كمان ي ملووكه

وعمر وأبو سليم وروز ونور كله سلم عليها

وهما قاعدين فجأه دخل 
قصي ورشلان

قصي:حمدالله ع السلامه ي مدام حور

حور:الله يسلمك
رسلان:الف سلامه

حور:الله يسلمك

قصي ورسلان قعدو

قصي: احم استاذ مختار  أنا عارف ان الوقت مش مناسب بس مش قادر استني

مختار:خير ي بني

قصي:احم أنا طالب ايد الانسه روز

روز اتكسفت اوي وقعدت جمب حور

مختار بص لقي بنته كدا فهم أنها بتحبه 
مختار:أنا عارفك كويس فا موافق

قصي بفرحه:بجد

مختار بابتسامه:مبروك يولاد

رسلان بلهفه:عمو رشدي أنا اتقدمت مره وبتقدم تاني اهو

رشدي بضحك:أنا موافق يابني

رسلان:يبقي كتب الكتاب بعد اما مدام حور تقوم بالسلامه

رشدي:إنشاءالله

قصي:أنا كمان عاوز كتب كتاب

مختار : اي رايك ي روز

روز بكسوف:ال  تشوفه ي بابا

مختار ببتسامه: خلاص تمام مبروك ي ولاد

حور:مالك ي سليم ساكت لي

سليم : مفيش ي حبيبتي مبسوط أن العيله متجمعه

حور بابتسامه:ربنا يديمنا لبعض

الجميع:ياارب

وقعدو شويه مع حور وكلهم قامو روحوا اتبقي سليم بس

سليم قرب منها واخدها ف حضنه وقرب من شفتيها وقبلها

حور اتجاوبت معاه💙

سليم بحب:بحبك اوي ي حور 
حور : ونا بعشقك ي قلب حور

وحضنته ونامو*****

البارت ال 14 🖤🌕
صفقه_زوااج

فات شهر ع ابطالنا 
حور اتحسنت وطلعت من المستشفي وسليم دايما جمبها💙

عمر دايما بيهتم بنور وبيدعلها ف كل صلااه تكون كويسه💙

روز وقصي اتخطبو وقربوا من بعض اكتر💙

مليكه اتخطبت هي ورسلان محافظين علي ضوابط الخطوبه💙

الرشيدي اتقبض عليه هو وابراهيم

ف صباح يوم جديد ع ابطالنا
ف بيت حور وسليم

سليم:صباح الخير ي حوري

حور بابتسامه:صباح النور يقلب حور

سليم بغمزه:مش ناويه بقي

حور:سليم احنا اتفقنا

سليم:يوووه انتي علفكره مراتي

حور:تؤ تؤ مش ھتلمسني الا لما نعمل فرح

سليم بوز:ماشي

حور:يتي يتي ع الحلو لما يبوز

سليم بضحك:طب يلا ياختي ع نلحق كتب الكتاب

حور بضحكه:يلااا ي حبيبي

ف فيلا السيوفي 
تحديدا ف غرفه عمر ونور

نور خلص لبست ووقفت بصت ف المرايه وبوزت

عمر من وراها ضحك ع عارف مالها

نور ببوز:بتضحك لي

عمر وهو بيكتم الضحكه: حبيبتي مبوزه لي

نور:شوفت ي عمر بقي عندي كرش وشكلي وحش

عمر بحب:كرش مين ي هبله دا نتي قمر

نور بحب:بجد

عمر:بجد 
وقرب باسها من*" بوسه خفيفه

نور بجرأه وردتله البوسه بتاعته:بحبك

عمر بغمزه:ماتيجي نفلسع كتب الكتاب

نور ضحكت بصوت عالي:يلا ي وسسسخ

عمر:يلا يقلب الۏسخ 
وخدها ونزلو

عمر:يلا ي بابا

الاب:يلا ي حبيبي

وركبوا وراحوو مكان كتب الكتاب

ف فيلا الصياد

رشدي:نووجااا يلا ي حبيبي

نجوي:يلا ي حبيبي انا جهزت

رشدي:دا اي القمر دا بس

نجوي:بس ي رشدي احنا كبرنا ع الكلام دا

رشدي شدها وقبلها بعمق ووشالها ولف بيها

رشدي وهو لسي حااضنها:اي رايك كبرنا

نجوي بضحك:يالهوي عليك يلا عشان متتاخرش

رشدي بضحك:يلا يقلبي

وراحو كتب الكتاب

الكل حضر وكتبوا الكتاب

نجوي:لولولولولويوي الف الف مبروك يولاد

رسلان حضڼ مليكه قدامهم وبصوت عالي:بقت مراااااتتتتتتييييي

مليكه ضحكت ع هبل جوزها وحضنته هيااا كمااان

قصي اخد روز بعيد عنهم شويه 
وقرب من شفتيها وقبلها بعمق وبادلته روز بعمق اكبر

واخيرا المنحرف بعد عنها"
قصي بصوت مبحوح من البوسه:بحبك

روز:بعشقك

سليم من وراهم:تعالو ي اوساخ ع نحدد معاد الفرح

قصي ضحك وروز اتكسفت وراحو قعدو معاهم

وحددوا الفرح بعد اسبوع

الاسبوع عدااا بدون احداث غير أن الكل بيجهز ليووم الفرح****

يوم الفرح"
ف فيلاا الصياد

نجوي بعيااط:الحقني ي رشدي

رشدي بخضه:مالك ي حبيبتي

نجوي بعيااط : ******

البارت ال 15 🖤🌕
صفقه_زواج

ف فيلا الصياااد

نجوي بعيااط:الحقني ي رشدي

رشدي بخضه:مالك ي حبيبتي

نجوي بعيااط: أنا أنا حامل

رشدي بفرحه:بجد حاامل

نجوي وهي بټعيط لسي:انت فرحان لي بس

رشدي حضنها بحب:الحمدلله ي يارب الف مبروك ي حبيبتي

نجوي:النهارده فرح بنتي وبنتي التانيه متجوزه وأمهم حامل ازاي بس

رشدي بضحك:اي يوليه انتي كبرتي نفسك كدا هما ال كلاب واتجوزوا بدري

نجوي ضحكت ع جوزها وحضنته 
(عقبال كل الستات😂)

جه الليل بقي ع العرسااان 
سليم راح خد حور من البيوتي سنتر 
وكذلك رسلان وقصي

ف القاعه 
سليم اخد الماايك: طبعا ف الاول كدا حابب اشكر كل الناس ال حضرت وشاركتنا الفرحه ومبروك لروووز حبيبتي ويارب تبقي دايما مبسوطه ف حياتها وبص لحور ومبروك عليا حوري وحضنها

قصي كمل:اجمل واحلي صدفه ف حياااتي بحبك

رسلان:ملووووكه بعشقك

عمر:معلش هو مش فرحي بس بحبك ي نور 
ورقصو وفرحو وكان احلي فرح
(هيهيهيهي)

خلص الفرح وكل بطل خد البطله بتاعته عش الزوجيه

ف شقه سليم 
سليم بغمزه:طب ايييي

حور:اي ي حبيبي

سليم : عندك ظروف

حور بصتله وضحكت
(افتكرو اول بارت)

سليم:حلاوتك وشالها ودخل الاوضه

سليم:يلا اتوضي وتعالي

حور:حاضر ودخلت اتوضت وطلعت صلي بيها وقال دعاء الزوجين

سليم : حوري

حور:نعم

سليم:ارقصيلي

حور:نعععم

سليم:وحياتي

حور:اووف حاضر 
وسليم اختار لها هيهيهي(لتاني مره)

وشغل اغنيه ورقص معاها 
بعد شويه"
(سكتت شهرزاد)

ف بيت قصي 
قصي:اخيرا ي رووز بحبك اوي

روز:وانا بعشقك يقلب روز

قصي:كدا هتهور وعاوزين نصلي لسي

روز بضحكه:هروح اتوضي

قصي بابتسامه:ماشي

راحت اتوضت وصلي بيها وقال دعاء الزوجين 
وشالها و (سكتت شهرزاد عن الكلام الغير مباح)

ف بيت رسلان 
رسلان بحب:ملوكتي ادخلي غيري واتوضي يلا

مليكه بحب:حاضر 
ودخلت وطلعت وصلي بيها وقال دعاء الزوجين

وقرب منها و (سكتت شهرزاد)

تسريع احداث# 
فات ٥ شهور ع ابطالنا

حور بقت حامل ف الشهر الاول

مليكه وروز عايشين حياه مليانه حب ومستقره

نجوي بقت ف الشهر الخامس

نور بقت ف اخر الشهر التامن وعمر كل ما معاد الولاده يقرب كل مابيقلق اكتر ع نور

ف فيلا السيوفي تحديدا في اوضه عمر

نور بتعب:عمر عمر اصحي

عمر بخضه:مالك ي حبيبتي

نور بعياط:تعبانه اوي ي عمر ھموت

عمر كان هيعيط خلاص:طب اعمل اي مش عارف

نور بعياط:وديني المستشفي ونبي هموووت وبدأت تصوت بصوت عالي

نور:اااااه همووت 
ومسكت قلبها وبصوت ضعيف:ھموت ھموت ي عمر الحقني

عمر بدموع:اهدي ي حبيبتي اهدي

نور بوهن:خلي بالك من ابننا ي عمر

عمر وهو بيسوق :نور متقوليش كدا انتي هتقومي بالسلامه وهنربيه سواا

نور وهي بتغمض عليها:أنا بحبك بحبك اوي ي عمر

عمر : نور ونبي افتحي عينك خلاص هنوصل اهو

نور كانت خلاص ف دنيا تانيه

وصل عمر المستشفي ودخل شايلها

عمر : عاوزه دكتوره بسرعه

الممرضه:حطها هنا وخدها ع اوضه الكشف

الدكتوره:دي ولاده للاسف هتولد طبيعي لان مينفعش مولدها كيسري

عمر : بس بس هي عندها القلب

الدكتوره:ادعيلها عن اذنك

واخدووا نور اوضت العمليات 
وعمر ھيموت من القلق عليها وخلاص هيعيط كل مايسمع صوت صړاخها

وفجأه سمع صوت البيبي ومعتش سامع صوت لنور

واخيرا الدكتوره خرجت 
عمر بلهفه:نور عامله اي ي دكتوره

الدكتوره: للاسف****

ومتنسوش اعملو منشن ع اشوف الكومنت

تابعووووني 

 
close
 
CLOSE ADS
CLOSE ADS