جوزي جاب ليا رجاله يعملوا الحلقه الثانيه بقلم هويدا زغلول حصريه وجديده - النجم المتوهج The glowing star

بحث هذه المدونة الإلكترونية

Translate

المتابعون

2024/01/07

جوزي جاب ليا رجاله يعملوا الحلقه الثانيه بقلم هويدا زغلول حصريه وجديده

 جوزي جاب ليا رجاله يعملوا الحلقه الثانيه بقلم هويدا زغلول حصريه وجديده

جوزي جاب ليا رجاله يعملوا الحلقه الثانيه بقلم هويدا زغلول حصريه وجديده


احمد 

اللي انت عايزو هيحصل يا باشا والله بس ممكن 

اعرف انت ليه عايز تعمل فيها كده ومين دي 

البت شكلها غلبان اوي 


مختار

والله عال يا احمد جه اليوم اللي تقف قدام مني 

وتسالني ليه عايز اعمل كده اظن ده شئ مش 

يخصك ملكش دعوه انت ولا انت نسيت 

حق اختك اللي رجعته ليك 


احمد 

لا طبعا وتحت امرك في اي حاجه انت عايزها 

انت عارف ومتاكد كويس اوي ان مقدرش 

اقولك لا على حاجه تحت امرك وبعدها 

مشي وراح البيت وخرجت ايناس  اخته 


ايناس 

مالك يا احمد انا حاسك مخنوق الفتره دي دائما 

فيه اي يا حبيبي قولي 


احمد 

مش عارف اقولك اي بسببك انتي أنا ناوي 

اعمل في بنت غلبانه حاجه كبيره 


ايناس 

مش فاهمه اقصدك 


احمد 

علشان مختار خلصنا من المصيبه اللي عملتها 

ماسكني من ايدي اللي بتوجعني ولازم 

اعمل حاجه في حد غلبان 


ايناس 

والله يا احمد انا ما عملت كده بمزاجي 

وانت عارف ومتاكد كويس اوي 

اختك محترمه ازاي وبدأت تفتكر اللي حصل 

زمان  


                        #فلاش باك 


احمد كان واقف وايناس وافقه جنيه 

عامله تعيط 


ايناس 

الحقني يا احمد الدكتور اللي كنت شغاله 

معاه في العياده معرفش حطلي اي في 

العصير وبعدها عمل فيا 


احمد قام بسرعه وقال 

اي بتقولي ايه انتي متعرفيش انا هعمل فيه 

اي اوعي كده من قدامي وبعدها 

خرج جري وفي الوقت ده كانت نازله ايناس

وشافت مختار 


مختار 

مالك يا ايناس يا بنتي عامله ليه كده انا كنت 

طالع علشان عايز احمد في موضوع 


ايناس 

ارجوك يا استاذ مختار يلا بينا بسرعه 

نلحق احمد في مصيبه كبيره وبعدها جم علي 

العياده وكان الدكتور مرمي علي الارض 

وواقف احمد قدامه 


مختار 

ياخبر ابيض انت اي اللي عملته ده ازاي 

تودي نفسك في مشكله 


احمد 

يستاهل انت متعرفش عمل في اختي اي 

بس اللي خنقني أنه كان بيقول ان فيه

حد خلا يعمل كده وراح قبل ما يقولي مين اللي 

قالو 


مختار 

اللي حصل حصل خلاص المهم انا مش 

عايزك تشيل هم خالص الموضوع ده كله 

انا هتصرف فيه 


ايناس 

ازاي بس اكيد أهله هيبلغوا احنا لازم 

نروح القسم ونقول علي كل حاجه .واكيد 

سعتها يا حبيبي العقوبه هتكون مخففه 


مختار 

اي الكلام اللي انتي بتقولي ده لا طبعا اوعي 

تعمل كده انت عارف ممكن يحصل فيك اي 

يلا بينا وانا هبعت حد يخصلنا من المشكله 

دي خالص وبعدها روحنا البيت 


مختار 

احمد انا مش عايزك تكون كده انت دراعي 

اليمين وعمر ما دراعي اليمين يكون 

كده 


احمد 

انا مش ندمان لو رجع بيا الزمن تاني هعمل فيه 

كده وبعدها دخل سيد وقال 


سيد 

كله تمام الموضوع خلص وكمان كان فيه كاميرا 

في العياده احنا اخدنها 


مختار 

برفوا انزل خليك في العربيه انا جاي 

وبعدها نزل اسمع يا احمد انت اجازه 

انهارده وبكره وبعدين عايزك تيجي 

وتنسي أن حصل حاجه اصلا 


احمد 

انا مش عارف اشكرك ازاي والله علي اللي انت 

عملته ده 


مختار 

عيب لما تقول كده انت ابني اللي مليش 

غيرو يا حبيبي يلا سلام وبعدها مشي 

والحاجات اللي علي الكاميرات كانت 

مع مختار وفضل يذل بيها احمد 


                      #رجوع 

احمد فال لأخته علي كل حاجه 


ايناس 

اوعي تعمل كده انت مكنش رضيك اللي حصل 

فيا يا احمد حرام عليك لما تيجي علي بنت 

غلبانه زي دي 


احمد 

لو مش عملت كده انا هتحبس انتي 

ناسيه أن فيه فديو معاه وانا بعمل 

في الدكتور كده 


ايناس 

تعالي نمشي من هنا ونبدا من جديد 


احمد 

مبقاش ينفع خلاص يا ايناس والله ان انا اعمل 

كده اللي يشتغل مع مختار خلاص 

بيكون دمر نفسه 


وفي شقتنا


الام 

مش ملاحظه ان احمد بقالو كام يوم مش 

بيجي يا هاله هو فيه اي يا بنتي اوعي 

تكوني زعلانه انتي وهو 


اسماء 

والله يا ماما انا مش عارفه مالو هو فعلا 

متغير ومش بقا يجي الصداليه كمان ولا بيكلمني في التلفون 


الام 

والله با بنتي انا حاسه ب حاجه غريبه ومش عارفه 

ليه مش بقيت مرتاحه ليه 


اسماء 

ليه يعني يا ماما علشان اتاخر يومين بس 

تقولي كده باذن الله خير 


الام 

يارب يكون احساسي غلط 


وفي بيت مشيره كانت قاعده ومعاها مرات 

ابنها 


مشيره 

بقولك اي يا بت يا فردوس ليكي عندي خبر 

حلو اوي أنا جايبه ليكي عريس انما اي 

حاجه كده هترفعنا لفوق 


فردوس  

انتي بتقولي اي يا حماتي طبعا انا مش موافقه 

بالكلام ده هو انتي ناسيه أن حامل من ابنك 

الله يرحمه ولا اي 


مشيره

يابنتي لسه تربطي نفسك ب عيل وتعيشي كده في الدنيا لوحدك انا من راي تنزلي


فردوس 

قولي انك بتهزري لا طبعا انا لايمكن اعمل 

كده وبعدين بعد ابنك الله يرحمه مقدرش 

اتجوز بعدو 


مشيره 

مش لما تعرفي العريس مين تبقي تقولي 

اه ولا لا حسين اللي معاه فلوس قد الرز 


فردوس

انتي الفلوس عمت قلبك انا لا يمكن وافق

علي الكلام اللي انتي بتقولي عليه ده خالص 


مسيره 

خالص يا حبيبتي روحي بقي شوفي مكان 

تعيشي فيه اه انا مش ناويه اشيل حد 


فردوس 

مانتي عارفه مرات ابويا مش موافقه 

اروح اعيش عندها ارجوكي خليني 

هنا  تشوفي ابن ابنك قدام عينكي 


مشيره 

ومين قالك اصلا ان انا عايزه امشي من وشي 

عيله وش فقر بقي كل واحده اقولها تتجوز 

حسين لازم تعمل الشويه دول 


فضلت ماشيه فردوس وهي مش عارفه 

تروح فين وراحت بيت ابوها فتحت 

دلال مراته 


دلال 

ال يا قاعدين يكفيكوا شر الجاين خير اي اللي 

جابك يا فردوس 


فردوس

هنتكلم من ع الباب كده خليني 

ادخل انا تعبانه اوي من الحمل وبعدها 

دخلت اقعدت 


الاب 

يوووو انتي اي اللي جابك يا بت هو انا 

ناقص هم مش كفايه الهم اللي عندي 


دلال 

بقولك اي يا راجل انت اظبط لسانك كده 

لاحسن متعرفش هعمل فيك اي 

وانتي ردي عايزه اي 


فردوس

سبت بيت مرات ابويا علشان عايزني 

اتجوز وانزل ابني 


الاب 

والله ست فيها الخير طيب مين العريس 


فردوس

هو انت بتتكلم بجد معقول انت عايز 

تعرف العريس الفكره بالنسبه ليك 

عادي ممكن تعملها يعني 


الاب 

امال انت جايه ليا ليه فاكره يا بت أن هقولك 

اطلقي وتعالي عييشي معايا ولا اي 

انا ياختي معايا اخواتك وكفايه عليا انك مشيتي 


دلال 

اصبر بس يا حاج طلما حماتك اللي جايبه ليكي 

العريس يبقي عريس جامد مين يا بت 


فردوس

حسين قربها بس انا لايمكن اوافق 

علي اي حد حتي لو كان مين 


الاب 

انتي عارفه سيد ده معاه فلوس قد اي 

انتي عارفه ان كان نفسي انك تتجوزي قبل 

جوزك بقولك اي يا بت انا موافق 

طبعا 


دلال 

بس يجي من طريقنا احنا يا حاج مش من طريق 

مشيره اه يا اخويا احنا اولا بكل قرش 

وقامت فردوس وقفت وقالت 


فردوس

بس بقي حرام عليكم كل واحد بيفكر 

في مصلحته وبس انا لايمكن اعمل كده 

فاهمين 


دلال 

خلاص يا حبيبتي امشي من هنا وشوفي 

بقي هتعيشي فين بعد كده 


فردوس

انت راضي يا بابا علي اللي بيحصل ده 


الاب 

بس يا دلال بقولك اي يا بنتي لو عايزه 

تقعدي هنا يبقي تنزلي اللي في بطنك

وبعدين تتجوزي اكتر من كده مش هقدر 

اقولك وبعدها مشيت 

وراحت عند حسين 


حسين 

اي ده فردوس غريبه اي اللي جابك هنا 


فردوس

عايزه اطلب منك طلب بالله عليك عايزك تقول 

لحماتي انك لايمكن تتجوزني ارجوك 


حسين 

ومين قالك اصلا ان انا عايز اتجوزك انا مش فاهم حاجه وبعدين انتي مال شكلك عامل 

ليه كده تعالي اقعدي وبعدها دخلت اقعد 


فردوس

حماتي عايزه تكلمك انك تتجوزني وعايزني 

انزل العيل اللي في بطني 


حسين 

معقول فيه حد كده مش قادر اصدق والله 

ده المفروض تقولك حافظي عليه علشان 

خاطر يفكرها بيه


فردوس 

المشكله كلها ان مليش مكان اروحه

وابويا مش عايزني في بيته 

كلهم طمعوا في الفلوس 


حسين 

مش عايزك تشيلي هم انا هجيب ليكي 

شقه تعيشي فيها وملكيش دعوه 

بيهم خالق واي فلوس انتي هتكوني عايزه 

انا تحت امرك فيها 


فردوس

والله بجد مش عارفه اقولك اي كل ذوق والله 

يا حسين 


حسين 

المهم خدي بالك من صحتك وادعيلي اللي بحبها 

تحس بيا 


فردوس 

والله اسماء دي عبيطه ازاي ترفض واحد زيك 

ازاي واحد طيب زيك واحده ترفضك طيب 

تحب اتكلم معاها 


حسين 

لا لا انا عايزها تكون عايزني لنفسي 

مش علشان حد 


وفي شقتي لقيت احمد بيخبط وفتحت وكان 

هو والماذون 


اسماء 

ازيك يا احمد حرام عليك انت فينك من بدري 

عامله اتصل بيك مش بترد ومين دول 


احمد 

أنا ناوي اكتب الكتاب دلوقتي 

بصراحه مش قادر اصبر اكتر من كده 

وجبتلك الفستان كمان 


اسماء 

معقول بسرعه كده ازاي يعني  يا احمد


احمد 

يلا بس الناس وافقه وبعدها كتبنا الكتاب 

فعلا وماما قالت 


الام 

انا رايحه عند خالتك كام يوم با حبيبتي 

وهسيب ليكي الشقه


احمد 

بجد مش عارف اشكرك ازاي يا حماتي وفعلا مشيت 


اسماء 

بجد انا فرحانه اوي وحاسه ان ربنا عوضني 

بيك 


احمد 

حبيبتي ربنا يخليكي ممكن تعملي كوبيا 

شاي


اسماء 

عنيا ودخلت وانا لابسه الفستان المطبخ وقولت 

اي اللي داخله بيه ده لما ادخل اغير 

ودخلت ولقيت رجاله في الاوضه واحمد قال 


احمد 

اقلعي هدومك يا عروسه 


اسماء 

اي دن مين دول هو فيه اي يا احمد انا مش 

فاهمه اي حاجه خالص


احمد 

اخلصي هو احنا لسه هنتكلم ولا اي قومي 

يلا غيري الناس وافقه وبعدين دول مش ناس 

غريبه دول اصاحبي 


اسماء 

اي الكلام الغريب ده عايزني اغير فستان 

فرحي واصاحبك موجودين في الاوضه 


احمد 

هو انا مقولتش ليكي انا اصلا مش اتجوزتك ولا كتبانا الكتاب اصلا كل دي كانت كدبه علشان اجيبك هنا وبعدها خرج



الحلقه الاخيره من هنا



بداية الروايه من هنا



اكتبوا في بحث جوحل( مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات) تظهر القصص كامله


القراء والمتابعين الغاليييييييين عليا إللي يدخل عندنا ميخرجش كل إللي محتاجينه هتلاقوه من غير تعب ومن غير لف في الجروبات والصفحات موجود في اللينكات بالاسفل 👇👇👇



أروع الروايات الكامله من هنا



اللي يخلص قراءه ميسبناش ويمشي أنا بحبكم أدخلوا انضموا معايا علي تليجرام واستمتعوا بقراءه الروايات من اللينكات بالاسفل 👇💙👇❤️👇



انضموا معنا على تليجرام عشان كل متنزل روايه يصلكم اشعار فور نزولها من هناااااا




اعملوا متابعه لصفحتي عليها جميع الروايات إللي عوزينها من هناااااااا




الروايات الحديثه من هنا




جميع الروايات الكامله من هنا




وكمان روايات كامله من هنا




🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺



 
close
 
CLOSE ADS
CLOSE ADS