رواية فستان زفاف البارت التاسع بقلم نور حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات - النجم المتوهج The glowing star

بحث هذه المدونة الإلكترونية

Translate

المتابعون

2024/01/15

رواية فستان زفاف البارت التاسع بقلم نور حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات

رواية فستان زفاف البارت التاسع بقلم نور حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات 


انتصار :كيفك يامرت عمى


خديجة :بخير يابتى


لتنظر انتظار لحياة بغضب وغل فهى سرقت منها ادم الذي تعشقه بكل تفاصيله: كيفك ياخيتى


حياة بتذمر وغضب وكأنها كلما سمعت حديثهم ولهجتهم تذكرت ألمها بكبرياء واضح فنبرتها: كويسه


وتكمل ارتشف قهوتها لتنظر لها انتصار وهى تجلس وتضع قدم على الاخر وترتدى بيجامة بيتى قطن بكم وتلف حجابها 

يقف سعيد امام باب السراية من الخارج منحنى الرأس ويصفق بيديه بقوة لتسمعه خديجة


خديجة: تعال ياسعيد ياولدى


ليدخل عليها ينظر للارض وهو يمسك قدمه الذي يعايره الكثير بها بتهته..:فى..ن..ناس ..عايزين الداكتورة يا..حاجة


حياة: خليهم يدخلوا دول صحابي


ليخرج لتقف حياة: عن اذنكم 


وتذهب لتدخل ندى وبعض اصدقائها لتعانقها بأشتياق قوة وكأنها حياتها الذى فقدتها وتريدها أن تخترق جسدها لتعود لها


ندى :واحشتينى ياجزمة يخربيتك


حياة :وانتى ياحبيبتى والله 


وترحل بأصدقاءها وهى تمسك بيد ندى لتنظر ندى تجاه خديجة وانتصار


حياة بحدة: دى الحاجه خديجة والدة ادم ..ندى صاحبتى


تنظر ندى لها وهى تجس على أسنانها ڤأسمه وكأن شفتيها تأبى نطق أسمه 


خديجة :نورتوا السراية كلتها ..اتفضلوا فالمضيفة


تتأملهم انتصار وملابسهم المصرية احدهن ترتدى فستان قط وتستدل شعرها والاخرى ترتدى بنطلون اشياء محرمة لديهم 

وتأخذهم وتذهب بهم ترحب بها ويتحدثوا عن احداث الجميعة لم تذكر شئ عن زوجها أو احداث زواجها وكأنها ترفضه من حياتها أو تعتقد بوصول اصدقاءها ستعود معاهم 


ندى وهى تغمز للفتيات: اخبار الجواز ايه يايويو حلو مش كده


حياة بحدة بهروب من سؤالها :خلصتوا الندوة امتى


ندى بتفهم للامر فهى تعلم شخصية صديقتها وكرهها للرجال التى أصبحت فجأة متزوجة وليس بأى جوازة بل جوازة فقلب الصعيد وسط الجهل والتخلف بالنسبة لتفكيرها الراقي فالمرأة :.بصى انا جبتلك حاجات تسليكى كده من الملل ده 


حياة بسعادة: بجد جبتيلى ايه


ندى: ابقى افتحى الشنط بعدان احنا لازم نستاذن بقا


حياة بفزع من تركها :ايه انتوا لحقتوا


ندى: احنا قاعدين من الصبح ولازم نروح انتى عارفة مينفعش حد فينا يابت برا البيت سلام وهنجيلك تانى


لتنظر لها بصمت فهى على علم بأن لن تجرأ احدهن على المجيء هنا مرة أخرى بعد طول الطريق ومعاناته ..


لتخرج معاها لتجده يجلس يقبل يد امه ومعاهم انتصار لم ترحل من الصباح 


ندى بهمس: هو ده جوزك


حياة بحدة وقسوة :اه 


ندى :طب مش تعرفينا عليه ولا ايه 


حياة :ده تخلف ورجعية عندهم 


ندى: حاولى


لتنكزها فجانبها بخفة لتنظر له بغضب وحده :ادم 


لينظر لها بصمت ودهشة فهى لم تنطق اسم غير حين مرض بين يديها ليراها تقف مع فتيات يعلم من ملابسهم أنهم من مصر ليقف ويمسك نبوته لتأملوا مظهره الخارجي وعبايته وجلابيته وعمته ونبوته كل شئ بيه يحي إلى أنه صعيدى اصيل ويقترب وهو ينظر عليها ليصل امامها لتنكزها فجانبها مرة أخرى اقوى من السابق 


حياة بضجر :ندى صاحبتى ..ادم جوووزى


نطقتها وهى تجز على أسنانها ليعلم انها مجبرة على ذلك


ندى وهى تمد يدها لتصافحه :تشرفنا 


حياة :مبسلموش على بنات 


ادم :ده شرف لينا ..نورتوا السراية كلتها


ندى: منورة بأهلها وناسها 


لتاتى ام السعد لتخبرهم بالغداء


ندى :مش هينفع يايويو انتى عارفة


انتصار: ليه ياخيتى انتى عايزة الخلق تأكل وشنا ولا اايه ده دار ادم صفوان دار الكرم كلته


ندى بحدة :دائما عامر ياقمر عن اذنكم 


ويذهبوا لتقف هى تحمل شنط الهدايا 


خديجه :خليكى يابتى ام السعد هتطلعهم


حياة بضجر: شكرا 


وتاخذهم وتصعد لتمر من امامه بدون مبالاة متجاهله ..


_____________


تجلس نيهال فالجامعة مع ملك 


ملك :متزعليش منها يانيهال انتى اكتر واحده عارفة اختك وقد ايه هى صعبة وان كان هو متخلف زى مبتقول فهى متحجرة على اللى حولها 


نيهال بحزن :انتى متخيلة يعنى ايه تقولى بكرهك ودائما قافلة على نفسها وتلفونها مقفول على طول وكل ماجى اكلمها اتصالح معاهم مقفول 


ملك بمؤاساة: بكرة تفتحه وتكلمك والله وتهدى هى بس محتاجه ان تتأقلم وتتعود على الجو 


نيهال :يارب والله واحشتينى رخامتها حاسة أن البيت من غيرها وحش اووووى 


لياتى صوت من خلفها ......


تاااااااابع....


١-رايكم فالبارت؟؟

٢-تقيمونى بكام من عشرة؟؟

٣-جزء عجبكم؟؟

٤-جزء مؤثر؟؟

٥-توقعاتكم؟؟

٦-صوت مين؟؟

٧-نيران حياة هتهدي امتى؟؟

٨- ادم هيقدر يكسر كبرياءها ولا قلبه هيمنعه من القسوة عليها؟؟



الفصل العاشر من هنا



بداية الروايه من هنا



الصفحه الرئيسيه للرويات من هنااا



روايات كامله وحصريه من هنا



اكتبوا في بحث جوحل( مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات) تظهر القصص كامله


القراء والمتابعين الغاليييييييين عليا إللي يدخل عندنا ميخرجش كل إللي محتاجينه هتلاقوه من غير تعب ومن غير لف في الجروبات والصفحات موجود في اللينكات بالاسفل 👇👇👇



أروع الروايات الكامله من هنا



اللي يخلص قراءه ميسبناش ويمشي أنا بحبكم أدخلوا انضموا معايا علي تليجرام واستمتعوا بقراءه الروايات من اللينكات بالاسفل 👇💙👇❤️👇



انضموا معنا على تليجرام عشان كل متنزل روايه يصلكم اشعار فور نزولها من هناااااا




اعملوا متابعه لصفحتي عليها جميع الروايات إللي عوزينها من هناااااااا




الروايات الحديثه من هنا




جميع الروايات الكامله من هنا




وكمان روايات كامله من هنا




🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺




 
close
 
CLOSE ADS
CLOSE ADS