رواية علاقات مشبوهه الفصل التاسع والاخير بقلم عادل الصعيدي حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات
فهد بيحاول يفرض سيطرته علي منار اللي عماله تقاوم ومش عايزه تستسلم.
ناي،مها علي الارض وبق،طع في هدوم،ها
وبلحظه دخل عادل من الباب المفتوح
وبيمسك فهد ويشده من فوق منار وفهد مش قابل يبعد
عادل بنيانه اقوي من فهد وعضلاته صلبه شد فهد بالقوه ودفعه ناحية الحيط بقوه
ومن قوه الدفعه فهد راسه ضربة بالحيط
ووقع مغمي عليه وراس بدأت تنزف الدم .
عادل مسك يد منار ووقفها
منار لمحت الدم طالع من فهد
منار:: يلهوووي يا عادل . دم فهد بينزل دم
جري عليه عادل بسرعه وبيحاول يفوق ومفيش فايده
فاقد الوعي
عادل :: اللبسي هدومك بسرعه عشان تسوقي العربيه وأنا هنزله تحت يلا بسرعه ..
حالة من الهلع والقلق والخوف صابت عادل من الخوف علي اخوه فهد
بسرعه شال فهد ونزل بيه
ومنار لبست هدوم جديده من اوضتها ونزلت ورا عادل
وساقت العربيه
وعادل ماسك فهد وبسرعه وصلوا المستشفي
وفهد كان بينزف دم كتير من راسه
دخلوا بيه قسم الطوارئ وبسرعه تفاعل الموجودين بالقسم واخدو فهد علي اوضة العمليات
عادل قعد من بره والقلق والخوف واضح عليه ومنار قعدت لوحدها بمكان بعيد شويه . دقايق وكان سليم بالمستشفي
سليم :: عادل حصل لاخوك؟
عادل بخوف وقلق :: مفيش يا بابا دي اغمي بس شويه وهيكون كويس
سليم :: اغمي عليه والا حصلت مشكله بينكم . اصبر عليا بس نشوف آخرة الموضوع دي وحسابك معايا .
سليم وعادل واقفين والتوتر واضح عليهم ومنتظرين اي حد يخرج من اوضة العمليات عشان يطمنوا علي فهد
شويه وطلع الدكتور من جوه
عادل وسليم بصوت واحد
_ خير يا دكتور طمنا فهد كويس
الدكتور:: لو سمحتوا عايزين دم بسرعه المريض نزف دم كتير .
عادل :: انا جاهز يا دكتور
الدكتور :: انا عايز فصليه O+ دم
عادل :: للاسف انا فصيلتي A
وكمان سليم قال وانا A برضوا والحل احنا لازم نتصرف
طلع سليم بره المستشفي عشان يجمع دم لفهد
عادل لمح منار قاعد بعيد ونادي عليها
عادل :: منار تعالي بسرعه .
فصيلت دمك ايه ؟
منار :: مش عارفه والله بجد
عادل :: معقوله دي وقته . تعالي ورايا
راحت ورا عادل وخدها ودخل غرفة الدم
منار دخلت عشان ياخدو منها دوم ويشوفوا الاول فصيلتيها اي نوعها.
عادل رجع لوحده ووقف عند اوضة العمليات وخايف اووي ومتوتر وخصوصا هو السبب في حصل لفهد وذاد خوفه ورعبه لو حصل حاجه لفهد راح يتحبس فيها..
بعد حوالي ساعه وصل سليم ومعاه أكياس الدم المطلوبه ودخلها للدكتور عشان يعطوها لفهد ..
شويه ووصل دكتور المختبر بتاع الدم عند سليم وعادل وبصلهم وقال
الدكتور :: لو سمحتوا مين قريب الأخت اللي تحت اسمها منار
سليم :: انا جوزها . خير يا دكتور
الدكتور :: للاسف احنا حجزناها في عنبر الامراض المعديه لاسف حللنا الدم بتاعها وطلعت مصابه بالايدز
نزل الخبر زي الصاعقه علي قلب سليم بيه وعادل اللي اترجف وجسمه جاب ميه من فوق لتحت
عادل برعب :: انت بتتكلم جد يا دكتور
الدكتور:: للاسف ايوه
سليم :: يا نهار اسود . ازاي حصلها دي . وايه المصايب اللي بتحصل في اليوم دي .
عادل بص ناحية سليم وهو متوتر ومرعوب
عادل :: بابا انا رايح اجيب حاجه وراجع
طلع بره المستشفي عادل وركب عربيته بسرعه
ووصل عند مستشفي خاصه ودخل قسم التحاليل...
سليم قدام غرفة العمليات ولحظه خروج الدكتور جري عليه
الدكتور :: الحمد لله . العمليه نجحت وفهد بخير بس هيفضل شويه باوضة العنايه المركزه
أطمن سليم شويه وراح عند الاستراحه وقعد
شويه ووصل عادل المستشفي
وطلب من الدكتور يقابل منار
وبعد اللحاح سمح ليه الدكتور
يشوفها ولكن بشروط.
وافق عادل ع شروط ودخل يقابل منار
عادل بضيق :: انا عايز افهم ايه اللي حصل
منار بدموع :: عادل انا عايزه اقابل سليم بيه وكمان عايزاه يسامحني . انا بجد تعبانه ومش قادره انا كل يوم كنت بحس بالالم وخايف اكشف واروح لدكتور ولكن الصدفه وضحت كل حاجه غصب عني ومهما اخبي الموضوع خلاص مبقاش سر
عادل:: منار ممكن افهم ليه انا محصلش فيا حاجه هو مش حصل بينا علاقه قبل كدا
منار بدموع :: محصلش حاجه بينا يا عادل . أنا كنت ناويه يحصل في اليوم اياه بس ضميري صحي ومنعت نفسي عنك لأنك ابن جوزي
اللي حصل كان بين صحابك والناس اللي كانت تسهر عندي في الشقه .
ولسه عادل هكمل كلامه معاها
لكن ايد سليم شدته.
سليم بص ناحية عادل وكمان ناحية منار
سليم :: فهد قالي علي كل حاجه كنتي تعمليها وللاسف خدتي جزاك من ربنا بالمرض اللعين وقبل ما اسيبك انا بلغت ابوكي ورفض يجي المستشفي ودلوقتي قبل ما امشي عايز اقولك
انتي طالق. طالق طالق ..
سليم رمي عليها اليمين وخد عادل ومشي وراحوا عند فهد
ولما وصل عادل عند فهد وشافه مد ليه ايده وحضنه وسامحه فهد علي عمله معاه لانه نجاة من الشر اللي كان مع منار جوه جسمها..
وبعد ساعات سمحلهم الدكتور يغادرو المستشفي ويروح البيت خلاص..
وبعد اسابيع قليله بدا المرض يستوطن اكتر في جسد منار وفشل العلاج ايقافه وبعدها فارقت الحياه متاثره بمرضها
وبكدا تنتهي الحكايه والحدوته
ولعلها تكون عبره لمن يعتبر ويسلم نفسه لبراثن الرذيله والفواحش المحرمه .
وان يتذكر عقاب الله أشد من المغريات. المال يزول وتبقي الصحه كنز من الكنوز التي أنعم الله بها علينا.
تمت بحمد الله
تابعووووني
تعليقات
إرسال تعليق