Main menu

Pages

رواية حكاية حب الفصل الحادي عشر حتى الفصل العشرون بقلم نوفيلا عماد حصريه وجديده علي مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات

 رواية حكاية حب الفصل الحادي عشر حتى الفصل العشرون بقلم نوفيلا عماد حصريه وجديده علي مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات 


رواية حكاية حب الفصل الحادي عشر حتى الفصل العشرون بقلم نوفيلا عماد حصريه وجديده علي مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات

البارت_11

مالك بحب مصتنع :اسف يحبيبتي بس انا اتجوزت 

ماريا بصدمة:نعم و انا ؟

مالك بحب مصتنع:اسف يحبيبتي بس ده اصلا مش براضي أن اوافق أو ارفض ف قولت اوافق و اهو نتسلي شوي لكن انت اللي في القلب 

ماريا بصدق: حسنا لنذهب

و ذهبوا ل نايت كلاب 

.........

في الصباح التالي 


:زينة ... زينة ممكن دقيقة

زينة ببتسامة:عامل اي ي محمد؟ في حاجة ؟

محمد :لا بس ممكن اخد منك المذاكرة اللي الأخيرة 

زينة ببتسامة:اكيد اتفضل بس مش تتأخر عشان بذاكر منها 

محمد ببتسامة:مش هتاخر باي 


:والله عال ي آنسة زينة واقفة تضحكي مع الشباب 

جاءت زينة لترد لكن قاطعها 

:اركبي اوصلك عوز اقولك علي حاجه 

زينة :مش هينفع اركب ي جاسم 

 جاسم بصوت ارعبها :اركبي معنديش وقت لكلام و دلع ده 

زينة ركبت بخوف:نعم ؟

جاسم :بصي انا اول م جاءت البيت وانا حطط في دماغي أن هنتقم منك وبس بس بصراحة أنا ماما فوقتني من اللي كنت هعمله و انا بعتذر 

زينة بصدمة و ببتسامة:انت اعتذرت مني 

جاسم :انا اه بعتذر عادي بس عشان انا غلطان غير كده لا 

زينة ببتسامة:ماشي 

جاسم بغضب:هو اي اللي ماشي انا عتذرت عن فكرة كانت ف دماغي وانتي اللي بداتي معايا كسر العربية و شتمتك ليا اعتذري 

زينة:م انت برضو غلط يبقا كده متساويين 

جاسم و يقترب و عيونها كله شر:اعتذري 

زينة بخوف:اسفة 

جاسم :مين اللي كنتي واقفة معاه ده؟

زينة ببتسامة:ده محمد زميلي في سنتر كان عوز ياخد مذاكرة مني وانا ادتهالوا 

جاسم :متتكررش تاني و 

و قاطع كلامه مسدج (*********) وأكمل بسرعة انزلي 

زينة بعدم فهم :نعم ؟

جاسم بسرعة:انزلي ي زينة انجزي 

زينة :الشارع فاضي ي جاسم انزل فين ال 

جاسم بغضب:بقولك انزلي 

نزلت زينة بخوف ف الشارع فاضي و عامل زي غابة وجاسم مشي بسرعة هي مش عارفة تعمل اي ؟

ذهبت لتكمل الشارع ولكن ...........

فتون و تسكت احمد : شوفتي مالك؟

فاطمة و تاخد احمد:لا ليه ؟

فتون :كنت بصلي الفجر و ملقتوش معنا كده أنه خرج من قبل الفجر صح ؟

فاطمة ببتسامة:متخافيش مالك بحكم شغله اكيد مش هيبقا ليه مواعيد محدد 

فتون بقلق:ربنا يستر

زينب بزهق:انا جعانة 

فتون بحب:حاضر خمس دقائق بس و نجيب الفطار

زينب:مالك فين 

فاطمة بسرعة:نايم نايم يخالتي 

زينب:ماشي 

فتون بهمس:كدبتي ليه عليها 

فاطمة بنفس الهمس:لان لو قولتلها انو مشي من بدري هتزعل لأنها بتحب تشوفوا الصبح 

فتون بتوتر:هات العواقب سليمة يارب 

......

اللواء:يعني اي 

: مسكتها يفندم و فتحتها و فعلا هي 

اللواء بسرعة:هات و تعال بسرعة ي جاسم 

جاسم :تحت امرك يفندم 

واغلق الخط 

اللواء:بلغ مالك أننا معانا الحاجة خليه يخرج من هناك بسرعة 

:اومراك يفندم 

.........

جاسم بعملية:اتفضل سيادتك 

اللواء بصدمة :مش معقول الناس دي من أكبر كبرات البلد و صاحب شركات كبيرة ازاي ده ازاي مفيش في شك فيهم ؟

جاسم :المهم دلوقتي يفندم تقبض عليهم و الاهم من ده مالك مالك لازم يخرج من هناك قبل م يعرفوا أن الحاجة بقت معانا و 

قاطع كلامه رنين الهاتف باسم والد زينة 

جاسم باستغراب:بعد اذنك يفندم 

جاسم :الو 

والد زينة بسرعة:بنتي انت اخر مرة كانت معاك بنتي محاتش و ديتي بنتي فين؟ 

جاسم بعدم فهم:انا مش فاهم حاجه

والد زينة:بنتي كان عندها درس النهاردة الصبح و فعلا راحت موعد خروجه عدا عليه اربع ساعات و مجاتش نزلت سنتر و سالت عليه و شوفت الكاميرات لقيتها راكبة معاك الغربية بنتي فين ؟

والدة زينة بدموع:رجعولي بنتي بنتي صغيرة و ملهاش حد غيري بنتي وحيدتي اااه عليكي يقلب امك 

جاسم بخوف و يتذاكر الشارع التي تركها فيه:انا هرجعها متقلقوش و اغلق الخط و ذهب ل ذلك الشارع 


...........

ارون بعصبية:ماريا لقد قبضوا علي ***** و ذاك الرجل كان سيرحل الشحنة من مصر 

ماريا:و كيف حدث ذلك ؟

ارون بغضب:سوف اقتله و اقتلك ماريا لقد علموا الشرطة المصرية بكل شي و سوف يقبضوا علي الجميع

ماريا بنظرة ل مالك:لن يحدث ذلك و سوف تخرج الشحنة أيضا 

و أغلقت الهاتف


#البارت_12

#حكاية_حب


جاسم بخوف:زينة زينة انتي سمعاني 

الو 

:حضرتك احنا اتبعنا الموبايل و هو ف نفس المكان اللي حضرتك فيه 

جاسم بهدوء :تمام 

جاسم بصوت عالي:زيـــــــنة 

و راء شي يتحرك خلف الأشجار 

جاسم بخوف:زينة؟

زينة بدموع و ترتمي بحضنه:جاسم و انهارت في البكاء 

جاسم :اهدي اهدي انتي ف امان متخافيش 

زينة بسرعة :في جثة في جثة هناك ادفنت من شوية راجل كبير و معاه معاه عربيات و معاهم شنط و دفنوها دفنوها انا شوفتهم هناك هناك 

جاسم  باستغراب:زين. اهدي انتي بس 

زينة بصوت عالي:انا انا شوفتهم بعيني والله العظيم شوفتهم بيدفونها عايشة و الله م بكدب و تذكرت شي بص انا هقولك بص الفيديو ده 

و عندما راء جاسم الفيديو 

جاسم :ابعتلي قوة علي المكان اللي هبعتلك هبعتهولك بسرعة 

زينة :انا انا خايفة 

جاسم بغضب:انتي ازاي اصلا مرجعتيش من الطريق و كملتي من شارع تاني 

زينة بخوف:والله كنت هعمل كده بس لما رجعت سمعت صوت بنت بتصوت و تقول الحقوني ف تبعت الصوت و شوفت اربع عربيات وقفوا فجاء و نزلت البنت و حولت تهرب انا فتحت الفون و صورتهم و كمان سلموا ل بعض شنطتين واحدة فيها فلوس و تانية اكياس بيضة و بعدها قالوا حاجة للبنت و ضربها علي رأسها بس هي مش ماتت لا لما نزلوها في الحفرة كانت عايشة  و محدش شافني وخفت امشي و 

جاسم بغضب:اه و قعدتي وانا اللي اتبهدلت ابوكي كلمني و خايف جدا هي والدتك انتي عارفة لو حد شافك كانوا عملوا فيكي اي 

زينة بدموع:كنت خايفة يموتوني 

جاسم و يضمها :متخافيش خلاص 

:اومراك يفندم ؟

جاسم بجدية:امسك الفون ده و اسمع الفيديو 

بعد دقائق من سماع الفيديو 

:علم و ينفذ يفندم 

:لقينا مكان الجثة 

جاسم:اتعملوا لأن لازم اوصل المدام و هرجع 

........

 :جوزك بيكدب عليكي ومختفي من امبارح عشان كان معايا و ف حضني حتي تعالي اتاكدي ************ 

       زوجة مالك القناوي 

قراتها فتون بدموع:لازم اروح لازم بيخوني بعد م 

فتون بغضب :مش وقت تفكير لازم اتاكد 

و ذهبت ل العنوان 

 ........

:بقولك سبيني انا معملتش حاجة 

ماريا :انت اللي سرقت الفلاشة و عرضتها علي اللواء انت و صاحبك انا سوف افعل  شي يقهر قلبك و قلب زوجتك العزيزة 

مالك بغضب:لو قربتي منها بس هندمك ندم عمرك 

ماريا بسخرية :لا تنفعل كثيرا ف انت و زوجتك لن تخرجوا من هنا احياء 

و قاطع كلام مالك دخول جارد يحمل فتون فاقدة الوعي

مالك بغضب:ابعد ايدك عن مراتي ي *** 

ماريا بأمر: اجلسها هنا و اتركها 

و ماريا قامت بربطها في الكرسي 

 ماريا بسخرية :اراك في جهنم الحمره أن شاء الله مالك باي 

و فتحت أنابيب الغاز و ذهبت 

مالك بخوف :فتون فتون فوقي 

فتون بدموع:انا 

مالك بغضب:اي اللي جابك 

فتون بدموع و قصت عليه كل شي 

فتون :احنا هنخرج صح ؟

مالك :قربي عليا 

فتون بعصبية:ده وقته انت عبيط 

مالك بغيظ:قربي بس 

و اقتربت فتون من مالك و و 

.......

جاسم :بنتك اهي يطنط 

والدة زينة بدموع:كنتي فين كل ده انا هموت من الخوف 

والد زينة:ليه كده يبنتي خوفتينا عليكي 

جاسم ببتسامة:عمي لو سمحت ممكن نكتب الكتاب اخر الاسبوع 

والد زينة:بس احنا ا 

جاسم :انا هاخد زينة بس شنطة هدومه كمان عندي قولت اي 

والد زينة و ينظر ل زينة و والدتهاوراء في عيون زينة نظرة حب  :موافقين 

و قاطع كلام جاسم عند راء شي  

و ترك كل شي و ذهب


#البارت_13

#حكاية_حب


مالك بغيظ:قربي بس 

و اقتربت فتون من مالك و  قطع شي من رقبتها

فتون بخوف:اي ده ؟

مالك بسرعة:هاتيها بسرعة 

فتون جبتها بسهوله لانها مش مربوطة كويس زي مالك :

هي اي دي وليه عاملة كده 

مالك بسرعة :مش وقته هاتي الفون بتاعي من هناك كده يلااا 

و جلبت أيضا الهاتف 

مالك :الو ي سيادة اللواء انا في شقة********** و معايا مراتي لو سمحت بسرعة و حد يلحق ماريا لأنها مسافرة و جاسم حد يبقا معاه من القوة لأن عرفوا أننا دخلنا الشقة و اخدنا الفلاش 

و اغلق و أرسل رسالة ل جاسم (خد بالك من نفسك و ماريا هربت ل المطار هتسافر و حد يجي ياخد فتون احنا ف شقة ******* امي و اختي و مراتي و اخ مراتي أمانة ف رقبتك يصاحبي )

فلاش باك 

مالك بحب:شكرا ي خويا

جاسم :مش وقته لازم نقيض علي ماريا 

مالك :حد تحت هيوصلك ي فتون اركبي و متفتحيش لحد الباب غير لما ارجع فاهمه 

فتون بسرعة:هاجي معاك مش هسيبك 

مالك :فتون افهمي بقا يلا علي البيت و ركبها السيارة انف عنها 


......

في المطار 

جاسم بجدية ل مدير إدارة المطار: في حجز باسم ماريا شان أوقفها عن الذهب معاك الرائد جاسم الاسواني 

مدير:تحت امرك 

و بعد دقائق

مدير:اسفين ي فندم بس مفيش حجز باسم ماريا شان نهائي في اي طيارة أو رحلة

جاسم بغضب:ازاي ده اتاكد 

و اكمل ل جاسم ف الجهاز:مفيش حجز باسم ماريا و 

مالك :يبقا حجزة باسم حد مستعار لازم يجاسم تمسكها هي علي الاقل 

جاسم :انزل شوف وكانك حاجز طيارة و شوفها انت اكتر حد تعرفها 

مالك :تمام 

و نزل متخفي ليس بشكله العادي لأنها تعرفه هي أيضا و أن رأتها سوف تهرب 

جاسم باستغراب :مالك  في اسم فتون مراتك في الكشف بتاع حجز ايطاليا؟؟

مالك :يبنت الكل*ب هي ماريا و مستعارة اسم مراتي وقفها بسرعة 

مدير :متقلقش حضرتك احنا بعتنالها 

جاسم بعملية :تمام مالك تعال اقف علي الباب اعبقال م تدخل عشان لو خرجت وخالي العساكر يحوطوا الغرفة من برة 

مالك بعملية : تمام 

:مرحبا 

جاسم و يلتف ليراها:اوووه مدام ماريا شان كيف حالك ؟

ماريا باستغراب مصتنع:كيف انا فتون لست ماريا 

جاسم بسخرية و ينزع عنها قناع: وهكذا 

ماريا بغضب:ابتعد عني

جاسم بمهارة و ضربها علي أحد اماكن النبض في رقبتها :مالك 

مالك بتنهيدة :اخيرا 

جاسم :عسكري هات الكلبشات 

و تم أخذ ماريا بنجاح 

.......

فتون بدموع:مالك ... مالك انا عارفة أن غلطانة و كان لازم اثق فيك اكتر من كده بس 

مالك بغضب : انتي عارفة انتي كان ممكن يحصل فيكي انتي دلوقتي زوجة رائد مالك القناوي يعني المفروض عارفة أن كل الكلام ده تهديد و المفروض تبقي عارفة برضو أن اي ضابظ أو حتي عسكري مراته و ولاده بيتعرضوا للخطر و التهديد والخطف كل ساعة مش كل يوم وانتي من اول رساله دا خاين 

فتون بدموع:انا اسفة والله مفكرتش كده حقك عليا انا ا 

مالك :شوفي اخوكي فتون انا نازل علي الجهاز  و اكمل و يفتح الباب

:المرة دي بقا لو حد قالك جوزك *****(لفظ خارج) يبقا تعالي بس بعدها هيبقا فيها كلام تاني 

و اغلق الباب و ذهب ل مكان غير الجهاز (مكان عمله يطلب عليه الجهاز )

فتون بدموع: انا غبية المفروض حتي كنت افكر مرة واحدة علي الأقل و انهارت في البكاء 

.......

جاسم بتعب:بقالنا نص ساعة فتحين المكالمة قولي اللي عندك 

زينة بخوف: جاسم انت مش قولت انك كنت عوز تتجوزني عشان تنتقم مني و دلوقتي م عوز تنتقم لانك سامحتني ليه عوز تتجوزني ؟

جاسم بشرود:مش عارف بس لو انتي مش عوزة العلاقة تكمل مفيش مشكلة المهم راحتك يلا سلام عندي شغل 

و اغلق الخط

جاسم لنفسه :انا فعلا غريب اي سبب أن  اتجوزها متشغلش بالك ي جاسم و ركز ف شغلك 


زينة بدموع:غبية كان لازم تقولي كده م كنتي سكتي دلوقتي يفكر أن عوزة اسيبه 

 

 كل واحد فيهم مشدود التاني بس هم بيكبروا 


.......

:مبروك يحضرة الرائد المهمة تمت بنجاح و قدرنا نمسك ماريا بفضلكم و كمان شحنة مخرجتش برة مصر و كمان كل شخص كان علي الفلاش الوزير أمر أنه يتحاسب بجد شكرا ليكم 

مالك و جاسم:العفو يفندم 

جاسم :لولا حضرتك احنا مكنش هتعرف نتصرف الشكر يرجع ل ربنا ثم حضرتك 

مالك :شكرا يفندم علي ثقتك فينا 

اللواء بضحك:بس بلغ المدام ي مالك متبقاش غيورة كده 

مالك بإحراج: حاضر ي فندم بعد اذنك 

اللواء:هو زعل 

جاسم :لا بس هو اكيد زعلان مع المدام بسبب تهورها 

اللواء:هو ليه مقالش أنه اتجوز ؟

جاسم :حضرتك انا شخصيا اتفجات بجوازته 

اللواء:هي المدام اسمها اي ؟

جاسم :فتون احمد السباعي بنت من حته في مصر الاقديمة و مامته اتوفت من اقل من شهر يعتبر و والدها محدش يعرف عنه حاجة 

اللواء بسرعة :تمام أخرج انت

خرج جاسم باستغراب من اللواء ف هو اول مرة يعامله هكذا 

........

: فتون

فتون ببتسامة:نعم 

فاطمة بخوف:مالك عمل حادثة 


#البارت_14

#حكاية_حب


:فتون

فتون ببتسامة:نعم 

فاطمة بخوف:مالك عمل حادثة 

 فتون بخوف دموع:أية حادثة خديني عنده

و ذهبت فاطمة و فتون التي تنهار من البكاء و الخوف في نفسها :عامل حادثة بسببي انا اللي مثقتش فيه يارب متحرمنيش منه يارب مش كل حد أحبه تبعده عني يارب مليش غيره يارب اخر مرة يارب سامحني يارب يكون بخير يارب احميه يارب و متحرمنيش منه لو حصل حاجة مش هسامح نفسي ابدا 

و فاقت علي فاطمة و هي بتقول: الدكتور قال واحدة بس اللي تدخل ادخلي انتي يلا 

دخلت هي معندهاش وقت 


 فتون بدموع و ممسكة بيده :كده ي مالك تعمل فيا كده بعد م حبيتك و انت كمان حبتني و بدأنا حياتنا عوز تبعد عني انا زعلتك اوي كده عاقبني بس متبعدش عني مش هقدر استحمل خسائر تاني سامحني ي مالك انا اسفة يحبيبي والله حقك علي قلبي اوع تسبني ي مالك 

مالك بتعب:  شكلك حلو و انتي بتعيطي 

فتون بدموع:اسفة 

مالك : انا مسامحك يحبيبتي بس اخر مرة وعد 

فتون بدموع:وعد 


.......

جاسم بزهق: يعني انتي كلمتيني و عزمتيني علي المكان الشيك ده و قاعدة تعيطي و تنفي و مناديل و حاجة تقرف في اي بيت انتي؟

زينة بدموع:انت هتسبني؟

جاسم برفعة حاجب:انتي جايبني عشان كده 

زينة بدموع:في مرة في بنت كانت ف اعدادي و ماشية تروح لبيتها بس شاب من ثانوي دايقها و هي بطحته بالطوبة و راحت القسم و الظابط اللي هناك قالها أنها جدعة و أنها جميلة أنها عملت كده و مخافتش و جات علي القسم 

جاسم بتضيق عين:اوعي تكون انتي البت إياها 

زينة:اه انا اللي بطحته بالطوبة

جاسم:و ده علاقتها اي باللي احنا فيه دلوقتي؟!

زينة:العلاقة اني حبيت الظابط  ده اووي و هو مش بيحبني و عوز يسبني يرضيك ؟

جاسم :مش انتي اللي طلبتي ده ي زينة 

زينة:انا عبيطة متخدش علي كلامي 

جاسم:حاضر 

زينة:جاسم مش هتحكيلي؟

جاسم باستغراب:احكي اي؟

زينة بخوف:عن مامتك و باباك 

جاسم بغضب:ده شئ متدخليش فيه انتي هتبقي مراتي انا وانا مش عوز احكي و لو الموضوع ده انفتح تاني يبقا علاقتنا انتهت 

زينة:طلع اللي ف قلبك 

جاسم ببرود :علاقتنا انتهت ي زينة و علي الله اشوفك بتكلميني أو تقربي مني حتي 

و تركها و ذهب هي تعلم أنه يخبئ كل ذي بقلبه هي تريد أن تشاركه حزنه قبل فرحه 

و تركت هي أيضا المكان و ذهبت الى بيتها 

......

:اي يحضرة الرائد هتقلقني عليك و

فتون بصدمة:بابا 

#البارت_15

#حكاية_حب


:اي يحضرة الرائد هتقلقني عليك و

فتون بصدمة:بابا 

مالك باستغراب: بابا مين يفتون ؟

:انا يحضرة الرائد ابقا ابوها يعني انا حماك و والد المدام انا اللواء أحمد سالم العامري

مالك باستغراب:انا اسم مراتي فتون سيد برعي ازاي حضرتك 

احمد والد فتون :انا كان عندي 20 سنة شاب طائش في كلية الشرطة اهلي ناس معروفة في العالم كله لأنهم بيملكوا نص شركات مصر للهندسة و اي حاجة عوزها بتجيلي ف كنت طالع من كلية الشرطة بعربيتي و خبط بنت في قيمة الجمال و الرقة نزلت خدتها للمستشفي و قعدت لحد م فاقت و حكتلي كانت بتجري  من عمها عشان عاوز يجوزها ل واحد بتاع حشيش في المنطقة الشعبية اللي عايشة فيها ولما سالتها عن ابوها و امها قالتي أنهم متوفين من و هي عندها اربع سنين و هي كان عندها في وقتها 19 سنة يعني انا كنت اكبر منها بسنة المهم انا عرضت عليها أن اجبلها شغل و هي قالت موافقة ومش هرجع البيت تاني و فعلا انا جبتلها شغل بس كان بعيد عن اهلي و قالتلي هبات فين ف جبتلها الشقة اللي كان ابوي عايش فيها قبل م يتجوز و سكنت فيها و مر عليا انا وهي مفيش لا كلام ولا مقابلات لمدة شهر و نص هي اشتغلت في الفندق و قعدت ف الشقة لحد اليوم اللي جمعت فيه حق نص الشقة  و خليت البواب يكلمني و انا كنت بستنا بس البواب يكلمني عشان يقولي أنها عوزاني و رحت فعلا و لسه بنتكلم و اقولها مستحيل اخد فلوس كان ابويا وصل الشقة و شافنا هناك و طردني برة الشقة و منعني ادخل القصر و بعدها خدت امك و وصلنا عند المأذون انا كنت بحب امك بس لما المأذون جه يكتب قولتله اكتب اسم العريس سيد برعي مش احمد العامري وقتها امك وافقت و بعد كده عشنا حياتنا عادي انا وامك حبينا بعض اوووي لحد يوم اللي امك عرفت أن رجعت الشغل و بقات ظابط شرطه و رجعت ل امي و ابويا  وقتها امك فرحت قالت فتون هيبقا ليها أهل بس انا كسرتها و طلقتها انا كنت وحيد امي وابويا و شخص مدلع طائش انا مستحملش اعيش الحياة اللي كلها تعب انا عشت عمري ف الرفاهية انا عارف ان اناني بس حب امك كان اقوي انا ردتها بس قولتلها هعيش معاكي ايام في الاسبوع امك وافقت و ردتها لعصمتي و عشت معاها ايام الاخير و جبنا طفل و هي أصرت يبقا اسمه احمد و بعدها توفت انا عارف ان أنا اناني و لا ينفع اكون اب و لا حتي استحق اي حاجه و لا حتي استحق امك في حياتي بس ربنا واحد اللي عارف معزتها و معزتك انتي واخوكي فقلبي قد اي أنا آسف و سامحيني ارجوكي سامحيني انا 

فتون بدموع: انت عارف امي عاشت اي و احنا كنا عايشين ازاي تعرف امي ربتني ازاي و الفلوس اللي انا اتعلمت بيها و اكلنا و شربنا و حياتنا كنا عايشنها ازاي انا مش هقولك انا مش مسامحك و الكلام ده لا انا مسامحك و هحترمم زي م كنت يحترمك و انت سيد برعي عشان امي بس و عشان اخويا بس انا مش هسمحلك تاخد احمد أو حتي تعرفنا علي والد و الدة هم دول سبب بعدك عن امي و عننا و احنا عايشين مع مالك و مبسوطين و شكرا ليك ي سيادة اللواء علي مجيتك لجوزي 

احمد بدموع :حقك عليا انا و

فتون بمقاطعة :نورتنا بس مالك تعبان و حابب يرتاح بعد اذنك 

نظر احمد لها بدموع و حزن و خذلان هو كان عوز ياخدها ف حضنه يقولها انو اسف وان اكتر واحد ندمان في العالم انو بعد عنهم هو بيكره اليوم اللي اتولد فيه هو مش عوز اي حاجة من الدنيا غيرها هي وأخوها 

و ذهب لذلك البيت الذي تجمع فيه الذكريات بينه و بين والدة فتون 🥹❤️


__________________


مالك بحزن:قربي 

فتون و ترتمي بحضنه بدموع:سبنا عشان الرفاعية و العز و احنا كنا تعبانين و شقيانين امي كانت بتشتغل في فندق ليوم وفاتها يعرف هو كده يعرف امي كانت بتصرف علينا منين يتاكلنا منين تعليمي كانت بتجيب فلوسوا منين يعرف أننا لما كن نطلع فرح لحد من الجيران و نشوف الزوج و الزوجة بيرقصوا امي كانت بتبقا عامله ازاي يعرف أن لما اتجوزت حد تاني بقا وكيلي وانا ابويا عايش يعرف اي عننا يعرف أن لجأت لراجل غريب عشان يتجوزني مكنتش اعرف عنه حاجة لا كويس و لا لا هيطمع فيا ولا لا لجأ الغريب اتحما فيه و ابويا عايش عمري م هسامحه علي كل الحاجات دي و انهارت في البكاء بين احضان مالك الذي زعل من كلامه وأنه غريب 

بعد دقائق

فتون : اسفة نسيت

مالك بمقاطعة:انتي شايفاني غريب عنك ي فتون ؟

فتون بسرعة:لا انا اقصد قبل م اتجوزك و ابقا مراتك اسفة يحبيبي بس انا اتخنقت من الكلام مش سهل عليا برضو

مالك بحب:انا عارف يحبيبتي يلا بقا نمشي 

فتون ببتسامة:يلا ي حبيبي

__________________


في فيلا مالك القناوي 


جاسم :انت عملت حادثة ازاي؟

مالك :كنت سرحان و سائق العربية ف دخلت ف شجرة دماغي بس اللي اتاذت والله 

زينب بدموع :بتوجعك ؟

مالك و يقبل رأسها:لا يحبيبتي انتي عاملة اي؟

زينب: الحمدلله

فتون ببتسامة:يلا الغداء جاهز 

جاسم :طب استأذن انا و

مالك بحب:اقعد اتغدا معانا سيادة اللواء كمان جاي قال ذلك و نظر ل فتون 

احمد والد فتون:مساء الخير

فاطمة بهمس:متاكد ان ده لواء ده شاب

فتون و تنكزه ف جانبها:اتلمي ي بت 

 

مالك بحب:اتفضل ي س

احمد بمقاطعة:ناديلي عمي 

جاسم :كح كح 

فاطمة :اي فطست ؟

جاسم بغيظ:شكه ف لسانك

احمد بهدؤء و ابتسامة:علي فكرة ي جاسم انا ابقا حما مالك 

جاسم بصدمة:احية

فتون :**************

مالك بعصبية:فتـــــون 

#البارت_16

#حكاية_حب


جاسم بصدمة:احية

فتون بضحكة عالية:هههههههههه

مالك بعصبية:فتــــون

جاسم بهمس ل احمد:بيزعق ل بنتك 

احمد ببتسامة:توتو بيغير عليها انت اش فهمك ؟

جاسم بغيظ:سفرة دائما يجماعة عن اذنك ي اونكل احمد 

احمد بنفعال:برة ي كلب 

جري جاسم بضحك 

فتون بتوتر:مالك 

مالك بغيرة:نتكلم بعدين 

احمد :الاكل طعمه جميل و لذيذ جدا و رائحته بتفكرني بالحبايب و نظر ل فتون كأنه بيقولها اكل زي اكل والدتك 

و ذهب 

__________________

سوما بحب:اي يحبيبي مش تجهز نفسك؟

جاسم باستغراب:ليه؟

سوما :عشان نروح عند خطيبتك و نحدد موعد كتب الكتاب ؟

جاسم بسخرية:اي ده هو انا مقولتلكمش ؟

غسان بغيظ:لا مقولتش 

جاسم:اصل انا قولت مش هتجوز و فركشت الجوازه 

سوما: ليه يحبيبي

غسان بغيظ:انتي بتعملي طفل دا بقا طور و بقا طولك عاملي كأنه راجل قوليلوا أن بنات الناس مش لعبة خسيس 

و ذهب فهو يراء دائما جاسم طفل و تصرفاته طفوليه و سوما تدلعه كثيرا هو يريد أن يعتمد علي نفسه ف كل شي لان لا احد سيدوم له 

سوما :قولي يحبيبي اي اللي حصل 

جاسم:قالتلي احكي عن امك و ابوك وانا قولتلها العلاقة انتهت 

سوما بحب:مش سبب مقنع و أن كان سبب مقنع هي من حقها تعرف يحبيبي 

جاسم :هحس أن اتعريت قدامها انتي عارفة أن مبحبش كده خايف من فكرة الارتباط اصلا خايف اظلمها معايا انا مش عارف اخد قرر تائه جدا سوما:لازم تاخد قرار يحبيبي دي حياتك مش مجرد لعبة و كمان دي بنت ناس مش لعبة نلعب بيها فاهم ؟

جاسم و يحتضنها:شكرا ل جودك ف حياتي ي امي 

سوما بحب:انت ابني بس تعال نشوف الراجل اللي برة ده احسن ينقط دلوقتي يقولنا و اكملت و هي تقلد غسان مش كفاية كده بتعملوا اي كل ده ي هانم و 

:والله؟!

__________________


فتون:عشان خاطري خلاص مكنش قصدي 

مالك بغيرة:انتي عارفة صوت ضحكتك كان عالي و اكمل بهمس و كانت حلوة !

فتون بدلال:لوكا

مالك :م بلاش لوكا دي 

فتون بدلع:لا لوكا و عيون لوكا و قلب لوكا كمان 

مالك بوقاحة:نتأكد بقا من الكلام ده 

_________________

جاسم ف نفسه:مالك تايه كده ؟مش من عادتك تبقا بتفكر في حد كده اينعم انا مش بحبه لا بس انا بحب ضحكتها و غباءه و تبربشت عيونها بس برضو بس اي ي جاسم هتعيش ل امته وحيد انت كنت بتحب واحدة و هي مش بتحبك دلوقتي بقا ف واحدة بتحبك اي العيب بقا ؟العيب العيب مني اني خايف عوز احكي بس انا مش هقدر اوووف 

______________

زينة:حب حب اي اللي انتي بتفكرني فيه ده ذاكري يختي ذاكري هو اصلا سابك بايعك يخيبة 

________________

فتون بحب:بس بقا ي مالك الفون بيرن 

مالك :سيبك منه 

فتون:يمالك ده بيرن من نص ساعة شوف 

مالك بغضب : خالي عند اللي جايبنكم زوق في حد يرن علي حد ف الوقت ده ؟

:********

مالك :**********


#البارت_17

#حكاية_حب


مالك بغضب دون نظر المتصل: خالي عند اللي جايبنكم زوق في حد يرن علي حد  ف الوقت زي ده ؟

احمد والد فتون بمشاكسة:وانت بتعمل اي ف الوقت ده ؟

مالك و ينظر المتصل:ينهار اسود 

احمد بضحك:اسمع قول ل تونة أن بكرة عامل عزومة ليكم كلكم ف بيتي و اتمنا تيجوا 

مالك بإحراج:اكيد هنيجي 

احمد بمشاكسة:نام بدري بقا عشان متتاخرش بكرة 

و اغلق الخط و هو يضحك 

فتون :مين اللي هنروح بكرة عندهم ؟

مالك بإحراج:ابوكي بيقولي نام بدري عشان متاخرش عليه بكرة عزمنا يختي 

فتون :وانت وافقت ليه انا مش هروح 

مالك بزعيق :متروحيش لاااا ده ممكن يزفني بيها ف الجهاز كله 

فتون باستغراب:و ده ماله و مال ده؟

مالك و قص عليها كل شي 

فتون بإحراج:لازم نروح 

مالك بغيظ:نامي ي فتون نامي عشان منتاخرش 

__________________

مالك بزهق:يلا بقاااا 

فاطمة و تمسك فراشة ف يدها:اصبر شوي انت مستعجل علي اي ؟

مالك :اخرسي انتي اش فهمك اصلا؟

فتون بغيظ:أيوة صح مستعجل ليه يمالك

مالك :قسما عظما عشر دقائق هستناكم ف العربية جيتوا ماشي أن ما ي

جيتوا هستناكم عادي 

فتون بدلال :مش هنتاخر يحبيبي 

مالك بغيظ:عجبك كده ي احمد افندي اللي اختك و ابوك بيعملوا فيا ده 

ابتسم احمد ببراءة 

مالك :اضحك يخوي اضحك م انت منهم 


________

مالك:بتعمل اي هنا ؟

جاسم بمرح: بعمل حواجبي 

احمد :اهلا بالغالي 

مالك بهمس:يعني حضرتك عازم اصحابي و الجهاز انت مش قولت غداء عائلي؟

احمد بصوت عالي ليسمع الجميع: مساء الخير و اهلا بيكم انا عارف انكم مستغربين وجودكم هنا بس انتو عائلتي ولازم عائلتي ترحب ب ابنتي و ابني الغاليين و رجعهم ليا و هي فتون بنتي و احمد 

فتون بهمس:اي يمالك ده ؟

مالك بهمس:قربي من ابوكي عشان محدش يحس بحاجة و بعدين نتكلم 

و اقترب احمد من فتون و حضنها بحب ابوي واشتياق و همس ف أذنها:سامحيني مليش غيركم 

فتون بدموع:مسامحك ي بابا و انهارت في البكاء و بكي احمد أيضا 

جاسم :اي العائلة النكدية دي

مالك بتأثر: اخرس

زينب:هو مين حاضن مراتك 

مالك:ابوها ي ماما

فاطمة :انتو مش قولتوا أنه غداء انا جاية علي أساس اكل 

مالك بغيظ:بس فضايح احنا لسه طافحين قبل م نيجي 

فاطمة:انا متقلاش ف الامل عشان اكل هنا يووووه 

احمد بحب و ببتسامة:يلا علي الغداء يجماعة 

و جلس الجميع بحب و ابتسامة فتون و تنظر ل أخيها ف نفسها:اتلم شمل عائلتنا تاني و هتترب معايا انا و بابا ف حب و مع مالك و الناس الحلوة اللي هنا بقا عندنا عائلة كبيرة بعد م كنا ايتام و ملناش غير ربنا 

(احمد عزم الجهاز لانه يعتبر هو كمان وحيد و ملوش أهل ف عامل عائلته هم أصحابه و تلاميذ اللي ف القسم و ده شئ كويس ❤️ )

فتون ببتسامة: مالك امسك احمد هكلم زينة و هاجي علي طول 

مالك بحب:حاضر 

_________________

زينة : عاملة اي ؟وحشتيني؟

فتون ببتسامة:وانتي كمان انا الحمدلله وانتي؟

زينة بدموع:مش كويسة خالص 

فتون بزعل:ليه احكيلي 

زينة و قصت عليها كل شي 

فتون ببتسامة:وانتي زعلانة ليه الحل عندي 

زينة بأمل: قصدك اي؟

فتون ببتسامة:***************** هستناكي متتاخريش 

زينة ببتسامة و حب:مش هتاخر باي 

_________________

:بس آنسة فتون جميلة جدا

:عندك حق انا بفكر اطلب أيدها من سيادة  اللواء 

احمد ببتسامة:اي يحضرة الضابط بتتكلموا ف اي؟

:ابدا يفندم بس مصطفي كان بيقولوا أنه طالب ايد آنسة فتون بنت حضرتك 

مالك بغضب:*********


#البارت_18

#حكاية_حب


:ابدا ي فندم بس مصطفي بيقول أنه طالب ايد الآنسة فتون بنت حضرتك 

مالك و يمسك مصطفي من تلباب قميصه:انت ازاي تتجرأ و ترفع عينك ف مراتي ؟

مصطفي بخوف:انا بقول آنسة فتون مين مراتك دي ؟

مالك بصوت هز المكان :فتون احمد العامري مراتي 

مصطفي بخوف:والله م م كنت اعرف ان أنا آسف 

احمد و يفلته من ايد مالك:مكنش يعرف بقولك سيبه بقا 

مالك بعصبية:اطلع برة بررررة 

و خرج الجميع من فيلا العامري بخوف و زعر من انفعال مالك و غيرته الشديدة

احمد بغضب: كنت هتموته 

مالك بعصبية:عوزني اعمل اي و اشوفه بيطلب ايد مراتي

جاسم بهدوء:حصل خير يجماعة استهدوا بالله

مالك :يلا 

احمد :انا عوز فتون و احمد يقعدوا معايا اشبع منهم كلم يوم


_________________ 

زينة ف نفسها :ماشي ي جاسم ي ابن جاسم انا عارفة هجيبك علي بوزك ازاي ؟

قومي ي بت ي زوزو كده شوفي فستان يليقك بخطوبتك و بغيظ جاسم الاسواني ماشي ي جاسم _________________ 

مالك بغيظ: خلاص الكام يوم دول نقعد كلنا معاك عادي 

احمد باستمتاع بغيرته:ماشي 

جاسم بمرح:طب وانا ضمن اللي برة ولا اللي قاعدين كام يوم

احمد و مالك بصوت واحد :بررة 

جري جاسم بمرح و خوف مصتنع 

احمد بحب:تعالي يحبيبتي شوفي اوضتك 

مالك:تقصد اوضتنا 

احمد :توتو البت دي ليها اب و لازم تتقدم من اول وجديد 

فتون ببتسامة:و يبقا في فترة خطوبة و خرو

مالك بمقاطعة:اه اومال اي ؟

زينب:اه ي حبيبي انت مش عملت فرح و كده انا عوزة اشوفك بالبدلة 

فاطمة:ايووووة عوزة البس سوارية و ارقص و اعزم اصحابي

مالك بغيظ :قررتوا يعني ؟

الجميع :اه 

مالك بهدوء:تمام وانا قراراي ***********


#البارت_19

#حكاية_حب


مالك بهدوء: بكرة الخطوبة واخر كلام عندي والا عادي هاخد مراتي وامشي 

فتون ببتسامة:موافقين 

احمد:انت كده بتحطنا قدام الأمر الواقع مش بتخيارني 

مالك :وحضرتك برضو يتحطني قدام الأمر الواقع ازاي اتقدم ل مراتي ؟ دي مش بعيد تكون حامل 

زينب بصدمة:هيجي بيبي البيت بجد 

مالك بغيظ:بعد اللي فتون و سيادته بيقولوا يبقا انسي اصلا يبقا في انفراد بينا مش بيبي 

احمد بلا مبالاة:إذا كان عجبك 

فتون :يلا يجماعة متنسوش عندنا بكرة يوم طويل يلا مالك علي اوضتك و انت كمان ي بابا وانا وأحمد و فاطمة و ماما هنقعد ف اوضة واحدة 

فاطمة بفرح:Yes 

و ذهب كل واحد لغرفته تحت استمتاع احمد بغيظ مالك و فرحه ل أجل حضور ابنته خطوبتها و الفرح والسعادة من فتون ف الان ستحقق أمنيتها و يحضر فرح و مراسم الزواج مثلا أي فتاة و مالك من الغيظ و الزهق ف هو سيبعد عن فتون بسبب ذلك اللواء 

__________________

:بخ

فتون بفرحة: وحشتيني

زينة :وانتي كمان عاملة اي يعروسة 

فتون بحب:الحمدالله و أكملت بتساءل ... جابتي الحاجة ؟

زينة بغمز:طبعا 

_________________

:انا حاسس ان مش لائق عليا البدلة البيج ؟البس انهي؟

مالك بغيظ:هي خطوبتي و لا خطوبتك 

جاسم:اهو بشجعك 

وأكمل بتصفير ... نعيمة ي سيادة اللواء

احمد :انت بتعمل اي هنا ؟

جاسم : بختار بدلة عشان الفرح ؟ازاي ابقا صاحب العريس و مش متشيك 

مالك :بس بقا نقي اللي انت عوزوا وانا هنزل اشوف العمال

 

احمد بخبث:ديلك يروح كده كده هجيبك 

اغلق مالك و ذهب و هو يستشيط 

فتون بخجل:حد يشوفنا ي مالك ابعد 

مالك :امممم

فتون :عشان خاطر ربنا ابعد بابا ينزل يشوفنا 

مالك يزهق:كل شوية حد يشوفنا بابا ينزل بس ي مالك ي مالك عيب انا تخنقت 

فتون بحب:مينفعش هنا يمالك في عمال و بابا و كمان فاطمة و زينة و صاحبك يقولوا علينا اي؟

مالك بحب:يقول واحد و  مشتا*ق لمراته 

:بتعمل اي هنا ؟

مالك بخنقة:اطلع ي جاسم مش هيبقا كله عليا 

جاسم :عادي هطلع اقول ل اونكل احمد انك مع بنته و 

لم يكمل جملته و مسكه مالك من معصمه و ذهب به ل اعلي بغيظ 

تحت ضحك فتون 

______________

زينة :الفستان ده حلو صح؟

 فاطمة:جامد

زينة:طب البس التاني و 

فاطمة يزهق:دا تمناشر فستان تغيريه يختي م ده حلو و هيعجبه متخافيش 

فتون بضحك:البت عندها حق 

زينة بخوف:خايفة معجبوش 

فاطمة بلا مبالاة:لا متخافيش انتي من نوعه المفضل 

فتون باستغراب:انت فاهمه احنا بنتكلم علي مين ؟!

فاطمة بخبث:علي جاسم 

فتون :وانتي عرفتي منين ؟

فاطمة:لا دي اسرار بقا 

فتون :طب اجهزوا عشان ننزل الوقت بيعادي بسرعة 

بعد وقت لبست فتون فستان بيبي بلو طويل و اكسسورس رقيقة جدا 

زينة لبست فستان قصير لركبة زيتي اللون و اكسورس سلسلة فضة 

فاطمة لبست فستان فضة لبعد الركبة و بدون اكسسورس و تركوا ل شعرهم العنان 

_________________

مالك لبس بدلة بيبي بلو و ساعة رجالي 

و جاسم بدلة بيج و ساعة رجالي شيك 

و احمد بدلة رسمية الاسود 

مالك بسرعة:يعني اطلع ؟

احمد :استني بقا كده و اهدي الناس أضحكت علينا 

مالك :اطلع انا طيب

احمد :قولت انا هطلع اجيبها 

مالك :قولها لو لبسه فستان قصير تقلعه و 

احمد :بنتي براحتهها 

و نزلت فتون و توقف نفس مالك من شدة جمالها 

احمد بحب:مشاء الله يحبيبتي قمر

فتون بخجل:ربنا يخليك ي بابا 

مالك بتوهان:اي القمر ده

احمد برفعة حاجب :في اي أنا واقف 

مالك بخنقة:ممكن نقعد ف الكوشة ولا تحب تشرفنا 

احمد :لا هقعد مع اصحابي و تركهم 

مالك و يطبق يده على يدها:ابوكي ده خنقني والله مش عارف اتنفس ولا حتي اقول كلمة علي بعضها 

فتون بحب:معلش يحبيبي تعال نقعد بقا

مالك بهمس:بس اي الجمال ده 

فتون بحب: عيونك اللي جميلة 

________________

فاطمة : الحقي جاي عليكي انا ماشية 

و ذهبت بسرعة 

جاسم بغضب و همس:اي القرف اللي انتي لبساه ده ؟

زينة بزعل:طلما قرف جاي تقف معايا ليه ؟

جاسم:اطلعي غيري ي زينة 

زينة بقوة:انت ملكش كلمة عليا ي ابن الاسواني وانا البس براحتي محدش له الحق أنه يقولي البس اي أو ملبس اي بعد اذنك 

جاسم بغضب ف نفسه:ماشي ي زينة علي المسخرة اللي انتي عاملة دي 

_________________

 احمد :نعم 

مالك :هات الدبل عشان نلبسهم


احمد : مش دلوقتي لسه رقصة السلو

فتون بفرحة:اه يمالك رقصة الس  

و لم تكمل كلمته لينظر لها مالك بغضب 

مالك :لو سمحت ممكن نرقص بعدين انا عوز الدبل 

احمد :والله م في دبل غير لما ترقص 

رقصة السلو 

مالك بهمس : وحشتيني اوي يا تونة 

فتون بخجل :وانت كمان 

مالك بغمز :بس اي القمر ده ؟

فتون بكسوف:بس بقا يا مالك

مالك:اي رايك نخرج بعد الحفلة؟

فتون:نخرج فين مش هقدر امشي انا هخلص الحفلة و نطلع ننام كلنا اليوم متعب ي مالك 

مالك :خلاص ماشي يبقا نخرج يوم تاني 

فتون ببتسامة:اقولك حاجه ؟

مالك بحب: قولي

فتون ببتسامة:لما كنت صغيرة واروح مع ماما فرح يبقا هموت واعرف العريس والعروس بيقولوا اي إذا كان و هم ف الكوشة أو بيرقصوا بس دلوقتي عرفت 

مالك بضحك:عرفتي اي بقا ؟

فتون بهمس و خجل:بيقولوا بحبك 


__________________

:تسمحيلي بالرقصة دي؟

زينة ببتسامة:ا

جاسم ببتسامة غضب:اي يمصطفي انت ماشي تريل علي البنات 

مصطفي بزهق:تبعك دي كمان 

جاسم بغيظ:خطبتي و أن شاء الله هنكتب قريب هعزمك 

مصطفي و يذهب:ربنا يسامحك انت وصاحبك خلصتوا علي البنات 

جاسم :تعالي معايا 

زينة :مي 

و لم تكمل جملته و شتالها جاسم و ذهب ل مكان ما 


وانتهت الحفلة بكل حب و فرح ❤️


#البارت_20

#حكاية_حب


جاسم و يدخل ل بيت يبان مجهور من الخارج و اجلس زينة علي أحد الكرسي متراكم عليها التراب و الحشرات :عايزة تعرفي عني كل حاجه ؟

هزت راسها بايجاب

جاسم بحزن :انا طفل زي اي طفل عاشت مع امي وأبوي لحد سن 9 سنين امي كانت ست جميلة جدا و من عيلة متوسطة بس كان متفككة و لذلك امي كانت محتاج حد يديها الحب و ابوي كان من عائلة الاسواني اكبر عائلات القاهرة و كان ظابط كبير و بحسب شغلة دائما سفر و مهمات و بعيد عن البيت و بابا سافر ف يوم و امي كان ليها علاقات كتير برجالة و ده اللي فهمته لما كبرت كنت دائما قاعد مع عمي غسان و امي سوما بابا نسي ملف مهم تبع المأمورية اللي مسافر عشانه رجع ياخده شاف مراته ف س*ريره مع راجل غريب مفكرش و مترددش ثانية و جاب بنزين لف بيه الشقة و فتح أنابيب الغاز بتاعت الشقة و بعود كبريت واحد انتهت حياة ثلاث اشخاص بسبب الحب الحب اللي اتحرمت منه الزوجة و الحب اللي ضاع من زوج لما شاف مراته عارفة يعني اي ام ابوكي بعد م عرفت بالحكاية تاخدك المستشفي تعملك تحليل DNA الموضوع صعب علي اي حد و الذات طفل متعداش ال 10 سنين سمع كلام عن اول ست ف حياته واللي هي أمه الخيانة و أبوه القاتل و الكلام اللي ف الرايحة و الجاية تتذل بيه ولما نسيت و عمي مستحملش كلام أمه اللي بقا خلني مريض نفسي خدني انا وامي يوما وسافرنا انجلترا 11 سنة اتعالجت و حبيت بنت معايا ف الكمبوند اللي كنت عايش فيه وف الاخر رجعت من كليتي وكان يوم عيد ميلاده و اشوفها ف س*رير مع حد تاني عوزة اي من طفل و شاب عاش حياته ف خيانة أمه و حبيبته لحد م نزلت مصر يوم وفاة جدتي و كده السر أدفن معاه لانه الوحيدة اللي كانت تعرف بعدي انا وعمي و امي سوما و عوزني احب و اقول كلام حلو عوزاني اتخدع للمرة التالتة ف حياتي اه عارف ان انتي مش زيهم بس مش هقدر بالسهولة دي مش هتقدري تتعيشي مع غيرتي و خوفي انا بتعايش مع نفسي بصعوبة انا اه حبيتك بس انا مستهالكيش تعرفي الشقة اللي احنا فيها دي دي الشقة اللي اتولدت فيها و نفسه اللي انتهت حياة ثلاث اشخاص هنا كل م بعجب ب بنت اول م خطبتك و جيت عندكم حيت هنا فكرت ف خيانة امي ل ابوي عشان محبكيش و توجعني سامحيني 


زينة بدموع علي حالته:انت تستاهل كل خير و ده ربنا كتبه وانا مش عوزة حاجة غيرك وانا مش زيهم والله انا عارفة ممكن تكون سمعت الكلام ده من غيري بس و غلاوتك انا غيرهم وانا بحبك ومش فارق معايا كل ده هنبدا من جديد هنجيب كشكول جديد وكأننا اتولدنا و ده اول يوم لينا من كره و شر و تفكير يوجع قلوبنا و عقولنا نبدا حكاية كلها حب ❤️

جاسم بحب و دموع : انا بحبك و اوعدك اني هتغير للاحسن 

زينة بحب:وانا كمان و أكملت و تخرج من حضنه ... كفاية كده احنا اتاخرنا و بابا هيزعق 

جاسم بحب:متخافيش قبل م نخرج سوا قولتلةا أن هخدك و نخرج و يمكن نتأخر بس يلا عشان متتاخريش اكتر من كده 

و اوصلها جاسم لبيتها بكل حب 

_______________

في صباح يوم جديد 

 احمد :يبقا كلم جاسم و عائلته عشان عاوز نتكلم ف موضوع مهم 

مالك :حاضر 

احمد :وانتي يحبيبتي كلمي زينة صاحبتك و عائلتها عشان برضو عوزهم ف موضوع مهم 

فتون ببتسامة:حاضر 

فاطمة ببتسامة:مالك 

مالك :نعم؟

فاطمة :الكلية مطلعة زي رحلة م

مالك:مفيش خروج من غيري عوزانا نطلع كلنا معنديش مشكلة لكن واحدك لا و مفيش نقاش 

فاطمة تركت الاكل و غادرت بحزن و زعل 

فتون بزعل:لية كده يمالك ؟

مالك : معلش ي فتون بس هي عارفة كويس اوي انا مش موافق ليه ف رجاءا مش عوز كلام ف الموضوع ده بعد اذنكم  

فتون بسرعة:استنا يمالك

مالك بحب:نعم 

فتون :انا مش قصدي ادخل ا

مالك بحب:انا عارف بس صدقيني انا مش عاوز اخسرها هي نفسها عارفة أن اللي بتطلبوا انا مش موافق عليه يلا اشوفك بليل خالي بالك من نفسك 

____________

فتون :طب متزعليش بقا 

فاطمة بزعل:مش زعلانة انا عوزة أخرج كل اصحابي بيخرجوا لوحدهم مش مع أهلهم ي فتون ماعدا انا مالك اول بس م اقولوا اسافر يقول لا و يتهرب عشان مفتحش النقاش معاه 

فتون بحب:طب ليه ؟

فاطمة بحزن:لأن والد مالك مات في حادث سير بالعربية و ماما و بابا برضو ماتوا حادث سير يعني كان بابا مالك ماشي و طلعوا عليه ناس و نفس الكلام ل اهلي و هو بيخاف جدا علينا نطلع برة لوحدانا بس انا كبرت 

فتون بحب:أن شاء الله هتتحل ربنا يرحمهم يحبيبتي يلا بقا نكلم البت زينة عشان نجتمع بليل سوا كلنا 

فاطمة بحب:يلا 

______________

في المساء

احمد بترحيب:انا كنت جمعتكم النهاردة ل سبب و أن هو انا و الد زينة قررنا قرر مهم جدا اتفضل ي محمد 

محمد والد زينة  : ************

مالك و جاسم :لا طبعا



تكملة الرواية من هنا


بداية الروايه من هنا


Comments