رواية أحببت زوجة أخي الفصل التاسع والعاشر بقلم مريم الشهاوي حصريه وجديده علي مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات
البارت التاسع
Mariam_Elshahawy
عمرو: يا دكتور يكتور
خالد: اايوه يا عمرو
عمرو: تؤمرني بحاجه تانيه
خالد: لا تسلم علمعروف مش هنسى جميلك دا ابدا
عمرو: جميل اي بس الي بتقول عليه دا انا اشيلك فوق راسي منغيرك مكنتش بنتي عاشت
خالد:حبيبي تسلم
عمرو: يلا اسيبك بقا سلام
خالد'سلام
عبد الرحمن: اي مالك وشك محمر كدا ليه بسم الله الرحمن الرحيم
خالد: طلع هو
عبد الرحمن: هو مين
خالد: الي قتل مصطفى هو الي قتل اخويا
عبد الرحمن: سمير
خالد: مش قولتلك اني شاكك فيه من الاول
عبد اارحمن: اووف وهتعمل اي
خالد: هتشوف هعمل اي
جميله وخالد ف اوضتهم وعمر بيلعب تحت ف الجنينه
جميله بفرحه: انا عرفت انك بتتحسن ف العلاج وان شاء الله هتخف قريب
خالد: مبقاش لو لازمه خلاص انا هفضل كدا علطول
جميله: لا اوعى تقول كدا انت هتخف وهتبقى كويس واحسا من الاول كمان بس الموضوع محتاج شوية وقت وصبر وبعدين ازاي هتخف وانت مش بتعبد ربنا ولا بتدعيله
خالد: انت بتقولي اي اصلي ازاي وانا كده
جميله ابتسمت ابتسامه رقيقه: ماما الله يرحمها كان عندها مشكله ف رجليها وكانت دايما مش بتقدر تصلي غير علكرسي ف الموضوع عادي انت عندك عذر تصلي عادي وتتوضى صدقني الصلاه وقراية القرآن هتريحلك قلبك ومش هتخليك زعلان +دعاك هيتقبله الله ان شاء الله
خالد كل يوم حبه لجميله بيزيد وايمانها بيدخل قلبه وفعلا بقا يصلي وحياته باقت ماشيه زي الحلاوه ودايما كان يدعي ان جميلته متزلعش وتفضل الابتسامه على وشها علطول وان ربنا يشفيه وبيفكر ف الي اسمه سمير دا والي هيعمله معاه وكان بيتفق مع عمرو على كل حاجه
في مكتبة صغيرهف البيت""
عبد الرحمن: خالد خالد
خالد: نعم
عبد الرحمن: ليلى قولتلها تيجي وخالتو وافقت جايه ف الطريق
خالد: ليلى؟؟
عبد الرحمن: يابني مانا قولتلك امبارح وانت بتاكل مع جميله بس شكلك كنت مش سامعني ومر كز مع السنيورة
خالد ضحك: خلص ياعم الظريف
عبد الرحمن: جميله حسيتها ملانه من القعده الكتير كانت اميره هنا بتسلي وقتها شويه انما دلوقتي هيه مشيت وجميله بقا عندها فراغ كبير وانت يا اما بترسم يا بتشتغل علماجيستير بتاعك يا نايم ف البت زهقت قولت اجيبلها بنت تسليها وبالمره تقربها منك
خالظ: هتعرف ليلى ولا هتضيعنا
عبد الرحمن بضحك: لا متقلقشه نفهما كل حاحه طالاما مش عاوز تقولها
خال.د: مش حكاية مش عاوز او متوتر او خايف انا دغري طول عمري ولو عاوز اقولها هقولها بس انا عاوزها تحبني قبل ما تعرف بحبي اكون حاسس بحبها وانا بقولهالها ولا اقولهالها دلوقتي وهيه مبتحبنيش وتطر تحبيني غصب وانا مش عاوز كده
احلام دخلت فجأه: هيه مين دي الي تطر تحبك غصب
عبد الرحمن عشان ينقذ الموقف: ليلى ليلى خطيبتي كانت عامله مشكله مع خالد وهيه جايه من السفر ف قلقانين من طريقة التعامل والمعامله وقالتله انها بتكره فا فا هو كان عاوز يصالحها مش اكتر
احلام: تمام
خالد بلا مبالاه: لا يا امي مش ليلى جميله
احلام بانت علامات الذهول ف وشها والغصب: مالها بقا جميله
خالد ببرود: بحبها
احلام بزعيق ونرفزه: انت اتجننت بتقول اي
عبد الرحمن: مبيقولش حاجه روحي يا طنط مفيش حاجه
خالد: ايوه يا امي انا بحب جميله حبيتها ودامش عيب جميله مراتي وحلالي
احلام: ايوه بس انا وانت كنا متفقين اطلقك منها بعد ما تخف وترجع مصر تاني اي نسيت
هالد:لا منستش كل الي اتغير اني حبيتها وهخف وارجع مصر وهيه معايا ومراتي ومش مطلق حد محدش ليه عندي حاجه
احلام:يا خالد مستقبلك لي تتجوز واحده زي دي انت دكتور قد الدنيا ليه تتجوز واحده مخلصتش ثانوية حتى
خالد:دي حاجه مكنتش بإيديها جميله اتجوزت وهيه عندها:16 سنه هيه كان ممكن تكمل تعليمها عادي
احلام بغيظ:والله دي اجابتك يعني صح
خالد:اه
اخلام:ماشي يا خالد انت الي جبته لنفسك
خالد بنبرة قويه ومخيفه:لو فكرتي يا ماما تإذي جميله بأي حاجه بكلام بمعامله بتهزيق بضرب اي حاجه من دول صدقيني ههج من البلد وانا اعملها وانت عرفاني وهروح انا وجميله وعمر نعيش هناك وانت مش هتستفادي حاجه
احلام اتغاظت جدا واتنرفزت ومشيت
عبد الرحمن:مالها ليلى ما الست سمعت الموضوع وكانت هتمشي ليه كل دا
خالد:لو معرفتش دلوقتي كانت هتعرف بعدين المهم تعالى..
تن تن(جرس الباب)
سالم:ايوه ايوه
ليلى:ازي حضرتك يا عمي انا خطيبة عبد الرحمن
سالم:اه يا بنتي اتفضلي هو قالنا عليكي اهلا بيكي ف بيتنا نورتي
عبد الرحمن:اهلا بحضرتك
عبد الرحمن:ليلى حمدلله علسلامه
ليلى بفرحه:الله يسلمك يا بيدو
خالد:اهلا يا لولا عامله اي
ليلى:دكتوري الغالي عامل اي دلوقتي الواد دا بيعالجك كويس
عبد الرحمن:عيب عليكي يابت دنا عبدو
ليلى بضحك:ما هي دي المشكله وضحكت هيه وخالد
جميله شافتهم من وهيه على باب الاوضه واتغاظت جدا طلعت وفي نار ف قلبها
خالد بصلها:جميله دي ليلى
جميله:مين
عبد الرحمن:خطيبتي
ليلى:ازيك يا جميله
جميله ابتسمتلها:اهلا بيكي نورتي
ليلى:دا نورك يا قمر اوعى يكون خلودي بيزعلك ولا حاجه
جميله بنار ف قلبها:خ اي
ليلى قاصدها:خلودي
خالد:طب يلا يا لولا اوضتك ف الدور الي فوق
ليلى:طب وانت
خالد:هنا تحت عشان الكرسي وكده
ليلى:تمام اكيد البرص دا اوضته جمبي
عبد الرحمن:مع حضرتك البرص بنفسه يا فندم ايوه يا فندم البرص اوضته جمب حضرتك
ليلى ضحكت وكان عندها طبقت حسن مج....احنا نسينا نقول مواصفتها
(ليلى بشعرها شعرها لونه بني عينيها بني وبشرتها بيضه محببه كدا حبوب بني ف وشها وعندها طبقت حسن زي قمر)
عمرو:انت متهم بقضية قتل مصطفى سالم عبد المجيد هاتوه
سمير:اي لا مش انا ابعدوا عني مش انا الي قتلته
شريف:انتو بتعملوا اي معاكوا اذن بالي بتعملوه دا
عمرو:اكيد طبعا (طلعله ورقه)
حسن:طب ازاي يابني اهدى
عمرو:لازم يتحبس اربع ايام على زمة التحقيق
اميره حطت ايديها على بوقها وفضلت تعيط:مصطفى
شريف بزعيق:سيبوه
عمرو اخد سمير ومشيو بالبوكس واميره فضلت تعيط
شريف:اميره اميره مش هو اهدي يا حببتي متعيطيش
حسن مذهول معقوله يكون قتله عشان جميله اي ياربي المصيبه دي الله يخربيتك يا سمير
خالد:هجبلك الاكل
خالد:لا انا هطلع بقا اكل معاهم بره عيب دحنا عندنا ضيوف برضو
جميله:قصدك ليلى
خالد:اه يلا امشي وانا هصلي العصر واجي وراكي
على الاكل
احلام:وانت تعرفي خالد من امتى
ليلى:كنت محجوزه ف المستشفى عنده وهو الي كان بيعملي العمليه واتضح ان عبد الرحمن زميله وانا اصلا بنت خالة بيدو ف بقينا صحاب اوي وف فترة العلاج كانت علاقتنا بتقوي
احلام:اه يا حببتي بس انت قموره والله كنت فاكره ان مفيش احلى من جميله لكن طلع فيه
عبد الرحمن:دقيقه يا جماعه نفهم انت بتقارني جميله ب ليلى حرام عليكي والله يا طنط(بيضحك)
ليلى:هو الصراحه اه عنده حق بسم الله ما شاء الله مرات خلودي قمرايه زيه بظبط لايقين على بعض دا كفايه غمازاتها
جميله ابتسمت بجزز سنان الي هو مين الي قمرايه زيه دا يا روح ماما😂💔
خالد:طبعا مفيش احلى من جميله ربنا يخليهالي
عمر:كبه ف وشكوا كلكوا البسي يا ماما النقاب بعد كده عشان الحسد الااا😂
ليلى فطسانه على نفسهاضحك:والنعمه ما في احلى منك يا عموري يا صغنن انت قمر يا قلبي
عمر بهزار تف ف التيشرت بتاعه:تف تف تف كل اعوذ برب الفلق وانا كمان
خالد بضحك:بس الله يخربيتك هنموت م الضحك بسببك
جميله ضحكت وخالد كلعاده مسحور بضحكتها الي زي ضوء القمر ❤❤
خلصوا اكل والقعده كانت كلها ضحك وهزار وغيره 🤭
خالد فرد جسمه علسرير ورجع راسه لورا: تعبت والله جميله فين موبايلي متعرفيش
جميله كانت قاعده على السرير تحتيها الموبايل :انا آسفه يا خلودي كنت قاعده عليه اتفضل
خالد:خ اي
جميله اتكسفت:خالد
خالد:لا التانيه
جميله:خلودي
خالد بضحك بس مش باين على وشوا اوي:اي خلودي دي ان شاء الله
جميله بزعل:وحشه
خالد بصلها وعينيه كلهاحب واشتياق :زي العسل
جميله اتكسفت وادته ضهرها وبصت ف الارض
~عدل خالد نفسه وهو يتقرب منها وقبلها قبلة رقيقه على رقباتها لكنها كانت تشعل النيران ف قلب جميلته ودقات قلبهاظلت تتسارع♡
خالد:تصبحي على خير يا جميلتي................
حببت_زوجة_اخي
البارت العاشر
Mariam_Elshahawy
"لا اعرف ماذا بي؟؟
ماذا يحدث لي عندما تقترب مني نبضات قلبي تتسارع بشده هل انا احبك ام انني اخجل مما يحدث بيننا لما هذا الشعور يطاردني في كل مكان وزمان انا لا افهم شيئا اصبحت انت من افكر به طوال الوقت قلبي يطمئن عندما يجتمع بك لا اخاف منك بل اعجز عن شرح حبي لك. " بقلم مريم الشهاوي"
خالد وهو مغمض عينه: مش هتنامي
جميله: ااا اه هنام
خرجت بره ونادت على عمر عشان ينام
عمر: بابا كل صحابي بيقولولي انهم بيناموا ف حضن امهاتهم وابهاتهم كل يوم مش انت بقيت بابا ليه مبتنيمنيش ف حضنك وبتسيبنا انا وماما ننام علكنبه الصراحه بتوجعلي ضهري اوي وماما كمان بتبقى صاحيه تعبانه
خالد ابتسم: خلاص حقك عليا يا عمر من النهارده هتنام ف حضن ماما و بابا زي صحابك
جميله برقت
عمر مستناش خالد يكمل كلامه كان طالع علسرير وحاضنه
عمر: يلا يا ماما بدل نومة الكنبه
جميله نامت جمب ابنه و خالد
عمر: بصي يا ماما انا هحضن بابا وانت احضنيني يعني ايدك تبقى عليا وعليه وكده نبقى اسره سعيده متكامله
جميله خدودها احمرت وخالد لاحظ دا و مبسوط جدا وفعلا نامو زي ما عمر قلهم وكانت ليله جميله فيها دفا وحب
جميله غرقت ف النوم لدرجة انها مصحيتش اول واحده كلعاده وخالد صحي قبليها
خالد: منظرك وانت نايمه ف حضن ابنك وحضناني معاه كان عندي بالدنيا كلها يا جميلتي بحبك (مسك ايديها باسها)
فطروا وكالعاده ليلى بتطلع حب جميله لخالد عن طريق غيرتها زي ما مفهمها عبد الرحمن وخالد
جميله اخدت شاور ولبست هدومها وقعدت علسرير قلبها بيتقطع وبتقول ف سرها: هيه ليه بتتعامل معاه كدا وعبد الرحمن سامحلها تدلعه وتهزر معاه كدا ليه خالد دا جوزي ومن حقي اني اغير عليه من واحده تانيه بس الغيره دي للناس الي بتحب هو انا بحب خالد........ياربي(حطت ايديها على راسها)
خالد دخل عليها: ايوه يا جميله انت بتحبيني
جميله: ها بتقول اي
خالد: بقول انك بتحبيني
جميله اتوترت جدا'تعالى انا هقوم اسرح شعري تحب تريح قبل الغدا بشويه
خالد: عاوزه تقولي اي يا جميله
جميله جواها: ازاي عرف اني عاوزه اقوله على حاجه
خالد: جميله اسألي
حميله: عملية اي الي عملتها ل ليلى خليتكوا قريبين من بعض اوي كده
خالد: ليلى عملت عمليه اسمها جراحة السرطان وهي استئصال السرطان من الجسم بس كانت صعبه جدا لدرجة انها اتحجزت ف العنايه المركزه بسبب ان طلع بعد العمليه فيه اجزاء سرطانيه خبيثه كانت في جسمها ودا عرض حياتها للخطر ف الحمد لله مرت العمليه بنجاح وعرفت اوقفها تاني على رجليها عشان كدا هيه بتعزني وبتعتبرني صديق ليها وانا زي اي مريض عندي كنت لازم اصاحبه ويحبني.
جميله زعلت اوي: اكيد كانت بتتوجع الحمد لله ربنا شافاها
خالد: خلاص مبقيتيش تغيري منها كدا
جميله: غيره غيرة اي لا طبعا دي حتى عسوله وتدخل القلب
خالد ضحك: طيب ماشي
جميله: خالد
خالد: افندم
جميله: عيد ميلاد عمر بكره
خالد: بجد هيتم ال9 سنين
جميله بفرحه: اه
خالد: عندي فكره اي رأيك لما....................
ليلى: خد دوق
عبد الرحمن: اخر مره جبتيلي البواسير
ليلى: احنا هنأفلم يلا خد دوق دا ريحتها تهبل
عبد الرحمن: ممممممم قرف بسم الله ما شاء الله
ليلى رمت المعلقه من ايديها وقعدت علأرض وربعت: لا بقى مهو مش معقول مش بعرف اعمل اي حاجه كدا خالص دول شوية مكرونه ياربييي (حط راسها بين ايديها)
عبد الرحمن قعد علأرض جمبها:شوفي يا ليلى انت مش بتعرفي تعملي اكل غير الاندومي خلينا متفقين على كدا ملكيش انت ف شغل العيال الكيكي دول انا واثق ان خالتي دبستني فيكي قصد لان مفيش يا عيني حد هيقبل هطله زيك
ليلى: لو سمحت انا مش هطله ومتشتمش
عبد الرحمن: سايبه كل الكلام وماسكه ف دي
ليلى: انا لا ابالي يا عزيزي ف انت قرة عيني احبك يا كوتي كوتي (مسكته من خدوده)
عبد الرحمن بيحبها جدا بيحب عبطها هما الاتنين اتربوا سوا وكان بيحبها من وهي صغيره بس هو نسونجي حبتين مش فاكرين كان بيقول اي لجميله😂
سمعوا هما الاتين صوت ضحك جميله
جميله: ريحت الحريق طالعه لحد برا وانتوا بتهزروا
ليلى: جميله معلش والله (هنستعبط) يييييي كان نفسي ادوقهالك حتة مكرونه ابت اجميله موووااااه لوووز كان نفسي تدوقيها
عبد الرحمن حط ايده على بوقه وماسك نفسه من الضحك بالعافيه
جميله: طيب اقفي معايا ف المطبخ عشان نحضر الغدا
ليلى: اااااه راسي وركبي ومناخيري مش قادره وجعني
عبد الرحمن: طب اشتكي من حاجه عاقله طيب اي مناخيري دي
ليلى: ملكش دعوه ورجت للعياط المزيف تاني: ااااااه
جميله: يعني مش هتساعديني دنا كنت عاوزه ادردش معاكي شويه بدل الملل دا
عبد الرحمن نغز ليلى من كتفها
ليلى بسرعه: تؤمريني يا قمر يلا نرغي دنا الرغايه ليلى اطلع بره
عبد الرحمن بضحك: عن اذنكوا
خلص اليوم واتغدوا واتعشوا والضحك والهزار مابين جميله وليلى مش بيخلص ليلى شخصيه كيوته اوي وتتحب بسرعه وجميله حبيتهاجدا وحبها لخالد بيزيد يوم عن يوم
خالد بليل وهو قاعد علسرير اتصل بعمرو
عمرز: ازيك يا دكتور اي اخبارك
خالد: الحمد لله بخير ها اي الدلائل الي مسكتوها على سمير في قتل مصطفى
جميله وقعت كوباية الشاي من ايديها ووقفت مصدومه........
🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺
الصفحه الرئيسيه للمدونه من هنا
🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹
اللي عاوز باقي الروايه يعمل متابعه لصفحتي من هنا 👇👇
لعيونكم متابعيني ادخلوا بسرعه
👇👇👇👇👇
تعليقات
إرسال تعليق