القائمة الرئيسية

الصفحات

الأخبار[LastPost]

روايه تزوجت العمده البارت السادس بقلم ساره خالد حصريه علي مدونه النجم المتوهج للرويات والمعلومات

روايه تزوجت العمده البارت السادس بقلم ساره خالد حصريه علي مدونه النجم المتوهج للرويات والمعلومات

غزل بخوف……عرف مكاني
شمس…..مين
غزل…..فارس بعت رساله بيقول انه عرف مكاني
شمس……ازاي
غزل…..اكيد مراقب رقمي
شمس…..هو قال انه عارف القاهرة شبر شبر حاسة هيجيبنا بكل سهولة
غزل…شمس متخوفنيش امتي قال كده
شمس….لما قولناله بتتكلم إزاي زينا وقال انه درس ف القاهرة وعارفها
غزل…..ياربي
شمس….اهدي احنا لسه قدام المحطة يعني ميعرفش هنروح فين
غزل…..طب يلا نركب تاكسي شارع ******* لو سمحت
السائق…..اتفضل





*****************************
نوح…..قفلت تلفونها تاني
فارس…..اكيد هتقفله
نوح….انت بعتلها ليه إننا عرفنا مكانهم
فارس…..علشان تعرف إني مش هسيبها وهجيبها
نوح….القاهرة كبيرة ياعم هنجيبهم ازاي بس
فارس……عارفها حته حته
نوح…..ربنا يعدي اليوم دا علي خير
فارس…..ههههه هخليه عليها سواد
نوح….والله ما خايف غير منك
فارس….متخفش
*عند غزل وشمس*
غزل للحارس…..لو سمحت دا بيت استاذ عادل
الحارس…..ايوة عايزة ايه
غزل…..عايزة مراته جيهان
الحارس…..استني هنا دخل الحارس ونادي والدتها
جيهان….افتح البوابة
غزل ذهبت لها وقامت بأحتضانها…..ماما وحشتيني
جيهان بدموع…..وأنتي كمان ي قلبي ثم ذهبت الي شمس وقامت بأحتضانها
جيهان…..وحشاني ي شمس عاملة ايه ي قلبي
شمس…..تمام كويسة
جيهان…..يلا تعالو ادخلو هااا احكولي بقي حاصل ايه معاكم
غزل حكت ل والدتها كل شئ من البداية
جيهان….غلط الي عملتيه دا ي غزل وازاي الي اسمه فارس دا والده يجبره علي حاجة زي دي
غزل…..معرفش
جيهان….هو راجل يقدر يرفض يعني
شمس….ابوه كبير البلد و زي ما بيقولو كلمته سيف
جيهان…..اممم طيب تقعدو معايا هنا ولا تروحو الشقة
شمس….بقول نروح الشقة احسن لأن مش هنرتاح هنا وجوزك عادل دا هيكون موجود
غزل…..اه
جيهان…..ثواني هتصل بالبواب يظبطها علشان اكيد اتملت تراب
غزل….تمام
**************************
*بعد عدة ساعات* وصل فارس ونوح الي القاهرة وف طريقهم إلي العنوان الذي وصفه له محمد
البواب…..رايح فين ي استاذ
فارس….طالع شقة الاستاذ محمد و المدام جيهان
البواب…..بقالها كتير يا باشاا محدش جه
فارس…..محدش من بناتها جم النهاردة
البواب……لا إنت تقربلهم إيه ي بيه
فارس…..جوز بنتها وهي جات هنا وعايز اعملها مفاجأة
فجأة رن هاتف البواب …..دي الست جيهان بترن
فارس….افتح الاسبيكر
البواب …..نعم ي ست جيهان
جيهان….ازيك ياعم اسماعيل
اسماعيل….الحمد لله
جيهان…..عيزاك تظبط الشقة
اسماعيل…..ليه ياست هانم
جيهان….بناتي جم وهيقعدو فيها
اسماعيل…..حاضر ي ست هانم
جيهان…..تسلم سلام
فارس…..تمام هات المفتاح اطلع اظبطها أنا
اسماعيل…..ليه ي بيه
فارس….هعملها المفاجأة انت نسيت ولا إيه
اسماعيل…..طيب ي بيه اهو المفتاح عارف أنهي شقة
فارس….الدور التالت شقة 6 الي علي الشمال
اسماعيل ف سره(مدام عارف الشقة يبقي جوزها صح)…..تمام ي بيه
فارس بصوت واطي…..نوح عايزك تركن العربية الناحية التانية واول ما يجو اديني رنه
نوح….تمام فارس متعملش حاجة للبنات
فارس…..مش هعمل انا هطلع
نوح…..تمام
بعد ثلاث ساعات وصلت غزل وشمس إلي الشقة
غزل بخوف…..قلبي مقبوض يلا نرجع
شمس…..نرجع فين متخفيش يلا
غزل…..فين عم اسماعيل
شمس…..تلاقيه لسه بيظبط الشقة انتي خدي المفتاح من ماما
غزل….اه
نوح….الو ي فارس ف بنتين دخلو العمارة معرفش اذا هما او لا
فارس…..تمام اطلع وراهم
وصلو الشقة ووضعت غزل المفتاح وفتحت
شمس….نوري النور
غزل….اهو ثم رمت نفسها علي الكرسي اخيرا هنرتاح
فارس وهو يخرج من المطبخ…..هههه للأسف لسه الراحة مجتش
غزل بصدمه

غزل….ا انت جيت هنا ازاي
فارس كاد أن يقترب منها فرت هاربة للخارج…..هههه كنت هقولها جيت ازاي وبعدين مفكرة انها هتهرب مني
شمس…… أنت بتعمل ليه كده
فارس بأستفزاز ….استمتاع
غزل بدموع وهي تنزل بسرعة علي السلالم….يارب طب وشمس لسه معاه ثم فجأة قابلت نوح وهو يصعد
نوح….ف ايه
غزل….مفيش
نوح…..اممم طيب قدامي
غزل….نعم!
نوح…..بقول قدامي
غزل ازاحت نوح ليقع علي السلالم……اسفة ثم نزلت و اوقفت تاكسي وف طريقها إلي فيلا والدتها
*عند شمس *
شمس…..بقولك ايه اتكلم معايا كويس وبعدين إنت مش عايزها وهي مش عيزاك واهي جات من عندها وسابتلك كل حاجة مفروض تفرح وتروح تتجوز الي عايزها وبتحبها
فارس…..ششش مش عايز كلام كتير وانا اعمل الي انا عايزو والي ع مزاجي ثم امسك هاتفه وقام بالاتصال بنوح لم يرد قام بالاتصال به مرة اخري اجاب….الو ي فارس لقيت وحدة نزله عرفت انها هي وكنت هطلعها تاني بس
فارس…بس ايه
نوح…..زاحتني علي السلم وهربت مني
فارس……يابت ال****** إنت كويس
نوح…..كويس
فارس….طيب هنزلك انا سلام ثم نظر الي شمس نظره كلها شر……أختك بتزيد ف غلطها وانا بقي هزيد ف الغلط بس دا هيتعاد عليها ويأذيها هي
شمس…..متقدرش تعمل حاجة
اقترب فارس منها وامسك يديها ومشي بها لأسفل …..واخدني فين ابعد عني
فارس…..اخرسي مش عايز اسمع صوتك
شمس….براحة انت بتجر بقرة وراك
فارس…..نوح انت كويس
نوح….اه تمام
فارس….يلا طيب ثم نزلو وركبو سيارة فارس
شمس…..هههه هربت أهي وريني هتجيبها إزاي
فارس بأبتسامة اخافتها….هوريكي بس قوليلي بقي بيت مامتك فين
شمس….نعم
فارس….إنتي سمعتي كويس
شمس….معرفش
فارس….اممم تمام وانا هعرف لوحدي ثم خرج من السيارة واتصل بوالدها
محمد…..اي ي فارس في اخبار
فارس….جبتهم ياعمي وشمس معايا بس بتك التانية فلتت مني وأكيد راحت عند أمها
محمد…..انا مش معايا رقم أمها بس هي اتجوزت واحد اسمه عادل عبدالله
فارس…..دا الي عامل شركة العادل ولا مش هو
محمد…..لا هو إنت تعرفو
فارس……اه وابوي يعرفه طيب خلاص انا عرفت هعمل ايه سلام ثم أمسك هاتفه واتصل بوالده وقال الوو يابوي
مهران….الوو فينك ي ولدي لازم تجهز علشان كتب كتابك
فارس….خليه يوم الفرح يابوي
مهران….اشمعنا في حاجة جرت وانا مدراش (معرفش)
فارس…..لا يابوي انا بس سافرت القاهرة بسبب شغل ف الشركة
مهران….طيب ربنا معاك ي ولدي
فارس….الله يخليك يابوي فاكر عادل عبدالله صاحب شركة العادل
مهران….ايوة ماله
فارس……عايز رقمه
مهران….طيب استني ….اكتب عندك ***********
فارس…..تمام يابوي سلام
رجع وركب السيارة
نوح….عملت إيه
فارس….قربت اجيبها
شمس….ازاي
فارس….خد منها الموبايل الأول
شمس…..هو ف اي إنت جرا لمخك حاجة ولا ايه
نوح سحب منها الموبايل ….كده كده مقفول يعني
فارس……احكيلك بقي عرفت أمك متجوزة مين وطلعت اعرفه وبسهوله هوصلها
شمس…..مش عارفة انت عايز ايه أنت مش قولتلها ترفض الجوازة دي
فارس….ايوة كانت غارت هربت من بدري مش قبل الفرح بيوم
شمس بصوت عالي….هو كان في وقت اصلا وتغور إنت بعيد الشر علي أختي
فارس…..ششش هنزل اتصل بالراجل انا
نوح….هتقوله ايه
فارس…..هقوله عايز اعمل معاك صفقة واعزمك علي فرحي بس يارب يكون ف البيت
*عند غزل*وصلت الفيلا وحكت لوالدتها
جيهان…..إزاي عرف مكان الشقة
غزل بدموع…..معرفش أنا خايفة علي شمس
جيهان…..استني هكلم عادل واحكيله وهو هيتصرف
غزل…طيب
جيهان…..عادل ممكن تيجي الفيلا
عادل….ف حاجة حصلت ولا ايه
جيهان …. بنتي هنا وواقعة ف مشكلة
عادل….. طيب جاي
بعد نصف ساعة وصل عادل الفيلا
عادل….في ايه كادت جيهان أن ترد لكن قاطعها هاتف عادل وهو يرن
عادل….ثواني وهرجع ثم خرج إلي الجنينة ….الوو مين
فارس…..إزيك ي استاذ عادل انا فارس مهران
عادل….اهلا إزيك ي فارس عامل ايه وابوك عامل ايه
فارس….تمام الحمد لله
عادل….ديما
فارس….. كنت عايزك ف خدمة كده
عادل….ودي تيجي طبعا اتفضل قول
فارس….مش هينفع ف الفون
عادل…..طيب انا ف الفيلا هبعتلك العنوان وتجيلي
فارس…..تمام سلام ثم رجع وركب السيارة
نوح….هااا
فارس… الطريق اخرو 15دقيقة مش صح ي شمس
شمس كانت تنظر له بقرف ولم ترد
فارس…..خليه 10دقايق ثم بدأ بالقيادة
شمس….ف ايه انت هطير سوق براحة
لم يرد عليها واستمر بالقيادة
ذهب عادل إلي الحراس واخبرهم بمجئ فارس حتي يدخلوه ثم رجع الفيلا
عادل….ها احكولي
الخدامة ….. العشا جاهز ياست هانم
جيهان…..تمم يلا نتعشي وبعدين احكيلك ثم ذهبو إلي السفرة
جيهان ….كلي ي غزل اكيد جعانة
غزل….. ماليش نفس
جيهان….ازاي كلي ي حبيبتي
عادل….كلي ي غزل البيت بيتك
غزل….شكرا
عادل….يلا كلي
غزل….حاضر وبدأت تأكل ثم فجأة سمعت صوت فارس يقول
فارس……
ب
يتبع.

تعليقات

CLOSE ADS
CLOSE ADS
close