رواية عشق الطارق الحلقه الاولى والثانيه بقلم ايمان الصياد
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙
الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️
رواية عشق الطارق الحلقه الاولى والثانيه بقلم ايمان الصياد
![]() |
رواية عشق الطارق الحلقه الاولى والثانيه بقلم ايمان الصياد
عشق_الطارق
عبير..هى فتاه جميله تتميز بسحر عيون خاص مثل مزاق القهوه وروح بريئه نقيه لم تعرف للخبث طريق نشيطه جدا ومرحه جدا ومحبوبه من اكثر زملاءها
ولكن....لابد من وجود اشخاص خبيثه فى حياتنا لم نتوقع منهم هذا الخبث يوما لم نتخيل انهم سوف يكونو سبب ف تعاستنا ولكنها هى الحياه لم ولن تدوم مثلما تمنيا
عبير..طالبه ف كليه(طب) اخر سنه من عائله متوسطه ولكن تمتاز بغنى النفس
الام.فاتن....عبير، بيرو، حبيبتى ايه النوم دا كله ياله بقا اصحى انا حضرت الفطار وبابا واحمد مستنين ع السفره بره
عبير....مااااما ياحبيبتى والله نايمه بعد صلاه الفجر وقراءه الورد اليومى يعنى كانت6 تقريبا حراام ي ماما عاوزه انااام دا انا ماصدقت ان محضراتى بعد الظهر
الأم وهى ترفع الغطاء من عليها..لااا بطلى كسل وقومى بقا ياله علشان بابا واحمد منتظرينك من بدرى
عبير بتذكار ماما إنتى
.قاطعتها فاتن قائلها أيييوه اكلتهم من بدرى بس شكلهم زعلانين منك ع فكره ابقى روحى صلحيهم بقا
تنفست عبير براحه مع ابتسامه ظهرت بياض استانها مُردده حااضر واطمنى لانهم مايقدروش يزعلو منى لانهم عرفين هما بالنسبه ليا ايه بس غصب عنى انشغلت يومين ف المراجعات إلى عندى
اردفت فاتن وهى تهم بمغادره الغرفه :طب اتفضلى وبطلى رغى بقا
حاضر ياست ماما قالتها عبير وهى تنهض من ع السرير وتتوجه إلى الفرنده الموجوده بغرفتها وتبتسم برضى وهى تنظر إلى ذالك القفص المتوسط الحجم الذى يوجد به
{عبير💗طارق}نعم عصفيرها المحببه منذ أن أتى بهم حبيبها طارق وهى تلقبهم بهذه الاسماء (عبير..طارق)
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙
الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️
نظرت لهم وقالت بمرح: انتو زعلانين منى بجد والا ايه والله غصب عنى ثم ضحكت وهى وتفرد زراعيها ف الهواء مُردده عندى مذاكره قاااااااااد كدا فوق دماغى ودى اخر سنه ومش عاوزه اى تقصير فيها لان الاستاذ طارق بيهددنى انه ممكن مايشغلنيش معاه لو قصرت
وبغضب طفولى وهى تلوى شفتيها ينفع كدا ينفع، ط والله ماينفع، إبتسم لهم وهم ايضا ينظرون اليها لتقول بحب احلى طارق مع اجمل عبير ف الدونيا
لتتركهم وتذهب إلى المرحاض وتبدل ملابسها وتخرج كى تصبح ع والدها واخيها
******************
ف فيلا المهندس ادهم النمر
نجد ذالك الشاب الذى يقف امام المرآه يصفف شعره بعنايه جيده نعم انه طارق
طارق أدهم النمر ابن المهندس ادهم النمر صاحب اكبر شركات الاستثمار العقارى والبناء الحديث واداره المشروعات ولكنه خالف توقعات والده ودرس(طب) واصبح لديه أكبر مستشفى اثتسمارى ف القاهره وهو يمتاز بقوه شخصيته ورجولته وحنيه الذى يخفيها دائما وراء ذالك الوجه القاسى
يبلغ من العمر 30عاما وهو يعشق عبير..حد الجنون فهى حب الطفوله بالنسبه له ويلقبها دائما بى (عبير الطارق)روح واحده ف جسدين
طارق ألإبن الأكبر لدى ادهم النمر..يعشق إخوته كثيرا فالبنسبه لهُ شيمو الإبنه وليس الشقيقه وأسامه أيضا لن يختلف كثيرا رغم تقارب أعمارهم
وسيم جدا جدا ولكن ليس بمغرور مع محبوبته فقط غير ذلك تجدون رجل اخر .....لن يهتم بنظرات اى فتاه له لانه لا يجد عيون محبوبته فيهن ..فهى لها عيون خاصه له هو وحده لذلك لا يهتم لأمر أحد منهن وهذا يجعلهم ف غايه الغضب منه دائما ولذلك يلقبونه
بالمغرور القاسى.....ولكن الحقيقه غير ذلك
انه العشق..العشق الذى يكبر يومآ بعد يوم ..هو الذى يحركه هو الذى يجعله لن يرا امرأه أخرى غير ..عبيره..
أسامه..الاخ الأصغر لى طارق
وهو معروف بوسامته وشخصيته القويه والجريئه ف كليه (طب) اخر سنه مع عبير معظم البنات يحقدون عليها لانهم يريدون التحدث والاقتراب منه ولكن عبير دائما ترفض هذا الموضوع ليس تكبر منها لكن دائما تقول هذه علاقات غير شرعيه محرمه
شيمو..الاخت المُدلله لدى طارق واسامه تدرس الصف الثالث الثانوى الكل يُحبها ويُحب روحها ونشطها وحيويتها ف البيت مجتهده جدا ف مذاكرتها ودائما تقول انا مثل بابا ولذلك تسعى لهذا الهدف ف انها تكون
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙
الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️
المهندسه..شيماء ادهم النمر
ف فيلا ادهم النمر
********
على مائده الطعام يجلس المهندس ادهم النمر يستعد للافطار ويقرأ ويتابع الأخبار ع التاب الخاص به
تأتى من خلفه زوجته ومعشوقته وحبه الأول والاخير نجوى..وتطبع قبله ع خده مع ابتسامتها الجميله الرقيقه وهى تردف صباح الخير حبيبى
إقترب ادهم منها وطبع قبله حانيه ع يدها مُردداً صباح الياسمين ع عيون احلى نوجا ربنا يباركلى فيكى يااارب
ايه اخبارك النهارده واخبار الضغط ايه سأل أدهم بخوف وقلق حقيقيين
أردفت نوجا وهى تضغط ع يده برفق.الحمد الله النهاردة احسن بكتيير
أومأ ادهم برأسه ثم سأل .فين الأولاد ماحدش نزل يفطر ليه
أجباته قائله: نزلين حالا ياحبيبى
ف الطابق العلوى يخرج طارق من الغرفه قاصد النزول إلى الاسفل ولكن يتذكر شئ ويغير مساره ويتجه إلى غرفه أخيه اسامه
يطرق ع الباب عده مرات ولكن ما من مجيب فيفتح الباب ويدخل يجد أسامه يغط ف نوم عميق ينظر إليه ويذهب إلى ستائر الغرفه ويفتحها
اسامه بنعاس ماااااما اققفلى الستاير دى من فضلك عاوز اناام
طارق..قوم ياروح ماما علشان تفطر وتروح مُحضراتك انا عارف انها بعد الظهر بس قوم علشان تراجع شويه قبل ما تنزل دى اخر سنه.ثم يكمل بتهديد،ولو ماجبتش تقدير انسى انك تيجى المستشفى عندى
اسامه..اااه بقا كدا ماااشى ماااشى بتهددنى
ع العموم انا عارف مين قلك البنت بيرو دى طلعت فتانه بشاااكل ههههههههه
طارق...بقولك ايه قوم احسنلك خمس دقايق القيك تحت مفهوم والا لاءه
اسامه..بصوت يكاد يكون مسموع اوف بقا إمتى تتجوز علشان ارتاح منك بقا
طارق..نعم بتقول حاجه ي سمسم اصل مش سامع
اسامه..لا يحبيبى دا انا بقولك حاضر وهقوم اخد شاور وانزل وراك حااالا
يتركه طارق ويذهب
اسامه صبرنى يااارب اوف
يفتح طارق الباب ويقول بمشاكسه سمعتك ع فكره سمعتك هههههه
يغلق الباب خلفه مره اخرى ويذهب حيث غرفه المشاكسه الصغيره
شيمو..يطرق ع الباب عده مرات ويفتح ويدخل يجدها نائمه ولكنه يعلم انها تُشاكسه كالمُعتاد وأنها مُستيقظه منذ زمن طويل
طارق شيمو حبيبتى قومى ي سكره علشان ماتتأخريش ع دروسك
شيمو............
طارق.شكلك كدا مش عاوزه تقومى بالزوء خلاص بقا اققومك انا بطريقتى
تقفذ شيمو من ع السرير وتقول لاااا لااا ي ابيه انا صاحيه من بدرى والله هههه بس كنت بهزر معاك ايه مابتهظيش ييمضان
ياخذ طارق المخده الموضوعه جانبها ع السرير ويقوم بضربها مُردداً :لا يختى بهزي قومى بسرعه علشان بفكر اوصلك النهارده ف طريقى بس ممكن اغير رأى عادى جدا
تقفذ شيمو من مكانها مردده:لاااا ثوانى وهاكون تحت والله مش هتأخر خالص
يتركها ويذهب حيث يجد والديه يلقى عليهم تحيه الصباح ويقبل أيديهم
وع المائده يتجمع الكل
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙
الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️
ادهم موجه كلامه إلى طارق :عندك عمليات كتير النهارده والا خفيف
طارق...لا ي بابا 3او4 عمليات بس ومعايا دكتوره همس وبمجرد ذكر اسم همس أردفت شيمو...همس دى بارده اوووى ومش بحبها
رد اسامه قائلا :ههه بارده ايه دى صااااروخ ي ماما اش عرفك إنتى ف الانوثه ي جعفر هههههه كانت سوف ترد عليه ولكن قاطعها صوت طارق..وهو يقول أحترم نفسك ي زفت ع الصبح احسنلك.
ثم ينظر لشيمو موجها حديثه إليها:ليه كدا ي سكر مش انا قولت عيب وحرام نجيب سيره حد ف غيابه
نظرت شيمو للأسفللمبرره بس يا ابيه
قاطع طارق حديثها مُردداً: مابسش خلاص انتهى مش بتحبيها بلاش تتعاملى معاها خالص مفهوم
تدخل أدهم قائلا:خوكى كلامه صح ي شيمو عيب دى أكبر منك
شيمو..وانتى ي ماما مش هاتقولى حاجه ماما ماااما فينك نحن هنا
ردت فاتن التى كانت بعالم آخر:ها نعم ي شيمو بتقولى حاجه ي حبيبتى
شيمو..لا يا ماما دا انا بقالى ساعه بكلم حضرتك وانتى والا هنا خالص
فاتن:سورى حبيبتى خير ف حاجه
شيمو..ماقولتيش حاجه يعنى بخصوص همس
فاتن:انتى عارفه رأيى بخصوص الموضوع دا اعملى زى انا مش بحبها علشان كدا مش بتعامل معاها إنتى كمان بلاش احتكاك بيها
شيمو...حاضر حاااضر حااضر انا فعلا غلطانه بس هى بردو مش كويسه ياله هيه ضحك الجميع ع طريقتها الطفولية ف الحديث ولكنهم معتادون ع ذالك
أردف طارق وهو يهم بمغادره المائده: الحمد الله شبعت حد عاوزنى اوصله اردف بجملته القصيره وهو ينظر إلى شيمو بطرف عينه
أردفت شيمو بصوت عالى: انااااا ثوانى اجيب حاجاتى من فوق وانزل
اسامه..وانا كمان شبعت الحمد الله هاروح اراجع شويه قبل ماروح الكليه وينظر إلى والدته ويقول ادعيلى ي ماما اجيب تقدير كويس علشان ف ناس هددتنى الصبح انها ممكن ماتشغلنيش معاها وهو ينظر إلى طارق ويضحك
فاتن بحب بدعيلك ي حبيبى والله ف كل صلاه
شيمو وهى تهبط الدرج وانا ياست ماما ماليش ف الطيب نصيب والا ايه وتلوى شفتيها مثل الاطفال
فاتن بحب معزتكو واحده ف قلبى ي شيمو وبدعيلكو ف كل صلاه ان ربنا يحميكو وينجحكو ويبعد عنكو ولاد الحرام
أمسكها طارق من يدها وهو يقول :ياله بقا ، كفايه يهانم، هانتأخر ثم يسحبها خلفه والا يعطيها فرصه المجادلة معه
**************
فى شقه عبد العزيز النمر
نعم انه اخو البشمهندس ادهم النمر ولكن هناك أسرار لم تنكشف بعد سوف نعرفها لاحقا
الحلقه الثانيه من
عشق_الطارق
فى شقه عبد العزير النمر والد عبير
عبد العزيز بحب لإبنته:صباح الخير ع اجمل بنوته ف الدونيا
سحبت عبير يد والدها وقبلتها وهى تُردد: صباح الخير ي احلى واجمل أب ف الوجود، بجد مش عارفه انا ممكن اسيب البيت ازاى ف يوم من الأيام ،وَقوم الصبح مالقيش حضرتك واتصبح بوجهك الجميل دا
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙
الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️
أردف والدها بمشاكسه وانتى هاتقومى ع وجه حبيب القلب وساعتها هاتنسينى اكييد
ردت عبير بخجل من حديث والدها :لا طبعا انت الحب الأول صدقنى
وبالقرب منهم كانت عيون تراقبهم وهم لايشعرون بها بسبب حديثهم مع بعضهم
تدهل احمد شقيقها بمشاكستهُ المُعتاده: احم احم نحن هنا وبحركه مضحكه يلتفت يمين ويسار مُردداً هو انا شفاف للدرجه دى والا اييه ؟
قهقه عبد العزيز و عبير ثم آردف عبير وهى تخرج طرف لسانها: فعلا شفاف انت مين يا أخ ؟وايه إلى جابك هنا!
أردف أأحمد بزعل مصطنع :ايييييه هو انتو لقتونى ع باب جامع والا ايه ،ي ماااما تعالى شوفى بابا بيخونك مع بنتك ههههههههههه
أتت فاتن من الخلف ثم قامت بضربه ع مؤخره رأسه بخفه مُردده وهى تجلس بجانبه بطل مشاكسه ي حماده ع الصبح
أحمد :يعنى ايه؟ اخلع انا منها! حاااضر ياست ماما بس متجيش بعد كدا وتعيطيلى انا قولتلك اهو.
قهقه الجميع ع حديث أحمد وكل منهم ينظر إلى طعامه بدون تعليق
أحمد.. هو الاخ الأصغر لى عبير شخص جميل الخلق والمظهر وهو ف اولى كليه تجاره ويحب الهزار والمرح
بعد وقت دخلت عبير غرفها
وبعدها بقليل وجدت أخيها الأصغر يطرق باب غرفتها ويدخل بعد سماع الإذن
أحمد :عبير بيرو قلبى
وقبل إكمال اسطوانته التى حفظتها قاطعته وهى تنظر لما بين يديها قائقله :عاوز كام ياروح اختك
فتح أحمد عيونه بإتساع مُصطنع الصدمه: ايه، بتقولى ايه ،كام، لااا مش ممكن إنتى إنتى حبيبتى تفكر فيا بالطريقه دى
اشارت لهُ عبير بيدها لمى يصمُت مُردده:خلاص اسفه فعلا انت مش ممكن تفكر كدا ط بعد ازنك اخرج بره بقا عاوزه اراجع شويه
جلس أحمد بجارها وهو يحتضنها قائلا بزعل: امممممم ويهون عليكى اخوكى حبيبك يمشى مفلس كدا
إبتسمت عبير وهى ترفع إحدى حاجبيها قائله: ماقولت كدا من الأول الدخله دى لازم يكون وراها حاجه
نظر احمد لها وهو يقترب بيده من وجهها قائلا: ط شوفى اخوكى باى حاجه كدا بسرعه مستعجل
ردت عبير بتعجب:كمان مستعجل ط ادخل خودإلى انت عاوزه وسيبنى اذاااااااكر هاسقط بسببكو
رد احم بإستغراب وبنظره فُكاهيه أردف:تسقطى إيه بس، هو إنتى بتقومى من ع الكتاب ،ياشيخه ارحمى نفسك دا طارق بيشتكى منك هههههه
لم يكن من عبير غير انها .تقذفه بالقلم الذى كان بيدها مُرددهط امشى بقا من هنا ياله
خرج أحمد وهو يتمتم بمزاح: الله يكون ف عونك ي طارق ي اخويا
إبتسمت عبير ع مظهر شقيقها ثم نظرت إلى الكتاب الذى بيدها مره أخرى
**********
ف المستشفى عند طارق بعد أن اوصل شيمو إلى الدرس ..دخل المكتب التابع له ثم جلس ع كُرسى مكتبه
أخرج الهاتف من جيب سترته وضغط ع بعض ارقام وأنتظر ودقات قلبه تتسارع بداخله
..........
فى غرفه عبير وهى مندمجة ف مراجعتها ياتيها اتصال تنظر للهاتف وتبتسم ف حب ورضا ثم تُجيب
عبير...السلام عليكم ..صباح الفل ي حبيبى وحشتنيييييى اووووى
طارق..وعليكم السلام..وبكل حب ..صباح الجمال صباح الياسمين صباح كل حاجه حلوه ف الدونيا صباح عبير قلبى
عبير..بهيام كل دا ليا انا
طارق...صدقينى كل دا قليل عليكى ي روحى إنتى الهوا إلى بتنفسه من غير وجودك ف حياتى والله اموت
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙
الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️
عبير..مسرعه بعد الشر عنك ي قلبى انت عارف ان انا كمان ماقدرش اعيش لحظه واحده من غيرك ربنا يحفظك ليا يااارب
طارق...ويحفظك ليا ي عبير قلبى
طمنينى عنك بقا عامله ايه وحشتينى بجد نفسى السنه دى تخلص بقا ونحدد الفرح عاوز اقوم كل يوم ع اجمل وارق وجه ف الدنيا كلها
عبير بهيام. حبيبى وانا كمان بحبك وبتمنى اليوم إلى ربنا يجمعنا فيه مع بعض
طارق ..بجد ي قلبى بس انا بردو زعلان منك لانه بدال مكان كتب كتاب بس كان ممكن دخله كمان وكملتى آخر سنه ف الجامعه عندى ف بيتى، إنتى عندك شك انى ممكن اقف قدام مستقبلك !!!
عبير ..لا ي حبيبى والله بس كدا احسن خلينى اركز بس ف الدراسه وكلها شهرين تلاته ونكون مع بعض للأبد ي زوجى العزيز تهللت اساريره عندما وصفته بهذه الصفه نعم هو زوجها ولكن عندما تقول هى ذلك يفرح كثيرا
طارق بحب: انا مش بحبك انا بعشقك وتخاطيت مرحله العشق كمان بجد مش عارف اوصفلك حبى ليكى إنتى انكتبتى ع اسمى من اول يوم فتحتى عيونك وانا شايلك ع درعاتى كنت اول حد اشيلك لحظه عمرى مانساها قلبى كان هيقف بجد وانتى بتفتحى عيونك الصغننه وتبتسمى ابتسامتك دخلت قلبى وحلفت ماتخرج منه للأبد سعتها حبك نزل قلبى ومخرجش منه وماعرفتش ابص والا أشوف ضحكه أى بنت تانيه كل ماكنتى بتكبرى حبك ف قلبى كان بيكبر بجد إنتى عشقى الوحيد إلى الأبد صليت ودعيت كتير انك ماتكونيش لحد غيرى والحمد الله ربنا حققلى امنيتى
أدمعت عين عبير من سماع كلامته التى تعرف صدقها جيدااا وصدقاً لم تعرف بماذا تُجيب
قطب طارق جبينه بإستغراب من عدم ردها عليه ثم أردف.الو حبيبتى روحتى فين وانا بكلمك
ردت عبير قائله:طارق انا كمان بحبك اووووى انت اول واخر حب ف حياتى قلبى ماعرفش راجل غيرك اوعدنى بجد انك مش ممكن تتخلى عنى فيوم انت كل حاجه بالنسبه ليا
كادا ان يرد عليها ولكن تفاجأ بمن اقتحم عليه غرفه مكتبه
انصدم طاق بمن اقتحم عليه الغرفه ،كز ع اسنانه قائلا: نعم ي دكتوره فى حد يدخل كدا من غير استئذان؟ ثم نظر إلى ملابسها الفاضحه وأشار عليها بيده مُكملا حديثه وفى دكتوره محترمه تنزل من بيتها بلبس زى دا
ردت همس ببرود وغيظ من حديثه عنها وهى تعلم انه يتكلم مع معشوقته عبير وتجاهلت حديثه عن ملابسها واردفت قائله: عادى يادكتور انا قولت حضرتك فاضى لان لسه معاد اول عمليه باقى عليه ساعه ونظرت للهاتف الذى بيده وقالت بضيق واضح، بس الظاهر انى غلطانه وحضرتك مشغول
رد طارق بغيظ مكتوم من حديثها: ايوه مشغول وياريت تانى مره ماتدخليش كدا غير بعد ماتستأذنى دا بعد إذن حضرتك طبعا
لم يتفاجىء بيدها البارد عندما قالت: تحت أمر حضرتك يافندم ثم خرجت وهى ف شده غضبها..نعم غاضبه من حق ليس بحقها
همس...دكتوره ولكنها ليس بملاك الرحمه ولا تعرف الرحمه طريقها ،مغروره جدا تحب طارق او تدعى ذالك الحب للوصول الى هدفها الاول والاخير وهو المال
ولكن هو يعرف ذالك جيدا والا يعطيها اى اهتمام وسنتعرف عليها اكثر فيما بعد . ......
ف مكتب طارق
عبير :ألووو طارق حبيبى سمعنى
يجيب طارق بعد أن يتنهد بضيق الذى تسببت فيه المدعوم همس.
طارق بإبتسامه صغيره :معاكى ي روحى وبمشاكسه كنا بنقول ايه بقا
عبير بمرح :لااااا ماكوناش بنقول حاجه سلام بقا علشان ورايه مراجعه كتير جدا وعاوزه اخلص قبل ما أنزل المحاضرات بتاعتى هاتوحشنيييى اوووى ي حبيبى
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙
الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️
طارق:وانتى اكتر ي روح حبيبيك:سلميلى ع عمى ومرات عمى وخلى بالك من نفسك ،واسامه هايعدى عليكى يوصلك معاه
عبير بحب :يوصل سلامك بس مالوش لازمه تتعب اسامه انا هاخد تاكسى وخلاص
طارق:من غير مناقشه لو سامحتى إلى اقوله يتنفذ انا لو اقدر اجى دلوقتى ماكنتش خليت حد غيرى يوصلك بس إنتى عارفه عندى عمليات كتير
عبير:حاااضر اى اوامر تانيه
أردف طارق بصدق:دى مش اوامر دا خوف وحب
عبير .ربنا يخليك ليا يااارب .خلى بالك من نفسك علشانى،لا إله الا الله
طارق:ويخليكى ليا ي قلبى وانتى كمان خلى بالك من نفسك علشانى محمد رسول الله.
أغلق طارق الهاتف وهو يتنهد بحرارة ثم نظر بيده اليسرى والتى يوجد بها خاتم فضة يُزين إصبعه أخذ يحركه وهو يبتسم وصوره عبير امامه .
ضغط ع الزر الذى بجانبه فأتت له السكرتيره الخاصه به وهى "ريهام"
ريهام...نعم ي دكتور حضرتك طلبتنى
طارق...عامله ايه ي ريهام وماما واخواتك اخبارهم ايه
ريهام..بيخير يافندم الحمد الله وماما بتسلم ع حضرتك
****تعريف بسيط.....ريهام.....تكون إبنه مُربيه طارق ولسبب كِبر سنها فهيا الان جليسه ببيتها ...ريهام الابنه الكبرى لدى والدتها والدها متوفى وهى التى تصرف ع أخواتها خريجه معهد سِكرتاريه فتاه جميله المظهر والخلق وتعتبر طارق الاخ الأكبر لها
طارق...الحمد الله انها بخير اخر مره كلمتها صوتها ماكنش عاجبنى وكنت قلقان عليها انهى حديثه عن والدتها والاطمئنان عليها ثم تنهد قائلا:إزاى تسمحى للدكتوره همس تدخل عليا المكتب كدا من غير استئذان وانتى قاعده بره والا ماكنتيش بره؟
ردت ريهام بتبرير:والله يافندم انا قولتلها ان حضرتك مشغول وهى ماسمعتش الكلام انا اسفه جدا لحضرتك مش هاتتكرر تانى
طارق بتفهم :خلاص حصل خير مافيش مشكله ابعتيهالى
ريهام بايماء بسيط: حاضر يافندم اى اوامر تانيه
طارق..لا شكرا اتفضلى
*********************
فى فيلا ادهم النمر
وفى غرفه اسامه تحديدا رن هاتفه وهو يُذاكر أغلق الكتاب الذى كان بيده ثم نظر إليه فوجده غمر صديقه المقرب
اسامه..الوووووز صباحو يامعلم عامل ايه واحشني ي معفن
غمر وهو يلوى فمه :امال لو ماكُنتش انا إلى طالب حضرتك كنت قولت ايه؟
اسامه بمرح :خلاص بقا مايبقاش قلبك اسود ياعم ،المهم اخبارك ايه واحشني بجد
غمر..وانت كمان ياصحبى بس مافحوت مذاكره اهو طالع عينى عاوز اخلص بقا من ام السنه دى
اسامه:هانخلص ياعم ماتخفش، ها بقا قولى جاى والا الدور الجاى
غمر..جاى فين وضح كلامك إلى بتجيبه من الشارع دا لأنى مش بفهمه
قهقه اسامه عاليا : بجد؟ قول وربنا ؟هاموووت يابنى والله من الضحك
أردف غمر بنفاذ صبر:ماشى ي ظريف
اسامه:لا بجد هاتيجى تسهر معانا انا والواد كرم والا لاءه
غمر:لا طبعا أولا لأن عندى مذاكره كتييير جدا ثانيا بقا
اسامه مقاطعا:ابقى راجع لما ترجع وبطل رخامه
غمر:ماهو انت ي حيوان لو تدينى فرصه أكمل كنت عرفت السبب التانى
أسامه بتأفف: ها ايه بقا يافليسوف عصرك السبب التانى
غمر:سهر اختى
بمجرد سماعه لهذاا الاسم رد بسرعه تعجب منها صديقه
اسامه:سهر مالها سهر جرالها ايه انطق
غمر بتعجب ف ايه يابنى دى عندها شويه برد بس وسخونيه ولازم افضل جنبها علشان لو احتاجيت حاجه
غمر.بلهفه طب جبتلها دكتور والا لاءه
غمر بعدم فهم من تصرفات صديقه :مالك يابنى آدم انت غريب كدا ليه هو انت هاتخاف على اختى اكتر منى؟!
اسامه بارتباك :لا طبعا طب، خلاص خليك جنبها ولو احتاجت اى حاجه ف اى وقت كلمنى انا مش هاخرج، اه وخليك بلاش تيجى المحاضرات النهارده وانا هانقلها واعدى عليك اجبهالك
عمر.سبحانه مغير الأحوال ماشى ي صحبى سلام
اسامه وقد كسى الحزن صوته:.سلام
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙
الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️
تعليقات
إرسال تعليق