القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية سم القاسي البارت السادس والعشرون والسابع والعشرون والثامن والعشرون والتاسع والعشرون والثلاثون بقلم ماهي احمد

رواية سم القاسي البارت السادس والعشرون والسابع والعشرون والثامن والعشرون والتاسع والعشرون والثلاثون بقلم ماهي احمد 

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙

الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا  

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️

 رواية سم القاسي البارت السادس والعشرون والسابع والعشرون والثامن والعشرون والتاسع والعشرون والثلاثون بقلم ماهي احمد 


رواية سم القاسي البارت السادس والعشرون والسابع والعشرون والثامن والعشرون والتاسع والعشرون والثلاثون بقلم ماهي احمد 


البارت السادس والعشرون 

احسان : يبقي اتفاقنا واللي حصل ده هيفضل سر ما بينا 

وعمر عاصي ما هيعرفه في يوم 

ومره واحده عاصي دخل عليهم

عاصي : بس عاصي خلاص عرف اللي مابينكم يادكتوره 

بدور : عاصي 😳😳

عاصي مسك دراع احسان بغضب 

عاصي : قوليلي بقي گل اللي حصل من الاول 

احسان بصت لعاصي بخوف 

احسان : ( بتوتر وخوف ) أنا .. أنا.. انا مش فاهمه انت بتتكلم عن أيه ؟ 

عاصي مكانش سمع اي حاجه حرفيا بس سمع اخر حاجه وهو داخل واحسان بتتفق مع بدور ان عاصي مايعرفش اللي بينهم بس كان عاوز يوقعها في الكلام 

قرب احسان منه حرفيا وبقي وشها في وشه لدرجه انها بقت سامعه صوت نفسه وهو غضب الدنيا كله علي وشه قرص علي دراعها اكتر احسان نن عنيها بقي رايح جاي ونفسها طالع نازل من الخوف وهي بتبص لملامحه اللي كلها غضب 

عاصي : مش سامع صوتك يادكتوره 

احسان : اصل .. اصل 

بدور قامت من علي السرير بسرعه 

بدور : ( وهي بتحاول تفك ايد عاصي من دراع احسان ) سيبها ياعاصي .. سيبها دراعها هيتخلع في ايدك 

عاصي ساب ايد احسان بعنف وزق احسان لورا ورفع حاجبه اليمين 

عاصي : ( بسخريه ) استاذه بدور اكيد انتي اللي هتحكي الحكآيه من أولها مش كده 

بدور بقت حافظه عاصي .. بصيتله في عنيه وعرفت انه ماسمعش حاجه وفهمته علي طول فهمت انه عاوز يوقعهم في الكلام 

بدور فضلت بصه لعنيه وساكته 

عاصي : ( بنرفزه وصوت عالي  ) ماتنطقي

بدور : حاجه ماتخصكش .. حاجه اتفقت عليها انا واحسان ومش عايزينك تعرفها .. اي المشكله في كده ولا انت كل حاجه لازم تدخل فيها وخلاص 

بقلمي مآآهي آآحمد 

عاصي : (مسك ايد بدور ولفها وبقت ايديها ورا ضهرها وبقي ضهرها لازق في صدر عاصي ) 

عاصي : ( قرب من ودن بدور بهدوء  بصوت واطي وبقي يهمس في ودنها وبقي قريب اوي منها وصوت نفسه في ودنها ) 

عاصي : أنا .. مافيش .. حاجه .. تستخبي عليا يابدور 

بدور : عاصي سيب ايدي .. ايدي هتتكسر في ايدك 

عاصي : وهكسر عضمك كله لو ما قولتليش مخبيين عني ايه ؟

احسان لما شافت عاصي بيتعامل بالطريقه دي مع بدور ابتسمت ابتسامه شماته ورفعت حاجبها وعرفت ان عاصي لما بيغضب من حد ما بيرحمووش  

بدور : خلاص .. ايدي ياعاصي .. سيب ايدي وانا هقولك 

عاصي : لاء مش هسيبها .. اخلصي وقولي 

بدور : ( داست علي سنانها من كتر الوجع ) ااااااه .. انا .. انا ..( بلعت ريقها ) 

عاصي : ( بعصبيه ) انتي ايه ( وداس علي ايدها اكتر ) 

بدور : انا ماتسممتش ياعاصي .. 

احسان برقت عنيها وقلبها بقي بيدق كان شويه وهيطلع من مكانه من كتر الخوف 

عاصي : تقصدي ايه ؟ 

بدور: ( بلعت ريقها ) اقصد ان انا .. انا كنت عايزه اموت نفسي اخدت سم وكنت عايزه اموت نفسي 

ولما انقذوني اتفقت مع دكتوره احسان انها ماتقولكش اني اخدت سم وان الاكل كان منتهي الصلاحيه مش اكتر 

عاصي : ( وهو مش مصدق ) هاااا .. كملي 

بدور : بس كده ده اللي حصل 

عاصي : ( ساب ايد بدور ) والمفروض اني اصدق صح

احسان : ايوه .. علشان ده اللي حصل 

عاصي : وواحده زيك تنتحر ليه ؟ احنا كنا لسه مع بعض وكان عندك كل اللي نفسك فيه مكانش باين عليكي ابدا انك عايزه تنتحرى خالص ده كان اسعد يوم في حياتك 

بدور : ( وهي ماسكه ايديها من كتر الالم ) انت مالك انت مش ولي أمرى علشان تسأل في كل حاجه وبعدين فساتينك وهدومك اللي جيبتهالي انا مابقيتش عايزاها ومش عايزه منك حاجه .. ابعد عني خالص .. ولا اقولك انا اللي هبعد من اللحظه دي مالكش دعوه بيا تاني وهطلع من حياتك زي ما دخلتها بالظبط 

احسان : ( داست علي سنانها من الغيظ وجريت وقفت قدام بدور ) اهدي يابدور مش كده هاتروحي فين بس 

عاصي : وانتي فاكره اني ممكن اسيبك تمشي بسهوله كده .. 

بدور : (قربت من عاصي) وانت عايز مني ايه ما خلاص كل حاجه بانت قدامك انا معرفش فين رفيق وانت عارف كويس اني معرفش عنه حاجه سيبني بقي خليني ارجع لحياتي من جديد 

عاصي : حياه الشارع اللي كنتي عايشاها 

بدور : حياه الشارع دي حياتي وانا راضيه بيها 

بدور كانت بتحاول تعمل اي حاجه علشان تقفل الموضوع 

بس الظاهر ان عاصي فهم بدور وحفظها خلاص زي ما هي كمان فهمته 

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙

الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا  

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️


---------------------------( في نفس الوقت )-------------------------

غالب كان مع فيروزه في اوضتها وبيحاول يكلمها ويقنعها انها تروح معاهم 

غالب : ايه مش يلا بينا 

فيروزه : ايوه بس 

غالب : مافيش بس انا عارف انك هتيجي معانا 

غالب قعد فيروزه علي الكرسي العجل 

الدكتور دخل عليهم 

الدكتور : ايه هتمشوا بسرعه كده من غير حتي ما تاخدوا الروشته 

غالب : اكيد كنا هنستني تكتبلنا علي خروج 

الدكتور : عموما هي كويسه مجرد خدوش مش اكتر هاتروح مع الوقت واسبوع او ١٠ ايام بالكتير وتفك الجبس علشان ده مش كسر ده مجرد شرخ بسيط تقدرى تتحركي وانتي سانده عادي 

فيروزه : شكرا يادكتور 

غالب طلع فونه واتصل بعاصي

غالب : الووو 

عاصي : _________

غالب : اتأخرت كده ليه ؟ 

عاصي : ____________

غالب : ماتقلقش محصلش حاجه انا هاخد فيروزه وهطلع علي الڤيلا بدور عامله اي دلوقتي 

عاصي : _______________

غالب : اوعي تسيبها ياغالب انت فاهم دي اللي هتوصلنا لرفيق 

عاصي  : _______________

غالب : تمام مش همشي هستناك بره بس ما تتأخرش 

عاصي قفل مع غالب الفون وحط الفون في جيبه 

عاصي : ( بص لبدور ) يلا اتحركي قدامي 

بدور : قولتلك مش همشي معاك 

عاصي : ما هو مش بمزاجك هتيجي معايا غصب عنك ولحد ما اتأكد انك مالكيش صله برفيق انتي هتفضلي معايا 

عاصي شد بدور من ايدها ومشاها وراه احسان بصيتلها بمعني قوليله حاجه عني

بدور : ( مره واحده وقفت ) طيب خلاص هاجي معاك بس بشرط 

عاصي : شرط .. شرط ايه 

بدور : انا .. انا لسه تعبانه ولو عايزني فعلا ارجع معاك ياريت احسان تفضل معانا عشان اكمل علاجي 

وقتها عاصي اتأكد ان في حاجه بين احسان وبدور ابتسم ابتسامه ظهرت بجانب شفايفه وبصلهم هما الاتنين 

عاصي : وانا موافق اكيد مكنتش هسيبها 

عاصي طلع بره وكلهم اتقابلول بره المستشفي وركبوا عربيه عاصي 

بقلمي مآآهي آآحمد

الخمسه كانوا في العربيه سوا 

عاصي كان بيسوق وفيروزه جنبه 

وبدور وغالب واحسان ورا طول الطريق محدش فيهم اتكلم ولا كلمه حرفيا كلهم كانوا بيبصوا لبعض مش اكتر وكل واحد فيهم جواه كلام كتير عايز يقوله الاجواء كانت متوتره بشكل رهيب 

واخيرا وصلوا الڤيلا عاصي اول ما وصل رزع الباب وراه ونزل جت فيروزه بتنزل ماعرفتش بقت تنزل واحده واحده بالعافيه غاالب نزل علشان يسندها راح عاصي وقف وبحركه لا اراديه منه لما لقاها ضعيفه اوي كده ومش قادره تمشي راح شالها ودخل بيها الڤيلا وبدور مشيت وراه هي واحسان 

فيروزه : بتعمل ايه نزلني 

عاصي : ___________

عاصي دخل بفيروزه اوضه بس الاوضه دي في الدور الاول وفتح الباب وقعدها علي السرير 

عاصي : دي هتبقي اوضتك لحد ما تخفي وترجعي احسن من الاول بس قبل ما تخفي لينا كلام مع بعض 

عاصي مشي وساب فيروزه ولسه جاي يطلع من الباب فيروزه ندهت عليه 

فيروزه : عاصي 

عاصي لف وشه وهو واقف علي الباب وبص لفيروزه 

بقلمي مآآهي آآحمد

فيروزه : شكرا 

عاصي : ارتاحي دلوقتي 

احسان كانت بره واقفه وبتاكل في نفسها حرفيا 

غالب : بدور انتي كويسه دلوقتي 

بدور : ايوه 

بدور بصت لعاصي وباهتمامه لفيروزه راحت طلعت اوضتها واحسان طلعت وراها وقفلت الباب 

احسان : وبعدين هنعمل ايه دلوقتي في الزفته دي 

بدور : دي فيروزه اللي عاصي كان بيحبها زمان 

احسان : ( وهي مش واقفه علي بعضها ) ايوه هي 

بدور : شكلها حلو اوي 

احسان : انتي هبله يابت ولا شكلك كده بقولك دي فيروزه الوحيده اللي دخلت قلب عاصي ومن نظراته ليها واحنا في العربيه بيقول انه مانسهاش ابدا 

بدور : هي شكلها طيبه وتتحب 

احسان : لاااااا انتي عايزه تفرسيني ولا ايه 

انتي مش عارفه اني بحبه 

بدور : اللي بيحب بجد بيتمني السعاده للي بيحبه حتي لو مكانش معاه وعاصي شاف كتييير اوي ومن حقه يعيش سعيد بقي انا حاسه بعاصي دلوقتي وعارفه ومتأكده هو حاسس بأيه 

احسان : وليه مايبقاش سعيد معايا انا 

بدور : ( بتنهيده ) علشان بكل بساطه قلبه ما اختاركيش 

( في نفس الوقت ) 

عاصي : غالب الظاهر كنت صح وانا غلط 

غالب : ليه في ايه ؟ 

عاصي : بدور بتكذب عليا .. دخلت عليهن وسمعتها هي واحسان وهي بتقول لبدور مش عايزين نعرف حاجه لعاصي عن اتفاقنا .. بس ما قدرتش اعرف ايه هو اتفاقهم للاسف جيت متأخر 

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙

الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا  

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️


غالب : وما سألتهاش 

عاصي : اكيد سألتها وحاولت اوقعها في الكلام بس الظاهر ان بدور عرفت اني ماسمعتهمش وقالت اي كلام 

غالب : طيب وعرفت منين ؟ 

عاصي : (بابتسامه خفيفه واتحرك خطوه قدام وادا ضهره لغالب  وحط ايديه الاتنين في جيوبه ) 

عاصي : الظاهر انها فهمتني من نظره عنيا لما بصيتلي في عيوني حسيت انها فهمتني وعرفت اني بحاول اوقعها في الكلام  انا عمر ما في حد فهم اللي قبل كده ياغالب بس هي فهمتني 

غالب : ولا حتي  ( ولسه هيكمل عاصي قطعه في الكلام ) 

عاصي : ولا حتي فيروزه 

غالب : بس تفتكر هما مخبين عنك ايه ؟ واللي مخبيينه عنك لي علاقه برفيق ؟ 

عاصي : مش عارف ياغالب .. بس هعرف كل حاجه منها وقريب اوي 

غالب : طيب انا لازم اروح الشركه من وقت الحريق اللي في المخزن وانت ماروحتش محدش فينا سأل 

عاصي : ماشي روح انت وانا هفضل هنا 

غالب مشي خطوتين ووقف مره واحده 

عاصي : ( ضم حواجبه واستغرب ) وقفت ليه ؟ 

غالب رجع وحضن عاصي 

عاصي ابتسم وغالب فضل حاضنه 

غالب : انا اسف .. سامحني علي اللي عملته معاك انا ظلمتك كتيير 

عاصي : ( طبطب علي  غالب ) وانا مبسوط بالحضن ده واخيرا رجعت في حضن عمك زي زمان 

---------------------------------------------

غالب ساب حضن عاصي وركب العربيه وراح الشركه 

واول ما طلع 

غالب : احمد قولي بسرعه ايه اللي حصل 

احمد : ( بكل استغراب ) حصل ايه ياغالب بيه 

غالب : الحريقه اللي في الشركه 

احمد : حريقه ايه محصلش حريقه ولا حاجه 

غالب : حد اتصل بعاصي وقاله ان المخزن بيولع 

احمد : ما حصلش ياغالب بيه المخازن بتاعتنا كلها سليمه 

غالب : كلها سليمه 🙄🙄

---------------------------------------------

( بالليل ) 

فيروزه اخيرا طلعت من اوضتها وهي بتتعكز علي عكاز وقعدت بره في الجنينه شويه 

عاصي شافها وطلع وراها وقعد جنبها 

عاصي : انا مش مصدق اني شايفك تاني بعد مااااا..

فيروزه : تقصد بعد ما خنقتني وهربت 

عاصي : ايه اللي حصل يافيروزه

فيروزه : مهتم تعرف 

عاصي : ( بلهفه ) جداااا 

فيروزه : اللي حصل اني ما موتش وقتها وكان لسه ليا عمر ورفيق هو اللي انقذني بس لفه ايدك حوالين رقبتي خلتني اروح في غيبوبه طويله سبع سنين .. سبع سنين راحوا من عمرى وانا نايمه علي سرير ومعرفش ايه اللي بيحصل حواليا 

لحد مافوقت وكان رفيق هو اللي قدامي 

عاصي : رفيق !! 

فيروزه : ايوه رفيق مستغرب ليه انت موتني ورفيق حياني 

عاصي : وبعدين كملي 

فيروزه : لما فوقت كنت فاقده الذاكره ما افتكرتش اي حاجه ورفيق بقي يألف عليا قصه انه مايعرفش انا مين واني عملت حادثه بعربيته وجابني المستشفي هنا وبقي يدفع فلوس علاجي وعرض عليا الجواز بس انا موافقتش ماحبتهووش ومكنتش فاهمه وقتها ماحبتهووش ليه ومع رفضي لي اخدني وحبسني في مكان اكتر من اربع سنين .. ومع الوقت افتكرت كل حاجه و رجعتلي الذاكره من جديد وافتكرت كل حاجه ووقتها قعدت معاه بأرادتي لحد ما .. 

عاصي : لحد ما ايه .. 

فيروزه : لحد ما جالي في يوم وهو مضروب بالنار ودفنته بأيدي وبعدها بقيت ادور عليك في كل حته لحد ما لاقيتك وكنت جيالك اليوم اللي خبطتني فيه بس الظاهر اني مكتوب علي ايدك موتي لتاني مره كنت هتموتني مره بقصد ومره من غير قصد 

عاصي : انا مش مصدق رفيق كان خاطفك اربع سنين .. بس ليه ؟ 

فيروزه : علشان كان بيحبني ومش عايزني ابعد عنه 

عاصي : ولما الذاكره رجعتلك ليه قعدتي معاه بمزاجك كنتي حبتيه 

فيروزه : لاء بس علشان افتكرت الانسان اللي حبيته كان عايز يقتلني فكنت هاروح لمين وهعمل ايه خلاص الدنيا رجعت اسودت تاني في عنيا 

عاصي : يعني رفيق مات 

فيروزه : ( وهي متأثره وحاطه وشها في الارض ) ايوه .. مات ومعرفش حتي هو مات ليه ومين اللي قتله 

عاصي : ( اتنهد ) خونتيني ليه ؟ 

فيروزه : (حطت ايدها علي قلب عاصي ) انت عارف كويس اوي اني ماخنتكش ياعاصي وعارف مين اللي دبر كل ده 

بس للاسف عصبيتك وتهورك خلانا وصلنا لطريق مسدود 

عاصي : انتي ماتعرفيش انا كنت عايش من غيرك ازاي .. انا كنت ميت من غيرك بس اتنفس 

فيروزه : انا بقي كنت عايشه وماليش حتي الحق اني اتنفس 

عاصي قرب من فيروزه وبصلها اكتر 

عاصي : لو رجع بيا العمر مكنتش هعمل اللي عملته زمان 

فيروزه : لو رجع بيا العمر مكنتش هنفذ كلام اخوك ليا ومكنتش هخاف من تهديده وكنت هاجي اقولك علي كل حاجه 

بدور كانت واقفه فوق في البلكونه بتاعت اوضتها وكانت باصه عليهم فيروزه رفعت عنيها لاقت بدور بتبصلهم راحت قربت من عاصي اكتر ورفعت ايدها ولمست خده 

فيروزه : احنا دفعنا تمن غلطتنا من عمرنا 

عاصي بص لفيروزه 

عاصي : عمرى ما نسيتك ولا لحظه طول السنين اللي فاتت دي انتي دايما كنتي في بالي 

فيروزه قربت منه اكتر وحطت راسها علي صدره وابتسمت وهي عارفه ان بدور شيفاهم 

بدور غصب عنها بتبص لاقت دمعه نزلت علي خدها 

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙

الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا  

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️


سم القاسي 💞

( الجزء السابع والعشرون ) 

البيدچ الاصليه حكآآيآآت مآآهى 

بقلمي مآآهي آآحمد 


بدور غصب عنها بتبص لاقت دمعه نزلت علي خدها

ضمت حواجبها وهي مستغربه ورفعت صوابعها ولمست خدها وفركت دموعها اللي في صوابعها بأيديها وهي قلبها واجعها وحطت ايدها علي قلبها من كتر الوجع اللي كان فيه وهي باصه علي فيروزه وهي في حضن عاصي 

مره واحده احسان جت من ورا ضهر فيروزه وهي بتقول 

احسان : بتعملي ايه هنا في الوقت ده ؟ 

بدور بسرعه جدا مسحت دموعها قبل ما احسان تشوفها 

بدور : ( بتوتر ) أيه .. لا .. لا .. ابدا .. مابعملش حاجه 

ولسه جايه تقفل الستاره احسان شافت فيروزه وعاصي وهما قاعدين سوا راحت مدت ايدها وبعدت بدور عن الطرابزين وبقت بدور وراها 

احسان قربت من طرابزين البلكونه وبصت تحت لاقت فيروزه وعاصي وهما سوا داست علي سنانها من الغيظ وضربت بأيديها علي الطرابزين من كتر غيظها ودخلت جوه 

الاوضه بدور قعدت علي السرير ولسه هتشد الكوڤرته علشان تتغطى بيها وتنام احسان شدت الكوڤرته من ايد بدور ورمتها في الارض 

احسان : ( بزعيق ) اييييييه انتي هتنامي وتسبيني كده لوحدي 

بدور اتعدلت في قعدتها علي السرير وفضلت ساكته ما باتتكلمش 

احسان : هو انا بكلم نفسي ولا ايه ماتنطقي 

بدور : ( وهي باصه في الارض وجايبه اخرها حرفيا ) طيب عايزاني اعمل ايه ؟ كفايه بقي يادكتوره .. كفايه عاصي ما بيحبكيش ولا هيشوف حد في يوم غير فيروزه بطلي محاولاتك دي علشان مهما حصل هتفشل الحب عمره مل مان كده 

احسان : وانتي بقي ياتربيه الملاجىء اللي هتعرفيني الحب ازاي 

بدور : انا ممكن فعلا اكون تربيه ملاجىء بس تربيه الملاجيء اوقات  بتبقي احسن من تربيه ناس كتيييير 

احسان : ( بكل غضب ) قصدك ايه 😡😡

بدور : مش قصدي حاجه بلاش تطلعي غضبك عليا سبيني انام 

بدور وطت واخدت الكوڤرته مره تانيه من علي الارض وغطت نفسها بيها وغطت وشها كمان وبقت دموعها تنزل منها وهي تحت الغطا وتحط ايديها علي بوقها لا احسان تسمع صوت عياطها 

احسان : نامي نومه تاخدك عشان ارتاح منك ان شاء الله 

( داست علي سنانها وقفلت عنيها) اما انتي بقي ياست فيروز حسابك معايا بعدين 

-----------------------------( في نفس الوقت )------------------------

عاصي كان لسه قاعد هو وفيروزه في الجنينه وجاله فون من غالب 

عاصي : الووو 

غالب : ايوه ياعاصي في حاجه غلط

عاصي : في ايه ياغالب ما تنطق 

غالب : لو في حد جنبك ياريت تبعد شويه 

عاصي بص لفيروزه وابتسم وقام من جنبها فيروزه لاحظت انه مش عايزها تسمعه وهو بيتكلم في الفون فبعدت عنه 

عاصي مشي قدام 

عاصي : تمام اتكلم 

غاالب : في حاجه بتحصل احنا مش فاهمينها انا لسه جاي من الشركه ومكانش في حريق ولا أي حاجه ده حد اتصل بيك وقالك كده عشان كان عايزك تطلع من الڤيلا الوقت ده بالذات 

عاصي : ( وقتها الفون كان علي ودنه وبص وراه لفيروزه وهو مضيق عنيه ) 

غالب : الووو .. الووو عاصي سكت ليه ؟ 

عاصي : ( رجع اتكلم في الفون ) افتكر ان انا عارف مين اللي كان عايزني اطلع من الڤيلا في الوقت ده 

غالب : طيب ماتقول 

عاصي : ( رفع حاجبه اليمين بتنهيده ) لما اتأكد الأول 

تعالي انت بسرعه 

غالب : انا في الطريق 

غالب كان راكب عربيته ورمي الفون جنبه وبقي سايق بأسرع ما عنده 

عاصي : ( بص لفيروزه وقرب منها وحاول يبتسم ومايبينلهاش حاجه ) 

فيروزه : ( بتوتر وهي بتبلع ريقها ) ايه حصل حاجه ولا ايه ؟ 

عاصي : ( رفع حاجبه مع ابتسامه صفرا ) ايه .. هو انتي شايفه ان ممكن يحصل حاجه ؟ 

فيروزه : مممم لاء اصل هيحصل أيه ؟ 

عاصي : ماتشغليش بالك باللي هيحصل دلوقتي انا عايزك ترتاحي خالص لحد ما تخفي وتبقي احسن من الاول كمان 

فيروزه شافت في عنين عاصي انه عاوز يقول حاجه وبقت دماغها تودي وتجيب 

فيروزه : ( بتوتر ) طيب .. طيب انا هقوم بقي علشان انا تعبانه اوي 

عاصي : طيب تصبحي علي خير

فيروزه قامت وبقت تمسك في العكاز بتاعها علشان رجلها لحد ما دخلت الاوضه وهي خايفه مووت لا يكون عاصي حس بحاجه او يشك فيها 

وفضل عاصي في الجنينه مستني غالب احسان رجعت بصت تاني علي عاصي من الطرابزين بتبص لاقيته لوحده فرحت جدا ونزلت بسرعه علشان تروحله 

احسان : الجو حلو اوي النهارده 

عاصي بصلها من فوق لتحت ومسك الكاس بتاعه من جنبه واداها ضهره 

احسان : ( قربت من خطوه وبقت ورا ضهره بالظبط ) انت مش عايز تكلمني 

عاصي :  وانتي مش ناويه تسبيني في حالي 

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙

الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا  

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️


احسان : للدرجه دي انا تقيله علي قلبك 

عاصي : انتي لو كنتي تقيله علي قلبي مكنش زمانك واقفه هنا دلوقتي 

احسان قربت من ضهر عاصي اكتر 

وحاولت تلمس ضهره بأيديها 

عاصي بعدها وزقها بايديه 

عاصي : انتي بتعملي ايه ؟ انتي اتجننتي 

احسان: أنا .. انا كنت بطمن علي الجرح مش اكتر .. الجرح اللي لولا وجودي مكنتش زمانك عايش دلوقتي 

عاصي : انا عارف انك انقذتيني بس برضوا عارف ان ماينفعش ان كل شويه تفكريني انك انقذتيني 

احسان : انا .. انا ماقصدش انت زعلت مني ( ورفعت ايديها وجت تلمسه ) 

عاصي : ( بعصبيه ) يووووه ابعدي عني بقي 

عاصي سابها ودخل علي اوضته 

احسان بتبص لاقت فون عاصي سايبه علي الطرابيزه اللي في الجنينه اخدت الفون وطلعت علي الاوضه بتاعتها هي وبدور  علي امل انها تعرف تفتحه 

عاصي وقتها دخل اوضته وهو دماغه عماله تفكر وشاكك في فيروزه فضل يشرب .. يشرب لحد ما نام وراح في النوم خالص ومبقاش حاسس بنفسه 

احسان وهي ماسكه الفون بتاع عاصي حاولت كذا مره انها تعرف الباسورد بتاعه مافيش مره في التانيه برضوا مافيش 

احسان : ( اخر ما زهقت ) يووووووه وبعدين بقي 

بدور : ( كانت نايمه رفعت الغطا من عليها ) ايه .. في ايه 

احسان : مش عارفه افتح فون عاصي 

بدور : انتي مجنونه عاصي لو عرف ان فونه معاكي مش هيرحمك 

احسان : ما انا لازم اعرف افتح الفون عايزه اعرف اسراره عايزه اقرب منه اكتر 

بدور : انتي حره انا قولتلك وخلاص 

احسان من كتر ما كانت مخنوقه علشان مش عارفه تفتح الفون طلعت البرشام بتاعها من شنطتها وشربته مهدىء بيهدي اعصابها وفضلت تشرب برشامه ورا التانيه لحد ما نامت 

بقلمي مآآهي آآحمد 

----------------------------------(في نفس الوقت )------------------

غالب كان سايق بسرعه كبيره جدا 

بيبص لقي  قدامه شجره كبيره في نص الطريق زي ما يكون حد حاططها بالقصد حود الدركسيون بسرعه حاول يتفاداها وداس علي الفرامل بسرعه بس لانه كان بيسوق بسرعه اوي لقي نفسه  خبط فيها والعربيه اتقلبت مره واحده وهو جوه العربيه والعربيه مقلوبه والدم نازل من جبينه بقي يمد ايده بالعافيه علشان يجيب الفون بتاعه من جنبه وايده بتترعش ومتبهدله د"م واتصل علي عاصي 

فون عاصي وقتها كان مع احسان وبقي يرن بدور قامت علي صوت الرنه 

بدور : ( وهي ماسكه الفون وبتهز في احسان  ) احسان .. احسان اصحي غالب بيتصل الله يخربيتك فوقي هنعمل ايه في الفون ده 

احسان :___________

بدور : (بتكلم نفسها )  وبعدين هعمل ايه دلوقتي ياربي 

بدور نزلت بالراحه جدا علي اوضه عاصي ودخلت اوضته لاقيته نايم  وبقت تحاول تمشي علي طراطيف صوابعها علشان عاصي مايحسش بيها ولسه هتحط الفون علي الكومود اللي جنب عاصي لاقيت الفون رن مره تانيه حاولت تقفل الصوت عشان عاصي مايصحاش ويلاقيها في اوضته راحت فتحت المكالمه بالغلط ووقتها سمعت غالب وهو بيتكلم بالعافيه وبيقول 

غالب : ( وهو مش قادر يتكلم وبيطلع الكلمه بالعافيه ) 

غالب : ألو.. ألو .. الحقني .. الحقني ياعاصي 

بدور بسرعه حطت الفون علي ودنها 

بدور : ( بقلق وخوف )  غالب فيك ايه .. 

غالب : الحقيني يابدور انا عملت حادثه وات .. ( بلع ريقه ) اتقلبت بالعربيه .. 

بدور : ( بخوف ) طيب .. طيب انت فين دلوقتي 

غالب : هبعتلك اللوكيشن تعالي .. تعالي بسرعه 

غالب بعت اللوكيشن لبدور علي تليفون عاصي 

بدور : اصحي ياعاصي .. اصحي بسرعه 

بدور حاولت تصحي عاصي بس عاصي كان شارب وسكران ومش حاسس بنفسه مسكت صوباعه وفتحت الفون بالبصمه وطلعت بسرعه ووقفت تاكسي وبقت ماشيه علي اللوكيشن اللي غالب باعتهولها وفي نفس الوقت كانت علي الفون معاه 

غالب : ( لسه بيكلم بدور في الفون ) انا .. انا شامم ريحه بنزين 

بدور : بنزين .. بنزين ايه يانهار اسود 

بدور : غالب ماتقفلش الخط خليك معايا حاول تطلع من العربيه ياغالب

غالب حاول يحرك رجله بس للاسف ماقدرش رجله كانت محشوره ومش قادر يطلعها 

غالب : مش .. مش قادر يابدور رجلي محشوره 

بدور : بسرعه شويه يا اسطى الله يخليك 

السواق : انا ماشي بأسرع ما عندي والله يا انسه 

بدور : طيب غالب خليك مكانك انا جايالك علي طول 

السواق دخل الطريق اللي كان في غالب بص من بعيد لقي الشجره المرميه علي الطريق 

السواق : انا مش هقدر ادخل هنا يا انسه 

بدور: ادخل يا اسطا وهديك اللي انت عايزه 

السواق : انا مش مستغني عن روحي الطريق ده بتاع قطاع الطرق ولو دخلنا هنروح فيها احنا نبلغ البوليس وهما ييجوا يتصرفوا 

بدور : ( نزلت من العربيه بسرعه ورزعت الباب وراها ) بوليس .. بوليس ايه ده لحد ما البوليس ييجي يكون مات .. 

بدور نزلت وجريت علي الطريق بقت تجرى تجرى  وهي لسه معاها الفون لحد ما اخيرا شافت العربيه المقلوبه 

بدور : انا خلاص شوفت العربيه ياغالب وقفلت الخط ووطت وبقت تحاول تفتح باب العربيه وهي مقلوبه بتبص لاقت البنزين بيتسرب من العربيه وشويه وهتنفجر 

بدور بقت تشد في غالب من درعاته ولانه كان تقيل جدا مكانتش عارفه تطلعه ووقعت في الارض 

غالب بص قدامه 

غالب : في .. في ناس جايين علينا من بعيد بس .. بس شكلهم مايطمنش ( اخد نفسه ) 

بدور سابت غالب وراحتلهم واول ما شافوها راحت ضريوهاعلي راسها وقعت اغم عليها علي طول 

وراحوا لغالب 

غالب : لاء .. لاء .. لاااااا

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙

الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا  

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️



سم القاسي 💕

( الجزء التامن والعشرون ) 

البيدچ الاصليه حكآآيآآت مآآهي 

بقلمي مآآهي آآحمد


بدور : ( نزلت من العربيه بسرعه ورزعت الباب وراها ) بوليس .. بوليس ايه ده لحد ما البوليس ييجي يكون مات .. 

بدور نزلت وجريت علي الطريق بقت تجرى تجرى  وهي لسه معاها الفون لحد ما اخيرا شافت العربيه المقلوبه 

بدور : انا خلاص شوفت العربيه ياغالب وقفلت الخط ووطت وبقت تحاول تفتح باب العربيه وهي مقلوبه بتبص لاقت البنزين بيتسرب من العربيه وشويه وهتنفجر 

بدور بقت تشد في غالب من درعاته ولانه كان تقيل جدا مكانتش عارفه تطلعه ووقعت في الارض 

غالب بص قدامه 

غالب : في .. في ناس جايين علينا من بعيد بس .. بس شكلهم مايطمنش ( اخد نفسه ) 

بدور سابت غالب وراحتلهم واول ما شافوها راحت ضريوهاعلي راسها وقعت اغم عليها علي طول وراحوا لغالب 

غالب : لاء .. لاء . . لاااااااااا 

الرجاله دي كانت مخبيه وشها وحطوا لغالب منديل علي وشه  في منوم  حاول يقاوم ويحرك راسه شمال ويمين بس للاسف ماقدرش يعمل حاجه وبعدها محسش بنفسه وراح في دنيا تانيه حرفيا 

السواق اللي كانت بدور جايه معاه بيبص وراه لقى شنطه بدور مرميه علي الكرسي اللي ورا وفيها فلوس ومافيهاش اي حاجه تاني 

السواق : ( نفخ من كتر الزهق ) وبعدين بقي ارجعلها شنطتهت ازاي دي 

السواق : ( بيكلم نفسه ) ما هو برضوا مكانش ينفع اسيب بنت زي دي تدخل طريق مقطوع زي ده لوحدها انا مارضهاش علي اخواتي 

 السواق ضميره بقي يأنبه انه يسيب بنت زي دي لوحدها في حته مقطوعه زي دي وقرر انه يرجع ويدخل الطريق بيبص من بعيد لقي بدور واحد شايلها وبيحطها في عربيه نص نقل وبيطلعوا غالب من العربيه وبيشدوا لحد ما طلعووه وحطوه علي العربيه مع بدور السواق خاف بسرعه وجرى بعد عن الطريق 

-------------------------( بقلمي مآآهي آآحمد )----------------------

ومع اول شروق شمس 

عاصي صحي وبقي ماسك دماغه من كتر الشرب اللي شربه بالليل وهو بيفتح عينه بالعافيه وماسك دماغه مد ايده  علي الكومود اللي جنبه مالقاش فونه اتعدل من علي السرير وبقي يفك زراير القميص بتاعه وقلع قميصه وقام من علي السرير ورماه في الارض دخل فتح الدش وحط دماغه تحت الدش وبقي ساند بأيديه الاتنين علي الحيطه واتنهد تنهيده زي ما يكون بيطلع كل همومه في التنهيده دي 

(في نفس الوقت ) 

احسان صحيت في اوضتها وهي مخضوضه علشان افتكرت ان فون عاصي لسه  معاها ومحطتهووش مكانه بصت يمين وشمال مالقيتش الفون  شالت الكوڤرته من عليها وقامت بسرعه من علي السرير وهي شغاله تدور علي الفون في كل حته في الاوضه زي المجنونه 

احسان : ( وقفت للحظه وكلمت نفسها ) هايروح فين الفون ده بس ياربي ( ضيقت عنيها ) بدور ..اكيد بدور هي اللي أخدته 

احسان نزلت بسرعه من علي السلالم وهي بدور عليها في  الڤيلا ..

( اسفه اني هقاطعك بس لو وصلتي للجزء ده ولسه معملتيش لايك اعملي اللايك بعد اذنك بيفدني جدا بالله عليكي مش هتخسري حاجه مجرد لايك مش اكتر .. عليكي اللايك وعليا الالتزام في المواعيد ياقمر عشان البيدچ ترجع احسن من الاول ومش هترجع غير بيكم وبوقفتكم جنبي وبمساعدتك باللايك مش اكتر  )  

احسان : ( بصوت عالي ) بدووووور .. بدوووور 

فيروزه طلعت من اوضتها في الدور اللي تحت وهي سانده ضهرها علي الباب 

رفعت حاجبها وبصت لاحسان 

فيروزه : الناس تصحي علي صوت العصافير وعلي كلمه صباح الخير  مش صوتك المزعج ده 

احسان : ( بصتلها بصت غيظ واتنهدت وهي دايسه علي سنانها) 

احسان : ( بضحكه مصطنعه ) صباااااح الخير 

فيروزه : هي صحبتك هربت منك ولا أيه ؟ 

احسان : مش انا اللي اصاحب الاشكال دي 

فيروزه : لااااااا والله ده بجد 

احسان بصتلها من فوق لتحت 

احسان : انتي عايزه ايه دلوقتي 

فيروزه : عايزه اقولك اني شوفتك وانتي بتاخدي فون عاصي امبارح من الجنينه وطلعتي بي فوق 

احسان : ( بتوتر ) أنا .. أنا .. م .. معرفش انتي بتتكلمي عن ايه ؟ 

فيروزه : ( بضحكه خبيثه ) دلوقتي عاصي هيصحي وهو هيعرفك انا بتكلم عن ايه كويس اوي 

فيروزه قفلت الباب واحسان نزلت من علي السلم بسرعه وراحت تخبط عليها 

احسان : ممكن تفتحي

فيروزه وهي ورا الباب 

فيروزه : ( برفعه حاجب ) عايزه ايه ؟ 

احسان : انا اه .. اخدت الفون بس علشان خفت با الفون يضيع ولا حاجه وماقدرتش اخبط علي عاصي امبارح في اوضته فقولت اول ما اصحي الصبح هديهوله بس صحيت مالقيتش الفون ولا لاقيت بدور الظاهر ان بدور سرقت الفون ومشيت 

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙

الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا  

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️



فيروزه : ( فتحت الباب وبقت وشها في وش احسان ) 

لااااا .. ياشيخه ده الكلام ده بجد 

احسان : اه طبعا بجد بدور دي بنت شوارع اصلا وطول عمرها متربيه في ملاجىء وكمان نصابه وبتنصب علي ناس كتيييير 

فيروزه وهي بتاخد احسان علي قد عقلها 

فيروزه : قولتيلللي 

علي كده بقي يبقي نقول لعاصي ان هي اللي اخدته من الجنينه مش انتي 

احسان : (بفرحه ) ياريت .. ياريت تقوليله كده 

اصل .. اصل انتي ماتعرفيش عاصي لما بيغضب من حد غضبه وحش

فيروزه : ( حطت ايدها علي رقبتها ) انتي هتقوليلي 

-------------------------( في نفس الوقت ) ---------------------------

غالب فتح عنيه لقى نفسه متربط من ايديه ورجليه  في عمود وبدور متربطه في نفس العمود وضهره في ضهرها وكانوا في حته زي مخزن كده ومليان براميل وفران بتتحرك ورا البراميل دي  والمخزن مافيهووش غير شباك واحد مدخل ضوء بسيط جدا غالب بص شمال ويمين علي المكان كويس وبقي يتكلم بشويش ويحاول يصحي بدور 

غالب : بدور .. بدور فوقي .. اصحي 

بدور : ________________

غالب : ( بقي يرجع راسه لورا علشان يخبط راس بدور علشان يقومها ويخليها تصحي ) 

غالب : فوقي يابدور بقي فوقي 

بدور اخيرا صحيت 

بدور : ( وهي مضيقه عنيها وبتحاول تفتكر اللي حصل امبارح ) احنا .. احنا فين .. وايه اللي جابنا هنا 

غالب : انتي نسيتي اللي حصل امبارح وانتي بتحاولي تطلعيني من العربيه الناس اللي طلعوا علينا ( ولسه هيكمل ) 

بدور : أيوه .. أيوه افتكرت 

بدور : طيب والناس دي عايزه منك ايه ؟ 

غالب : مش عارف .. مش عارف يابدور معرفش عنهم حاجه 

بدور : طيب وبعدين هنعمل ايه دلوقتي في المصيبه دي ؟ 

غالب : انتي ايه اللي جابك .. فين عاصي .. عاصي ماجاش مكانك ليه ؟ 

بدور : عاصي كان شارب طينه ومكانش حاسس بنفسه فجيت مكانه علشان الحقك 

غالب : لاااا وانتي لحقتيني اوي بصراحه 

بدور : ( بصوت عالي ) يعني انا الحق عليا اني جيت 

غالب : وطي صوتك لا حد يسمعنا ويعرفوا ان احنا صحينا 

بدور : طيب واحنا هنفضل متربطين كده لحد امتي ؟ 

غالب : اسمعيني كويس حاولي تفكي تمسكي ايدي وفكي الحبل من علي ايدي 

بدور كانت ضهرها في ضهر غالب بالظبط وايديهم متربطه بالحبل ورا ضهرهم والعمود حديد رفيع ما بينهم كانت تقدر تمسك ايد غالب ابتدت تحرك صوابعها وبقت تحاول تفك الحبل بتاع غالب 

غالب : هاااا يابدور عملتي ايه ؟ 

بدور : بحاول اهوه .. بس مش عارفه ايدي ملفوف عليها الحبل جااامد اوي وبحرك صوابعي بالعافيه 

غالب : حاولي اكتر يابدور 

بدور : بحاول والله بحاول 

-------------------------------( في نفس الوقت )------------------

عاصي خلص الشاور بتاعه ولبس وفضل يدور علي الفون مالقهووش 

عاصي : وبعدين هيكون راح فين ده 

عاصي افتكر ان اخر مره نسيه في الجنينه 

نزل من علي السلالم بسرعه وهو نازل لقي احسان واقفه قدام باب فيروزه 

فيروزه : صباح الخير 

عاصي : صباح النور 

فيروزه : ( بابتسامه رقيقه ) نازل بسرعه كده ليه ؟ 

عاصي : ابدا مافيش 

عاصي سابهم ومشي وطلع بره وبقي يدور علي فونه 

مالقهووش ودخل مره تانيه 

احسان : ب .. بتدور علي حاجه 

عاصي : فوني مش لاقيه ياريت ترني عليه 

احسان : ( بلعت ريقها ) ح .. حااا.. حاضر 

احسان جابت فونها وبقت ترن علي فون عاصي ولاقيته انه مقفول 

احسان : الفون مقفول .. 

عاصي : ( شد فونها من ايدها ) مقفول .. مقفول ازاي يعني ( عاصي حاول يتصل بفونه مره تانيه ولقاه فعلا مقفول ) 

احسان : مش قولتلك 

فيروزه : انا عارفه فونك فين 

عاصي : ( ضم حواجبه ) فين ؟ 

فيروزه : مع بدور .. 

عاصي : ( باستغراب ) بدور وايه اللي هيجيب فوني مع بدور 

عاصي : ( بقي بينادي علي بدور) بدور .. يابدوووووووور 

احسان : بدور مش هنا 

فيروزه : اهدى ياعاصي بدور سرقت فونك امبارح وانا شوفتها بعيني بتاخد فونك من الجنينه وطلعت الاوضه واحسان صحيت مالقيتهاش نايمع جنبها ياريت تفتش علي حاجتك وتشوف سرقت ايه كمان قبل ما تهرب وتسيب البيت 

عاصي مسك دراع فيروزه جامد اوي كان ههيطلع دراعها قي ايديه وداس علي سنانه بكل غضب 

عاصي : بدور مش حراميه .. انتي فاهمه .. بدور مش حراميه وأوعي اسمعك تنطقي بكلمه وحشه علي بدور 

فيروزه قلقت من كلام عاصي علي بدور واتأكدت ان بدور ليها معزه خاصه في قلب عاصي مش عاديه ووقتها ابتدت تقلق منها اكتر 

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙

الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا  

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️


---------------------------( في نفس الوقت )-------------------------

بدور لسه بتحاول تفك الحبل بتاع غالب ولأن الحبل كان سميك وبيشوك فكان بيجرح أيد بدور وبيخلي ايديها تنزل د"م

غالب : سرعي ايدك شويه قبل ما الباب يتفتح وحد يدخل علينا 

بدور : الحبل تخين جدا وبيشوك ياغالب مش عارفه .. صوابعي بقت تنزل د"م مش قادره اتحمل 

غالب حرك صوابعه ولمس صوابع بدور ولقاها فعلا بتنزل د"م 

راح شبك ايدها بأيديه 

غالب : خلاص .. خلاص يابدور ماتعمليش حاجه 

بدور : ( وهي قلقانه وخايفه) انا اسفه والله حاولت 

غالب : ( وهو بيطمنها ) حضن ايديها اكتر .. بلاش خوفك اللي واضح في صوتك ده اطمني هنطلع من هنا ماتقلقيش 

بدور: ازاي بس 

غالب بيبص لقى زي حديده قدامه وسنها مشرشر حاول يزحف برجله علشان يوصل للحديده دي بس رجله كانت مجروحه من الحادثه وكان بيحركها بالعافيه لحد ما الجزمه بتاعته لمست طرف الحديده 

غالب : بدور .. بدور انا لمست الحديده هحدف الحديده علي ورا حاولي تمسكيها برجلك تمام وبعد كده تزوقيها وتديهاني في ايدي اتفقنا 

بدور : تمام اتفقنا بس خللي بالك احدفهالي صح

غالب بقي يمد رجله اكتر وحدف الحديده لبدور وبدور مسكتها وبقت تزقها برجليها لحد ما ماوصلتها لايديها واديتها لغالب وغالب بقي يحاول يفك الحبل بالحديده دي 

-------------------------( في نفس الوقت )----------------------------

عبد الرحيم البودي جارد دخل علي عاصي وفيروزه واحسان 

عبد الرحيم : عاصي بيه في سواق بيقول انه لقي الشنطه دي في عربيته  وان صاحبتها مخطوفه 

عاصي بص للشنطه وافتكر ان دي شنطه بدور اللي كان لسه شاريهالها 

عاصي : ( بلهفه وخوف ) دي شنطه بدور فين السواق ده بسرعه 

عبد الرحيم : بره ياعاصي بيه 

عاصي طلع بره في الجنينه بسرعه 

عاصي : فين بدور ومخطوفه يعني ايه 

السواق : انا هحكيلك كل حاجه يابيه 

انا كنت معدي من الشارع ده بالليل قدام الڤيلا بتاعت حضرتك لاقيت صاحبه الشنطه دي بتشاورلي وهي ماسكه التليفون علي ودنها وبتكلم حد وعايزه تلحقه بأي طريقه روحنا طريق مقطوع انا مارضيتش ادخل معاها علشان عارف ان الطريق ده كله لبش يابيه ونزلت هي وسابتني ببص لاقيت الشنطه دخلت الطريق علشان ارجعلها شنطتها لاقيت رجاله بيشلوها هي وواحد تاني في عربيه نص نقل وكان مغم عليهم سيبتهم وجريت يابيه وقولت أجي لنفس المكان اللي ركبت منه وأبلغ صحاب المكان عشان يتصرفوا 

عاصي مسكه من رقبته بكل عصبيه من القميص بتاعه 

عاصي : وفين المكان ده 

سواق التاكسي : هوديك يابيه هوديك للمكان اللي هي نزلت فيه 

عاصي بيبص لقي ان غالب كان واخد عربيته راح ركب غربيه غالب واخد السواق ومشي بسرعه 

وهما في العربيه 

السواق : بالراحه يابيه احنا كده هنعمل حادثه 

عاصي : انت تسكت خالص 

ماتعرفش كانت بتكلم مين في التليفون 

السواق: وانا هعرف منين يابيه هي بتكلم مين 

عاصي : اقصد ماقالتش علي اسمه وهي بتتكلم في التليفون 

السواق : ( بقي يحط ايده علي جبينه وبيحاول يفتكر ) افتكر كده كلنت بتقوله استناني ياغالب انا خلاص جايالك 

ايوه .. ايوه يابيه كانت بتقول ياغالب 

عاصي : ( ضم حواجبه ) غااااالب 

--------------------( في نفس الوقت )-------------------------------

غالب بقي بيحاول يفك نفسه بالحديده لحد ما اخيرا الحبل اتقطع ووطي فك رجله بسرعه 

بدور : اخيرا الحمدلله 

غالب بقي يعرج برجله ولف وبقي يفك ايد بدور ويفك رجلها 

بدور : ( بصت علي رجل غالب )  غالب رجلك بتنزل دم كتير لازم نوقف الدم ده 

غالب : مش وقته دلوقتي يايدور لازم نطلع من هنا 

بدور بصت شمال ويمين مالقيتش حاجه راحت قطعت ديل فستانها ووطت علي رجل غالب 

غالب : بتعملي ايه يابدور قولتلك مش وقته 

بدور : ماينفعش .. ما ينفعش نسيب رجلك تنزف اكتر من كده 

بدور بقت تربط رجل غالب بالقماش اللب قطعته من فستانها وضغطت جا علي الجرح 

غالب : اااااااه 

بدور :( رفعت وشها لغالب ) معلش علشان الدم يقف 

بدور مسكت ايد غالب وحطت دراعه عليها وبقي غالب يسند علي بدور ومره واحده بيبصوا بيلاقوا الباب بيتفتح 

بدور بسرعه اخدت غالب واستخبوا ورا البراميل اللي في المخزن 

الراجل قرب من العامود واول ما شاف الحبال متقطعه ومرميه طلع المسدس بتاعه وبقي يدور عليهم في المخزن .. المخزن متقفل ومالهووش مخرج غير الباب بدور كانت خايفه جدا ونفسها بقي طالع نازل غالب حط ايده علي بوقها علشان ماتعملش صوت ومره واحده الفيران اللي حوالين البرميل بقت تتلم حواليهم علشان ريحه الدم اللي نازله من رجلين غالب 

والراجل بيقرب منهم اكتر ومره واحده شافهم وبقي قدامهم ورفع المسدس عليهم ولسه بيحط ايده علي الزناد علشان يضرب نار عليهم لقى اللي بيقوله 

دكتوره هاله ( الدكتوره النفسيه بتاعت عاصي ) : بلاش تضرب نار عليهم ياعبد القوي دوول ضيوفنا ولازم نكرمهم اخر كرم 

غالب : بص وراه وهو مش مصدق 

غالب : هاله 😳😳

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙

الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا  

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️



سم القاسي 💞

( الجزء التاسع والعشرون ) 

البيدچ الاصليه حكآآيآآت مآآهي 

بقلمي مآآهي آآحمد 


دكتوره هاله ( الدكتوره النفسيه بتاعت عاصي ) : بلاش تضرب نار عليهم ياعبد القوي دوول ضيوفنا ولازم نكرمهم اخر كرم 

غالب : بص وراه وهو مش مصدق 

غالب : هاله 😳😳

الدكتوره هاله ( وهي رافعه حاجبها بتبصله بحقد ) : أيوه هاله .. هاله اللي محدش سأل فيها منكم ولا انت ولا عاصي .. هاله اللي افتكرتوها لعبه في ايديكم .. هاله اللي دمرتوا حياتها هي وعيالها 

بدور : انا شوفت الست دي فين قبل كده 

بقلمي مآآهي آآحمد 

هاله : ايه نستيني ياقموره .. ولا اييييه ؟ 

بدور : اااااه افتكرتك انتي كنتي بتكدبي علي عاصي طول السنين اللي فاتت دي كلها 

هاله : ( بكل غضب وهي دايسه علي سنانها) عاصي ده شيطااااااان .. عارفه يعني ايه شيطاااااان اذا كان هو أو غالب الاتنين مش بني ادمين 

غالب : ( ضم حواجبه ) انا مش فاهم انتي جيبانا هنا ليه ؟ 

هاله : ( بابتسامه مصطنعه بصتله ووطت جابت الحديده اللي فكوا بيها نفسهم من الارض وبكل قوتها راحت ضربته بالحديده علي وشه غالب وقع في الارض وبقي يحاول يرفع نفسه بأيديه وبقوا كله بقي بيجيب د"م 

بدور : غاااااالب 

هاله : عبد القوي امسكها كويس 

عبد القوي ( البودي جارد ) : مسك بدور من ايديها الاتنين ومرجع ايديها الاتنين لورا 

غالب : ( وهو بيكح وبيتف الدم من بوقه ومش قادر ) انتي .. انتي بتعملي .. بت .. بتعملي كده ليه ؟ 

هاله : ( وهي بتتوعد لغالب وبتهز راسها فوق وتحت ) قريب .. قريب هتعرف اوي انا بعمل كده ليه 

---------------------------( بقلمي مآآهي آآحمد)----------------------

في نفس الوقت 

عاصي وصل للطريق اللي كان في غالب وبدور 

السواق : ( بيشاور لعاصي بأيديه ) أيوه .. أيوه اقف هنا يابيه كانوا هنا امبارح 

عاصي : ( وقف بالعربيه بتاعته ونزل بص يمين وشمال لقى الطريق فاضي ) انت متأكد انهم كانوا هنا 

السواق : أيوه يابيه متأكد والله العظيم ده حتي كان في عربيه هنا وكان في اتنين رجاله طلعووه منها والعربيه كانت مقلوبه 

عاصي بقي من الحيره هيتجنن حط ايده علي شعره ورجع شعره لورا وهو مش عارف يعمل أيه 

عاصي : وبعدين ياترى مين اللي لي يد في الحكايه دي 

ممكن فيروزه بتكذب عليا ورفيق عايش ما ماتش 

بقلمي مآآهي آآحمد 

عاصي لسه بيلف ضهره ومن كتر الزهق بيضرب رجله في الارض بيبص لقي موبايله وطي بسرعه و اخد الموبايل من علي الارض وبقي يمسح الشاشه بتاعته لقاه فاصل شحن 

ركب عربيته بسرعه وساق العربيه لدرجه انه نسي السواق ومركبهوووش معاه ورجع علي الشركه بتاعته وهو مضايق ومخنوق جدا رمي الچاكيت بتاعه علي كرسي المكتب 

عاصي : محموود .. محموووووود 

محمود : اؤمرني ياعاصي بيه 

عاصي : بسرعه حطلي الفون ده علي الشاحن واول مايفتح معاك .. فاهم اول ما يفتح معاك تجيبهولي فورا 

محمود : حاضر .. حاضر 

عاصي بقي قاعد وهو مش مبطل تفكير في بدور وياترى ايه اللي حصلها ومش معنى هي اللي تروح لغالب 

عاصي : ( بيكلم نفسه ) معقول يكون في حاجه بين بدور وغالب 

عاصي : ( حط ايده علي جبينه ) لا لا لا لا لا .. مافتكرش وبعدين انا مالي حتي لو في حاجه ما بينهم انا ايه اللي دخلني .. 

عاصي : ( مسح ايديه بوشه ) معقول ياعاصي معقول بتفكر كده وانت عارف ان غالب ابن اخوك في خطر طيب مش معني بتفكر فيها هي 

اصحي لنفسك ياعاصي دي عيله من دور عيالك 

( عاصي اخد نفس وطلعه مره تانيه بالراحه ) وهو مش عارف يعمل ايه جواه مشاعر  متلخبطه مش عارف يحدد ايه نوع المشاعر دي 

----------------------------( في نفس الوقت )---------------------

احسان كانت قاعده مع فيروزه 

احسان : تفتكرى هيحصل ايه والسواق ده بيقول الحقيقه ولا

بدور بتعمل تمثيليه علي عاصي 

فيروزه بصتلها كده من فوق لتحت 

فيروزه : ( وهي رافعه حاجبها وبتكلمها بقرف ) والله انتي ادرى بصاحبتك 

فيروزه وهي ماسكه العكاز مشيت خطوتين قدام احسان 

فيروزه : انتي هنا ليه يا احسان 

احسان : يعني أيه مش فاهمه وضحي سؤالك اكتر 

فيروزه : ( بصت لأحسان وبقت وشها في وش احسان وبتكلمها بكل تكبر ) مافتكرش ان دكتوره زيك متعلمه .. ومثقفه .. مش فاهمه سؤال بسيط زي ده .. لاء يادكتور انتي فاهمه وفاهمه سؤالي كويس اوي كمان 

انتي بتحبي عاصي مش كده 

احسان : ( بتوتر ) ب .. بح.. بحبه .. اي.. ايه .. ايه اللي انتي بتقوليه ده ؟ 

فيروزه : لو مكنتيش بتحبيه مكنتيش اتوترتي كده لسؤالي 

احسان : انا .. انا بس السؤال مكنش متوقع مش اكتر 

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙

الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا  

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️



فيروزه :( طبطبت علي كتفها بكل خبث واتنهدت ) طيب واللي يخلي عاصي يحبك تعملي عشانه ايه ؟ 

احسان : ( بكل لهفه ) بجد .. بجد هتخلي عاصي يحبني 

فيروزه : ( ابتسمت ابتسامه خبيثه) يعني بتحبيه اهوه 

احسان : ( بلعت ريقها ) أيوه بحبه .. بس انتي هتستفادي ايه لما عاصي يحبني وانتي بتحبيه 

فيروزه : انا مابقيتش احب عاصي خالص وهو كمان مشاعره اتغيرت من ناحيتي انا هنا عشان سبب معين في دماغي ولحد ما يحصل السبب ده هفضل هنا 

احسان : ازاي ده انا كنت لسه شيفاكم امبارح وهو ( ولسه هتكمل كلامها راحت فيروزه حطت ايدها علي بوقها 

فيروزه : ( بكل برود ) هووووووش ماتكمليش عاصي مشاعره من ناحيتي مابقيتش زي زمان والسبب في كده بدور 

احسان : انتي بتقولي ايه لا يمكن بقي عاصي بيه  يحب بنت من الشارع 

فيروزه : مش بالظبط بس مهتم والاهتمام اوقات كتير بيقلب لحب .. صدقيني انا اكتر واحده حافظه عاصي وفهماه كويس اوي 

احسان : بدور دي طلعت اخر اوي 

فيروزه : (وقفت ورا ضهر احسان ) وحطت ايديها علي كتافها 

واتكلمت بهمس في ودنها 

فيروزه : علشان كده لازم نخلص منها 

احسان : ( نخلص منها .. نخلص منها ازاي 

فيروزه : ده اللي هقولهولك لما تحكيلي كل حاجه عن بدور وايه اللي بينكم وقتها بس هنعرف نخلص منها ازاي 

احسان : ( ضيقت عنيها ) هحكيلك 

-------------------------( في نفس الوقت )---------------------------

غالب كان بيجيب دم من بوقه الضربه بالحديده علي وشه مكانتش هينه وفعلا مكانش قادر 

بدور : ( وهي دموعها علي خدها وبتعيط عليه ) 

بدور : قوم ياغالب قوم علشان خاطرى 

هاله : ( وهي دايسه علي سنانها وصوتها جايب اخر المكان ) بتعيطي علي ايه .. وعلي مين .. دوول مايستاهلووش .. اذا كان عاصي ولا غالب مايستاهلووش .. دوول لو لاقوكي هتوقفي في طريقهم لحظه واحده ممكن ينسفوكي من علي وش الدنيا لمجرد انك واقفه في طريقهم مابيفكرووش غير في نفسهم وبس اسأليه .. اسأليه عملت ايه في حياتك كويس مش هيعرف يرد عليكي علشان مافيش حاجه كويسه عملها في حياته ابدا 

بقلمي ماهي احمد 

بدور : انا .. انا مش فاهمه هما عملولك ايه ؟ 

غالب : ( رفع  ايده ومسح من  جانب شفايفه الدم وبصلها بصه خبيثه  ) كل حاجه ياهاله عملتيها اخدتي تمنها .. لولايا انا كنتي زمانك ميته لما عاصي خدك وحبسك في الشقه وانتي عارفه انه مريض نفسي يعني كنتي هتفضلي في الشقه لحد ما تعفني 

هاله : كله لمصلحتك كله علشان بس اقولك كل حركه عاصي بيعملها مش اكتر لو مكانش كده كنت زمانك سيبتني لحد ما اموت واتعفن في الشقه ولا كان يهمك كلكم استغلتوني اذا كنت ولا عاصي ولا حتي رفيق .. 

بقلمي مآآهي آآحمد 

غالب : ( حاول يرفع نفسه ويقوم يقف هاله راحت برجليها ضربته في بطنه رجع وقع في الارض تاني ) 

هاله : خليك مكانك ماتتحركش .. 

غالب : انا بعد كده سيبتك 

هاله : كداب انت ماسبتنيش انا اللي هربت وانت انشغلت مع رفيق لما هرب .. قولتلك سيبني ولادي محتاجني بقالي اربع ايام معرفش عنهم حاجه وانتوا حابسني قولتلكوا هرجعلكم تاني وانتوا مارحمتونيش ولا رحمتوا عيالي 

والنهارده جه دورى اني مارحمكش ابدا ياغالب لا انت ولا عمك 

هاله : عبد القوي اقفل الباب كويس ورايا 

عبد القوي: تحبي اربطهم 

هاله : مالهووش لازمه مافيش مكان يهربوا منه 

هاله خرجت وعبد القوي خرج معاها وقفلوا الباب وراهم وبدور بسرعه جريت علي غالب 

بدور : انت كويس 

غالب : ( هز دماغه شمال ويمين ) لاء .. لاء مش كويس خالص 

بدور : طيب تعالي ارفع نفسك معايا 

بدور بقت ترفع غالب وخليته يسند ضهره علي صدرها وبقت وقطعت حته تانيه من فستانها وبقت تمسحله الدم من علي وشه 

غالب : ( بصلها وهو بيحاول يفتح عنيه بالعافيه وبيبتسم ) انتي .. انتي كده شويه كمان وماتبقيش لابسه حاجه خالص وهنشوف المستخبي كله 😁

بدور : ( زقت غالب من حضنها وزقته وقامت وقفت قدامه ) احنا في ايه ولا في ايه انت كمان 

غالب : ( بألم ) اااااه .. انا ناقص انتي كمان 

بدور : ما انت شايف احنا في ايه وانت بتقول ايه 

غالب : طيب حاولي تشوفي اي حاجه نقدر نهرب بيها من هنا 

بدور : تقصد ايه .. ما انت شايف مافيش غير براميل في المخزن والشباك اللي متقفل بالحديد 

غالب : طيب شوفي البراميل دي فيها ايه 

بدور : ( راحت عند البراميل وفتحتها بتبص لاقت فيها بنزين ) 

حطت ايدها في البنزين وبتشم ريحته علشان تتأكد 

بدور : ده بنزين 

غالب : بس يبقي هنموت محروقين 


------------------------( في نفس الوقت )-------------------------

محمود : عاصي بيه الفون اتفتح 

عاصي: ( قام بسرعه من علي المكتب بتاعه وشد الفون من محمود وفتح الفون ) 

واول حاجه عملها شاف المكالمات ولان فونه بيسجل كل المكالمات بقي بيسمع اخر مكالمه بين بدور وغالب 

عاصي بعد ما سمع المكالمه 

عاصي : ( قام وقف من علي المكتب )  وبعدين انا لازم اتصرف 

نزل بسرعه وركب عربيته وراح للطريق اللي غالب عمل فيه الحادثه مره واحده وهو سايق  بيبص لقى رقم غريب بيتصل بيه 

عاصي : الوووو 

اللي بيكلمه : اخيرا فتحت تليفونك 

عاصي : انت مين 

اللي بيكلمه : انا الجواب لكل اسئلتك لو عايز تعرف فين بدور وغالب تعالي علي اللوكيشن اللي هبعتهولك دلوقتي وخللي بالك احنا وراك يعني لو فكرت تكلم البوليس ولا حسينا بحركه غدر منك اعرف انك مش هتشوف لا غالب ولا بدور مره تانيه 

بقلمي مآآهي آآحمد 

عاصي : مش انا خالص اللي يتصل ببوليس عشان يحميه انت عاصي الكابر 

اللي بيكلمه : طيب بص وراك ياعاصي الكابر 

عاصي بص وراه بيبص لقي عربيه نص نقل ماشيه وراه 

اللي بيكلمه : امشي علي اللوكيشن اللي بعتهولك 

-------------------------( بقلمي مآآهي آآحمد)-----------------------

بدور : هنموت محروقين ايه بس حرام عليك 

غالب : ايه بتخافي من الموت 

بدور : الموت علينا حق بس مش يوم لما اموت اموت وانا محروقه انا عايزه احقق حلمي الاول 

غالب : ( اتعدل في قعدته ) وايه بقي حلمك 

بدور : اني اكمل ٣ ثانوي وادخل طب وابقي دكتوره 

غالب : دكتوره مره واحده 

بدور : ايه حتي الاحلام مستكترنها عليا 

غالب : طيب ايه رايك لو طلعنا من هنا يابدور هخليكي تكملي تعليمك

بدور : ( بفرحه ) بجد 😍

غالب : بس مش لما نطلع من هنا الاول 

بدور : هنطلع .. صدقني هنطلع 

غالب : ازاي 

بدور قطعت حته قماشه من فستانها مره تانيه 

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙

الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا  

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️



غالب : يااااادي النصيبه يابنتي كده غلط 

بدور : اسكت خالص 

بدور حطت حته القماشه اللي قطعتها ما بين القضبان الحديد بتاعت الشباك 

غالب : يابنت اللعيبه فهمتك 

بدور : تمام انا هستخبي ورا الباب 

غالب : ( قام بالعافيه علي رجله ) وانا هوقع برميل من البراميل دي عشان يعمل صوت وهقف تحت الشباك أكنك انتي هربتي وانا بحاول اطلع 

بدور : حلو اوي كده يلا اول ما تكون مستعد قولي 

---------------------( في نفس الوقت )-----------------------

عاصي : انا وصلت المكان اقف هنا 

اللي بيكلمه : ايوه .. بس الاول اطلع من العربيه وارفع ايديك وارمي كل حاجه معاك 

عاصي عمل كده فعلا وطلع ونفذ اللي هما عايزينه 

بيبص لقى نفسه قدام مصنع مهجور 

اللي بيكلمه : ادخل مستني ايه 

عاصي دخل المصنع وهو رافع ايديه

---------------------------------

غالب : يلا انا هرمي البرميل 

غالب رمى البرميل وبدور وقفت ورا الباب بالظبط البودي جارد فتح الباب و دخل بسرعه وهو بيجري بيبص لقي قماشه من فستان بدور علي السيخ الحديد بتاع الشباك وغالب أكنه بيحاول يهرب البودي جارد جرى بسرعه علي غالب علشان يلحقه وبدور طلعت تجرى بره الباب بتبص حواليها لاقت خرده في كل حته وكلاب بتهوهو عليها 

هاله شافتها وهي بتجرى 

هاله : امسكوها اياك تهرب منكم 

البودي جارد والكلاب بقول يجروا وراها وعاصي كان داخل ورافع ايديه وهاله وقفت ورا ضهره وحطت المسدس علي راسه 

هاله : شرفت ياعاصي بيه 

عاصي : ( بكل برود ) انتي لسه عايشه 😏

هاله : امسكوه دخلوه جنب غالب جوه 

غالب : عاصي 

عاصي : غالب انت كويس 

هاله : بلاش المشاعر الفياضه دي دلوقتي علشان مش وقتها 

عاصي : انتي عايزه ايه 

هاله : عايزاك تدوق من نفس الكاس اللي دوقتهوني عايزاه اشوفكم محروقين في النار عايزه اشوف النار وهي بتولع في جسمكم زي ما ولعت في ولادي 

غالب : انتي بتقولي ايه ؟ 

عاصي : انا مش فاهم حاجه 

هاله : عبد القوي اربطهم حالا في العامود 

عاصي : طلع مسدس صغير من الشراب بسرعه جدا 

اللي هيقرب مني هفرتك دماغ امه 

هو كل الطير اللي يتاكل لحمه ولا ايه 

البودي جارد مسك بدور وجابها وكانت معاه الكلاب 

وبدور واقفه والكلاب عماله تهوهو عليها 

بدور بصت لغالب : معرفتش اهرب 

غالب : شاور براسه كده لبدور بمعني اطمني 

هاله : لو مانزلتش المسدس بتاعك دلوقتي حالا هفك الكلاب دي وهخليها تنهش في لحمها 

عاصي : ( بكل كبرياء) ماتنهش في لحمها وانا من امتي بيهمني حد غير نفسي وبس 

غالب : عاصي انت بتقول ايه 

بدور : ( بخوف ) عااصي 

هاله شاورت براسها ان البودي جارد يفك كلب واحد بس وعاصي شاف كده بعنيه وعرف ان تهديد هاله فعلا بجد ولسه الكلب هيهجم علي بدور 

عاصي : طيب .. طي.. طيب خلاص انا سيبت المسدس اهوه 

عاصي نزل المسدس وحدفه برجليه لهاله 

عاصي : عايزه ايه ياهاله 

هاله: خللي رجالتي تربطك انت وغالب سوا 

عاصي بقي مستستلم جدا هو وغالب لأوامر هاله 

واتربطوا هما الاتنين سوا 

هاله جابت چركن كله بنزين وبقت تكبه حوالين عاصي وغالب وعملت دايره من البنزين وهما جواها 

غالب : ( بنرفزه ) ايه السبب لده كله ايه السبب 

هاله : لو كنتوا خلتوني اروح واشوف عيالي مكانووش ولعوا في الشقه واتحرقوا هما الاربعه جواها غيبت عن اطفالي اربع ايام والباب مقفول عليهم من بره كانوا من الطبيعي يستخدموا البوتجاز ولأنهم اطفال النار كلت المكان وأكلتهم معاها وعلشان كده لازم اشوفكم بتولعوا زي ما هما ولعوا 👿👿

هاله بصت لبدور لاقيتها بتعيط وبتبص لعاصي وغالب 

هاله : انا هسيبك تمشي انتي مالكيش ذنب انك تقعي في الاوساخ دوول .. انتي جيتي مع غالب غلط انا عايزاهم هما وبس 

بدور : ( زقت ايد الراجل اللي مسكها ) ودخلت الدايره مع عاصي وغالب 

بدور : عايزه تحرقيهم يبقي تحرقينا كلنا 

غاصي وغالب بصوا لبعض ومابقووش مصدقين اللي بدور عملتوا 😳😳


سم القاسي 💞

( الجزء الثلاثون ) 

البيدچ الاصليه حكآآيآآت مآآهى 

بقلمي مآآهي آآحمد 


هاله بصت لبدور لاقيتها بتعيط وبتبص لعاصي وغالب 

هاله : انا هسيبك تمشي انتي مالكيش ذنب انك تقعي في الاوساخ دوول .. انتي جيتي مع غالب غلط انا عايزاهم هما وبس 

بدور : ( زقت ايد الراجل اللي مسكها ) ودخلت الدايره مع عاصي وغالب 

بدور : عايزه تحرقيهم يبقي تحرقينا كلنا 

عاصي وغالب بصوا لبعض ومابقووش مصدقين اللي بدور عملتوا 😳😳

عاصي : بتعملي أيه يامجنونه اطلعي بره .. اهربي .. عيشي حيآتك 

بدور : وتفتكر لو هربت وطلعت ومابقيتش معاكم هاروح فين 

غالب : ( وهو مربوط من ايديه وقاعد هو وعاصي ومربوطين ضهرهم في ضهر بعض ) الحياه لسه قدامك ( شاور علي هاله براسه ) هاله عندها حق احنا مش زي ما انتي فكرانا .. احنا عملنا حاجات كتيير غلط ونستحق عشانها اكبر عقاب 

عاصي : (لف وشه يمين عشان يبص لغالب  ) ايه اللي انت بتقوله ده يا غالب  انت اتجننت احنا ما بنعملش حاجه غلط ولو عملنا يبقي اللي بنعمله فيهم بنعمله عشان هما يستحقوه 

هاله : ( ربعت ايدها ورفعت حاجبها وقعدت علي ركبها وبصت لعاصي بكل خبث ) هتفضل زي ما انت عمرك ما هتتغير ياعاصي دايما بتكابر .. دايما بتنكر حقيقتك الكبر في دمك وحتي في اسمك عاصي الكابر .. ( قربت من عاصي ووشها بقي في وشه اوي وميلت راسها حاجه بسيطه )

عشان كده انت تستحق انك تموت ابشع موته ممكن حد يموتها 

هاله شاورت براسها لعبد (القوي البودي جارد) علشان  يولع  الولاعه 

غالب. : ( بشخيط وهو دايس علي سنانه  )لأخر مره بقولهالك اطلعي من الدايره 

بدور دموعها نزلت منها وبصتلهم هما الاتنين 

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙

الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا  

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️



عاصي بصلها وابتسم وشاورلها براسه وهو مغمض عنيه بمعني انها تطلع من الدايره وانها مالهاش ذنب في اللي بيحصل 

بقلمي مآآهي آآحمد 

الروايه دي روايتي انا مآآهي آآحمد هتلاقوها علي صفحه حكآآيآآت مآآهي  للي حابب يتابعها بانتظام 

بدور قربت من هاله 

هاله : أيوه كده اعقلي العمر مش بعزئه 

بدور: ( حطت وشها في الارض والدموع بقت تنزل من عنيها في الارض وهي مش قادره تشوفهم وهما بيتحرقوا قصاد عنيها وهي واقفه مابتعملش حاجه ) 

هاله مسكت الولاعه من ايد عبد القوي ولسه هترمي الولاعه علي البنزين بدور بحركه لا اراديه منها دخلت جوه الدايره مره تانيه وحضنتهم هما الاتنين وقعدت علي ركبها وهي بتبصلهم 

بدور : ( وهي مبتسمه ودموعها في عنيها ) يانعيش سوا يانموت ( هزت دراعها بأيديها ) يانموت سوا 

---------------------------( بقلمي مآآهي آآحمد)---------------------

(في نفس الوقت )

فيروزه : الليل ليل ومانعرفش عن عاصي حاجه لحد دلوقتي 

احسان : انا قلقانه عليه اوي 

فيروزه : ( بصيتلها كده بصه اشمئزاز منها ) ماتقلقيش علي عاصي .. عاصي ده بسبع ارواح 

احسان : انا حاكيتلك كل حاجه عني واني بحب عاصي وحاكيتلك انه جه عندي وانقذته واني بحاول افضل جنبه كل حاجه حرفيا .. بس انتي ماحكتليش اي حاجه عنك 

فيروزه : ( بلعت ريقها ) عايزه تعرفي ايه 

احسان : نبدأ بالشرخ اللي في رجلك ده 

فيروزه  : ( ضمت حواجبها ) ماله 

فيروزه : مافيش شرخ اصلا يافيروزه انتي ناسيه اني دكتوره وعارفه كويس اوي ان رجلك سليمه 

والسبب الوحيد اللي خلاكي تقولي ان رجلك مشروخه هو ان عاصي يجيبك هنا الڤيلا 

فيروزه : مممممم لا ده انتي طلعتي ذكيه وبتفهمي بقي 

احسان : ماتستهتريش بذكائي زي ما انا عارفه ومتأكده انك لسه بتحبي عاصي .. وحته ان احنا نخلص من بدور دي عجباني تعالي نحط ايدينا في ايدين بعض نخلص منها الاول وبعد كده نشوف هنخلص من بعض ازاي 

فيروزه : لاااا طالما كده بقي ( رمت العكاز من ايدها )  يبقي اتفقنا 

فون البيت بيرن 

فيروزه ردت 

فيروزه : الوووو 

محمود ( بيشتغل في شركه عاصي ) : الووو كنت لازم اكلم عاصي بيه ضرورى وفونه مقفول من الصبح .

فيروزه : عاصي مش موجود 

محمود : وازاي اقدر اوصله في اوراق لازم تتمضي ضرورى 

احسان : ( خدت السماعه من فيروزه ) : عاصي احتمال يكون في خطر هو وغالب احنا لازم نوصلهم ضرورى 

محمود : طيب ما نبلغ البوليس 

فيروزه : ( اتخضت وخافت ) بوليس .. بوليس ايه .. وافرض عاصي عرف يحل مشكلته بنفسه وعرف ان احنا بلغنا البوليس انت عارف هو هيعمل فينا ايه 

محمود : طيب .. طيب انا ممكن اتتبع مكان الفون بتاعه حتي وهو مقفول واقدر اعرف هو فين بالظبط 

احسان : طيب ومستني ايه اعمل كده بسرعه 

محمود : مش هتأخر 

احسان قفلت الفون وبصت لفيروزه 

ولفت حوالين فيروزه بخطوات بطيئه 

احسان : شايفه ان في حد بيخاف من سيره البوليس بس ياترى ليه ؟ 

فيروزه : ( بلعت ريقها ) انتي .. انتي بتقولي ايه .. انا مابخافش من سيره البوليس 

احسان : لاااا والله .. علي العموم كل حاجه مع الايام هتتعرف ( قربت من ودنها اكتر ) اصل مافيش حاجه بتستخبي 

-----------------------( بقلمي مآآهي آآحمد )-------------------------

هاله : ياااااااه للدرجه دي مستعده تموتي نفسك عشانهم 

بدور : ( لفت وشها وبصت لهاله ) سبيهم .. خليكي انتي احسن منهم 

هاله لما فقدت اولادها زي ماتكون فقدت عقلها بقت تضحك .. تضحك ضحك هستيرى حرفيا 

هاله : ( بقت تبرأ بعنيها والعرق نازل من جبينها وبقت تتكلم وهي بطلع الكلام بالعافيه 

هاله : ط .. طا .. طااال.. طالما معندكيش .. ( بلعت ريقها ومسحت العرق من جبينها ) معندكيش م.. مم . مااانع تموتي معاهم .. ت .. تت.. تعالي نلعب لعبه 

بدور : ( قامت وقفت ولفت وشها وبصتلها وهي مضيقه عنيها وضامه حواجبها  ) لعبه .. لعبت ايه ؟ .

هاله : ( رفعت حاجبها اليمين وقبضت ايديها ) انتي مش عايزاهم يعيشوا 

بدور : أيوه .. ( والدموع في عنيها ) أيوه عايزاهم يعيشوا 

هاله : يبقي هتعملي ( شاورت بايديها وطلعت ٣ صوابع من ايديها ) ٣ حاجات لو موافقتيش او معرفتيش تعملي حاجه فيهم يبقي هما هيموتوا وانتي كمان معاهم 

بدور من غير تردد : موافقه 

بقلمي مآهي آآحمد

هاله : من .. من غ .. غير .. ما .. ما تعرفي 

بدور : مش مهم .. مش مهم اعرف المهم ان يبقي. في امل انهم يعيشوا 

رفعت صباعها وهي بتشاور لبدور بتوعد 

هاله : لو حاولتي تهربي

بدور : مش هحاول والله .. ما هحاول صدقيني 

هاله : ( بصريخ ) عبد القوووووووووي 

عبد القوي : اللحمه جاهزه .. زي مافهمتيني 

هاله : ( ضحكت ضحكه سخريه وبصت لعاصي ) اصل كنت عارفه انها مش هتسيبكم تموتوا بالساهل 

عاصي : ( بنظره توعد وهو مضيق عنيه  ) والله ما هسيب حته في جسمك سليمه ياهاله وموتك هيبقي علي ايدي 

هاله : ( وهي بتشاور بايديها وبتسقف )  ايوه كده .. ايوه كده هو ده عاصي بقي 

غالب : هتشوفي .. هتشوفي جهنم علي الارض .. واحنا اللي هنحطك فيها 

هاله : لا لا ياغالب مكنتش اتوقع منك كده بالراحه علي نفسك شويه ياراجل مش كده 

عبد القوي جاب حته لحمه ولفها حوالين رجلين بدور

غالب : انتي بتعملي ايه 

هاله : هي مش عايزه تموت معاكم محروقه 

انا هخليكم تشوفوها بعنيكم وهي بتموت متاكله ولحمها ما بين سنانهم 

غالب : ( داس علي سنانه )  يابت الكلب 😡😡

هاله دخلت جوه الدايره بتاعت البنزين ووطت ناحيه غالب وضربته حته قلم علي وشه 

هاله : ( بكل برود ) اهدى شويه ياغالب بيه اللعب لسه هيحلو 

هاله راحت ناحيه عاصي الناحيه التانيه 

هاله :: شيفاك ساكت يعني ياعاصي بيه مش عايز تقول حاجه 

عاصي تف في وش هاله

عاصي : اتفوووووووووو 

هاله رفعت ايدها ومسحت التفه من علي وشها وجابت السكينه وحطتها مابين رجلين عاصي ولسه هتغرزها ما بين رجله 

بدور : ( بصوت عالي ) انا موافقه .. انا موافقه وهعمل كل اللي انتي عايزاه وغلاوه اطفالك عندك ماتأذيهووش 

هاله : ( بصت شمال ناحيه بدور وقامت وقفت ) قدامك ٣٠ ثانيه وهفك الكلاب وراكي 

بدور : بصت لغالب وعاصي وابتسمت 

هاله : وقتك هيبدأ من دلوقتي .. ( بصوت عالي ) ااااااجرررررى 

بدور طلعت تجرى وهاله كانت ماسكه معصم ايدها وبتبص علي الثواني لحد ما عدي ٣٠ ثانيه 

هاله : عبد القوي سيب الكلاب عليها 

الكلبين بقوا يجروا وبقوا يهوهوا عليها وبيدوروا عليها في كل مكان 

هاله : (قربت من عاصي ) ياترى هيقطعوا لحمها في قد ايه ..  انا بقول مش هتاخد ( ضمت شفايفها ) مممممم دقيقه بالكتير 

هاله كانت مركبه كاميرات في كل حته وكانت موصلاه بتاب وبشاشات وراحت مشغله الشاشات 

هاله : ( بكل برود ) بص فوقك كده ياعاصي 

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙

الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا  

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️

عاصي وغالب رفعوا عنيهم بيبصوا لقوا بدور في الشاشات وهي بتجرى من الكلاب 

غالب : ( في نفسه ) انتي تقدرى يابدور 

عاصي : ( في نفسه هز راسه شمال ويمين بحسره  ) مش هتطلعي منها غبييييييييه 

بقلمي ماهي احمد 

---------------------------( بقلمي ماهي احمد )-----------------------

احسان : هو محمود اتأخر كده ليه احنا بقينا نص الليل ومافيش خبر عن عاصي 

فيروزه : ( حبها لعاصي ابتدى يحركها وخافت عليه فعلا ) 

داست علي شفايفها .. اكيد هيتصل تاني

احسان : لااااا انا هتصل بي هو انا لسه هستني لما هو يتصل 

احسان لسه بتقوم عشان تتصل بي لاقت الفون رن 

احسان فتحت الفون بسرعه 

اخسان : ( بلهفه ) اي يامحمود عملت ايه 

محمود: للاسف معرفتش اجيب العنوان بالظبط الحته اللي الفون فيها تقريبا معزوله مافيهاش شبكه او فيها حاجه بتشوش علي الاجهزه مش عارف بس هحاول مره تانيه ليا صديق في شركه الاتصالات لو برضوا معرفناش نجيب الموقع بالظبط هنبلغ البوليس 

احسان : قدامك قد ايه 

محمود : هكلمه حالا .. واول ما اوصل لحاجه هبلغكم 

-----------------------( بقلمي مآآهي آآحمد )-------------------------

بدور كانت بتجرى .. بتجرى والكلاب السودا بتجرى وراها لاقت سلم طلعت عليه والكلاب طلعت عليه وراها 

السلم مكانش مكتمل لاقت سيخ قدامها مره واحده كان هيدخل فيها 

غالب : ( وهو بيشوفها في الشاشات ) خللي بالك يابدور 

هاله : ( ضحكت ضحكه صفرا ورجعت بصت للشاشات تاني ) قال يعني هتسمعه 

وقفت بسرعه والكلاب هجمت عليها وقعتها في الارض وبقت تشدها من رجليها وتعضها في رجلها الكلاب دي كلاب سعرانه بدور بقت تصرخ من الالم وهي واقعه في الارض وهما بيشدوها من رجلها علي السلم

عاصي : ( والدموع بتلمع في عنيه )مش قولتلك مش هتقدرى 

هاله : ( بصت في ساعتها ) ممممممم لاء بس برافو فضلت دقيقه و٢٠ ثانيه وهي بتحاول تهرب منهم انا قولت مش هتاخد منهم ١٠ ثواني 

 بدور مره واحده مسكت بأيديها في السيخ وطلعته من السلم وراحت غرزته في راس كلب منهم طلعت السيخ من راسه الناحيه التانيه 

الكلب التاني اول ما شاف كده هجم علي بدور اكتر وبقت بدور تزحزح نفسها من علي السلم ولأنه سلم قديم جدا هما اصلا في مصنع مهجور فمكانش في طرابزين للسلم كانت مجرد سياخ قديمه طالعه علي جانب السلم بدور فضلت تزحزح نفسها بالعافيه لحد ما وقعت من علي السلم هي والكلب للدور اللي تحت وهي بتقع لفت نفسها وبقي الكلب واقع تحتيها دماغه وقعت علي صخره مات ولأن الكلب كبير هي وقعت علي جسمه وهي جسمها صغير ورفيعه اساسا 

غالب وعاصي بقوا يبصوا في الكاميرا انها تتحرك مافيش كانت واقعه علي الكلب ووشها في وش الكلب وضهرها للكاميرا 

عاصي : قومي يابدور ماتموتيش 

هاله : ( بصوت تريقه ) ااااااه ...كانت بنت شجاعه بصراحه انا مش عارفه هو ممكن حد يضحي بنفسه عشان ناس زيكم 

مره واحده غالب بقي رافع راسه لفوق وبقي يضحك 

هاله رجعت بصت للشاشه مره تانيه لاقت بدور بتحرك صوابعها وبتقوم تقف وماسكه رجليها بالعافيه وهدومها كلها دمها ودم الكلاب بدور رفعت وشها فوق وهي الدم مغرق وشها لاقت كاميرا راحت رفعت صوباعها للكاميرا وابتسمت 

هاله : بكل غضب هاتووووووووووووها 😡😡


البارت الحادي والثلاثون حتى البارت الخامس والثلاثون من هنا


اتفضلوا حضراتكم الروايه من أولها هنا 👇❤️👇❤️👇❤️


 

رواية سم القاسي الجزء الاول والتاني والتالت والرابع والخامس بقلم ماهي احمد 

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙

الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا  

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️

رواية سم القاسي البارت الاول والتاني والتالت والرابع والخامس بقلم ماهي احمد 


رواية سم القاسي الجزء الاول والتاني والتالت والرابع والخامس بقلم ماهي احمد 


الجزء الاول 

العبقري هتنزل الساعه عشره يابنات في ميعادها 

-عمو .. عمو .. ممكن اسئلك سؤال ؟ 

وقف قدام عربيته وهو بيفتح الباب وبيلف ضهره كان فاكر هيلاقي طفله بتكلمه لقاها شابه في العشرينات استغرب وضم حواجبه وهو مش مصدق ( باستغراب ) 

_ نعم .. عمو .. كل دي وبتقولي عمو 

_ ايوه ياعمو .. ممكن جنيه عشان اجيب عسليه من الكشك اللي هنااك ده ( بتشاور علي الكشك ) ماما مش راضيه تديني فلوس اجيب عسليه وانا ماليش دعوه انا عايزه عسليه نفسي في عسليه 

بقلمي مآآهي آآحمد 

 (الشاب بصلها ولقاها بتعيط زي الاطفال بالظبط )

_طيب بس .. بس خلاص هجيبلك عسليه تعالي معايا 

الشاب اخدها وراحوا علي الكشك اللي بتشاور عليه .. بيبص لقاه فاضي مافيهووش حد 

_ الشاب : الكشك فاضي وباين عليه مهجور مافيهووش حد انتي متأكده انك تقصدي الكشك ده 

البنت : ( وهي مخنوقه ومضايقه)  هات جنيه بقي لازم اشترى عسليه 

بقلمي مآآهي آآحمد

الشاب حط ايده في جيبه وطلع ١٠٠ جنيه من جيبه وادهالها 

البنت نتشتها منه بسرعه وجريت 

الشاب : ( بقي بينادي عليها ) استني ياااااا .. بيبص مالقهاش قدامه زي ما تكون اختفت في لحظه اول ما اخدت الفلوس  بقي بيبص وراه وقدامه ويمين وشمال مالقهاش دي كانت لسه حالا قدامه 🙂

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙

الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا  

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️

الشاب رجع تاني علي عربيته وهو مستغرب جدا من اللي حصل البنت كانت زي القمر مشافش في جمالها قبل كده وشعرها طويل بس متبهدل وهدومها كانت متبهدله ومش لابسه جزمه في رجليها ورجليها كانت متوسخه وكلها سودا من كتر ما هي مش نضيفه حاول ينسي اللي حصل ورجع الفيلا بتاعته 

بقلمي مآآهي آآحمد

رمي الجاكيت بتاعه علي الكرسي اول ما دخل ولقي جده مستنيه .. 

الجد : انت كنت فين كل ده يا غالب يابني 

غالب : كنت بشرف علي العماير بنفسي ياجدي .. العماير المهجوره دي لازم اشرف عليها بنفسي عشان لما نهدها هنبني مكانها كمباوند كبيييير .. ومدينه سكنيه كبيره لمجتع راقي عشان كده لازم اشرف عليها بنفسي 

الجد : طيب يابني ربنا يوفقك .. بس قولي مال لونك مخطوف كده ليه ؟ 

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙

الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا  

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️

غالب : مخطوف .. مخطوف ازاي ؟ 

الجد : مش عارف حاسس انك مش زي كل يوم 

غالب : حصل موقف النهارده مش عارف في ايه.. بنت زي القمر قابلتها في المعمار مكان العماير المهجوره ياجدي رغم ان شكلها في العشرينات بس صوتها وكلامها بيقول انها طفله ماتكملش ال ١٠ سنين وكانت عايزه تجيب عسليه ( ولسه بيكمل كلامه ) لقي البنت واقفه قدامه وحاطه العسليه في بوقها وبتاكلها 

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙

الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا  

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️

البنت : ما انا خلاص جيبتها 

غالب : انتي 😳😳

-------------------------

سم القاسي 💞

( الجزء التاني ) 

البيدج الاصليه حكآآيآت مآآهى

بقلمي مآآهي آآحمد


الجد : طيب يابني ربنا يوفقك .. بس قولي مال لونك مخطوف كده ليه ؟ 

غالب : مخطوف .. مخطوف ازاي ؟ 

الجد : مش عارف حاسس انك مش زي كل يوم 

غالب : حصل موقف النهارده مش عارف في ايه.. بنت زي القمر قابلتها في المعمار مكان العماير المهجوره ياجدي رغم ان شكلها في العشرينات بس صوتها وكلامها بيقول انها طفله ماتكملش ال ١٠ سنين وكانت عايزه تجيب عسليه ( ولسه بيكمل كلامه ) لقي البنت واقفه قدامه وحاطه العسليه في بوقها وبتاكلها 

بقلمي مآآهي آآحمد

البنت : ما انا خلاص جيبتها 

غالب : انتي 😳😳

البنت وهي بتاكل العسليه وبتاكلها بشراهه 

البنت : ايوه انا 

الجد : مين دي ياغالب 

غالب : ( باستغراب ) مش عارف ياجدي ومعرفش جت هنا ازاي وعرفت بيتي منين 

(البنت بضحكه بلهاء )

البنت : ههههههه .. هههههه ركبت في الشنطه بتاعت العربيه من غير ما تحس 

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙

الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا  

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️

ودخلت من الباب اللي ورا من غير ما حد يثوفني 😂😂😂

غالب : ( باستغراب ) يثوفك .. يثوفك يعني ايه

الجد  بص كده لغاالب  وهو مش فاهم حاجه وازاي بنت كبيره بالشكل ده وجميله بالدرجه دي وبتتكلم زي الاطفال كده الجد بقي كل شويه يبص لفوق وهو خايف ومرعوب 

غالب : ( بتوتر ) هو .. هو عاصي هنا ياجدي 

الجد : ايوه يابني هنا .. خد البت دي ومشيها من هنا قبل ما عاصي يشوفها عشان لو شافها قول عليها يارحمن يارحيم 

البنت : ( بضحكه بلهاء ) هههههه عاصي ههههه هو في حد اليومين دوول اسمه عاصي 

بقلمي مآآهي آآحمد

غالب : ( بهمس )  اسكتي وطي صوتك لا يسمعك تبقي مصيبه تعالي معايا نطلع من هنا بسرعه قبل ما يحس بيكي 

غالب مسك ايد البنت وبقي بيطلعها بره 

البنت : اوعي كده ثيبني .. ثيبني .. انت وحث مس عايزه حد يمسكني 

عاصي مره واحده نزل من علي السلالم وهو بيزرر كمام القميص بتاعه 

عاصي : اي الدوشه دي علي الصبح 

البنت : خليه يسيبني ياعمو عايز يطلعني بره وانا مش عارفه اروح فين 

(عاصي بصلها كده )

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙

الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا  

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️

عاصي : ( ابتسم ابتسامه خبيثه ) هههه اخيرا ياغالب عرفت طلبي 

الجد : اعتقها لوجه الله يابني احنا مانعرفش دي مين وجاتلنا ازاي

عاصي :( بنظره خبيثه ) ده السن اللي انا بحبه .. دي وقعتلي من السما 😈😈


هما دوول البارتين اللي كاتبتهم من روايه سم القاسي رايكم فيها يابنات

كملوها ٥٠٠ لايك وهنزل التالت يابنات

سم القاسي 💞

( الجزء التالت) 

البيدج الاصليه حكآآيآآت مآآهى 

بقلمي مآآهي آآحمد 


عاصي مره واحده نزل من علي السلالم بخطوات ثابته  وهو بيزرر كمام القميص بتاعه 

عاصي : اي الدوشه دي علي الصبح 

البنت : خليه يسيبني ياعمو عايز يطلعني بره وانا مش عارفه اروح فين 

(عاصي بصلها كده من فوق لتحت  )

بقلمي مآآهي آآحمد

عاصي : (و ابتسم ابتسامه خبيثه ) هههه اخيرا ياغالب عرفت طلبي 

ابو عاصي  : اعتقها لوجه الله يابني احنا مانعرفش دي مين وجاتلنا ازاي

عاصي : ( بنظره خبيثه ) ده السن اللي انا بحبه .. دي وقعتلي من السما 😈😈

غالب رفع راسه لفوق واخد البنت ورا ضهره وبقي يخبيها منه 

غالب : ( بغيظ ) اعمل حاجه ياجدي انت هتسكتله احنا لازم نتصرف 

( غالب بص لعاصي ) 

غالب : ( بنرفزه ) مش معني اني مش قادر اتكلم علي كل اللي بتعمله اني اجيبلك كمان بنات البيت انا مش عارف هي دخلت هنا ازاي احنا مش كنا اتفقنا انك هتبطل

عاصي نزل من علي السلم وقرب من البنت وشدها من ورا ضهر  غالب ( بضحكه خبيثه بصلها ) حلوه مش وحشه 

البنت : سيب شعرى .. انت وحث .. طلعت زيه وحث خالث ( بدموع ) انا عايزه امسي 

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙

الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا  

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️

عاصي : ( بنظره شهوه ليها وهو شاددها من شعرها ) 

عاصي : ( بصوت عالي بقي ينادي علي البودي جارد ) عبد الرحيييييييييم 

البودي جارد جه بسرعه من وراه وعضلاته كبيره جدا ولابس تي شيرت نص كم في عز الشتا لان عاصي مانعهم من ان البودي جارد عنده يلبس حاجات تقيله في عز الشتا وفي الصيف بيلبسهم حاجات تقيله جدا في عز النار لان اللي بيبقي مع عاصي لازم يتحمل اصعب الظروف يا اما كده يا مايشتغلش معاه ومايبقاش في المواصفات اللي عاصي طالبها 

بقلمي مآآهي آآحمد 

عبد الرحيم : تحت امرك ياعاصي بيه 

عاصي : تاخد البت دي وانت عارف هتاخدها فين 

عبد الرحيم : ( وطي راسه وهو بيغمض عينه ) اكيد عارف ياعاصي بيه 

الجد : اتقي الله فيها وفينا يابني كفايه ذل وعذاب وحرمانيه لحد كده 

عاصي بص وراه لعبد الرحيم وعبد الرحيم فهمه من نظره واحده 

(وطلع المسدس ورفعوا علي ابو عاصي )

الاب  وهو قاعد علي الكرسي المتحرك 

الجد : بترفع السلاح علي ابوك ياعاصي 

عاصي : ( وطي وقعد في مستوي باباه بنظره شر وهو بيبص في عنيه )

عاصي : وارفعه علي اي حد يعارض كلمتي .. شايف اللي ورايا ده .. ده مش بني ادم زينا ده عباره عن أله بينفذ اللي اقوله وبس 

عاصي قام ووقف 

عاصي : عبد الرحيم اضرب كتفك بالنار 

البودي جارد عبد الرحيم من غير ما يفكر قلب المسدس اللي كان رافعه علي ابو عاصي وحط المسدس علي كتفه وضرب نفسه بالنار ومن غير ما يتحرك ولا حركه كتفه بقي يجيب دم وفي نفس الوقت كان ماسك بأيده التانيه البنت من شعرها 

(عاصي ضحك ضحكه ظهرت جنب شفايفه )

بقلمي مآآهي آآحمد 

عاصي : شايف اللي ورايا ده .. ده لو قولتله ولع في نفسك بجاز وس"خ هيولع في نفسه من غير ما يفكر عشان كده ماحدش يخالف اوامري مره تانيه عشان انتوا عارفين اللي هيخالف اوامرى بعد كده هيجراله اي 

بقلمي مآآهي آآحمد 

عاصي زرر زرار الجاكيت الاسود بتاعه وطلع والبودي جارد بقي بيشد البنت من شعرها وطلعها وراه وغالب وابو عاصي بقوا يتفرجوا عليه بذهول عاصي كل يوم جبروته بيقوي عن اليوم اللي قابله كل يوم العنف والغضب اللي جواه بيزيد ما بيقلش 

غالب : وبعدين ياجدي هنعمل اي احنا لازم نقفله 

الجد : هنعمل اي يابني عايزني اروح ابلغ عن ابني .. انا ماخلفتش غيره هو ابوك الله يرحمه اروح في ابني السجن .. ولو انا بلغت عنه تفتكر هيسيبني اديك شوفت البودي جاردات اللي عنده عاملين ازاي بيموته روحهم من كلمه منه يعني لو أمرهم يقتلوك او يقتلوني مش هيترددوا لحظه احنا مانقدرش نعمل حاجه مع عاصي ياغالب يابني 

غالب : ( بدموع ضرب ايده علي الحيطه ) حرام والله حرام البت دي ذنبها اي يتعمل فيها اللي بيعمله ده 

الجد : نصيبها يابني نصيبها كده 

-------------------بقلمي مآآهي آآحمد -------------------------------

عاصي ركب عربيته والبودي جارد عبد الرحيم اخد البنت ووداها كوخ في جنينه الفيلا وقفل عليها البنت بقت تصوت وتصرخ 

البنت : افتحولي الباب .. انا عايزه امسي من هنا ماليس دعوه عايزه اروح لماما 

عبد الرحيم قفل الباب وربع ايده والدم كان بينزل من كتفه بس طبعا مايقدرش يتحرك الا بأذن عاصي بيه لما يرجع من الشركه 

عاصي بني ادم محبوب جدا لبق قدام الناس والشركه كلها بتحبه من كبيرهم لصغيرهم محدش في الشركه بيكرهه 

عاصي : ( بايتسامه )صباح الخير ياعم رمضان 

عم رمضان ( الفراش ) : صباحك فل ياعاصي بيه 

قهوتك المظبوطه جاهزه وعليها وش بيضحك زي وشك البشوش اللي الضحكه مابتفارقهووش 

عاصي : ( بضحكه مصطنعه ) تسلملي ياراجل ياطيب

ناديلي السكرتيره وانت خارج واعمل حسابك بكره ان شاء الله هتاخده كله اجازه ده غير مرتب شهرين مني عشان فرح بنتك 

عم رمضان : ( بفرحه ) ربنا يكرمك يابني ويطولنا في عمرك ياقادر ياكريم 

عم رمضان طلع والسكرتيره دخلت 

السكرتيره : اذستاذ عاصي وصلتلنا الايميلات دي النهارده ولازم ترد عليها 

عاصي : اه طبعا .. طبعا .. 

(السكرتيره قفلت الباب )

عاصي : وحشتيني وابتدى يمسك جسمها .. 

السكرتيره : وانت كمان اوووووي .. ( عاصي ابتدي يبوسها من رقبتها ومن شفايفها ) السكرتيره بدلع 

السكرتيره ( بدلع ) عاصي مش كده حد يشوفنا 

عاصي : ( وهو بيبوسها ) مايشفونا حد لي عندنا حاجه يا امال 

امال : لاء مالهومش وابتدت تتجاوب معاه 

( فجاه الباب خبط ) 

امال ابتدت تعدل هدومها وبعدت عن عاصي دخل احمد اللي بيشتغل عند عاصي في الحسابات 

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙

الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا  

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️


احمد : اذستاذ عاصي صباح الخير 

عاصي : صباح الخير يا احمد اتفضل اقعد .. 

احمد : انا كنت جاي لحضرتك عشان اخد اجازه انا وامال الشهر اللي جاي اسبوعين عقبال حضرتك فرحنا الشهر اللي جاي 

عاصي : ( بابتسامه مصطنعه ) مبرووووووك فرحتلكم اوي من قلبي امال بنت علي خلق 

امال ( السكرتيره ) : متشكره جدا يا اذستاذ عاصي 

عاصي : واعمل حسابك يا احمد تكاليف الفرح كلها علي حسابي بمناسبه جوازكم 

احمد : ( بفرحه ) متشكر .. متشكر يا عاصي بيه 

احمد اخد امال وطلعوا بره 

احمد : عاصي بيه ده حته سكره انا ماشفتش زيه في حياتي قد اي هو متواضع وبيحب يخدم الناس ربنا يكتر من امثاله 

امال : عندك حق ده كويس اوي

عاصي كلم بتاع الحسابات انه يجيله 

عاصي : بقولك يامحمود 

محمود : اؤمرني ياعاصي بيه 

عاصي : عم رمضان الفراش هيجيلك عشان ياخد مرتب شهرين انا امرتله بيهم 

محمود : وطبعا هقوله ان الخزنه مافيهاش فلوس وانه لازم يستني وبعد فرح بنته هنقوله خلاص البت اتجوزت 

عاصي : ( بنظره خبث قعد علي طرف المكتب وولع سيجارته ورمي الولاعه علي المكتب ) 

عاصي : بالظبط كده 

محمود : طب وليه بتعمل كده 

عاصي : عشان انا الشيطان بحب ادي الامل للناس واخده منهم 😈😈

محمود : وفي نفس الوقت تبان قدامهم انك ملاك بس الظروف خارجه عن ارادتك 

عاصي : ابتديت تفهمني .. وياريت ماتفهمنيش اكتر من كده انت عارف مدير الحسابات اللي قبلك لما فهمني اوي جراله ايه 

محمود ( بخوف ) : عارف .. عارف ياعاصي بيه انا اسف حقك عليا 

عاصي خلص شغله ورجع البيت بالليل ودخل علي طول علي الكوخ والبنت كانت لسه بتصوت وتصرخ زي عادتها 

عاصي من غير اي رحمه ولا شفقه عنيه اتحولت قدامها بنظرات شر البنت البريئه دي ما شفتهاش قبل كده 

بقلمي مآآهي آآحمد

ومره واحده بقي يقطعلها في هدومها البنت بقت تقع وترجع لورا وهو كان عامل زي المجنون بيكسر في كل حاجه في الكوخ قدامه قلع هدومه وبقي قدامها عريان وقلعها هدومها وبقي ينهش في لحمها نيمها علي السرير من غير اي ذره رحمه في قلبه ونا'م عليها وهو بيبوسها وبيشد شعرها وبيستخدم معاها كل انواع العنف البنت من كتر الصريخ والعياط صوتها راح حرفيا وغالب من كتر صريخها رغم انه في الفيلا وهي في الكوخ بس كان سامع صوتها كان بيحط ايديه الاتنين علي ودنه عشان مايسمعش صريخها وانها بتستنجد بحد يلحقها غالب بقي بيعيط ويبكي بس مش عارف يعملها اي مجرد ما يقرب للكوخ هيموت وهيسيب جده لمين لو مات 

بقلمي ماهي احمد 

عاصي خلاص كان هيخلي تفقد اغلي ما تملك ومره بقي يشم ريحه جسمها وقف .. وضم حواجبه رفع دراعها وبقي يشم تحت باطها ويشم ريحه جسمها اكتر والبنت مرعوبه 

بقلمي ماهي احمد 

عاصي : ( قام وقف) الريحه دي مش غريبه عليا الريحه دي ماشمتهاش من ١٣ سنه 

عاصي بقت عينه تروح شمال ويمين وهو مش مصدق انه شم الريحه دي مره تانيه 

عاصي : ( زي مايكون حس بحاجه غريبه ) 

مسك دماغه وبقي حاسس جوه دماغه بصداع رهيب وعنيه بقت تطلع لفوق ونن عنيه اختفي وبياض عنيه بس هو اللي كان موجود 

البنت قامت من علي السرير وبقت تخبي جسمها بالملايه وهي دموعها ماليا وشها عاصي مسك هدومه وبقي يلبس بالعافيه والصداع هيفرتك دماغه حرفيا لبس البنطلون من غير حتي الهدوم الداخليه ولبس القميص من غير ما يزرر القميص وطلع بره واول ما طلع بره زي ما يكون بياخد نفسه 

بقلمي ماهي احمد 

البودي جارد : ارمي جثتها زي اللي قبلها 

عاصي مسكه من التي شيرت بتاعه بكل غيظ وهو دايس علي سنانه 

عاصي : لاء دي لاء .. دي ما تطلعش من هنا انت فاهم 😡

عاصي مشي وركب عربيته السودا ال jeep ومشي باسرع ما عنده وهو مش مصدق انه شم الريحه دي مره تانيه دي مش ريحه برفان دي ريحه بني ادم كانت في جسمها هو عارف الريحه دي كويس 

وقف العربيه قدام برج كبير ونزل من العربيه واول مره البواب يسلم عليه وهو مايضحكش في وشه زي ما بيعمل كل مره طلع الاسانيسير وبقي يدوس علي الزرار وايده بتترعش 

بقلمي ماهي احمد 

واخيرا وصل للشقه بتاعته 

وفتح الباب بالمفتاح واول ما دخل بقي يكلمها 

عاصي: ( بعصبيه ) انتي .. انتي طلعتيلي تاني .. انتي رجعتيلي تاني صح .. انتي رجعتي من الموت .  ولا انتي اصلا عايشه .. ايوه انتي عايشه 

(ضرب علي قلبه بأيديه )

انتي عايشه هنا ..( شاور عليها ) ولا هنا . . انا شميت ريحه جسمك مره تانيه في واحده غيرك .. انا .. انا هشهد الدكتوره عليكي .. اشهدي يادكتوره طلعتلي تاني بعد ما ماتت 

الدكتوره كانت متربطه من ايديها وبوقها محطوط عليه لزق 

شال اللازقه من علي بوق الدكتوره 

الروايه دي اي حد منزلها باسمه دي مش بتاعته دي بتاعتي انا ماهي احمد هتلاقيها علي جروب حكايات ماهي 

عاصي : ( بجنون وتوتر وعصبيه والعرق بينزل منه ) مش .. مش قولتلك .. مش قولتلك انها عايشه مش ميته 

بص جنب الدكتوره وراح ضارب اللي جنبها بأيديه وقعها في الارض 

عاصي : انا عارف انها عايشه انتي اللي بتحاولي تقنعيني انها ميته 

عاصي بقي يضرب في اللي جنب الدكتوره بكل غيظ 

الدكتوره : ( بدموع ) ولا هترد عليك في يوم .ولا هتنطق معاك ابدا 

عاصي : ( بزعيق وغل وغيظ )  ليه مش هتنطق ليييييه .. هتنطق لااااازم تنطق  

الدكتوره :  عشان اللي بتضرب فيها دي مش بني ادمه زينا دي ( بزعيق ) دي مانيكااااااااااااان ( نوع من انواع العرايس اللعبه ) 

انت اللي عملها علي شكلها 

ارحمني بقي وسيبني امشي بقالك خمس سنين حابسني هنا 

عاصي : مانيكان 😳😳

لاف وعشر كومنتات عشان اكمل ياقمر


سم القاسي 💞

( الجزء الرابع )

الببدج الاصليه حكآآيآآت مآآهي 

بقلمي مآآهي آآحمد


عاصي : ( بزعيق وغل وغيظ )  ليه مش هتنطق ليييييه .. هتنطق لااااازم تنطق   عشان اللي بتضرب فيها دي مش بني ادمه زينا دي ( بزعيق ) دي مانيكااااااااااااان ( نوع من انواع العرايس اللعبه ) 

انت اللي عملها علي شكلها 

ارحمني بقي وسيبني امشي بقالك خمس سنين حابسني هنا 

عاصي : مانيكان 😳😳

بقلمي مآآهي آآحمد 

عاصي : ( ضم حواجبه ) مانيكان ازاي ( مسك العروسه وبقي يبصلها  ) 

عاصي: يعني .. يعني اي مانيكان 

(الدكتوره بعياط وبتشهق والدموع نازله منها وايديها متربطه بالحبل وحطاها ورا ضهرها  )

الدكتوره : دي .. دي المره الالف اللي اقولك فيها ان فيروزه ماتت .. ماتت من ١٣ سنه ياعاصي مش موجوده .. عقلك ماقدرش يستوعب موتها وعملت العروسه المانيكان دي علي شكلها عشان تفضل معاك دايما ومش تفارقك ابدا ياعاصي 

بقلمي مآآهي آآحمد

الدكتوره : فوء بقي .. اصحي .. ارجع خد الدوا بتاعك عشان ترجع عاصي بتاع زمان 

عاصي بص للمانيكان واخدها في حضنه 

الدكتوره : ( بتوتر ورعشه في صوته ) انتي .. انتي عايزه تجننيني .. فيروزه عايشه .. ( بضحكه هستريه ) وانااا .. وانااا .. حاضنها في حضني ودي مش مانيكان ولا حاجه انتي كدااابه ( بنظره شر في عنيه ) عاارف انك كذابه كلكم كده كلكم كذابين ..عايزه تخلصي مني بس انا مش هسيبك يادكتوره .. مش هسيبك تطلعي من الشقه دي ابدا ولا انتي ولا فيروزه واذا كانت علي البت اللي هناك دي فا انا هعرف هي ازاي ريحتها زي فيروزه .. مش .. مش هسيبها .. ( بص للعروسه ) اكيد انتي اللي بعتاها يافيروزه .. أو.. أو .. يمكن يكون حبيبك اللي خونتيني انا عشانه فاكره يافيروزه سيبتي عاصي عشان راجل تاني 

بقلمي مآآهي آآحمد 

الدكتوره : ( بزعيق ) فوء بقي ياعاااصي فوووووووء ارحم نفسك وارحمني معاك خمس سنين وانت حابسني هنا خليني امشي .. خليني اروح علي بيتي زهقت من القاعده هنا لوحدي وانا بقعد بالايام مستنياك تفتح الباب عشان تيجي 

عاصي ( قعد علي ركبه في الارض قدامها وهو باصص في الارض ) ما .. ما انا .. ما انا لو سيبتك تمشي .. مش هلاقي حد اتكلم معاه .. وانا ببقي عايز اتكلم مع حد واقوله علي كل اللي جوايا .. مش انتي برضوا الدكتوره النفسيه بتاعتي ولازم تسمعيني بقلمي ماهي احمد

الدكتوره : ما انا ممكن اسمعك .. بس.. بس  في العياده انا ليا بيت وعيله وحشوني اوي

عاصي : ( ريأكشنات وشه كلها اتغيرت وضرب بأيده علي الارض وداس علي سنانه ونن عينه اترفع وبقي بياض عنيه بس هو اللي باين  ) قولتلك مافيش خرووووووج .. مسكها من فك بوقها وكان هيعصر وشها ما بين ايديه بقلمي ماهي احمد

عاصي : انطقي مره تانيه وقولي انك عايزه تخرجي ساعتها مش هخليكي تنطقي تاني 

الدكتوره : خلاص .. خلاص اللي تشوفه ياعاصي .. انا .. انا هسكت مش هتكلم تاني 

عاصي : فين العسل .. فين العسل بقلمي ماهي احمد

الدكتوره : لا لا .. لا لا لا .. بلاش .. بلاش العسل انا .. انا مش هتكلم تاني ( بصت للعروسه ) فيروزه قوليله يافيروزه اني مش هتكلم تاني بقلمي ماهي احمد

عاصي : ( ضحك ضحكه خبيثه ) بس دي عروسه مانيكان .. وفيروزه ماتت .. مش ده كلامك يادكتوره 

الدكتوره : انا غبيه .. فيروزه عايشه .. مماتتش ابدا .. انا مش عارفه قولت كده ليه ؟ 

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙

الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا  

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️


عاصي : قرب من وشها وبقي وشه في وشها مافيش وبقي يبرألها 

عاصي : انا هقولك انتي قولتي كده ليه ؟ بقلمي ماهي احمد

انتي عايزه تجننيني .. عايزه تقولي اني مجنون .. عايزه تقولي ان عاصي الكابر مجنون وعشان كده هتاكلي العسل 

الدكتوره : ( بعياط ) بلاش العسل ارجوك .. بلاش .. هسمع الكلام وفيروزه عايشه مش ميته وانت العاقل وانا المجنون بس بلاش العسل بقلمي ماهي احمد

عاصي : الوقت فات يادكتوره 😈😈

عاصي بقي يجيب العسل واخد منه معلقه وعنيه كلها شر وبقي يفتح بوقها بالعافيه والدكتوره كانت بتودي وشها شمال بقلمي ماهي احمد  ويمين وقفله بوقها عاصي مسك فك وشها بالعافيه وفتحلها بوقها واداها معلقه العسل بالعافيه وخلاها تبلعه بيبص لقي العسل وقع علي الارض 

عاصي بصلها بنظره شر 

بقلمي ماهي احمد

عاصي : شاايفه .. وقعتي العسل علي الارض .. انا هوريكي وضرب الدكتوره حته قلم خلاها ترجع بضهرها لوا واغم عليها 

لبس الجاكيت بتاعه وبقي يعدل ياقه القميص بتاعه وهو بيبصلها 

بقلمي ماهي احمد 

عاصي : ( بنبره صوت  مافيهاش اي رحمه ) تستاهلي 😡

عاصي ساب الدكتوره وعدل المانيكان فيروزه وقعدها علي الكنبه ومشي 

بقلمي ماهي احمد 

--------------------------

( بقلمي ماهي احمد ) 

البنوته كانت جوه الكوخ بتعيط مابطلتش عياط حرفيا وغالب كل ده في اوضته وسامع صوت عياطها .. وضميره كان بيأنبه جدا واخيرا جاتله الشجاعه انه ينزل من اوضته وبقي يستخبي في الجنينه لحد ما وصل للكوخ وبقي يبص علي الكوخ من بعيد وطبعا البودي جارد عبد الرحيم كان واقف قدام الكوخ ما بيتحركش عامل زي الصنم 

بقلمي ماهي احمد

غالب : ( في نفسه بخيبه امل ) ياريتني ما كنت قابلتها ولا شوفتها انا السبب .. ياريتها ما كانت جت معايا ولا ركبت عربيتي 

بقلمي ماهي احمد 

( انا عامله فيديو حلو اوي لعاصي هتلاقوه علي بيدج حكآآيآآت مآآهى اتمني يعجبكم ) 

البنت بقت تبص في الكوخ بتحاول تدور علي اي حته عشان تهرب منها بتبص لاقيت شباك بس عليه قضبان حديد ولانها رفيعه وصغيره بقت تحاول تطلع ما بين القضبان الحديد دي بأي طريقه وتدخل جسمها ما بين القضبان عشان تطلع بره الاوضه

----------------------------بقلمي ماهي احمد -------------------------

عاصي ركب عربيته وهو في العربيه وبيسوق الغريبه انه شافها رغم انه بعيد عنها ده علي طريق وهي في الكوخ وقتها داس علي سنانه من الغضب بأنها بتحاول تهرب حط رجله علي البنزين اكتر وزود السرعه وبقت العربيه طايره علي سرعه ٢٤٠ وفي خلال ١٠ دقايق بالكتير كان هناك 

بقلمي ماهي احمد 

وللاسف البنت رجليها  اتحشرت ما بين القضبان وبقت تحاول تطلع رجليها بس مكانتش عارفه خالص عاصي جه ووقف قدام الشباك 

البنت ( بتعب وعنيها بتقفل وتفتحها بالعافيه ) : انا تعبانه.. عايزه اروح .. 

عاصي بكل غضب لف راسه شمال ومن غير ما ينطق ولا كلمه البنت سمعت صوت كلاااب جايه من بعيد سمعت الصوت لقت وشها يمين وبصيتله لاقيته كلب اسود كبير جاي وبيهجم عليها .. البنت اتعدلت بسرعه وبقت تحاول تدخل جسمها بس الكلب للاسف لحق دراعها البنت كانت بتصرخ وتصوت وهي دراعها ما بين سنانه بتبص لاقت الكلب عنيه مفقوعه اعمي ما بيشوفش .. استغربت اكتر وبقت تصوت اكتر 

البنت : ارحمني .. سيبني امشي .

عاصي نزل ووطي وبقي في مستوي الكلب وبصله في عنيه من غير ولا كلمه وبالرغم من ان الكلب ما بيشوفش سكت وساب البنت اول ما عاصي بصله 

البنت دراعها كله بقي بينزل دم ودخلت جوه الكوخ 

البنت : انا عملتلك اي .. انا عايزه اروح 

عاصي ( بنظره خبيثه ) : هروحك بس مش قبل ما تشربي العسل 😈😈

سم القاسي 💞

( الجزء الخامس ) 

البيدج الاصليه حكآآيآآت مآآهى 

بقلمي مآآهي آآحمد 


البنت : ( بعياط ونفس مقطوع ) ارجوك سيبني انا عايزه اروح 😭😭

عاصي : ( بنظره خبيثه ) هاروحك بس مش قبل ما تشريي العسل 

البنت : ( بصيتله بنظره حيره وهي مش فاهمه يقصد اي بكلمه مش قبل ما تشربي العسل ) 

البنت : عسل .. عسل اي انا مش .. ( بتوتر ) مس .. مس  فاهمه حاجه 

عاصي مسك شعر البنت وبقي يشدها منه وطلعها ما بين الحديد وشد الكرسي وقعدها قدامه 

البنت قعدت علي الكرسي وهي متوتره وشعرها كان كله علي وشها ومن كتر التعب مكانتش قادره حتي ترفع راسها لفوق 

عاصي شال بلاطه من الارض وحطها علي جنب وابتدى يشمر كم ايده ورفعه لفوق ودخل ايده جوه الحفره دي وابتدى يطلع شمع العسل وشمع العسل كان حواليه نحل كتيييير وبالرغم من قرص النحل لدراع عاصي مكانش حاسس باللي بيقرص فيه ولا حتي بيأثر فيه .. طلع شمع العسل اخيرا من الحفره والعسل كان بينزل منها .. وحط عليها السم اللي بيحطه علي العسل السم ده مابيموتش علي قد ما بيقطع المصارين وبيخلي اللي قدامك يتمني الموت ولا انه يجربه مره تانيه عاصي راح للبنت ورفع راسها بأيديه وبالأيد التانيه كان ماسك شمع العسل بأيديه 

عاصي : ( رفع حجبه الشمال بنظره حقد وابتسامه خبيثه ) هتشربي العسل 😈😈

بقلمي مآآهي آآحمد 

-------------------------------------

( في نفس الوقت ) 

غالب قرر انه لازم يتصرف مش هيسيب البنت اللي ملهاش اي ذنب دي تتعذب اكتر من كده وطلع من ورا الشجره وراح للكوخ 

غالب جه يقرب من الباب البودي جارد عبد الرحيم كان واقف ووقف قصاده 

غالب : ( بغيظ ) ابعد عن وشي بقولك 

عبد الرحيم مش مسموحله انه يتكلم مع حد غير عاصي  وبس 

عبد الرحيم : __________________

غالب: يعني ايه .. يعني مش هتتحرك 

عبد الرحيم : ( كان باصص قدامه ومربع ايده ومابيحركش رمشه حتي ) 

غالب: ( والدموع نازله من عنيه خوف علي البنت اللي جوه ) حرام عليك انتوا ايه مافيش في قلوبكم رحمه .. ( بصوت عالي ) سيبها ياعاااااااصي سيبهااااااا 

غالب مره واحده بطل صريخ وسمع صوت النحل وهو بيزن وعرف ان عاصي قرر انه يشربها سم العسل 

غالب : 🥺🥺😳😳

------------------------------------------

(في نفس الوقت ) 

عاصي : شايفه العسل ده .. لو ما تكلمتيش حالا وقولتي تعرفي فيروزه منين ( لف راسه شمال وهو بيرفع نن عنيه لفوق ) هشربهولك 

البنت من كتر التعب واللي شافته مكانتش بتتحرك 

عاصي : العسل ده كفيل انه يخليكي تتمني الموت ومش هطوليه هيشل كل اطرافك وهيخليكي جثه واقعه علي الارض لو قطعت منك حتت مش هتقدرى حتي ترمشي 

لاخر مره بقولك تعرفي فيروزه منين 

البنت : رفعت راسها ببطء وشعرها رجع لورا وبصيتله في عنيه بكل تحدي 

البنت : ( بضحكه ظهرت بجانب شفايفها والدم نازل من شفايفها ردت عليه رد غريب جدا عاصي مكانش يتوقعه ) 

البنت : ( برفعه حاجب ) شربني العسل 😏

عاصي : ( ضم حواجبه وشاف نفس نظره فيروزه في عنيها فضل باصص في عنيها لمده ثواني نفس الضحكه نفس الحركه برفعه الحاجب ورجع لورا وهو بيزحف برجليه لما شاف نظرتها لي 

ومره واحده البنت اغم عليها ورقبتها رجعت لورا وغمضت عنيها 

عاصي بلع ريقه وهو بقي هيتجن البنت دي وراها سر غريب هيموت ويعرفه بعد ما اتأكد ان البنت دي ليها صله بفيروزه ووقتها مابقاش عايزها تموت الا لما يعرف دي مين ؟؟ 

عاصي مسكها من ايديها الاتنين وبقي يحاول يفوء فيها 

عاصي : فوقي .. اصحي انتي هتعمليهم عليا 

البنت : _____________

عاصي : بقولك فوقي 

عاصي بقي يضربها قلم في التاني البنت ما بتصحاش ولا حتي بتدي اي رده فعل مسك ايديها وحس علي معصم ايدها 

لقي مافيش نبض والنفس انقطع شالها بسرعه وحطها علي السرير وبقي يتصل بالدكتور عاصي مبقاش عايزها تموت بيبص لقي الفون مافيهووش شبكه 

غريبه !! 

 استغرب جدا ومبقاش عارف يعمل ايه هو عايزها تعيش بأي طريقه

طلع بره الكوخ 

عاصي : عبد الرحيم اوعي تتحرك من هنا لحد ما اجي انت فاهم 😡😡

عبد الرحيم حرك راسه فوق لتحت بأنه فاهم 

عاصي ركب عربيته وطلع بيها علي الطريق وبقي يسوق بأسرع ما عنده لحد ما وصل اول مستشفي قابلها علي الطريق 

بقلمي مآآهي آآحمد 

ودخل وهو بينادي بأعلي صوته 

عاصي : دكتووووووووووور .. عااايز دكتووووور بسرعه 

الممرضه : وطي صوتك انت فين هنا 

عاصي حط ايده علي بوقها وكان هيعصر فك بوقها بأيديه 

عاصي : ( وهو دايس علي سنانه بغيظ ) عاااايز .. دكتووور .. بسرعه 

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙

الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا  

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️


الممرضه : ( شاورت براسها فوق لتحت بخوف ) حاااضر .. حااضر 

عاصي نزل ايده من علي بوق الممرضه والممرضه اتقدمت قدامه خطوه ومشي وراها وفتحت الباب علي الدكتور وهو بيكشف 

الدكتور : اي ده انتي اتجننتي انتي ازاي ( ولسه هيكمل ) 

عاصي : انت الدكتور 

الدكتور : انت مين 

عاصي : ( مسك الدكتور من ايده وبقي يشده وراه) 

الدكتور : انت بتعمل ايه .. سيب ايدي 

عاصي : ( طلع رزمه فلوس من جيبه ورماها في وش الدكتور ) 

عاصي : انت هتيجي معايا حالا انت فاهم 

الدكتور شاف الفلوس دي كلها ولانهم في مستوصف وافق بسرعه واخد الفلوس ومشي 

الدكتور مره واحده بص وراه 

الدكتور : شنطتي 

لم شنطته بسرعه ومشي ورا عاصي وركب معاه العربيه 

عاصي كان بيسوق زي المجنون والدنيا كانت بتمطر 

عاصي شغل المساحات بتاعت العربيه ومكانش شايف الطريق قدامه كان بس شايف نظره البنت لي زي نظره فيروزه بالظبط وكان هيتجن 

الدكتور : بالراحه شويه حرام عليك احنا كده مش هنوصل حتي 

عاصي : ( لف وشه شمال ناحيه الدكتور بصه خبيثه ) 

الدكتور حط ايده علي بوقه 

الدكتور : خلاص .. خلاص هسكت اهوه 

عاصي اخيرا وصل ونزل من العربيه 

عاصي : تعالي ورايا 

عاصي نزل فتح البوابه ودخل والدكتور كان ماشي وراه وبقي مستغرب من المكان اللي هو فيه 

مكان كله شجر مش اكتر الدكتور بقي يبص شمال ويمين وعلامات الاستغراب والرعب  كلها علي وشه 

الدكتور بقي يشيل الشجر ويبعده بأيديه عن وشه 

عاصي : مالك ما تتحرك شويه 

الدكتور : حاضر .. حاضر 

عاصي : ايه عمرك ما شوفت قصر قبل كده 

الدكتور : ( استغرب من كلامه ) قصر 

عاصي : ايوه قصر اومال انت فاكر ايه 

الدكتور : ده خرابه مش قصر 

عاصي : خرابه 😳😳


تكملة الرواية من هنا


❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙

الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا  

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️




تعليقات

التنقل السريع
    close