رواية حورية الصعيد الفصل الثاني والعشرون والثالث والعشرون والاخير
رواية حورية الصعيد البارت الثاني والعشرون والثالث والعشرون والاخير
رواية حورية الصعيد الفصل الثاني والعشرون والثالث والعشرون والاخير
حورية_الصعيد
البارت_التاني_والعشرون.
نسرين بدموع: وحشتيني يا مى..
مي بصدمه:نسرين...
مي بعصبية:انتى اي جابك هنا مش انتى مسجونه انتى عوزا اي مننا تاني مش كفايه اللي عملتيه وتدميرك لحياتنا...
نسرين بدموع:أنا جايه وندمانه يا مى ارجوكي سامحيني صدقيني أنا عمري ما عملت اللي كنت بعمله دا لكن حبي لادم وغيرتى عليه هى اللي خلتني اعمل كل دا...
مى بصتلها وسكتت كانت بتستشف منها أنها اتغيرت أو أنها خلاص مبقتش زي الاول بس قلبها مكنش حابب أنه يطاوعها مش عاوز ينخدع لكلامها هى ياما انخدعت فيها لكن دلوقتي لا..
حور جت وكانت بتدور على ادم شافت مي واقفه مع بنت شعرها احمر لكن حست أن هيئتها مش غريبه عليها..
قريبت منهم وابتسمت لمى..
_مش تعرفينا يا مى على اصحابك..
نسرين بصتلها
حور بصدمه:الصفرا ...
نسرين بدموع:حور سامحيني أنا جايه اعتذر منك انتى بالذات أنا عرفت غلطى وجايه اعتذر منك ارجوكي سامحيني عن كل اللي صدر منى أنا مكنتش في وعيي.
حور بصتلها بشك :امممم برافو عارفه تمثلي الدور صح اه يا أروبة منك انتى المفروض تبقى مع الفرقه بتاعت زين وفاطمه ويعملولك فقره لوحدك هتكونى اي برفكتواا..
مى ضحكت وشافوا ادم ومعتز وفارس خارجين من الفيلا بسرعه...
كانت شهد وبسمه واقفين زعلانين ...
حور قربت منهم علشان ملحقتش ادم تكلمه..
حور :بسمه هوا ادم رايح فين في اي شكلهم مقلوب كدا لى..
شهد بحزن:الصفقة اللي كان ادم ومعتز داخلين فيها سوا البضاعه بتاعتهم بالمخزن اتحرقوا وهم رايحين يشوفوا في اي..
حور بصت لنسرين بعصبية:اكيد هى السبب في كل اللي حصل دا والله ما هخرجك من هنا سليمه يا سردين الكلب...
شهد وبسمه مكنوش فاهمين حاجه مستوعبوش اللي حصل الا لما شافوا حور بتقرب من نسرين بغضب وبتجيبها من شعرها...
_انتى بقى جايه تتمحلسي علشان تداري على اللي بتعمليه مش هتبطلى اللي بتعمليه دا انتى مفكره أني هاخدك بالحضن واقولك تعالى يا سردين يا اختى في حضني اصلك مظلومه..
نسرين كان الكل بيحوش حور عنها وهى كانت بتضربها بشراسه واتحول الفرح إلى حلبة مصارعه وطبعا مكونه من طرف واحد وهو حور ...
الكل اتجمع وعايده جت وانصدمت من اللى شافته لكن ابتسمت على شراسة مرات ابنها ...
شهد وبسمه حاولوا يبعدوها عنها بكل الطرق لكن حور كانت على موقفها ومقامتش الا لما حست انها خلاص فشت غلها فيها...
نسرين وقفت وهى بتعيط وكأنها المظلومه..
قربت من عايده:يرضيكي يا طنط أنا كنت جايه اعتذر منكوا على اللي حصل يحصل فيا كدا ...
عايده بخبث:معلش يا حبيبتي هي بس حور مرات ابنى كانت متضايقه منك شويه وخلاص صافى كدا...
نسرين بصتلها بصدمه من تغيرها وحور كانت مربعه ايديها بخبث ومي وقفت جنبها :جدعه..
حور همستلها:امال اي احنا بنلعب مش هى رجعت برجليها تستحمل اللي هيحصل فيها بقى...
مى:جدعه نفسي اتعلم شراستك دي ...
حور :ابقى تعالى وانا أعلمك..
نسرين بقى شكلها مضحك وحست انها جت اتهانت..
حور قربت منها بغل:مشوفكيش هنا تاني ولا عوزا اشوف طيفك حوالين جوزي كدا انتى فاهمه واللي حصل دا مش هيعدي بالساهل انتى مفكره انك لو جيتي تنزلى الدمعتين دول هنتعاطف معاكي مثلا...
نسرين:انتى ظلمانى على فكره انا مش عوزا حاجه أنا كنت جايه اعتذر منكوا وبصت لعايده:بس الظاهر أن مبقاش ليا مكان هنا ...
حور:عليكي نور عرفتيها لوحدك دي
قربت منها وهمست:انتى عارفه لو انتى اللي ورا اللي حصل لجوزي النهارده دا صدقيني مش هيكفيني فيكي رقبتك...
نسرين بصتلها بدموع:انتى لسه مش مصدقاني طيب انا اسفه انى جيت عن اذنكوا...
ومشيت شويه وبعدين ابتسمت بخبث ...
_صبرك عليا يا حور أنا وريتك لسه حسابك تقيل مضطره استحملك مؤقتا عقبال ما اخد حقى منك ...
وخرجت وركبت عربيتها ومشيت وهى مبتسمه بخبث بعد ما ظبطت شكلها ...
ادم ومعتز وفارس وصلوا المخازن لقوها حالتها ميئوس منها والمكان مليان حكومه وعساكر ورجالتهم واقفه ...
الظابط قرب من ادم ومعتز :انتو صحاب المكان دا ..
ادم:ايوا احنا هوا اي اللي حصل ..
الظابط:الحريق حصل بسبب تلامس كهربي ودا اللى اتسبب في كل اللي اللي حضرتك شايفه دا ...
ادم:يعنى مش بفعل فاعل..
الظابط:طبعا هوا ممكن يحصل بسبب حد علشان كدا لو انتو شاكين في حد ممكن يعمل كدا قولو واحنا نفتح محضر ...
ادم لسه هيتكلم معتز قاطعه :لا احنا مش شاكين في حد هوا فعلا ممكن حادثه عاديه بتحصل كتير ...
شكرا جدا يا فندم لخدماتكوا...
الظابط هز رأسه ومشى وكمان اللي معاه..
ادم بص لمعتز وهوا بيحاول يفهم هوا عاوز يعمل اي بالظبط ...
ادم:انت قولت لى انه مش بفعل فاعل وانا متأكد أنه كدا...
معتز ببرود:ولو قولتله هيعملك اي هتبقى قضية عالفاضى ومفيش اي نتيجه اللي عمل كدا عارف هوا بيعمل اي كويس علشان كدا احنا هنلعب زيه بالظبط...
ادم:انت عارف مين اللي عمل كدا
معتز بصله بخبث:متقلقش مسيره يقع تحت أيدي..
ادم فهم كلامه وعرف مين
ادم:كارم السويسي..
معتز هز رأسه بخبث ...
فارس:استلقى وعدك بقى...
عند زين وفاطمه..
زين وفاطمه كانو بيضحكوا على اللى حور عملته في الفرح..
فاطمه:أنا هفضل فاكره اليوم دا بسبب حور هههههه
زين:حور وثقتلنا اليوم ...
فاطمه:حصل هى دايما كدا ..
زين سكت وبعدين قرب منها ..
_طيب اي...
فاطمه بتوتر :احم في اي..
زين:لا انتى تقوقى معايا النهارده مش ضروري الكسوف دا المفروض أن احنا خدنا على بعض صح ..
فاطمه ضحكت وبصتله
_الله لازم اتكسف
زين قرب منها وحاوطها بايديه:تؤ مش ضروري ..وهمسلها وقال:بحبك يا بطتى..
_وانا كمان..
*نسيبهم سوا بقى...
ادم رجع البيت متأخر..وحور كانت مستنياه على نار وكانت شهد وبسمه معاها مستنين معتز وفارس..
معتز وفارس خدو بسمه وشهد ومشيوا..
وادم طلع على فوق وحور طلعت وراه وهى قلقانه عليه..
ادم كان واقف يبغير هدومه وحور قربت منه ..
_ادم انت كويس ..
كانت في عينيها دموع وهوا شافها واتنهد بتعب..
قرب منها وحضنها:أنا تعبان اووي يا حور وعاوز انام..
حور سكتت ومتكلمتش ونامت في حضنه وهوا حاوطها وكان بيتنهد بتعب ...
في الصباح حور كانت لابسه وخارجه مع عايده رايحين النادي علشان عايده كانت حابه تعرفها على صحابها في النادي...
ادم جه من وراها وحاوط وسطها وقال:الجميل رايح فين الصبح كدا..
حور بفرحه:مع ماما عايده رايحين النادي تعرفني على أصحابها وكدا وانا فرحانه اووي...
ادم في الاول كشر بس افتكر أن علاقتها بأمه بقت كويسه
.معاها..
هز رأسه وقال:ماشي يلا بقى اوصلكوا في طريقي بس اوعي يا حور اي حركه كدا ولا كدا علشان البيبي..
حور:متقلقش يا حبيبي مش هعمل حاجه أنا هقعد مع ماما بس..
ادم:ماشي يا حبيبتي ولما تيجي اتصلي بيا طمنيني عليكي
حور هزت راسها ونزلوا وركبوا العربيه ووصلوا وحور كانت مبسوطه أن علاقتها بعايده بقت كويسه لدرجة أنها جابتها معاها المكان دا ...
حور دخلت معاها وعايده عرفتها على اصحابها كلهم اللي حبو حور بسبب خفة دمها وروحها الحلوة..
حور استأذنت علشان تدخل الحمام...
لما دخلت الحمام خرجت لقت ورقه محطوطه على المرايا..
مكتوب عليها.."خافى على اللي في بطنك يا حور"..
حور بصدمه...
كانت بتعيط ومنهاره وكانت بتحسس على بطنها بخوف وتهز راسها بلا
"مستحيل ياخدوك مني تاني ..
كان في عيون بتراقبها بخبث وبتبتسم...
"ولسه يا حور هدفعك تمن اللي عملتيه غالى اووي..
حور اتصلت بأدم اللي كان بيشتغل وكان على أعصابه ومتعصب ومش طايق حد قدامه..
_يعني اي الكاميرات مش جايباهم يا احمد
احمد:يا آدم هم دخلو من ورا والكاميرات مجابتهمش يعنى كدا في حد عارف مداخل ومخارج المكان وكمان اماكن وجود الكاميرات علشان ميتكشفش أنا عاوزك تهدى وانا نتصرف .
_انا عاوزك تتصرف في اقرب وقت والعيال دي تجيلي.
في الوقت دا تليفونه رن...وكانت حور اللي اول ما سمع صوتها نسي كل حاجه وقام وقف بخضه..
حور بدموع:ادم الحقنى
ادم :حور في اي ماله صوتك..
حور:أنا تعبانه اووي تعالى خدني أنا محتجالك..
ادم جري على برا ومشافش حد قدامه وراح عالنادي...
وصل النادي وشاف أمه وهى قاعده مع اصحابها..
عايده شافته استغربت..
عايده:في اي يا حبيبي
ادم:فين حور..
فجأة سمع صوتها اللي قطع قلبه ولما شاف هيئتها ودموعها...
_ادم ...
ادم قرب منها بسرعه وهى اترمت في حضنه غير مباليه باي حد حواليها..
_ادم خدني من هنا أنا خايفه
ادم:في اي بس أهدى
طلعت الورقه اللي شافتها في الحمام وادتهاله..وقرا اللي فيها ،عيونه احمرت من الغضب ومبقاش شايف حاجه قدامه ...
حور:انا خايفه يا آدم خدنى من هنا..
عايده قربت منها:مالك يا حبيبتي اي اللي حصل بس .
كانت حور بتعيط وبس وادم واخدها في حضنه وخدها وخرج وركبوا العربيه ومشيوا ...
كان مفضل أنه يسكت عقبال ما يروح البيت ويشوف اللي حصل أو يعرف يفكر...
واتصل بأحمد علشان يلغيله اي مواعيد واي اجتماعات ويعتذر من معتز على انه مش هيقدر يقابله النهارده..
حور كانت بتترعش..اول مره تحس احساس الخوف دا من مجرد تخيلها انها ممكن تفقد ابنها للمره التانيه
وصلوا الفيلا وادم نزل وخد حور وطلعوا...
حور بدموع هزت كيان ادم:ادم أنا مش هقدر أفقد ابنى للمره التانيه مش هقدر استوعب انى منفعش اكون ام ولا زوجه ...
انا مش متخيله أن حاجه زي دي ممكن تحصل ..
قربت منه :آدم اتصرف ارجوك...
ادم مكنش عارف يعمل اي ودماغه متشتته مش فاهم اي اللي بيحصله دا شغله بيبوظ من ناحيه وحياته من الناحيه التانيه مش عارف يعمل اي ولا يتصرف ازاي..
قرب منها وخدها في حضنه:صدقيني يا حور محدش هيقدر يجى ناحيتك طول منا موجود ولو دا حصل صدقيني اللي هيعمل كدا هيدفع تمنها غالى اوووي ...
حور:أنا عارفه كل دا يا آدم بس انا خايفه أنا عمري ما خفت وطول عمري قويه ومش بسمح لحد يتعدى حدوده وكمان مش بسيب حقى لكن لما توصل لابنى من حقى اخاف واوي كمان أنا مش متخيله أن ممكن حاجه زي دي تحصل تاني ...
ادم:وانا مش هسمح بكدا صدقيني عاوزك تثقى فيا..
سمعوا صوت مى وفاطمه وهم بيخبطوا وخايفين على حور بعد ما عايده قالتلهم اللي حصل..
ادم فتح الباب...
فاطمه دخلت بدموع وحضنت حور:مالك يا حبيبتي مين اللي عمل كدا ولا مين اللي كتب الورقه دي ...
مى:أنا متأكده انها نسرين...
ادم باستغراب:واي اللي جاب نسرين هنا وهى مسجونه..
مى بصتله وحكتله على كل اللي حصل امبارح وعن العلقه اللي حور عطتها لنسرين وكمان شكل نسرين وطريقتها...
ادم : ومحدش قالى لي انها جت..
مى وفاطمه:انتو مكنتوش موجودين وكمان الصبح مشوفناكش..
ادم بص لحور وسكت ومش عارف يعمل اي وكمان هوا عارف ان نسرين رجعت ومش ناويه على خير وكمان ربط الاحداث وعرف انها ورا كل اللي بيحصله في شغله...
بص لمى :خلو بالكوا من حور وانا راجع متسيبوهاش فاهمين..
الاتنين هزو رأسهم ..
وادم خرج وكلم احمد يجيبله عنوان ابو نسرين الجديد..
كانت في عربيه ماشيه وراه..
_الو يا ست هانم دا شكله جايلك البيت
نسرين ابتسمت بخبث:ينور...
وبعدين اتصلت على حد :الو يا حبيبي وحشتني ...
بقولك اي يا حياتى ماتيجي تقعد معايا شويه اصلك وحشتني...
ماشي يا حبيبي هستناك...
ادم وصل البيت بعد ما احمد بعتله العنوان..
خبط عالباب بعنف..
الشغاله فتحت الباب وادم زقها ودخل...
كانت نسرين قاعده وحاطه رجل على رجل
ادم قرب منها بعصبية:انتى اي مبتحرميش انتى عوزا اي عوزانى اقتلك...
نسرين ابتسمت ببرود:اقعد بس يا آدم تشرب اي ...
ادم بعصبية:هوا انتى مفكره انك كدا بتهديني مثلا لا فوقى...
ادم:انتى شكلك عوزا ابوكى يفلس خالص...
نسرين ضحكت:تؤ مفيش حاجه من الكلام دا هتحصل
قامت وقربت منه:لأن الاوراق اللي كنت بتهددنا بيها كلها معانا وابتسمت بخبث وطلعتهاله وورتهاله...
نسرين:ها اي رايك ومعايا اوراق كمان تخليك تعيش في الصعيد طول عمرك وتزرع وتفلح وقربت منه بخبث وهمست :مع اخو مراتك...
ادم بصلها بغضب:انتى جبتى الاوراق دي منين وزعق انطقى..
نسرين بدلع:بطريقتي الخاصه يا قلبي شوفت اهى دي نتيجة اللي يسيب نسرين حبيبته ويروح لفلاحه..
ادم:انتى اكتر واحده عارفه انى عمري ما حبيتك ولا عمري اعتبرتك زوجه ولا اي حاجه انتى اللى كنتي واهمه نفسك ودي حاجه متخصنيش...
نسرين:اممممم بس انا عوزاك يا آدم..
وعيونها دمعت:انت هتفضل لحد امتى مش حاسس بيا أنا بعمل كل دا علشان اكون معاك وتحس بيا حتى لو غصب عنك ...
ادم بصلها باست"حقار وزقها بعيد:انتى انسانه مقر'فه وقذ'رة انتى متستاهليش حتى انى ابصلك وحور ضفرها برقبتك عالاقل عندها كرامه ..
وخلى الاوراق معاكى وانا بقى هعرف اخد حقى منك ازاي ..
وتف عليها ومشي وهي ابتسمت بخبث...
في نفس الوقت كان الباب بيتفتح ..
_انا جيت يا حياتى..
ادم وقف بصدمه :خالى...
#حورية_الصعيد
#البارت_الثالث_والعشرون
ادم بصدمه:خالى ..
خاله كان مصدوم لما شاف ادم واقف قدامه لسانه اتلجم مش عارف يعمل اي بص لنسرين اللي كانت واقفه بخبث ...
ادم :حياتك وبص لنسرين انتى حياته يعنى انتو الاتنين ...
هههههههه وضحك:يعنى أنا كنت مغفل كل الفتره دي كان بيضحك عليا وبص لخاله..
انت كنت بتساعدها أنا برضو اقول هى خرجت ازاي اتاري في محامى شاطر وراها ومعاها ...
خاله قرب منه:يا آدم انا..
ادم:شششششششش مش عاوز اسمع منك اي حاجه ولا اي مبررات أنا بجد حاسس بالخذلان انك كنت في يوم خالى وكمان محامى العيله يا خالى يا اخو امى بجد أنا مش متخيل انها توصل لكدا انت ازاي انخدعت كدا ازاي...
وبص لنسرين: عرفتي تلعبيها صح بس اوعدك اللعبه دي مش هتستمر كتير وانتى اللى كتبتى النهاية بايدك ...
وبص لخاله باستهزاء ومشي...
_انتى اي اللي عملتيه دا انتى مفكره أن ادم كدا هيسكت مثلا انتى فتحتى علينا طاقة جهنم ومش هتتقفل..
نسرين قربت منه بخبث ودلع:والله يا حبيبي كان غصب عني معرفش أن هوا جاى وكمان جه وفضل يهدد فيا وعيونها دمعت:كان بيهدد في مراتك حبيبتك يرضيك كدا
_اعمل أنا اي دلوقتي زمان احمد عرف والناس هتاكل وشي ..
_لي يا روحى هوا أنا وحشه يعنى وهعرك ولا اي ..
كامل رجع لورا :متنسيش انى قد ابوكي يا نسرين والناس هتاكل وشى ...
نسرين حضنته:بس انت عارف انى بحبك يا كوكو يا حبيبي..
كامل لسه هيتكلم حطت ايديها على بقها تمنعه من الكلام :وحشتني انسى بقى اللي حصل كدا كدا كانت الناس هتعرف بس اهم حاجه انى بحبك ..
كامل ضعف قدامها واستسلم ليها ونسي كل اللي حصل لأنها كانت عامله زي الافعى بتجذب اللي قدامها وبعدين تقتله بسمها بدم بارد...
عند ادم ...
كان بيكسر كل حاجه تقابله وكل حاجه حواليه..
_راجعه تدمرني وتدمر عيلتي أنا مش هسيبها والله لاندمها على اللي عملته دا مش هرحمها...
احمد دخل عليه وهوا مش عارف اي اللي مضايقه ومعصبه كدا:مالك يا آدم
.ادم زعق:مفيش حاجه..
_ازاي مفيش حاجه وانت بتكسر كل حاجه كدا في اي..
ادم بهدوء:ابوك..
احمد:ماله..
_اتجوز نسرين ..
احمد بصدمه:اي ...
انت اكيد بتهزر بابا عمره ما يعمل كدا دا كان بيحب امى وعاش السنين دي كلها مخلص ليها وعمره ما بص لاي واحده غيرها..
ادم :أنا كنت مفكر نفس كلامك دا لكن الافعى عرفت تبخ سمها في عقله وخلته يتجوزها وكمان يساعدها أنا مش طايقها وعاوز اقتلها بايدي الاتنين علشان هى خدت حيز اكبر من حقها..
احمد:طيب هتعمل اي ..
ادم:سيبها عليا لازم ادفعها التمن غالى واوي كمان ..
عند حور...
كانت قاعده حزينه مع مي وفاطمه وكل شويه تحسس على بطنها بخوف اول مره تحس الاحساس دا اول مره تبقى حزينه بالشكل دا متعرفش لي بيحصل معاها كدا أو اي السبب في كل دا نفسها تروح لنسرين وتقولها بلاش ابنى واقتليني أنا ..
فاطمه :حور خلاص يا حبيبتي متزعليش نفسك محدش هيقدر يعمل اللى في بطنك حاجه كلنا معاكى متقلقيش...
مى:ايوا يا حور صدقيني ادم عمره ما هيسمح لحد أنه ييجي ناحيتك أو يأذيكي
حور :يبنات انا خايفه أنا أول مره احس بالخوف دا هى لى مش راضيه تسيبنا في حالنا بقى أنا عملتلها اي علشان تعمل كدا أنا عمري ما اذيتها...غير انها خدت مني كام علقة كدا وخلاص ..
فاطمه ومى ضحكوا لما افتكروا نسرين من اول ما حور شافتها لحد النهارده كل مره تاخد علقه منها..
فاطمه:عندك حق هم كام علقة بس وحشه اووي نسرين دي وقلبها اسود..
مى بضحك:صح ..
حور:بتتريقوا...
وبصتلهم:طب أنا جعانه وشكل البيبي جعان..
فاطمه:والزعل..
حور:اي دخل الزعل دلوقتي في الاكل دي نقرة ودي نقره وبعدين مش يمكن اموت يعنى اموت وانا جعانه..
فاطمه ومى قاموا:عندك حق...
حور قامت:يبقى يلا بينا عالمطبخ نعمل مكرونه بيشاميل عظمه...
بس على الله اتهنى عليها المرة دي ومحدش يجي يقتلني المره دي واموت وانا نفسي فيها..
البنات ضحكوا ودخلوا
وكانت عايده قاعده في الصالون ولما شافتهم داخلين وفرحانين ابتسمت بسعاده أن حور بقت خلاص كويسه عايده:ها بقيتي كويسه يا حور.
حور:ايوا يا ماما وهندخل نعمل مكرونه بيشاميل ويلا محدش بياخد اكتر من نصيبه واللى ربنا كاتبه ..
_ونعم بالله يا بنتى ..وقامت:طيب انا هطلع ارتاح شويه الكل هز رأسه ودخلوا المطبخ وبدأوا يحضروا المكرونه وكانوا مبسوطين ونسيوا كل اللي حصل...
بعد شويه سمعوا صوت ضرب نار بره ...صوتوا وخافوا..
حور:مش قولتلكوا انى هموت قبل ما اكلها...
فاطمه قربت من الباب بتاع الجنينه وبصت لقت الحرس كلهم واقعين على الأرض وفي ناس داخله الفيلا ملثمين...
فاطمه خافت :حد معاه موبايل..
مي بخوف :لي ..
فاطمه:اتصلوا بأدم أو زين بسرررعه...
حور خافت وحطت ايديها على بطنها بخوف...
فجأه انصدموا لما شافوا واحد منهم دخل عليهم المطبخ ...
صوتوا وكانت حور اتصلت بأدم ...
وادم فتح التليفون وكان مع احمد وسمع صويتهم....
ادم :حووووررر....
نزل جري هوا وأحمد وطلعوا على الفيلا...
ادم:لو حصل لحور حاجه مش هيكفيني راس نسرين قصادها..
في الفيلا ..
كانت حور وفاطمه ومي وعايده مربوطين...
حور بشجاعه:انتو مفكرين انكوا كدا هتخوفونا احنا مش بنخاف وزمان ادم جاي وهينقذنا..
سمعت صوت انثوى تعرفه جيدا..
_امممم احنا كدا كدا مستنينه يا سكر .
الكل بصلها وطبعا كانت نسرين اللي كانت واقفه بكل كبرياء وغرور وغل كانت بتبصلهم بخبث..
قربت من حور :اي رايك في المفاجأة دي..
قربت منها اووي وهمست:مسمعتيش كلامى ورجعتى بلدك لى يا فلاحه انتى كدا مستغنيه عن البيبي صح ..
وبصتلها بتأثر مزيف:اممممم سو كيوت حبيب خالتو دا ...
حطت ايديها على بطن حور:يا تري بقى هيطلع ولد ولا بنت ولما يكون ولد هيبقى شبهك ولا شبه حبيبي ادم ولو بنت شبه مين اممم حاجه تحير صح...
وبعدين اتكلمت بخبث:اي رايك نطلعه ونشوف شكله...
حور صرخت :لااا ابنى لا ،انتى عوزا اي منى سيبيني في حالى بقى ...
نسرين:امممم وانتى كنتي بتلعبي معايا لى من الاول مش كنتي تخافى يا حلوة على يوم زي دا ...
حور:انتى زبا*له وحق"يره أنا مشوفتش في وسا"*ختك
نسرين لما سمعت كلامها دا مسكتها من حجابها وللاسف اتخلع في ايديها وشعرها بان..
حور انصدمت ودموعها كانت هتنزل لكن حاولت أنها متبينش ضعفها..
نسرين مسكت شعرها :امممم شعرك حلو عجبني علشان كدا وقالت بفحيح:هقصهولك...
عايده ومي وفاطمه كانوا بيعيطوا على اللي بتعمله في حور ومحدش منهم عارف يعملها حاجه كان نسرين بتعذبها بطريقه وحشه..
نسرين مسكت المقص اللي جابهولها أحد رجالها..
ومسكت شعر حور..
نسرين بخبث:جاهزة يا قطه
نسرين لسه هتقصة عايدة اتكلمت يتوسل..
_لا يا نسرين يا بنتى بلاش تعملى كدا هتستفادي اي لما تقصي شعرها...
نسرين همستلها:اممممم يا لئيمه عرفتى تكسبي حماتك شاطره هبقى اخليكي تعلميني ...
وبصت لعايده بتأثر مزيف:سوري يا طنط بس لازم اعمل كدا سامحيني..
مسكت شعر حور بسرعه وقصته لحد رقبتها ودمعة نزلت مع نزول شعرها على الأرض غصب عنها وفاطمه ومى كانوا بيعيطوا وهم شايفين حور بتتعذب...
حور كانت زعلانه على شعرها اللي ياما ادم اتغزل فيه وكان بيقولها أنه احلى ما فيها..
نسرين شافت دموعها وقربت منها وحضنتها:تؤ متعيطيش يا حبيبتي لسه بدري على الدموع دي لسه يا روحي ومسحتلها دموعها اهدي كدا يا حبيبتي انتى لسه مشوفتيش حاجه ...
ادم وصل في الوقت دا هوا وأحمد. وكان سبب تأخيرهم أن الطريق كان زحمه وادم كان متعصب جدا وكان حاسس ان حور مش كويسه...
انصدموا لما شافوا كل الحراس على الأرض منهم اللي فارق الحياة ومنهم المصاب ...
ادم اتعصب ودخل جوا وهوا خايف على حور وفي نفس الوقت عاوز يقتل نسرين ويخلص منها ...
احمد وقفه لما شاف راجل واقف قدام الفيلا من جوا وشده بعيد عند شجره...
احمد:شكلهم جوا أهدى كدا يا آدم علشان نعرف نتصرف ..
ادم كان مخنوق وهز رأسه وبص حواليه وهوا بيشوف منفذ يشوف منه اللي بيحصل جوا..
افتكر اوضة المكتب واتحرك تجاهها وشاف واحد واقف هناك لكن ادم وأحمد قدروا يسيطروا عليه وربطوه ورموه تحت شجره...
ادم حاول يفتح الشباك وبعد عدة محاولات قدر أنه يفتحه...
دخل ووراه احمد...
وجاب المسدس بتاعه من درج المكتب وأحمد اتصل بالبوليس وبعدين ادم وقف عند الباب وسمع صوت نسرين...
نسرين كانت واقفه قدام حور اللى كانت ملتزمة بالصمت:امممم يا حرام هى القطة كلت لسانك ولا اي يا تري ادم حبيبي فين دلوقتي يا حرام شكله مش هيشوفك في اللحظات الأخيرة يلا بقى مش ضروري تودعيه..
حور:أنا متأكدة أن ادم زمانه جاي ادم مش هيسيبني وانتي مش هتكملى يا سردين وادم جاي أنا متأكده أنا عارفه انه هييجي ينقذنى أنا وابنه والنهايه هتكون ليكي انتى مش لينا..
نسرين ضحكت ضحكة عاليه :واي اللي هيعرفه انى هنا ...
حور:أنا متاكده أن ادم جاي وقريب من هنا وساعتها هتكون نهايتك...
_صح يا حور...
كان صوت ادم وهوا واقف بشموخ ومعاه احمد ...
نسرين اتخضت وبصت وراها شافته وهوا ماسك المسدس..
نسرين ضحكت بخبث:اهلا يا حبيبي كنت مستنياك وبعدين شاورت على حور ..
_اي رايك في استايل حور الجديد اكيد هيعجبك صح ..
ادم غمض عينيه بغل وهوا بيتخيل اللي حصل لحور وهوا مش موجود ودا باين على ملامحها اللي اتبدلت لسعادة بمجرد ما شافته..
حور بدموع:عوزا تاخد ابنى مني يا آدم ..
نسرين قربت منها : شششششششش اهدي يا حبيبتي اعصابك وحضنتها من ضهرها وابتسمت لادم :قولها تهدي يا آدم انت تعرف انى شريرة كدا برضو..
وطلعت مسدس وصوبته تجاه راس حور. اللي شهقت بخضه وكمان مى وفاطمه وعايدة
....
ادم بغل:سيبي المسدس وابعدي عنها احسنلك يا نسرين علشان هتندمى صدقيني..
نسرين ضحكت باستفزاز:عادي يا دومي كدا كدا النهاية قربت بس مش هتكون ليا لوحدي هتبقى لينا كلنا اي رايك...
ادم:قصدك اي..
نسرين:قصدي أن في في كل ركن هنا قنبله وناقصلهم ربع ساعة وينفجروا ههههههه بس كويس انك جيت علشان كان نفسي اشوفك قبل ما اموت ...وبصت لاحمد وكان نفسي ابوك يكون موجود بس يلا الله يرحمه كان طيب والله
احمد بصدمة:بابا ...انتى عملتى اي بالظبط انطقى...
ادم بزعيق:انتي اتجننتى...
نسرين:لا يا حبيبي متقولش كدا أنا متجننتش أنا عاقله اهو حتى شوف..
مسكت حور من شعرها وحور اتألمت...
ها اي رايك ....قولولي بقى كنتوا هتسموا المولود اي..
استنوا اخمن ..
نسرين صح ...
ادم لسه هيقرب منها
نسرين:خليك مكانك علشان متندمش ومخلكش تتحصر على السنيوره..
وبصت لرجالتها:يلا اربطوا الباشا واللي معاه..
الرجاله قربوا من ادم ولسه هيضربهم
نسرين وقفته:تؤ يا آدم متقاومش يا حبيبي علشان متتحصرش على السنيورة يلا يا حبيبي براحه كدا وانت عاقل واتربط...
ادم بص لاحمد اللي هزله رأسه باطمئنان وبص ناحية الباب اللي كان واقف عليه زين ...
الاتنين استسلموا واتربطوا...
وكان زين متابع كل اللي بيحصل وكان معاه زمايله والفرقة كلها ...احمد كان اتصل بيه لانه عارف أنه اكتر واحد هيعرف يساعدهم هو واللى معاه...
زين بهمس:جاهزين يا شباب..
_تمام يا ريس...
كان عددهم كبير جدا يفوق رجالة نسرين بمراحل وكانوا متعددين المواهب ودا اللي خلاهم واثقين من نفسهم ،ممكن ميكنش عندهم عضلات لكن بيعرفوا ازاي يشتتوا اللي حواليهم..وياخدوا حقهم...
زين:1,2,3
يلا بينا...
وهوب كلهم دخلوا مرة واحده وكل خمسة منهم كانوا على واحد من الرجاله ونسرين حست بتشتت رهيب لكن اتخضت اكتر وهى شايفه عشر بنات حواليها وكل واحده منهم بتحاول تشتتها لحد ما قدروا يسيطروا عليها وضربوها جامد وكل بنت كانت بتمارس مهارتها في وش نسرين وجسمها لحد ما كانت مش قادره تقوم من مكانها... وحطوها على الكرسي وربطوها..
وكل واحد من رجالتها حصل فيه نفس الموقف لحد ما بقوا كلهم متربطين..
نسرين:انتو هتمشوا وتسيبونى أنا مش هموت لوحدى انتو فاهمين أنا مش هسيبك يا حور مش هسيبك خليكي فكرانى علشان هجيلك كتيير اووي ...
زين:يلا يا شباب فكوا اللي مننا...
فكوا احمد وادم وحور ومى وفاطمه وعايدة ..
حور بصتلها بشماته :صحيح من حفر حفرة لأخيه وقع فيها...
ادم:يلا بسرعه نخرج على برا. بسرررعه..
قرب من حور وشالها وهى كانت حاسة بتعب رهيب...
وكانت دموعها نازله...
ميل على رأسها وباسها:أنا معاكى متخافيش...
الكل خرج برا بسرعه وفي نفس اللحظه انهارت الفيلا واتدمرت بسبب الانفجار اللي حصل...
حور حضنت ادم وهى منهارة وفجأة اغمى عليها...
وبكدا يكون مات الشر مع نسرين...اقصد سردين🥺😂
#حورية_الصعيد
#البارت_الاخير
عدى شهرين وكان فيه الكل بيتعافى من اخر حاجه حصلتلهم ..
كانت حور في الشهر الرابع ليها من الحمل وكانت نفسيتها بدأت تتحسن من اخر مرة واللى كانت كل لما تبص للمرايا وشعرها كانت بتزعل وتفتكر اللي شافته وعانته وتفتكر نظرات نسرين ليها وكلامها وبرغم كل اللي عملته إلا أن حور سامحتها...
النهارده كان فرح عمار ومى اللى كانوا فرحانين جدا وكان الكل متجمع في الصعيد لأن عمار صمم أنه يعمل الفرح وسط أهل بلده والناس اللي بتحبه وادم وافقه على كدا ورحب بالفكرة جدا ،كان الفرح كبير ضم البلد كلها وكان الكل فرحان...
في غرفة مي ...
كانت فاطمه وحور وتقى بيزغرطوا وفرحانين أن خلاص مى وعمار هيتجوزوا...
مى كانت عيونها بتلمع بحب وفرحة ..
حور قربت منها وحضنتها:أنا عمري ما تخيلت أن عمار اخويا يحب كنت دائما شايفاه قاسى وطبعة صعب برغم حنيته لكنه عمره ما سمح لاي بنت تتجاوز حدودها معاه ولا عمره حب علشان كدا انتى اول حب في حياته يا مى واتمنى ليكوا حياة سعيدة مليانه محبه ومودة ورحمه وضحكت وكمان يستى هتعيشي هنا مش دي كانت امنيتك...
مى ابتسمت بهيام:ياااه يا حور انتى مش متخيله أنا بحب عمار قد اي من اول يوم شوفته فيه وكانت فيه حاجه بتشدني وكمان حبيته اكتر واكتر لما خلاص بقى معايا واتكتبت على اسمه وانا مستعده اعيش في اي مكان طالما هوا فيه...
حور حضنتها بحب:يا سعدك يا هناك يا عمار عالحب دا ربنا يديمكوا لبعض يارب ومشوفش فيكم وحش ابدا يارب...
ادم كان واقف مع عمار..
ادم:خلى بالك من اختى يا عمار دى اغلى حاجه في حياتى..
عمار:متقلقش يا آدم مى في عيونى لا مش في عيونى دي هنا وشاور على مكان قلبه,هى هنا يا آدم واللى بيدخل هنا بياخد كل حاجه حلوة ومستحيل اقدر اشوف دموعه وكمان يسيدي احنا صعايده يعنى الحنيه والدلع
ادم ضحك ومعاه عمار وزين وأحمد قربوا منهم ووقفوا معاهم وبداوا يتكلموا...
ادم:بقولك يا عمار ما تبيع الأرض وتيجي تعيش معانا في القاهرة وتستثمر فلوسك معايا في الشركه..
عمار ابتسم:انت تقدر تطلع السمكة من البحر وتقولها عيشي على الأرض وهوفرلك اكلك لكن متطلبيش منى اكسجين
ادم:لا
عمار:أنا كدا يا آدم لو خرجت من هنا ممكن يحصلي حاجه ولو سبت ارضى ممكن اموت وقتها انا مبسوط ومرتاح هنا ويبقى فرحان اكتر لما بشوف الأرض بتنبت زرع وخير ودا بسببي زيك كدا لما بتكسب صفقه كبيره دي السعاده عندك وانا بقى السعاده بتاعتى في ارضي وبيتي وحياتى هنا ولو على مى متقلقش أنا كل شهر هجيبهالك تقعد معاك يومين ومتخافش عليها لأنها زي ما قولتلك يا آدم في قلبي ...
ادم اعجب بكلام عمار، وزين ابتسم بسعاده أن أخته هتجوز شخص زي عمار ...
حور نزلت وندهت على ادم ...
حور بهمس:ادم ادم
ادم يصلها وابتسم وبعدين قرب منها ...
حور :ادم..
ادم:قلبه اي يا حبيبي مالك..
حور بصتله بتأثر:نفسي في منجة..
ادم بصلها باستغراب :منجة!!!! دلوقتي يا حور..
حور:مليش دعوة يرضيك البت يطلعلها منجايه في وشها انت عاوز البت تبور يا آدم ...
ادم :لا ازاي أنا اللي اروح ادور دلوقتي على منجة..
حور :تسلملى يا غالى يا ابو مكة ...
ادم بصلها وغمز:اي خدمة يا قلب ادم..
حور ابتسمت :ثانك يو بنداري اي لافيو سو ماتش اموااااه..
ادم ضحك :اي الهبل دا..
حور: صح اصل في سلعوه كدا شوفتها بتقول كدا لجوزها لما بيجيبلها حاجه ....كنت عوزا اجيبها من شعرها من الاستفزاز...
ادم:ربنا يسترها علي عيالى أنا حاسس أنهم هيتربوا صح على ايدك يا حور ...
حور:ايوا اللى يضايقك جيبه من شعره دا مبدأ.
ادم ضحك:طيب ادخلى يا ام مبدأ انتى وهنبقى نشوف الموضوع دا بعدين..
حور:طيب متنساش المنجة..
كان الفرح متقسم جزئين جزي للحريم وجزء للرجاله...
كان الكل فرحان وبيرقص وكان مى بتتعلم الرقص منهم وحور كانت بترقص معاها بس مش اووي علشان البيبي..
الفرح خلص والكل روح وعمار خد مى وطلعوا بيتهم اللي عمار جدده وعمله على ذوق مى ودا اللى خلاها مرتاحه للمكان اكتر ....
عمار:اخيرا اتجوزتك..
مى بكسوف:ايوا
عمار قرب منها:بحبك يا بنت قلبي
مى:وانا كمان..
عمار :يلا ادخلى اتوضى وتعالى نصلي علشان ربنا يباركلنا في حياتنا الزوجيه ..
مي هزت راسها ودخلت وخرجت صلوا وعمار قال دعاء الزواج وبكدا يكونوا بداو حياتهم وربنا أن شاء الله يوفقهم فيها...
حور وادم وزين وفاطمه وعايدة روحوا القصر ....
عند زين وفاطمه..
زين قرب من فاطمه اللي كانت واقفه قدام المرايا ...
زين همسلها:وحشتيني..
فاطمه لفت وبقت وشها ليه:وانت كمان وحشتني...
زين:اللهم صلى على النبي اخيرا رفعنا الالقاب...
فاطمه ضحكت وزين لسه هيقرب منها
فاطمه :استنى عندى ليك مفاجاه
زين:اي هى فرحيني..
فاطمه قربت منه وهمست:أنا حامل
زين بفرحه حضنها:بجد يا حبيبتي أنا مش مصدق نفسي خلاص أنا هبقى اب..
شالها ولف بيها وهوا فرحان..
كانت فاطمه بتضحك على جنانه:مجنون والله..
زين غمزلها:أنا لو مجنون بجد فهيبقى بيكي يا قلب زين..
فاطمه بكسوف:يوه بقى متكسفنيش..
زين:تؤ مش وقت كسوف يا روحى..
عند حور وادم..
كانت قاعده علي الكنبه وقدامها كرتونه منجه وكانت بتاكل منها بشراهه كأنها اول مرة تدوقها كان ادم قاعد بيضحك على منظرها ووشها اللي بقى كله مانجة ..
حور بصتله وهي في ايديها منجايه :بتضحك على اي يا آدم..
ادم كتم ضحكته:مش على حاجه يا حبيبتي
حور بصتله بدموع:انت بتضحك عليا يا آدم
ادم:لا يا قلب ادم مين قال كدا بس انتى كنتى بتقولى من شويه هتاكلى منجايه واحده علشان الوحم بس لكن دلوقتي دخلتى في خمسه كيلو منجه بتاكليهم...
حور بصتله بتأثر:هوا انت بتستكترهم عليا يا آدم تعالى خد واحده اهى ...
ومدت ايديها ليه بواحده ادم ابتسم وقام من مكانه وقرب منها وقعد جنبها وكانت خدودها كلها منجه...
قرب منها :لا أنا مش عاوز المنجه دي انا عاوز المنجه اللي بتاكل المنجة..
حور بصتله وابتسمت بعد ما كانت زعلانه:يا راجل انت دايما كدا بتخطف قلبي قربت من المنجه ومسكت واحده ...
ادم قرب منها وباسها من خدها...
_انا حاسس ان البت دي هتطلع منجه من كتر المنجة اللي كلتيها...
حور:يا آدم الله..
ادم :قلب ادم...
بعد مرور خمس سنوات...
في يوم العيد..
كان الكل متجمع بعد صلاة العيد ...
كان ادم وزين وعمار وأحمد قاعدين..
وحور وفاطمه ومي وتقى وعايده...
وعيالهم ...
آدم وحور جابو مكة ومالك توأم وبعدين مازن
فاطمه وزين جابو نور وتميم
ومي وعمار جابو سامر وادم وعلى
عايده:عيد سعيد عليكوا يا حبايبى..
الكل:وانتى طيبه يا ماما..
زين قام وقف وقال
_ناخد صورة جماعيه..
الكل وقف وكل واحد جنبه حبيبته وعياله..
حور:فين مكه..
مكه خرجت من المطبخ وكان ماسكه منجايه في ايديها..كان شكلها جميل خصوصا أنها عندها خدود كبيره وكمان مقلبظه😂
مكه :أنا هنا يا مامى..
ادم والكل يصلها وضحك وكان مبهدله نفسها وخدودها منجة..
ادم همس لحور:طلهالك...
حور:مهو المنجة بتجيب منجة...
ادم:صح وانتى احلى منجة...
زين اضحكوا...
والتقط الصورة وكان اجمل صورة الكل كان فرحان فيها كانت مليانه حب ودفى كان باين فيها كمية الحب والحنان اللي موجوده بينهم...
وبداو يستمتعوا باجواء العيد ويلعبوا والأطفال بقو يلعبوا حواليهم ....
واتقفلت الستار على أصوات ضحكهم الي كانت ماليه المكان ...
"الحب كله حبيته فيك ،الحب كله، وزمانى كله أنا عشته ليك زمانى كله، حبيبي قول للدنيا معايا ولكل قلبي دقته حس ،يا دنيا حبي وحبي وحبي دا العمر هوا دا العمر هوا الحب وبس، واسقيني تاني واسقيني تاني واسقيني تاني من الحب، منك منه الزمانى اسقيني ياللي من يوم ما شوفتك حسيت كأنى اتخلقت تاني"
جماعه كلو منجة علشان تخلفوا عيال منجه😂😂
تمت
تعليقات
إرسال تعليق