القائمة الرئيسية

الصفحات

الأخبار[LastPost]

البارت التاسع روايه الصعيدي و العنيدة بقلم حبيبه احمد عطيه كامله على مدونة النجم المتوهج


البارت التاسع

روايه الصعيدي و العنيدة 
بقلم حبيبه احمد عطيه
كامله على مدونة النجم المتوهج 


الفصل التاسع
روايه الصعيدي و العنيدة


الجزءالتاسع
روايه الصعيدي و العنيدة


البارت التاسع
روايه الصعيدي و العنيدة


الفصل التاسع
روايه الصعيدي و العنيدة


الفصل التاسع
روايه الصعيدي و العنيدة


❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️

تركها تذهب و ذهب خلفها

عند ياسين دخل الفيلا 

ياسين: اي الريحه الحلوه ده

الدادة: ده مدام قمر دخلت المطبخ انهارده و هي اللي عملت الاكل

قمر بخجل: حمدالله علي سلامة حضرتك 

ياسين: الله يسلمك انا هطلع اخد شاور تكوني حضرتي الاكل 

قمر بطاعه: حاضر 


علي السفرة 

ياسين قاعد و قمر واقفه جنبه

قمر: حلو؟ 

ياسين: يجنن جميل جداً تسلم ايديك

قمر: شكراً 

ياسين: مش هتاكلي

قمر: لا انا هاكل جوه عن اذنك كادت ان تمشي فكانت ايديه اسرع منها

ياسين: رايحه فين؟ 

قمر: هاكل جوه مش هينفع اقعد قدام حضرتك يعني و كدا

ياسين: لا اقعدي

قمر: يا بيه م 

ياسين بزعيق: قولت اقعدي 

قمر قعدت دون نقاش

ياسين: تقدري تكلي قدامي عادي علي فكره و بعدين بلاش كلمه بيه ده قوليلي ياسين عادي انا يعتبر جوزك يعني قالها بمزاح

قمر  اكتفت ببتسامه

ياسين: الحمدلله 

قمر: هعمل لحضرتك الشاي و اجي

ياسين ببتسامه: ماشي يا قمر 


بعد شويه

قمر: اتفضل

ياسين: متشكر

قمر: حضرتك هتعوز مني حاجه تانيه

ياسين: لا اقعدي 

ياسين: شايفك متوتره يعني في حاجه ولا اي

قمر بتوتر: كنت عايزه اكلم حضرتك في موضوع 

ياسين: اتكلمي بس منغير حضرتك

قمر: حاضر هو يعني انت دفعت ل بابا 200 الف جنيه انا معايا كليه حسابات و معلومات و هقدر ارجعهوملك و.... ا

ياسين: شووووش اهدي انا مطلبتش منك حاجه و مش عايزاهم بطلي هبل ممكن

قمر ببتسامه: حاضر 

قطع حديثهم فون ياسين

ياسين: الو

ابراهيم: الو


عند روح نزلت و دخلت في عيادة كبيره بعدها ب ساعه خرجت و روحت الفيلا

مهند لنفسه: هي بتعمل اي عند الدكتور ده؟ 

فلاش بااك

دكتور: اذيك يا انسه روح

روح بتوتر: تمام

باااك

مهند: معقوله تكون بتحبه؟ بس بتروح عنده العيادة ليي لا روح بنت محمد بيه متعملش كدا مش عارف بس جايز تعمل كدا لازم افهم


*****************

بقلم حبيبه احمد عطيه


روح: هاي يا بابي

محمد: اي اخبار الشغل

روح: كويس بس عارف اي الوحش فيه

محمد: اي

روح: مهند ده مش عارفه غلس اووي

محمد بجديه: بصي يا روح مهند بيه محترم و جدع و شهم و ناجح في شغله و كويس جدا و بيحب الجديه في الشغل و لكن هو ذينا اصله صعيدي و محتفظ جدا بتقاليدهم و كل حاجه فهمتي

روح: فهمت يا بابي يلا عن اذنك هطلع انام

محمد: ماشي يا حبيبتي 

روح: تصبح علي خير 

محمد: و انتي من اهله


******************

بقلم حبيبه احمد عطيه


ياسين: الو

ابراهيم: الو اذيك يا ياسين يا ابني

ياسين: الحمدلله اذيك انت يا عمي

ابراهيم: الحمدلله فينك مش باين يعني

ياسين: الشغل بقا 

ابراهيم: يلا شد حيلك عشان العروسه مستنياك

ياسين ببرود: ان شاءلله 

ابراهيم بخبث: متنساش ده وصيه ابوك الله يرحمه 

ياسين بغضب: عرفنا ماشي يلا سلام دلوقتي عشان عايز انام و قفل

قمر: ياسين انت كويس

ياسين: سيبني لوحدي 

قمر: ي ياسين 

ياسين كسر الكوبيات اللي قدامه و قلب التربيزة: اطلعي فوق

قمر بدموع طلعت تجري علي فوق و فضلت تعيط

بعد شويه

دخل ياسين كانت ضمه رجليها و بتعيط بصمت و شهقاتها عاليه

ياسين بخضه: ق قمر 

رفعت وجها غضب من نفسه كثيرا!! كانت شبه بالطاطم خدودها و انفها المحمرين و شفايفها المرتعشه الحمراء


ياسين: حقك عليا انا اسف 

قمر بكت اكثر

ياسين و هي يضع يده علي شفايفها المرتعشه: شووووش اهدي اهدي ثم قرب منها كثير و تكلم عن شفايفها: بطلي عياط و قبلها بعنف و كأنها المتحكم فيه لا يريد الابتعاد عنها شعر بأختناق نفسها بعد عنها و اتجهه اللي الاريكه و نام بينما هي ابتسمت بخجل و نامت 

بعد مرور شهر و........ 


لقراءة البارت العاشر من هنا

تعليقات

CLOSE ADS
CLOSE ADS
close