القائمة الرئيسية

الصفحات

سواقة_التاكس معذبي البارت_الثامن بقلم يارا عبد السلام كامله على مدونة النجم المتوهج للروايات


 سواقة_التاكس

معذبي

البارت_الثامن بقلم يارا عبد السلام 

كامله على مدونة النجم المتوهج للروايات 

ياسمين ورنا كانو ماشيين 

وعدت من قدامهم عربيه ريان وأفنان سائقه

رنا:مش دي افنان

ياسمين:فين

_اللي سائقه دي

ياسمين:اي!؟

اي اللي انا شايفاه دا ازاي كدا النهارده المفروض انها الصباحيه بتاعتها...

رنا:انا حاسه ان افنان فيها حاجه وان ريان دا بيعذبها زي بتوع الروايات 

ياسمين:لا طبعا انتى عوزا تقولى انو هيكون زي ادم الكيلانى !

رنا:تفتكري

ياسمين:يعني اختى هتتعذب زي روان بس لا انا حاسه ان في حاجه تانيه ورا الموضوع دا...

رنا وهى باصه اللي واقف باصص عليهم :انا من رايي أننا نعرف كل حاجه من اخينا دا مش هو صاحبه

ياسمين وهى بتبص لعدي اللي واقف يبصلها:انا مش عارفه هوا ورايا في كل حته انا زهقت انا مش عوزا اتخانق معاه والله 

رنا:على فكره شكله صاحب ريان اووي وممكن نعرف منه كل حاجه

ياسمين:ازاي

_انتى هوا شكله معجب بيكي 

_قصدك اي يا رنا

_قصدى تكلميه وتعرفي اختك اي مبهدلها كدا

ياسمين بعصبية:لا طبعا أنا هكلم افنان واعرف منها كل حاجه

رنا :طيب..

رنا بصت لعدى بقلة حيلة!!!

عدى يصلها بابتسامه وكأنه عرف الطريقه اللي هيكلم ياسمين بيها!!

هوا مفكرها زي باقى البنات!!!


افنان كانت سايقه العربيه 

وريان طول الطريق باصص لعنيها في المرايا 

ميعرفش لي خايف من الخطوة دي هوا عاوز يخبيها مش يعرضها عالناس!!!


افنان وصلت الشركه 

ريان بتكبر:انزلى افتحيلي الباب

افنان:نعم!

_زي ما سمعتى انتى شغاله عندى

_انا شغاله عندك دا مش معناه انى عابده عندك وانت متشلتش افتح الباب لنفسك

_انتى متأكده من كلامك دا

_اه

_طيب يا افنان


ريان نزل 

_هاتى الشنطه وتعالى ورايا

افنان جابت الشنطه وطلعت وراه

ودخلت الشركه بانبهار من جمالها

ولسه هتدخل معاه الاسانسير  وقفها

_اطلعى على رجليكى

_نعم!

_زي ما سمعتى

قفل الاسانسير وبعدين طلع 

وهى راحت ناحيه السلم وكل لما تقابل حد تساله على مكتب المدير

طلعت وهى بتنهج اخدت نفسها 

ودخلت عند السكرتيره

_فين المدير

السكرتيره بتكبر:وانتى مين بقى واي اللبس دا

افنان:انا السواقه الخاصه لاستاذ ريان ودي الشنطه بتاعته اتفضلي دخليهاله

_انتى بتأمريني

_لا مش بأمرك يا حلوة دا شغلك  المفروض انك الخدامه الخاصه بيه في الشركه صح يا قطه

السكرتيره بزعيق:انتى اتهبلتي اي الكلام دا انتى اللي خدامه يا بيئه انتى 

افنان...البيئه دي تبقى انتى ولمي الليله وبطلي لكلك علشان مجبكيش من شعرك اللي عامل شبه الواد فجله دا


ريان خرج على صوت الزعيق وفي نفس الوقت كان عدى وصل

ريان بعصبية:في اي اي الزعيق دا يا ريهام

_يا فندم هى اللي جت تزعق وتقل ادبها انا مش عارفه انت حضرتك شغلتها عندك ازاي

افنان...زي ما شغلك يا حبيبتي شكل الشركات بقت تلم ناس كدابه كمان كتكوا القرف كلكوا زباله زي بعض ورمت الشنطه على الارض ومشيت..


عدى كان واقف باصص بذهول ليها وريان اللي اول مره يشوفه واقف وساكت!!

عدي قرب منه

_اي اللي انت عامله في مراتك دا مشغلها عندك؟

ريان دخل وسابه

عدى بص لريهام وقال....هاتى الشنطه دي

عدي دخل وقعد قدامه ...انت لي عامل فيها كدا لى ذاللها هى عملت فيك اي دا كلو علشان رفضت انها تكون من حساباتك ونزواتك

ريان:عدى متعصبتيش انا فيا اللي مكفيني

عدي....فيك اي يا صحبي 

انا من الاول مكنتش موافق عالجوازة دي لانى عارف انك مش هتقدر تعمل معاها حاجه لان دي مش زي البنات اللي تعرفها دي مش بنت دي راجل راجل يا ريان وأرجل من الرجاله كمان قليل لما تلاقي بنت زيها قويه كدا وبتتقبلش اي هزيمه..

حتى لما انت جبت ابوها وقولت هكسر عينيها هى حتى مبصتش في الأرض بالعكس فضلت محتفظه بقوتها للنهايه وهتفضل كدا حتى معاك يا ريان انت اللعبه دي يا اما هاتخلص وانت مهزوم بعد ما تحبها أو وانت مطلقها علشان معرفتش تاخد منها حاجه ..


_خلصت كلامك

عدي...اه وعارف أن مفيش نتيجه عن اذنك يا يا صحبي ..


افنان نزلت تحت وقعدت قدام العربيه 

وقامت دورت على مكان تشرب منه شاي

سألت احد الحراس ودلها على المكان 

راحت وكانت عيون الحراس كلهم بيراقبوها وبداو يتكلموا قد اي هى جميله لكن شكلها مضطره انها تشتغل الشغلانه دي!!

جت وقعدت مكانها وبدأت تشرب الشاي 

والكل مستغرب البنت دي ..


ريان نزل بشموخه وركب العربيه وهى ركبت

_هتتزفت فين

_بت احترمي نفسك

_هتروح فين

_فندق******

بدأت تسوق وبعدين وقفت في اشاره

$حاجه لله يا بيه حاجه لله

افنان بصتلها وهى عارفاها:ازيك يا بطوط

_الست افنان عامله اي ليكي وحشه 

_انتى اكتر يا بطوط عامله اي وعيالك 

_كويسين الحمد لله زي مانتى شايفه اللي ميتسماش جوزي قاعد في البيت وانتى عارفه الباقى

_طيب استني

افنان بصت لريان بتوتر

_احم ممكن اخد سلفه من مرتبي وتخصمها منى اخر الشهر

_لي!؟

_معلش انا عوزا ٢٠٠جنيه

_لي

_هتديني ولا لا 

ريان كان متابع كلامها مع الست دي وعرف انها عوزا تدي الفلوس دي ليها

طلع الفلوس من جيبه وادالها عليهم ٣٠٠

_بس انا طلبت ٢٠٠

_الباقي مني ليها ويلا علشان الاشاره فتحت

افنان بصتله بنظره جديده وابتسمت

أدت لبطوط الفلوس وبدأت تدعيلها

_انتى بقى عارفه كل اللي في الشوارع كدا

_اه طبعا أنا متربيه معاهم ولا انت شايف اي

ريان يصلها بغيظ وسكت...


وصلت الفندق 

ريان نزل وبصلها

_هتفضلي هنا!

_اه طبعا أنا شغلتي سواقه

_اه ماشي 


ريان دخل جوا وهى فضلت واقفه مكانها حست انها مخنوقه وعطشانه

دخلت جوا علشان تشوف مايه

شافت ريان قاعد مع ناس كتير رجاله وستات حلوه اوووي 

بصت ليهم وبصت لنفسها

*عمرك يا افنان ما هتكونى من العالم دا لانه كلو نفاق وكذب...


شافت واحد

_لو سمحت انا عوزا ميه ممكن

يصلها من فوق لتحت

_وانتى جايه مع مين يا شاطره

_جايه مع ريان باشا وبعدين انا مش شاطره يا شاطر انت

_بت بطلى قلة ادب

_قلة الادب دي اللي هوا انت يا حيوان 

_لا دانتى زودتيها اوووي 

ولسه هيمد ايده 

لقي اللي ماسكها

و......

يتبع

يارا_عبد_السلام

👏👏👏


تكملة الرواية من هنا

تعليقات

التنقل السريع
    close