![]() |
لعنة_الفراعنة
عشقت_فرعون
الفصل_العاشر والحادي عشر
بقلم رحمه نبيل
الحمدلله 💛
اه فعلا الحمدلله
ليه الحمد لله ؟
الحمدلله انه خلقك من عدم كنتي فين انتي من مليار سنه؟
كان ليكي ذكر ؟
ابدا ولا حد ف الوجود كان ليه ذكر
" قال تعالي "
" هل أتي علي الانسان حين من الدهر لم يكن شيئًا مذكورًا "
ها كنتي فين؟
عدم صح
وجودك ده مايستحقش الحمد؟
جاوبي
اللهم صل على سيدنا محمد صلاة ترضيك وترضيه وترضى بها عنا يا رب العالمين ، في كل لمحة ونفس عدد ما وسعه علم الله 🌧️🌱
الفصل العاشر
كانت كريمة تزفر بحنق من هذا الشخص السمج بجوارها
اقترب منها محسن وهمس / إيه بس القمر ده
رفعت كريمه نظرها / ميرسي عارفه
رفع محسن حاجبه وضحك بضخب / حبيت ثقتك بنفسك بس يارب تفضل كده علي طول
رفعت هي حاجبها / هتفضل يا عنيا هتفضل
غمز محسن / احبك يا واثق
ضحكت هي بسخريه عليه
جاءت سميره والدة طمطم / يلا يا اولاد خدوا جاتوه والعصير اهو
نظرت لها كريمة ببسمه / تسلم ايدك يا مرات عمي تعبناكي
ابتسمت سميرة / يا حبيبتي تسلمي انتي ده يوم المني يوم ما اتعبلكم عقبال يارب طمطم لما اتعبلها
كريمة / هتتعبلها يا مرات عمي بس معلش طلب صغير هو رخم بس معلش
سميره بطيبه /إيه يابنتي اطلبي
كريمة / لا مؤاخذه يعني لو مش هنعطلك ربي بنتك عشان عيارها فلت
ضحكت سميرة بصخب / يوووه جتك ايه يا كريمة دايما تموتي في الهزار
ثم رحلت
كريمة / بهزر ايه بس يا حاجه دي بنتك اتخصصت دولي
ضربت كف علي كف ونظرت وجدت محسن منشغل باحدي اقاربة ابتسمت بسخريه عليه وتجاهلته ثم امسكت قطعه الجاتوه وأخذت تأكلها بشراهه / خساره الجاتوه لي اهلك يا معفن انت
بينما هي تأكل بنهم شديد وقع نظرها علي صلاح الذي يستند علي أحد الاعمده وينظر لها بدقه
نظرت له باستفزاز وابتسمت له بسماجة وهي تأكل جاتوه كثير في فمها فضحك هو بشده وأخرج هاتفه والتقط لها صورة ثم غمز لها والقي لها قبلة في الهواء نظرت له بصدمه بينما هو ضحك وبشده ثم استدار ليذهب وهو قد عرف الطريقه لاستعادتها
بينما هي تنظر له بغباء شديد / الواد ده واقع علي راسه وهو صغير والله
نظرت لذلك المحسن الذي ينادي عليها / نعم
محسن ببسمه / بقولك مش هنشرب بعض عصير
كريمة / آه اومال نشرب بعض ونٱكل بعض جاتوه ما هو فرح امك هو ناقص نعمل حركه المقص بالعصير
محسن بعدم استيعاب / افندم
كريمة وهي تبتسم باستفزاز / ولا حاجه بقولك مش بحب الجاتوه ولا العصير أصل عامله دايت عقبال عندك وتخسس كرشك ده
نظر محسن لبطنه المعضلة / كرش
كريمة وهي تنظر له / آه الصراحه كرش اوفر خس شويه مش كده يا اخي
محسن وهو يتجاهل كلامها / طب انتي عامله ازاي دايت وانتي اكلتي كل حته الجاتوه بتاعتك
كريمة / لا ده كان من خمس دقايق
محسن / ودي تفرق
كريمة / اومال أصل أنا بعمل كل يوم خمس دقايق فري كده بس الخمس دقايق خلصوا خلاص وبكمل في الدايت الجاي
زفر محسن بملل / معلش م هتفرق خمس دقايق كمان
كريمة / معلش ده نظام مينفعش يبوظ تتعوض في خمس دقايق تانيه
بينما نسرين كانت فقط تدور بعينها بين الناس لعل عينها تلمح جاسر وتنطفئ نيران خوفها ولهيب شوقها اليه
شعرت بأحد يمسك يدها انتفضت برعب وسحبت يدها بفزع نظر لها اسر بتعجب / فيه إيه مالك اهدي كده
نسرين وهي ترتب حجابها / لا مفيش بعتذر بس اتفزعت وبعدين حضرتك مينفعش تمسك ايدي كده
لوي اسر فمه بضيق / وده ليه
نظرت له نسرين بتعجب / انت خطيبي مش زوجي
ابتسم بسخريه / اها تمام
صمتت نسرين وهي تفطر في كل مره اقترب لها جاسر واغمضت عينها واستغفرت ربها
نسرين بخجل / اسر
نظر لها ببرود
نسرين / بعتذر بس مينفعش اللي حصل ده مش عايزاك تزعل مني
ابتسم اسر / خلاص مش زعلان انا بس حاسس انك بعيده عني ومعتبراني لسه غريب
نسرين وهي تنظر اه ببسمه خجوله / أصل يعني هي مره اللي شوفتك فيها وبعدين جيت أتقدمت علي طول فلسه مش مستوعبة الموضوع
ضحك اسر ضحكه جعلتها تطيل النظر به وبغمزاته البارزة / بس كده طب يا ستي اسمعي دي مش اول مرة اشوفك فيها
نظرت له بتعجب / إزاي يعني
اسر بنظره اسرتها / أنا اتنقلت هنا من كام سنه واول ما جيت هنا شوفتك ماشيه مع بنات عمك ومن وقتها وانا مش بفكر غير فيكي حاولت اعرف عنك حاجه بس مقدرتش ولما جيتي تعملي بلاغ عن البنت المفقوده وشوفتك قولت لا يمكن تضيع من ايدي تآني واخدت المعلومات اللي قدمها اخوكي وعرفت عنوانك ومكدبتش خبر وجيت بس يا ستي هي دي كل القصه
ابتسمت نسرين له بخجل / يعني انت ب....
قاطعها / لا مش بحبك
نظرت له بتعجب.
اسر ببسمه / مرحله الحب لسة موصلتش ليها هو بس إعجاب بيكي
ثم نظر لها ببسمه / وانت بشطارتك هتخلي الاعجاب ده يقلب حب
نظرت له نسرين وهزت رأسها ببرود من المفترض أن تفرح بهذا الكلام انه بحث عنها كل هذا الوقت ولكن لا تشعر بشئ فقط تشعر بالاشتياق
صرخت ميسره بشده / ابرييييييييس لالالالالالالالالالالالالا
نظر ابريس لها بصدمه كبيره ما هذا الصراخ نظرت له برعب وجدت يحمل حشره في يده
تحدث بهدوء كبير / هذه الحشره كانت في شعرك وهي مضرة جدا
صمت قليلا ثم اقترب منها اكثر واكثر حتي كاد يلتصق بها / ولكن لما صرختي هكذا ماذا ظننتي انني سأفعل لكي
رفعت ميسرة نظرها وجدت عينه تنظر لها بانتباه وتركيز فتاهت وهي تنظر له
بينما هو يحاول منع نفسه من الغرق في بحور عينها التي تجذبه نحو الاسفل
ميسره بتخدر / اااا....
وضع ابريس أصبعه علي فمها / اشششش لا تتحدثي فقط اصمتي
نظرت له وبلعت ريقها بتوتر من هذه اللحظه
بينما هو ابتسم لها بحنان وحب هل حقا ما تراه لي اعينه (حب)
ولكن قطع هذه اللحظة صوت نفتيس وهي تقف امام منزلها وتتحدث بغيظ / ماذا تفعل ابريس
ابتعد ابريس ببرود عن ميسره بينما هي اغمضت عينها وأطلقت سبه لهادمة اللذات ومفرقه الجماعات نفتيس / حبكت يعني تيجى دلوقتى ده انتي لو بترقبينا مكنتيش هتظبطى وقتك كدة
سمعها ابريس فمنع ضحكته ثم نظر لنفتيس بسخريه/ لا شئ فقط ميسرة أرادت ان تعطيكي شيئا ما
نظرت نفتيس بسخريه / حقا!!! ؟؟؟تعطيني انا ولما هذا الكرم
اقتربت ميسره ببسمه منها وتحدثت / اختي في الله لقد تسرعنا في اتخاذنا هذا الطريق من العداوه والكره لذا اقترح ان .......
قطعت ميسره كلامها وهي تنطلق لنفتيس وتلكمها بشده ثم تكمل كلامها / اقترح ان نطور هذه العداوه عزيزتي
صرخت نفتيس بشده وهي تنظر لميسره بغضب شديد
ولم تكد تصرخ بها حتي وجدت ميسره تهبط فوقها وتشد شعرها بشده وتضربها ونفتيس تحاول المقاومه والصراخ ولكن لا أحد هنا ليساعدها بينما ابريس يعقد زراعيه ببرود شديد وينظر إليهم
وميسره تصرخ بها / بقي انتي يابنت المقشفه تبلغي عني يا حيوانه يا جذمه آنتي ها علي آخر الزمن فتيس عربيه يطلعله صوت ويوم ما تتذاكي تتذاكي عليا يا.......
بينما فتيس تصرخ بشده / أيتها الح..... ابتعدي عني يا عا.......
ميسره وهي تضربها اكثر / آه يا ام لسان زفر انتي طب والله لكسرك انهارده
اخذت تضرب فيها حتي اقترب ابريس وجذبها
بينما هي تهتز بعنف / اصبر لسه في شعرايه اهي مضيقاني هشيلها
حك ابريس بشده وجذبه خلفه / هيا بنا يكفي لليوم
ثم تغيرت ملامحه بشده ونظر لنفتيس / في المره القاده انا من سيتصرف معكي لا انصحك باللعب معي نفتيس
رحل ابريس وهو يجذب ميسره بينما نفتيس تبكي من الألم وهي تصرخ وتضرب الأرض بعنف / سوف تندمين يا........ وانت يا ابريس سوف تترجاني كيف أصبح لك
عاد ابريس وميسره للمنزل وجدوا بيك وازي يتحدثون
ابتسم ازي علي ملامح ميسره الحانقه / مابكي يا نارية لم انتي مغتاظة هكذا
ميسره وهي تجلس بتذمر / لم اكمل ضربي لهذه النفيس
نظر لها ابريس بحاجب مرفوع
بينما بيك نظر لها من اعلي لاسفل / أشك انكي فتاه لا شئ بكي يوحي انكي فتاه لا رقه لا حنان لا صوت يشبه الفتيات ولا ملابس أيضا لم اري فتاه مثلك أبدا اظن انكي أقرب للرجال
ثم تركهم ورحل بينما ميسره غير مستوعبه لحديثه
وظلت تنظر في اثره وأخرجت هاتفها وفتحت الكاميرا الاماميه وظلت تنظر لنفسها / أنا راجل بقي القمر ده يتقالوا راجل
ضحك بيك بشده علي تعبيرات وجهها / اوووه سأموووت
ابريس بسخريه / غريبه يعني مسمعتش صوتك وانتي بتردي عليه وسبتيه يمشي عادي
ميسره / عشان انا محترمه ومش هرد عليه الله يسامحه
ثم نهضت ونظرت لهم بحنق / هروح انام
بينما ابريس يضحك بشده علي ملامحها وازي أيضا
نظر ازي لابريس وهمس لنفسه اذا كلام بيك صحيح واخيرا وقع القائد في شباك الحب خرج بيك من الغرفه ونظر بتعجب لهم / أين ذهب الرجل الثالث
ضحك ازي فهو بقصد ميسره / توقف بيك عن اغاظتها
بيك ببرود / أنا فقط اقول الحقيقه
بينما ابريس ليس معهم فهو يفكر فيها شمسه العزيز
دخل موريس لتلك الحجره المظلمة وجدها تجلس بكل برود تحدث هو بشر / انتي بالتأكيد تعرفين لما جئت إليكي
ابتسمت تلك المرأه بطريقة قذرة وتحدثت بشر / وانت بتأكيد تعرف انني لا اصنع شيئا مجاني أبدا
نظر إليها موريس بسخرية / نعم اعلم ذلك ولكن صدقيني اذا فصلت تلك الطريقه سوف تكون رأسك هي الثمن
مدت تلك المرأه يدها لشئ معين وامسكته ونظرت له بشر / هذا هو طلبك يا موريس ولكن انتبه لمدة ثلاث ساعات فقط
هز موريس رأسة واخذه منها ثم نظر له بشر / هذا وقت كافي عزيزتي
اخذ ما جاء لاجله وابتسم بشر وخرج وهو يفكر في خطته لاحضارها غدا
كريمة بسخريه وهي تقلد اسر بعدما قصت لها كريمة ما دار بينهما / وإنتي بشطارتك تقلبي الاعجاب لحب
يا اخي اتقلب من علي الدائري يارب المعفن البارد ده يخربيت دمه السم
طمطم ببسمه / بس مز يخربيته
كريمة وهي تشير لطمطم / اعرفكم بطمطم بتكراش علي نفسها اي واحد تشوفه بتقول عليه موووز
يا بت لمي نفسك واحترمي نفسك يا زفته انتي يخربيت دماغك
كل هذا ونسرين فقط تفكر في جاسر تغمض عينها وتتخيله معها وبجانبها هي تفتقده كثيرا تري أين هو وماذا حدث له هل هو بخير ام ماذا
كريمة بصراخ / بتتتتتت يارقية
رقيه بفزع / في إيه يا حيوانة انتي براحة
كريمة وهي ترفع حاجبها / بتفكري في ايه يا مجصوفة الرقبه انتي
طمطم وهي تغمز لها / اكيد الظابط المز اللي كان جانبك
نسرين وهي تحاول الابتسام / آه آه صح بقولك ايه سيبك مني وخلينا في بنت عمك الهبلة واللي عملته مع خطيبها
كريمه وهي تلوي فمها خطيب الندامة يا ختي ده عيل سمج يخربيت سماجته
صلاح وهو يقف علي الباب / اكيد مش هتلاقي واحد قمر مسمسم ودكتور زي وطول بعرض
كريمة بسخريه / ومش بس كده بوشكاش بيضحي وكمان فيه منه بقصه
ضحك مراد الذي دخل للغرفة وهو يدفع صلاح للدخول والذي ينظر بقرف لكريمة
مراد وهو ينظر لهم بجديه / أنا سألت واحد صاحبي في الآثار علي موضوع القلادة ده
كريمة بتذكر/ اوووف ده إحنا نسينا البت ميسره خالص بسبب خطوبه الشوم والندامة دي
مراد وهو ينظر لها بضيق /اهدي يابت عشان اكمل
كريمة / الله ما تتنيل تكمل انا كلمتك اووف ياربي علي الناس دي بقت ناس لا تطاق
مراد / بغض النظر عن المزعجه دي بس القلاده دي فعلا طلعت ليها حكايه واثريه كمان بس الغريب هنا هو أن القلادة دي المفروض انها اسطوره
كريمه وهي تفكر بكل جديه / متقولش محمد رمضان؟؟
خلع مراد خفه المنزلي والقاه عليها / يا شيخه بقي ارحمي امي
ضحكت طمطم بصوت عالي جدا
بينما كريمه هزت اكتافها / كباريه النجوم يرحب بالساده الزائرين
بينما طمطم سكتت بسرعه وهي تري نظرات مراد التي تكاد تحرقها حيه
كريمة وهي تنظر لطمطم بسخريه / آه يا كلبه متجيش غير بالعيون البني
مراد وهو يصرخ بحده / اقسم بالله اسمع نفس منك يا كريمة هعلقك علي الباب ده لحد ما يبانلك صاحب
صلاح وهو يغمز لها / وانا الصاحب
كريمة وهي تغني / أنا الصاحب في وقت الشده فضفضلي اشيل عنك تشيل عني يااااه يا جدع بعشق الاغنيه دي
نظر لها صلاح بقرف / ابو ام اللي يبقي رومانسي معاكي
مراد وهو ينهض / فوضت أمري ليك يارب
امسكه صلاح / خلاص يا كبير اقعد اسفين
نظر لهم مراد بحنق / وقفنا فين
كريمة / عند محمد رمضان
نهض مراد وكاد يهجم عليها ولكن صلاح امسكه وكريمة تقول / سيبه خليه يوريني هيعمل ايه
مراد / سيبني عشان انا اللي هريح البشريه منها سيبلي الشرف ده يابني البنت دي المفروض تنقتل قبل ما تتكاثر
بينما كريمه تجلس بكل راحه وتبتسم بسماجة / مش هتقدر تعمل حاجه
نظر مراد لصلاح بصدمه وكادت نصيبه جلطه بينما صلاح تركه وسقط أرضا يضحك عليهم
في الصباح الباكر كان الجميع يقوم باعماله وابريس كان يجلس ويفكر في القادم فهو يجب أن ينتهي من هذا كله عن قريب
سمع صوت طرق علي الباب ذهب ليري من وجدها نفتيس نظر لها بملل / ماذا تريدين
نفتيس وهي تفرك يدها بتوتر / ابريس انا انا اسفه حقا.
ابريس بحاجب مرفوع وابتسامه سخريه / حقا اسفه؟؟؟
هزت رأسها / نعم لم اقصد ان....
قاطعها بسخريه / لم تقصدي ماذا ان تدلي حراس الملك علي بيتي ويهجموا علي انتي حقا سخيفه والان اذا انتهيتي اذهبي لأني هذه المره تركتك ولم افعل شئ واكتفيت بعقاب ميسره لك ولكن المره القادمة سوف اتصرف بنفسي يا نفتيس هل فهمتي
استيقظت ميسره ونظرت بجانبها وهي تفكر اين هي اه صحيح هي في غرفتها في منزل ابريس أصبحت تنسي هذه الأيام كثيرا نهضت بكسل وكادت تخرج الا انها وجدت الباب يفتح كادت تصدم بذاك الذي فتح الباب والذي لم يكن سري ابريس
ميسره بحنق / في إيه يا عم كنت هتكسر الجمجمة مش تاخد بالك ان فيه بشر معاك
ضحك هو بشده عليها ثم امسك يدها وغمز / تعالي معي سأريكي شيئا
ميسره وهي تهرول خلفه / طب اصبر بس يا حج انت هتكفي علي وشي يخربيت سنينك يا جدع
قابلهم ازي وهو يتدرب بسلاحه / الي اين ابريس
ابريس وهو ينظر له / ستعرف حالا ما سأقوم به
نظر له ازي بتعجب وهو يتجه للباب الخلفي ومعه ميسره
ميسره بحنق / يابني براحه بعدين ايه اللي جابنا من ورا كده
نظر لها ابريس / سأخذك لمكان وهناك ستعرفين كل شئ يدور في رأسك
نظرت له ميسره بغموض وسارت معه بتعجب دخلا من طريق كله أشجار وغريب حتي وصلوا لباب حجري كبير نظرت للباب بتعجب / إيه ده يا ابريس
تجاهل هو سؤالها ورفع الصخره الموجوده امام المدخل
نظر لها ببسمه ثم جذب يدها ودخلوا للمكان واغلقوه فكان مظلما جدا امسكت يده بشده / ابريس أين نحن
ألتفت لها ابريس ونظر لها نظره لم تفهمها واقترب منها بشده وهو يركز عليها بينما هي عادت للخلف / في إيه يابا
استني هو فيه حاجه علي شعري زي امبارح ولا إيه
آآآآآآه
ثم اخذت تقفز مكانها برعب وهي تصرخ خوفا من وجود حشرات علي شعرها ولكنه امسك وجهها بين يده واقترب منها
ميسره وهي تعوظ برأسها بخوف للخلف /أنا بدأ اخاف منك هو إنت متحرش ولا إيه منا قولت برضو واحد زيك بالشكل ده اكيد مش بارد اكيد ليك دفاتر سوده مع النسوان
اقترب منها بشده وهي نظرت في عينه بدقه وقالت برعب / انت مش..... اااااه
صرخت بشده بسبب ضربه لرأسها برأسه فسقطت ثم حملها علي يده وابتسم بشر وهو يضحك / غبيه يا ميسره غبيه جدا
بينما في المنزل كان بيك يبتسم وهو ينظر لسواره
ازي وهو يغمز له / هل هذا من اسينات
بيك ببسمه وهو يقبله / نعم
ازي وهو يزفر بشفقه علي حب صديقه / اخشي عليك من أخيها يا بيك
بيك وهو ينظر له باصرار /اسينات ستكون لي رغما عنه وان اضطررت لخطفها ازي
ازي ببسمه / اتمني الا تصل لهذه المرحله
دخل ابريس الباحه الخلفيه حيث يوجد كل من بيك وازي
نظر له ازي بترقب / اذا ابريس ماذا كنت تفعل مع ميسره ها
انهي كلامه بغمزة وهو يضحك
ابريس بحاجب مرفوع / ماذا تقصد. يا ازي وضح كلامك
بيك بضحكه / هيا يارجل هل تخجل من الحديث
ابريس بسخريه وهو يسحب سلاح / انت تعلم يا عزيزي انا لا أخجل من شئ
ازي بخبث / اذا ماذا فعلت
ابتسم ابريس بسخريه / لا شئ انا حتي لم اري ميسرة منذ البارحة لقد كنت مع نفتيس في الخارج
نظر ببك بتعجب لازي / ماذا تقصد بلم تري ميسرة منذ البارحة
ابريس وهو يهز كتفه بلا مبالاه / اي انني لم ارها منذ كنت تتشاجر معها البارحة
ازي وهو ينظر له بصدمه ويبتسم بخوف / انت تمزح معنا حتي لا نزعجك باسئلتنا صحيح
ابريس وهو يلقي سلاحه بملل / ما بكما انتما الاثنين قلت لكما لم اري ميسره منذ البارحة
بيك وهو يبتلع ريقه برعب / اذا من الذي اخذ ميسره وذهب منذ قليل
نظر لهم ابريس بترقب / ماذا تقصد باخذ ميسره
صمت الجميع ونظر بيك برعب من رده فعله بينما ازي يكاد يفقد عقله
اقترب ابريس بعنف وهو يصرخ / ماذا تقصد بييييييك
ازي برعب / لقد رأيناك منذ ساعه تقريبا وانت تأخذ ميسره وتخرج من الباب الخلفي و........
ابريس وهو ينظر لهم بشر / وماذا
بيك وهو يكمل / سألناك أين تذهب قلت.....
صمت ونظر لازي وقد استوعب ماذا قال لهم سوف تعلمون ماذا أفعل بعد قليل/وكانت معك ميسره
ابريس وهو يلقي كل ما امامه / أين هي ايها الحمقي أخذها من امامكما امام أعينكم أين هي ميسره
كانت ضحكتة ترن في هذا القصر القديم الذي لا يعلم عنه احد اي شئ / اوووه انظروا من هنا انها جميلتي العا..... التي صفعتني
نظر حورس لموريس / أحسنت يا موريس عمل جيد ام اقول ابريس
ضحك موريس والذي كان يشبه ابريس تماما / شكرا لك يا مولاي
حورس / أن تتنكر في ابريس وتأخذها من أمام أعينهم فهذه فكره رائعة أحسنت يا عزيزي ولكن أخبرني كيف لم يشكوا في وجود اثنين ابريس
موريس بشر وهو يتذكر ما فعله / لقد استعنت بمساعدة أحدهم
flash back
كان موريس يسير في الشارع الذي يسكن فيه ابريس وجد هناك ابريس ومعه فتاه تتشاجر مع فتاه اخري
ثم تهديد ابريس للفتاه الاخري
وعندما انتهت الفتاه من الشجار رحلت وتركت الاخري مسطحه من كثره الجراح اقترب منها ببطئ وسمع حديثها مع نفسها /سوف تندمين يا........ وانت يا ابريس سوف تترجاني كيف أصبح لك
تحدث موريس من خلفها / واذا ساعدتك للتخلص منها
نظرت نفتيس لذلك الشخص بتعجب /كيف
موريس ببسمه شر / سأخبرك
وفي الصباح ذهبت نفتيس لمنزل ابريس لكي تشغله باي موضوع حتي ينتهي موريس من عمله
Back
ضحك موريس بشده ومعه حورس
كان ابريس يقتل الحراس بكل شراسه لم يعرف احد لها مثيل فكره ان ميسره أصبحت الان بين يدي حورس تجعله مجنون تماما كان يقتلهم بكل شراسه
ازي وهو يقاتل معهم / ابريس لا يقتل بل يعذب
بيك بألم وهو ينظر له / ابريس يتألم يا ازي
ركض ابريس لاحد الحراس وهو ينظر له بشر ويتحدث بفحيح /أين هو سيدك
نظر له الرجل برعب وهو يكاد يختنق بين يده
بينما ابريس صرخ بنبره هزت المكان / أين هو حووووووورس
الحارس وهو يكاد يلفظ أنفاسه / ليس هنا ليس هنا خرج منذ الأمس ولا احد يعرف مكانه
القاه ابريس بعنف ثم ضربه في معدته بسيفه وصرخ بكل ألم / ميسررررررررررررررررررررة
بينما كانت ميسره في ذلك القصر البعيد ترقد علي الفراش وهي لا تشعر بشئ كل ما تشعر به هو الألم في جسدها استيقظت بكل وجع وهي تنظر حولها وهي لا تعي شئ نظرت بجانبها وجدت حورس متسطح بجانبها ولا يرتدي ثيابه العلويه ويبتسم بخبث نظرت ميسرة لها وجدت نفسها بدون ملابس فتحت أعينها بشده ونظرت له بصدمه شديده
بينما هو اقترب منها وهمس لها بانتصار / مبارك يا عا..... أصبحتي أحدي نسائي رسميا.........

استتتتوب عشان تعبت من المشاهد 😭😭😭
المهم انتظروا الكوميكس الساعه 9 بإذن الله لاني لسه هعملها والفصل طويل أهو عشان محدش يقول حاجه 😑😑😑
دمتم سالمين
رحمه نبيل 💜💜
#لعنة_الفراعنة
#عشقت_فرعون
#الفصل_الحادي_عشر
سأل موسى ربه : أين أجدك يارب؟
فأجابه عز وجل : "يا مُوسى أنا جليس من ذكرني وحيثما التمسني عبدي وجدني .. يا موسى أنا عند المنكسرة قلوبُهم".
💙🍂
اللهم صل وسلم على سيدنا محمد صلاة تحل بها عقدتي، وتفرج بها كربتي، وتمحو بها خطيئتي، وتقضي بها حاجتي.🤲♥️
الفصل الحادي عشر
نظرت ميسره بصدمه لحورس الذي يبتسم لها بشر وخبث / تهانينا يا عا...... أصبحتي من نسائئ رسميا
بينما هي فقط تنظر اليه ولا تعي ما يقول اقترب منها بشده وهمس بجانب اذنها بكل حقد وغضب / لم تولد بعد من تقف امام الملك حورس لا انتي ولا غيرك
وضع يده علي خده ونظر لها ببسمه منتصرة / الان وقد كسرتك يا عا.... لن يقبل هذا الحقير ابريس بكي وستعودين لي مذلوله
تفاجأ من هذه البسمة المرسومة علي شفتيها رفع حاجبه / لما انتي مبتسمه هكذا هل جننتي
اتسعت ابتسامة ميسره بشدة ونظرت له وهزت رأسها باسف / اوووه يا صغيري يا حورس انت معقد يا رجل هل تظن انك هكذا كسرتني
رفع حاجبه بتعجب / وما الذي سيكسرك اكثر من هذا
ميسره بضحكه عاليه تشبه المجانين / حسنا اعترف خطة جيده جدا أن تحضرني لهنا وتفعل ما فعلت اعترف لك ان مافعلته هذا يكسر اي فتاه
صمتت قليلا ثم ضحكت بصخب / إلا أنا
نظر لها بتعجب كبير
اكملت ميسره / أعني انا ليس لدي شئ أحزن عليه وليس حتي الشئ الوحيد الذي كنت احافظ عليه أخذته انت اذا لما قد اكسر ها هيا أخبرني أخذته وانتهي الأمر هل تظن انك بفعلتك هذه قد انتهيت مني وكسرتني
ضحكت بشده / أخطأت يا عزيزي
اقتربت منه ثم همست بنبره مرعبه / لن أكون ميسره اذا لم اجعلك تندم أشد أشد الندم يا حورس ستندم علي اخذك ماليس ملك لك يا عزيزي ولن ابكي الان علي شئ سابكي ولكن بعد موتك
ضحكت بشده / لا يا عزيزي لا تعتقد أنني سأبكي عليك بل سأبكي فرحا لموتك وتعفنك في الجحيم يا صديقي
كان حورس ينظر لها بتعجب كيف يمكن أن تكون بهذه القوه ابتسم باعحاب / كنت أنوي ان اتخلص منكي بعدما انتهي من هذا كله ولكن
نظر لها نظره شملتها / انتي تعجبيني كثيرا اوووه ابريس الغبي يمتلك هذه الشرسه ولكن لن أكون حورس ان لم اجعلك لي ولي وحدي يا عزيزتي
نظرت له بقرف ثم بصقت في وجهه / هذا سيكون علي جثتي يا حقير
نظر لها حورس بغضب شديد ثم امسكها من شعرها بشده وصرخ بها / سوف تندمين هل تسمعيني ستندمين يا ميسرة
ثم القي رأسها بقوه فاصطدمت بحديد الفراش فنزفت بشده بينما هو خرج وهو غاضب جدا واتجه لغرفه في ممر مظلم جدا ودخل للغرفه ونظر لها بحزن شديد / اووه عزيزتي اشتقت إليكي.
كانت نانيس تسير بتعجب من هذه الجلبه في القصر كانت تبحث عن ست ولكن ليس موجود ولكن لاحظت خروج احد من غرفه الملك
كانت تخرج أحدي الفتيات من جناح حورس نظرت لها نانيس بسخريه / مرحبا يا سماريا
سماريا / اهلا نانيس
نانيس وهي تنظر لها بقرف / هل انتهي منك هذا الملك المدلل
سماريا / لا الملك لم يحضر امس عزيزتي
نانيس بتعجب / لم يحضر لما
ثم أضافت بسخريه / هولا يفوت فرصه مع أي أمرأه
الفتاه / لا أعرف ولكن كنت انتظره منذ الأمس ولم يخبرني احد انه لن يأتي وها هو الصباح حل ولك يأتي بعد
نانيس بسخريه / لربما وجد أمرأه اخري يتمتع بها هذا القذر
ضحكت سماريا / هذا الملك الصغير يشبه الطفل الذي بدون أسنان يظل يبحث عن أي شئ ليعضه
نظرت لها نانيس بتعحب / لا افهمك ماذا تقصدين
الفتاه بتعجب / انت لا تعرفين
نانيس / اعرف ماذا
ضحكت سماريا بشده كبيره بينما نانيس تنظر لها يدهشه / مابكي لما الضحك
سماريا / ماذا يا عزيزتي الا تعرفين شئ اذا كيف كل يوم تدخلين لجناحة ولاتخرجين الا في الصباح
نانيس بتوتر خوفا ان يكتشف احد انها تضع للملك عشبه لينام / لا الملك يستدعيني لامور اخري مثلا ان ارقص له وهكذا
سماريا بسخريه / هذا جلّ ما يمكنه فعله
نانيس وهي تقترب اكثر / ماذا تقصدين سماريا
سماريا بضحك وهو تهمس لها / عزيزتي ان الملك عاجز اي انه لا يمكنه لمس أمرأه كل الجواري يذهبن فقط ليرقصن له ويضحك معهم ثم يدفع لهم الاموال والمجوهرات وغير ذلك ويأمرهن بعدم التحدث بأي شئ ومن تخالف الأمر تقتل هذا الأمر
ثم ابتعدت عنها واخذت تضحك بشده
بينما نانيس تنظر مذهولة لما عرفته اذا حورس عاجز لهذا لم يحصل علي وريث من أحدي الجواري
ابتسمت نانيس بخبث وحدثت نفسها / اوووه عزيزنا حورس ما هو إلا شخص عاجز بائس يجب أن يعرف ست هذا الشئ
كانت اسينات تختبئ في غرفتها برعب وهي تبكي من سماع هذه الصرخات في الأسفل اخذت تبكي بشده فجأه شعرت بيد توضع علي كتفها انتفضت بفزع وهي تصرخ وابتعدت لآخر الفراش ولكن وجدته بيك رفع بيك يده بخوف عليها / ارجوكي حبيبتي اهدئي هذا انا يا قلبي هذا هنا اهدئي
نظرت اليه اسينات بخوف ثم انطلقت لاحضانه وعانقته بشده وخوف وهي تبكي بشده / اوووه بيك كنت سأموت من الرعب كنت سأموت الأصوات والصراخ وال......
قاطعها بيك بحنان شديد / اششششش اهدئي لا شئ لا تخافي
اسينات وهي تشد من احتضانه / كيف لا أخاف ربما هناك هجوم وسيأخذوني أسيرة
تنهد بيك بحزن / هذا ليس هجوم عزيزتي هذا نحن
ابتعدت اسينات ونظرت له بصدمه / أنتم انتم من.
ابتلع بيك ريقه / هذا ابريس وازي وانا
اسينات وهي تبتعد عنه وتصرخ به /و لما لما تفعلون هذا بيك لما تقتلون هؤلاء الحراس بدون ذنب
بيك وهو ينهض بحده / نحن لسنا مجرمين كنا يقول لكِ اخيكِ نحن لانقتل احد بدون ذنب لا نقتل الأبرياء اسينات بل اخوكِ هو من يفعل ذلك وليس نحن أبدا
نظرت له اسينات ببكاء حاد / اذا ماذا تفسر كل هذه الصرخات ولما تهجمون علي القصر
بيك وهو يقبض علي يده بغضب شديد ويغمض عينه / اخوكِ اختطف فتاه قريبه لنا ونخاف ان يفعل بها شئ
نظرت له بتعجب / اخي ولما يفعل ذلك
بيك بسخريه / وكأنكِ لا تعرفين مقدار العداوه بينه وبين ابريس
اقترب منها وتحدث برجاء / اذا كنتِ تعلمين شئ ارجوكِ اسينات اخبريني ارجوكِ هذه الفتاه مهمه جدا لابريس هذه الفتاه هي حياه ابريس وهو الآن مثل الأسد الجريح يقتل بدون أن يشعر يا اسينات واخيكِ خطف هذه الفتاه ليجرح ابريس ويكسره وتقريبا نجح في ذلك ارجوگى اذا كنتي تعرفين شئ اخبريني لننقذ ما يمكن انقاذه
اسينات وهي تنظر للارض وتبكي / ولكن هذا اخي يا بيك
بيك بأمل ان يعرف مكان ميسره / أعدك انه لن يحدث له شئ فقط سنأخذ الفتاه ونتركه هذا وعد مني
نظرت له اسينات وهي تترجاه ان يكون صادقا / هناك قصر كان ملكا لاخي قديما وهو من اغلي ما يملك ولا احد شوي القليل يعرف عنه
بيك بفرحه / أين هو يا حبيبتي ارجوكي
اسينات وهي تغمض عينها وتتمني الا تكون عرضت أخيها للاذي / إنه قصر الظلام ويوجد في............
تحدث حورس بألم للشخص المسطح امامه / لست عاجز كما يقول الجميع يا عزيزتي
ابتسم بألم / لم ارد ان المس أمرأه غيرك في حياتي ومنذ وضعك هذا لم المس اي أمرأه ولذا ظن الجميع انني عاجز هم أغبياء يظنون انني لا أدري بما يُقال عني من وراء ظهري ولكن لا أهتم كل ما اهتم له هو انني لم اخنكِ يوما حبيبتي
كلمه عاجز ليس ضعف بل حبي لكي هو الضعف
اذا علم احد بحبي لكي سيستغلك كنقطه لصالحه ولكن فكره انني عاجز لا يستطيع احد ان يستغلها لاضعافي
ابتسم وهو يبعد شعرها بجنون عن وجهها ويضحك / اعلم انكي الان تضحكين علي بسبب موضوع عجزي وإنني صمت عن هذا كثيرا ولكن.... لكن انا لا أهتم أبدا أبدا فليفكروا بما يشاءوا كل ما أريده الا يلاحظ احد انني لا المس النساء بسبب ضعفي نعم انتي ضعفي ولن اسمح لأحد أن يستغلك ضدي وعندما انتهي من هذا الابريس سوف اقتل كل من قال يوما عني اني عاجز وانتي سوف تكونين بخير سوف أجد الترياق وتكونين بخير وسوف ننجنب وريث للعرس ووقتها لن يفكر احد انني عاجز
اقترب حورس من الفراش ولمس علي وجهها بحب شديد / أنا لم اخنكِ أبدا حبيبتي حتي هذه الفتاه التي دخلت القصر الخاص بنا فقط لن المسها ولكن... هي تحدتني عزيزتي وانا سوف اجعلها تندم وتركع لي وهذه المره ستكون حقيقه
نظر لها بحزن / لا لا تحزني جميلتي انا لم احبها اقسم فقط سأفعل هذا لاكسرها اكثر انا ام المسها قبلا حتي لا تغضبي ولكن الآن هي تحدتني تحدي سافر لذا يجب لها أن تُعاقب أليس كذلك حبيبتي سوف تندم علي ما فعلته معي يا حلوتي نعم ستندم
بينما ابريس نظر لاسينات وامسك زراعها بشده وصرخ صرخه هزت القصر / أين هوووووووو اخبرييييني أين هوووووووو الحقير اخاكِ
ارتعبت منه اسينات وظلت تبكي بشده بينما بيك ركض وجذبها منه بشده ونظر لابريس بشر وصرخ / ما بك واللعنه هي جاءت لتساعدك وانت تصرخ بها ابريس
ابريس وهو يصرخ وقد نفرت عروقه /لا أريد سمااع شئ بيك كل ما اريد سماعه هنا هو أين هي ميسرة
ثم نظر لاسينات التي اختبئت في أحضان بيك/ هيا قولي أين هو الحقير اخاكِ
ضمت اسينات بيك بشده وأخذت تبكي / لا سوف تؤذيه لم أخبرك
جاد ابريس يهجم عليها لولا بيك الذي منعه وأخرج اسينات من احضانه وأعاد شعرها للخلف /حبيبتي الجميلة انتي لما انتي خائفة هكذا ها أنا معكي وسبق لي وان وعدتك ان أخاك لن يتم ايذائه
نظرت اسينات بخوف لابريس ففهم بيك ما تريد قوله
بيك وهو يتنهد / هي تريد منك وعد بعدم لمس حورس
ابتسم ابريس بسمه تذيب العظام من الخوف / لكي وعدي يا اميره لن اقتل اخاكِ
ثم قال بصوت مرعب / بهذه السهوله
لكن لم تسمعه اسينات فهزت رأسها بايجاب وقال وهي تمسك بيك / الحقوا بي
سار الجميع خلفها ومن ضمنهم ست الذي كان لا يظهر وجهه حتي لا يشك به احد الحرس فكان هناك قناع يغطي وجهه بالكامل فعندما علم بوجود أخاه في القصر ذهب ليري ما الأمر فاخبره ازي بكل شئ فذهب مسرعا للحرس ليخبرهم بأوامره للدفاع عن القصر ونظمهم بطريقه مشتته تقريبا ثم ذهب لغرفته وارتدي ثيابه للتخفي وانضم لصف أخيه فاخذ يقتل الحرس بطريقه موحشه فست دائما هكذا عنيف جدا ولكن ابريس يتسم بالهدوء الداخلي والبرود حتي يتصدع هذا الهدوء فتهب العاصفه وقد نجح حورس في ذلك حينما اخذ منه ميسرة
وصل ابريس والجميع لقصر كبير حوله أشجار تخفيه عن أي عين
نظر ابريس لبيك وتحدث بصوت جليدي /خذ حبيبتك واعدها للقصر
نظرت اسينات بخوف لابريس فابتسم ابريس ابتسامه مميته وقال وهو يخرج سلاحه / لا تخافي يا اميره انا لا اخلف وعدي سيعود لك أخاك
ثم قال ببسمه خبيثه ولكن لا اعدك ان يعود كما جاء
اخذ بيك يد اسينات ونظر لابريس ببسمه / سأنتظرك بالمنزل انت وميسره
ابتسم ابريس بلا روح وهز رأسه واخذ بيك اسينات وعادوا للقصر مجددا
بينما ابريس نظر لازي وست وتحدث بنبره مميته /حورس لي..........
بينما ميسره كانت تجلس علي الفراش وتنظر للامام بشرود نهضت وهي تمسك الفراش وذهبت للحمام هي تشعر بالقرف من جسدها وجدت حمام كبيره جدا به مسبح متوسط الحجم رأت انعكاس صورتها في المياه فنزلت دمعه من عينيها مسحتها بسرعه / عمرك يا ميسره ما ضعفتي مريتي بظروف كتير هي مش زي دي بس عمرك ما ضعفتي اوعي تضعفي دلوقتي متعودتيش تبكي علي شئ غير لما تنهي الشئ ده انتي قويه يا ميسره مش ضعيفه أبدا انتي عمرك ما كنتي ضعيفه يا ميسره سامعه عمرك ما كنتي ضعيفه
خرج حورس من الغرفه التي كان بها وهو يبتسم بشر وينوي ان ينهي ما بدأه مع ميسره وكان في طريقه لغرفه ميسره ولكن وجد جثث احد الحراس ملقاه أرضا وقع قلبه فزعا ليس عليه بل علي حبيبته ركض بسرعه لغرفتها واغلقها خلفه ثم ذهب لباب سري في غرفتها فتحه ثم حملها ووضعها في هذه الحجره الصغيره وأغلق عليها زفر براحه ثم حمل رمحه واتجه بعنف وقوه للخارج وهو يري جثث الحراس في كل مكان كيف فقط وصلوا لهنا
هناك خائن وسيعرفه كان يسير في ممر طويل وجد في منتصف الممر ابريس وازي ورجل مقنع ابتسم بسخريه / اوووووه ابريس هنا في قصري المتواضع
ابتسم ابريس بهدوء وبرود / وانا لا يشرفني ان تطأ قدمي هذا المكان القذر ولكن ماذا أفعل هناك شخص حقير اخذ شئ ليس ملكه وجاء به هنا يختبئ مثل الفئران وانا جئت لاخرجه من جحره فقط
ابتسم حورس بخبث شديد / اوووووه ولكن الا تظن انك تأخرت قليلا
ثم اقترب من اذنه وهمس / هل تذكر عندما اخبرتك انني اتشوق لمعرفه كيف تبدو هذه الجميله في الفراش اوووه يا عزيزي لقد كانت.......
ثم ابتعد وهو يترك كلامه معلق وينظر ببسمه انتصار له بينما ابريس رفع عينه التي حال لونها للسواد الشديد واصبحت عروقه نافره بدرجه كبيره تبدو للناظر انها ستنفجر من كثره الضغط
نظر ازي لست بتعجب ماذا اخبره هذا حتي يغضب بهذه الطريقه التي يراها لأول مره
بينما ست ينظر بخوف لاخيه فحالته تبدو صعبه
ابتسم ابريس بسمه جعلت قلب حورس ينبض برعب شديد بدون ارادته ولكنه لم يظهر سوي البرود
اقترب ابريس من حورس فعاد حورس للخلف وابريس يتقدم حتي اقترب منه بشده وهمس في اذنه / لا بأس عزيزي هي ستظل كما هي في نظري سأعتبر ان هناك كلب اجرب قام بعضها ولكن انت.....
ابتعد وهو يقطع كلامه وينظر له بشر / سأترك لخيالك العنان في التفكير بطريقه عقابي لك
ثم تركه ورحل ببساطة وازي وست ينظرون لبعضهم بصدمه
اقترب ست من حورس وتحدث بلا مبالاه / هو تركك اما انا فلا
ثم انقض عليه يضربه وبشده وذكرياته تتدفق لرأسه بشده
نهض ست عن حورس الذي اخذ يضحك بشده ولم يقاومه وهذا ما تعجب منه فحورس من اقوي رجال المملكه ومعني انه لم يقاوم انه يخطط لشئ ما ابتعد ست ونظر اه بتعجب
حورس وهو يضحك / اوووه يا رجل انت قوي حقا
نظر ازي له بتعجب ثم اخذ بيد ست ورحلوا هكذا بكل بساطه بينما حورس نهض واتجه لغرفه حبيبته وأغلق الباب خلفه وضحك بشده وهو يضع يده علي الجروح التي سببها له ست رغم أنها ليست بالكبير ولكن جيد انه ضربه فهذه الجروح ستذكره بهذا اليوم وهو يحب أن يحتفظ بهكذا ذكريات حتي ينتقم شر انتقام منهم جميعا
ذهب للغرفه السريه واغلقها خلفه / اوووووه جميلتي الصغيره اشتقت إليكِ كثيرا يا عزيزتي
ثم اقترب منها وعانقها بشده / متي ستعودين الي يا جميلتي أشتقت لكي كثيرا..........
بينما ابريس دخل لجميع الغرف وقلبه يكاد يخرج من مكانه لشده خوفه مما هو مقبل علي رؤيته حتي وجد بوابه كبيره في نهايه احد الممرات ازدياد نبضاته أكدت له ان هذا هو الباب المنشود اخذ يقترب بحذر ومد يده ليفتحه ولكنه تردد بشده سمع صوت ست / هيا ابريس لننتهي من الأمر
نظر ابريس له ثم أعاد نظره للباب مجددا ومد يده ودفعه في نفس اللحظه التي كانت تخرج بها ميسرة من الحمام وهي ترتدي ثيابها التي أتت بها والتي قام حورس بتمزيقها
تجمدت نظرات ابريس عليها وتوقف قلبه عن الخفقان صرخ بشده / اديرا انظاركم
ولكن بالفعل منذ رأي كلا من ست وازي هذا المظهر وهم استداروا حتي لا يحرجون ميسره بينما هي نظرت لابريس ببسمه ألم أما هو انطلق لها وخلع ردائه وقام بتغطيتها به وضمها بقوه اليه بينما هي بمجرد ماضمها اليه حتي شعرت براحه كبيره فاخذ عقلها الأمر بالراحه واخيرا سقطت مغشي عليها بين زراعيه نظر لها ابريس بحزن ثم حملها بكل رفق كأنها قطعة كريستال باهظه الثمن يخشي خدشها ولو خدش بسيط
خرج وجد كلا من ازي وست ينظرون له بحزن فهز رأسه بجمود / لنذهب
ذهب الجميع وخرجوا من هناك بدون فعل شئ لحورس بإستثناء ضرب ست له ولكن ابريس يتوعد بداخله بالكثير والكثير والكثير.........
كانت الممرضتان تقفان وهن يتهامسن / يخربيت حلاوته يابنتي ده الواد قمر قمر يخربيتة
ضحكت الاخر بدلع / ولا دقنه الخفيفه يخربيت كده الواد ده اكيد مش مصري اقطع دراعي من هنا أن كان مصري
الاخري / آه يارب يصحي بقي واشوف عيونه البت نرجس بتقولك عيونه حاجه كده مستوردة
الاولي / وهي شافتها فين البت المنيله دي
الاخري / وقت ما جابوه للمستشفي كان لسه مفتح وبيخترف بكلام مش مفهموم عمال يقول عمي والمقبره البنت الصغيره وكلام كده
الاولي / مقبره ايه دي
الاخري وهي تلوي فمها / وانا اعرف منين يا ختي هما أساسا لقوه مرمي جنب المقبره اللهم احفظنا فيمكن هو شاف حاجه عشان كده اغمي عليه انتي عارفه المقبره دي اللهم احفظنا يعني كلها شر
الاولي / يا خساره الحلاوه دي كلها تتبهدل كده
جائت طبيبه وسمعت ما يقولونه /انتي وهي بطلوا رغي وكل واحده علي شغلها اخلصوا
ذهبت الممرضتان لعملهما بحنق من هذه الطبيبه
ذهبت الطبيبه لغرفه ذلك المريض الذي تم العثور عليه مغشي بجانب المقبره نظرت له من الخارج وهي تتنهد باعجاب / ياتري وراك ايه ياقمر انت
جاءت أحدي الممرضات /دكتوره شفق في اجتماع عاجل للدكاتره بعد خمس دقايق
شفق وهي تنظر لها بتذمر / وليه تقوليلي دلوقتي متقوليلي لما يبدأ جايه قبلها بخمس دقايق وتاعبه نفسك ليه
ثم تركتها ورحلت
بينما كان هذا للمريض متسطح علي فراشه في عالمه الخاص كل ما يراه هو وجهها وهي تبتسم له وتقول له بصوتها الحنون / متخافش انا جانبك ارفع راسك كده
_جاسوره شاطر وهيقص شعره صح
_بص جبتلك معايا ايه الكيكه
_ طب تاخد كيكه وتضحك طيب
_مش هينفع يا جاسر أبعد
اشتدت يده علي مفرش السرير وهو يتذكر المزيد والمزيد
/ يعني ابله نسرين هتلبس فستان وتبقي عروسه وعمو الظابط هيجي ياخدها
فتح عينه بفزع وهو يتنفس بحده وينظر حوله اين هو ماذا حدث واين نسرين ما الذي يحدث هنا..........
فتحت كريمة باب المنزل وجدته يقف امامها ويتبسم بسماجة/ كرميلا عامله ايه
كادت كريمه تجيب ولكن جاء صوت صلاح من خلفه الذي كان عائدا من عمله وجده يقف مع كريمة علي الباب / كرميلا في عينك وسع كده
دفعه صلاح ودخل للمنزل ونظر له ولاحظ علبة الشوكولاتة التي احضرها أخذها منه صلاح ونظر لها باستهزاء /معلش بقي أصل كرميلتي مش بتحب الشوكولاته عشان هي بتعمل دايت زي ما انت شايف كرشها كبر فأنا هاخد الشوكولاته دي وشكرا لأنك شرفتنا بزيارتك بس احنا بتغسل فرش للبيت والدنيا بايظه هنا فمره تانيه بقي سلام
ثم اغلق الباب وفي وجهه بينما كريمة تنظر له بشر / كرش انا عندي كرش
صلاح ببرود وهو يدخل / ايون بكرش
خلعت كريمة نعلها ورمته علي صلاح فجاء في ظهره استدار بغضب / آه يابنت ال....
قاطع كلامه طرق الباب فركضت كريمة لفتح الباب بسرعه وهو خلفها
فتحت كريمة الباب وهي تظنه محسن / خطيبي حبيبي قره.......
صدمت عندما رأت ان اسر هو من يقف امامها / عيني
نظر صلاح لاسر وانفجر ضاحكا علي ملامح اسر وكريمة
نظر أسر بتعجب لهم / احم نسرين موجوده
تغيرت ملامح نسرين للقرف / لا مش........
قاطعها صلاح وهو يدفعها جانبا / اوعي يابت انتي كده
اهلا يا اسر
نظر اسر لكريمة ببرود ومد يده لصلاح بجمود / اهلا معلش ممكن تنادي لنسرين
كريمه وهي تنظر له بقرف/ لا مش م.. امممممم
قاطعها صلاح وهو يضع يده علي فمها /أتفضل هنادي ليها
دخل اسر وهو ينظر في انحاء المنزل ويتجاهل نظرات كريمة التي تكاد تحرقه
صعد صلاح الدرج وهو مازال يكتم صوتها عضت يده وهي تصرخ / ايدك يابا لتوحشك
نظر لها بغيظ / ابو منظرك يا شيخه ايه مسعوره بعدين انتي بتبصي للراجل كده ليه ها ايه قاتلك قتيل
كريمة وهي تبتعد بكبرياء / اولا ايدك دي لو لمستني تآني هقطعها ليك وثانيا بقي الواد ده مش بطيق سحنة اهله عيل سمج وغتت ورخم وثقيل
صلاح / بس بس إيه يخربيتك كل ده شتايم غوري
ثم تركها وذهب لغرفه نسرين بينما كريمة نظرت له بضيق / ابو تناحتك
ثم ركضت لغرفه طمطم وجدتها تمسح دموعها بسرعه / في إيه يا بت انتي كنتي بتعيطي
طمطم بضحكة / اعيط مين بس يا اختي صلي علي النبي ده بس افتكرت اسورتي وذكرياته
كريمة وهي تضربها / قومي ابو اشكالكم انتي واسورتك المعفن تعالي معايا
جذبتها كريمة خلفها في نفس الوقت التي كانت نسرين تخرج مع صلاح من غرفتها وملامحها يغلب عليها الحزن
كريمة وهي ترفع يدها بالدعاء / اللهي يارب تنسخط قرد يا اسر يا معفن انت شايفين مكملتش معاه يوم وانطفت إزاي حسبي الله ونعم الوكيل فيك يا اسر يا ابن ام أسر صلاح /اوووف يخربيت الشنيور اللي بتتكلمي بيه يلا غوري
كريمة وهي تمسك يد طمطم / لا احنا هنيجي معاكم
صلاح بسخريه / وياتري جهزتوا الزمزمي والسندوتشات ولا
كريمة وهي تضحك بدلع وتجذب يد طمطم / جهزنا يا عنيا
ثم هبطت وذهبت لغرفه الضيوف حيث يجلس اسر نظر اسر لهم بتعجب من مجيئهم
كريمة وهي تعرف نظرته فتتحدث بقرف / هنقعد محرم
دخلت نسرين ومعها نسرين وهي تنظر أرضا وملامحها تشبه الأموات
رفعت نظرها له فوقف لها وهو يبتسم بينما هي حاولت أن ترسم بسمه علي وجهها وهزت رأسها بترحيب / اهلا يا اسر
ابتسم اسر لها ثم أشار علي مقعد بجانبه لاجلس ولكن كريمة ركضت وجلست عليه وهي تبتسم بسماجه /معلش اصل بحب الكرسي ده آوي الفيو بتاعه حلو اوي وهواه بحري ويرد الروح
ابتسمت نسرين علي كريمة وجلست علي مقعد بجانبها فأصبح يجلس اسر ونسرين وبينهم كريمه ومقابلهم يجلس صلاح مع طمطم
نظر اسر لهم بضيق / منورين يا جماعه والله
كريمة / بنورك يا ضنايا
نظر اسر لطمطم وابتسم / اخبارك يا انسه طمطم
كريمه / فاطمة
نظر لها بتعجب /اسمها فاطمه طمطم ده دلعها العيله بس هي اللي بتناديها بيه
نظر لها اسر باحراج ثم تحدث / احم احم تشرفت بمعرفتك يا انسه فاطمه سمعت عنك كل خير
صلاح بتعجب / سمعت ايه مش فاهم
اسر وهو يبتسم بجمود/ سمعت انها هاديه جدا في الثلاثي المرح هي اهدي وآحده
كتمت كريمة ضحكتها / اوي اوي
اسر وهو ينظر لكريمة / وكمان سمعت ان الانسه كريمه شديده شويه وبتاعت مشاكل
كريمة بكل براءه/ انا
ثم نظر لنسرين ببسمه / وسمعت ان نسرين هي العاقله اللي فيكم
انتبهت نسرين له وابتسمت ابتسامه ميته
بينما كريمة تحدثت بسخريه / سمعت سمعت هو احنا بنطلع في الاذاعه ولا إيه سمعت منين لا مؤاخذه
اسر بكل تكبر / متنسيش اني ظابط واللي عايز اعرفه بعرفه
كريمة وهي تنظر بتكبر / وايه يعني منا مهندسه وبرضو بعرف اللي عايزه اعرفه يعني مش شرط عشان ظابط تبقي بتعرف كل المعلومات
اسر بحاجب مرفوع / انتي مهندسه
كريمة بتذمر / مهندسه ديكور لو سمحت
اسر وهو ينظر لها بتجاهل / طيب انا كنت جاي عشان بس اشوف نسرين قبل ما اروح القسم
كريمة وهي تتحدث بصوت لم يسمعه سوي نسرين / الا مدخلت علينا ببوكيه ورد ولا علبه ملبس ولا حتي حزمة جرجير ده محسن المعفن جاب علبه شوكولاته
ضحكت نسرين ضحكه مكتومه / احم شكرا ليك
اسر وهو ينهض وينظر بضيق لكريمة / احم طب استأذن انت ويبقي اجي يوم تاني
كريمه وهي تنظر له وهو يرحل / نورتنا
نظر لها صلاح بحاجب مرفوع / إيه اللي عملتيه ده
كريمه وهي تجلس بكل راحة / عملت ايه بس يا صلوحتي
صلاح وهو ينظر لها بتشنج / صلوحتك
آنتي يعني ما شوفتيش الراجل هاين عليه يخنقك كل سؤال انتي تردي مفيش حد اتكلم غيرك هنا
كريمة / الله البنيه مكسوفه فكنت بخفف القاعده
نهض صلاح ويرفع يده ويصرخ وهو يكاد يصاب بالشلل / يارب الرحمممممة يارب
عاد الجميع للمنزل وقام ابريس بوضع ميسره في غرفتها علي الرفاش وخرج وجد بيك ينظر له بحزن لابد أن ازي اخبره ما حدث
كان كلا من بيك وازي ينظرون بحزن والم لابريس الذي ينظر للامام بشرود وعيونة ثابته يحاول ان ينفي ما رأه حينما دخل للغرفه التي كانت بها فقط يحاول ان ينفي هذا المشهد من رأسة ولكن لا يستطيع عيونه حمراء بشده
نهض فجأه وخرج دون أن يسمع اي صوت أو نداء لأي من ازي وبيك وانطلق لذلك المكان الذي يذهب اليه حينما يحزن
خرجت ميسره من غرفتها ونظرت لازي وبيك تحدثت وهي تحاول أن تخفي نبره حزنها / أين هو ابريس
نظر لها ازي بحزن / لا أعرف كان غاضبا وخرج فجأه
هزت رأسها بايجاب
تحدث بيك / ميسرة
نظرت له ببسمه متعجبه / اول مره تناديني باسمي يا بيك
بيك ببسمه / أنا دائما اعتبرك اختي ميسره وان كنت اشاغبك فقط لكي ازعجك ولكن انا لا اكرهك
ابتسمت ميسره / وانا ايضا يابيك لم اكرهك ابدا
امسكت هاتفها وكادت تخرج ولكن توقفت علي صوت ازي / الي اين ميسره
ميسره وهي تنظر له ببسمه / لابريس
كان يقف علي المرتفع الذي اخذ اليه ميسره من قبل نظر للمنحدر ثم اخذ بشدة مثل المجنون يضحك ويضحك جاءت ميسره وجدته يضحك بشده اقتربت منه ونادته / ابريس
استدار ابريس ونظر لها وازدات ضحكته بشده / ميسرة انتي هنا
اقتربت منه أكثر وهي تتحدث بتعجب / ابريس انت
ابريس /اششششش متتكلميش متتكلميش هههههههههههههه
نظرت له ميسره وهبطت دموعها بشده
ابريس وهو يضحك بشدة / تعرفي ايه اللي يضحك آكتر حاجه
نظرت له بتعجب
فاكمل هو / اني كنت خلاص اعترفت لنفسي اني بحبك يا ميسره
صمت قليلا ورفع نظره لها وتحدث ودموعه بدأت بالهبوط / انا عشقتك يا ميسره عشقتك
اقتربت ميسره منه بسرعه كبيرة وعانقته بشده وهي تبكي / اسفه اسفه
بينما هو اشتد بكاءه وصراخه حتي ملئ المكان / اااااااااااااه
كان يبكي بشده ويصرخ وهو يضمها بشده / هندمك يا حوووورس هندمك
كانت ميسره تعانقه وتبكي بشده عليه وعلي نفسها فهذا الحب محرم عليها هما من عالمين مختلفين تماما
لا يمكنهم ان يكونوا معا كتب علي حبهم ان يموت في مهده ابتعدت عنه ببسمة وهي تقول بمزاح لتخرجة من حزنه / خلاص بقي يا عمي إنت لزقت ولا إية
ضحك ابريس عليها بخفوت ثم مد يده واخذ يمسد علي خدها / احبك كثيرا ميسره
اغمضت ميسره عينها بالم لا يجب أن تشعر بهذه المشاعر تجاهه ابتسمت وهي تفتح عينها / يلا يا عمي نرجع عشان هجمد بعدين انا واحدن كنت مخطوفة ومحتاجة اتغذي شويه ومحدش عبرني ولو بكوبايه مايه يا راجل
ضحك ابريس وضمها اليه ثم عادا للمنزل معا وجدا ازي قد اعد الطعام وينظرهم هو وبيك
ضحك بيك / هل قد عادت المجنونه
ميسره / الله يكرمك يا ذوق هعديها بمزاجي
جلسوا ليأكلوا واخذ ازي يضع طعام كثير امام ميسره نظرت له ببسنه ألم بينما هو ابتسم لها بتشجيع
بينما هي أخذت تأكل بشراهه لتخفي دموعها التي ملئت عينها بشده بسبب تذكرها ان الجميع رأها في هذا الموقف
اخذت تأكل بسرعه وهي تحاول الا يراها احد ولكن ابريس استطاع ان يلمح دموعها المه قلبه كثيرا عليها وعلي دموعها بينما هي تبتسم ودموعها تهبط بشده
خرجت دكتور شفق من غرفه الاجتماعات مع الأطباء جميعا وكل منهم يتحدث عن حمله التفتيش من صاحب المشفي
شفق وهي تنظر لهم بسخريه / مش فاهمه كل ده زياره صاحب المستشفى
صديقتها بسخريه / امال يابنتي الناس بتقول انهم جبابره معندهمش قلب ابدا خصوصا الكبير بتاعهم حجر دي كلمة شويه عليه
شفق برعب /يا ستير يا رب ربنا ميوقعنا في أيدهم
وجدت شفق الجميع يتجهه لباب المشفي اذا فقد وصل صاحب المشفي
ذهبت لباب المشفي مع الجميع واستقبلوه افضل استقبال لا تنكر شفق مقدار وسامته الشديده
كان فتنه تسير علي الارض ببشرته السمراء وعضلاته الكبيره كانت أعين الفتيات تكاد تلتهمه سار هذا الشخص مع الأطباء بيمر علي المشفي
في نفس الوقت الذي كان جاسر يخرج من حجرته وهو ينظر حوله بعدم فهم أين هو وكيف جاء هنا توقف واستند علي الحائط وهو يتذكر كل شئ حدث له
في السنوات الماضيه
اخذ يسير في الممر وهو ينظر لثياب المشفي بقرف وينظر حوله بتعجب من أحضره هنا ولما
وجد مجموعه من الأطباء يقتربون منه فاقترب هو أكثر حتي لمح شخص يعرفه بينهم
بينما كان هو يسير بكل كبرياء بينهم وينظر للمشفي بدقه فجأه سمع صوت يعرفه جيدا جدا مهما مر الزمن ومهما مرت السنين سمع صوته ينطق اسمه بعد كل هذه السنين التي يأس فيها من سماع صوته مجددا / حساااااام
نظر صاحب المشفي حسام لهذا الصوت وفتح عينه بصدمه وصرخ وهو يركض لذلك الشخص / جااااااااسر
نظر حرس حسام لذلك الشخص الذي ينادي سيدهم فعلت الدهشه وجوههم انه هو رئيسهم الأول (جاسر الشافعي)
استيقظت ميسرة بارهاق بعد ليله طويله من البكاء والتفكير في اعتراف ابريس لها خرجت من غرفتها وهي تتجه لغرفته حتي تنهي هذا الموضوع فقط اريد ان ترتاح من وجع قلبها هذا دخلت غرفته وجدتها فارغه نظرت لها باعجاب فهي اول مره لها في غرفته ابتسمت بحب شديد وعشق ثم اخذت تلمس اشياءه بحب شديد وهي تنظر وجدت صندوق به كتب علميه كثيرا بعضها باللغه المصريه والبعض بالغه العربيه ولكن توقفت يدها وعينها عن الحركه حينما وقع تحت يدها شئ جعلها تكاد تجن كيف كيف أخذت تحدث نفسها / ده ده... ده
سمعت صوت خلفها / ده مصحف مصحفي
صدمت ميسره واستدارت بسرعه وهي تنظر بصاعقه لابريس وتحدثت وهي تستعدي كل ذره تعقل منها / مصحف... بس بس. هو ازاي مش.....
ابتسم ابريس بشده عليها وتحدث بحنان / اي جزء من كلمه انه تم تربيتي علي يد والديكِ لم تفهميه انا اخذت منهم اشياء كثيره مثل اللغه والتصرفات وايضا هذه الكتب باللغه العربيه منهم وايضا الدين
رفعت نظرها له وهي ففكلا تستوعب شئ
ابتسم ابريس بشده / أنا مسلم يا ميسره
............
اظن مفيش دلع كده فصل كبير اهو اكبر فصل يتكتب وده لاني مش هنزل بكره للأسف 😂😂
عايزه بقي تعليقات وتوقعات وتصويتات فرحوني يا عيال الفصل فرح اهو
دمتم سالمين
رحمة نبيل 🙂 🙂
تكملة الرواية من هنا 👇👇👇