![]() |
مريم
الجزء الثالث والرابع والخامس
بقلم شيماء رمضان
جبتلكم حاجه تتسلو ع ماالفطار يجهز يلا شجعووووني يااجمل فانز
نبدء بسم الله
منديل ع بؤها راحت في عالم تاني بلصدفه لمحهم زين وشاف كل حاجه جري وراهم بعربيته وقدر يلحقه وبنسبه لقوه جسم زين جنب البلطجي كانت كبيره وقدر يضربه بس البلطجي كان معاه مطوه وضرب بيها زين بس كانت خفيفه
زين حاول يفوق مريم لحد مافاقت
مريم ااه راسي انا نفين لقت زين في وشها زين بتخطفني يامجرم عايز تبيع اعضائي عايز تموتني انت معندكش اخوات مفيش رحمه اهئ اهئ
زين باااااس افصلي انا شوفت البلطجي بيخدرك وجريت وراكو وانا الي انقذتك اوووف ياساتر مش كنت سيبته يريحنا من لسانك
مريم انت انقذتني ودموعها نزلت
زين مسح دموعها ليه الدموع بقا
مريم عشان ظلمتك
زين عادي اظلمي براحتك
اتكسفت مريم وشافت الدم
مريم يالهوي
زين في اي
مريم دم انت متعور وريني ودموعها نزلت شلال تقولش خرطوم المطافي
زين قلع التيشرت عشان يطمنها انه خدش بيسط
زين بصي بيسط مفيش حاجه
مريم الحمدلله وخدت بالها من عضلاته وجسمه الي يجنن ده اللهم اني صايمه احم
مريم استغفر الله العظيم يارب استر نفسك تك قرف وانت حلو كده
زين هي دى شتيمه ولا معاكسه ولا اي بيومك ده
مريم كله ع بعضه يادوك
زين يلا يالمضه نروح يادي النيله
مريم اي في اي
زين عربيه البلطجي عطلت وعربيتي اتخبطت في التنك وفضت بنزين
مريم يعني ايه
زين تعالي بقا نشوف احنا فين والحته المقطوعه دي نلاقي مكان نقضي فيه اليل لحد الصبح
مريم نعععععععم هوا عشان قمور وانقذتني هتتغرغر بيا لوحدي ده بوووعدك داانا اقطعك داانا فتوه
زين مسكها من قفاها بت افصلي لاحسن اولع فيكي
مريم هواانا كنت اتكلكت ولا فتحت بؤي داانا نسمه متسمعليش حس وسبلت بعيونها
زين صبرني يارب امشي قدامي
مريم طيب بوووراحه ياعم بوراحه
زين ومريم مشيو فتره كبيره
مريم زين يازين
زين نعم
مريم انا تعبت
زين وانا اعمل اي اتحملي شويه
مريم لا مش قادره
زين طيب تعالي نرتاح حبه
لسه هيقدو لقو بيت ع بعد مسافه منور
زين بصي بيت تعالي نروحه
مريم مش قادره اتحرك
زين شالها
مريم نزلني يالهوي
زين اخرسي
مريم خافت وخبت وشها في رقبته وسكتت
وصلو البيت وزين تعبان نزل مريم
ومريم بتبص لقت جرحه بينزف
مريم بدموع زين انت نزفت انا السبب قولت لك نزلني انت صممت وفضلت تعيط زين فتح لها دراعو ودخلت في حضنه وفضلت تعيط برضو (شوف ياخويا البت مينفعش تعيط غير في حضنه حكم)
فاجئه حد من وراهم انتو مين
يتبع
شكلها مش عجباكو شجعوني اكملها بقاا
شيماء رمضان
مريم
الجزء الرابع
انتومين
مريم وزين اتخضو
زين سلام عليكم
الشخص. وعليكم السلام انتو مين
زين احنا تايهين ياعم الحاج ناس طلعت عليا انا ومراتي وعايزين نبات بس اليله والصبح نمشي
الراجل اتفضلو ياابني ادخلو بس هيا مراتك بجد
زين اه ياعم الحاج مراتي
الحاج. طيب ادحلو هنا ارتاحو ع مااجهزلكم لقمه
مريم انت عايش لوحدك يا عموو
الحاج اسمي علي عمك علي اه يابنتي عايش لوحدي
مريم طيب اجي اعمل انا العشا مكانك
عم علي. لا خدي الغيار ده غيري ع الجرح لجوزك وغيريلو هدومه الي غرقانه دم
مريم باحراج حاضر
وخرج عم علي
مريم ياكداب يانصاب انت جوزي
زين انتي تطولي يابايره
مريم بايره فشررر داانا بيجيلي عرسان زي النمل
زين تلاقيهم فاكرينك صرصار ههههههه
مريم طيب تعال اغيرلك ع الجرح ياخفه
زين ااه براحه
مريم هنستعبط انا خلصت
زين ايدك خفيفه عثل وغمزلها
مريم بخجل شكرا بشفا خد البس
زين البس فين ولو خرجتي عم علي يشك فينا يرضيكي اطلع كداب
مريم يعني اعملك اي
زين معرفش اتصرفي بقا
مريم غمضت عيونها
مريم يلا خلص
زين اوعي تفتحي
مريم خلص ياعم هبص اكمنك حلو اووي
زين اها حلو تنكري
مريم لا مش هنكر يعني عادي
زين خلاص فتحي
مريم انا هروح اشوف عم علي خلص اكل ولا لسه لسه ماشيه مرتبكه اتكعبلت كانت هتقع لوشي زين مسكها وبقو تقريبا في حضن بعض وانفاسهم قريبه من بعض وزين بيقرب ع مريم عشان يبوسها
وهوب مريم تديه كوع في بطنه
زين اااه يابنت المفتريه ياريتني سيبتك تتكسر رقبتك
مريم مش بتكسر ياسطا بس مستحيل اكسر، ثقه بابا الكبيره فيا
زين انا اسف كان غصب عني مريم انا بحبك معرفش حبيتك ازاي واول ماهنروح تاني يوم هقابل باباكي اي ريئك
مريم بخجل هقولك لما تيجي لبابا
زين يعني موافقه
مريم اه موافقه هتيجي بكرا
زين من الفجر عشان تبقي ملكي
مريم الله بس بتكسف وعيب كمان لما نتجوز
دخل عم علي جاب الاكل ياولاد
زين تسلم ايدك ياعم علي عايز اقولك ع حاجه عشان مش حابب اكدب عليك
عم علي قول ياابني
انا ومريم مش
عم علي مش متجوزين صح
زين انت عارف
اه سمعت كلامكم ياابني بدون قصد وعلي فكره يامريم يسلم الي رباكي يابنتي انتي بنت بمليون راجل
مريم تسلم ياعم علي
زين انا اسف ياعم علي
عم علي مش زعلان منك ياابني احكولي بقا جيتو هنا ازاي
زين حكاله كل حاجه
عم علي انت راجل محترم ياابني خد بالك منها دي بنت اصول
زين دي في قلبي
عدت اليله وزين روح مريم تحت الييت ومشي عشان يظبط نفسه يرجع يخطب مريم راح الفيلا حكي لاخته كل حاجه ولبس وظبط حاله ورجع لمريم لقي مريم منهاره من العياط
زين بخضه مالك يامريم حصل اي
مريم بدموع وصوت متقطع باببا ماااات
يتبع
انا مستجدعه معاكو اهو استاهل اي استاهل بوسه والنعمه 🙈🙈😹😹
شيماء رمضان
مريم
الجزء الخامس
مريم بصوت متقطع باببا مات وانهارت في البكاء
زين بصدمه ازاي حصل
سناء وانت مين ياخويا عشان تسال
زين انا خطيب مريم
سناء خطيبها وده من امتا بقا لما قضت معاك اليله اتكل ع الله وهوينا عشان اعرف اادب البت دي وراحت ع مريم كنتي بايته معاه ياخاطيه ماشيه ع حل شعرك وابوكي مات بقهرته عليكي
مريم بدموع بابا مات بسببي انا كان فيه حد بيخطفني امبارح وزين جه انقذني في الوقت المناسب
سناء الكلام ده تقوليه لراجل الاهبل ابوكي كان بيصدقك انا لا
مريم ضربها كف اياكي تجيبي سيرت ابويا تاني هدفنك مكانك فاهمه
سناء بتضربيني يابنت الكلب وبترفع ايديها عشان تضربها زين مسكها
زين بفحيح مثل الافعي لو رفعتي ايدك عليها تاني هقطعهالك فاهمه وبعدين ازاي الراجل يموت وتدفنيه وبنته مش موجوده
سناء بتنزل عرق من جبينها من التوتر هه اكرام الميت دفنه ياخويا شكر الله سعيك سلام
زين راح لمريم مسك وشها بايدي همشي دلوقتي وهطمن عليكي البتاعه دي لو زعلتك قوليلي
مريم بشهقات من البكاء ححاضر
مشي زين وخلص العزاء
سناء بت يازفته يااسمك مريم قومي يااختي عايزاكي
مريم بانكسار نعم عايزه اي
سناء من بكره مفيش كليه اه مصاريف يااختي الي كان بيصرف علي دلعك مات واعملي حسابك هيما ابن اختي هيتجوزك
مريم ايه اتجوز واسيب تعليمي ده حلم بابا اني اكون دكتوره
سناء هيا كلمه الي قولته هيتنفذ والا هتشوفي عذابي الي الزفت ابوكي كان منعني عنه
مريم بكسره من غير كلام دخلت اوضتها
الاب هوا الظهر مات الاب اتكسر الظهر والسند كانت بتتقوي بابوها دلوقتي حسه انها لوحدها دخلت الاوضه تعيط وتندب حالها وتعيط ع فراق ابوها فونها رن كانت امل
امل اي يا مريم مجتيش ليه الكليه
مريم بابا مات امل تعالي محتاجاكي اووي
امل حبيبتي طيب مسافه الطريق
وجت لها امل سناء فتحت ادخلي ياختي اعملي حسابك اخر مره هتشوفيها فاهمه
امل بدون رد دخلت لمريم
مريم شافتها نزلت عياط وندب شوفتي ياامل ادمرت في لحظه بابا مات ومرات ابويا عايزه تجوزني ابن اختها البلطجي داكان زين خلاص جاي يتقدملي بس بابا سابني ومشي
امل حبيبتي كل ده حصل الله يرحمه وارفضي العريس الزفت ده انتي طوول عمرك قويه اي حصل
مريم موت ابويا كسرني
امل لا اوعي تتكسري هتزعلي ابوكي منك خليه يفتخر بيكي اقفي قدامها ووريها انك بنت ابوكي بصحيح
مريم حاضر هحاول
امل وبعدين زين عرف انها عايزه تجوزك
مريم لا معرفش
امل طيب خليكي جامده وشدي حيلك ياحبيبتي هقوم امشي هبقا اتصل بيكي اطمن عليكي
مريم. امل خليكي معايا شويه
امل. معلش ياقلبي هروح احضر المحاضره عشان ابعتهالك ومفيش حاجه تفوتك
مشيت امل ودخلت سناء ومعاها واحد باين عليه انه بتاع مخد. رات وصايع
سناء قومي البيسي يابت الماذون زمانه جاي
مريم انتي اتجننتي انتي فاكره كلامك هيمشي لا ده بعدك خدي الصايع ده واخرجي بره بيتي
سناء اه منا عارفه انه بيتك ابوكي الله يجحمه كتبه باسمك بس هاخد حقي كله منك
جه البلطجي في لحظه خبطها ع دماغها وربطوها في السرير فاقت مريم لقت نفسها مربوطه
عند امل انا لازم اتصل بزين اقوله علي الست دي ناويه تعمله
الودكتور زين انا امل صحبت مريم الحق مريم مرات ابوعا عايزاها تقعد من الدراسه وعايزه تجوزها انا خايفه عليها تمام سلام
نرجع لمريم مريم فاقت لقت نفسها مربوطه في السرير وفيه لزفه ع بؤها
سناء تمضي الاول الورقه دي ياحلوه ولا شطا ابن اختي هيتجنن عليكي هوا اه اخرس بس هيعجبك
سناء شالت الزقه من ع بؤ مريم
سناء ها قولتي اي
مريم اتفوه عليكي حربايه
سناء اتغاظت وادياشطا عجباك ياواد
شطا هز دماغه وبلع ريقه
شطا اخرس بس بيسمع لان فيه بلطجيه قطعو له لسانه
شطا راح ع مريم وحط الزقه ع بوئها تاني وبدء بجنون يقطع لها هدومها وسناء واقفه بتتفرج عليها وهيا بتكسرها ومريم لا حول لها ولا قوه مربوطه ماعليها غير انها تصرخ من بين الزقه الي ع بوئها شطا كان خلاص قلعها كل هدومها وبيحسس ع جسمها بجرائه وانقض عليها زي مايكون اتجنن زين دخل كسر الباب ودخل ع الاوضه لقي المنظر شال شطا من فوق مريم وضربه وغطا مريم بملايه لحد مايفكها زين لرجالته خدوهم المخزن لحد مااجيلهم
حاضر
مريم شافت زين
مريم. زين واغمي عليها
زين لبس مريم هدوم من عندها في الدولاب واتجنب النظر لجسمها وشالها وجري بيها ع المستشفي
الدكتوره كشفت عليها هيا عندها انهيار عصبي شديد وهيا نايمه دلوقتي علشان الابره المهدئه وجسديا ساليمه بس نفسيا مدمره عايزه التعامل بحظر
زين شكرا يادكتوره
مريم بدئت تفوق وزين جنبها وبقت تصرخ بصوت وتقول لا سبني بابا الحقني يابابا ابعدو عني زين حضنها بس انا زين اهدي انا جنبك يامريم اهدي محدش هيقدر يمسك بسوء وانا جنبك
مريم حضنت زين زين شوفت سناء كانت بتعمل اي ججابت اي وو
زين هوووش هياخدو جزائهم اهدي ياقلب زين مريم احنا لازم نتجوز عشان ابقا جنبك ع طول
مريم نزلت راسها
زين عارف ان الوقت مش مناسب بس ارجوكي وافقي خليني اعرف ابقا جنبك
مريم موافقه يازين
زين جاب الماذون وجاب اثنين من رجالته شهود واتجوزو وبقت مراته ع سنه الله ورسوله روح مريم الفيلا ومريم قعدت مع ايمان ايمان تاخد بالها منها وزين راح المخزن
زين الرجاله عملو الواجب معاكو
سناء يابيه معملتش حاجه الواد الاهبل ده هددني عشان عايز مريم
شطا سمع كلامها بقا يشاور زي المجنون
زين فهم من كلامه حاجه
راح لسناء وطلع مسدس بت انتي صغيره لسه اخرك 40سنه يعني لسه شباب هتتكلمي ولا تموتي
سناء هتكلم هتكلم انا الي قتلت ابو مريم.
يتبع
طويل اهو زي ماوعدكم دمتم سالمين شيماء رمضان
بداية الروايه من هنا 👇👇👇