القائمة الرئيسية

الصفحات

زوجتي المصون الفصل الثامن والعشرون والتاسع والعشرون والثلاثون بقلم ملك ابراهيم كامله علي مدونة النجم المتوهج للروايات

 

زوجتي المصون

الفصل الثامن والعشرون والتاسع والعشرون والثلاثون

بقلم ملك ابراهيم


كانت هنا تجلس بمكتبها بالشركه وجأها مكالمه بهاتف الشركه تخبرها بأن مديرها يريدها بمكتبه وان تحضر معها احد الملفات التي تعمل عليها 

وقفت من مكانها سريعا لتذهب اليه فهي تحترمه وتقدره جدا لأنه يعاملها بكل احترام وتقدير ودائما يشجع افكارها ويتحدث دائما امام الجميع عن اعجابه بكفأتها بالعمل 


ذهبت سريعا الي مكتبه وهي تحمل الملف المطلوب منها احضاره 


فتحت باب المكتب بعد ان اذن لها بالدخول واغلقته مره اخرى بعد دخولها 

وجدته يقف ينظر من الزجاج المطل علي الخارج اقتربت من المكتب وهي تعلم جيدا بأن الذي يقف امامها ليس مديرها الذي تعرفه


فهو احد اخر تعرفه جيداً 


🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸


وضعت الملف الذي كان بيدها علي مكتبه بعنف

واقتربت منه اكتر حتي وقفت أمامه وتحدثت اليه بغضب


هنا / انت عايز مني ايه يا عمر


نظر لها بطرف عينه وتجاهلها تماما واتجه الي مكتبه جلس عليه وبداء بالتركيز في الملف الموضوع امامه 


نظرت له برفع حاجب

واقتربت منه مره اخرى وهي تقف بجانبه وتحدثه بغيظ من تجاهله لها


هنا / علي فكره انا بكلمك


تجاهلها مره أخرى ولا كأنها موجوده أمامه


قامت هنا بأخذ الملف من أمامه و إلقائه علي الارض بعند


نظر امامه وهو يحاول ان يسيطر علي غضبه ووقف سريعا من مكانه 

خافت هنا كثيرا وبدأت ترجع للخلف وهو يتقدم منها حتي شعرت بأن الغرفه أصبحت صغيره جدا ولا تعلم كيف تهرب من امامه


وقفت بصدمه بعد ان وجدت الحائط اصبح خلفها ويمنعها من الابتعاد عنه


ابتسم لها بمكر و اقترب منها اكتر وحاوطها بيده واقترب من وجهها وهو ينظر الي شفاتيها بعشق 


نظرت له بضعف فهي مهما فعل معها تحبه

وحقا تشتاق اليه كثيرا


نظر لها بحب وابتسم لها بطريقة رائعه عندما رأى اشتياقها بعيونها وكانت عينيها تتحدث الي عينيه لتخبرها كم أشتاقت لرؤياتهم


اقترب من شفاتيها اكتر وهي مغيبه بحبه وعشقه تنظر اليه بشتياق


قبلها بعشق ولهفه وجنون كان يضمها اليه ويقربها اليه اكتر حتي يأكد لنفسه انها حقا بين يديه الان 


كانت تائها بين يديه فهي تعشقه وتتمنى قربه الدائم ولكن جرحها منه لا يغتفر بهذه السهوله


قامت بدفعه بعيدا عنها ثم وضعت يدها علي شفاتيها تتحسسهم بعد هجومه المشتاق اليهم


نظر لها بأبتسامه وحاول الاقتراب منها مره أخرى


لكنها وقفت امام رافعه اصبعها امام وجه وهي تحذره الا يقترب منها مره اخرى


رجع للخلف وهو يرفع يده اليها بستسلام

ويبتسم اليها ابتسامته المرحه


نظرت اليه بغيظ وتحدثت بغضب


هنا / مش هسمحلك تقرب مني تاني والاحسن ليك يا عمر تبعد عني وتنساني


ابتسم لها وكأنها لم تقل شئ


شعرت بأنه يستهزاء بغضبها ولا يهتم بتحذيرها 


اتجهت الي مكتبه وبدأت بألقاء كل شئ من عليه بغضب 


وقف ينظر اليها بأبتسامه مرحه علي افعالها وكأنها تفعل شئ يسعده وانتظر حتى افرغت كل غضبها علي كل شئ في مكتبه واصبحت الغرفه كلها علي الارض ثم اقترب منها وقام بمسك يديها وهو يكلمها بهدوء  زاد من جنونها


عمر / حبيبتي براحه الا انتي بتعمليه دا غلط علي ابننا


تحدثت اليه بغضب وهي تبعد يده عن يدها


هنا / ملكش دعوه وماتقولش ابننا


ابتسم لها بمشاكسه


عمر / اومال اقول ايه بنتنا


صرخت في وجهه بجنون


هنا / ابننا او بنتنا ملكش دعوه 


رد عليها بمرح


عمر / تو تو تو  ازاي مليش دعوه ياحبيبتي اومال مين الا ليه دعوه 

عموما ماتقلقيش لو طلعت بنت المره دي اوعدك ان شاءالله المره الجايه اركز اكتر وبإذن الله يطلع ولد زي ماكنتي بتتمني


هنا / علي فكره انت قليل الادب


نظر لها بصدمه مع ابتسامه مفاجئه من كلمتها وضحك كثيرا بطريقه رائعه وزادت ضحكته اكتر وهو ينظر الي خجلها وتوترها وهي تدعي القوة امامه


حاولت كثيرا الا تضعف امام ضحكته وهي تنظر له وترى وسامته تزداد اضعاف مضاعفه عندما يضحك بهذه الطريقه الرائعه


وحاولت ادراج نفسها وبعدت عنه وهي تحذره مره اخرى الا يقترب منها


هنا /انا لاخر مره هقولك ابعد عني وملكش دعوه بيا يا عمر


غمز لها بعينيه وهو يبتسم 


عمر / عيون عمر


شعرت بالغضب كثيرا من تصرفاته التي تدل علي انه لا يهتم ابدا بتحذيراتها اليه

وخرجت من مكتبه بغضب وهي تحدث نفسها بعصبيه 

ولكنها بعد ان خرجت واغلقت الباب خلفها 


وضعت يدها تلقائيا علي شفاتيها وهي تتذكر قبلته وتشعر بالسعاده فهي كانت تشتاق اليه كثيرا


ولكنها تذكرت شئ مهم ونظرت امامها بغضب ثم ذهبت 


كان هو في داخل مكتبه ينظر الي الباب بسعاده وهو يتوقع وقوفها امام مكتبه بعد ان خرجت لأنه يعلمها اكثر من نفسها

ويعلم جيدا بأن مصالحتها لن تكون سهله ابدا

ولكن كل شئ يهون مقابل حمايتها والحفاظ عليها


🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸


في منزل والدت عمر


دخل كريم وهو يجلس بجوار زوجته التي كانت تتحدث بالهاتف الي سرين


كرولين / ماتقلقيش ياروحي انا جاهزت كل حاجه وعلي ما عمر يرجع من السفر هتكون كل حاجه جاهزه


سرين / اوكي يا كوكي انتي عارفه اني مشغوله بالفستان والاستعدادت الخاصه بيا كتير انا عايزه اكون اجمل عروسه في العالم كله


كرولين / يا روحي انتي اجمل عروسه من غير اي حاجه ومتأكده انك هتجنني عمر بجمالك يوم الفرح


سرين / بس عمر ماقلش هيغيب كام يوم


كرولين / ماتقلقيش اكيد هيكون هنا قبل الفرح انتي عارفه ظروف شغله والمشكله الا حصلت في شركته دي اتضطر انه يسافر بسرعه


سرين / اوكي يا كوكي انا مطمنه طول ما انتي في حياتي   بحبك


كرولين / بحبك اكتر ياروحي بااي


نظر لها كريم بمكر بعد ان انهت مكالمتها


كريم / هو الباشا ابنك مقالش مسافر فين


كرولين / في ايه يا كريم انت بتتكلم عن عمر كدا ليه


شعر كريم بأنه سوف يفضح نفسه امامها وهو يتحدث عن عمر بهذه الطريقه


كريم / مفيش يا حبيبتي انا بس زعلان علشانك انتي تعبه نفسك في تحضيرات فرحه وهو ولا في دماغه


كرولين / ماتقلقش انا بعمل كل حاجه وانا سعيده جدا انا عايزه فرح عمر يتكلم عنه العالم كله


نظر لها بسخريه و مكر


كريم / اه طبعا لازم العالم كله يتكلم عن الفرح ده


🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸


دخلت هنا مكتب نادين وهي تنظر لها بغضب

عندما رأتها نادين علمت سبب غضبها

وقفت نادين من مكانها سريعا وهي تحاول شرح لها لماذا لم تخبرها بأن المالك الحقيقي لهذه الشركه هو عمر المنياوي زوجها 


نادين / هنا اهدي كدا وانا هفهمك كل حاجه


نظرت لها هنا بغيظ


هنا / هتفهميني ايه بالظبط ان انتي صديقة خالد وفي نفس الوقت موظفه عند عمر


نادين / لاء انا بصراحه اول مره اشوف فيها خالد لما جيتوا مع بعض عندي


رفعت هنا حاجبها بستغراب


هنا / طب ازاي دا انتوا فضلتوا تتكلموا مع بعض قدامي وكأنكم متربين مع بعض مش اصدقاء وبس


نادين / انا هقولك كل الا حصل بس بالله عليكي ماتزعليش 


🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸 فلاش باك


كانت نادين تعمل في مكتبها وتفاجأت بهاتفها يعلن عن اتصال من عمر ردت سريعا عليه فهي تجمعها مع عمر صداقة قويه تحمل الكثير من التقدير له والامتنان لمساعدته الدائما لها ووقوفه معها في اصعب المواقف لذا لن تتردد لحظه واحده في اي مساعده يطلبها منها


ردت عليه نادين بترحاب شديد


نادين / اهلا يابشمهندس لسه فاكرنا


رد عليها عمر بأنجاز

عمر / نادين انا محتاج منك خدمه ضروري جداا


تفاجأت كثيرا من نبرة صوته القلقه

نادين / خير ياعمر  انا تحت امرك في اي حاجه


تحدث سريعا وبدون اي مقدمات


عمر / نادين انا مراتي في خطر ومحتاج مساعدتك


ردت عليه نادين سريعا وبدون اي تفكير


نادين /  طبعا يا عمر انا تحت أمرك


🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸 عوده للواقع


نظرت لها هنا بعدم فهم


هنا / يعني ايه في خطر


هزت نادين كتفيها دليل علي عدم معرفتها وردت عليها بصدق


نادين / انا معرفش كان يقصد ايه وصوته وقلقه مكانوش يسمحوا اني اسأله عن اي تفاصيل


نظرت هنا امامها بتفكير ماذا كان يقصد انها بخطر هل هي فعلا كانت بخطر وهو فعل كل هذا لحمايتها ولكنها سريعا تجاهلت الفكره وتعتقد انه قال هكذا ل نادين لأنه يشعر بالخجل من ان يقول انه ضربها وهانها بهذه الطريقه


لاحظت نادين شرودها اقتربت منها وهي تحدثها بلطف


نادين / هنا حبيبتي صدقيني عمر بيحبك بجد واكيد كل الا عمله ده كان بيحميكي فعلا 


نظرت لها هنا بسخريه علي حالها


هنا / انا مابقتش فاهمه حاجه ومش عارفه مين بيحبني ومين بيكرهني مين عايز يحميني ومين عايز يأذيني   انا ليه بيحصلي كل ده انا عمري ما اذيت حد ولا اتمنيت حاجه وحشه لحد عشان اتأذي بالشكل ده


نظرت اليها نادين بحزن وتعاطف معها فهي تعلم بان هنا فعلا لاتستحق كل مايحدث معها


🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸


ذهب كريم الي منزل سرين ليأخذ منها المال ليعطيه لشريكهم في محاولت قتل كرولين


فتحت سرين الباب وجدته يقف امامها ينظر لها بسخريه


دخل بدون اي كلام وجلس علي احد المقاعد يضع قدم فوق الاخرى


وقفت امامه سرين بخوف


تحدث اليها بمكر

كريم / ايه ياروحي واقفه ليه ماتيجي تقعدي 


تحدثت اليه برعب 


سرين / عايز ايه ياكريم مش احنا اتفقنا ماتجيش هنا تاني عشان محدش يشوفك


رد عليها بجمود وهو ينظر لها من الاعلى الى الاسفل


كريم / جاهزتي الفلوس الا طلبتها منك


ردت عليه بتوتر


سرين / معرفتش اتصرف في فلوس 


وقف بغضب وهو يمسكها من شعرها


كريم / وحيات امك انتي هتشتغليني مش الباشا اداكي فلوس عشان تجيبي الا هتحتاجيه للفرح


حاولت نزع يده عن شعرها بصراخ


سرين / اوعى سبني انا الفلوس جبت منها الفستان واحتياجات الفرح


قام بشدها اكتر حتى قربها من وجه وتحدث امام وجهها

كريم / يبقى نستنى لبعد الفرح و نديله فلوسه كلها مره واحده فلوس قتل كرولين وقتل الباشا ابنها


نظرت له برعب فهي لا تريد قتل عمر بعد ان تكون زوجته لانها تحبه وبزواجهم سوف تحصل علي كل ماكانت تتمناه


ابتسم كريم وهو يرى نظرة الرعب في عينيها 

وقربها اليه اكتر وقام بتقبيلها بعنف 

حاولت الابتعاد عنه ولكنه كان اقوي منها بكثير 

وبعد ان انتهى من تقبيلها بعد عنها ونظر لها نظره فهمت معناها سريعا وهو ينظر الي مفاتنها بشهوه


حاولت الابتعاد عنه فهي لا تريد ان يحدث بينهما اي شئ مره اخرى


سرين / قولتلك قبل كدا مش هينفع يحصل بينا حاجه تاني


قام بالاقتراب منها وحملها بقوة وهو ينظر اليها بغضب 


كريم / وانا قولتلك قبل كدا انا اخد منك الا انا عايزه في اي وقت


وذهب بها الي الغرفه


🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸


وبعد ان فعل معها ما حرمه الله

بالقوة والغصب اتجه الي الحمام


جلست سرين وهي تبكي كثيرا فهي كانت لا تريد ان يلمسها مره اخري لا تريد احد يقترب منها غير عمر  ولكنها فكرت في شئ ما وقفت سريعا وذهبت الي باب الحمام بهدوء وهي تحاول سمع صوت المياه حتى تتأكد انه بداء في الاستحمام وذهبت سريعا الي هاتفه الموضوع بجانب الفراش وقامت بفتحه والبحث بداخله عن رقم ما

ابتسمت بمكر عندما وجدت الرقم الذي تحتاجه وامسكت هاتفه بسرعه وقامت بحفظ الرقم علي هاتفها واغلاق هاتفه ووضعه بمكانه كما كان


ومسكت هاتفها وهي تضمه اليها وتنظر امامها ب شر وهي تفكر في فعل شئ ما


🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸


اوصلت نادين هنا امام المنزل بسيارتها وقالت لها بانها لا تستطيع الدخول معها الان وعليها الذهاب لمقابلة خالد 

ابتسمت لها هنا ودخلت بمفردها المنزل


وعندما دخلت المنزل وجدت الورود الحمراء⚘⚘⚘ حولها بكل مكان والمنزل مزين بطريقه رائعه تخطف القلوب

لم تحتاج وقت للتفكير لتعلم من فعل هذا فهي تعلم جيدا من هو فاعله


وبعد لحظات قليله جدا وجدته يقف أمامها وهو بكامل وسامته وينظر لها بعشق


اقتربت منه وهي تحاول رسم الجمود علي وجهها وتحدثت ببرود


هنا / انت بتعمل ايه هنا يا عمر ودخلت ازاي


ثم صمتت للحظه ونظرت له بمكر واكملت حديثها


هنا / دا بيتك صح


هز رأسه واقترب منها وامسك يديها وتحدث بحب


عمر / دا بيتك انتي 


بعدت يدها عن يده وتحدثت بغضب


هنا / بس مش هينفع انا وانت نكون في بيت واحد


ضغط عمر علي شفاتيه السفلى بغضب وهو يحاول السيطره علي غضبه وتحدث اليها بتأكيد


عمر / انا قولتلك قبل كدا ان انتي مراتي وعمرك ما هتكوني غير كدا لأخر يوم في عمري


نظرت له بتحدي


هنا / بس انت قولتلي انتي طالق وموضوع ان انت ردتني  ده ميقنعنيش اني اوافق اكون معاك في بيت واحد


هز رأسه وهو يحل لها حجتها ببساطه


عمر / تمام نبقى نتجوز تاني   قصدي تالت عشان ابقى متجوزك بالتلاته يمكن وقتها تتأكدي انك مراتي


ضحكت هنا كثيرا علي كلامه وطريقته وهو يتكلم معها بغيظ


فرح عمر بشده عندما رأها تضحك امامه لأنه كان يتمنى رؤية ضحكتها وتأكد بان هذه الضحكه هي مفتاح لباب الامل في ان تسامحه وتقبل مصالحته


وانتهز الوقت سريعا وقام بضمها اليه وتحدث اليها بعشق صادق


عمر / وحشتيني


ابتسمت له بخجل وقامت برفع يدها الي رقبته تداعبه برقه وهي تتحدث معه بدلع


هنا / بجد وحشتك


تنهد طويلاً وهو يقول لها من اعماق قلبه


عمر / ياااااااااه  ياهنا وحشتيني بس دا انا كنت بحلم كل يوم بالحظه دي


ابتسمت له بعشق وتحدثت اليه برقه ودلع 


هنا / الا في دماغك ده مش هيحصل يا عمر


🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸


انتهاء الفصل حبيباتي 😍 ايه رأيكم عايزن هنا تعمل ايه في عمر😂😂

كومنتات كتير بقى وصلوا البارت ل1000 بسرعه🤩🙈


الفصل التاسع والعشرون🌸🌸


عمر / انا قولتلك قبل كدا ان انتي مراتي وعمرك ما هتكوني غير كدا لأخر يوم في عمري


نظرت له بتحدي


هنا / بس انت قولتلي انتي طالق وموضوع ان انت ردتني ده ميقنعنيش اني اوافق اكون معاك في بيت واحد


هز رأسه وهو يحل لها حجتها ببساطه


عمر / تمام نبقى نتجوز تاني قصدي تالت عشان ابقى متجوزك بالتلاته يمكن وقتها تتأكدي انك مراتي


ضحكت هنا كثيرا علي كلامه وطريقته وهو يتكلم معها بغيظ


فرح عمر بشده عندما رأها تضحك امامه لأنه كان يتمنى رؤية ضحكتها وتأكد بان هذه الضحكه هي مفتاح لباب الامل في ان تسامحه وتقبل مصالحته


وانتهز الوقت سريعا وقام بضمها اليه وتحدث اليها بعشق صادق


عمر / وحشتيني


ابتسمت له بخجل وقامت برفع يدها الي رقبته تداعبه برقه وهي تتحدث معه بدلع


هنا / بجد وحشتك


تنهد طويلاً وهو يقول لها من اعماق قلبه


عمر / ياااااااااه ياهنا وحشتيني بس دا انا كنت بحلم كل يوم بالحظه دي


ابتسمت له بعشق وتحدثت اليه برقه ودلع 


هنا / الا في دماغك ده مش هيحصل يا عمر


نظر لها بستغراب وهو يرى نظراتها تحولت من نظره عاشقه الي ماكره


ابتسم لها بهدوء وهو يغمز لها وتحدث بثقة


عمر / هيحصل يا هنا ممكن مش دلوقتي بس اكيد هيحصل


بعدت عنه وهي تبتسم له بمكر وردت عليه بثقة هي الاخرى 


هنا / هنشوف يا عمر 


🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸


اليوم التالي 


جلست سرين وهي تمسك هاتفها وتنظر اليه و تفكر هل ما تفعل الان صحيحا ولكن ليس امامها اختيار اخر

اخدت القرار وقامت بالضغط علي زر الاتصال وتنتظر رد الطرف الاخر


سرين / الو


شخصا ما / الو مين 


سرين / انا عايزاك في شغل حاجه بسيطه هتعملها وهتطلع منها بمبلغ كبير


شخصا ما / انا تحت الامر في اي حاجه فيها فلوس بس حضرتك مين


سرين / مش لازم تعرف انا مين الا لازم تعرفه هتعمل ايه عشان توصل للفلوس الا انت عايزها


شخصا ما / وهاخد فلوسي ازاي وانا معرفش انتي مين مش يمكن بعد مااعمل المهمه الا هتطلبيها مني تختفي ومعرفش اوصلك


سرين / ماتقلقش انا هديك مبلغ كويس مقدم يعني مش محتاجه اهرب منك بعد ما تنفذ الا هقولك عليه وهديك كل الفلوس الا انت عايزها بس المره دي تنفذ صح


استغرب هذا القاتل كثيرا من حديثها علي ان ينفذ صح هذه المره معنى كلامها بأنها جربته في شئ ما من قبل


شخصا ما / ماتقليقش بس ممكن تقوليلي انتي عايزه تتخلصي من مين بالظبط وهتسلميني فلوسي ازاي 


سرين / في اتنين عايزه اتخلص منهم وتبان حادثه طبيعيه وفي اليوم الا هقولك عليه


شخصا ما / ومين الاتنين دول


سرين / واحد اسمه كريم ومراته كرولين هبعتلك كل المعلومات عنهم


صدم بشده هذا الشخص عندما قالت له اسمائهم فهو يعلمهم جيدا ولكنه انتظر ان ترسل له المعلومات التي تحدثت عنها حتي يتأكد منهم اولا 


🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸


خرجت هنا من غرفتها وجدت عمر يتحدث بالهاتف الي احد الاشخاص ولكنه اغلق هاتفه فورا عند رؤيتها امامه واقترب منها بهدوء وهو ينظر لها بعشق


خجلت هنا كثيرا من نظراته لها وعندما اقترب منها تحدث امامها برقه


عمر / وحشتيني


خجلت اكتر وحاولت بعد عيونها عنه وهي تحاول ان تنظر الي اي شئ حولها


رفع يده الي وجهها وقام بتوجيه وجهها اليه وتحدث بعشق وصل لحد الجنون


عمر / والله العظيم بحبك


نظرت له بحب وسعاده وهي تشعر بصدق كلماته وكانها تسمعها بصوت دقات قلبه 


ثم اكمل حديثه بصدق


عمر / صدقيني يا هنا انا بحبك بجد وعمري ما أذيكي


نظرت له بحزن


هنا / بس انت أذتني ياعمر وضربتني وهنتني ومادتنيش فرصه حتي احكيلك الا حصل والله العظيم كريم هو الا دخل عند الاوضه وانا معملتش حاجه


تحولت عينيه سريعا الي نار تحرق كل من وقف امامه في هذه اللحظه وسألها بعدم فهم وبغضب قاسي


عمر / كريم دخل عندك الاوضه ازاي وعمل ايه


نظرت له بستغراب وهي لا تفهم مايقصده


هنا / لما دخل الاوضه عندي ومامتك جت وشافته وحكتلك


حاول كثيرا التحكم في غضبه حتى يفهم منها ماذا حدث


عمر / هنا انا عايزك تحكيلي ايه الا حصل بالظبط 


لم تفهم هنا لماذا يسألها الان وحاولت ان تعانده وتعاقبه علي عدم سماعه له في هذا اليوم


هنا / انت جاي تسألني دلوقتي طب ليه مادتنيش فرصه احكيلك الا حصل قبل ماتعمل فيا الا انت عملته دا


حاول عمر كثيرا السيطره علي غضبه ولكنه بدون وعي وبسبب جنونه من معرفته بأن كريم اتعرض لها وهو كان لا يعلم بهذا 


تحدث اليها بعصبيه وصوت مرتفع


عمر / هنااااا قوليلي الحيوان ده عمل ايه معاكي بالظبط


خافت منه كثيرا وتحدثت برعب


هنا / اانا انا كنت قاعده في اوضتنا بعد ما انت نزلت ولقيته دخل فجأه وقف قدامي


صمتت هنا ولم تريد ان تتذكر هذا اليوم


لكنه لم يصمت 


عمر / هااااا وبعدين 


هنا / اتكلم معايا يعني كلام ملوش لازمه


وصمتت مره اخرى


جن جنونه من صمتها المستمر فهو يحترق بداخله ويريد ان يعرف ماذا فعل هذا الغبي معها قام بوضع يده علي وجه بغضب

وتحدث اليها بجنون هذه المره


عمر /هناااااا اتكلمي علي طول الحيوان ده قالك ايه بالظبط 


ارتعبت منه كثيرا وتحدثت بسرعه


هنا / قالي انه معجب بيا وان انت ماتستاهلنيش وهو الا يستاهلني 


نظر لها مطولاً بدون اي حديث نظرت له بخوف من انه لا يصدقها


ولكنه تكلم بهدوء ماقبل العاصفه


عمر / قرب منك


نظرت له بستغراب


هنا / مش فاهمه يعني ايه 


قام بالخبط بقوة علي الحائط الموجود بجانبه حتي ينفذ عن غضبه قليلاً وهو يوضح لها قصده اكتر


عمر / يعني لمسك ايده جت عليكي


خافت هنا ان تخبره بأنه امسكها من شعرها بقوة


هنا / لا مقربش مني ووالدتك دخلت علي طول وكريم قالها ان انا الا قولتله يجي اوضتنا وهي للأسف صدقته وانت كمان صدقتهم


نظر لها بحزن شديد واقسم بداخله علي سحق هذا الحيوان كيف له ان يجراء ويتعرض لزوجته ويخيفها هكذا لقد كتب شهادة وفاته بعملته هذه


امسك يدها وقبلها بحنان واعتذر لها بندم حقيقي علي احزانه لها وعدم اخذ حقها الي الان ولكنه سوف يأخذه قريبا جدا ويندم كل من تسبب في حزنها وابعادها عنه


عمر / هنا انا بجد اسف

بس انا ماكنتش اعرف بموضوع كريم ده واول مره اسمعه منك دلوقتي


نظرت له بعدم فهم


هنا / يعني ايه اومال كل الا انت عملته فيا ده كان ليه


صمت ورفض الحديث الان


عمر / قريب جدا هتعرفي يا هنا وصدقيني هتعذريني في كل الا عملته معاكي


نظرت له بغضب


هنا / الا انت عملته فيا ملوش اي عذر ومستحيل اسامحك يا عمر انا كل مابشوفك بفتكر كل الاذى الا انا شوفته معاك انت وصلتني اني اندم علي اليوم الا اتجوزتك فيه


حزن كثيرا من كلامها الجارح لقلبه وتحدث وهو يبتعد عنها


عمر / صدقيني يا هنا انا متأكد ان هيجي اليوم الا هتعذريني فيه 


🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸


جلس خالد مع نادين في احدى الاماكن العامه كانت تتحدث معه بحماس عن علاقتهما كان ينظر لها بأبتسامه هادئه نظرت له بحب ووضعت يدها فوق يده وتحدثت اليه بهدوء و تفهم


نادين / خالد انت حزين عشان هنا زعلانه منك ؟


نظر لها بهدوء وتحدث بأختصار


خالد / انا عارف انها اكيد لما تعرف الحقيقه زعلها ده هيروح


نظرت له بأبتسامه


نادين / خالد انت بتحب هنا 


نظر لها بصدمه من معرفتها وتحدث بتوتر


خالد / انتي ليه بتقولي كدا


ابتسمت له


نادين / لان دي الحقيقه والا واضحه جدا خالد الا انت عملته مع هنا مستحيل اي حد يعمله انت تركت شغلك وحياتك ووقفت جنب هنا وكنت بتعمل المستحيل عشان تسعدها


كان خالد لا يريد ان يعلم أحد بمشاعره اتجاه هنا وتفاجئ جدا من معرفت نادين وفهمها لمشاعره وهذا وتره جدا


خالد / هنا تستاهل كل خير واي حد مكاني كان هيعمل اكتر من كدا 


نظرت له بحب واعجاب بيزيد كل يوم أكتر


نادين / لا يا خالد الا انت عملته مايعملوش غير حد بيحب بجد انت كان ممكن تستغل مشكلة هنا مع عمر لصلحك ولو كنت قربت من هنا في وقت ضعفها وحزنها من عمر اكيد ماكنتش هتمانع بس انت مافكرتش ابدا تستغل حزنها بالعكس انت وقفت جنب عمر عشان يرجعها وضحيت بسعادتك لأنك عارف ان سعادتها مع عمر لأنها بتحبه 


نظر لها بصمت وهو لا يعلم بماذا يرد عليها


نظرت نادين لصمته بأبتسامه وتحدثت مره اخرى 


نادين / خالد حبك لهنا دي حاجه تفتخر بيها ودي اكتر حاجه انا حبتها فيك انت بتحبها حب للروح مش حب للجسد وبطلب منك تديني فرصه مش هقولك انسيك هنا لكن هقولك تحبني حب تاني ويكون ليا مكان في قلبك


اعجب جدا بفهمها له واعجب بها اكتر بتفهمها معه وتحدث بأحترام شديد لمشاعرها


خالد / تعرفي كل الا انتي قولتيه دلوقتي ده فتحلك اول باب في قلبي وصدقيني انتي فعلا دخلتي قلبي


ابتسمت بسعاده


نادين / وعمري ما هخرج منه ابدا


🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸


قضت هنا باقي اليوم في غرفتها تبكي بحزن علي حالها 

لا تصدق بأن حبيبها معها في نفس المنزل ومع ذالك بعيد عنها 

تريد ان يضمها لقلبه ولكن كبريائها يمنعها

تريد ان تنظر لملامحه براحه لقد اشتاقت اليه كثيرا 

ومع وجودها امامه تبعد عيونها عنه حتي لا يرى اشتياقها

كانت تتمنى ان تأتيها الشجاعه وتفتح باب غرفتها وتذهب اليه سريعا وترتمي في احضانه انها فاقده لشعور الامان وتعلم جيدا بأنها لن تجد هذا الشعور الا في احضانه 

ولكنه كبريائها هو من يرد عليها ويمنعها من ان تنفذ أوامر قلبها وان تسامحه 


🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸 


جلس عمر في شرفة المنزل ينظر لما حوله ويفكر في الكثير ولكن كل تفكيره يدور حول هنا

كيف يقنعها بأن تسامحه 

كيف يشرح لها لماذا فعل هذا معها

ماذا يفعل حتي تتأكد انها اغلي ما يملك في هذه الدنيا 

يريد ان يأتي طفلهم الي الحياه ولا يجد اي خطر او مشاكل او احزان 

عليه حمايتهم مهما كلفه الامر حتي لو كلفه ان يضحي بروحه فداهم لن يتردد لحظه واحده

لذا عليه التخلص سريعا من كل من يحمل لهم أذى او مكروه


في هذه الاثناء رن هاتفه برقم يعرفه جيدا


كان المتصل شريك كريم و سرين في محاولت قتل كرولين لقد وصل اليه عمر بعد بحث كثير في حادثة والدته بعد ان اخبرته الشرطه بأن الحادثه بفعل فاعل وانهم سوف يبحثون عنه ويجدوه في اقرب وقت

لم ينتظر عمر بحثهم وكلف رجاله ان يبحثوا هم عنه ويجدوه في اسرع وقت

وبالفعل نجحوا في الوصول اليه سريعا واخبروا عمر وامرهم بأحضاره الي احد الاماكن البعيده الخاصه بعمر


وبعد ان احضروه امامه 


رفع عمر سلاحه في وجهه وهو يسأله بقوة عن من أمره بفعل ذلك


حاول انكار فعلته ولكنه عندما رأى صدق عمر في قتله حقا لو لم يقل له مايريده خاف كثيرا واعترف بسرعه


وقال له بأن كريم هو من دفع له وأمره بفعل هذا واعطاه تسجيل صوتي لكريم اثناء اتفاقهم معا كان يسجل له حتي يبتزه بهذا التسجيل فيما بعد ويحصل منه علي المزيد من الاموال


بعد ان سمع عمر التسجيل الصوتي تأكد بأن كريم هو الفاعل الحقيقي


وتأكد بأنه سوف يكرر فعلته ولن ييأس بعد ان نجت كرولين من مخطته هذه المره


لذا عليه عدم الانتقام من هذا الشخص الان وتركه واعقاد معه اتفاق ينص علي ان يظهر طول الوقت لكريم ويبتزه ويطلب منه الكثير من الاموال حتي يشغل كريم بمشاكله مع هذا الشخص ويبداء يخطط له عمر لي ايقاعه بدون رحمه


واخبر هذا الشخص بان يخبره بأي تطور يحدث بينه وبين كريم والمقابل اعطاءه الكثير من الاموال مع وعد بأنه سوف يعفو عنه ان اتم معه المخطط بطريقه صحيحه


رد عمر عليه بملل


عمر / خير


//// كل خير ياباشا انا عندي ليك خبر بمليون جنيه


رد عليه عمر بجمود


عمر / الا هو ايه قول علي طول


//// في ست كلمتني النهارده وطلبت مني اقتل كريم بيه


استغرب عمر كثير من هي التي تريد قتل كريم اعتدل عمر في جلسته وانتبه لحديثه جدا


عمر / تبقى مين الست دي


//// بصراحه يا باشا هي مارضتش تقول هي مين بس بصراحه يعني هطلبت مني اقتلها حد كمان معاه


رد عليه عمر بعصبيه


عمر / انت هتقولي كلمه كلمه ماتخلص


//// لا مؤخذه يعني طلبت مني اقتلها كريم بيه والست والدت حضرتك


وقف عمر من مكانه بصدمه 


عمر /   ايه        طب هي ماقلتش اي حاجه ممكن نوصلها منها يعني طريقه توصلك بيها الفلوس طريقه تشوفها تتفقم


//// لا يا باشا هي مش راضيه تقول هي مين وقالتلي هتبعتلي الفلوس وهنتفق من بعيد بس هي بصراحه قالتلي كلمه كدا غريبه شويه لاقيتها بتقولي "بس المره دي تنفذ صح " يعني شكلها بتعرف موضوع الحادثه بتاع والدت حضرتك وماتقلقش ياباشا انا سجلت المكالمه 


نظر عمر امامه بتفكير


عمر / ابعتلي التسجيل ده حالا


//// امرك يا باشا يارب تكون مبسوط مني انا بنفذ كل الا طلبته مني بالحرف اهوه


رد عليه عمر بأنجاز


عمر / ماتقلقش هتاخد الا تستحقه وزياده واستني مني تليفون هقولك تعمل ايه بالظبط


//// انا تحت امرك يا باشا مع السلامه


اغلق عمر هاتفه وهو ينظر امامه بتفكير عميق وبعد لحظات سمع صوت هاتفه يعلن عن استلام رساله فتحها وجدها التسجيل الصوتي قام بفتحه سريعا ولكنه تفاجئ جدا عندما سمع صوتها وتعرف عليه من اول لحظه نظر امامه بصدمه وتحدث بزهول


عمر / سرين


🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸 


خرجت هنا من غرفتها وجدته يقف بصدمه ويبدو عليه الحزن والقلق اقتربت منه بهدوء وانتظرت ان يتحدث معها ولكنها تفاجأت به ينظر لها بعمق وصمت وكأنه شارد بملامحها  اقتربت منه اكتر وسألته بقلق


هنا / عمر انت كويس


استمر بالنظر اليها ثم

وبدون اي مقدمات قام بأحتضانها بقوة وكأنه يريد ان يخبأها بداخل ضلوعه ودفن وجهه في عنقها وهو لا يريد الابتعاد عنها ابدا 


قلقت هنا كثيرا عليه وحاولت ضمه هي الاخرى بقوة 


استمر علي احتضانها بدون اي كلام هكذا لوقت طويل حتى اعتقدت هنا انه نام بحضنها


حاولت التحدث اليه بهدوء


هنا / عمر حبيبي ايه الا حصل


تحدث بأنفاسه الساخنه بجانب عنقها وهو يقبله 


عمر / انا محتاجك اوي يا هنا ارجوكي ماتبعديش عني


شعرت هنا بأنه فعلا يحتاج اليها كثيرا وارادت ان تثبت له بأنها تحتاجه اليه أكثر


رفعت وجهه اليها وتحدثت امامه بعشق


هنا / انا عمري ما ابعد عنك ياحبيبي انت روحي ومن غيرك بكون جسد من غير روح

ثم اقتربت هي من شفاتيه وقبلته بعشق ولهفه واشتياق 


استقبل قبلتها بسعاده كبيره وضمها اليه اكتر حتى اصبحا كجسدا واحدا


ثم تولى هو قيادة قبلتهم بلهفه وعشق ليغيبا عن كل من حولهم لوقت طويلا واصبحوا بعالم اخرى لا يوجد به غيرهم 


ابتعد عنها قليلا وهو يضمها اليه بحمايه ويقبل رأسها بحب


عمر / هنا انا عايز اطلب منك طلب


نظرت له بحب


هنا / اتفضل يا حبيبي


نظر لها طويلا وكأنه أخر مره يراها


عمر / أنا عايزك تاخدي بالك من نفسك ومن أبننا لو جرالي حاجه


صعقت هنا من جملته ونظرت له بصدمه وخوف وقامت بأحتضانه بقوة وهي تقربه اليها اكتر وتبكي 


هنا / عمر ارجوك ماتقولش كدا انا مقدرش اعيش من غيرك وابننا انت الا هتربيه وتعلمه أزاي يكون راجل قوي زيك 

ومفيش حاجه تقدر عليه ولا تكسره مهما حصل


ابتسم لها علي برأتها ونقاء روحها وكاد ان يتحدث ولكن صوت هاتفه وقفه عن اي حديث


ابعدها عنه قليلا ونظر الي الهاتف وجده اتصال كان ينتظره ليتأكد من ظنونه أستأذنها بأن يرد علي هذا الاتصال المهم


ابتعد عنها وهو يأخذ هاتفه ليرد بعيدا حتي لا تسمع شئ وتشعر بالخوف أكتر


عمر / ألو


....../ ايوا يابشمهندس ينفع اتكلم دلوقتي


نظر عمر الي هنا الواقفه بعيدا عنه وهي تنظر له بستغراب وفضول تريد ان تعرف من هذا او هذه المتصل به الان ولماذا لا يريدها ان تسمع حديثه


رد عليه عمر بأنجاز


عمر / اتفضل


......../ احنا للأسف أتأكدنا ان كريم طلع فعلا تبع مافيا الأستيلاء علي أموال رجال الأعمال  


🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸


انتهاء الفصل حبيباتي 🥰 اتمنى يعجبكم❣وصلوا التفاعل ل1000 عشان التفاعل علي بارت امبارح كان وحش جداااااااااااااا😭


الفصل الثلاثون🌸🌸


ابتعد عنها وهو يأخذ هاتفه ليرد بعيدا حتي لا تسمع شئ وتشعر بالخوف أكتر


عمر / ألو


ضابط شرطه/ ايوا يابشمهندس ينفع اتكلم دلوقتي


نظر عمر الي هنا الواقفه بعيدا عنه وهي تنظر له بستغراب وفضول تريد ان تعرف من هذا او هذه المتصل به الان ولماذا لا يريدها ان تسمع حديثه


رد عليه عمر بأنجاز


عمر / اتفضل


ضابط شرطه/ احنا للأسف أتأكدنا ان كريم طلع فعلا تبع مافيا الأستيلاء علي أموال رجال الأعمال 


نظر عمر الي زوجته بصدمه بعد ان تأكد من ظنونه 

وهز رأسه بحزن ورد علي المتصل


عمر / وحضرتك شايف ان المفروض اعمل ايه


ضابط شرطه / احنا لازم نتعاون مع بعض عشان نقبض عليه هو والا وراه لان فعلا في خطر علي حياتك وحيات كل الا حواليك


توجهت عينيه تلقائيا الي هنا وهو يعلم بأن الخطر الاكبر عليها فهو فعل كل ماحدث بينهم ليأكد للجميع انه لا يهتم بأمرها وانها غير مهمه بالنسبه اليه حتى لا يستخدموها كنقطة ضعف له لانها وفي الحقيقه هي نقطة ضعفه الوحيده


استغربت هنا كثيرا من نظرته هذه وكانت تريد بشده معرفة ما يخبئه عنها


تحدث عمر وهو علي وشك انهاء المكالمه


عمر / فهمت يعني انا لازم ارجع ايطاليا النهارده قبل بكره


ضابط شرطه / بالظبط كدا


رد عليه عمر بهدوء


عمر / يبقى هرجع النهارده ان شاءالله


وبعد ان اغلق الهاتف نظر امامه بشرود وهو يفكر في شئ ما


اقتربت منه هنا وتحدثت بقلق


هنا / عمر انت مخبي عليا ايه ارجوك فهمني 


نظر اليها بحب وخوف عليها وهو لا يريد ان يخيفها ويريد ان يبعدها عن كل هذه المشاكل والعداوات وعليه الحفاظ عليها هي وابنه وحمايتهم بكل قوته


ابتسم لها بهدوء


عمر / حبيبتي انا اسف جالي شغل في ايطاليا ولازم اسافر


نظرت له بغضب وتحدثت بدون وعي من شدة غيرتها وحزنها


هنا / اااه نسيت انك عريس ودي ايام فرحك ولازم ترجع ايطاليا عشان عروستك 


ابتسم لها بقلة حيله وقبلها من وجنتيها برقه وذهب ليستعد الي السفر


🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸


نظرت له هنا بحزن وغضب وهي تراه يذهب ويتركها هكذا


ولكنها فكرت في شئ ما


وضعت يدها علي بطنها وهي تدعي التعب وتصرخ بأسمه بوجع


خرج سريعا من غرفته وهو لا يرى امامه من خوفه عليها

ذهب اليها سريعا وجلس علي ركبتيه امامها وسألها بقلق


عمر / ايه ياحبيبتي مالك ايه الا حصل 


حاولت هنا اتقان دورها وهي تدعي التعب


هنا / انا تعبانه أوي ياعمر ماتسبنيش انا ممكن اولد في اي وقت


وقف عمر من علي الارض وهو ينظر لها بستغراب ثم نظر الي بطنها وتحدث بعدم فهم


عمر / تولدي ازاي ياروحي دا انتي لسه في اول الحمل


توترت هنا كثيرا وحاولت اقناعه بكلامها


هنا / عادي يعني دا حاجات ستات وانت اكيد مش هتفهمها


نظر له بستغراب


عمر / هو ايه الا حاجات ستات ومش هفهمها حبيبتي الولادة معروف انها بعد 9 شهور من الحمل و ممكن 7 شهور لكن مش بعد 3 شهور ياهنا


ردت عليه بعصبيه 

هنا / وانت عرفت الكلام ده منين ان شاءالله 


غمز لها وضحك بسخريه 


عمر / اخدنا في الحضانه


نظرت له بغيظ من سخريته علي فكرتها الطفوليه بانها ادعت انها علي وشك الولاده وهي في اوائل حملها ووقفت أمامه وتحدثت بطفوله وكأنها طفله تتدلل علي والدها


هنا / عمر انت هتتجوز سرين فعلا


اقترب منها وضمها اليه


عمر / انا كل الا اقدر اقولهولك دلوقتي ان اوعدك ان مفيش اي انسانه في الدنيا هتحمل لقب زوجتي غيرك


نظرت له برفع حاجب


هنا / اومال خبر جوازك من سرين الا مالي الدنيا دا ايه


نظر الي وجهها بحب وهو يبعد بيده خصله متمرده من شعرها تقترب من عينيها ابعدها للخلف برقه وقام بتقبيل جبينها بعشق وتحدث بكل حب


عمر / قولتلك مستحيل اكون لأي واحده غيرك


وقام بتقبيل باطن كف يدها قبله تعبر عن امتلاكها له بأنه ملكها واحدها ولا تستطيع اي امرأه اخرى ان تشاركها فيه 


ابتسمت له بحب وحاولت ان ترجعه عن قرار سفره بطريقتها الخاصه


رفعت يدها تداعب ازرار قميصه واقتربت منه تقبل عنقه برقه

ضعف امامها كثيرا وكان يتمنى لو بأمكانه ان يحملها الي غرفته ويرد علي أشعالها لمشاعره بطريقته الخاصه ولكن مايمنعه الان انه عليه الذهاب فورا ليتخلص من الخطر القادم اليهم علي يد كريم ومن معه


امسك يدها وقبلها بحنان واعتذر منها يهدوء


عمر / حبيبتي انا لازم اجهز دلوقتي لأني لازم اكون في ايطاليا النهارده


جن جنونها عليه وهي تعتقد بانه يريد الذهاب الي ايطاليا بهذه السرعه من اجل سرين 


ابتعدت عنه بغضب وصرخت بوجهه


هنا / روح يا عمر روحلها وتأكد انك لو رجعت تاني مش هتلاقيني


نظر لها بصبر كبير علي جنونها وذهب الي غرفته وتحدث الي نادين بالهاتف واخبارها بضرورة سفره و عليها المجئ حالا الي هنا لتكون معها بنفس المنزل


🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸


بعد قليل 


كانت تجلس بغضب منه ذهب اليها ليقبلها قبل ان يذهب ولكنها صدته وبعدت عنه وذهبت الي غرفتها وتركته ينظر لها بحزن فهو لا يريد ان يخبرها السبب الحقيقي لسفره لانه يعلمها جيدا ويعلم بأنها اذا علمت الحقيقه سوف تصر علي تواجدها معه وعدم تركه وهو لا يريد ان يحدث لها مكروه بجانبه لذا عليه ابعادها عنه حتي ينتهي من كل مشاكله


وهو في طريقه للخروج من المنزل قابلته نادين امام المنزل وهي في طريقها للدخول


نظرت له بأبتسامه وتحدثت اليه بلطف


نادين / توصل بالسلامه


ابتسم لها بأمتنان لانها لم تتأخر ابدا وجأت فور اخبارها بضرورة مجيئها


عمر / الله يسلمك نادين ارجوكي خلي بالك من هنا ماتسبيهاش لحظه واحده وانا عينت حرس لحمايتكم هيكونوا موجدين طول الوقت قدام البيت وكمان معاكم في كل مكان


ابتسمت له بهدوء


نادين / ماتقلقش هنا في عنيا وان شاءالله هتبقى في امان ومش هيحصل اي حاجه


رد عليها من قلبه قبل ان يتركها ويذهب


عمر / ان شاءالله انا مش عايز حاجه من الدنيا غير انها تبقى في أمان


🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸


كان كريم يجلس في احدى الاماكن يتحدث مع احد رجال المافيا العاملين معه في هذه المهمه وهي الاستيلاء علي اموال رجل الاعمال عمر المنياوي


تحدث كريم بحرص شديد


كريم / عرفتوا توصلوا هو مسافر فين لأنه مسافر بطياره خاصه ومانع اي معلومه نقدر نعرف منها هو مسافر فين


رد عليه رجل المافيا بسخريه


رجل المافيا / اومال انت كنت متجوز والدته ليه مش عشان تقرب منه وتعرف عنه اي معلومه احنا منقدرش نوصلها


تحدث كريم بغيظ


كريم / اصل انت ماتعرفش هو حريص اد ايه ومفيش اي حد يقدر يوصل لمعلومه هو مش عايزها توصله


نظر له رجل المافيا بمكر 


رجل المافيا / معلومه زي المكان الا مراته فيه دلوقتي وانت قالب الدنيا عشان تعرف هي فين


توتر كريم جدا من معرفتهم بأنه يبحث عن هنا في كل مكان ويريد الوصول اليها


كريم / انا انا كنت بدور عليها عشان انا عارف انها نقطة ضعفه ونقدر نبتزه بيها


رد عليه رجل المافيا بطريقه فهمها كريم جدا 


رجل المافيا / بس الا احنا نعرفه انه طلقها يعني مابقتش تهمه في حاجه وبالتالي ماتهمناش احنا كمان 


حاول كريم ان يصلح من موقفه امامه


كريم /بس انا متأكد انه بيحبها ومستعد يعمل اي حاجه عشانها


ابتسم الاخر بسخريه وهو ينظر له بطريقه مرعبه


راجل المافيا / بس الا انا شايفه قدامي دلوقتي ان مش عمر المنياوي الا بيحبها ومستعد يعمل اي حاجه عشانها انا شايف واحد تاني هو الا بيحبها ومستعد يعمل اي حاجه عشانها حتى انه هيقضي علي حياته بايده بسببها


نظر له كريم بخوف وجف حلقه من الرعب من تهديده الصريح له 


ابتسم هذا الرجل بمكر وهو ينظر الي توتر كريم ويفكر في ان عليه بعض التغيرات في خطتهم واولها التخلص من كريم لانه بغبائه سوف يكشفهم جميعا


🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸


اليوم التالي


ذهبت سرين الي منزل عمر لتراه بعد معرفتها من والدته انه رجع من السفر


دخلت الي غرفته بهدوء واقتربت منه وهو نائم ونظرت له بحب ولهفه وهي تراه نائم عاري الصدر وترى عضلات صدره وذراعيه القويه بوضوح مع وسامته خاطفة القلوب اقتربت منه برقه ووضعت يدها علي وجهه واقتربت لتقبله وبرقه


كان عمر يحلم بزوجته وحبيبته هنا وهو يقضي معها اجمل الاوقات ويرى ضحكتها البريئه التي خطفت قلبه وعقله وسريعا شعر بوجودها وكأنها حقيقه تقترب منه بشقاوتها ودلالها وتقبله بنعومه ورقه استقبل قبلتها بلهفه وضمها اليه اكتر 

مهلا مهلا لماذا يشعر بانه يقبلها حقا انه الان يشعر بشفاتيها وبملمسهم ولكن هناك شئ خاطئ 

فتح عينه فجأه وجد سرين هي من تقبله ابتعد عنها بسرعه ودفعها بعيدا عنه وقام من الفراش بسرعه وتحدث اليها وهو ينظر له بغضب


عمر / سرين انتي ايه الا جابك هنا وازاي تدخلي عليا الاوضه كدا


اقتربت منه وهي تدعي الحزن وتحاول وضع يدها علي صدره العاري 


ابعدها عنه مره اخر وذهب الى ملابسه ارتدى منهم تيشرت سريعا وتحدث اليها بغضب اكتر وهو يحذرها


عمر / دي اخر مره تعملي الا انتي عملتيه دا فاهمه


نظرت له بستغراب من غضبه لهذه الدرجه


سرين / في ايه يا عمر هو انا عملت ايه يغضبك اوي كدا مش انت خطيبي ومن الطبيعي يحصل بينا كدا واكتر


نظر لها بستحقار وحاول ان يخفيه ببعض الكلمات


عمر / بس انا مش حابب يحصل بينا حاجه من غير جواز خلي كل حاجه في وقتها


اقتربت منه بدلع وحاولت مداعبته وهي تضع يدها علي عضلات صدر القوية الواضحه حتي بعد ارتداءه ولكنه كان يشعر بأن يدها نار تحرق جسمه ويشعر بالاشمئزاز كيف لها ان تكون متساهله باعطاء جسدها الي اي احد هكذا 

وسريعا تذكر زوجته المصون وشعر بالفخر والسعاده وهو يتذكر خجلها الدائم منه ومافعله كثيرااا حتي حصل عليها وبصعوبه بعد محاولاته الكثيره في التقرب منها 


نظر الي سرين وشعر بأن مجرد تفكيره بمقارنة سرين بزوجته فهي في حد ذاتها إهانه لزوجته لأنها لا تقارن بأحد وخصوصا بأحد مثل سرين


حاول السيطره علي غضبه منها كثيرا وتحدث اليها بهدوء


عمر / لوسمحتي سرين اتفضلي انزلي تحت وانا هجهز وانزل نتكلم تحت احسن


نظرت له بغيظ من صده لها وحاولت اخفاء غيظها منه وردت عليه بأبتسامه


سرين / اوكي ياروحي انا هنزل استناك تحت وقولهم يجهزوا الفطار نفطر سوى


اكتفى بهز رأسه له بمعنى موافق 


وبعد ان خرجت من غرفته وقفت سرين امام الباب تحدث نفسها قبل ان تتجه الي الاسفل


سرين / اوكي ياعمر كلها يومين وابقى مراتك وتبقى من حقي 


داخل الغرفه شعر عمر بالغضب الشديد من تقربها منه هكذا وعليه التخلص من ملاحقتها وانهاء كريم والتخلص من كل هذا بأسرع وقت


اخذ هاتفه من جانب الفراش وقام بالاتصال علي احدا ما رد عليه الطرف الاخر سريعا وتحدث اليه عمر بأختصار


عمر / الا انا هقولك عليه دا تنفذه بالحرف ومش عايز غلطه 


🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸


تحدثت نادين مع هنا بان تعطي فرصه ل خالد ان يتحدث معها ويشرح لها موقفه وافقت هنا بدون اي تردد فهي تحمل الكثير من الشكر والتقدير ل خالد وتعلم جيدا بأنه فعل كل شئ من اجل سعادتها بدون اي مقابل


ذهب خالد اليهم بعد ان اخبرته نادين بان هنا تريد مقابلته 

وفضلت نادين ان تتركهم يتحدثون بمفردهم


بدأت هنا في الحديث عندما لاحظت توتر خالد وهو يحاول اخفاض بصره ولا ينظر اليها


ابتسمت له وتحدثت بمرح


هنا / هو المفروض مين فين الا يزعل من التاني 


نظر لها بأبتسامه


خالد / المفروض لا انا ولا انتي نزعل من بعض


هنا / انا عمري مازعل منك ياخالد وانا عارفه كويس ان انت اكتر انسان في الدنيا وقف جنبي بس بصراحه انا اتفاجأت لما عرفت انك بتساعد عمر بعد كل الا عمله فيا وبعد ما وعدتني بانك مش هتروحله زي اول مره


نظر لها بعمق


خالد / بس المره دي هو الا جالي مش انا الا روحتله 


نظرت له بستغراب وتحدثت بذهول


هنا / جالك امتى وفين


رد عليها بصدق

خالد / جالي البيت في نفس اليوم الا انتي جيتيلي فيه


اعتدلت هنا في جلستها ونظرت له بتركيز شديد

هنا / جالك في نفس اليوم ازاي


نظر لها بتوتر 

خالد / افضل انه يحكيلك بنفسه


ثم نظر امامه وهو يتذكر ما حدث في هذا اليوم


🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸 فلاش باك


بعد ان فتح خالد باب شقته وجد هنا امامه بهذه الحاله وسريعا سقطت امامه فاقدة الوعى قام خالد بحملها وادخلها الغرفه ووضعها علي الفراش ونظر لها بصدمه وهو يراها بهذه الحاله 

وكان على وشك افاقتها ولكنه سمع صوت جرس الباب 

ذهب سريعا وبعد ان فتح الباب وجد عمر يقف امامه ويسأله عنها بقلق

سمحله خالد بالدخول

ونظر له بستغراب وأخبره بأنها فاقدة الوعي وسأله ماذا حدث لها ومن فعل بها هذا

رد عليه عمر بحزن وقال له بانه هو من فعل بها هذا


تفاجئ خالد كثيرا وشعر بالغضب منه ولكن عمر اكمل كلامه بأنه فعل هذا من اجل حمايتها


استمع له خالد بتركيز شديد


عمر / انا جالي تليفون الصبح من مسؤل مهم وطلب مقابلتي ضروري بشكل سري وقولت ان انا رايح الشركه عشان محدش يعرف حاجه عن المقابلة دي وروحت المقابله وهناك عرفت ان عندهم معلومات بتقول ان كريم جوز ولدتي تبع المافيا ومهمته الاستيلاء علي كل اموالي وممتلكاتي وعرفت من فتره انه هو الا اتفق علي محاولة قتل والدتي ومش بعيد يحاول يأذي هنا وماكنش قدامي حل غير اني اظهر للكل اني طلقت هنا وابعدها عني عشان هما كمان يبعدوا عنها ويشيلوها من حسبتهم


نظر له خالد بصدمه كبيره وهو يسمع كل هذا الاجرام المحاط بهم وقلق كثيرا علي هنا وعذر عمر في مافعله كان عليه ان يقسى عليها هكذا امام الجميع حتي يتأكدوا من صدقه في طلاقها


طلب منه عمر مساعدته وعدم اخبار هنا بأي شئ ومساعداتها في السفر الي بلد اخرى حتي يتخلص من كل هذا الخطر المحاط به 


🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸


كان كريم يجلس في المنزل بجانب زوجته 


رن هاتفه برقم شريكه في محاولت قتل كرولين


توتر كريم كثيرا 


وقال لها بأن عليه الذهاب الي غرفتهم للراحه


وذهب من امامها سريعا حتى دخل الغرفه واغلق الباب خلفه بسرعه


رد عليه بغضب


كريم / انت عايز ايه ياحيوان انا مش قولتلك ماتتصلش بيا تاني وانا اول ماجهزلك الفلوس هكلمك


//// براحه علينا يا كريم بيه دا انا بكلمك لمصلحتك


كريم / مصلحت ايه الا هتكون معاك انت هتلاعبني 


//// يا باشا لا العبك ولا تلاعبني من الاخر كدا سرين هانم كلمتني وطلبت من اقتلك


🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸

بداية الروايه من هنا

❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️💙💙💙💙💙💙💙

بداية الروايه من هنا

انتهاء الفصل ياقمرات😍 كومنتات كتيييير بقا 🥰 

❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤

تعليقات

التنقل السريع
    close