القائمة الرئيسية

الصفحات

الصغيره والأديب البارت الاول والتاني بقلم ميرو محمد

اعلان اعلى المواضيع

الصغيره والأديب

البارت الاول والتاني

بقلم ميرو محمد


 ابله ابله انا جعانه

ايه ده انت مين. مين دخلك هنا

اخرجي بسرعه فين الامن

لا والنبي متخليهمش يجيو يض.ربوني

انا اسفه خلاص مش هاعمل كده تاني

تتحدث الطفله وتوجد عيون عليها في صمت

هو:اخرسي مين انت عشان تكلمي الطفله بالطريقه دي  مين انتي  يا حلوه واسمك ايه

حلا:اسمي حلا 


هو: طب تعالي معي

تذهب حلا مع احمد الديب اكبر رجل اعمال في الشرق الاوسط

يذهبان الي المكتب . قوليلي بقا ياحلا كم سنه 

حلا: عشر سنين 

احمد :فين اهلك 

حلا :معرفش انا جعانه اوي 

احمد: ابتسم على برائتها وقال لها عيوني

رنه جرس وطلب السكرتيره

هو : عاوزا تكلي ايه بقا ياحلا 

حلا: عاوزه اكل فراخ وهمبرجر وشيبسي وشوكولاته

ابتسم احمد وقال للسكرتيره هاتي اللي هي عاوزاها

نظره احمد اليها و الى ملابسها فاشفق عليها

كلت حلا ومسحت يدها في ملابسها نظر اليها احمد قال لا ا في حمام هنا ادخلي اغسل ايدك


دخلت حلا وغسلت يدها ثم خرجت 

ثم اجلسها على كنبه في المكتب ثم قال لها اجلسي حتى ادخل الاجتماع واخرج ونروح سوا

حلا: هنروح فين ياعمو

احمد : في بيتي بيتي جميل وكبير وهيعجبك المهم اقعدي هنا ما تعمليش شقاوه

حلا:حاضر

دخل احمد الاجتماع بعد ثالث ساعات من الوقت يخرج احمد من الاجتماع وينظر اليها في المكتب تكون نائمه

يرفعها على يده ويخرج بها من الشركه ويوجد اسطول من السيارات امام الشركه .

ينزل بها امام قصر غايه في الجمال ويدخل بها الى جوه

تفوق الطفله و تنظر حولها ثم تبتسم وتقول له ان البيت ده جميل جدا وان عمرها ما شافت بيت زي كده ينده للداده فاطمه


فاطمه : نعم يا بيه

احمد: خذي حلا ونظفيها وخليها تاخد دش وغيري ملابسها 

باي حاجه لحد ما نجيب لها هدوم

اخذت فاطمه حلا ثم غيرت لها ملابسها 

ثم نزلت الي الاسفل 

احمد: نظر اليها بنت في غايه الجمال عيون خضراء مثل البرسيم انف صغير شفايف مثل الكريز شعر اسود عيون ذاته رموش كثيفه بشره ناصعه البياض

حلا عمو عمو 

احمد :نعم ياقلب عمو 

حلا : انا هعيش هنا 


احمد : ابتسم علي برائتها ثم قال ايوه يا حبيبتي هتعيشي هنا معي وداد فاطمه هتكون معكي لحد ما هاجيب لك واحده تكون معكي على طول

ثم قال فاطمه هاتي كوب من  اللبن لي حلا

ثم انطلقوا الى فوق حتى تستقر في فراشها وتذهب في احلام ورديه هذه الطفله المسكينه هو نظر اليها الى قراءتها ثم جلس يفكر بها كيف دخلت  بيته وماذا سيكون مصيرها مع احمد الديب

احمد الديب احمد الديب شاب في غايه الوسامه يمتلك عيون زرقاء ودقن خفيفه اشعار اسود مثل الليل هو اكبر رجل اعمال في الشرق الاوسط ويمتلك شركات عالميه الهندسه المعماريه وهو غير مرتبط او لا يفكر في النساء لكن عندما تنظر اليه امراه تذوب فيه وتحبه 

وشاب متكامل كامل من كل شيء ......


شكرا على التفاعل الحلو يا قمرات 😘😘😘😘

البارت الثاني بقلمي ميرو محمد 

#الصغيره_والديب

جاء الصباح وياتي بشمسهي

قامت حلا من النوم وأحمد لما يغفل عن هذه المسكينه 

نظرت له بابتسامه جميله .

حلا: صباح الخير يا عمو

احمد : صباح الخير ياقلب عمو 

ذهبت حلا وجلست جنب احمد 

احمد : لاء مفيش وقت قومي اجهزي عشان ننزل نجيب 

هدوم وحاجات كتير

حلا :بجد ياعمو هجبلي هدوم ؟

احمد:طبعا يروح عمو انا عندي كم حلا يعني 

حلا: شكرا ياعمو انت احسن عمو في دنيا 

احمد : وانتي احلي حلا ياحلا احمد الديب

قامت حلا طبعت بوسه على خد احمد

فندصدم احمد من رد فعلها وبتسم

نزلو الي أسفل ثم ذهب احمد يعمل تلفون بخصوص الشغل 

وحلا راحت المطبخ عند داده فاطمة

فاطمه:بتعملي ايه هنا يابنتي 

حلا: هتفرج عليكي ياداده 

فاطمه :مينفعش ياحلا احمد بيه هيزعق 

حلا : لاء متخفيش عمو احمد طيب اوي 

فاطمه : لاء بردو أخرجي وانا هجيب الفطار وهخرج

خرجت حلا وهي زعلانه

احمد :مالك ياحلا 

حلا: داده فاطمة قالت إن مينفعش ادخل المطبخ عشان انت هتزعق.

احمد : لا طبعا ياحلا مينفعش تدخلي المطبخ وبعدين انتي لازم تسمعي كلام ياحلا ويلا نفطر عشان نروح نجيب الهدوم .

جلست حلا علي السفره واحمد كمان وفطرو وخرجوا 

احمد بيقول لسواق وصلنا علي المول ياعم محمود  

عم محمود : حاضر يابيه 

وصلو المول وأحمد جاب لحلا هدوم كتير ولعب وبعد مخلصو احمد روح حلا وطلع علي الشركه

دخلت حلا القصر وهي فرحانه اوي وأنها اول مره تعرف معني السعاده 

حلا: داده ياداده 

فاطمه : نعم يابنتي 

حلا اي رائيك جبنا حاجات كتير 

فاطمه : انتي ربنا بيحبك عشان وقعتي في طريق احمد بيه ياحلا 

ابتسمت حلا وفضلت ترقص من الفرحه وخلت فاطمه تندمج معاها مع مذيد من الفرحه 

عند احمد 

كان جالس شارد في حلا وبرائتها 

دخل علي احمد شريكه وصديق عمرو مراد 

مراد : احمد باشا ال واخد عقلك 

احمد : ابتسم وسكت 

مراد : الله احمد الديب بيبتسم الله الله 

احمد : مخلاص ياعم في اي جاي ليه اصلا 

مراد : ونبي هو انت ناسي أننا عندنا اجتماع مع مرام هانم يابني ولا اي

احمد : لاء مش ناسي بس أحضرو انت وانا هروح سلام 

مراد : لا حول ولا قوه الا بالله مالو دا 

ذهب احمد الي القصر وهو عقلو عند الصغيره التي أخذت عقلو 

دخل القصر ووجودها تجلس مع داده فاطمة في المطبخ دخل وهو غاضب .

ياترا اي هيحصل مع حلا من احمد 

وايه مصيرها مع الديب 

وايه دور مرام في القصه هنعرف بس عاوزا تفاعل بالله عليكم. ملحوظه (احمد عنده ٢٥ سنه وحلا ١٠)

يتبع .…

تكملة الرواية من هنا 👇👇👇


من هنا

ادسنس وسط المقال
ادسنس اسفل المقال

تعليقات

التنقل السريع
    close
     
    CLOSE ADS
    CLOSE ADS