رواية حياة الزين
الثالث والرابع
Salma Sheref
التالت
حياة بخوف: ايه دة
زين بخبث: المأذون
حياة: انت عايز مني ايه
زين: هقولك
هستمتع بيكي شوية زي الي قبلك
خدها من ايدها وقعدها غصب واتجوزه
مشي المأذون وباقي الي كانوا موجودين واتبقي زين وحياة بس..
قعد يقرب منها وهي تبعد وهي هتمو*ت من الخوف
حياة: فيه ايه
زين بخبث: مش قولتلك هقولك
وشالها ودخلها غصب عنها اوضة النوم ورما*ها وقعد يفتح في زراير قميصه بخبث
حياة: ابعد عني والنبي
قعد يقرب منها لغاية ما لزقت في الحيطة وانفسهم اختلطت ببعض
وفاجأة كأنه افتر*سها وسط عياطها وصر*يخها وبقت مراته رسمي..
بتصحي من النوم وهي بتفتكر وبتقعد تعيط وهي بتداري نفسها بالملاية وبتاخد شاور وسط دموعها
بتنزل لتحت بتلاقيه قاعد وبيشرب قهوته كأن مفيش حاجة حصلت
حياة ببكاء: انت عملت فيا كدة ليه
قوليي
وبعدين انت ليه قاعد ببرودك كدة ولا كأن فيه حاجة حصلت
بصلها بعدم اهتمام وكمل شرب قهوته
خبطت علي الترابيزة جامد بغضب
زين: اولا انتي مش اول بنت يعني عادي
ثانيا انا جايبك هنا خد*امة
يعني اعمل فيكي الي عايزه
ثالثا بقي انتي لو مسكتيش ومشيتي من قدامي دلوقتي هعمل كدة فيكي كل يوم
امبارح علشان اعرفك بس حاجة صغيرة مني
برقت حياة وهي مش مستوعبة وجريت علي فوق وهي بتعيط
تاني يوم
بتصحي حياة علي صوت زين العالي
حياة بتأفف: ايههه
بيفتح الباب عليها وبيلاقيها لسة نايمة
زين: انتي لسة مخمو*دة؟
حياة: فيه ايه
زين: صحابي جايين فانتي تعمللهم احلي اكل في خلال ساعة بدل ما... انتي عارفة بقي
جريت بسرعة علي المطبخ وهي خايفة منه وكأنه و*حش
بعد ساعة بتكون خلصت الاكل بس فاضل بس تحطهم في الاطباق
دخل عليها زين وهي مضايق جدا وعينه بتطلع نا*ر
زين: لسة مخلصتيش؟؟؟
حياة بخوف: لا لا فاضل بس اغرف
ضر*بها بالقلم جامد ومسكها من شعرها
زين: انا كلامي هنا يتنفذ بالحرف
خلال دقيقة يكون كل حاجة جاهزة بدل مااحط وشك علي البوتجاز دة..
حياة ببكاء: خلاص خلاص حاضر سيبني
بيسبها بقوة لدرجة انها و*قعت في الارض
بعد مابتخلص بتحط الاكل ليهم وسط نظراتهم ليها بالاعجاب ونظرات مش كويسة
بتدخل جوا بسرعة تاني وهي بتنهج وخايفة من نظراتهم
فاجأة بينده عليها زين بتيجي وهي خايفة منه علشان ميأ*ذيهاش
حياة بخوف: نعم
زين بخبث: صحابي عايزينك
حياة بصدمة: ايه!؟
يتبع..
اصغر_كاتبة
بقلمي_سلمي_شريف
الرابع
Salma Sheref
حياة بعدم فهم: انت بتقول ايه
زين ببتسامة: صحابي عايزينك مسمعتيش!
حياة: انت مش راجل!!!
ضر*بها بالقلم جامد وبوقها نز*ف
زين: وحيات امك ياحياة لاخلي ايامك كلها سو*اد لو مسمعتيش الكلام
انتي هنا زي العبد*ة فاهمة
مسك شعرها جامد بايده بعصبية وكرر كلامه
زين: فااااهمة
حياة ببتسامة الم: لا
ومسكت فازة جمبها وضر*بتها علي راسه
شافت صحابوا جايين علي الصوت وهو عمال يصرخ
فتحت الشباك ونطت بدون وعي
نزلت علي رجلها ومن حسن حظها انها كانت في الدور التاني..
حياة: ايي
اتنهدت براحة لما لقت ان الكلاب في الناحية التانية للقصر
نطت من السور وقعدت تجري بأمل انها تلاقي عربية تنقذها..
عند سها وحنان.
حنان: هتقعدي تعيطي كدة كتير
سها: ماما دة ضحك عليا وخد الي هو عايزه مني و...
بصتلها حنان وهي بتبرق وضر*بتها بالقلم جامد
حنان: انتي بجد بعتي نفسك ليه
فاقت سها من كلامها واتخضت لما فهمت هي قالت ايه!
سها ببكاء: لا ياماما هو الي...
حنان: ياخسارة تربيتي فيكي
سها: كانت ساعة شيطا*ن ياماما بس
حنان: بس!؟
سها: اعمل ايه بحبه وهو وعدني انه هيجي يتجوزني
حنان: الكلام دة من امتي
سها: قبل اليوم الي جه هنا فيه..
غمضت حنان عنيها بتنهيدة
حنان: هنلعب علي النقطة دي
سها ببتسامة خبث: ايوة كدة
بتوقف حياة قدام عربية وبتقعد تشاورلها بانها تقف وفاجأة بتخب*طها
بتفوق ودماغها وجعا*ها جدا والصداع متملكها
زين بخبث: حمدلله علي السلامة
وفاجأة ب****
يتبع...
بقلمي_سلمي_شريف
اصغر_كاتبة
الخامس من هنا 👇👇👇👇👇
تعليقات
إرسال تعليق