القائمة الرئيسية

الصفحات

بنات_الأسد البارت_الثامن_والعشرون والتاسع والعشرون



 بنات_الأسد

البارت_الثامن_والعشرون والتاسع والعشرون


      ✨⚡✨⚡✨⚡✨⚡✨⚡✨                                        


بالليل الكل نايم وفهد خرج من الاوضه عشان يشرب لقي كشماء خارجه من اوضه امجد وهي بتضحك وهو اتصدم من ده ماخدتش بالها منه وهو نزل وراها و قبل ما تدخل الاوضه لقت حد زق الباب ودخل وكان فهد 

كشماء بغضب : انتي ازاي تدخل الاوضه كدا 

فهد بغضب : اخرسي 

كشماء سكتت بخوف وهي شافت عصبيته عامله ازاي وهو خد باله وحس أنه مش قادر ياخد نفسه و مخنوق من مجرد خوفها منه وهدي شويه 

فهد : كنتي بتعملي ايه عند امجد 

كشماء بتوتر : هو انا يعني 

فهد بغضب و بيحاول يتحكم فيه : كشماء ردي عليا و متخافيش ماحدش هيعرف حاجه 

أما هو في نفسه حلف لو كانت بتحبه ليقتله و يخاطفها عشان هي ملك الفهد وبس هي كشماء الفهد  حبيبته اه حبيبته هو وبس اخيرا صارح نفسه أنها حبيبته 

كشماء باستسلام : طيب ماشي بس صابي مش لازم تعرف وعد شرف 

فهد بغضب : وعد اخلصي بقي 

كشماء : امجد عايز يعمل مفاجاه لصابي بمناسبه عيد ميلادها بعد اسبوع 

فهد باستغراب : صابي هو ماله ومالها اصلا 

كشماء بضيق طفولي : مش خطيبته وكمان فتره يتجوزوا 

فهد بصدمه : هو امجد خاطب 

كشماء : اه والله مالك 

فهد  : مافيش انا ممكن اساعدك علي فكره نقول لجيسي وهي مهندسه ديكور وعندها شركات تصميم ديكور وكل الحفلات والمناسبات الخاصة هي المسئولة عنها 

كشماء بحماس : طب يلا نروح ليها 

فهد بضحك : تروحي فين يا ماما البنت نايمه معايا في الاوضه هربانه من وجد 

كشماء : وتنام معاك ليه 

فهد بخبث : هي اول مره اختي الله 

كشماء  : اممم طيب ماشي 

فهد : كشماء 

كشماء بصت ليه : نعم 

فهد : بحبك 

كشماء : اه وماله وبعد كدا بصت ليه بصدمه نعععم بتحب مين !!! 

فهد حط أيده علي بوقها : الله يخرب بيتك الكل نايم يا بت اسمعي ذي الشاطره كدا نرجع القاهره و هطلب ايدك من اخواتك ومحمود 

و باسها من خدها و غمز ليها ومشي وهي حاطه أيدها علي خدها ومصدومه 


                      


🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥


                      


في الصباح


                      


اوس صحي بدري وكان اول واحد يصحي علي غير العاده ولقي اسيا قاعده في الجنينه راح قعد جنبها وبص ليها بسرحان و ابتسم هي بصت ليه 

آسيا باستغراب : مالك يا اوس انت كويس 

اوس : ممكن سؤال ؟؟ 

اسيا : اكيد طبعا 

اوس ب : هو انتي بتحبي حد 

اسيا باحراج و صدمه : نعم !! 

اوس : بحبك من اول لما شوفتك وانا مش من النوع اللي هيقولك كفايه اشوفك مبسوطه لا انتي ملك الذئب  

اسيا بصدمه : انت بتقول ايه 

اوس : بقولك اني هتجوزك اول لما نرجع خلي بالك من نفسك زوجتي المستقبليه 

و باسها من جنب شفافيها و هي غمضت عيونها  وقام وهي مصدومه بعد ما بعد عنها  بس من جواها هتموت من الفرح 

اسيا وهي بتراقبه وهو ماشي : بحبك يا اوس 


                      


🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥


                      


وبعد كدا الكل صحي وكل واحد نزل عشان يفطر و نوران بتبص لسيف ببرود وهو بيبص ليها بخبث أما نورين مش بتبص لياسين اصلا هو كاتم ضحكه علي كسوفها الغير معتاد أما نور بتبص لادهم ببرود وهو بيبص ليها بتحدي وجيسي بتبص لزين بشماته علي اللي عملته فيه وهو بغيظ وفهد غمز لكشماء وهي اتكسفت وآوس بيبص لاسيا بحب وهي كمان 


                                      


                        


اسد لاحظ أن زين تعبان : مالك يا زين انت كويس 

جيسي بسخريه : اه يا اسد بس حاول يلعب مع القطه وانت عارف بقي 

اسد والباقي فهم وهو اتكلم بخبث : ده اللي هو ازاي 

جيسي بسخريه : لعب مع قطه بس المشكله أن القطه ديه تربيه اسود بقي وهي مش بتسكت وخدت حقها ولا ايه زين 

زين بغيظ : اه بس رجلها تقيله شويه 

جيسي بسخريه : المره الجايه ممكن تكسر رقبتك 

أليف بخبث : هي مين ديه ؟؟ 

جيسي : القطه يا بابي 

نوران : يا جامده 

جيسي بضحك  و ضربوا كفهم في بعض وضحكوا والباقي بيبص عليهم بضحك 

نور : تربيه اسد 

اسد بسخرية : وانتي ايه النظام مش ناويه تضربي حد انتي كمان 

نور بسخرية : عيب عليك تقول كدا أنا مستشفي علي طول مش بهدد أنا 

اسد بفخر : تربيتي 

نورين : نفتخر يا باشا 

سيف بسخرية : مش كفايه اللي حاصل ناقصين احنا بقي مستشفيات 

زين بتعب : ربنا ما يوريك  يا اخي 

فهد بضحك مكتوم : هو مين 

زين بسخرية : القطه 

جيسي ضحكت جامد و الباقي قعد يضحك 

اسد مال علي زين : حيوان بتفكر تقرب منها 

زين : وربنا كنت بهدد بس بشوف هتعمل ايه لقيت الركبه في المعده ده هروح اتعالج 

اسد بص ليه بسخرية : كنت مفكر هتعمل ايه احمد ربك انك ماموتش فيها بس هي كانت قرصه ودن 

ادهم : عيالك اصلي وربنا شايف بنتك نور اعوز بالله 

اسد بص لنور لقي نور بتبص لاوس بغضب 

نور بغضب : اوس !!  أليف لم ابنك مش عارفه نورين مستحملة ازاي واحد ذيك ازاي اصلا جاتك القرف في خلفتك أنا طالعه اجيب تليفوني بلا نيله 

اسد بص لادهم : معاك حق وربنا 

كل الشباب ضحك وقضوا يوم عائلي و جميل ممكن مش يتكرر ثاني 


🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥


في  مكان مجهول 


مجهول : عرفت هما فين يا چو 

چو : اه عرفت يا باشا بس هما دلوقتي كلهم مسافرين المزرعه 

رعد : ونورين معاهم 

چو : اه و عرفت انها هي واسد اللي راحوا دوا الدلائل للبوليس 

رعد بحزن : حتي انتي يا نورين ماشي يا بنت اسد هوريكي حضر اللي قولتلك عليه مفهوم 

چو : امرك يا باشا 

خرج بسرعه 

رعد : حلو اوي يا اسد بناتك عاملين نفسهم اذكياء  بس المره ديه انتي اللي هتعرف تلحقهم مني 


و بص للصوره المتعلقه علي الحائط و كانت ثوره تجمع اسد و بناته في الحفله 


🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥


في الوقت ده في المزرعه الكل كان قاعد واسد صدم الكل بالكلام 

اسد : نوران نورين نور جيسي كشماء اسيا جي ليكم عريس 

نور كانت بتشرب : كح كح كح حرام كح عليكم هو كل ما اجي اشرب حد يعمل كدا بطل يا اسد هزار بقي عريس مين ؟؟؟ 

اسد بسخرية : لا يا هانم  مش بهزر ادهم طالب ايدك 

نور غتاته و برود : لا بقي كدا طمع ايدي يعمل بيها ايه ديه بتاعتي انا مش هو عنده ايدين 

نوران ضحكت : لا مقنعه 

اسد بحده : نور نوران 

نوران  : في ايه هو انا اتكلمت مش بنتك اللي بتقول 

اسد كمل : وانتي سيف ونورين ياسين وكشماء فهد وآسيا اوس جيسي زين 

نور قامت ببرود : وانا مش بتجوز ولا هتجوز 

نوران ببرود : نفس الكلام عندي وده قراري 

جيسي : أنا مش مستعده لجواز 

جيهان بحده : امال مش دلوقتي امتي 

نوران ببرود : هو ده اللي عندنا 

نور : أنا طالعه انام 

و الثلاثه مشيوا و هما بيبصوا لبعض يغضب و كل واحده طلعت اوضتها من غير كلام ثاني انا نورين بتبص لياسين ببرود 

اسد بسخرية : و الهانم معاهم 

نورين ببرود : اه معاهم أنا مش موافقه 

وطلعت من غير ما تزود كلمه واحده ثاني

ياسين والباقي كانوا متوقعين كدا حتي اسد ومحمود و اليف 

سيف : احنا عايزين نتكلم معاهم 

اسد بهدوء : ماشي يا سيف روحوا 

والاربعه قاموا عشان يشوفوا اللي مش ليهم مثال أو حل في الدنيا وعندهم غرور وكبرياء العالم واللي سرقوا قلوبهم وهم ( بنات الاسد ) 


يتبع 


اللي اللقاء في الحلقه القادمه 


الشباب هتقنع بنات اسد ازاي 


رعد هيعمل ايه مع بنات الاسد

بنات_الأسد 

الفصل_التاسع_والعشرين 


       🥀🌺🥀🌺🥀🌺🥀🌺🥀🌺                                       


كل واحد طلع اوضه واحده عشان يتفاهم معاها 

في اوضه نور كانت بتتكلم في التليفون وادهم دخل وسمع كلامها عن الشغل 

نور : خلاص تمام كدا اعمل اللي قولتلك عليه و وصل الشحنه قبل ما نورين ونوران يعرفوا مش لازم الشغل يتأثر فاهم ولا لا ولما ارجع لينا حساب مع بعض علي الهبل اللي بيحصل في ام المصانع ديه جاتك القرف اخبارك ذي وشك 

و قفلت التليفون في وشه ولفت لقت ادهم 

نور ببرود : نعم 

ادهم شد أيدها وقعدت وقعد جنبها وهي بتبص ليه ببرود وسكتت 

ادهم : ذي ما طلبت اتجوزك وانتي رفضتي ليا حق اعرف سبب الرفض 

نور : ده شئ خاص بيا و انا حره 

ادهم بعصبية : لا مش حره انتوا ليه كدا من غير قلب انتوا خلتونا نحبكم لدرجه الهوس وبعد كدا تقولي انا حره حره لو كنتي مافيش حد بيعشقك للدرجه ديه 

نور بغضب : عايز تعرف تمام أنا مش مستعده للجواز وانا عارفه اني هموت يا رعد هيموت فاهم يعني ايه يعني مش عارفه هو فين بيفكر فينا ازاي وكدا احسن من لما اقولك موافقه وبعدين انت هتسيب كل دول وتيجي بيا أنا بص بلاش نضحك علي بعض انت علاقاتك بعدد شعر راسك كدا ايه اهميه الجواز عندك بقي ولما تيجي تحب تحبني أنا أنا اصلا مش موجود في قاموسي الكلمه ديه عشان الحب ضعف وانا مش لازم اكون ضعيفه ولا عمري هكون أنا عمري ما حبيت أنا طولي حياتي كانت انتقام من الناس اللي حوالينا بسبب شغلنا وشغل وسفر من مكان لمكان كل اسبوعين في بلد مختلفه أنا لما عشقت اخواتي رعد استغل ديه وعايز يحرق قلبي عليهم رد عليا هتكون قادر تستحمل ده أن مراتك كل يوم في شغلها لوقت متأخر مع رجاله في اجتماعات وسفر كل اسبوعين اكيد لا مافيش حد يقبل علي نفسه كدا وانا بعفيك من طلب الجواز 

ادهم شد وزقها للحيطه : اه بقبل عارفه ليه انتي خدتي قلبي من اول لما شوفتك في العربيه وانا اللي شيلتك ومتأكد انك عمري ماهتعملي حاجه غلط انتي تربيه اسد عز الدين و لو هتسافري هبقي معاكي وجنبك وسندك وعمري ما اسيبك ايوا انا كنت بتاع بنات وبس بحلفلك اني من ساعه ما شوفتك مافيش واحده قربت منها 

نور : هتتعب معايا 

ادهم : عايز اتعب اديني فرصه  يا نور 

نور بص ليه بتوهان و سكتت 

ادهم : عمري ما اخونك 

نور : ممكن رعد يقتلني 

ادهم : طول ما انا جنبك ولا يقدر أنا هحميكي حتي لو علي حساب حياتي بحبك 

نور : للاسف مش هقدر اقولها وانا مش حاسه بيها 

ادهم : هتقوليها وقريب اوي 

نور بضحك : واثق انت اوي في نفسك 

ادهم بحب : لا واثق فيكي انتي وبس 

نور بصت ليه طويلا : طب اطلع برا بقي 

ادهم بصدمه : نعم 

نور بسخرية : برا عايزه انام 

ادهم بغيظ : ماشي فكري ها بدل وربنا اخطفك وانا مجنون 

وخرج وهي ضحكت نور : هو انا شكلي هحبك ولا ايه يا ابن الجارحي 


                      


🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥


                      


في اوضه نوران كانت نايمه علي السرير في سابع نومه من كتر التعب ودخل سيف مره واحده من غير ما يخبط وكان لسه هيزعق لقي جسم صغير نايم علي السرير راح ليه لقي نوران هي اللي نايمه ذي الملاك بص علي وشها بسرحان وهيام وبعد كدا قعد علي الكرسي اللي جنبها و بيبص عليها وهي لفت وشها وفتحت عيونها بالراحه لقته بصت بعدم اهتمام و غمضت عيونها ثاني وفي اقل من ثانيه فتحت عيونها بفزع 

نوران وهي بتقوم وبتمسح وشها : انت بتعمل ايه هنا البعيد اعمي واحده نايمه بتدخل كدا هي مافيش دم اي

وقبل ما تكمل كلامها لقت ايد علي بوقها 

سيف : وربنا لو بطلتي تحركي بوقك هعمل حاجه مش تمام وانتي بقي ادري 

نوران بصت ليه بصدمه و شالت أيده من علي بوقها : انت قليل الادب تعرف ده 

سيف بخبث : قصدي هخيط بوقك انتي اللي دماغك شمال 

نوران بغيظ : لا و الله 

سيف بضحك مكتوم : اه والله 

نوران : عايز ايه يا سيف أنا هموت وانام اخلص و امشي من هنا 

سيف قرب منها وهي رجعت لورا لحد ما لزق فيها 

نوران بعنف : انت عبيط ولا شكلك كدا اوعي تنسي نفسك فاهم ولا لا 

سيف بصدق : عمري ما اعملك حاجه وانا عارف انها ممكن تضرك مش موافقه ليه 

نوران تتنهد : عشان مينفعش 

سيف : هو ايه ده اللي مينفعش قولي ليا من حقي اعرف أنا تعبت من حبك اللي عامل ذي النار ده بحبك من سنين دورت عليك كتير اتقال عليا من اخواتي اني مجنون أو حلمت بيكي وانا واثق اني شوفتك وانتي فكراني انتي حبك لعنه بس مش عايزها تبعد عني 

نوران بعدم تصديق : هو انت بتحبي للدرجه ديه 

سيف بحزن : واكتر منك كدا وأكمل بضيق بس البعيدة مش بتفهم 

نوران بغيظ : نعم 

سيف : بصي بقي احنا بكرا راجعين مصر ثاني يوم بعده خطوبه وكتب كتاب 

نوران بغباء :ده مين اللي هيتجوز 

سيف ببرود : انا وانتي عريس وعروسه وفستان وفرح و فستان وبدله و معازيم و شهر عسل وكدا يعني 

نوران : اه وماله وبعد كدا بصت ليه بصدمه وهو ضحك جامد لدرجه انه طلع عنده غمازه  و افتكرت غمازه اسد و ابتسمت 

نوران  : حلوه اوي !!! 

سيف باستغراب : هي ايه ديه 

نوران : غمزتك 

وبعد كدا فاقت : احم هو يعني 

سيف قرب منها وهي اتوترت وباسها من خدها وهي غمضت عيونها وبعد كدا بعد وهي فتحت 

سيف : بحبك 

ومشي ونوران بصت ليه بتوهان وبعد كدا قعدت على السرير و ابتسمت علي اول مره شافته فيها 


                                      


                        


Flash Back 

كان سيف مسافر امريكا و ماشي بالعربيه بالليل من غير حراسه و وقف عند كوبري وخرج من العربيه في الوقت ده كان في ولدين شافوه و بصوا لبعض بخبث وراحوا ليه وجه واحد منهم من ورا سيف وحط سكينه صغيره علي رقبته والثاني وقف قدامه 

ولد ١ : أخرج ما ده من مال 

سيف : حسنا حسنا و لكن اجعله يزيل ذلك من علي راقبتي 


 

وفي الوقت ده نوران كانت بتتمشي من غير ماحد يعرف و من  غير حراسه وشافت اللي حصل وراحت ليه وسمعوا صوت أنوثي 

نوران ببرود : ابتعد عنه !!! 


 

ولد ٢: اذهبي من هنا يا فتاه . 

ولد ١ بخبث : لا سوف تساعدنا هذي الليله 


نوران ببرود و ابتسامه بارده  :  إذا لا بأس في ذلك !  

سيف بص للبيحصل بزهول بس مش شايف البنت من الظلام شايف بس عيونها وهي بصت لسيف بعد كدا علي الولد وسيف فهم وهز رأسه 

نوران بدلع : الا ترغب في أن نتعرف 

ولد ١ بخبث : بالطبع 

نوران بغضب : إذا تعال الي ايها ****** 

ومسكت الواد و خبطت رأسه في الحديد اللي في السور و اتعور جامد في دماغه وسيف خبط ايد الواد و وقعت منه السكينه و ضربه

سيف تحدث بغضب  : اذهبوا من هنا 

و الوالدين خدوا بعض وجريوا 

سيف وهو باصص لعيونها ومش عارف يشوف بقيت وشها : اشكرك !!  

نوران و اتكلمت مصري و هي تعرفه قبل كدا من المجالات و الصحف  : مافيش شكر عادي ويا عالم بكرا انت اللي نتقذ حياتي 

سيف بابتسامه : انتي مصريه 

نوران ببرود : سلام يا ابو عيون خضراء انت  

ومشيت مسافه سمعت صوته : رغم اني مش بامن بالقلب بس قلبي بيقولي اني هشوفك ثاني و هعرفك علي فكره 

نوران بابتسامه : وانا مستنيه اشوف ده 

سيف : طب اسمك ايه 

نوران : مش قولت هنتقابل ثاني لو شوفتك مره ثانيه هقولك اسمي وعد وانا لما بوعد بوفي سلام 

سيف بص ليها بإعجاب وقد يفكر في المجهوله ديه اللي دخلت قلبه من اول لما شاف عيونها 


Back 


نوران فاقت من سرحنها و ابتسمت 

نوران : بحبك !!!


🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥


في اوضه جيسي 

زين دخل ذي الاعصار الاوضه مالقاش حد بس سمع صوت حد بيغني و اتصدم من اللي شافه كان جيسي خارجه من الحمام هوت شورت وعليه تيشيرت وماسكه فوطه صغيره بتنشف شعرها 

و لفت وشها لقت زين واقف 

جيسي : انت بتعمل ايه هنا ؟؟!! 

زين بسخرية : كنت بشم هوا بس شايفك بسم الله ماشاء الله يعني واخده شور وبتغني وحياتك عال العال ولا كان حاجه حصلت 

جيسي باستفزاز : اه هو في اصلا حاجه حصلت 

زين مسك ايدها جامد : بقولك ايه شغل البرود ده علي الكل الا عليا فاهمه ولا لا 

جيسي بعنف : لا مش فاهمه وانتي مين عشان تؤمرني اه أو لا 

زين : جوزك يا حلوه 

جيسي : وانا قولت لا 

زين : السبب ؟؟ 

جيسي : انا حره !! 

زين : لا يا حبيبتي مش حره حره ده عندك ام ابوكي لكن أنا لا 

جيسي : انت قليل الادب 

زين بسخرية : ولا شميت ريحتها اصلا انا مافيش حد رباني 

جيسي بسخريه : طب الحمد لله كويس انك عارف نفسك 

زين : تاني رفضتي ليه 

جيسي زقت أيده واتكلمت بعصبيه وقعدت تلف في الاوضه ذي المجانين وهو متفهم ده وسايب تطلع كل اللي جواها 

جيسي بعصبيه : عشان مش عايزه ابقي نسخه ثانيه من امي انا بنتها وذي ما بيقولوا البنت بتطلع لامها أنا امي امي ايه هي واحده مش تستاهل الكلمه ديه طول عمرها بتاعت مصلحتها وبس مش بتفكر غير نفسها سابت جوزها وبنتها عشان السهر و اللبس والخروج ومش شايله اي مسئوليه عمرها ما اشتغلت أو تعبت في حاجه بتصرف بس جدي حاول معاها أخر  لما زهق منها كتب كل فلوسه باسمي بقيت أنا المالكه الوحيده لكل أملاك علمدار اشتغلت في سن المفروض اللي قدي بيلعبوا فيه اتحملت مسئوليه اكبر مني في الحمل والسن اتعملت مع رجال أعمال غيلان السوق

عملت اسمي كبرته الكل بقي يخاف من بنت الوجداني كلامي بيمشي علي الكبير بس من رائيك فكتوريا هانم سكتت لا حاولت تقتلني اكتر من مره مره تلعب في فرامل العربيه وتنقلب بيا وكنت بموت ومره تبعت ناس تضرب عليا نار ليه كل ده عشان الفلوس ينعل ابو الفلوس اللي تخلي الام تعمل كدا في بنتها انا طول عمري شايله حمل علي كتافي بسببها الكل مفكرني شمال ذي امي اللي كل فتره تتجوز واحد كانه طقم خروج وتغيره لما تزهق بس لا أنا وريت الكل النار بتاعتي الكل بيخاف مني ومن اسمي ومش مستعده اشيل حمل غيره أنا تعبت وانت كمان عليا وهو أنا مش ليا حق استريح بقي 

وقعدت علي السرير و عيطت وهو راح ليها وحضنها 

زين بحزن : انتي شايله كل ده في قلبك وليه مش بتقولي لحد 

جيسي بعياط : أنا دائما اللي بسمع وعمري ماحكيت اللي جوايا غير لفهد ونوران بس هما كفايه اللي عليهم من مشاكل 

زين : حتي وانتي تعبانه بتفكري فيهم 

جيسي بدموع : دول اخواتي لازم افكر كدا 

زين : جيسي 

جيسي بصت ليه بعيونها اللي سحرته من اول لما شافها 

زين بعشق صادق : يمكن انا بتاع بنات وكل يوم مع واحده بس اقسم بالله أنا عمري ما حبيت ولا واحده ولا فكرت في حد غيرك أنا من ساعه لنا شوفتك وانا بفكر فيكي و مقربتش ومن ولا واحده من ساعه لما شوفتك انتي انقي انسانه أنا شوفتها انتي مش ذي امك و لا عمرك تكوني ذيها انت بتاخدي بالك من الكل ولما تعبتي خبيتي مرضك عشان ماحدش يعرف وتزعلي حد و مافيش حد بيعمل كدا الا إذا كان انسان طيب وحنون اوي أنا حبيتك عشان طيبه قلبك أنا وأنتي تقريبا ذي بعض أنا امي كدا برضوا عمرها ما خدتني في حضنها بس ابويا كان معايا ولما مات حسيت اني ضهري اتكسر بس سيف وقف جنبي وامي ولا فرق معاها انت ولا اللي مات لا راحت اتجوزت واخر مره شوفتها فيها كانت من ٦ سنين ولا حتي كلمتني علي التليفون تتطمن عليا ولا أنا فكرت اصلا فيها بس انتي ربنا غوضك باخوات ذي فهد وآوس ونوران ونور ونورين لما بيحصل ليكي حاجه بيقلبوا الدنيا وشوفتي لما تعبني الكل عمل ايه عشانك عشان انتي حبيبه الكل وربنا غوضك بوجد اللي بتحبك اكتر من ابنها الحقيقي وأكمل بمزاح : وعرفت انها بتطرد أليف لما بترجعي من السفر وبيروح ينام مع آوس 

جيسي ضحكت وهو بص ليها بحب وحنان 

زين مسح دموعها : العيون ديه مش للدموع الضحك وبس 

جيسي : شكرا 

زين : أنا اعمل اي حاجه عشانك 

جيسي : عايزه اطلب منك طلب 

زين : اؤمري وانا انفذ 

جيسي : عايزك تقف جنبي أنا وأنت نفس الوجع خلينا مع بعض واقف معايا وانا اقف معاك و نساند بعض 

زين : موافق 

جيسي : من غير شروط ده انا قولت انت هتقول اوافق علي الجواز الاول 

زين : بصي يا جيسي أنا عارف انك مش بتحبيني بس عندي امل انك مش هتحبيني هتعشقيني وده اللي متاكد منه و بس مش شرط جواز علي طول ممكن نتعرف علي بعض و لما اتاكد انك بتحبيني مش هفكر اسالك اصلا ده انا هتجوز علي طول 

جيسي ضحكت وهو بص علي اللي لابساه و قرر يخرج بسرعه 

زين : أنا خارج 

جيسي باستغراب : مالك مره واحده كدا 

زين : لا مافيش سلام 

وخرج بسرعه وهي بصت عليه باستغراب وبعد كدا بصت علي لبسها بصدمه 

جيسي : يا نهار ابيض  ايه ده يالهوي احط عيني في عينه ازاي دلوقتي وليه اعيط قدامه أنا عمري ما عملتها مع حد معها كان هو ايه اللي بيحصل ده 


                


                        


 

وقعدت علي السرير بتعب و تنهدت  و افتكرت لما حضنها وضحكت وبعد كدا نامت لاول مره من زمن بسلام 


🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥


في اوضه نورين 


نورين كانت قاعده علي الاب توب ولابسه نظاره النظر و بتشتغل عليه 

ودخل ياسين ليها من غير ما يخبط وراح ليها ومسك أيدها جامد 

ياسين : ليه 

نورين ببرود رغم وجع أيدها : هو ايه اللي ليه مالك كدا 

ياسين بزعيق : انت بتستعبطي 

نورين بعصبيه : بقولك ايه صوتك يعلا عليا هتزعل مني انت ازاي تعلي صوتك اصلا عليا 

وحولت تفك أيدها منه مش عارفه 

ياسين بعصبيه : أنا عشقتك وانتي مش بتحسي دائما بقرب منك بحاول افضل جنبك ليه وانتي بتبعدي بتعقبيني علي حاجه قبل ما اعرفك ايوا كنت و**  و بتاع *** بس قبل ما اعرفك حبيت كل حاجه فيكي جنونك عنادك قوتك عصبيتك بس لا مش هضيع كرامتي اكتر منك انتي انانيه 

نورين بغضب : انانيه أنا عمري ما كنت كدا 

ياسين بسخرية : امال تسمي ده ايه 

نورين بغضب و صرخت في وشه  : عشان بحبك يا غبي !!!!!!!! 

ياسين بص ليها بصدمه وهي راحت وضربته في صدره جامد وهو ساب تعمل اللي هي عايزاه 

نورين : انت واحد متخلف واناني حبيتك علي ايه كل ده عشان خايفه منك يا علي رعد لو عرف اني هتجوزك ما ترد ليه حبيتك انت معرفش حبيت واحد متخلف وغبي وعقله مش موجوده

ياسين بصدمه : انتي بتحبيني انا 

نورين بسخرية : لا امي 

ياسين حضنها جامد وهي حضنته وهي كمان 

ياسين : واخيراااا سمعتها منك يا بنت اسد ده انا قولت هسمعها وانا ميت 

نورين بسخرية : وسمعتها هتعمل ايه يعني واحد غبي ومش بتفهم 

ياسين زقها علي الحيطه وحط أيده وهي بصت ليه بتوتر 

ياسين بخبث : فعلا غبي في حد يبقي معاه القمر ويسيبه

نورين بتوتر دارته بالعصبيه : اوعي تنسي نفسك معايا وابعد من طريقي يا جدع انت 

ياسين قرب اكتر  : مش عيب تقولي لجوزك المستقبلي برضوا كدا 

نورين : ياسين ارجوك ابعد 

ياسين بعد عنها شويه وهي زقته و بعدت عنه 

ياسين : انا نازل اقول لابوكي علي انك وافقتي واول لما نرجع هنتجوز ماشي 

نورين برفض : بس 

ياسين قرب منها ومسك ايدها : نورين أنا جنبك وعمري ما اسيبك ورعد وغيره مش يقدروا يقربوا منك انتي ليا أنا وبس ومش لحد غيري فاهمه 

نورين : طب ممكن تستني لحد ما نعرف هو فين بس 

ياسين يتنهد : ماشي يا نورين أنا نازل 

وباس من راسها  و غمز ليها ومشي وهو فرحان أنه اخيرا سمع منها كلمه بحبك أما هي حطت أيدها راسها  ومصدومه بعد كدا قعدت علي الكرسي و بتفكر في كلامه اللي طمنها شويه و ابتسمت رغم كدا مش قادره امنع احساس الخوف اللي حاسه بيه  


🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥


و يعدي شهر و الأحوال كالتالي 


_ سيف لازق في نوران وهي فرحانه بده جدا و حبته وقررت تعترف ليه 

_ أما نور بتحس بشعور غريب تجاه ادهم ومش عارفه ايه هو 

_ جيسي بقت قريبه من زين جدا وبقت تحب  تقعد أو تتكلم معاه كتير و بتنزعل لو بعد عنها وهي مستغربه نفسها 

_ نورين قريبه من ادهم جدا وبقي يفهم عليها من غير ما تتكلم بقي يقدر يتحكم في عصبيتها الزياده عن اللزوم 

_ فهد اتقرب من كشماء بعد ما قالت ليه بحبها وهو فرح بده جدا وكمان علاقته مع أبوه اتحسنت عن الاول بكتير وسامح أبوه علي اللي حصل وبدأ معاه صفحه جديده 

_ اسيا بقت اقعد مع آوس وهو بيذاكر ليها عشان تحقق حلمها وتبقي معيده وخصوصا انها وعدته أنها هتوافق بعد ما النتيجه تطلع 

_ رعد بيدبر مكيده واسد بيحاول يعرف ايه هي و خايف علي بناته جدا 


_ فكتوريا علمدار عمله مشاكل مع المافيا ومطلوب التخلص منها هي وجوزها  قسم الحمايه اللي رئيسه ماك مش هيقدر يدخل 


_ ماك رجع روسيا و بدأ في تحضيرات جوازه 


🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥


وفي يوم نوران ونور وجيسي نورين كانوا خارجين من الشركه ونور بتضحك هي وجيسي ولسه هيركبوا العربيات لقوا عربيات سودا قدامهم و ضربوا كل الحراس بالنار و شدوا الاربعه بنات من قدام الشركه وركبوهم العربيات بالغصب ومشيوا بسرعه و ماحدش عرف يلاحق العربيات ديه وجه اتصال لاسد والكل عرف بخطف البنات والدنيا تتقلب علي الجبابره 


يتبع


اسد هيعمل ايه عشان يوصل لبناته 


رد فعل ماك الاندلسي لما يعرف أن اخواته اتخطفوا 


اولاد الجارحي هيعملوا ايه عشان كل واحد ينقذ حبيبته من الموت 


رعد اللي عمل كدا هيعمل ايه في بنات اسد

تعليقات

التنقل السريع
    close