القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية هي والمارد الفصل السابع والتامن بقلم ايه حسن

 


رواية هي والمارد

 الفصل السابع والتامن

 بقلم ايه حسن


 

رواية هي والمارد الحلقة السابعة

كمان طلع متجوز ومراته حامل وبتولد ، يا دهووووووتي......


*******


"نزلت كنزي تحت وراهم عشان تفهم ايه اللي بيحصل!."


... هو ف ايه يا بت انتي وهو بتجروا كدة ليه!!


"ميان بمرح" ... أصل روزي بتولد 


... أه منا عرفت ، مين روزي دي بقااا؟!


... معقول مش عارفة النمرة روزي !! 


"بدهشة" ... نمرة! .. بقا كل الهيجان دة عشان نمرة يا ولاد النمرة


... مهو انتي مش عارفة المارد بيحبها قد ايه


... يا سنة سوخة يا ولاد ، بيحبها!! 


"مسكت كتفها وقربتها منها وكملت بخفوت"


... بت اوعي يكون هو اللي خلاها حامل !


... ههههه بتقولي ايه لا طبعاً ، ف حد يعمل كدة مع نمرة


... ف بيت الزواحف دة اتوقع أي حاجة وخصوصاً من أخوكي، دة طلع يجري وكإن ابنه اللي بيتولد 


... ههههه تعالي طيب نتفرج عليها


... يلا يا حيلة أمك 


_____


مارد ... إيه يا دكتور طمني !!


... الجنين ف وضع غلط ، لو حاولنا نسحبه ممكن يتسبب في موتها ولو فضل جوة ممكن يتخنق!.


صرخ بغضب ... لاااا ، أوعى يجرالها هي او اللي ف بطنها حاجة ، أد*فنك مكانك 


 

"الدكتور بلع ريقه بخوف" ... خلاص يبقى لازم تدخل جراحي ، محتاجين ننقلها المستشفى


... لا ابعت هات كل اللي تحتاجه هنا


... تحت أمرك 


______


... ف ايه يا أركان الإيمان انت ، مالها ست روزي 


بحزن ... حالتها خطر والجنين مقلوب 


"ميان وأركان مضايقين ومتأثرين"


"بتهكم" ... لا حول الله يا رب ، وخايفين عليها لتموت! يا عيني عليكي يا روزي صعبانة عليا .. انتوا عبط ولا هبل يا جدعان! دي لو جاعت هتاكلكم !!!


ميان بدموع ... لا دي طيبة خالص ، دي عرضت نفسها للخطر عشاني 


 

"بملامح باكية وتأثر مصطنع" ... يا حرااااام ، قطعتي قلبي 


____


"بعد شوية جه طقم دكاترة وأجهزة طبية كاملة ، ودخلوا يولدوها"


"كلهم برة مستنيين المولود ، كنزي سمعت صوت ضرضرتها الموجوعة ، اتأثرت بيها بعد ما كانت بتتريق ، دخلت جوة تبص عليها .. فجأة صوتها علي دليل ع انها بتنبه بالخلاص وبالفعل الجنين نزل بعد معاناه"


كنزي بمرح ... عااا دي ولدت يا جدعان ، جابت ايه والنبي 


الدكتور ... اتفضل يا مارد باشا ، شبلك وصل بالسلامة 


"اتلقاه المارد بحب وخدوا ع برة ، وكلهم صرخوا بمرح"


... اللي جابلك يخليلك يا معلم عقبال طهوره ان شاء الله


... نعم؟!!! 


 ... احم اقصد مش توديه عند أبوه كدة يفرح بيه ، ولا انت أبوه ولا ايه ظروفك!


"بصرامة" ... ابوه أنا خلصت عليه عشان حاول يعتد*ي عليها وهي حامل 


"سحبت شهقة قوية ووقفت ف زورها" ... يخربمطنك 


"ميان" ... هتسميه ايه يا مارد !!


... أكيد ع اسمه 


"اتكلم وهو بيرمقها بخبث" ... هسميه كنز 


"كنزي بصتله بصدمة ، وتابعت ميان"


... الله دة حلو أوي 


"همست بخفوت" ... عقبال أمك يا حيلتها


______


"كانت قاعدة زهقانة وشافت عنايات خارجة وبسرعة اتسحبت ع المطبخ"


... بقولك ايه يا عم الطباخ ، اسمعني قبل ما ترجع الحلمبوحة ، الأكل دة مينفعنيش ميملاش بطني ، انا عاوزة أكل من اللي بيرم العضم ومتقولش للحرباية خليه سر بيني وبينك ها!


"وسع عينه وملامح وشه اتغيرت"


... خد الفلوس دي ... انت ساكت ليه! هو انت مكسوف !! 


"واقف متخشب وبيحاول يشاورلها بعينه وهي مش فاهمة"


... ولا خايف من الحربوءة القزعة


"سمعت صوتها من وراها" ... الحربوءة واقفة وراكي 


"التفتت بفزع وتفت ف عبها" ... يمه اعوذ بالله هم بيطلعوا امتى 


... انا مش حذرتك من الدخول هنا؟


... أنا حرة يا ولية 


... لاااااه أنا كدة مضطرة أقول لـ مارد باشا وهو يتصرف معاكي 


... خلاص خلاص .. انتي مش عنايات دة انتي داهيات مصيبات ، جاتك ستين نايبة 


______


"طلعت اوضتها ومسكت تليفونها واتصلت"


... يمّة أمّااا يمّاااتي 


... سلاماتي احترماتي قبلاتي هيهيهي


... ايه يا ماما الألش دة ، بنتك عايشة ف بيت التنين وانتي ليكي نفس تغني وتهزري


... تنين ايه!


... تنين من مارد مش هتفرق كتير 


... عايزة ايه انتي دلوقتي ، احنا ما صدقنا نخلص منك


... اعوذ بالله من الناس ، ف ايه! هو انا مش ضناكي والمفروض تزوريني وتشقي عليا!


شاهد أيضًا

... اممم طيب جيالك 


... هاتيلي أكل كتير والنبي ، لحسن عنايات واقفالي زي اللقمة ف الزور 


... عنايات مين؟


... لما تيجي هقولك 


... طيب ، يلا سلام 


______


"بعد شوية الجرس رن"


... ايه دة هي لحقت تيجي !!


"الشغالة راحت تفتح ووقفتها"


... خليكي انتي .. انا هفتح


"بتفتح دراعها عشان تحضنها" ...ماااامـ... ، انتي مين يا حلوة 


"نزلت ايدها ودخلت" ... انتي متخلفة!! ازاي توقفيني كدة .. الباشا بتاعك فين؟


 

"بتبصلها وهي فاتحة بوقها ببلاهة ع لبسها وطريقتها ف الكلام .. لابسة شورت قصير فوق الركبة وعليه بادي أبيض ومعظم جسمها باين"


"التفتت لها" ... واقفة متنحة كدة ليه! انتي خرسة!


"انتبهت لـ مارد داخل واتوسعت ابتسامتها وجريت عليه حضنته"


... مارد! وحشتني أوي أوي 


"كنزي واقفة عاوجة بوقها باستنكار وبلاهة"


... أخص عليك كدة برضو متسألش عني ، أنا زعلانة منك أوي 


... يا موحني يا موحني 


"التفتت لها بتذمر" ... انتي واقفة عندك بتعملي ايه روحي اعمليلي حاجة أشربها ... انا مش فاهمة الخدامين بقوا قلالات الذوق أوي 


"مارد بحدة" ... ماسة 


"كنزي قطبت وشها بغضب ع وصفها بالخدامة وانقضت عليها"


... تعالي بقا عشان انا سكتالك من ساعة ما دخلتي ، فاكرة نفسك داخلة طابونة جدك ، وعماله تتأمري وتتموحني ابو قرف أهلك ع الصبح 


 

"واقعة ف الأرض وكنزي قاعده فوقها وماسكاها من شعرها وكل الشغالين بيتفرجوا عليها"


 

... وكمان لابسالي مايو! ايه حد قالك علينا قاعدين ف العجمي ولا المالديف 


... عاااا ابعدي عني يا متوحشة .. الحقني يا مااارد 


"مارد قومها من عليها ، وقال بزعيق" ... خلاص بقاااا 


... بقا انا كنزي زهران عاوزاني أجبلك حاجة تطفحيها! ليه يا بت كنت الدادة اللي اشترهالك اللي خلفك ...


 وايه خدامين دي يا بت ، هو انتي فاكرانا من عصر الجواري ، دة انتوا من غير اللي بيشتغلوا ولا تسوو جاتك ستين نيله عليكي وع وشك 


"مارد بحدة" ... قولت خلاص 


"ماسة بعياط وعصبية" ... مين دي يا مارد 


... دي مراتي 


______


... آه يا جسمي ااااااه ، أنا اتبهدلت عندك أوي .. انت ازاي اتجوزت المتشردة دي 


"تجهم وشه" ... ماسة متشميهاش 


"تراجعت بخوف" ... أنا تعبانة ، شوف دراعي والخرابيش اللي فيه!


... خدي حطي التلج دة وهتبقي كويسة 


"برقة" ... مش عارفة احط حاجة ، ساعدني انت


"واقفة من بعيد شايفاهم وسامعاهم"


... أيوة يا بت اتنحنحي أكتر ، دة انتي ساهلة 


"شافت والدتها داخلة من باب القصر الكبير وجريت عليها"


... أماااااا 


"شافها بتجري واستغرب وكان خلى ريم تساعد ماسة"


... ايه يا بت مالك


... تعالي اتفرجي معايا ع فيلم الممحونين 


... عرض اول يا بت؟


... دة مباشر يمااا 


... ايه دة ازاي !!


"وهي بتشاورلها" ... قدامك أهو 


... ايه الصاروخ اللي مع جوزك دة


... دي صارووخ! يع انا مش فاهمة عاجبكم فيها ايه المعصعصة دي 


... معصعصة ايه دي عود بطل ملفوف 


... ايه يا ماما دة ، انتي جاية تنقطيني 


... ههههه بصراحة أه 


______


... هو انت ايه اللي خلاك تتجوز بالسرعة دي 


"بعصبية" ... وانا من امتى حد بيسألني عملت كدة ليه!!!


"ابتلعت ريقها بتوتر" ... سوري يا مارد ، انا بس اتفاجئت .. اوعى بس تاخدك مننا وتنساني ، انت عارف مقدرش ع بعدك


"حطت ايدها ع كتفه ولسة هتقرب من شفايفه... 


انتبهوا ع صوتها المندفع" 


... هي حصلت يا روميو!! هي دي كمان من ضمن الليالي الخاصة!


سعاد ... يا بنتي استني نشوف بقية المشهد ، ضيعتي علينا اللحظة اللي بنتمناها كلنا منك لله يا شيخة انا وكل المشاهدين هندعي عليكي ...........


يتبع...

رواية هي والمارد الفصل الثامن 8 بقلم ايه حسن


 

رواية هي والمارد الحلقة الثامنة

... طب والله منا قعداله فيها ، لازم يطلقني بس ها


"دخلت الأوضة بزمجرة وحنق ، وفتحت شنطتها وبتلم هدومها فيها"


... اهدي يا موكوسة ، لو سبتي البيت الحصان اللي برة دي هتلهفه منك 


 

... مش مهم ، أنا أصلاً لا طايقاها ولا طايقاه ، خليه يشبع بيها بتاعة الهوت شورت دي 


 

... منتي لو تلبسي زيها كدة وتناغشيه مش هيبص لغيرك ، مسم دة انا لو راجل مكنتش ضيعتها من ايدي .. دة انتي يوم الصباحية لابسة عباية سودة يا بنت الهبلة


"بزمجرة" ... جرا ايه يما هو انا اللي بنتك ولا هي! 


... هي ، يوووه قصدي انتي .. بس انا عايزة مصلحتك 


... ولا مصلحتي ولا نيلة ، دة بيخوني قدام عيني وانا كرامتي متسمحليش افضل هنا دقيقة واحدة .. إلا الكرامة إلا الكرامة 


... ف ايه يا سعد زغلول ، متهدي ع نفسك واسمعي وافهمي ... البت دي عينها من جوزك 


"بلا مبالاة" ... تشبع بيه ، الطيور ع أشكالها تقع 


"سعاد نفذ صبرها من دماغ بنتها الناشفة ، ومش عارفة تعمل ايه عشان ترجعها عن اللي هي فيه ، مارد لو شافها هيعمل منها كوفته"


"قاطع تفكيرها دخول المارد" ... انتي بتعملي ايه؟


"بصتله بقرف" ... ماشية 


"بغضب" ... نعم!!! ماشية فين!!


"اتدخلت سعاد بتوتر" ... أصل الأوضة مش عاجباها 


... لا انا ماشية من البيت كله ، ويا ريت تبعتلي ورقة طلاقي ع بيت أهلي وخلي عند أهلك انت د*م 


"سعاد لطمت ع وشها ، وهو بصلها بازدراء وعينه طلع من الشرار"


... بتقولي ايه! 


"ضربت صدره بإيدها" ... بقولك اتهنى بالمحروسة الممحونة اللي تحت ، وانا من النهاردة مش مراتك 


"مسك ر*قبتها بكف ايده وجز أسنانه" ... قولتلك مش عايز اسمع الكلمة دي تاني ... سامعة 


"سعاد بخفوت" ... يا لهوي البت هتموت ف ايده


"بصوت مخنوق" ... ان شالله ربنا ياخدك يا رب 


"فلتها بضيق .. ومسكت رقبتها بألم ، يدوب لسة بيديها ضهره وخارج قفزت عليه"


... وحياة أمك عايز تموتني!!!


"لفها بإيده ورماها ع السرير ومسك ايدها كبلهم"


"صرخ بحدة" ... انتي اتهبلتي ، عارفة لو محترمتيش نفسك معايا انا ممكن أعمل فيكي ايه 


"بتفرك تحته عشان تفلت من قبضته بس هو طبعاً أقوى"


... عاااا سيب ايدي يا جبان ، وربنا لرفع عليك قضية لجمعية حقوق المرأة ... الحقيني يا ماما ، انتي بتعملي ايه يا ست انتي ؟


... بصوركم عشان أوثق اللحظة الحاسمة دي 


بصراخ ... عاااا .. اخبطيه ع دماغه بأي حاجة 


... يا بت يا هبلة دة ضرب الحبيب زي أكل الزبيب 


... عاااا مبحبش الزبيب يمااااا ، مبحبووووش


"سابها وخرج برة الأوضة"


"بابتسامة بلهاء" ... متيجي ناخد سيلفي 


"مسكت المخدة بزمجرة وسعاد جريت ع برة بسرعة"


________


"قاعدة ع السرير بتقلب ف التلفزيون بالريموت بملل"


... اوف مفيش أي حاجة نتفرج عليها


"دخل المارد عندها من غير ما يتكلم وبعدين دخل الحمام"


"رفعت شفتها" ... ومالو دة بقا ان شاء الله


"بعد شوية خرج وهو لابس بنطلون وصدره عريان"


"اتنحنحت بإحراج" ... احم واضح انك نسيت تلبس التيشيرت !.


بخبث ... لا ، انا بحب أنام كدة !.


"رفعت حاجبها باستنكار لأنها فهمت أنه بيعاندها زي ما قالت هي قبل كدة إنها بتنام بالإسدال"


_____


"قاعدين الاتنين ع السرير بيتفرجوا ع فيلم .. هو بيشرب نسكافيه ، وهي بتاكل ساندوتشات"


"صرخت فجأة" ... عاااااا 


... ف ايه؟


... هو انت ايه مبيتهزش فيك شعره ، الناس عمالين يمو*توا ف بعض وانت قاعد مستمتع بالمشهد!


... اللي بيموت دة انسا*ن ضعيف ، أما البقاء فدة للأقوى


بتأفف ... اعوذ بالله يا جدع من أفكارك ... انا هنام 


... تصبحي ع خير 


 ... وبعدين يعني! بقولك انا هنام!!!!!.


... وانا قولتلك .. تصبحي .. ع .. خير؟!!!!


"قالها كلمة كلمة كإنه بيأكدهالها"


... طب ممكن حضرتك تطرقني! 


"بصلها بازدراء وتابعت بسرعة" ... قصدي يعني حضرتك يعني السرير ضيق زي منت شايف ، فياريت تهوينا شوية


... السرير واسع ، نامي أحسنلك


"ضربت الغطا بزمجرة" ... طيب أوف


"فضل يحرك عضلات صدره قدامها عشان يغيظها"


"نامت ع جنبها بضيق وأدته ضهرها وتمتمت بخفوت" ... فرحان أوي بعضلاتك النفخ دي ، دة انت لئيم بجد


"ابتسم بخبث لأنه سمعها .. قرب منها بالراحة وهي حست بحركته واتعدلت بسرعة"


شاهد أيضًا

... جرا ايه رايح فين !!


"بصوت هادي" ... هو انتي مش حرانة! 


... أنا اللي المفروض أسألك انت مش بردان!


... تؤ تؤ ، انا مش ببرد


"بسخرية" ... طبعاً ، كفاية البرود اللي عندك 


... بالعكس انا حاسس جسمي سخن .. حتى شوفي


"مسك ايدها وسحبتها بسرعة"


... اوعى ياض ايدك ، انت هتتموحن عليا! 


"جز أسنانه بحنق وف لحظة شدها من وسطها خبطت ف صدره"


... انت اتجننت ابعد عني 


... هو انتي مش حاسة بأي حاجة خالص؟


بزمجرة ... أيوة ايدك تقيلة


"خفف قبضته" ... طب وكدة!!


"سكتت وبصتله مش عارفة تهرب من نظراته اللي مركزة فيها بطريقة غريبة ، وشه مقابل ليها ، وهي لاصقة ف صدره العريان ، وخايفة تلمسه عشان تبعده ...


الاتنين ساكتين وما بينهم بس نظرات .. هي تايهة ف أفكارها ، وهو شارد ف عيونها .. لغاية ما افتكرت حاجة هتنقذها من الموقف دة"


"زقته بعيد ووقفت جنب السرير"


... بقا انت بتخوني أنا وبتخلي العقربة تحضنك وتبوسك قدامي!!


بغرابة ... مين دي؟


... استعبط يا خويا استعبط ، هيكون مين غير الست ماسة نحنوح


... انتي فاهمة غلط ع فكرة ، انا مفيش بيني وبينها حاجة 


 

... وانا اصدق بقااا ... انت أكيد كنت معشمها بحاجة قبل ما تتجوزني 


... يعني ايه معشمها؟


... يمكن متجوزها عرفي مثلاً أو يمكن خدتها ع مصنع الكراسي هي الأخرى 


... هو ايه حكاية المصنع دة ، انتي بتشتغلي ف النجارة؟


... اطلع برة ياض 


"لفلها باقتطاب واندفاع ، وبسرعة تمتمت بارتباك وهي بتمثل الزعل"


... اقصد يعني اني مقموصة منك ، فلو سمحت أخرج من هنا حالاً لأن كل ما بشوفك بفتكر المنظر البشع دة .. الست ممكن تسامح جوزها ف أي حاجة الا الخيا*نة أعاااا


"دارت وشها الناحية التانية بتأثر ، وهو عقد حواجبه بضيق ، وخرج برة بتذمر وهو بيبلس باقي هدومه"


 

"قعدت ع السرير بعد ما اتنفست براحة" ... الحمد لله انه خرج والا كان زماني انا اللي واخداه ورا المصنع أعاااا


______


"نازلة ع السلم ، وشافتها ونادت عليها وهي ماشية"


... مصيبات!!! .. قصدي عنايات هههه .. رايحة فين كدة 


"عقدت ايدها ع صدرها" ... مارد باشا عنده ضيوف مهمين ولازم اشرف ع الجرسونات 


باهتمام ... ضيوف مين دول ، ها ها؟


... زيدان باشا وبنته ماسة هانم


"عوجت بوقها" ... قولتيلي ، طيب روحي انتي شوفي وراكي ايه 


"دخلت ف الصالون الخاص بالضيوف"


... مساء الخير يا جماعة 


"رفع عينه عليها وابتلع ريقه بدهشة لما شافها لابسة عباية خليجي ظهرت جمالها ، وقربت منه"


... هو انتي رجعتي تاني مكفكيش العلقة بتاعة المرة اللي فاتت هههه


 

بقرف ... بقولك ايه يا بتاعة انتي ، انا مفيش بيني وبينك كلام ، خليكي بعيد


... أحسن برضو عشان التلزيق ... ومين ابو وش مربع اللي جنبك دة!


"وقف بزمجرة" ... انا اسمي زيدان باشا الزنخ 


... وانا اقول الريحة المعفنة دي جاية منين .. حصلنا القرف يخويا هههههه


مارد بجمود ... كنزي عيب كدة ، اتكلمي كويس 


... الله مهو اللي زنخ انا مالي هههههههه


"وقفت بحنق" ... هو احنا جايين نتهزأ عندك ولا ايه يا مارد


... يا بت هو انتي لو مكنتيش مهزأة كنتي رجعتي تاني يخربيت زناختك هههههههه


"دخلت ريم" ... ملعب الرماية جاهز يا مارد باشا 


"وقف بتذمر" ... انت هروح أجهز يا مارد متتأخرش


... حاسب بس لتتكعبل وانت ماشي 


"ضحكت بصوت عالي ، وماسة زمت شفايفها بحنق"


"برقة" ... مارد انا كمان عايزة اغير هدومي ، ممكن أطلع أوضتك زي ما متعودة !!


"كانت بترمق كنزي بنظرات غيظ ، وقبل ما يرد مارد كانت كنزي ماسكه راسها وضر*باها روسية"


... ابقي غيري ع مخك بالمرة يا بنت الزنخ.........


يتبع...

تعليقات

التنقل السريع
    close