رواية أرض العشق
البارت الاول والتاني
_انا خطبت
*ازي وبنت عمك الي انا خطبه ليك في الصعيد
_عادي انتو اخترتو وحده علي مزاجكم وانا اخترت علي مزاجي
رغم انك عارف ان كل ليله في وحده علي سريري وصممت علي جوزي من بنت عمي الفلاحه
* ويا تره الي خطبه عارفه ان فرحك من بنت عمك بكره
_اه علشان فرحي عليه هي كمان بكره
*هتتجوز اتنين في نفس اليوم
_ولله انا مش اول ول اخر حد يعمل كده
*اعمل الي يعجبك اهم حاجه بنت اخوي تاعيش معاي هنا
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
...... تاني يوم الفرح.....
"الله يسهلك يا بن العيبه متجوز اتين في ليله وحده يبختك
في ثانيه خد بوكس 👊في بطنه.......
_ده علشان تتلم
صحبه بالم: ماشي يعم اطلع فوق عروساتك مستنياك
طلع فوق في الجناح الخاص بيه وكان عنده فضول يشوف بنت عمو دي الي طول قعدت كتب الكتاب حطه شال علي وشه........
دخل لاوضه لقيه قعدها علي السرير ولسه الشال علي وشه....
_اي يا عروسه مش هتشيلي القرف الي علي وشك ده
بصوت واطي وهادي جدااا من تحت الشال
: فين الحمام
شور ليه علي الحمام وهي كانت شيفه ايده من تحت الشال بس لسه مشفتش وشه......
دخلت غيرت هدومه ولبس بجامه سوده كانت لايقه علي بشرته البيضه وشعرها البني الطويل لحد اخر ضهرها....
اما هو كان قعد بره علي الكرسي بيشرب السجاره بكل برود وعينه علي الحمام مستنيها قاعد قالع التيشرت بتاعه و ظهرت عضلات جسمه فشكل مغري
طلعت من الحمام وهي حطه وشه في لارض
هو انبهر من جمل جسمها وي بيض بشرته الي زي التلج وشعره الي لحد اخر ضهرها بس مشفش وشه .....
في ثانيه رجع لي بروده وشورله
_تعالي هنا
راحت وقفت قدمه
ثانيه واحده شدها وي بقيت قعدها علي ركبته قدمه علي لارض
مسكه من شعرها ورفع وشه ليه
_تؤ تؤ بتعيطي من دلوقتي لسه بدري
هي بدموع: انا عايز ارجع عند ماما
_ماما مين يروح امك هو انا متجوز عيله
وبعدين بص عليه مره تاني لاحظ ان شكله صغير فعلاً
_انتي عندك كام سنه
هي بدموع: 17
_صغير بس عجبتيني ميفرقش معاي السن
محستش غير و هي شفيفها بين شفيفه بيبوسه
كانت حاسها كنه بياكل شفيفها اكل مش بيبوسه ام هو كانه اول مره يلمس ست مع العلم ان دي هوايته
دي كانت اول مره حد يلمسه مكنش عارفه تعمل اي غير انه تعيط
لمه حس بدموع بين شفيفه زقه بعيد
_جاتك القرف.... وسابه ومشي
اول ما طلع من لاوضه راحت قعدت علي السرير و ضمت رجليه بين اديه وفضلت تعيط وتفتكر منع ابوه ليه فكل حاجه التعليم الخروج الفسحه كانت ديما وحيدها وخيفه
بعد نص ساعه لقيت الباب بيتفتح وكان هو
هي بخضه وخوف وهي ترجع لي وره: انتا عايز اي
_امممم خلصت مع مراتي لأول وجه دورك ول اهلك مقلولكيش اي الي بيحصل يوم الجواز
#الثاني
بخبث_عايز حقوقي كا زوجك محدش قلك
هي بترجع وره علي السرير: بالله عليك ما تضربنيش وانا مش هقف مع حد تاني ول هكلم ولاد ول هنزل الشارع بس ابعد عني ابوس ايدك يا وليد وحتا هرفض ابن عمي زي مقلتلي وهقف ضد بابا بس متضربنيش
يبص بستغرب: مين وليد ده
في الحظه دي يرن الجرس بيروح يفتح الباب يلاقي ابوه
ببرود: نعم
لاب: عملت اي في بنت اخوي يا ابراهيم
ابراهيم: اممم لسه معملتش حاجه
لاب: اوع تكون مفكر ان علشان انا جوزته ليك يبقا تخد حقوقك منه دي طفله متعرفش حاجه كله بس كام سنه لحد ما ابوها ينساها هطلقه منك انتا اصلا وحد قزر مليكه انفض منها تتجوز وحد زيك وبعدين مش مكفيك العاهره الي متحوزه(مراته التانيه)
ابراهيم: ولله مراتي وانا حر
لاب وي هو بيدخل لي جوه: انا هخد بنت اخوي تنام معاي انا معدتش بثق فيك
ابراهيم اضيق من ان هي ممكن تنام محد، حد غيره او يشوف وشه حتا علشان هي، كانت منقبه
ابراهيم: بابا بعد اذنك دي مراتي وي مش هتطلع بر الجناح
في الحظه دي تخرج مليكه وتجري علي عمه وتحضنه
مليكه بدموع: عمو انا عايز اروح عند ماما رجعني
عمه: ماما مين يا بنتي ربنا يرحمه هدي بس
في الحظه دي ابرهيم اضيق جدا وشد مليكه من حضت ابوه
ابراهيم: بعد اذنك يا بابا اتفضل
لاب وي هو طالع بره: اوع تكلمه يا ابراهيم ول صدقني هتنس ان ليك اب.... يطلع ويقفل الباب
ابراهيم جر مليكه من درعه جامد
ابراهيم: وانا ال كنت فاكرك محترمه طالعه تحضني راجل وحضرتك مش منقبه طالع من غير النقاب ليه
مليكه بدموع: بس ده.
ابرهيم: بس اخرسي خالص... ويرميه جو لاوضه ويقفل الباب......
يطلع ويدخل عند مراته التانيه.....
مليكه قعده علي السرير وضمه رجليه وسامع صوت صريخ عالي من لاوضه الي جنبه وكل ده كان مخليه تخاف وتعيط اكتر......
ابراهيم خلص مع مراته وطلع نام علي الكنبه بره وي هو قالع التيشرت وبشرب سجارته بكل هدو وا عمق
تاني يوم.......
مليكه تصح بعد صعوبه في النوم ول خوف
تحول تفتح الباب يتفتح...
كانت هتمومت من الجوع اول حاجه دورت عليه المطبخ دخلت المطبخ
شافت ابراهيم قعد علي رخمت المطبخ وي مراته التانيه محوطه بي رجليه بيبوس فيه
مليكه وهي بتعدل وشه النحيه التانيه وجسمه كل يترعش ول خوف مسيطرة عليه
مليكه: ا.. ان... انا اسفه
ابراهيم: جايه تعملي اي هنا
مليكه: انا.. ك.. كنت جايه اعمل حاجه اكله علشان جعانه
ابراهيم استغرب هي ببترعش كده ليه معقوله تكون خيفه منه ول عنده قعده من العلقة.....
ابراهيم: اممم هتعملي الفطار بس انا ومراتي مش انتي الي هتكلي
فضلت بصله وساكته
ابراهيم بصوت عالي: يلاااا انتي مش بتسمعي
مليكه خافت دخلت جري المطبخ و قعدت تعمل اكل كل شويه توقع حاجه وهي ببترعش وغير انه مكنتش قادره تتطول الطبقة بسسب قصر حجه وهي كنت عمله زي الطفله اصغر من سنه بكتير
ابراهيم كان عمل يبص عليه بستغراب
وي هي بتقطع حاجه بل سكينه جرحت نفسه فضلت تبص لي الجرح وهي بتعيط في صمت
وقالت بصوت واطي: ماما انا اتجرحت تعالي اعمليلي الجرح
ابراهيم: هاتي الكل علي اوضتي
مليكه بدموع: بس... لس.. لسه مخلصتش
ابراهيم: هاتي ال اتزفتي عملتيه وخالص
ابراهيم سحب مراته التانيه ودخل لاوضه
شويه ودخلت مليكه بل اكل مكنتش قادره تشيل الصنيه كانت كبيره عليه
لاحظ ان الجرح لس في ايدها معملتش ليه حاجه
بعد ما مليكه طلعت
ابراهيم وي هو بولع سجاره ويكلم مراته التانيه
_روحي لفيله علي الجرح
مراته. نادين: ليه وهي صغيره
ابراهيم مسكه من شعره: انتي هتعيشي الدور يا روح امك انتي هنا اسبوع أسبوعين وهتغوري
.. وساب شعره.....
انا رايح الشغل اياكي تفكري تقربي منه او تقوليله كلمه وا تقربي جنب اوضته
ويلبس القميص الاسود بتاعه الي يخليه اجمل واشيك
ويركب عربيته ويطلع علي الشركه وبعدها بيروح شغله في المخابرات
بيوصل الشركه وينزل من العربيه بكل ثق وغرور ويطلع الشركه بتاعته ويعد قدم الموضفين الكل يقف احترم ليه
اول مفتح بابا مكتبه ولسه هيدخل ضربه جامد جات في معدته
عند مليكه...
يتبع
التالت والرابع هنا 👇👇👇👇👇👇
تعليقات
إرسال تعليق