أخر الاخبار

خلقتي لي فقط الحلقه 15/16/17/18/19/20



خلقتي لي فقط

الحلقه 15/16/17/18/19/20

♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣

الحلقة 15💦


خلقتي لي فقط: الجزء ١ - الحلقة ١٥


لينظر الجد و يقول بإعجاب عن شكلها البرئ

-أهلا يا بنتي

حور برقه: انتا جد سليم صح.....هو دايما بيحكلي عنكم

الجد: اه يا بنتي انا جده

ثم يردف بجديه مصطنعة ايه مش هتسلمي عليا ولا ايه

حور بمرح : لا طبعا هو انا أطول أسلم علي القمر دا

ليضحكوا جميعا، وتذهب حور الي الجد وتقبل يده ورأسه بمحبه لينظر لها الجد بإعجاب ويقول وهو يمسح على شعرها

-الله يرضي عليكي يا بنتي

لينظر سليم الي جده بغيره وهو يراه يضع يده علي شعرها، ثم تلتفت حور الي الأب وتقول بمرح

-حضرتك بقي بابا عادل، سليم قالي أن حضرتك شبه جدو اوي....معاه حق بس هو حضرتك جبت سليم ازاي برغم أن حضرتك وماما صفا حلوين اوي

ليضحكوا جميعا علي مرحها، لينظر لها سليم بغيظ رافعا حاجبه ليقول في نفسه

-والله لاوريكي يا اوزعة

ليسرع الأب في ضم تلك الطفله المرحه التي ادخلت السعادة منذ دخولها قائلا

-نورتي بيتك يا بنتي

الأم بحزن مصطنع : طيب وانا سلمتي عليهم....وأنا بقي فين

حور برقه :دا انتي القلب

لتبتسم علي كلمتها وتضمها لتشعر الأم بأنها كأبنتها

زين بمرح : طب بما انك عرفتيهم لوحدك....هتعرفي احنا مين ولا سليم مذكرناش

حور بضحكه عاليه : طبعا دا سليم شكر فيكوا شكر

ليحدقوا بغمازاتها الجذابه، ليراهم سليم ويشعر بالغيره

سليم بغضب : هتفضلوا تبحلقوا كدا كتير

لبيعدوا انظارهم عنها ليتجنبوا غضب سليم

حور وهي تشير إلى زين: انتا زين صح

زين بمرح : صح جدا

حور ببرائة : اما انتي مرات زين...وانتا اياد اللي دايما بتكلم بنات

اياد بصدمه مشيرا إلى نفسه : انا

لتكمل حور : وانتوا بقي رهف وحبيبه اللي مبتطلوش رغي صح

رهف وحبيبه: احنا

حور ببرائة : اه....سليم قالي كدا

لينظروا الي سليم بغضب، ليضحك الجد علي تعابير وجههم المليئة بالغيظ

اياد: انا يا سليم بكلم بنات

رهف وحبيبه : احنا دايما بنرغي يا ابيه

لينظر لهم بلامبالاه واضعا يده في جيبه

سليم ببرود : بالضبط

لتحمر وجههم من الغيظ

الأم بصرامه : بطلوا كلام شويه...يلا عشان تاكلوا

ليجلسوا علي الطاوله وياكلون ،ليري سليم حور وهي تأكل بإستمتاع

سليم بهمس : هو انتي مش لسه واكله ايس كريم

حور : دا من 10 دقائق يا سليم دلوقتي انا جوعت

سليم بصدمه : انتي لحقتي تجوعي

حور بمرح : اه أصل انا عمله زي الجمل بخزن الأكل

سليم بسخرية : قصدك تفترسي الأكل

لتنظر له حور بغيظ ثم تتجاهله وتستمر بالأكل تحت صدمة سليم، بعد انتهاءهم من الطعام

حور بإستمتاع: واو الأكل تحفه

اياد بمرح : طبعا يا بنتي أكل ست الأكل لا يعلي عليه

حور : معاك حق الأكل جامد

الأم بابتسامة : بالهنا والشفا يا بنتي

لتبتسم حور برقه، لتذهب الأم وتجلب الشاي ويجلسون يتحدثون ويمزحون الي ان انتبه سليم أن حور تحاول فتح عيونها بصعوبة

سليم بهمس : عايزه تنامي

حور بنعاس : ممممم

سليم: بعد اذنكوا هنطلع الاوضه

الأب بعدم فهم : أوضه ايه

سليم ببرود : اوضتنا

الجد بجديه : إطلع يا ابني

ليبتسم سليم الي جده ليبادله الابتسامة، ويمسك يد حور ويصعد بها الي غرفته

الأب باعتراض : بس يا بابا....

الجد بصرامه : متنساش انها مراتو بالقانون

الأب باقتناع: معاك حق

في غرفه سليم

حور بنعاس :أخيرا دا انا نفسي انام

ليشدها سليم من أذنها بخفه

حور : اااه ....يا سليم خلاص

سليم مقلدا صوتها: انا مش عارفه انتوا جبتوا سليم ازاي برغم أن حضرتك وماما صفا حلوين اوي

ثم يردف بتوعد تقترحي اعمل فيكي ايه يا اوزعة

لتبتسم حور وتقبل يده الممسكه بأذنها

حور ببرائة : انا اسفة يا بابتي

ليترك سليم أذنها ويكتف يداه مشيحا برأسه عنها

حور بعبوس : خلاص بقا يا بابتي انا اسفه

لتقبله على وجنته، ليشدها سليم من خصرها

سليم بتحذير: ابقي أشوف لسانك الطويل دا يا اوزعة عشان اقصه

حور وهي تضمه : خلاص بقا

ليبادلها سليم الحضن ويقول بعشق

-انا بحبك

حور : وانا كمان

ليظل سليم يضمها الي ان شعر بثقل جسدها لينظر لها ويجدها قد نامت، ليبتسم بخفه ثم يحملها ويضعها علي السرير ويغطيها، ليقول بعشق وهو يلعب بشعرها

-انا مش عارف انتي دخلتي قلبي ازاي وخلتيني اعشقك ثم يردف بتملك بس اللي انا عارفه انك ليا بس انتي ملكي انا

ليضمها بعشق وينام

**************

في القاهرة

يصل مازن الي منزل عمه ويدخل ليجد ملك جالسه بجانب أمها ويتحدثون، الي ان انتبهت ملك لوجود مازن

ملك بدهشة: مازن انتا هنا

مازن بغضب : فين زياد

مازن بخوف : مازن ممكن تهدأ أرجوك...وبعدين نتكلم

مازن بنبره مخيفة: ملك ابعدي عني دلوقتي ....بقولك فين زياد

زياد وهو ينزل من علي الدرج قائلا

- بتكلمي مين يا ملك

ثم يردف بدهشة مازن

لينقض عليه مازن بالضرب وزياد مستسلم له، وملك وامها يتوسلا لمازن أن يتركه الي ان اتي هشام وابعد مازن عن زياد بالقوة

مازن بغضب : سبني يا هشام.....سبنننننننننني بقولك

هشام: اهدي بقا يا مازن اهدي

مازن مشيرا إلي زياد : بقي تعمل في اختي كدا يا زباله واللي ما هسيبك

هشام وهو يحاول إمساك مازن

-مازن أرجوك يالا نمشي. ....يا مازن يالا

ليسحبه بالقوة الي الخارج ويركبه السياره ويذهبا الي القصر

ملك ببكاء : أبيه زياد انتا كويس

زياد بحزن : انا كويس يا حبيبتي....يالا روحي

ملك: بس...

زياد: يالا يا ملك

ملك: حاضر

لتتركه وتذهب الي غرفتها، لتأتي أمه بالاسعافات الاوليه وتعالج جروحه، ليأتي الأب ويراهم

الأب: ايه اللي حصل

الأم ببكاء : شوفت ابن اخوك مازن عمل ايه في زياد

الأب ببرود : يستاهل انا لو مكانه كنت دفنته

زياد بحزن : بابا انا ......

الأب بصرامه : اسكت انا مش طايق حتي اسمع صوتك

ليتركه ويصعد

الأم: متزعلش منه يا حبيبي

زياد بهدوء: مش زعلان يا أمي.....يالا انا طالع انام تصبحي على خير

الأم: وانتا من اهله يا ابني

ليصعد الي غرفته ويغلق الباب لتنزل دموعه وسرعان ما يبكي بصمت قائلا بألم

- وحشتني اوي يا نيار....وحشتني اوي

.

♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣

الحلقة 16💦

.

.خلقتي لي فقط: الجزء ١ - الحلقة ١٦


قصر البحيري

ترجل هشام من السيارة ومعه مازن الي داخل القصر ليجدهم جميعا في انتظارهم، لتهرول الأم إليهم عند رؤيتهم

الأم بهلفه: انتو كويسين

هشام: متخفيش يا أمي احنا كويسين

الأب: مازن انتا كونت فين

لينظر له مازن بألم ويتركه ويذهب لغرفته، ليتنهد الأب بحزن

ادهم: متزعلش من مازن ي بابا

الأب: انا مش زعلان منه انا زعلان من نفسي لاني.....

ليقطع كلامه رؤيته لمازن وهو يحمل حقيبه ملابسه

الأم بدموع : مازن انتا رايح فين يا ابني

مازن: ماما انا مش هينفع اقعد هنا ونيار مش موجوده ارجوكي سبيني امشي

الأم بألم: يعني مش كافيه نيار راحت عايز تروح انتا كمان وتسبني

لينظر لها مازن بصمت

هشام: يا مازن الأمور متتحلش كده رجع شنطتك وتعالي نتكلم

مازن: انا مش هغير رأيي

ليمسك حقيبته ويذهب باتجاه المنزل ليسمع صوت ارتدام بالأرض لينظر ويجد امه

مازن بصراخ: مامااااااااااااااااا

ادهم وهشام بخوف : امي

ليسرعوا نحوها ويحملها مازن ويضمها علي الاريكه ويجلب هشام الماء ويبدأ برش بعض النقاط عليها، ليروها وهي تفتح عينيها وتبكي

مازن بخوف : ماما انتي كويسه

الأم بقهر: متسبنيش يا مازن....متمشيش يا ابني

لتجهش الأم بالبكاء

مازن بألم: حاضر يا ماما مش همشي

لتضمه الأم وهي تبكي ليغمض عينيه بحزن

**********

في فيلا الشرقاوي

بعد صعود سليم وحور الي الغرفة

اياد: تعرفوا انا حبتها اوي.....كويس أن سليم اتجوزها

رهف بسعادة : وانا كمان حبتها دي عسوله اوي

حبيبه: عسوله دي مزه يا بنتي....يخربيت غمازتها

الأب بصرامه مصطنعة : احترمي نفسك يا حبيبه... ايه مزه دي

حبيبه بمرح : بزمتك يا بابا مش قمر

الأب:بصراحه كلمه قمر قليله عليها....معني كنت رافض أن سليم يتجوز بالطريقة دي بس انا حبيت البنت اوي

الأم: انا كدا اتطمنت علي سليم كنت خايفه أن ميتجوزش ابدا بسبب كرهه للبنات

تقي: بصراحه حور في منتهي الذوق والرقه

زين: تعرفوا انا خايف سليم يطفشها بمعملته القاسية

الجد بحكمه: معتقدش يا زين أن سليم هيعملها كدا انتوا مشفتهوش وهو بيبصلها بحب

زين بمرح : مهي دي الصدمة أن سليم حب

ليضحكوا جميعا

الجد بصرامه : المهم محدش يعرف عن الموضوع بتاع فقدان الذاكره دا غيرنا احنا....وبكرا تنشروا في الجرايد والمجالات أن سليم الشرقاوي كتب كتابه

ليوافقوا جميعا

*************

في الصباح اليوم التالي،في غرفه سليم وحور

يستيقظ سليم ليري حور مازالت نائمة،ليظل يتأمل شكلها الملائكي ويبتسم بغير شعور لها

سليم: حور......يلا يا حبيبتي اصحي

حور بنعاس : ممممم

سليم بابتسامة : قومي يا كسلانه هانم

لتفتح حور عينيها وتبتسم بنعاس

حور : صباح الخير يا بابتي

سليم وهو يقبلها علي وجنتها

-صباح النور يا عيون بابتك

لتضحك بخجل : انتا صحيت من بدري

سليم : لا صحيت من شويه

حور : انا جعانه

سليم بدهشة : هو انتي مش بتبطلي أكل ابدا

لتنظر له حور بعبوس طفوله

سليم متنهدا : ماشي ...خدي شور وبعدين ننزل نفطر معاهم

حور : معنديش هدوم

سليم متذكرا: ممم....خلاص هجبلك ليس من عند رهف وبعد ما نفطر نروح نشتريلك هدوم

حور بمرح : اشطا امعلم

لتتركه وتذهب تاخد حمامها

سليم بصدمه : اشطا امعلم....هي البت دي جايه منين بالضبط

بعد انتهي حمامها، جلب لها سليم ملابس من عند اخته والتي عبارة عن فستان بلون الابيض يصل إلي بعد الركبة بقليل وبكمام طويله وارتدت كوتشي بلون الابيض واسدلت شعرها

سليم بأنبهار : قمر

حور بمرح : طول عمرى يا ابني

سليم بيأس : ابني....هو مفيش فايده في لسانك دا

حور : تؤ مفيش....يلا بقي عشان جعانه

سليم وهو يمسك ايدها:يلا

لينزلا لأسفل ويجدوا العائله متجمعة علي الفطار

اياد بمرح : صباحك ابيض يا عسل

لتضحك حور : صباحك فل

ليغمض سليم عينه بغضب و..

الحلقة 17💞
الحلقة 18💞
الحلقة 19💞
الحلقة 20💞
.
.
♠♠
الحلقة 17💦
..
.
.
خلقتي لي فقط: الجزء ١ - الحلقة ١٧

فيلا الشرقاوي
ليغمض سليم عينه بغضب و يحاول أن يهدأ حتي لا يقتل أخاه وتلك التي بجانبه
سليم بهدوء مصطنع : صباح الخير
ليرددوا جميعا: صباح النور
الأم: اقعدوا يلا عشان تفطروا
ليجلس سليم وحور ويأكلا في هدوء
سليم : كلتي
حور : اااه الحمدلله
سليم : طيب يلا
الجد : رايحين فين يا سليم
سليم : رايحن المول عشان نجيب هدوم ليها
الجد : تمام....هتنزل الشركه امتي
سليم : بكره ......يلا سلام بقي
ليمسك يد حور ويذهب
رهف بمرح : شفتوا سليم بص لاياد ازاي لما قلها يا عسل
اياد بخوف : دا انا كنت حاسس انه هيرمي حاجه في وشي والله. .....انا بعد كدا مش هقرب منها
ليضحكوا جميعا علي خوفه من سليم
وبالخارج بعد أن ركبت حور مع سليم بالسيارة، عم عليهم الهدوء والصمت
حور : سليم انتا ساكت ليه
سليم ببرود : هقول ايه يعني
حور ببرائة : انتا زعلان مني
لينظر لها سليم بغيظ
حور : انا اسفه
سليم بهدوء: علي ايه
حور : انا عارفه انك زعلت لما هزرت مع اياد...بس انا مكنش قصدي تزعل مني
سليم بغيره : لما انتي عارفة انك لما هتهزري معه هتزفت ازعل بتهزري ليه
حور بطفولة : انا اسفه مش هعمل كده تاني
ثم تقبله علي خده
سليم بابتسامة : ثبتيني كدا يعني
حور بمرح : يا ابني انا لا اقاوم اصلا
سليم بسخرية : اقاوم....بس يا هبله
حور بجديه : لا يا سليم انا مقبلش
سليم يتعجب:متقبليش ايه
حور بطفولة : تبقي جوز الهبله
ليشد سليم شعره بنفاذ صبر
-يا رب صبرني
حور بمرح : انا ليه حاسه اني عصبتك
سليم بسخرية : حاسه مش متأكدة....طب الحمدلله
ثم يردف سليم
-يلا عشان وصلنا
لينزلا من السيارة ويمسك يد حور ويدخلا المول
ليجدا حشد من الناس ، ليشد سليم علي يد حور بقوه
سليم بتحذير : خليكي ماسكه أيدي ومتسبيهاش...اديكي شايفة أن المول زحمه
حور بطاعه : حاضر
لينطلقا من مكان لآخر ويشتري الملابس لها وكل ما تحتاجه ، ليعجب حور فستان وتدخل لقياسه ثم تخرج ليراه سليم
سليم بصدمه : الله يخربتك ايه اللي انتي لبسه دا يا زفته
فكان الفستان بلون الابيض الشفاف وبلا اكمام وقصير جدا باختصار كان الفستان فاضح جدا وجعلها مثيره جدا
حور ببرائة : فستان
سليم بغضب : فستان ولا قميص نوم.....خشي غيري بدل ما اقتلك
حور : بس
سليم بغضب : يلا غيري
حور بعبوس : طيب
لتتدخل تغير الفستان وسليم يكلم نفسه
قائلا
-قال فستان قال....لا وعايزه تلبسه وتمشي بيه معايا والكل يشوفها ليه حد قالها أننا سوسن
لتخرج بعد قليل بعد أن غيرت ملابسها، وهي مازالت عابسه
سليم : فكي بوزك دا
لتنظر له بغضب طفولي، ليضحك عليها
سليم وهو يلف يده حول خصرها
سليم بغيره : يعني عايزه تلبسي فستان زي دا وحد غيري بشوفك
حور : بس الفستان حلو اوي
سليم : بس عريان
حور باستسلام: معاك حق
ليقبلها علي وجنتها
سليم بابتسامة : شطورة يا قلبي
ليكملا جولتهما بالمول الي ان اتي له مكالمه من معتز لينخرط معه بالحديث عن العمل ، لتمل حور لتقول لنفسها
-انا اتمشي شويه لغاية ما يخلص
لتترك يده بخفه، وبعد مده انتهي من حديثه ليلتفت نحو حور ليصدم عندما يري المكان فارغا
سليم بخوف : حور.....حور
ليبدأ بالبحث عنها والخوف من فقدانها يكاد يفتك به
***********
في قصر البحيري
في غرفه ادهم وسما
يجلس ادهم علي السرير شارد، ليأتيه اتصال
ادهم بلهفه : عرفت أخبار عنها
المتصل: للأسف يا ادهم بيه معرفناش حاجه عن نيار هانم
ادهم بيأس : أفضل دور عليها في كل مكان لحد ما تلقيها...فهمت
المتصل: تمام يا ادهم بيه
ليغلق الهاتف لتأتي سما وتجلس بجانبه
سما بتساؤل: عرفت عن نيار حاجه
ادهم بحزن : لا....انا خليت كل رجالتي يدوروا عليها في كل مكان بس لحد دلوقتي معرفناش عنها حاجه
ثم يردف بيأس انا مش عارف هي راحت فين بس
سما وهي تضمه : ان شاء الله هنلقيها متخفش
ادهم بحزن شديد : وحشتني اوي يا سما
سما: هترجع هنرجع
ليغمض ادهم عينيه بألم ويزيد من اختضان سما
************
في المول
ظل سليم يبحث عن حور وهو يكاد يبكي، ولكنه لم يجدها بأي مكان، ليشد علي شعره بقوه
سليم بخوف : روحتي فين يا حور
ثم يردف بتذكر ممكن راحت مكان ماكنا واقفين مع بعض
ليذهب مسرعا الي المكان، ليجدها واقفه تنتظره ليذفر براحة ويذهب اليها ويحضتنها بشده
حور بدهشة : سليم في ايه
لينظر لها سليم بغضب ويمسك يديها ويخرج بها متجهاً الي سيارته و يجلسا في السياره ويقودها متجها الي الفيلا
حور : مالك يا سليم
سليم بغضب : انتي كنتي فين
حور بخوف : انا قلت اتمشي شويه عقبال ما تخلص تلفونك
ليوقف السياره
سليم بغضب : وما قولتليش ليه قبل ما تقرري بمزاجك .....بدل ما اقعد ادور عليكي زي الاهبل كدا
لتنظر له حور بخوف
سليم بغضب: انا حذرتك انك تسيبي أيدي وتمشي لوحدك بس حضرتك بتقرري بمزاجك
ثم يردف بهدوء مخيف
تمام انا هعرفك ازاي تسمعي كلامك بعد كدا
ليجذب يدها اليمني بحده ويصفها عليها بقليل من القوه كالاطفال ، الي ان اصبحت يدها حمراء بشده
حور ببكاء : اااه خلاص يا سليم والنبي انا اسفه
لتحاول سحب يدها منه، ولكنه ممسكا بقوه الي ان اجهشت بالبكاء، ليتركها سليم ويقود السياره الي المنزل غير مهتم ببكاءها ، ليصل للمنزل لتنزل حور وتدخل المنزل باتجاه غرفتها
الأم بدهشة : في ايه يا سليم مالها حور
سليم : مفيش زعقتلها شويه
الأم: ليه يا بني
سليم بغضب : الاستاذه كانت هتضيع مني في المول بسبب غباءها
الأم: يا بني مش كل حاجه تخليك تتعصب كدا
سليم بتساؤل : سيبك مني دلوقتي....هو مفيش حد هنا
الأم: لا كلهم راحوا الشغل ورهف في الكليه وحبيبه عند صحبتها....حتي تقي عند أهلها
سليم: طيب انا هتطلع اريح شويه
الأم: ماشي يا حبيبي.....وعشان خطري خليك هادي معها يا ابني دي لسه صغيره
سليم : حاضر يا أمي
ليصعد سليم باتجاه غرفته ويدخل ليسمع صوت بكاءها ، ليقع نظره عليها وهي مستقلة علي السرير وتبكي بشده لدرجه احمرار وجهها، ليرق قلب سليم فهو قد قسي عليها بشده، ليذهب نحوها ويمسح علي شعرها بحنيه
سليم بحب: انا اسف يا قلبي
ليزداد بكاء حور، ليحملها سليم ويجلس علي السرير ويضعها علي قدميه، لتدفن حور رأسها بحضنه وهي مازالت تبكي ليقبلها سليم علي جبينها ويمسح بيده علي ظهرها حتي هدأت وتوقفت عن البكاء ليمسك يديها الذي ضربها عليها ليجدها مازالت حمراء ، ليقبلها برقه
حور بألم : اااه
سليم بحنان : لسه بتوجعك
لتنظر له حور بحزن الم قلبه
سليم بحب: زعلانه مني
حور بحزن : ااه ومش عايزه اكلمك
سليم بابتسامة : واهون عليكي
حور بطفولة : ااه عشان انتا ضربتني جامد
سليم بخبث : ممم يعني مش عايزه تكلميني وانا اللي كنت هجبلك ايس كريم بالشكولاتة اللي انتي بتحبيه
حور ببرائة : بجد هتجبلي ايس كريم
سليم بابتسامة : مممممم هجبلك كل اللي انتي عايزة.....هه لسه زعلانه مني
حور بخوف طفولي : مش هتضربني تاني
سليم وهو يقبل يدها: ابدا
حور : خلاص مش زعلانه منك
ليضمها بشدة
سليم بعشق : بحبك
حور : وانا كمان
************
لنذهب في مكان بالقاهره
في بيت كبير وفخم، لكنه مظلم وتوجد فتاه جميله مربوطه بالمقعد بقوه، ذات شعر أشقر وعيون عسليه ولكن قلبها ملي بالحقد، ليدخل عليها
زياد بقسوه: أهلا بيكي في جحيمي يا هايدي
لتنظر له هايدي برعب
.
♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠
الحلقة 18💦

خلقتي لي فقط: الجزء ١ - الحلقة ١٨

لتنظر له هايدي برعب
زياد ببرود : تعرفي انا جهزت المكان دا ليكي
ثم يردف بخبث عارفه ليه
لتنظر له باستفهام
زياد: عشان دا المكان اللي هتعيشي فيه أسوء ايام حياتك.....حتي الموت مش هيعرف يخدك مني
لتنهمر الدموع من عينيها وهي ترمقه بخوف شديد
زياد ببرود: تؤ تؤ انا لسه معملتش حاجه عشان تعيطي....تعرفي انا جهزتلك حفله استقبال هتعجبك اوي
ليذهب من أمامها ويعود بعض ثواني وهو يحمل بيده سوط
زياد: اي رأيك....حلو صح
لتحاولي الصراخ لكن لا تسطيعي بسبب اللصق الذي علي فمك
زياد بقسوه : متخفيش انا هكون حنين اوي معاكي
ليرفع السوط لينزل به علي جسدها ويظل يضربها دون أن يبالي بدموعها وجسدها التي تغطي بالدماء، ليتوقف وهو يراها غابت عن الوعي ليفك قيدها ويحملها الي السرير ويعالج آثار السوط علي جسدها الي ان انتهي من علاجها ليتأمل وجهها قليلا
زياد بغضب : انتي اخدتي أغلي انسانه علي قلبي الوحيده اللي حبتها....عشان كدا انا مش هرحمك ابدا
*****************
في كليه فنون جميلة بالقاهره
يجلس كلا من هادي و دره وجني علي طاولة بكفتيريا الجامعه
دره بحزن : سيف حالته وحشه اوي
هادي: الله يكون في عونهم.....انتوا عارفين اد ايه بيحبو نيار، اكيد حالتهم وحشه جدا خصوصا مازن
جني بغضب : يستهلوا
هادي بدهشة : جني انتي بتقولي ايه
جني بغضب شديد:هما السبب أن نيار مبقتش موجوده معانا....هما اللي شكوا بيها ورموها بره، هما يستهلوا اكتر من كدا
دره بهدوء : جني اهدي مش كدا
جني بغضب : اهدي بسببهم انا خسرت نيار....الانسانه الوحيده اللي بتفهمني الوحيده اللي بتصبرني علي موت أهلي
لتجهش بالبكاء
لتتجة دره نحوها وتضمه وتحاول أن تهدئها قليلا، وهادي يمسح على شعرها برقه وهو يردد
- أن شاء الله هترجع متخفيش
************
في فيلا محمد الشرقاوي (عم سليم)
كان تقي تجلس مع أهلها، يتحدثون ويستمتعون بوقتهم معها فهم لم يروها منذ مده، ليسمعوا فجأه صوت صراخ دارين
دراين بصراخ : يا مامااااااااااااااااا الحقيني
الأب بخوف : في ايه يا بنتي
الأم : في ايه يا دارين
تأتي دارين و وجهها محمر من الغضب وهي تمسك بيدها مجله
دارين بغضب : شفتوا اللي حصل
عمار: في ايه يا بنتي....قولي حاجه بدل ما انتي عماله تصوتي كدا
دارين بغضب : سليم اتجوز
ليرددوا جميعا بصدمه : مين
دارين بنفاذ صبر : بقولكوا سليم اتجوز....و اهو الخبر في كل الجرايد والمجلات
لتاخد منها الأم المجاله وتتاكد من الخبر
الأم بصدمه : دا بجد سليم اتجوز
عمار: امتي دا حصل
الأم بغضب : انتي تعرفي حاجه يا تقي
تقي بتوتر : اه يا ماما سليم فعلا اتجوز لما كان بالقاهرة.....حتي احنا معرفناش اللي من يومين بس أصله كان عملها مفاجاه
الأب بسعادة : الله يسعده دايما
عمار بابتسامة : امين يا بابا.....إن مش قادر أصدق أن سليم اتجوز
الأم بغضب : انتو فرحانين ليه....سليم كان المفروض يتجوز بنتي انا
عمار بسخرية : وليه أن شاء الله.....ملكه جمال فرجينيا
تقي: هههههههه
لتنظر لها الآم بغضب فتصمت
دارين بصدمه : يعني خلاص كدا....فلوس سليم ضاعت مني
عمار بتقزز: يا يخربيت الدمع اللي عندك ....انا أقوم اروح الشغل احسنلي
الأب: خدني معاك يا ابني
ليذهبوا للعمل، وتأخذ تقي اشياءها
تقي: طيب انا كمان لازم امشي عشان سليم في البيت لوحدوا....سلام
بعد ذهابها
دارين بحزن : هنعمل ايه يا ماما
الأم بطمع : الأول لازم نروح نعملهم زياره وبعدين اقولك
دارين: ماشي هسمع كلامك
***********
في غرفه سليم
تجلس حور بجانب سليم علي الاريكه وهي في حضنه يشاهدون فيلم اكشن وهي تأكل الايس كريم الذي جلبه لها سليم
حور بتذمر: انا مش عارفه اللي فيلم اللي كله ضرب دا.... ما تجبلنا فيلم احلي
سليم بسخرية : أجيب ايه يعني.....كرتون
حور بغضب : اتريق اتريق......انا مش عارفه اصلا انا ليه قاعده معاك
لتقوم من مجلسها لتذهب ولكن سليم أمسك يديها وشدها لتقع في حضنه ويغرقون في أعين بعضهم لأكثر من خمس دقائق ثم.....
.
♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠
الحلقة 19💦

خلقتي لي فقط: الجزء ١ - الحلقة ١٩

غرفه سليم
ليقترب منها سليم ويقبلها بقوه، ليتوقف عندما يشعر بحاجتها للتنفس لينظر ويجد وجهها أحمر بشده
سليم بخبث : وشك أحمر اوي ليه دا انا يدوب بوستك اومال لو......
لتضع حور يدها علي فمه
حور بخجل : بس بقي يا سليم انتا قليل الأدب ليه
ليضحك سليم
سليم بابتسامة : كدا انا قليل الأدب...تحبي اوريكي قله الأدب ازاي
حور بخجل : بس بقا
سليم وهو يضحك : ماشي يا ستي هسكت....تعالي نعمل حاجه بدل الفلم دا أو ننام احسن
حور ببرائة مزيفه : لا نعمل حاجه تسلينا احسن
سليم بتعجب : انا مش مرتحلك.....بس قولي عايزنا نعمل ايه
لتبتسم حور بخبث و
************
في شقه زياد
يستيقظ زياد ثم يدخل المطبخ ويصنع لنفسه قهوه ويضع ماء ليغلي، وبعد شربه للقهوه يأتي بطبق كبير ويضع به الماء المغلي ويتوجه نحو غرفه هايدي ليجدها مازالت نائمة، ليبتسم بخبث ثم يلقي الماء المغلي عليها
هايدي بتالم: اااااااااه ااااااااااه
زياد: صباح الخير يا ست هانم....ايه هنقضي اليوم نوم ولا ايه
هايدي بخوف : زياد ابوس ايدك سبني امشي ولو عايز تتطلقني براحتك
ليضحك زياد بشده
زياد بقسوه : اطلقك انتي فكرك اني هطلقك عادي كدا.....مش لما أخلص انتقامي منك الأول
هايدي بخوف : زياد أرجوك.....
زياد : هششششش حاليا انا مش عايز اسمع صوتك......انا جبتلك لبس معاه انه خساره فيكي بس مش مهم ادخلي الحمام غيري هدومك
لتظل هايدي تنظر له بخوف شديد
زياد بصوت عالي: يلاااااااااااا بسرعة
لتنقض هايدي وتذهب باتجاه الحمام رغم آلمها وجسدها الذي أحمر بشده والتهب من الماء الساخن، بعد قليل تخرج من الحمام وهي مرتدية ملابسها والتي كانت جلبيه قديمه جدا ومهتريه، ليراها زياد ويضحك بشده
زياد : هههههههه تعرفي لايقه عليكي اوي، بس
ودلوقتي أحب اقولك أن هنا خدامه يعني وقت لما اجي الاقي الشقه بتلمع والأكل جاهز
ثم يقترب منها ويشد شعرها بقوه
هايدي بتالم: اااااه
زياد بقسوه : ولو لقيت أي حاجه مش عاجبني ياويلك مني انتي فاهمة
لتومي هايدي رأسها بالإيجاب وهي تبكي
ليترك شعرها ويهتف ببرود
- ودلوقتي روحي المطبخ حضري الفطار
لتنفذ هايدي طلبه وتذهب لتعد الفطور
***********
في قصر البحيري وبالأخص غرفه مازن
كان يجلس وهو شارد ويتذكر اخته
Flash
نيار بتذمر: يلا يا مازن عشان خطري
مازن: قولتلك لا يا نيار مش بحب اروح السينما
نيار: يا مازن النهارده عيد ميلادنا والحفله اللي بابا عملهلنا خلصت بدري هنقعد كدا يلا نحتفل بقا بلاش ملل
مازن ببرود : لا عجبني أعقد كدا
لتنظر له نيار بحزن وعيناها تلمع بالدموع، ليسارع مازن في ضمها وهو يقول
-خلاص متزعليش هنروح
نيار بابتسامة : بجد
مازن: اكيد يلا روحي البسي
نيار بضحك : هوا يا معلم
لتذهب وهي تقفز بمرح
مازن بدهشة : دي اللي كانت هتعيط من شويه
back
مازن بألم : النهارده عيد ميلادنا يا نيار كل سنه وانتي طيب
ليسمع الباب يطرق
مازن: أدخل
ليفتح الباب ويجد إخواته سيف وأهم ويحملون بأيديهم حقائب، ليذفر بضيق
سيف وادهم: كل سنة و انتا طيب يا مازن
لينظر لهم مازن ببرود وتجاهلم
ادهم بحزن وهو يعطي له الحقائب
-دي هديه عيد ميلادك مني انا وسيف....دي أدوات الطب اللي انتا كنت عايزها
ثم يعطي علبه ملفوفه بلون الوردي وبها فوينكه جميله
ادهم: اما دي هديه نيار
مازن بصدمه : ازاي
سيف بحزن : اشتريت الهديه من شهر وخلتها معايا عشان كانت عايزه تعملها مفاجاه ليك
ليأخذ سيف الهديه ويفتحها ليجدها لابتوب حديث جدا بلون الفاضي الجذاب
سيف بابتسامة باهتة: ال لابتوب اللي كنت بدور عليه
ليفتحه ويجد فيه فيديو محفوظ مكتوب عليه هديه مازن ليشغله ويجد به نيار وهي تبتسم
مازن بسعادة : نيار
ليسارع سيف وادهم بالجلوس بجانب مازن ليشهدوا الفيديو
نيار بابتسامة : أولا عيد ميلاد سعيد، طبعا وانا جانبك....تعرف انا كنت ناويه مجبلكش هديه عشان سفرت وسبتني بس اعمل ايه في قلبي الطيب اللي موديني في داهية دا، بس مش مهم لما ترجع ههريك مقالب عشان تعرف تسبني يا ندل
ملك بضحك : كفايه بقي تهزيق كملي الفيديو
نيار: ههههه طيب ماشي ، مازن انا كنت عايزه اقولك انك أقرب واحد ليا يا توامي انتا احسن حاجه في حياتي مش عارفه انا عشت الشهور اللي فاتت من غيرك ازاي بس اللي فرحني انك لما ترجع هتكون الدكتور مازن وهتحقق حلمك .....بحبك اوي وعقبال مليون سنه وانتا جانبي
لينتهي الفيديو، ويجهش مازن في البكاء ليضمه ادهم وسيف وتنهي ليلاتهم كغيرها بالاشتياق الي نيار
***********
في غرفه سليم
سليم بصدمه : مستحيييييييييييييييل يا حور..

..انتي فاهمة
.
♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠
الحلقة 20💦
.
.
خلقتي لي فقط: الجزء ١ - الحلقة ٢٠

في غرفه سليم
سليم بصدمه :مستحيييييييييييييييل يا حور.....انتي فاهمة
حور بترجي : عشان خاطري يا سليم
سليم بدهشة : انتي اتجننتي يا حور....عايزه ترسمي علي وشي
حور بطفولة : ونبي ونبي وافق
سليم بصرامه: قولت لا يا حور
وبعد خمس دقايق من إلحاح حور، كان سليم نائم علي السرير وحور فوقه ترسم علي وجه
سليم بتذمر : انا مش عارف ازاي وافقت
حور : هههههههه عشان انتا حبيبي
سليم : مش باخذ منك غير كلام
حور بمرح : خلاص خلصت...رسمتلك احلي قرد
سليم بصدمه : قرد.....رسمتيلي قرد يا بنت ال مجانين
حور ببرائة : عيب تشتم
سليم بتوعد : عيب اشتم يا هبله بقا انا ترسيميلي قرد...والله ما أنا سيبك
لتنظر له حور بخوف وتركض ليركض ورائها ويحملها علي كتفه ويلف بها الي ان داخت
حور بطفولة : خلاص بقا يا سليم انا دوخت
سليم: بقا انا قرد يا اوزعة
حور بتذمر : انا القردة خلاص نزلني
ليضعها علي الأرض وهو يضحك على تذمرها، ليدخل الحمام ويغسل وجهه ويخرج يضعها في حضنه الي ان نامت وبقي يتأملها الي ان نام هو الآخر
*************
غرفه زين وتقي
كانا يجلسان بجانب بعض علي الاريكه ويتحدثان بعد نوم سليم الصغير
تقي بضحك : ماشفتش وش ماما ودارين لما عرفوا أن سليم اتجوز
زين بمرح : لا متخافيش انا متخيل وتلاقي دلوقتي بتلطم علي حلمها اللي ضاع
تقي: هههههههه بس خلاص كفايه كلام عنها
زين برومانسيه: معاكي حق كفايه كلام عنهم نتكلم عن نفسنا أحلا.....وحشتني
تقي بخجل : وانتا كمان
زين بحب:لسه بتكسفي مني بعد السنين دي كلها
لتصمت تقي ويقترب منها زين ويقبلها بهدوء ثم تسكت شهرزاد عن الكلام...♥
************
في قصر البحيري
يدخل الأب غرفه ابنته الصغيرة ويجدها مظلمه بشده كأنها فقدت الحياه، ليضئ الضوء وينظر الي غرفتها باشتياق ويتذكر
Flash
الأب بحنان : يعني برده مش هتكلميني
لتنظر نيار الي الجهه الاخره بدلال
الأب: ماشي براحتك وانا اللي كنت هقولك اني موافق علي الرحله
نيار بسعادة : بجد يا بابا
الأب بابتسامة : بجد يا روح ابوكي
لتضمه نيار بشده وهي تردد
-شكرا شكرا
الأب بمرح : بس يا بت هتخنق كدا
نيار: بعد الشر عليك ياقلبي
الأب: قلبي ... دا كله عشان وافقت علي الرحله إنما لو رفضت تقعدي مبوزه
نيار : ههههه فقسني انتا يا محمود
الأب: محمود حاف يا لمضه مفيش بابا
لتضمه حور
-انتا أحلا بابا
back
لتنزل دموع الأب علي هذه الذكره، ليحس بيد شخص توضع علي كتفه لينظر ويجدها زوجته
مها: وحشتك
محمود بوجع: اوي اوي
لتنزل دموعه وتضمه مها وتقول
- متخفش هترجع
ليضموا بعضهم بشده وهم يبكون علي فلذه كبدهم
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-
CLOSE ADS
CLOSE ADS
close