القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية هي والمارد الفصل 12/13/14 بقلم ايه حسن

 


رواية هي والمارد 

الفصل 12/13/14 بقلم ايه حسن


 

رواية هي والمارد الحلقة الثانية عشر

  ... اااااه يا نفوخي يااباا، منك لله يا بعيد حاسة دما*غي هتتفلق نصين 

"رابطة راسها بشاش لأنها اتعورت بسبب الوقعة .. دخل المارد وهو شايل صينية أكل وحطها ع السرير وقعد جنبها"


... يلا عشان تفطري وتعوضي الد*م اللي نز*فتيه


... لا مش هاكل ، ومتكلمنيش 


... مش عايز رغي كتير 


«بدأ يقطع لقمة ورا التانية ويغمسها ف طبق العسل والبيض والجبنة ويأكلها بلطف»


"ف نفسها وهي بصاله" ... أنا مضطرة آكل دلوقتي عشان أسلم من غضبك، وهبقى أزكي عن اللي أكلته


... اشربي اللبن دة كله 


... انا مبحبش اللبن 


 «مهتمش لكلامها وبدأ هو يشربها .. وبعد ما خلصت فطار دخلت ال شغالة ورفعت الصينية»


"قعد هو جنبها وسند راسها ع صدره بحنية"


بزعل ... ابعد عني متلمسنيش 


"ملس ع شعرها براحة" ... دماغك كويسة


"بزمجرة" ... انا حاسة بمنشا*ر بيجز ف نفوخي 


... هتبقي كويسة دلوقتي 


«ضمها اكتر لحضنه بحنان .. عايزة تبعد بس مش عارفه ، مش هتنكر مرتاحة كتير لضمته بس مش عايزة تستسلم لإحساسها دة .. باس شعرها برقة وهي استسلمت للنوم بعد ما غلبها .. وبعدين نام ع ضهره وهي ف حضنه»


______


«كنزي صحيت بتعب بعد ساعات ، بتحاول تعدل نفسها، بس مارد ضاممها بإيده»


"ف نفسها" ... اللي يشوفك وانت حاضني دلوقتي ميشوفكش وانت بتجري ورايا وعايز تقت*لني 


"عضت أناملها بتفكير وبعدين بصتله وصرخت ف ودنه"


... عااااااا 


"قام من النوم مفزوع" ... ف ايه 


"انفجرت ف الضحك" ... دة انت قلبك رهيف أوي 


... رهيف!! طب تعالي بقا 


«مسك ايديها كلبشهم وفضل يزغزغها وهي تضحك وتصرخ وهي بتتململ ع رجله لغاية ما عيونها دمعوا»


... عاااا خلاص يا مارد، هموووت هههه 


... مش انتي جامدة وبتستحملي!! 


"مسكت راسها بألم" ... أه والله انت غلس ، اوعى كدة متهزرش معايا


"بعيون واعدة" ... هو انتي لسة شوفتي هزار؟!


"بصتله بتوتر من نظراته ونبرة صوته اللي فيها بعض التهديد"


... قصدك ايه!!


"وهو بيقوم ورايح ناحية الحمام" ... مقصديش، انا هغير ونازل 


«قطبت جبينها بارتباك ومش مطمنة له»


... يا رب أنا غلبانة ومش قد التور دة!.


________


الزنخ بعصبية" ... البضاعة كلها اتصادرت، وكله بسبب مراتك 


"المارد بصله باندفاع ومسك دقنه بعنـ*ـف"


... أوعى تنسى نفسك وتجيب سيرة مراتي ع لسانك! سامع!!!


"هز راسه بخوف، ومارد زقه بضيق" 


"ماسة بزمجرة" ... انت زعلان عشانها!! بعد ما بلغت عنك وكانت عايزة توديك السجن! ولا راشد اللي اتقبض عليه 


"بصلها بوش مر*عب وتابع بصوت هادي مميت"


... يستاهل !! ولو زودتي ف الكلام عنها صدقيني هيكون تمنها حيا*تك


"بلعت ريقها بتوتر وخوف والكلام وقف ف حنجرتها"


... تـ... تقصد ايه وليه بتقول إن راشد يستاهل!! 


... عشان الخو*نة مالهمش مكان عندي!


"الزنخ بصدمة" ... خونة! هو راشد خاين؟


"عوج بوقه بسخرية" ... هه هو انت لسة هتسأل!! كان لازم تعرف أن اللي حصل مجرد خطة مني عشان أكشف لعبته، وإلا مكنتش اتعاملت مع حد ف مصر بنفسي!.


«ماسة بصت لابوها ورجعت بصت لمارد بذهول ممزوج بخوف انه بيقدر يكشف حقيقة اللي حواليه بسهولة»


________


«بعد كام يوم نزلت تحت ولسة يدوب هتقعد جاتها»


ريم ... مارد باشا مستنيكي ف التراس


ف نفسها ... يا ترى عايز ايه!.


_____


«خرجت ولقيته قاعد واتكلم وهو بيرمي كيس بلاستيك ناحيتها»


... غيري هدومك دي وتعالي ورايا 


... أغير ليه!! انا مش عايزة اغير


"اتكلم وهو بيشاور لها بصرامة" ... ششش ، مش عايز اعتراض واعملي اللي بقولك عليه


«اتأففت منه وراحت تغير وتلبس ملابس الرياضة، وبعدين دخلت وراه الملعب»


... انت جايبني هنا ليه؟ 


"حدفلها كُرة السلة" ... هنلعب مع بعض Basketball 🏀


... بس أنا مبحبش الألعاب دي 


"كانت سايباه وماشية مسك دراعها وقفها" 


... لما أقول هنلعب يبقى هيحصل!! ومن هنا ورايح مش عايز اسمع لا لماضة ولا اعتراض ع كلامي


"سحبت ايدها بتذمر" ... اوعى ايدك ياض ، انا محدش يديني أوامر ، قولتلك مبحبهاش يبقى خلص الكلام


"قرب منها باندفاع وهي اتراجعت بسرعة"


... خلاص هلعب هلعب 


... طيب اسمعي قوانينها وأحكامها .. لو خسرتي قدامي هتيجي وتديني بوسة 


"شهقت باستنكار" ... نعم يا حيلة أمك!!!


"قرب ولو*ى دراعها لورا واتألمت" 


... أه أه يا*بن النمرة هتكسر ايدي 


"شدد ع ايدها اكتر" ... هتقلي ادبك تاني!!!


... لالا ، بس سيب ايدي عاااا


... موافقة ع التحدي!!!


"بسرعة وألم" ... موافقة أيوة 


"بعد عنها ، وهي بتدلك أيدها بوجع من لمسته"


... ربنا ياخد أجلك يا شيخ 


... يلا ابدأي انتي 


"أدالها الكرة وهي اتنهدت استعداد للعب معاه"


«نطنطت الكورة كذا مرة ف الأرض بإيدها ورفعتها عشان ترميها جوة السلة ، بس هو كان أسرع وخدها رماها جواها»


"بزمجرة" ... ع فكرة انت نصاب ، ازاي تاخد الكورة مني


... انا مخدتهاش منك هي اللعبة كدة .. يلا كملي 


... أوووف منك ومن برودك 


«خدوا وقت يلاعبوا بعض ، ومارد مش مديها فرصة تكسب نهائي وكسبها 16 نقطة ، وهي مبتعملش حاجة غير تلف حواليه عشان تحاول تاخدها منه .. مسك الكورة وقفز لفوق ورماها ف السلة ، وعشان يغيظها رفع ونزل نفسه كإنه بيتمرن ضغط»


... دة ظلم ، المفروض تلاعبني ع حاجة اعرف العبها مش حاجة انت اللي محترف فيها! 


 

... مين قالك اني محترف!! انا ملعبتهاش من أيام المدرسة عشان كدة اخترت حاجة نتساوى فيها


 

... فين المساواه دي!! انت عارف ازاي تلعب لكن أنا لأ .. بس انت اخترتها عشان تنت*قم مني بسبب اللي عملته فيك لما بلغت البوليس!!


... أولاً دة مش انتـ ـقام ، لما أعوذ آخد حقي مش هيبقى بالطريقة الهايفة دي 


"جزت أسنانها بحنق" ... وانا بقا مش هبوسك واعمل اللي انت عايزه 


شاهد أيضًا

... أنا عاوز اعمل كتير بصراحة، فكملي أحسن


"نفخت بغضب وخطفت الكرة منه وجريت ف الملعب"


... خدي هنا .. فاكراني مش هعرف أجيبك


«جري وراها ، وبيلفوا ف الملعب ورا بعض ، ومش عارف يلحقها...


ماسة جات وشافتهم ، افتكرتهم بيهزروا ، زمت شفايفها بحنق شديد ، ودار ف بالها ازاي بيعاملها برقة وهي كانت عايزاة يتقبض عليه»


... مش هتعرف تلحقني ، دة انا ادوخ بلد 


"وف لحظة كان ماسكها من وسطها ولف بيها وهي صرخت"


... ولااااا نزلني ، وحياة أمك نرجس طيب عاااا


"رفعها من وسطها لفوق عند السلة وحطت الكرة فيها"


بمرح ... عاااا ، انا كسبت كسبت 


"نزلها وفضلت تقفز وتلف حواليه بفرحة ، وهو رفع حواجبه"


... الوقت خلص ، وانتي خسرتي


"بزمجرة" ... لا انا كسبت 


... انا جايب 16 نقطة وانتي 2 .. يلا هاتي البوسة


... ان شالله نقطة تقع ع نفوخك ، غور يالا مني


"بخبث وتهديد" ... هتجيبي بمزاجك ولا آخد اللي عايزه غصب عنك!!!.


"بعياط" ... حرام عليك ، انت معندكش اخوات بنات!! مش خايف أحسن جوزها يعمل فيها اللي بتعمله فيا 


"رفع حواجبه" ... طب ما يحصل 


... دة انت طلعت نطـ ـع أوي 


"قرب منها ومسك دقنها بإيده وقرب من شفايفها وهي بتحاول تزقه بس ماسكها كويس ، وسعت عينها بخوف"


... إيه رأيك أديكي واحدة تنسي اسمك بعدها يمكن تبطلي طولة لسان!!


"هزت راسها بنفي وهو تابع" ... طيب اخلصي انتي 


"هزت راسها بموافقة وسابها" ... قربي


"قربت بارتباك وتابع" ... حطي ايدك ع رقبتي


"حطتها بطريقة الخـ نق وقال" ... مش كدة ، بطريقة رومانسية


... الله يرحم والديك


... بطلي كلام اخلصي 


"لفت ايديها حوالين رقبته وهو ضم وسطها بإيده وقربها"


بتوتر ... مش خايف لحد يشوفنا!! 


... محدش هنا يقدر يرفع عينه ع أهل بيتي ، 


"غمضت عيونها بخوف وإجبار ولسة هتبوسه، دخلت هي وافسدت عليه لحظته اللي مستنيها من يوم ما اتجوزها"


... ايه يا مارد بتعمل ايه عندك 


«بعدت عنه بارتياح لدخول ماسة عليهم»


"بجمود" ... انتي مين سمحلك تدخلي هنا؟!


... هو ممنوع ولا ايه؟


كنزي ... دة انتي اول مرة تعملي حاجة صح ف حياتك .. بعد اذنك يا مارد باشا ابقى خليها هي تكمل بقا شكلك كنت مستنيها ..


"قالتها بسخرية يصطحبها زعل مصطنع عشان تهرب منه"


_______


«كانت ف أوضتها ودخلت ريم عليها»


ببرود ... ف واحدة عايزاكي برة بتقول انها صاحبتك !


... صاحبتي مين! 


... معرفش الأمن مش عايز يدخلها وهي عاملة غاغة برة ، يا ريت تنزلي تقوليلها تمشي ، لأن المارد باشا لو عرف مش هيحصل كويس 


... جرا ايه يا عرة العرر ، عاوزاني اطرد صحابي كمان .. وحياة أمك لخليه يطردك انتي .. غوري من وشي جاتكم البلا مليتوا البلد 


 

"نزلت كنزي بسرعة للبوابة وشافت ديما واقفة عند الأمن"


... كنززززي


... ديمااااا ، ايه اللي جابك 


... بتصل بيكي بقالي كذا يوم مش بتردي وقلقت عليكي 


... طب تعالي 


الأمن ... ممنوع يا مدام 


بزمجرة ... هو ايه اللي ممنوع يا*بن المهزأة انت ، دي صاحبتي


... حضرتك دي أوامر 


"بزهق وزمجرة" ... أوامر أوامر اووووف ... يا مااارد انت يا أمان لالالي 


"جه من وراها" ... ف ايه!! صوتك عالي كدة ليه


... الحيوانات بتوعك مش عايزين يدخلوا ديما صاحبتي


"شاورلهم يسيبوها تدخل"


بارتباك ... ازيك يا مارد باشا 


... أهلاً


كنزي بضيق ... قول للتيران اللي معينهم حراسة ميدخلوش ف خصوصياتي واللي اسمها ريم بالذات


... مينفعش أي حد غريب يدخل القصر ، وطبعاً هم ميعرفوهاش فلازم ياخدوا مني أنا أمر عشان تقدر تدخل


... بس دي صاحبتي 


ديما ... خلاص يا جماعة انتوا هتتخانقوا عليا 


بحدة ... لما أكون بكلمها متدخليش 


"اترعشت من صوته وسكتت"


... روحي دلوقتي ونتكلم بعدين 


"خدت ديما ودخلت وهي مضايقة من أسلوبه"


_______


... ايه الهيلمان اللي عايشة فيه دة ، قصر وحراسة وعربيات وزوج قمر ، انا جاية أحسد النهاردة 


... أيوة احسديه يستاهل 


... طب قوليلي حصل ايه بعد خناقته مع وليد!!


... البيه منعني اروح الجامعه وكمان خد مني التليفون وحابسني زي منتي شايفة 


... هي دي حبسة! طب يا ريتني اتحبس زيك يا شيخة


"شوحت بإيدها بلا مبالاة وتابعت ديما" 


... طيب المهم قوليلي عاملة معاه ايه! لسة برضو بتتهربي منه


... اسكتي يا ديما ، دة بيستغل اي ظرف عشان يحسس قليل الأدب دة 


 

"ضحكت عليها ، وانتبهوا ع مارد دخل ومعاه واحد طويل وعريض ووسيم"


... مين دة يا بت؟


... معرفش 


... انا وقعت في برطمان حلويات اقسم بالله ، متاخديني أعيش معاكي وحياة أمك يا شيخة 


"ضحكت بصوت عالي من غير قصد ، وقف مارد والتفت بغضب وراحلها" 


... ايه المياعة دي!! انتي اتجننتي !


بضيق ... مالك طايح فيا كدة أنا مخدتش بالي 


_ مش تعرفنا يا مارد


"جه الصوت من وراه ، وقبل ما يلتفت عينه شعت بالغضب و.......


يتبع...

رواية هي والمارد الفصل الثالث عشر 13 بقلم ايه حسن


 

رواية هي والمارد الحلقة الثالثة عشر

بعصبية ... تتعرف ع مين يا روح أمك 


"زقه ف صدره بتذمر"


_ اهدى اقسم بالله ما قصدي


"التفت لها مارد ومسك ايدها وتابع بزعيق" ... اطلعي فوق يلا 


"خدت ديما وطلعوا لأن شكله ما بيبقاش طبيعي أبداً لو حد بيكلمها"


______


"بيزقه لبرة" ... اطلع برة يا جاسم ومتجيش هنا تاني ، لأني ممكن اد*فنك مكانك 


"ضحك جاسم ع غيرته الغريبة" ... اهدى بس يخربيت دماغك


... صدقني لو ممشيتش دلوقتي هو*لع فيك 


... لا وع ايه ، أجيلك وقت تاني تكون رايق


"مشي ناحية البوابة عشان يخرج وتابع مارد بصوت عالي"


... مشوفش وشك يالا 


«جاسم الصياد ابن خالة المارد وصديقه المقرب ، وبيشتغل معاه»


_______


... إيه الأوضة الجامدة دي ، وايه السرير الملوكي دة


"واقفة بتهز نفسها بعصبية بسبب أسلوب المارد معاها"


... ايه يا بت مالك بتترقصي ليه!


"بحنق" ... بقا أنا يقوللي مايعة وكمان يزعقلي قدام اللي يسوى واللي ما يسواش ، ليه اشتراني من سوق النخاسة


... عادي عادي ، كبري مخك 


... لأ ، وحياة أمه لـ انا معرفاه 


"بترقب وحماس" ... هتعملي ايه!!


"بخفوت بعد ما لمعت فكرة ف دماغها" ... معاكي الدوا بتاعك؟


"بصوت عالي بعض الشئ" ... دوا إيه دة!! الإسهال؟


"حطت أيدها ع بوقها بسرعة وهمست"


... وطي صوتك الله يخربيتك هتفضحينا ، المكان مترشق أجهزة مراقبة 


"هزت راسها وتمتمت بخفوت" ... معايا معايا!. بس هتعملي بيه ايه؟


"بصت للفراغ بتوعد وشر" ... كل خير 


_______


«نزلت كنزي تحت ومارد كان موجود ف مكتبه بيملى خزنة مسدسه ولاحظ وجودها»


... عايزة ايه!


"بزمجرة" ... هو انا بشحت منك! 


... مش عارف لو مبطلتيش طولة لسانك دي هيجرى ايه! 


... هتموت محر*وق 


"دخل الخزنة جوة المسد*س بحنق كإنه بيديها تحذير ، وهي بلعت ريقها بتوتر"


... هـ.. هو ممكن ديما تبقى تجيلي كل ما أعوذها يعني عشان تديني محاضرات وكدة 


 

... منا قولتلك مينفعش حد يدخل القصر غير العيلة والمعروفين لينا


 

"بحنق" ... قصدك مينفعش يدخل هنا غير المشبو*هين وبتوع الإجرا*م زي ماسة والزنخ أبوها 


... بصي انا وافقت انك تشوفيها المرة اللي فاتت عشان محرجكيش قدام الحرس! وعشان برضو انا عارف انها صاحبتك الوحيدة 


... وانت عرفت منين ان شاء الله! 


... أنا قولتلك قبل كدة وهرجع اقولهالك تاني ، انا عارف عنك كل كبيرة وصغيرة من يوم ما اتولدتي!..


ولو انا معرفهاش مكنتش سمحت لها تخطي عتبة القصر أو أنها تدخل من غير حتى ما يفتشوها 


... طيب منت عارف أهو ، ليه مش عايزها تيجي تاني، انت مانعني من الجامعة ومن الخروج عامة ، ليه مش عايزني احتك بحد خالص...


 

«كانت بتتكلم بهدوء وزعل وهو اتأثر بصوتها الحزين لغاية ما انفعلت مرة واحدة»


 

"تابعت بزمجرة" ... هو انت فاكرني جارية عندك يا روح أمك ، هتعزلني عن العالم! 


"جز أسنانه بغضب" ... لا دة أنا شكلي هكتـ فك بحبل وأر*ميكي وسط التعا*بين والحشرات كمان 


"اتقدم عليها باندفاع وهي خرجت تجري منه"


... عاااا ، الحقني يا عم كمااااال 


"كان نازل من فوق وشافها بتجري"


كمال ... ف ايه يا بنتي بتجري ليه


مارد ... اقفي يا جزمة بقولك


"استخبت ورا كمال" ... ف حمايتك يا كمال أفندي ، اوعى تخليه يقربلي 


... يعني انا مش هقدر أجيبك مثلاً!!


"خدها من وراه وشدها عليه خبطت ف صدره"


... عاااا اوعى متلمسنيش 


"ماسك ايدها ثبتهم ف جنبها" ... اهدي بقا وبطلي فرك 


... مش هبطل ، عمري مهبطل اقاومك حتى لو آخر يوم في عمري لكن لو سبتني مش هاجي برضو 


"طلعتله لسانها بعد ما خلصت جملتها اللي كانت بتقلد روبانزل فيها بطريقة كوميدي خلته يضحك برغم عفرتتها"


... هههه انتي مجنونة يا بت 


«دخلت ماسة وشافتهم جزت أسنانها بحنق لأنها كل ما تشوفهم مع بعض تلاقيهم بيضحكوا وواخدها ف حضنه ، ومش فاهمة ايه سر تمسكه بيها كدة ، لا هي شبهه ولا جمالها فاتن لدرجة انه يستحملها»


شاهد أيضًا

"اتنحنحت لكن محدش فيهم انتبه لوجودها ودة ضايقها أكتر"


 

"بزمجرة" ... انا بقالي ساعة واقفة، ايه محدش واخد باله!!!


"بصلها مارد وتابع بحدة" ... وبتزعقي ليه!


بتوتر ... أصل جيت من بدري و...


قاطعها ... خلاص


"بدلع عشان تغيظها" ... بقولك يا مانو انت خارج؟


"قربها بلطف" ... لا 


... طب انا هخلي عنايات تعملك عصير فريش يستاهل حنكك


رفع حاجبه .. حنكك؟!!!


... احم قصدي بوقك.


"كان عايز يبوسها ف خدها بس هي هربت منه بسرعة"


... عنايات ، اعملي عصير برتقال لـ مارد ، والبت التانية دي اعمليلها أي زفت عندك وخلاص ، يلا بسرعة


______


"بعد شوية خرجت البنت من المطبخ ومعاها العصير"


... بس بس 


"البنت وقفت وكنزي تابعت" ... ف حاجة ع خدك ... استني أمسحهالك


"طلعت البرشام وحطت حباية ف الكباية من غير البنت متاخد بالها وهي بتمثل انها بتمسحلها وشها"


... روحي خلاص نضفتهالك


... شكراً مدام 


بحماس ... يا رب تسهل من كل حتة


_______


"فاتحين اللاب توب ع صور أسـ*لحة"


ماسة ... القطعة دي نادرة جداً، لو فكرنا نعمل حاجة شبيه ليها هناكل السوق كله


... اممم مش تقيلة شوية؟


... أه ، مهي فولاذية .. لكن إمكانياتها عالية وتعتبر أخطر أنواع الأسل…حة النارية ، دة غير انها ممنو*عة دولياً 


... طالما هي ممنوعة يبقى انا فيها 


بهمس ... تعرف اني بموت ف ذكاءك وقراراتك الجدية 


... وبعدين؟


"نفخت بضيق وهو تابع" ... اشربي عصيرك 


______


"كنزي سمعت صوت صراخ ونزلت تجري"


بقلق ... ف ايه؟


أركان ... ماسة بتتوجع 


... ايه دة هي بتولد !!


... ههههه 


"خرجت تصرخ من الحمام" 


... عااااااا .. بطناااااي ، الحقني يا مارد انا بتقطع


"كنزي بمرح" ... انا بتقطع من جوايا ونسيت طعم الفرح ... مالك يا اوخة فيكي ايه


"جريت ع الحمام بسرعة للمرة المية"


... اطلبي الدكتور يا ريم ، انا مش فاهم جرالها ايه


... أكيد دي عين 


"وتمتمت ف نفسها" ... عين ايه دي من تأثير الحباية .. بس تستاهل الطفسة بنت الزنخ


"خرجت بعد شوية وهي بتتألم وماسكة بطنها"


... ايه يا حبيبتي أجبلك قصرية!!


بوجع ... مارد أرجوك اتصرف 


"بدلع ساخر" ... أه يا مارد ساعدها واعمل كيكي بدالها


"رمقها بازدراء وريم دخلت"


... الدكتور وصل يا مارد باشا 


____


"الدكتور دخل يكشف عليها وبعدين خرج"


مارد ... مالها يا دكتور؟


... واضح انها واخدة دوا هو اللي سببلها الموضوع دة


بتعب ... بس أنا مخدتش حاجة


الدكتور ... افتكري يمكن خدتيه وانتي ناسية 


"بزمجرة" ... بقولك مخدتش ولا أكلت حاجة غير شربت عصير بس


"مارد عقد حواجبه بتعجب وكإنه افتكر حاجة"


... انتي شربتي العصير اللي المفروض كان ليا!!!


"كنزي بتوتر وسرعة" ... طب استأذن أنا ، أفتكرت اني لسة مصلتش العصر 


بصرامة ... ثانية واحدة .. انتي اللي طلبتي العصير دة!!!............


يتبع...

رواية هي والمارد الفصل الرابع عشر 14 بقلم ايه حسن


 

رواية هي والمارد الحلقة الرابعة عشر

"بصوت عالي" ... استني هنا يا كنزي!


«قالها وهو بيمشي وراها بعد ما خرجت من الأوضة»


"وقفت والتفتت له بضيق" ... عايز ايه!! 


"بحدة" ... انا مش بكلمك! خرجتي من الأوضة ليه


"بزعل مصطنع" ... يعني عايزني أسمعك بتتهمني قدامهم كلهم وأفضل قاعدة!!


... هو أنا اتهمتك! انا بسألك سؤال 


بانفعال ... لا يا استاذ نبرة صوتك كلها اتهام كإنك متأكد ان انا اللي عملت كدة 


... مهو بصراحة محدش غيرك يستجري يعمل العملة السودة دي


 

"بعياط مصطنع" ... اخص عليك يا مانو، يعني انا هكون عاوزة أأذيك! واحطلك حباية ملين ف كباية العصير! دي أكيد عنايات هي اللي حطتها لها


«شهقت عنايات لأنها كانت واقفة صدفة وسمعتها»


"ضيق عينه بشك" ... وانتي عرفتي انها حباية منين! مش يمكن أي نوع تاني من الدوا!!


"بلعت ريقها بارتباك" ... أنـ... أنا بتوقع يعني 


بترقب ... بتتوقعي ااااه 


"قرب منها وتمتمت بنبرة خبيثة" ... عارفة لو طلعتي انتي اللي ورا المقلب دة هعمل فيكي ايه المرة دي !! 


"هزت راسها بنفي وهو تابع" ... بلاش تعرفي دلوقتي خليها مفاجأة أحسن.


"بزمجرة" ... كل دة عشان الست ماسة بتاعتك!


... تؤتؤتؤ ، دة عشان كان زماني مكانها لو انا اللي شربت العصير!.


«بصت له بتشتت وتوتر من نظراته اللي بتترقبها»


_________


... حاسة بإيه دلوقتي يا ماسة؟


... أحسن شوية .. بس انا مش هرتاح غير لما اعرف مين اللي حاول يسمني بالطريقة المقرفة دي ، ولو ان باين أوي مين اللي عملها


"اتنهد بتفكير ف نفسه" ... باين فعلاً ، وانا متأكد بنسبة كبيرة ان هي اللي وراها ... احم ارتاحي انتي دلوقتي وهرجعلك تاني 


_______


"بتلف حوالين نفسها ف الأوضة بارتباك"


... أعمل ايه دلوقتي!. أكيد هو عارف اني انا اللي حطيت الدوا بس عايز يربكني ابن النمرة .. شكله المرة دي هيعلقني من قفايا .. اروح اعترفله طيب!! ، يا ربي ع الحيرة مهو لو معايا تليفون دلوقتي كان زماني متصلة بـ ديما الزفت شافتلي حل ف المصيبة دي 


«قعدت ع السرير بحيرة وهي بتفكر هتعمل ايه»


_______


«مارد مع أركان أخوه ف الجنينة»


... بقولك يا مارد ، عاوز أعمل حفلة عيد ميلادي هنا ف القصر!


... اشمعنى ف القصر !! منت بتعملها كل سنة ف قاعة الحفلات الخاصة


 

... بصراحة نفسي تحضر الحفلة دي، كل صحابي هيتجننوا ويشوفوك 


... ليه! هو انا مايكل جاكسون!!


... أشهر منه ههههه


«قاطع كلامهم وجود كنزي»


... عايزة اتكلم معاك لوحدنا 


... روح انت دلوقتي يا أركان


"مشي أركان وهي قعدت ع الكرسي"


... غريبة يعني أول مرة تطلبي نتكلم لوحدنا!


... اسمع يا واد انت ، المكر بتاعك دة مش هيخيل عليا ، انا عارفة انك عارف مين اللي حط الملين ف العصير ، فبلاش تلعب عليا وتحاول توقعني، وانا جيت أهو أعترف


... وانتي جاية تعترفي ع نفسك عشان خايفة من العقاب؟


"اتصنعت القوة" ... انا مبخافش من حاجة ، بس عايزاك تعرف كان نيتي ايه من الأول 


"وقف بتذمر" ... نية ايه اللي بتتكلمي عنها! هي الحباية وقعت ف الكباية غصب عنك!!


 

... لا، انا بس حسيت إنك بتتعسّر وقولونك بيتنفخ فحبيت أساعد يعني غلطانة أنا كدة


... هو حد اشتكالك أصلاً! دة انتي غريبة جداً 


"بزمجرة" ... ما خلاص ياض انت، مضايق أوي عشان ست الحسن جالها اسهال! أهي فوق عندك روح غيرلها البامبرز واهتم بيها


"بخبث" ... متشغليش بالك، أنا مش هخليها تمشي من هنا غير لما تبقى كويسة ، أصل مش معقول حد رقيق زي ماسة اسيبه يتوجع من غير ما اهتم بيه!.


«رفع حواجبه وهو بيبتسم بمكر عشان يحرك جانب الغيرة عندها ، وبعدين مشي وسابها»


"تمتمت بصوت عالي شوية" ... اشوفك والع معاها ان شاء الله 


_______


«تاني يوم قاعدين بياكلوا ع السفرة»


... مدام عنايات ، يا ريت تطلعي الأكل لـ ماسة وانا هاجي أأكلها بنفسي 


"ضغط ع الكلمة الأخيرة بتأكيد عشان يغيظ كنزي اللي قاعدة بتاكل ومش مهتمة بكلامه أو بمعنى أصح بتمثل كدة"


عنايات ... تحت أمرك يا باشا


"نرجس بضحك" ... اول مرة نشوف كنزي بتاكل معانا ع سفرة واحدة!.


"رفعت وشها" ... منا ان شاء الله بعد ما أطلع من بيت الذ*ئاب دة ناوية أطلع عمره وأغسل نفسي بمية زمزم ، يمكن ربما يقبل توبتنا ، أو ربنا ينزل العذ*اب ع قو*م إبلـ ـيس اللي عايشة ف وسطهم دول 


 

"كمال وقع الأكل من بوقه وهو بيكح بقوة ، ف لحظة إن مارد مسكها من رقبـ*تها باندفاع"


... تحبي أو*قف اللقمة ف زورك وتمو*تي شهيدة الأكل!!!


"بصوت مخنوق" ... شالا تتكسر إيدك يا رب 


"سابها بضيق وقام طلع السلم ودخل عند ماسة"


شاهد أيضًا

"مسكت رقبتها بألم" ... عااااا ، ان شالله تمو*ت انت 


________


"بدلع" ... ميرسي يا مارد انك مهتم بيا كدة 


«وكانت بتحاول تمسك ايده بس هو سحبها بسرعة»


"بضيق" ... قولتلك مية مرة مبحبش الطريقة دي! 


"بعياط" ... انت اتغيرت معايا أوي يا مارد


"وقبل ما هو يرد، وقفت هي ع الباب وحطت ايديها ف وسطها" 


... يا موحني يا موحني ، وايه كمان يا ضنايا!! 


بحنق ... انتي ازاي تدخلي من غير استئذان!!


"وهي بتزق رجلها عشان تقعد ع طرف السرير"


... استئذان ايه يا بت هو انتي فاكرة نفسك قاعدة ف وكالة ابوكي عباس الزفر


"بضيق تأفف" ... بابي اسمه زيدان الزنخ


... زفر من زنخ مش هتفرق أهي كلها عفانة 


"بزمجرة" ... انتي عايزة ايه! مش كفاية اللي عملتيه فيا!


... خلاص يا ماسة .. وانتي اتفضلي حضرتك 


"شوحت بإيدها بزمجرة" ... لا مش هتفضل انا قاعدة ف ملك الشعب


... طب يلا يا ماسة نسيبلها احنا الأوضة


بحماس ... أيوة يلا


«وقفت بسرعة وهي مبسوطة ومشيت مع مارد  .. أما كنزي واقفة مبلمة من اللي حصل قدامها»


________


«الاتنين واقفين قدام حمام السباحة بيتكلموا ، ومارد بيمثل انه بيضحك عشان يغيظ كنزي اللي واقفة بعيد ومراقباه»


... متيجي يا مارد ننزل البسين!


''بص ناحيتها بطرف عينه لقاها بتفرك ف ايديها بغل"


... آه طبعاً ، يلا دة انا حتى بقالي فترة كبيرة معومتش


«جات عليهم وماسة تابعت بدلع لما شافتها"


... طب اقلع انت هدومك وانا هروح ألبس المايوه


... مايوه يا بنت المتسـ ـلخة ، وربنا لطلع عين أهلك


«مسكت دراعها وعضتها فيه»


صرخت ... عاااا دراعي يا عضاضة ، ابعدي عني


"مارد مش قادر يسيطر ع نفسه من الضحك"


... خلاص يا كنزي اهدي يا مجنونة 


"زقت ايده" ... اوعى ياض 


«زقتها وقعت في المية ، بس قبل ما تقع مسكت أيدها ووقعت معاها»


... عاااا يا بنت الكـ ـلب ما بعرفش أعوم 


«نزل مارد بسرعة يلحقها، والزنخ وصل ولقى بنته واقعة ف البسين بهدومها»


... ايه اللي بيحصل هنا


"مارد شال كنزي ع دراعه وطلع بيها برة حمام السباحة"


بزعيق ... فوطة بسرعة 


«جريت ريم بسرعة ومعاها المنشفة ، سحبها منها ولفها بيها عشان تفاصيل جسمها متبانش بسبب البلل»


_______


... عاجبك كدة يا مارد! 


ببرود ... كدة ايه؟


"بحنق وزمجرة" ... زقتني ف المية 


... انتي اللي استفزتيها، استحملي بقا 


الزنخ ... ايه اللي غيرك كدة يا مارد! حياتك كلها بقت فوضى من ساعة ما اتجوزت 


... قوله يا بابي عشان يفوق لنفسه 


"مسكها من وشها وجز أسنانه" ... انتي نسيتي نفسك ولا ايه! صوتك لو اترفع مرة تانية انا هسحب لسا*نك وا*قطعه


"هزت راسها بخوف ، وزقها بضيق وسابهم وطلع فوق"


_______


«كنزي حاضنة نفسها وبتترعش»


... أه يا بنت الزنخ ، إلهي يجيلك تبول لا إرادي 


دخل المارد الأوضة ... انتي بردانة ولا ايه؟


"صرخت بزمجرة" ... ملكش دعوة يا*بن النمرة ، اطلع برة 


بحدة ... ما كفاية طولة لسان بقا! بوقك دة مبيعملش حاجة غير يتلامض بس !!


بزعيق ... أيوة وامشي من الأوضة ، انا مش عايزة اتكلم معاك


"بياخد نفس ويطلعه بغضب وقرب منها باندفاع ومسكها من أيدها رماها ع ضهرها ع السرير"


... انت اتجننت، اخرج برة بقولك 


"صرخت فيه وهو اتجنن منها ، ومن غير تفكير هـ ـجم عليها وحاول يبوسها غصب عنها وهي فضلت تصرخ"


... عااااا ، اوعى يا حيوان يا مـ ـغتصب ، يا مااااااماااا


«ومن غير ذرة مشاعر مسك هدومها قطـ عها بطريقة و*حشية و.....


يتبع...

اللي عاوز باقي الروايه توصله يعمل متابعه من هنا 👇👇


من هناااااا

تعليقات

التنقل السريع
    close