رواية ممنوع الدخول
البارت العاشر♥♥
نظر المدير ورباب بصدمه لعدي
المدير وهو يبتلع ريقه: حضرتك بتتكلم بجد
عدي بجديه أخافته: أومال هضحك عليك مثلا
المدير مسرعا: لا أبدا يا فندم منور أتفضل أتفضل.. أنهي كلمته وهو يشير إلي المقعد الذي أمامه... ذهب عدي وجلس بهدوء تحت نظرات المدير المدهوشه... ونظرات رباب المعجبه... ونظرات مريم المصدومه
عدي: الانسه مريم جت وكانت طالبه مني معلومات عن قضيه عزام الدسوقي
المدير: أيوه حصل يا فندم
عدي: أنا جاي علشان أقولك أن المعلومات اللي جابتها الانسه مريم أه قليله بس هي دي المعلومات الحقيقيه لاأزيد ولا أقل... هي مكدبتش عليك
المدير: تمام يا فندم اللي تؤمر بيه
عدي: الانسه مريم هي اللي هتبقي مسؤله عن القضيه وهتابع معايا
رباب بحقد: مريم دي طفله مش هتعرف تتابع حاجه أنا أقدر أبقي مكانها
عدي ببرود: أظن كلامي واضح مش بحب حد يقاطعني ولا يعارضني الانسه مريم هي اللي هتابع معايا ولو حد تاني جه مكانها مش هيحصل كويس
المدير بخوف: أنت تؤمر يا باشا
عدي وهو يقف: الامر لله أنا كده كلامي خلص عن إذنكوا... وعندما مر بجانب مريم غمز لها بإحدي عينيه... خرج من المكتب فلحقت به
مريم: يا ظابط أستني
عدي بضحك: ههههه يا دي النيله علي الظابط وسنين الظابط نعم
مريم:أيه اللي أنت عملته ده
عدي:عملت أيه
مرمي:يعني تيجي لحد هنا علشان تقول للمدير أني مبدلعش ومجبتش معلومات غلط وكمان طلبت منه إني أكون أنا اللي متابعه القضيه معاك ليه بقي
عدي بغموض:بعدين هتعرفي
مريم:لا عايزه أعرف دلوقتي
عدي:وأنا قولت بعدين...ثم قال لها:سلام يا باربي... وتركها ورحل تحت صدمتها
___________________
في شركه (F&M&S)
كان يجلس مازن يباشر عمله حتي سمع صوت طرق علي باب مكتبه
مازن: أدخل
دخلت رانا السكرتيره الجديده له وكانت تحمل كوب نسكافيه بيديها ووضعته علي المكتب أمامه
مازن بتعجب: أيه ده يا رانا أنا قولت عايز قهوه مظبوط مش نسكافيه
رانا مسرعه: بص بقي أنا مش بعرف أعمل قهوه عشان نبقي علي البر كده
مازن بتعجب: مبتعرفيش تعملي قهوه ليه
رانا ببلاهه: مش بحبها فمتعلمتش أعملها بسيطه خالص أهي
مازن بأبتسامه: خلاص يا ستي هشرب النسكافيه ومش هكسفك بس ياريت تتعلمي القهوه لاني بعشقها وهي دي اللي بتظبط دماغي تمام
رانا: هحاول
مازن: ياريت أتمني يلا علي مكتبك بقي... خرجت رانا من مكتبه وجلست علي مكتبها وثواني ودلفت فتاه ترتدي فستان قصير وتنظر لها بتكبر
الفتاه بتكبر:أنتي يا بتاعه
لم ترد رانا عليها
الفتاه بغضب:أنا مش بكلمك يا زباله..وأيضا لم ترد رانا عليها تلك المره
خبطت الفتاه بيديها علي المكتب بعصبيه..فرفعت رانا عينيها ببرود لها:نعم
الفتاه:أنا مش بكلمك يا بتاعه أنتي مش بتردي ليه
رانا:أصل أنا ماما قالتلي مردش علي الناس المهزقه
الفتاه: مين دي اللي مهزقه يا زباله أنتي
رانا: هو أنا جبت سيرتك يا أبله...وبعدين عيب تشتمي نفسك يا أبله
الفتاه: أبله مين لا دي أنتي لازم تتربي وتترمي بره أنتي وأشكالك
خرج مازن علي صوتها.. وأول ما رأته تلك الفتاه جرت إليه وقالت ببكاء:أنت جايب الموظفين بتوعك علشان يهنوني يا مازن
رانا:أيه يا بت السهوكه والمحن ده أومال مين اللي كانت عامله نفسها هيركليز من شويه
الفتاه ببكاء مصطنع: شوفت شوفت بتكلمني إذاي
مازن بحده: أيه يا رانا اللي بتعمليه ده مينفعش كده إعتذري حالا
رانا: مش هعتذر
مازن وقد بدء صوته يرتفع: بقولك إعتذري لومعتذرتيش إعتبري نفسك مرفوضه
نظرت رانا إليهم بلامبلاه ثم أخذت حقيبتها ورحلت وهي تقول: تقدر تعين سكرتيره جديده لان أنا مستقيله.. ثم خرجت نهائيا تحت نظرات تلك الفتاه الشامته ونظرات مازن الحائره فهو لم يري أي شئ سئ من رانا فهي فتاه عفويه جدا ماهره بعملها ومرحه فهو يتذكر عندما كانت تغازله دون قصد منها وتخجل وتنصرف سريعا
مازن وهو ينظر للفتاه: هي عملتلك أيه
الفتاه: ردت علي وحش يا ميزو وأقتربت حتي تحضنه
مازن بحنق وهو يبعدها عنه: أوعي يا تالا قولت مليون مره مش بحب الطريقه دي.. وبعدين هي ردت وحش منها لنفسها كده من غير ما تعملي حاجه يعني
تالا بتوتر: ا اا أيوه يعني أنا هتبلي عليها مثلا
مازن: طب تمااااام أوي... ثم دخل مكتبه وفتح اللابتوب الخاص وشغل الكاميرات المسجله
تالا بخوف: هتعمل أيه
مازن بخبث: هشوفها ردت عليكي ليه وإذاي علشان أعاقبها بنفسي..... ثم حول نظره إلي شاشه اللابتوب ورأي وسمع كل ما حدث فرفع نظره و إلي تالا بغضب شديد
تالا: ما هي اللي مردتش عليا يا مازن
مازن وهو يصرخ بها بغضب: براااااا ومشوفش وشك هنا تاني فاهمه والعقد اللي بينا وبينكوا ملغي براا....... خرجت تالا من مكتبه وهي تحمدالله إنها خرجت حيه من بين يدي ذلك الوحش
مازن: أووووووف هرجعها إذي أنا دلوقتي علطول متسرع وغبي غبي
فهد وهو يدخل من باب المكتب: لا متقولش أتجننت أخيرا وبقيت تكلم نفسك
سامر وهو يبتسم: تصدق شكله كده
مازن وهو يجلس: بصوا مش ناقصاكوا عايزين تحفلوا علي حد مش هنا علشان هنرش مياه
فهد وهو يجلس علي المقعد الذي أمامه وتحدث بأشمئزاز: هنرش مياه بزمتك دي ألفاظ تتقال يا معفن
مازن: فهد أنا بجد مخنوق
سامر: مخنوق من أيه يعني ولا النهارده يوم الخنقه العالمي للجميع
فهد: ليه مالك أنت كمان ما هي نقصاكوا
سامر وهو يمسح علي وجهه بملل: كالعاده أمي عايزه تجوزني
مازن وقد عاد لمرحه الذي لاينتهي: يا تي بيضه هتتجوزي وتخشي القفص يا حلوه
سامر بتحذير: نقوملك أوريك الحلوه دي هتعمل فيك أيه أتلم علشان مروحكش بيتك علي نقاله
مازن وهو يرفع يديه بأستسلام: إحنا أسفين يا صلاااااح
فهد: أيوه يعني أيه الجديد في الموضوع ده ما هي ماما مني علطول بتفاتحك في الموضوع ده وبدبوا خناقه مع بعض وأروح أصالحكوا ها فيه أيه تاني
سامر: لا المرادي مصممه أوي وعايزه تجوزني واحده من بنات صحابها... وقالتلي هتكلمها علشان نعمل الخطوبه
مازن: أحيه يا أبو سوسو ده الموضوع طلع جد المرادي
سامر بسخريه: شوفت
فهد: طب أنت شوفت البنت دي
سامر بعد إهمتمام: لا ومش هتفرق لسه رأي متغيرش فيهم كلهم بتوع ميكاب وشوبينج والحاجات التافهه دي
فهد مكملا: والفلوس ممكن يبعوك شخصيا علشان الفلوس بدل هيستفادوا منها كلهم نوع واحد ****** بلا جواز بلا بتاع
مازن وهو ينظر لهم بأشمئزاز: كتكوا نيله صحبه معقده كان مالي ومالكوا بس وبعدين هو أيه اللي بلاها جواز يعني أنا هفضل سنجل بائس كده لحد إمتي حد يقولي
فهد: بس يا زفت والباشا الي كان زعلان من 3 دقايق ده راح فين
مازن وقد تذكر ماحدث فأعتلت ملامحه الحزن: موجود اه
سامر: مالك يا أخويا أيه اللي حصل
قص لهم مازن ما حدث........
سامر: أنت غلطان يا مازن أنك حكمت من غير ما تشوف
مازن بتنهيده: غبي وحمار أنا عارف نفسي.... المشكله دلوقتي هرجعها تاني إذاي
فهد: مش لازم ترجها شوفلك واحده تانيه
مازن: والله ما هرد عليك
سامر: يا فهد البنت كويسه ومؤدبه وشايفه شغلها كويس يسيبها ليه أنت بس حاول تكلمها وتعتذرلها وترجع تاني
مازن: مش عارف بس ممكن متقبلش
فهد: ومتقبلش ليه بقي هي تطول تشتغل في الشركه هنا
مازن: فهد أبوس صوابع عيلتك صباع صباع بلاش أم النفخه الكدابه دي لو إتعملنا مع الموظفين بالطريقة بتاعتك دي مش هنلاقي حد يشتغل هنا
فهد: لا كلهم هيشتغلوا علشان الفلوس
سامر: مش كلهم يا فهد فيه ناس عندها كرامه وعزه نفس مش هيرضوا يشتغلوا معاك بطريقتك دي
فهد وهو يقف بلامبلاه: لا بيشتغلوا وهروح علشان ورايا كام مشوار مهم....... وبعد بكره مسافر والصفقه بكره ولازم أظبط الدنيا قبل ما أسافر و ورق الصفقه لازم يبقي في أمان فاهمين
مازن: تمام متقلقش.... ثم نظر لسامر وجده شارد: سامر سامر
سامر: أيه في أيه
مازن: ده أنت مش هنا خالص كل ده علشان هتجوز يا زميكس
سامر: لا أبدا أبدا ثم نظر لفهد وقال بغموض: فهد هو الورق بتاع الصفقه دي فين
فهد: في الخزنه في آمان يعني متقلقش
سامر: تمام تمام..... هنروح النهارده نقعد مع الواد رأفت شويه ماشي
مازن: إشطا أنا معنديش إعتراض
فهد: تمام وأنا هبقي أحصلكوا علي هناك.... ثم خرج كل من فهد و سامر إلي مكاتبهم وحاول مازن محادثه رانا علي الهاتف ولكنها لم تجيب عليه
مازن: شكلك عنيده يا رانا بس علي مين لو أنتي دماغك ناشفه... فأنا دماغي جزمه قديمه وهترجعي الشغل برضه...
_________________________________
في شركه الهاشم جروب
كانت تجلس ملك مع ريم السكرتيره وكانت تعلمها أساسيات العمل
ريم: ها يا ستي فهمتي كده
ملك: أيوه ده سهل جدا فهمت خلاص
ريم بود: ممكن أسالك علي حاجه
ملك بأبتسامه: طبعا أسألي يا عسليه
ريم: هو أنتي بجد مصدقه اللي شوفناه في مكتب مستر أدهم
ملك: أه أنا شوفت بعيني محدش قالي
ريم: بصي يا ملك.... بما أنك هتشتغلي هنا لازم تعرفي أن مستر أدهم بجد إنسان كويس جدا يعني عمرك ما هتلاقي مدير بيتعامل بالطريقة دي بيعاملنا بكل تواضع وإحترام أي حد محتاج مساعده بيعملهالوا وطريقته كويسه ومحترمه معانا كلنا
ملك: إحم طب وأنا مالي
ريم: علشان أنا ملاحظاكي أن طريقتك ناشفه معاه زياده عن اللزوم والبنت اللي كانت معاه دي هي اللي رمت نفسها عليه بجد صدقيني
ملك وهي تفرك يديها: يعني هو مش من النوع ده
ريم بنفي: لا طبعا ده بيصلي وعارف ربنا صدقيني
ملك: طب الحمدلله علي العموم ربنا يهديه ويهديها... وكانت من داخلها تشعر بفرحه لا تعلم سببها بسبب حديث ريم عليه وعن أخلاقه فهي لاحظت هذا أيضا طريقه تعامله مع الموظفين
أتت حور ودخلت سريعا حتي إنها لم تلاحظ ريم وملك
ملك وهي تنظر لحور: لا الله ما قوي إيمانه الصراحه
ريم بضحك: ههههه يا بنتي أتهدي شويه دي الانسه حور أخت مستر أدهم يا أم دماغ شمال
ملك بإحراج: أيه ده بجد إحم طيب
أتي لريم إتصال من أدهم: حاضر يا مستر أدهم
ثم نظرت لملك: لوكا هاتي واحد قهوه مظبوط و واحد عصير فراوله ودخليهم لمستر أدهم
ملك: حاضر... ذهبت ملك وأحضرت المشروبات و طرقت باب المكتب ثم دخلت وجدت حور تجلس مكان أدهم وأدهم ينظر لها بغيظ
حور: الله أيه الجمال ده لا لا مشغل قمر يا واد يا أدهم معاك
ضحكت ملك بخجل: شكرا ده من ذوقك
حور: يا خلاثي دي بتكسف يا دوما لا أنا حبيتها
أدهم: وأنا هحبك أكثر لو قومتي من علي كرسي مكتبي
ملك: دي القهوه والعصير عن إذنكوا
حور: لا إذنكوا أيه بس يا عسليه إستني هنا أنتي بقي ملك المتدربه الجديده وكمان سكرتيره أدهم صح
ملك: أيوه صح هو حضرتك تعرفيني
حور: ياااااااه يا بنتي ده أدهم علطول ملك ملك ملك حكالي كل حاجه عنك وأنتي الصراحه طلعتي أحلي من الوصف
ملك وقد خجلت منهم: متشكره جدا لذوق حضرتك عن إذنكوا..... ثم تركتهم وخرجت بخجل
نظرت حور لادهم وقالت: طب والله البت حته فراوله خساره فيك
أدهم بسخريه من حديثها: خساره فيا ليه يا مرات أبويا
حور ببساطه: البت حته بسكوته
أدهم بصدمه: نعم ملك بسكوته إذاي يعني ده برعي
حور: برعي في عينك بقي البسكوته دي يتقال عليها برعي بس ياض بس الواضح إنها طيبه وعسوله كده
ادهم: طيبه وعسوله طب وعهد الله دي برعي
حور: حلووو مش هي برعي... ملكش دعوه بيها بقي
أدهم: وحياه النونا بت أنتي جايه تحرقيلي دمي ولا جايه علشان تساعديني
حور وهي تستند بظهرها علي الكرسي: علميا جايه أساعدك... عمليا جايه أتسلي شويه علشان مواريش حاجه
أدهم: جزمه قديمه
حور بتحذير: دووووومي
أدهم: أتلميت أهو هتعملي أيه يا كرومبو
حور: أنت عايز تبقي صورتك حلوه قدام البت صح
أدهم: مظبوط يا معلمه
حور: تمام يبقي سيب الموضوع ده عليا أنا هخليها تغنيلك حبه جنه أنا عشت فيها
أدهم وهو يسقف: حلوتك يا شيرين يا عبد الوهاب والله بعشقك كده لله في لله
حور بضحك: مصلحجي أوي يلا هاخد فراولتي وأخرج بره أتلكم مع مرات أخويا المستقبليه شويه
أدهم وير فع يديه ويدعي: يسمع من بوقك ربنا يا حور يا بنت شيرين قادر يا كريم
حور بضحك: ههههه ماشي أخويا... ثم أخذت كوب العصير الخاص بها وخرجت إلي ملك
حور: مساء الخير علي المزز
ريم: مساء الخير يا حور إذيك
حور وهي تجلس بجانب ملك: تمام الحمدلله يا عروستنا الفرح أمتي
ريم بخجل: كمان شهرين
حور: ربنا يتمم بخير يا قلبي..... بقولك يا ريمو تعالي عايزاكي في حاجه
ثم أخذتها بعيد قليلا وهمست لها: بقولك أيه زقي عجلك شويه علشان عايزه أوفق راسين في الحلال
ريم بعدم تصديق: متقوليش ملك ومستر أدهم
حور: أيوه هما يلا بقي علشان نلحق نحجز الفرح يا بت...... ذهبت ريم وهي تضحك علي تلك الفتاه المرحه
ذهبت حور وطلبت من ملك الجلوس معها وبعد قليل دخلت حور وهي تبتسم لادهم
أدهم: بتضحكي كده ليه أنتي إتهبلتي
حور: بقول تلحق تجيب الاجهزة الكهربائيه
أدهم بغباء: أجهزه كهربائيه ليه
حور: أوووووف علي الغباء يا أبني مش أنت كنت عايز البت تاخد صوره حلوه عنك وتفهم إنك كويس ومحترم يعني
أدهم: ايوه
حور: أنا كملت البت وحكتلها عن أخلاقك وأمجادك ويعني حسنت صورتك قدامها شويه بعد الموقف الزباله اللي حصل وهي شكلها كانت مستنيه أي تبرير حستها فرحت كده
أدهم بلهفه: بجد
حور بغمزه: أيه هو الحب ولع في الدره ولا أيه يا دومااااا
أدهم: إتلهي بقي لما نشوف أيه اللي هيحصل المشكله أن البت نشفه شويه يعني حتي لو بكلمتين حلوين مش هتلين معايا
حور بتحذير: أدهم أنا أتكلمت مع البنت وقعدت معاها علشان أنت قولت أنك أبتديت تتعلق بيها ومعجب بيها وعايز تتقدم بس خايف لترفضك علشان أنا كده أتكلمت معاها يعني مش علشان تتسلي بيها
أدهم بأبتسامه هادئة: حور أنا أه بتكلم مع دي وأضحك مع التانيه بصفه هزار لكن عمري ما تعديت حدود الكلام مع أي واحده أنا عندي أخت بنت وأكيد ربنا هيرضها فيا لو لعبت بأي بنت وفوق كل ده أنا بخاف من ربنا أنا بصلي وحافظ قرآن أكيد مش هعلقها بيا وأسيبها وقولها كنت بتسلي.... أنا فعلا فيه حاجه شديده شداني لملك معرفش أيه بس حاجه بتخليني علطول عايز اشوفها... قولت الاعحاب ده يمكن علشان مختلفه شويه عن باقي البنات اللي شوفتهم بس لا إكتشفت أن هي حاجه تانيه... حاسس.. حاسس أني أبتديت أحبها فعلا
ذهبت حور إليه وأحتضنته: دومي أنا عارفه أخلاقك يا واد واثقه فيك بس بصراحه كنت عايزه أتأكد أنك فعلا عايزها
أدهم: يعني أروح أطلب أيديها
حور: يا أختااااااي يا واد لا أنت المفروض دلوقتي تحاول تخليها تحبك ذي ما بتحبها مش محتاجه اقولك يا خبره
أدهم وهو يعدل ياقته: ثقه في الله نجاح
حور: أقولك علي حاجه
أدهم: أيه
حور: مش متفائله
قام أدهم برمي وساده من الاريكه عليها فأخذت شنطتها سريعا وذهبت إلي الباب: سلاموزززز يا عريس وتركته وذهبت
أبتسم أدهم وجلس شارد في كيفيه جعل من ملكه قلبه تحبه كما يحبها
___________________________________________
في ڤيلا هاشم
كان يجلس هو وشيؤين يتناولوا القهوه في الحديقه حتي دخبت الخادمه وأخبرتهم إنه هزاك شخص يريد مقابلتهم.... سمح هاشم لدخول ذلك الشخص فدخلت هي بكعب حذائها العالي وملابسها الملتصقه علي حسدها كأنها جلد ثاني لها
سوزي: هااااي
شيرين:أنتي مين
شوزي بغرور: أنا سوزي خطيبه فهد الشرقاوي اللي بنتك بتحري وراه
وقف هاشم بغضب: أهرسي قطع لسامك بنتي مين اللي تجري ورا حد ليه هي زباله ذيك
شيرين: والله العظيم لو ما مشيتي من هنا لهكون ماسحه بلاط الڤيله ده بيكي
سوزي ببرود: خلصتوا أنا كل اللي جايه أقولوا خلو بنتكوا تبعد عن فهد لانه بتاعي فاهمين.... يلا تشااااااو.... ثم تركتهم وخرجت ولكنها لمحت فهد يدخل لهم فذهبت وخرجت من الباب الخلفي سريعا قبل أن يراها أحد
دخل فهد وجد هاشم يتحدث بغضب وشيرين مثله وعندما رأه
هاشم بغضب: أهلا بالباشا اللي مخلي اللي يسوي وميسواش يتكلم علي بنتي
فهد بتعجب: مالك يا عمي أيه اللي حصل بس
شيرين: بدل أنت خاطب يا أخويا مالك ومال بنتنا
فهد بدهشه: خاطب خاطب إذاي يعني
هاشم بسخريه: لا والله متعرفش إذا كنت خاطب ولا لا ليه كنت في غيبوبه ساعتها.. أومال سوزي دي أيه
فهد بغضب: سوزي
شيرين: أيه أتعصبت إنها جات وقالتلنا... إحنا أصلا مش فارق معانا خاطب ولا لا... بس لما تيجي واحده زباله ذي دي وتقول أن بنتي بتجري وراك يبقي من حقنا إننا نبعدها عنك
فهد وهو يحاول أني هدأ نفسه: مدام شيرين ممكن حضرتك تسمعيني وتفهمي أنتي وعمي وانا هقولكوا كل حاجه
هاشم: نفهم أيه
فهد: تفهموا أن الموضوع............... بعدما قص لهم فهد كل شئ
شيرين بتعجب:أومال هي قالت كده ليه يا بني
فهد بضحكه سخريه:فكراني أهبل وهرجعها تاني ليا أول ما تقولي إنها ندمانه غبيه
هاشم:فهد خرج حور من كل المشاكل دي
فهد بهدوء:متقلقش يا عمي دي في عينيا...وإحنا كده كده عندنا شغل بعد بكره هنسافر كندا
شيرين:بص يا أبني حور أمانه في رقابتك إعتبرها أختك وخلي بالك منها
فهد:بنت عمي في عنيا متقلقيش....ثم قال في نفسه(قال أختي قال).....هنا ودخلت حور
حور:السلام عليكم
الجميع:وعليكم السلام
شيرين:كنتي فين يا حبيبتي
حور:روحت قعدت مع أدهم شويه علشان كنت زهقانه
هلشم بمرح:الشركه كويسه عملتوا فيها حاجه صح
حور:عيب عليك يا بوب دي في عنينا يا كبير
فهد:مش هتسلمي عليا ولا أيه
حور بأبتسامه صفراء:أهلا.......دخل حازم هنا وقد عاد من عمله
حازم:مسا مسا يا رؤوف
حور:مسا مسا يا إبراهيم
حازم:إذيك يا فهد
فهد:كويس
حور وهي تتمتم:باااااارد
حازم:طب أنا هطلع أريح شويه علشان تعباااااااان
حور:خودني معاك يا زوما لاحسن هموت وأنام سلاموززز
أخذها حازم وصعد كل شخص لغرفته وذهب فهد إلي سامر ومازن عند رأفت
رأفت:ما لسه بدري يا أخويا بيت أهلك هو
فهد:بس يا زفت
رأفت:عنيف أنت أوي يا دودي
قام فهد بلكمه:قولها تاني وهشلفطلك ملامح وشك الحلو ده
رأفت وهو يمسك وجهه بألم:ااااااه يا مفتري كل ده علشان عيني زرقاء وحلوه غيران مني اااااه يخربيتك مش قادر
سامر:أنت بتتهدوا أمتي بس
رأفت:بس يا كئيب كتكوا نيله في كأبتكوا أنا عارف أنا مصاحبكوا علي أيه ولا ما فيه حد عدل فيكوا غير الواد مازن...نظروا لمازن الذي لم يتحدث منذ بدايه السهره ولا حتي يضحك ويعلق كعادته....بل كان يحاول التحدث في الهاتف
سامر:أنت بتعمل أيه يا مازن
رأفت بغمزه: أيه موزه جديده
مازن: بس يا حيوان
رأفت: حتي أنت يازوما وأنا اللي كنت بقول أنك الجدع اللي فيهم أاااااااه يا قاسي
فهد: أنت بتعمل أيه بجد
مازن بحنق: مش راضيه ترد عليا
سامر بتعجب: هي مين
مازن: رانا
سامر: طبيعي مش هترد علي حضرتك بعد اللي حصل بس أنت ممكن تبعت حد ليتها ييلغها بطلبك في إنها ترجع الشغل
فهد: أو أبعت قرشين وهي هترجع
مازن: مش وقتك والله
فهد: أنا غلطان أتفلق
رأفت: اااااه الموضوع الي الواد سامر حكالي عليه بصراحه أنت غلطان
مازز: عرفت أن أنا زفت متنيل غلطان هعمل أيه بس
فهد: هنلقيلها حل إهدي... المهم أنا هروح دلوقتي علشان الميتنج بتاع بكره الصفقه مهمه وازاي تتم فاهمين
مازن: إن شاءلله خير متقلقش
رأفت: ربنا معاكوا يا وحوش هتم متقلقوش..... ودعهم فهد ورحل... وبعد قليل لحقه مازن وسامر وأنتهي اليوم
_____________________________________
في صباح يوم جديد
في شركه(F&M&S)
كان يجلس فهد في إنتظار سامر ليحضر ورق الصفقه ومعه عملاء الشركه الاخري الذي سيعقدون الصفقه معه
فهد: أووووف هو علطول متأخر كده
مازن بتوتر: إهدي إنشاءالله هيجي
هنا ودخل سامر وهو ينهج
مازن: مالك يا أبني
سامر: الصفقه ورق الصفقه مش موجود
فهد بعصبيه: يعني أيه إتبخر
مدير الشركه الاخري: أيه الكلام ده يا فهد بيه
فهد: إستني حضرتك أميظ في حاجه غلط..... ثم نظر لسامر: إختفي من الخازنه إذاي يعني
سامر: معرفش دورت وملقتش حاحه
وقف المدير والعملاء وقال: ياريت تحترموا بعد كده العملاء بتعكوا وتحافظا علي ورق مهم ذي كده ولما تيقوا تلاقوه أبقوا كلموني عن إذنكوا وتركهم وذعب
غضب فهد كثيرا وقام بتكسير كل ما حوله ثم نظر لهم بغضب
ودخل مدير الحسابات: فهد باشا الورق فيه حد خده وعامل البوفيه شافزه
مازن: طب هو فين
دخل عامل البوفيه وقال: يا فهد بيه أنا كنت بجيب قهوه لموظف هنا وشوفت مازن باشا وهو ماسك ورق في إيده وبيتسحب ذي الحراميه لامؤخذه وفي سلمه لواحد تاني خده وخرج بره الشركه
نظر فهد بصدمه لمازن:....................

تعليقات
إرسال تعليق