البارت الرابع والخامس
من روايه سجينه_الفهد
بقلمي هدير_بدر
ريم : اااااه ليه كدا يا أمي الحقيني
محاسن : اخرصي يابت
ريم : بطني بتجيب د*م الحقيني ابوس ايدك ليه فت*حتي بطني كدا
وفاجاه اغمي عليها
محاسن راحت القسم وسابت ريم غرق*انه في د*مها
محاسن : عايزه البيه
العسكري : امشي يا وليه من هنا
محاسن : قوله تبع مراتك
العسكري دخل بلغ فهد
فهد خرج وقلبه بيدق : عايزه اي يا وليه انتي
هاتصاحبيني والا ايه امشي من هنا بدال ماسجنك
محاسن بتمثل الدموع : الحقني يابيه ريم داخله عليها لاقيتها فاتحه بطنها وغرق*انه د*م
فهد حس ان الدنيا وقفت بيه : بتقولى اي
محاسن : الحقني يابيه انا مش معايا فلوس اكشف عليها
فهد : روحي انتي وانا جاي اخفي من وشي
محاسن مشيت جري وعلي وشها ابتسامه
فهد جري علي العربيه وفضل يسوق بسرعه : انا خاااايف عليها ليه هي ماتهمنيش في حاجه استغفر الله هي برضو مراتي لازم اقوم بواجباتي ناحيتها
وراح البيت وكسر الباب ودخل
شالها وجري بيها للمستشفي
الدكتوره شافته كدا جابوا الترولى وخدوها منه
محاسن روحت البيت مالاقتشي ريم : طاب وانا الاقيها فين دي لا وك*سر الباب جتك كسره في نفو*خك يابعيد
وقعدت : هو الحظ الاسود كدة دايما يعني فتحت بطنها ولا استفدت اي حاجه
فهد كان قاعد قلقان علي ريم
الدكتوره : هي بقيت بخير بس هي ضعيفه محتاجه رعايه كامله .
فهد : اقدر اخشلها دلوقتي
الدكتوره : ايوا اتفضل اهم حاجه الراحه وماتتكلمشي كتير
فهد : تمام
ودخل لريم لقاها عماله تعيط
فهد قعد علي الكرسي جنبها : عايز اعرف السبب اللي يخليكي تاذي نفسك
ريم خافت تقوله ان امها السبب
ريم : عادي دي حياتي
فهد حاول يتمالك اعصابه : بلاش تطلعي الوحش اللي جوايا خليني بعاملك بهدوء
ريم : قرفت من عيشتي خلاص
فهد : حسابك معايا بعدين
وشالها وخرج
الدكتوره : ماينفعشي تخرج دلوقتي
فهد : وفرولى فريق طبي يجيلها البيت
وخدها وركبها العربيه
ريم قاعده خايفه
فهد شالها ودخلها البيت
فهد : زيك زي السرير دا اياكي تتحركي انتي فاهمه
ريم : حا حاضر
فهد : حسابك بعدين والله لاوريكي النجوم في عز الضهر
أنا خارج
ريم : ماشي
فهد خرج كان مخنوق جدا
وبعدين راح القسم تاني لقي محاسن مستنياه
فهد بغضب : انتي اي جابك هنا
محاسن : مش اتجوزت البت من ورايا عايزه تمنها
فهد مصدوم: تمنها ازاى
محاسن : يعني تدفع حقها عايزه اتنين مليون
فهد بضحكه : في دي اتنين مليون انتي اصلا ازاى تقفي ادامي كدا
محاسن بخوف بس حاولت تخفيه : والله أبلغ عنك واقول انك متجوز بنتى غصب عني
فهد حط ايده في جيبه : انا ماكنتيش ناوي اتعامل معاكي كدة بس انتى اللى اجبرتيني
ونده للعسكري : تاخدها تروق عليها مش عايز حته في وشها باينه علشان تعرف بتتكلم مع مين
فهد : اشكال زبا*له
وافتكر ريم ان مش معاها حد رجعلها تاني
دخل الشقه لقي آثار دم على الأرض
وبعدين سمع صوت
ريم : الحق*ني تعالى خدنى من هنا انا خايفه من الظابط دا انت عارف انى ماليش غيرك
فهد دخل في الوقت دا : مالكيش غير مين يابت
ريم بخوف ورمت سماعه التليفون
( الناس اللى هاتقول معاها فون ازاى دة تليفون ارضي من عند فهد )
ريم: ابوس ايدك افهم
فهد : افهم ايه ها وشد*ها من شعرها انا قلتلك بلاش تطلعي الوح*ش اللي جوايا استحملى بقاااااا
ريم : ابوس ايدك افهم دا يبقا
فهد مقاطعا اياها : يبقا اي ها يبقا اي يا وس*خه انا قلت صنفكم مايجيش منه إلا كدة اما امك اصلا فاتحه بيتها دعا*ره هاعوز اي من بنتها انا بقا هاربيكي
ريم كانت بتحاول تفلت شعرها من ايده
وهو ماكنشي شايف ادامه بعد ماسمعها بتكلم حبيبها
فهد جرها من شعرها وهي مش قادره من بطنها وايدها بقيت متغرقه د*م من بطنها
البارت الخامس
من روايه سجينه_الفهد
بقلمي هدير_بدر
فهد بصلها بقر*ف وطلع في الصاله : هي اللي اضطرتني لكدا ماهو انا السبب برضو ازاى اتجوز واحده زي دي اووووف بقا افرض ما*تت دلوقتي
قام جري ليها
فضل يفوقها مش بتفوق
رن علي الدكتور
الدكتور جيه
فهد ببرود: شوفها ما*تت والا لسه
طبعا الدكتور مر*عوب منه ما كله مين عارف مين هو الفهد .
الدكتور : عندها نز*يف قوي انا وقفته وخي*طلها تاني ياريت بس الراحه التامه دي أهم حاجه
فهد : ماشي اتفضل
وراح قعد جمبها سرح في ملامحها اد اي شبه الملاك
ريم بدأت تفوق
فهد بصلها ببرود : تؤ تؤ طلعتي مش قويه دا المفروض تستحملي حتي اللي هايحصلك لسه انتي دلوقتي في س*جن الفهد
ريم بخوف : ابوس ايدك ماتض*ربنيش ابوس ايدك
فهد : انا هاسيبك زي الكل*به كدا تمام
ساعتين وشيلي لنفسك المحلول
ريم : طاب اشيله ازاى
فهد : وانا مالي اتصرفي
ريم بدموع : حاضر
وسابها ومشي
ريم سندت ضهرها وفضلت تعيط علي اللي بيحصلها
فهد مشي بسرعه عاليه لحد ما وصل بيته
امينه : اتاخرت لي ياحبيبي كدا
فهد : معلشي يا أمي كان عندي شغل كتير
امينه : ماشي ياحبيبي ربنا يقويك خش انت غير علي لما احضر العشا
فهد باس ايدها : ماشي يا ست الكل
وسابها ودخل خد شاور
وطلع
قعدوا وسط جو مرح مليئ بالحب
خلصوا اكل
احمد: تعالي يا فهد عايزينك ياحبيبي
فهد : نعم يابابا
امينه : علشان خاطري اسمعني يابني والا عايز تموتني بحسرتي عليك
فهد وقد فهم مقصد كلامها : تاني يا أمي
امينه بدموع : اسمعني يابني
فهد : قولى يا أمي
امينه : في بنت جارتنا ماشاء الله عليها ادب واخلاق ناخد ميعاد معاهم وانت شوفها ادي لنفسك فرصه يابني
فهد : ماشي اللي تشوفوه انا خارج مشوار
امينه : ماشي ياحبيبي
احمد : يعني ناخد ميعاد
فهد: اللي تشوفوه يابابا
وسابهم ومشي لانه مش بيحب يزعل امه وهو عارف كدا كدا مش هايوافق
راح الشقه
كانت ريم عماله تعيط ومش عارفه تشيل المحلول
فهد شافها كدا جري عليها لقي ايدها زارقه
فهد مسك ايدها
ريم حطت ايدها علي ايده وهي بتترعش : وحيات أغلى حاجه عندك براحه انا ايدي وجعاني اوي
فهد : ماتقلقيش وشال الكلونه براحه
ريم كانت عماله تعيط من الوجع
فهد : حاسه بايه
ريم بدموع : بطني وجعاني اوي وجسمي واجعني
فهد : طاب اهدي وجابلها العلاج واداهولها وجابلها اكل
ريم كانت محروجه منه بس كانت جعانه
فهد فضل يبصلها وهي بتاكل وبعدين سمع العشا بتاذن
راح اتوضي وصلي
وريم عايزه تسمع هو بيقول اي وازاى بيصلي
ريم بدموع : انا كمان عايزه اصلي
فهد : ماتصلي عادي
ريم : طاب طاب انا مش بعرف اصلي والا بقول اي في الصلاه والله مش بكدب عليك
فهد كان زعلان اوي ولسه هايحط ايده علي عينها علشان يمسح دموعها
ريم انكمشت في نفسها جامد : ماتض*ربنيش ابوس ايدك والله ماعنيتش هاقولك اني مش بعرف انا اسفه
فهد زعل من نفسه مهما كانت هي طفله بالنسبه ليه
فهد بحنان: هاعلمك
ريم بفرحه : بجد
فهد : ايوا ياستي بجد
ريم : هييييييييييه
فهد فرح لفرحها
فهد : بصي ياستي علشان تحبي الصلاه لازم تعرفي ربنا كويس شوفي فضائل ربنا عليكي
اداكي ايد ورجل واداكي اهل واداكي كل حاجه فا اكيد مش هانكسل نصلي خمس فروض بخمس دقايق صح والا لا
ريم : صح بس هو شايفني
فهد : طبعا
ربنا بيحس بيكي ربنا احن من آلام علي ولدها ربنا من اسمائه الرحيم
ريم : الله طاب عايزه اصلي
فهد : بصي ياستي اهم حاجه تبقي متوضيه والوضوء دا بيكون ازاى بقا
وبدأ يشرحلها
ريم : تمام
فهد : الصلاه اول حاجه بتكبري وبعدين بتقراي الفاتحه وسوره صغيره الكلام دا في أول ركعتين
تاني ركعتين بتكون الفاتحه وبس
ريم : تمام
فهد : وبعدين قالها بتعمل اي في السجود والركوع
بس لو عايزه صلاتك تبقا حلوة بقا
لما تيجي تقولى سمع الله لمن حمده تقولى ربنا ولك الحمد حمدا كثيرا طيبا مباركا فيه
ريم : هاحفظه حاضر
فهد فرحان انها بتستجاب ليه : وأما تيجي تسلمى ماتقوميش علطول قولى ايه الكرسي وهاحفظهالك وبعدين تسجدى سجده شكر لربنا
والرسول قال اي من قرأ آية الكرسي دبر كل صلاة لم يمنعه من دخول الجنة إلا الموت"
( انا بحثت ولاقيت الحديث صحيح لو حد بحث ولقاه غير كدا فضلا يبلغني )
ريم : الله طاب هاصلي ازاى وانا مش بقدر اقوم
فهد : بصي ربنا ادانا رخصه لو مش قادره تصلي وانتي واقفه صلي وانتي قاعده لو مش قادره تقعدي صلي وانتي نايمه علي جنبك
شوفتي ربنا رحيم ازاى بينا
ريم بكسوف : طاب ممكن تساعدني احفظ بعض السور علشان اصلي بيهم
فهد : من بكرا أن شاءالله اسيبك ترتاحي وانا هامشي
ريم : ماشي
فهد سابها ومشي
فهد روح بيته : سلام عليكم ورحمه الله وبركاته
امينه واحمد : وعليكم السلام ورحمه الله وبركاته ياحبيبي
امينه : بقيت بتروح فين يابني
فهد : عادي يا أمي بخرج اشم هوا
وفاجاه الباب خبط
امينه جايه تفتح
فهد فتح قبلها
فهد بغضب : انتييييييي
ياتري فهد شاف مين + رايكم في الروايه لان حقيقي اكتر روايه مقفوله منها وعايزه اوقفها
فهد ماكنشي سامع حاجه في الوقت دة
رماها على السرير وجاب الحزام
ريم فضلت ترجع لورا وهي مرعوبه منه : ارجوك اس اسمعنى
فهد : انا بقا هاوريكي وفضل يضر*ب فيها لحد.ما اغمى عليها
تعليقات
إرسال تعليق